Het is een goed boek van iemand die in het bestuur van een oliebedrijf zit.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:16 schreef qonmann het volgende:
Ben dit boek aan het lezen
[ afbeelding ]
Gaat specifiek over Afrika en geschreven door iemand die daar geboren is.
Vink altijd knap he, iemand die in één plek geboren is en dan geldt als deskundige voor een heel continent, gewoon omdat ie "er" geboren is. Da's zoiets als een Kosovaar die onze woningnood perfect weet te kenschetsen.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:16 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
kk? Als in KlopKoek?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:25 schreef Klopkoek het volgende:
Tip voor alle huillies: op maandag is een documentaire te zien over de wapenhandel van het Westen naar Afrika toe.
Daar hoor je kk-rechtsjes nooit over.
Niet olie volgens mij:quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Tup het volgende:
[..]
Het is een goed boek van iemand die in het bestuur van een oliebedrijf zit.
Nee je mist mijn punt, denk ik.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vink altijd knap he, iemand die in één plek geboren is en dan geldt als deskundige voor een heel continent, gewoon omdat ie "er" geboren is. Da's zoiets als een Kosovaar die onze woningnood perfect weet te kenschetsen.
Wat is er verkeerd aan in het bestuur van een oliebedrijf te zitten?quote:Op zondag 28 juni 2009 20:20 schreef Tup het volgende:
[..]
Het is een goed boek van iemand die in het bestuur van een oliebedrijf zit.
Daar gaat de reportage ook over, je boek dus...quote:Op zondag 28 juni 2009 20:16 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn wij het meer eens dan oneens.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, want alleen "negers" hebben de drang om zoveel mogelijk nakomelingen te produceren, hij weet niet beter. Wij in het Beschaafde Westen natuurlijk wel, wij staan daar boven, heeft niets met onze welvaart van doen.
P.J. O'Rourke is de bestequote:
: You can't get rid of poverty by giving people money.
quote:Op maandag 29 juni 2009 00:08 schreef TubewayDigital het volgende:
verbaasd me helemaal niks. Er zijn 2 redenen dat we ontwikkelingshulp geven:politici zijn aardig voor hun vriendjes bij organisaties als Cordaid. Politici kopen hun toekomst bij een mooie organisatie als UNESCO veilig.
Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is, het probleem is alleen: hoe los je het probleem op?quote:Op zondag 28 juni 2009 21:31 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij het meer eens dan oneens.
Ik beschouw overpopulatie als een welvaartsziekte voor de planeet.
Wat minder mens zou voor mens en planeet welkom zijn.
Oliebedrijven zijn exponenten van het huidige westerse imperialisme.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan in het bestuur van een oliebedrijf te zitten?
Tjeetje....wat nu ?quote:Op maandag 29 juni 2009 00:29 schreef Tup het volgende:
[..]
Oliebedrijven zijn exponenten van het huidige westerse imperialisme.
Qonnman > zie de vorige pagina. Lundin oil.
Het is een zaak die bovenaan de prioriteitenlijst van elke zogenaamde wereldleider zou moeten staan, elk serieus probleem in de wereld is er aan gerelateerd.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:19 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is, het probleem is alleen: hoe los je het probleem op?
Het in stand houden van de boeren in Europa is vrij essentieel. Voor voedsel moet je niet afhankelijk willen zijn van andere landen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:54 schreef FJD het volgende:
[..]
*sluit aan*
Ontwikkelingshulp stoppen zowel richting Afrika als richting EU-boeren.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:28 schreef BlaZ het volgende:
Het aan de geelhonger laten liggen van de mensen in Afrika is vrij essentieel. Voor voedsel moet je niet afhankelijk willen zijn van hardwerkende mensen die hun producten graag aan je willen verkopen.
Mwah...quote:Op zondag 28 juni 2009 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Terecht, kleine particuliere initiatieven zijn veel beter, een van de organisaties waar ik mee in aanraking ben gekomen trekt met vrijwilligers geld bij elkaar, en als er genoeg is, gaan ze naar midden danwel zuid amerika om weer een school neer te zetten. Echter in Midden en Zuid Amerika wordt een schooltje opgenomen in zo een dorp, mensen vinden het belangrijk dat hun kinderen naar school gaan en leren lezen en schrijven.
Als je dit in tropisch afrika doet, staan na drie maanden de geiten erin en alles van waarde is er uit gejat.
quote:
Waarom denk je dat we zo enorm veel landbouwsubsidies hebben?quote:Op maandag 29 juni 2009 13:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Puur economisch gezien heb je natuurlijk wel gelijk. Maar als we roepen dat we minder afhankelijk moeten zijn van het midden oosten kwa energie-voorziening geld dat kwa voedselvoorziening wat mij betreft ook.
Om de hele voedselindustrie in Europa te houden.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we zo enorm veel landbouwsubsidies hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |