abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70448166
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, Geert moet welhaast koken van woede zo af en toe. Geïsoleerd als hij is en links en rechts geblokkeerd worden doet met ieder mens wat. Ik vermoed zelfs dat hij daardoor steeds radicaler en extremer wordt. Soort van "Kont tegen de krib" en "Hakken in het zand" doordat hij zich onbegrepen voelt en weet door het establishment.
Weten doen we dat niet natuurlijk, maar de verbetenheid op Kant's gezicht, haalt het niet bij het emotieloze gelaat van gekke geertje als'ie weer iets bomastisch roept

Het kan zeker allemaal anders zijn, maar blijft natte vingerwerk. Ik ben overigens niet de enige die dit dacht, daags na de verkiezingen ook wel publicaties gelezen die ongeveer dezelfde teneur hadden
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_70448222
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:24 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Arabisch achtig uiterlijk?

Veel Afrikanen, Centraal Aziaten, Pakistanen/Indiërs, Zuid-oost Aziaten lijken totaal niet op Arabieren en deze groepen bij elkaar vormt circa 60-70% van de wereld moslim populatie.
Been there, done that, lees terug.

In NL hebben we immers niet te maken met de 'wereldmoslim populatie', maar met resp. 35% turken en 33% marocs.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_70448371
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Been there, done that, lees terug.

In NL hebben we immers niet te maken met de 'wereldmoslim populatie', maar met resp. 35% turken en 33% marocs.
Alsof alle moslims in NL Turks of Marokkaans zijn..

Er wonen genoeg Aziaten (Indiërs/Hindoestanen/Pakistanen), Afrikanen (Somaliërs, Soedanezen) in Nederland die moslim zijn en totaal niet op Arabieren lijken...
pi_70448391
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Weten doen we dat niet natuurlijk, maar de verbetenheid op Kant's gezicht, haalt het niet bij het emotieloze gelaat van gekke geertje als'ie weer iets bomastisch roept

Het kan zeker allemaal anders zijn, maar blijft natte vingerwerk. Ik ben overigens niet de enige die dit dacht, daags na de verkiezingen ook wel publicaties gelezen die ongeveer dezelfde teneur hadden
Op de één of andere manier verpersoonlijken ze het beiden en ik vind het bij beiden niet goed. Als lid van de SP heb ik dit dan ook gelijk gemeld (naïef als ik ben doordat ik denk dat ze er iets mee doen )

Maar on topic, ik vind écht dat die hele discussie veel en veel te hard wordt gevoerd en het ontspoord is. De menselijke maat is wat verdwenen en die politieke arena lijkt verworden tot een voetbalveld met spelers, omgeven door hooligans. Raddraaiers gewoon hard aanpakken en verder alle mensen in hun waarde laten. Mij maakt het geen moer uit of iemand een hoofddoek draagt of halal eet. Net zo min als het mij uitmaakt als tokkies op straat een BBQ feest houden en aangebrand kankervarkensvlees wegspoelen met liters goedkoop bier.
pi_70448525
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:35 schreef Muzz_ het volgende:

[..]

Alsof alle moslims in NL Turks of Marokkaans zijn..
We geven er nu een eigen wending aan oid? Want dat 'alle moslims in NL turk of marokkaan' zijn heb ik niet gezegd hey

De issue was: kun je turken en marokkanen uit elkaar houden? Dat lukt prima.
pi_70448544
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:35 schreef Muzz_ het volgende:

Er wonen genoeg Aziaten (Indiërs/Hindoestanen/Pakistanen), Afrikanen (Somaliërs, Soedanezen) in Nederland die moslim zijn en totaal niet op Arabieren lijken...
Owja, hindoestanen zijn geen moslims hey. Dat zijn hindu's.
  zondag 28 juni 2009 @ 16:06:14 #107
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70449011
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoeft niet. De meerderheid is idd hindoe, maar een grote minderheid is Moslim.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70449816
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

We geven er nu een eigen wending aan oid? Want dat 'alle moslims in NL turk of marokkaan' zijn heb ik niet gezegd hey

De issue was: kun je turken en marokkanen uit elkaar houden? Dat lukt prima.
Nogmaals, in de praktijk valt dat vies tegen. Dat jij ze uit elkaar kan halen, zegt niets over de rest van Nederland die er schijnbaar behoorlijk wat moeite mee heeft. Je falcificeert niet, dus je hebt geen idee hoe groot het percentage is dat je als zodanig herkent. Kan je wel stellen dat er vooral Turken en Marokkanen zijn in Nederland, maar dat doet nog steeds niet af aan het feit dat juist die twee groeperingen vaak door elkaar worden gehaald.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70449894
edit, ging wat mis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70449918
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hindoestaanse moslims...ruim 1/4e van de Hindoestanen in NL = moslim.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 juni 2009 @ 16:49:05 #111
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_70450138
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hindoestaanse moslims...ruim 1/4e van de Hindoestanen in NL = moslim.
Hindustanen zijn toch gewoon mensen die in hindoeïsme geloven, dus bedoel je niet Indiërs?
Cool story, Hansel.
pi_70450275
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hindustanen zijn toch gewoon mensen die in hindoeïsme geloven, dus bedoel je niet Indiërs?
Nee. Mensen die het hindoeïsme aanhangen zijn hindoes.
pi_70450292
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hindoestanen of Hindostanen (of Hindoestani) zijn een bevolkingsgroep in Nederland en Suriname van Indiase of andere Zuid-Aziatische afkomst.

Volgens wiki in ieder geval..

Van de Hindoestanen in Nederland is circa 65% Hindoe, 25% Moslim en 5% Christen. Er zijn in Nederland zo'n 30.000 Hindoestaanse moslims. Van hen is 60% Soenniet en 40% Ahmadiyya.
pi_70450331
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Misschien is Duitsland wel meer en meer een gidsland geworden tegenover het steeds meer verzurende Holland.
Het volgende nieuws was ook typerend. (Een fragment uit de zomergast-uitzending van Joop vd Ende).
http://www.vpro.nl/progra(...)8033/items/39975270/

[ afbeelding ]
Dat (EK 2008) was mooi, maar het begon al bij het WK 2006.

Dat was echt mooi prachtig. In de eerste plaats omdat de Duitsers voor het eerst sinds de oorlog weer trots op hun land durfden te zijn en massaal de Duitse vlag uit het raam hingen. Maar wat ook heel mooi was, waren de Turken die in hun auto toeterend door de straten reden - allemaal met een Turks én een Duits vlaggetje op de motorkap. Het hele land haalde toen opgelucht adem:
"De integratie is gelukt!"
  zondag 28 juni 2009 @ 16:55:34 #115
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_70450366
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Mensen die het hindoeïsme aanhangen zijn hindoes.
Ah, ik faal , stomme namen ook allemaal.
Cool story, Hansel.
pi_70450618
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat jij ze uit elkaar kan halen, zegt niets over de rest van Nederland die er schijnbaar behoorlijk wat moeite mee heeft.
En je weet dat omdat jij welis voor turk uitgemaakt wordt?

Uitzondering die regel bevestigd.

Ik bedoel; het zal best hoor, maar jou ervaring zegt niks over het grotere geheel
pi_70450739
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

En je weet dat omdat jij welis voor turk uitgemaakt wordt?

Uitzondering die regel bevestigd.

Ik bedoel; het zal best hoor, maar jou ervaring zegt niks over het grotere geheel
Nee, omdat jou het fenomeen Hindoestaanse moslims zelfs niet bekend voorkomt.

Misschien ben jij wel de uitzondering die de regel bevestigd, daar al eens over nagedacht?
Allah Al Watan Al Malik
pi_70450843
Turken en Marokkanen zijn redelijk lastig uit elkaar te houden in sommige gevallen.
pi_70450853
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

Misschien ben jij wel de uitzondering die de regel bevestigd, daar al eens over nagedacht?
Nope, zat andere posters die me gelijk gaven.

Again; het is allemaal niet spannend. Ik snap jouw drive ook niet, mbt het 'volhouden' dat marocs heulemaal niet te herkennen zijn.
pi_70450887
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope, zat andere posters die me gelijk gaven.

Again; het is allemaal niet spannend. Ik snap jouw drive ook niet, mbt het 'volhouden' dat marocs heulemaal niet te herkennen zijn.
Het heeft niks met "drive" te maken, maar het is gewoon een constatering. Of moet daar ook perse een drive achter zitten. Ik zeg toch ook niet dat jij een "drive" hebt met betrekking tot het volhouden van het tegenovergestelde. Mensen zijn nou eenmaal niet perfecte wezens, met betrekking tot cross raciale herkenning al helemaal niet - behalve negers, die schijnen beter te herkennen.

Overigens heb ik nooit beweerd dat marocs heulemaal niet te herkennen zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 juni 2009 @ 17:14:06 #121
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_70450899
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:11 schreef IHVK het volgende:
Turken en Marokkanen zijn redelijk lastig uit elkaar te houden in sommige gevallen.
Maar wat zijn de échte verschillen? Turken zijn vaker blank(er), hebben eerder bruin haar, terwijl Marokkanen vaker pikzwart haar hebben? Turken hebben achterhoofden als LCD-TV's en een grotere neus?
Cool story, Hansel.
pi_70450911
En dat zeg ik als iemand van Turkse afkomst. Dus niet echt uit de lucht gegrepen van Mutant.
pi_70450937
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:11 schreef IHVK het volgende:
valt wel mee hoor.

en daarnaast zijn turken vaak beter gemanierd en spreken de nederlandse taal beter
pi_70450991
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar wat zijn de échte verschillen? Turken zijn vaker blank(er), hebben eerder bruin haar, terwijl Marokkanen vaker pikzwart haar hebben? Turken hebben achterhoofden als LCD-TV's en een grotere neus?

Probleem is dat Turken en Marokkanen ook onderling heel erg verschillen. Sommigen noemen Turkije het genetische knooppunt van Europa en Azie.

Maar over het algemeen: Marokkanen kroeshaar, Turken recht haar. En de neus is vaak (niet altijd) typerend). Verder is er een bepaald verschil in het gezicht wat ik niet echt kan beschrijven, maar het is iets waar ik Marokkanen in herken.

(en Marokkanen die dat type gezicht niet hebben verwar ik met Turken)
pi_70451016
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:15 schreef geenfiets het volgende:

[..]

valt wel mee hoor.

en daarnaast zijn turken vaak beter gemanierd en spreken de nederlandse taal beter
Marokkanen spreken gemiddeld beter Nederlands.

Over manieren weet ik niks. Alleen dat de Marokkaanse jongeren (jongens) een groter percentage aan 'straattuig' heeft. Maar dat zegt ook verder niks over de gemeenschap in zijn geheel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')