We zijn ontstellend direct ja, maar de meeste andere volkeren leren dat op den duur wel waarderen. Alsin dat ze daar ook wel de voordelen van inzien.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou ik sta ook aardig vaak in contact met buitenlanders, en dit is inderdaad wel waar, maar de dingen die hierboven genoemd worden als gierig, bot en taalgebruik worden ook wel eens aangeschreven als punten van Nederlanders.
Moslims delen een religie. Nederlanders een nationaliteit. Dat is nog wel wat anders.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tja, ik heb niet zoveel met die Nederlanders maar los van dat dacht ik "Laat ik eens net zo makkelijk over dat volk schrijven zoals doorgaans geschreven wordt over moslims". Gewoon, lekker simpel, alles over één kam scheren.![]()
Precies, ik heb mensen gehad die stampend de kamer uit gingen, en mensen die je bij wijze van spreken omhelzen omdat je zo eerlijk bent. Ligt maar net aan het individu waar je mee van doen hebtquote:Op zondag 28 juni 2009 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
We zijn ontstellend direct ja, maar de meeste andere volkeren leren dat op den duur wel waarderen. Alsin dat ze daar ook wel de voordelen van inzien.
Dit is inderdaad waar. Het minderhedenbeleid in Duitsland is veel minder vrijblijvend dan het Nederlandse.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat snap ik ook heel goed. De duitse overheid stond nooit klaar met communicaties in het turks, danwel een andere uitheemse taal. En gebrekkig duits spreken, betekent keihard buiten de maatschappij staan.
Bot en direct is zeker zo.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou ik sta ook aardig vaak in contact met buitenlanders, en dit is inderdaad wel waar, maar de dingen die hierboven genoemd worden als gierig, bot en taalgebruik worden ook wel eens aangeschreven als punten van Nederlanders.
Maargoed, dat we gierig, bot en zeggen wat we denken helpt natuurlijk in onze directheid en dat is weer een van de goede eigenschappen, dus ik ben tevree
Stampend de kamer uit niet meegemaakt, maar wel mensen zichtbaar zien slikken dat zo'n NL'er em ff keihard vertelt wat'ie misdeed en hoe het wel moetquote:Op zondag 28 juni 2009 13:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, ik heb mensen gehad die stampend de kamer uit gingen, en mensen die je bij wijze van spreken omhelzen omdat je zo eerlijk bent. Ligt maar net aan het individu waar je mee van doen hebt![]()
Maar over het algemeen zien ze er inderdaad wel de voordelen van in.
Waarbij ik af en toe, gezien de felheid en statements van velen, mij niet aan de indruk kan onttrekken dat nationaliteit meer dan eens als een religie wordt aangehangen. We hebben het óf over alle Marokkanen óf over alle Moslims.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moslims delen een religie. Nederlanders een nationaliteit. Dat is nog wel wat anders.
Maar trends kan je zeker spotten, daar hoef je wat mij betreft ook niet bang voor te zijn. Dat is ook niet "over 1 kam scheren", maar verbanden en trends zien. Niks mis mee.
Dat beeld wordt een beetje omhoog gehouden omdat wij tijdens uitgaan met het andere geslacht de gewoonte hebben de rekening te splitsen, ipv dat de man standaard betaalt.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:36 schreef El_Matador het volgende:
Schotten en Nederlanders hebben de naam gierig te zijn, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Een goed begin zou zijn dat jij niet PvdA stemtquote:Op zondag 28 juni 2009 13:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Wanneer gaan we nu eens spreken over 2000-3000 raddraaiers die flink moeten worden aangepakt maar waar die zo hoog geachte Nederlandse mentaliteit niet in staat is om daadkrachtig te zijn?
Inderdaad dit soort dingen zie ik wel vaker, heb die woede ook nog niet heel vaak meegemaakt, maar bij de wat trotsere volkeren als de Duitsers die kunnen het over het algemeen niet zo goed hebben als je tracht ze 'op hun plaats' te zetten. Niet allen natuurlijk, maar heb wel eens gehad dat de spreekwoordelijke druk van de ketel vloog bij ze.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stampend de kamer uit niet meegemaakt, maar wel mensen zichtbaar zien slikken dat zo'n NL'er em ff keihard vertelt wat'ie misdeed en hoe het wel moetEn dan zag je zo iemand de omgeving afspeuren, tot de conclusie komen dat'ie niemand vreemd opkijkt, en de daarna de conclusie trekken dat het 'hier blijkbaar normaal is', in welk geval de schaamte die normaliter in die situaties optreed ook wegvloeit.
Britten niet zo heel veel ervaring mee, maar ik heb er inderdaad wel eens verhalen over gehoord wat je hier schrijft, en zodra je die 'omweg' van hun wenst te blokkeren zodat ze direct naar je toe worden verwezen vinden ze daar niet prettig. Maar zoals ik al zei moet ik dat nog tegenkomenquote:Heel veel met britten gewerkt, en onder het genot van een biertje hebben die meer dan eens openlijk toegegeven dat het 'natural born backstabbers' zijn. In geval van een foutje over je hoofd heengaan, ipv met jou gaan praten is heel normaal. Niet bij ons.
Haha dit is zeker waar! Verscheidene keren mee van doen gehad, en je kan ze bij wijze van spreken een depressie aanpraten als je wilt. Maar over het algemeen vind ik het vriendelijke sympathieke mensen die je niet zo hard moet gaan behandelen. Zoals hierboven al gezegd door Matador zijn het zeer sympathieke mensen die zo naar je kunnen toestappen en 'n praatje beginnen over alles en nogwat over hun privé leven, terwijl je ze nog niet eens kentquote:En amerikanen, ook veel mee te maken gehad, die leven in de cult of politeness, die gasten zijn echt helemaal waus.
Al die Nederlanders die links stemmen zijn volgens jou dus geen goede Nederlanderquote:Op zondag 28 juni 2009 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een goed begin zou zijn dat jij niet PvdA stemt
Je kan wel lullen met je 'NL mentaliteit', maar je hebt het over de "linkse mentaliteit".
Dat zeg ik niet hey.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Al die Nederlanders die links stemmen zijn volgens jou dus geen goede Nederlander
Dat is mooi. Toch niet GL hey?quote:btw, ik stem geen PvdA
Ik vind die mensen engquote:Op zondag 28 juni 2009 13:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Haha dit is zeker waar! Verscheidene keren mee van doen gehad, en je kan ze bij wijze van spreken een depressie aanpraten als je wilt. Maar over het algemeen vind ik het vriendelijke sympathieke mensen die je niet zo hard moet gaan behandelen. Zoals hierboven al gezegd door Matador zijn het zeer sympathieke mensen die zo naar je kunnen toestappen en 'n praatje beginnen over alles en nogwat over hun privé leven, terwijl je ze nog niet eens kent.
"We hebben het over..."quote:Op zondag 28 juni 2009 13:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Waarbij ik af en toe, gezien de felheid en statements van velen, mij niet aan de indruk kan onttrekken dat nationaliteit meer dan eens als een religie wordt aangehangen. We hebben het óf over alle Marokkanen óf over alle Moslims.
Het grootste probleem hierbij is, en dat vinden daadkrachtige Marokkanen als Marcouch net zo hard, is dat Nederlandse bestuurders slap en ongeinteresseerd zijn. Als je zo'n houding aanneemt, moet je niet gek staan te kijken als ineens 17% van het land achter een Geert Wilders aanloopt. Dat heb je zelf veroorzaakt met het "benoemen en bouwen"..quote:Wanneer gaan we nu eens spreken over 2000-3000 raddraaiers die flink moeten worden aangepakt maar waar die zo hoog geachte Nederlandse mentaliteit niet in staat is om daadkrachtig te zijn?
Goed is een waardeoordeel dat ik niet graag zou gebruiken.quote:Moslims hier aanwezig, goede moslims, en dat zijn verreweg de meesten, zijn in principe vredelievende mensen (net zoals de doorsnee autochtoon) die niet op een Sharia zitten te wachten en zich daar ook gewoon niet mee bezig houden, immers ook zij hebben de handen vol aan werk, opvoeden, rekeningen betalen en een toekomst opbouwen. Misschien nog wel meer dan de Nederlander omdat ze zich schijnbaar meer dan eens extra waar moeten maken m.b.t. die ratrace die leven heet.
Dat is waar, maar ik vind het altijd zó makkelijk om doorheen te prikken bij Amerikanen dat ik er weinig last van ondervind. Je kan ze met één directe vraag al meteen 'to the point' brengen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind die mensen engOp een bepaalde manier staat die cultuur haaks op de onze. Juist omdat wij zo in your face direct zijn, zitten wij helemaal niet te wachten op een praatje pot voor de vorm.
Ik weet niet wat daar nu precies mooi aan is, want ook verreweg het grootste deel van die PvdA stemmers zijn medemensen die ook alleen het beste willen voor iedereen. Je kunt het hooguit oneens met ze zijn, maar het biertje dat je aan de bar met een PvdA-er drinkt smaakt net zo lekker als die kop koffie die ik met mijn moslim collega nuttig tijdens een peukpauzequote:
Aan de lange baarden en hoofddeksel toch?quote:Op zondag 28 juni 2009 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een moslimman herken je niet als zodanig.
Ongeveer 3/4 van alle PvdA stemmers hangt een religie aan waarbinnen je geen alcohol mag drinkenquote:Op zondag 28 juni 2009 13:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat daar nu precies mooi aan is, want ook verreweg het grootste deel van die PvdA stemmers zijn medemensen die ook alleen het beste willen voor iedereen. Je kunt het hooguit oneens met ze zijn, maar het biertje dat je aan de bar met een PvdA-er drinkt smaakt net zo lekker als die kop koffie die ik met mijn moslim collega nuttig tijdens een peukpauze
Laat me raden, jij denkt dat je het hebt over D66?quote:Ik stem in ieder geval op die partij die bezig is om het grootste gevaar dat Nederland loopt, namelijk volledige controle op iedere stap die iemand zet, aan het bestrijden is. Ik weiger te leven in een politiestaat en Nederland is hard op weg. Het allergrootste gevaar komt van de zittende regeringspartijen die al jarenlang de dienst uitmaken, niet van moslims.
Bron?quote:Op zondag 28 juni 2009 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ongeveer 3/4 van alle PvdA stemmers hangt een religie aan waarbinnen je geen alcohol mag drinken
Je raadt maar raak, maar ik dacht niet aan D66quote:Laat me raden, jij denkt dat je het hebt over D66?
Een van de meest typerende anecdotes was dat ik een setje van 2 verse amerikanen op sleeptouw mocht nemen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind het altijd zó makkelijk om doorheen te prikken bij Amerikanen dat ik er weinig last van ondervind. Je kan ze met één directe vraag al meteen 'to the point' brengen.
Ze komen bijvoorbeeld altijd aanzetten met wat ze gegeten hebben, of hun familie of weet ik veel wat, het is zo doorzichtig en ongerelateerd aan de zaken waar je mee bezig bent dat je al meteen doorhebt dat ze iets aan het ontwijken zijn
quote:
Als je dat niet wil zeggen, moet je dat zeggen, vraag ik het ook niet.quote:Je raadt maar raak, maar ik dacht niet aan D66![]()
Het is geen geheim hoor. Tot voor kort stemde ik vol overtuiging op de SP. Agnes Kant bevalt mij eigenlijk niet zo en ik ben aan het nadenken. Maar de SP staat redelijk pal voor privacy van de burgers!quote:Op zondag 28 juni 2009 14:14 schreef ExTec het volgende:
Als je dat niet wil zeggen, moet je dat zeggen, vraag ik het ook niet.
Ik ken voor de rest geen NL partijen die zich daadwerkelijk bewust zijn van uitholling privacy, of iig niet een die daar serieus wat tegen doet/wil doen.
Om eerlijk te zijn geen idee over welke partij je het hebt. D66 is wel dermate 'leeg' dat je er makkelijk een 'MyD66' van kan maken, zelf je eigen ideeen projecteren op hun, dus dat was een optie.
Ok, helderquote:Op zondag 28 juni 2009 14:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het is geen geheim hoor. Tot voor kort stemde ik vol overtuiging op de SP. Agnes Kant bevalt mij eigenlijk niet zo en ik ben aan het nadenken. Maar de SP staat redelijk pal voor privacy van de burgers!
Ik betwijfel het, Geert moet welhaast koken van woede zo af en toe. Geïsoleerd als hij is en links en rechts geblokkeerd worden doet met ieder mens wat. Ik vermoed zelfs dat hij daardoor steeds radicaler en extremer wordt. Soort van "Kont tegen de krib" en "Hakken in het zand" doordat hij zich onbegrepen voelt en weet door het establishment.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:34 schreef ExTec het volgende:
Ik bedoel; verbetenheid is natuurlijk ook 100% geert z'n oeuvre. Maar die verbetenheid is bij hem losgekoppeld, emotieloos. Dat houd je langer uit.
Arabisch achtig uiterlijk?quote:Op zondag 28 juni 2009 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor, arabisch achtig uiterlijk.
En nee, ik ga geen spelletjes met je spelen 'Dat niet iedereen afkomstig uit die landen ook daadwerkelijk moslim is'.
Dat is namelijk alleen in theorie zo, in de praktijk zijn mensen uit die windstreken dat in overweldigende meerderheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |