abonnement Unibet Coolblue
pi_70391675


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)


- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)


- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81clubroeier
virmes coach barlid
immortalsean clubroeier
Thrawn coach
Orionis coach


- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups


- Nereus - Amsterdam:
Staal_

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)


- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Coach
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht


- Proteus-Eretes - Rotterdam Noord:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)


- Skøll - Amsterdam:
Uitschuifkonijn Roeier
Leso_Varen Geen Coach
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach


- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
AHappelstroop (licht)
Koert
tritonpim


- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3


Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Fotowebsites:
Merijn Soeters
NL Roei
Jan-Edwin
Jorrit Salverda
RoeiFoto.nl
RoeiFoto.eu
MijnAlbum.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door De_Ananas op 27-06-2009 13:16:30 ]
pi_70391721
Of is het met een d?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 12:18:24 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70391756
Kluupkluup schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:09
Onze nummer 7 (stuurboorder) is gister op zn bek gegaan met de fiets.. 7 hechtingen in zn knie.. Waarschijnlijk einde seizoen..
D_A jij wilde nog beginneling-af worden?

---

hèhè ik wil wel mee doen hoor! bel mijn coaches maar!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70391802
Er staat een interview met mij in ons Skoll blad met als titel ''Kleine dikzak uit Brabant'' !
pi_70392141
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:19 schreef De_Ananas het volgende:
Er staat een interview met mij in ons Skoll blad met als titel ''Kleine dikzak uit Brabant'' !
scan?
pi_70392429
tvp
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70392649
tvp
pi_70392688
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef immortalsean het volgende:

[..]

scan?
Staat binnenkort online
pi_70393372
Het plaatje is terug! B'Vo!

(tevens schaamteloze tvp)
pi_70395263
Het raadspelletje bij welke vereniging Kjerring geplaatst moet worden is kennelijk nog niet gewonnen. Ik kom morgen wel even van je kwaliteitsburgers proeven D_A!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70395896
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:58 schreef Orionis het volgende:
Het raadspelletje bij welke vereniging Kjerring geplaatst moet worden is kennelijk nog niet gewonnen. Ik kom morgen wel even van je kwaliteitsburgers proeven D_A!
Proteus lijkt me? ***** lijkt wel te kloppen met de gegevens die ze zelf had gepost en in het profiel staat dat we over en vrouw spreken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ambrosius op 28-06-2009 22:09:37 (Geen persoonlijke gegevens) ]
pi_70396791
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:19 schreef De_Ananas het volgende:
Er staat een interview met mij in ons Skoll blad met als titel ''Kleine dikzak uit Brabant'' !
Mooi stukje is dat!
pi_70397025
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:13 schreef immortalsean het volgende:
en misschien dat ik vanmiddag nog met een leuke mededeling kom. zo eerst even naar een overleg erover.
formeel hoor ik maandag of ik ben aangenomen, maar ik schat de kans redelijk hoog dat ik volgend jaar in het 45e bestuur der D.R.V. Euros zit!
pi_70397195
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:47 schreef immortalsean het volgende:

[..]

formeel hoor ik maandag of ik ben aangenomen, maar ik schat de kans redelijk hoog dat ik volgend jaar in het 45e bestuur der D.R.V. Euros zit!
Wat ga je doen dan? CA? Tiepmiep?
pi_70397320
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:19 schreef De_Ananas het volgende:
Er staat een interview met mij in ons Skoll blad met als titel ''Kleine dikzak uit Brabant'' !
Ik dacht al, mij hebben ze niet geïnterviewd. Maar ik ben ook niet klein
pi_70397336
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:52 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan? CA? Tiepmiep?
cententellert lijkt me wel wat, en Tiepmiep lijkt me ook leuk (en dat doe ik nu ook al voor de NIKE).

maar ga jij eens WeCo worden!
pi_70397379
en dan mag ik in de bestuursbak rijden, daar doe ik het allemaal voor...
pi_70397385
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:58 schreef Orionis het volgende:
kwaliteitsburger
kwaliteitsburger, meld.
pi_70398043
tvp!
pi_70400921
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef immortalsean het volgende:

[..]

scan?


[ Bericht 12% gewijzigd door De_Ananas op 27-06-2009 22:59:57 ]
pi_70401201
Dispuut BEFEM

Jij bent knettergek.
pi_70401237
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:55 schreef Bellah het volgende:
Dispuut BEFEM

Jij bent knettergek.
De helft is lulkoek wat erin staat

Alhoewel BEFEM wel grappig zou zijn maar gaan we niet doen
pi_70401550
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:08:10 #24
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_70403066
teeveepee!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_70403893
tvp
pi_70404082
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:42 schreef Staal_ het volgende:
tvp
Waarvan? Zet ik je in de lijst.

En wie is uitschuifkonijn? Ben die nergens tegengekomen
pi_70404757
[quote]Op vrijdag 26 juni 2009 12:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Kluupkluup schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:09
Onze nummer 7 (stuurboorder) is gister op zn bek gegaan met de fiets.. 7 hechtingen in zn knie.. Waarschijnlijk einde seizoen..
D_A jij wilde nog beginneling-af worden?

---

Hmm, volgens mij was het geen fiets maar een molshoop die de nummer 7 zeven hechtingen heeft weten op te leveren. Dacht dat er alweer een vervanger gevonden is.
pi_70404905
Zonde dat je niet mag starten op de slot Bellah, leek me wel interessant hoe jullie nou in dat beginnelingenveld lagen.
Waarom ook niet eigenlijk, ik dacht dat ze bij Orca niet zoveel hangups hadden over "hoe het hoort"?

Gefeliciteerd trouwens, SeanFerdi!

Ananas, kun je mij vervangen in de startpost?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70405059
Zin in Hollandbeker

En waarschijnlijk 2+'en op Slot :'D
EN owja schaamteloze tvp
pi_70405167
tvptje
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 22:03:46 #31
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70409655
Nieuwe boot, prima training in 4+

Morgen nog maar eens een keertje trainen voor zondag
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70410606
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:49 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Waarvan? Zet ik je in de lijst.
Nereus. Ben een eerstejaars competitieroeier dus erg boeiende (roeitechnische) verhalen heb ik niet, vandaar dat ik niet zo vaak reageer.
pi_70411379
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:35 schreef Staal_ het volgende:

[..]

Nereus. Ben een eerstejaars competitieroeier dus erg boeiende (roeitechnische) verhalen heb ik niet, vandaar dat ik niet zo vaak reageer.
Och, dat heeft die dikke brabo ook niet!
pi_70415715
Goed verhaal weer van Wan op NLroei. Wel grappig om te horen hoe dat coachen daar in de USA gaat, dat zie ik ook wel zitten
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70417307
Anders moet ik even de trein van 5:44u. hebben vanuit Utrecht om om kwart over 7 te kunnen trainen op de Bosbaan
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 06:38:43 #36
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_70417368
Nog maar een weekje onchristelijk vroeg opstaan
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_70420589
Dat verhaal van Ananas hald gelezen te hebben kunnen wij elkaar wel vinden in levensopvatting. Deze wissel ga ik me voor de tweede keer kandidaat stellen in een tegenbestuur, en wel in de heerlijke functie van commissaris frituur en natuurfilms!

Vandaag heerlijk gecoachd (na de borrels van gisteravond eruit gebalft te hebben langs het kanaal) en de 4+ die op zaterdag DN4+ start gaat goooooeeeed. Hopelijk volgende week ook, dan kunnen ze nog nieuweling + 1 worden
pi_70421598
Had het interview niet moeten posten, wilde net van mijn reputatie af
quote:
De meeste mensen zullen Maurits vooral kennen door zijn dominante aanwezigheid in de soos en op het forum, waar hij zichzelf geregeld profileert als een Bourgondische levensgenieter met een voorliefde voor bier, frituur en Brabant. Ook mensen die hem beter kennen weten dat dit de belangrijkste elementen uit zijn leven zijn, al is er natuurlijk ook nog zijn passie voor koken en de liefde voor Ajax. De Blwerb besloot hier nog maar eens een keer uitgebreid de aandacht op te vestigen.

Maurits groeide op in het rustieke Hilvarenbeek, waar hij op de christelijke basisschool Sint Adrianus zat. Het was een gelukkige tijd, maar afgezien van het feit dat de directeur altijd de radioverslagen van de Jupiler League-wedstrijden insprak kan hij zich er niet veel meer van herinneren. Van zijn tijd op middelbare school Sint Odulphus is hem gelukkig meer bijgebleven: “Op het schoolplein was ik altijd de knikkerkoning, als ik met tien knikkers naar school ging kwam ik altijd met twintig knikkers terug. Die heb ik allemaal bewaard trouwens, als het goed is liggen ze ergens in een kist!” Ook de uitwisseling naar Polen maakte diepe indruk: “Ik was de hele week dronken, dat was erg grappig. Verder heb ik veel knakworsten gegeten, al had ik die eigenlijk voor het gastgezin meegenomen…”

Na zijn middelbare school besluit hij Economie en Bedrijfskunde te gaan studeren in Amsterdam, maar dat wordt geen succes: “Er was een tentamen wiskunde dat je persé moest halen, daar haalde ik een 1 voor. Toen ben ik maar overgestapt naar Europese studies, dat leek me makkelijker en het is wat breder georiënteerd.” Verder wordt hij lid bij Skøll, omdat de dokter hem op zijn hart heeft gedrukt dat hij meer moet gaan sporten. Door de aanwezigheid van vele andere Brabo’s voelt hij zich direct thuis: “Toen ik met carnaval niets droeg behalve een Brabantse vlag keek niemand raar op, dat was erg mooi. En er zijn meer mensen met een raar accent!” Ook de traditionele rivaliteit ten opzichte van Nereus zit er vanaf het begin goed in: “Ze hadden daar tijdens de intreeweek een barbecue, maar het vlees was rauw.”

In zijn eerste twee jaar roeit Maurits nog best veel, maar door diverse blessures raakt zijn carrière langzaam in het slop. Een trainingskamp in Brugge met de clubacht leidt het begin in van een lange periode van revalideren, waarbij hij als een ware Marco van Basten steeds meer in de rol van coach groeit. Hoewel hij aanvankelijk alleen bij wedstrijden meefietst blijkt na verloop van tijd namelijk dat zijn tips ook bij trainingen van pas zouden kunnen komen, wat er toe leidt dat hij door Jeroen Keip bij het coachteam van de heren clubacht gehaald wordt. Sindsdien levert de boot de beste prestaties in jaren, met winst bij de LPR, de HCN en de Asopos Driekamp. Wellicht wordt zelfs de Kruithuisbokaal gewonnen, maar dat hangt af van de Orca Slot wedstrijden: “Als we daar winnen hebben we ook het klassement te pakken, ik kan er nauwelijks van slapen…”

Maurits is ook leider van dispuut BEFEM (Bier en Frituur en Maurits), dat zichzelf ten doel heeft gesteld meer frituur op Skøll te krijgen. Hoewel hij de laatste jaren door gezondheidsredenen minder van zijn friteuse gebruik kan maken heeft hij namelijk al van jongs af aan een grote liefde voor de vette hap: “Dat begon allemaal met een bezoek aan de koningin, toen mijn opa een lintje kreeg. Nadat ik hare majesteit de hand geschut had kregen we Koninklijke bitterballen geserveerd, daar heb ik er toen tientallen van gegeten. Sindsdien maakte ik ze vaak zelf, dat moet ik eigenlijk weer eens doen!”

Het komende jaar wil Maurits zelf weer gaan roeien, bij voorkeur drie á vier keer in de week. Ook wil hij misschien selectie lopen voor licht, om zichzelf te bewijzen dat hij dat vol zou kunnen houden: “Dat is echt wel stoer, maar waarschijnlijk ben ik te klein. Hopelijk kan ik als compensatiepik, ik heb ongeveer dezelfde lichaamsbouw als Jan-Willem. Alleen moet ik dan wel eerst nog even van mijn blessure af zien te komen.” En misschien is het een idee om dat buikje weg te werken? “Ik ben hartstikke slank man, ik heb echt niet zo’n dikke pens als jij! En als ik weer meer ga trainen komt dat sowieso wel goed.”
Dat is het hele stuk voor als iemand het wil lezen
pi_70424381
Net m'n eerste halen in de skiff gemaakt, wonder boven wonder werd het geen zwemles voor mij (in tegenstelling tot de rest)
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:09:50 #40
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_70429598
www.roei.tv is leuk om de holland beker te volgen!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 juni 2009 @ 12:18:23 #41
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70443925
Hopla, straks even lekker potje roeien

Op de slot eens even kijken of we weer succesvol kunnen zijn in N4+ & O4+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70451595
Verdorie! Ik word genegeerd!
En de correcte locatie van Proteus ook weer.

ocf81: Voluit had nou ook weer niet gehoeven. Dat je mijn naam verkeerd schrijft is dan wel weer aardig van je, maar kun je je post ff aanpassen?

En jammer van het zo te zien net schuine windje tegen op de Hollandbeker, met Okeanos LMFm en Proteus MFm die er toch net wat harder voor leken te moeten werken zo. Maarja, hoort erbij.

[ Bericht 26% gewijzigd door Kjerring op 28-06-2009 17:50:37 ]
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70452228
Jan-WIllem, jij gaat ons coachen dinsdag?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70457960
@ Kjerring: Zie post
pi_70465567
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:04 schreef Kluupkluup het volgende:
Jan-WIllem, jij gaat ons coachen dinsdag?
Dat heb ik ook begrepen inderdaad.
pi_70467823
GRRRrrr

[ Bericht 64% gewijzigd door De_Ananas op 29-06-2009 09:50:15 ]
pi_70472505
quote:
Op maandag 29 juni 2009 03:49 schreef De_Ananas het volgende:
GRRRrrr
Wat zit je dwars Maurits?
pi_70474632
volgens mij heeft meneer een kleine aanvaring gehad met een groter persoon :p
pi_70474729
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:36 schreef De_Brok het volgende:
volgens mij heeft meneer een kleine aanvaring gehad met een groter persoon :p
Nah valt wel mee
pi_70479180
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:14 schreef Bellah het volgende:
Dit móet JW3 zijn
lol

Bellah; waarom zie ik jou nooit meer op het kanaal?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70481013
potdorie zeg, net 19 km/u gehaald in de skiff, in een opzetje.

knetterhard trappen op de benen en een moordend tempo, water vloog alle kanten op, en je hoorde de boeg flinke golven maken, maar 19 km/u had ik niet verwacht (hoogste wat ik hiervoor ooit gehaald heb was 13km/u, maar ik had het ook nog nooit op deze manier geprobeerd).

en dat met dit weer
pi_70481197
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:36 schreef immortalsean het volgende:
potdorie zeg, net 19 km/u gehaald in de skiff, in een opzetje.

knetterhard trappen op de benen en een moordend tempo, water vloog alle kanten op, en je hoorde de boeg flinke golven maken, maar 19 km/u had ik niet verwacht.

en dat met dit weer
Lekker hoor Ik heb ook wel zin om weer te skiffen. Nog 1 weekje trainen, welliswaar op de Bosbaan omdat we hier in Utrecht helemaal gek worden van de strijkijzers en zinkende C4'en, en dan uittraining! Ik heb voor de zomer een skiffje aangevraagd. Nu alweer 2 jaar niet meer in een skiff gezeten dus zal wel even wennen zijn. Hopelijk pak ik mijn oude gevoel voor skiffen weer snel terug

Volgend jaar wil ik dus lichte heren skiff starten. Mensen (die mensen kennen) die dat ook gaan doen?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70483462
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:36 schreef immortalsean het volgende:
potdorie zeg, net 19 km/u gehaald in de skiff, in een opzetje.

knetterhard trappen op de benen en een moordend tempo, water vloog alle kanten op, en je hoorde de boeg flinke golven maken, maar 19 km/u had ik niet verwacht (hoogste wat ik hiervoor ooit gehaald heb was 13km/u, maar ik had het ook nog nooit op deze manier geprobeerd).

en dat met dit weer
19 km/u is best wel snel!
Denk dat ik dat niet red
  maandag 29 juni 2009 @ 16:46:18 #55
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_70483559
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:41 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Lekker hoor Ik heb ook wel zin om weer te skiffen. Nog 1 weekje trainen, welliswaar op de Bosbaan omdat we hier in Utrecht helemaal gek worden van de strijkijzers en zinkende C4'en, en dan uittraining! Ik heb voor de zomer een skiffje aangevraagd. Nu alweer 2 jaar niet meer in een skiff gezeten dus zal wel even wennen zijn. Hopelijk pak ik mijn oude gevoel voor skiffen weer snel terug

Volgend jaar wil ik dus lichte heren skiff starten. Mensen (die mensen kennen) die dat ook gaan doen?
Lichte skiff was dit jaar volgens mij ongeveer het drukst bezette veld van allemaal. Zal volgend jaar ook vast wel leuk genoeg zijn om je in te kunnen vermaken.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_70485800
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:41 schreef AHappelstroop het volgende:
Bellah; waarom zie ik jou nooit meer op het kanaal?
Haha! Ik mis jou ook hoor!

Nee, wij hebben onze slot natuurlijk al gehad (die met 6.57 over 2k) en vorige week heb ik even gedubbelvierd Deze week roeien we nog twee keer in de 8 omdat we vrijdag de Argo Sprint starten maar dan is het toch echt voorbij... Snik.

Ben erg benieuwd, het wordt vrijdag bloedheet en we starten pas om half 10 's avonds (in het DEj8 veld dus.) Leeeuk!
pi_70495004
Gaan er vrijdag nog lekker veel mensen sprinten?
Wordt mijn eerste officiële wedstrijd voor Skøll Talentenachten enzo!

Volgens mij heb ik trouwens vandaag op de Bosbaan D_A nog zien roeien! Volgens mij zat je in een viertje toch?
  maandag 29 juni 2009 @ 22:16:17 #58
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_70495222
Ja, eens proberen of het martinisprint-blik vervolg kunnen geven

Vandaag ook raar opgekeken, was een glad examen aan het coachen voor de 4+...krijgen die kerels het voor elkaar om om te slaan
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_70496887
Wij zijn er wel weer bij hoor om te sprinten
pi_70499138
Ik heb vandaag even een toertochtje geroeid:


Bijna een aanvaring, kutburgers ook altijd


En daarna naar huis. Helaas is de crisis bij Euros nogal toegeslagen, wat leidde tot het failliet verklaren van de Euros Road Company.


En ja, dan moet je je op alternatieve wijzen vervoeren hè
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70500202
NICE
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70500416
Konings!

Zeg, welke flappies zijn omgeslagen dan... toch niet de Eindbazen? want dan heb ik dat echt op een haar na gemist.

[ Bericht 88% gewijzigd door Sjobber op 30-06-2009 00:19:00 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_70503895
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:09 schreef Sjobber het volgende:
Konings!

Zeg, welke flappies zijn omgeslagen dan... toch niet de Eindbazen? want dan heb ik dat echt op een haar na gemist.
prowst.


maarrrrr, wat hoorde ik nou over jou???
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 juni 2009 @ 08:15:54 #64
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70504217
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:11 schreef Leso_Varen het volgende:
Gaan er vrijdag nog lekker veel mensen sprinten?
Wordt mijn eerste officiële wedstrijd voor Skøll Talentenachten enzo!

Volgens mij heb ik trouwens vandaag op de Bosbaan D_A nog zien roeien! Volgens mij zat je in een viertje toch?
correct
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70512037
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:47 schreef immortalsean het volgende:

[..]

formeel hoor ik maandag of ik ben aangenomen, ...
ik neem zitting in het 45e f.t. Bestuur der D.R.V. Euros!

[ Bericht 0% gewijzigd door immortalsean op 30-06-2009 13:49:39 ]
pi_70512425
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:11 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik neem zitting in het 45e Bestuur der D.R.V. Euros!
Je had geen ambities meer voor wedstrijdroeien?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70512741
Gefeliciteerd!
pi_70513129
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:22 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Je had geen ambities meer voor wedstrijdroeien?
dat had ik eigenlijk al afgeschreven, eigenlijk was ik van plan om de komende twee jaar m'n studie voorrang te geven tot ik m'n bachelor had, en daarna een jaartje bestuur of wedstrijdroeien te doen. Maar het bestuursjaar nu doen kwam eigenlijk zelfs nog beter uit.

m'n planning is nu om na het bestuursjaar het roeien weer wat op te pakken door enigszins mee proberen te varen in de skiffbokaal (of gewoon losse wedstrijden in de skiff, het liefst rechte 2k's zonder obstakels )

en daarna zie ik wel weer.
pi_70513267
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:11 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik neem zitting in het 45e Bestuur der D.R.V. Euros!
Je bedoelt dat je kandi bent.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70513293
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:48 schreef Orionis het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je kandi bent.
je hebt gelijk, het is aangepast.
pi_70523296
Ik wil skiffen of iets anders roeien.

En gefeliciteerd Immortal, volgend jaar dus gratis bier van jou daar

[ Bericht 70% gewijzigd door De_Ananas op 30-06-2009 19:47:38 ]
pi_70525411
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef immortalsean het volgende:

[..]

je hebt gelijk, het is aangepast.
Wanneer hoor je of het definitief is?
pi_70525714
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:44 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Wanneer hoor je of het definitief is?
Meestal pas op de wissel-ALV. Of het moet er bij Euros grandioos anders aan toe gaan.
pi_70532941
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:11 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik neem zitting in het 45e f.t. Bestuur der D.R.V. Euros!
Besturen kan best leuk zijn, in welke functie gaat het worden?
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:28:20 #75
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_70533578
Briljante foto's Virmes

maar...is de ERC failliet?
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_70533822
Ik wil toch even met jullie delen dat ik me het afgelopen uur (hoe graag ik eigenlijk ook naar bed wilde) prima vermaakt heb met de verhalen op de site van Euros licht
pi_70534275
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:28 schreef Dodona het volgende:
Briljante foto's Virmes

maar...is de ERC failliet?
grapjuuuuuuuh
pi_70535122
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:38 schreef Bellah het volgende:
Ik wil toch even met jullie delen dat ik me het afgelopen uur (hoe graag ik eigenlijk ook naar bed wilde) prima vermaakt heb met de verhalen op de site van Euros licht
En, op wie heb je gestemd?

Uiteindelijk is het nog een best aardige site geworden, vooral de semi dronken lulverhalen
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70535284
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:01 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Meestal pas op de wissel-ALV. Of het moet er bij Euros grandioos anders aan toe gaan.
je bent in principe kandidaatsbestuur (f.t.) tot de wissel-AV, maar volgens mij zolang er geen rare dingen gebeuren zal de samenstelling niet wijzigen. rare dingen kunnen ook na de wissel-AV gebeuren, dus je hoeft daarom ook geen rekening te houden met veranderingen voor de wissel-AV

in principe gaat het h.t. bestuur het f.t. bestuur opleiden in de periode tussen begin v. d. intro, en de wissel-AV, en je wil aan het begin van die periode je bestuur daarom voor elkaar hebben. aan de andere kant, het is wel handig als iemand totaal incapabel blijkt, om op de Wissel-AV officieel nog de mogelijkheid te hebben om 'm eruit te knikkeren.

maar gezien we nog maar 4 v.d. 8 binnen hebben, verwacht ik dat elk persoon er één is, en sluit je liever de mogelijkheid uit dat er mensen nog uit kunnen. en moet je ze maar net zo lang schoppen tot ze wel capabel zijn, mocht dat niet al het geval zijn.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:05 schreef jw3 het volgende:
Besturen kan best leuk zijn, in welke functie gaat het worden?
ik wil het liefst Penningmeester worden, want dat gedoe met begrotingen en jaarverslagen lijkt me erg handig om te leren. niet alleen handig als je straks arbeider bent en projecten leid, maar ook om als een algemene manier van werken aan te leren. en lijkt me ook gewoon leuk om mee bezig te zijn.

echt vlak daaronder staat voor mij Secretaris, omdat ik dat al in een commissie ben en dat bevalt me goed. je bent niet tot vervelens toe met één specifiek onderwerp bezig, maar krijgt, net als de Voorzitter, overal wel wat van mee.

de volgende functies wil ik in ieder geval niet: Commissaris Externe betrekkingen (ik wil puur met de vereniging zelf bezig zijn, en niet met externe partijen) en Commissaris Activiteiten (ik ben zelf niet zo'n activiteiten persoon, doe me maar een biertje, en ik kijk wel hoe de anderen zich voor gek zetten), en als niet-wedstrijdroeier lijkt WeCo me ook niet al te handig.

de overige functies zou ik best willen doen, maar ik vermoed dat daar veel geschiktere personen voor zijn. (en die zijn in principe al ingevuld)


omdat we nog maar 4 v.d. 8 binnen hebben, staat de functieverdeling in principe nog open, maar alle vier hebben al wel een voorkeur, dus het zullen hoogstens marginale verschuivingen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door immortalsean op 01-07-2009 02:42:04 ]
pi_70541088
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:31 schreef immortalsean het volgende:
Gek systeem, bij ons word je gevraagd voor een functie. Dadelijk krijg je iets wat je niet leuk vindt

En @ Bellah, ik dacht dat jij moe was

En ik hoor sinds gisteren ook bij de lieden met een pakje op hun rug omdat ik erin ga fietsen en verbrand ben
pi_70541798
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:31 schreef De_Ananas het volgende:
... Dadelijk krijg je iets wat je niet leuk vindt
...
dan kan je altijd nog het aanbod afslaan lijkt mij.

ik weet nog niet wat ik zou doen als ik per se externe betrekkingen of activiteiten zou moeten doen, want het lijkt me sowieso mooi om bestuur te doen, maar ik denk niet dat ik op mijn plek ben in die functies.

ik laat in ieder geval telkens doorschemeren dat ik penningmeester wil worden, met af en toe een kleine kanttekening dat Secretaris ook wel kan, dus ik verwacht niet dat ik compleet ergens anders geplaatst word.


maar het is sowieso een beetje een rare situatie doordat er zo weinig mensen ja zeggen.

[ Bericht 9% gewijzigd door immortalsean op 01-07-2009 12:18:01 ]
pi_70543473
Zeg JW3; "Bouwvakkers hakken alleen"?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70543521
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:44 schreef AHappelstroop het volgende:
Zeg JW3; "Bouwvakkers hakken alleen"?
En lichte roeiers aaien.....
pi_70543540
(was dubbel, dus maar weg)
pi_70544225
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:46 schreef jw3 het volgende:

[..]

En lichte roeiers aaien.....
Op moment dat wij jullie inhaalden zei je dat; waarna de jongen achter mij keihard begon te lachen. Ik moet bekennen dat ik mijn concentratie er ook niet helemaal meer bij had
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70545408
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:08 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Op moment dat wij jullie inhaalden zei je dat; waarna de jongen achter mij keihard begon te lachen. Ik moet bekennen dat ik mijn concentratie er ook niet helemaal meer bij had
Ach ja, roeien is leuk, dus dat is dan kennelijk weer gelukt
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:54:28 #87
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_70554032
Het zou echt verboden moet worden om vér boven je niveau te starten. Super irritant, allemaal voorwedstrijden vanwege ploegen die zelfs niet een klein beetje kans maken om te winnen.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_70556751
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:54 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Het zou echt verboden moet worden om vér boven je niveau te starten. Super irritant, allemaal voorwedstrijden vanwege ploegen die zelfs niet een klein beetje kans maken om te winnen.
vertel!

Overigens vraag ik me af waar de hell er zoveel 2+'jes vandaan gehaald worden voor dat gekke N2+-veld...
pi_70557498
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:08 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Op moment dat wij jullie inhaalden zei je dat; waarna de jongen achter mij keihard begon te lachen. Ik moet bekennen dat ik mijn concentratie er ook niet helemaal meer bij had
Ja, was een amusante training van JW..

Ik stond vandaag 2 uur in de file en zou de training niet halen (half uur later), na veel gebel over en weer hebben ze een invaller geregeld en ik om m'n kop gekregen per mail: "volgens mij was JW gisteren vrij duidelijk: achten is iets wat alleen hard gaat als je het met zijn allen doet.".. Zit er dus al lekker in.. Wat een *-dag.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:08:20 #90
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_70557917
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:32 schreef De_Brok het volgende:

[..]

vertel!

Overigens vraag ik me af waar de hell er zoveel 2+'jes vandaan gehaald worden voor dat gekke N2+-veld...
verboden is ook wel wat overtrokken, maar LSA 8 b.v..Voorwedstrijd vanwege een aantal eerstejaarsploegen, dit maakt het zo lastig om dubbel te starten, wat juist zo leuk is op de nsrf
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_70561491
Tering, wat is dit seizoen snel gegaan!
Nog maar 4 dagen trainen en het zit er al weer op...
Dan maar het skiffen oppakken, ook geen slechte zaak met de Amstel als vaarwater!

Ik zal me even kort voorstellen, ik roei nu sinds september, ben ingeselecteerd voor EJZ ' 09 bij Skoll.
Ben vanaf de eerste training in het middenschip geplaatst en zit daar eigenlijk wel top op mijn plek!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_70562108
Wat start jij tegenwoordig dan Hooglander? Ik zie dat lsa8 inderdaad net 7 man zijn, dat is wel zonde, er moet toch wat beters te verzinnen zijn voor die mensen, LN4-en ofzo.

Die 2+-en komen waarschijnlijk uit de Aegir-, Argo-, en Proteus-collecties, dat zijn van die materiaalspaarders, en hoe overbodiger, hoe beter.

Welkom trouwens skollzwaar, zodra het roeien over is wordt het hier misschien wat rustiger, maar in de herfst zijn we sowieso weer terug!

[ Bericht 32% gewijzigd door Virmes op 01-07-2009 22:06:38 ]
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70562535
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:58 schreef Virmes het volgende:
Die 2+-en komen waarschijnlijk uit de Aegir-, Argo-, en Proteus-collecties, dat zijn van die materiaalspaarders, en hoe overbodiger, hoe beter.
Hoe meer 2+'ten, hoe beter. Nu moet PE nog alleen een gele vleugelrigger 2+ krijgen dan is de verzameling helemaal compleet

Zelf ga ik dit weekend EJK - O4+ en N2+ starten, dus dat gaat leuk worden, daarna dikke BBQ
pi_70562680
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:08 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

verboden is ook wel wat overtrokken, maar LSA 8 b.v..Voorwedstrijd vanwege een aantal eerstejaarsploegen, dit maakt het zo lastig om dubbel te starten, wat juist zo leuk is op de nsrf
Indd rete irritant.. Wij hebben ons vanmiddag ingeschreven in dat veld, toen waren het er nog maar 2. Een uur later opeens 7 inschrijvingen.. Schotse_Hooglander; jij coacht of roeit? Welke ploeg is van jou in LSA8+ veld? Of zit ik er totaal naast?

Hopelijk schrijft Orca/Argo zich uit, die hebben 4 N.N.'s in hun inschrijving, beetje loos..?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70565139
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Tering, wat is dit seizoen snel gegaan!
Nog maar 4 dagen trainen en het zit er al weer op...
Dan maar het skiffen oppakken, ook geen slechte zaak met de Amstel als vaarwater!

Ik zal me even kort voorstellen, ik roei nu sinds september, ben ingeselecteerd voor EJZ ' 09 bij Skoll.
Ben vanaf de eerste training in het middenschip geplaatst en zit daar eigenlijk wel top op mijn plek!
Je vergeet te vermelden dat je herkenbaar bent aan het dode schaap op je voorhoofd
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 juli 2009 @ 23:20:51 #96
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70565238
Dooie schapen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70566147
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Tering, wat is dit seizoen snel gegaan!
Nog maar 4 dagen trainen en het zit er al weer op...
Dan maar het skiffen oppakken, ook geen slechte zaak met de Amstel als vaarwater!

Ik zal me even kort voorstellen, ik roei nu sinds september, ben ingeselecteerd voor EJZ ' 09 bij Skoll.
Ben vanaf de eerste training in het middenschip geplaatst en zit daar eigenlijk wel top op mijn plek!
Wie ben je? (per pm?)
pi_70566178
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dooie schapen.



Pffffffffffffff.
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:48:16 #99
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_70566305
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:14 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Indd rete irritant.. Wij hebben ons vanmiddag ingeschreven in dat veld, toen waren het er nog maar 2. Een uur later opeens 7 inschrijvingen.. Schotse_Hooglander; jij coacht of roeit? Welke ploeg is van jou in LSA8+ veld? Of zit ik er totaal naast?

Hopelijk schrijft Orca/Argo zich uit, die hebben 4 N.N.'s in hun inschrijving, beetje loos..?
Ik ben die dikke, die bij je in de boot zit.
Nog een beetje afhankelijk van wat er nog bij komt in die orca/argo 8, maar waarschijnlijk worden zij er zelfs afgetikt door de eerstejaars ploegen.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_70566327
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wie ben je? (per pm?)
Het is de dikke.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70566820
zo. project blijkt pas een week later ingeleverd te hoeven worden, dus kan ik van het weekend mooi twee dagen lang roeibootjes gaan kijken, en af en toe een fotootje schieten.
pi_70566821
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Tering, wat is dit seizoen snel gegaan!
Nog maar 4 dagen trainen en het zit er al weer op...
Dan maar het skiffen oppakken, ook geen slechte zaak met de Amstel als vaarwater!

Ik zal me even kort voorstellen, ik roei nu sinds september, ben ingeselecteerd voor EJZ ' 09 bij Skoll.
Ben vanaf de eerste training in het middenschip geplaatst en zit daar eigenlijk wel top op mijn plek!
Wacht maar tot je het aantal gleuventrekkers op de Amstel ziet als je wilt varen........
pi_70566896
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:48 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Het is de dikke.
Er zitten geen dikke bij EJZ, het zijn allemaal lichte pikken maar dan een halve kop groter
pi_70567146
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dooie schapen.
Snipperschaap
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70572054
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 00:06 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Er zitten geen dikke bij EJZ, het zijn allemaal lichte pikken maar dan een halve kop groter
Geachte voorzitter van BeFeM, wil je je wel bij de feiten houden?
Gemiddeld 1.95m en 88kg lijkt me niet echt iets voor lichte snikkels, of wel?
Hoorde trouwens dat jullie de Argo Sprint gaan starten in het Ej-veld, leuk!
Weet je miss of er meer club-achten gaan starten?

Overigens heeft ons boegballetje (Kluup) wel gelijk met zijn gok, dat schaap is alleen weg...
Hoorde namelijk tijdens de KHB van d kamprechter dat 'There are no pets allowed' bij de start van de SA-8, dus die moest er maar af.. Ik neem overigens aan dat het lieve mens Caps bedoelde..

En JW, ik hoef niet per se vanaf 1700 pas op het water.. Ik neem aan dat als ik om 10 00 een skiff op het water leg, ik vrij weinig pleziervaart tegen kom.. Heb de Amstel al even niet gezien, dus kan zijn dat ik fout zit..

[ Bericht 9% gewijzigd door SkollZwaar09 op 02-07-2009 09:53:56 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_70572259
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

En JW, ik hoef niet per se vanaf 1700 pas op het water.. Ik neem aan dat als ik om 10 00 een skiff op het water leg, ik vrij weinig pleziervaart tegen kom.. Heb de Amstel al even niet gezien, dus kan zijn dat ik fout zit..
Door de weeks valt het op zich meestal wel mee om 10 uur zo midden in de nacht, alleen inderdaad na 18 uur dan vaak ellende. In het weekend is het vanaf 10.30 horror op de Amstel
pi_70572392
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Geachte voorzitter van BeFeM, wil je je wel bij de feiten houden?
Gemiddeld 1.95m en 88kg lijkt me niet echt iets voor lichte snikkels, of wel?
Hoorde trouwens dat jullie de Argo Sprint gaan starten in het Ej-veld, leuk!
Weet je miss of er meer club-achten gaan starten?

Overigens heeft ons boegballetje (Kluup) wel gelijk met zijn gok, dat schaap is alleen weg...
Hoorde namelijk tijdens de KHB van d kamprechter dat 'There are no pets allowed' bij de start van de SA-8, dus die moest er maar af.. Ik neem overigens aan dat het lieve mens Caps bedoelde..

En JW, ik hoef niet per se vanaf 1700 pas op het water.. Ik neem aan dat als ik om 10 00 een skiff op het water leg, ik vrij weinig pleziervaart tegen kom.. Heb de Amstel al even niet gezien, dus kan zijn dat ik fout zit..
Lol, 'no pets allowed', ze hadden nog gezegd geen schapen mee in de boot te nemen!
Petjes zijn daar trouwens wel 'allowed', als ze maar van dezelfde kleur zijn.

Maar dikke uit mijn boot; probeer niet al te dik te zijn he Aangezien wij allemaal rond 70kg gemiddeld zijn
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70572415
Btw; (voorlopig) tijdschema NSRF online http://www.nsrf.nl/slotwedstrijden/tijdschema
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 11:04:09 #109
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70574128
Pff vw met de sprint, finale half 10 en dan zaterdag om 8 uur vw.. leuk zo'n laatste weekend
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70574300
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:59 schreef AHappelstroop het volgende:

Maar dikke uit mijn boot; probeer niet al te dik te zijn he Aangezien wij allemaal rond 70kg gemiddeld zijn
Ik zit op 68
ben lekker en sportief
pi_70574590
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:10 schreef adam19 het volgende:
Ik zit op 68
Pff ik lekker nog lager

Maar idd D_A, een vriendinnetje van mij doet ook de sprint en dan (als ze alle finales haalt) 7 keer 2k. Volgens mij is dat fysiek onmogelijk..
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 12:05:40 #112
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70575857
De zondag is helemaal funest, O4+, N2+, N2- allemaal vw.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 12:06:08 #113
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70575872
Ach ja, dan is het maar weer klaar natuurlijk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70584222
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
De zondag is helemaal funest, O4+, N2+, N2- allemaal vw.
Vet, jij kan gewoon beginneling-af worden in het N2+ veld..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70586793
Grr, toch een voorwedstrijd op de Argo sprint
pi_70589287
Wij gaan het N4+ veld starten morgen zonder voorwedstrijd
pi_70591230
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:01 schreef De_Ananas het volgende:
Wij gaan het N4+ veld starten morgen zonder voorwedstrijd
Ik hoop wel voor je ploeg dat jullie dan een beter stuurtje fiksen dan vandaag!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_70591251
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:59 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Ik hoop wel voor je ploeg dat jullie dan een beter stuurtje fiksen dan vandaag!
Ik ben wel een kilo lichter dan gisterenochtend hoor
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 juli 2009 @ 21:08:05 #119
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70591511
Het was wel tering warm trouwens, ik snap trouwens niet waarom ze met 7 boten en afsluitende heat niet even de hele BB volplempen met EJ8+ ipv voorwedstrijd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70591958
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het was wel tering warm trouwens, ik snap trouwens niet waarom ze met 7 boten en afsluitende heat niet even de hele BB volplempen met EJ8+ ipv voorwedstrijd.
Door het volproppen van de BB krijg je verwarring met het in- & uitroeien door andere ploegen. Ik heb wel eens met een volle bosbaan gestart, maar dat was dan ook gelijk de laatste wedstrijd van de dag
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70593681
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:29 schreef Bellah het volgende:
Grr, toch een voorwedstrijd op de Argo sprint
Idd! echt klote, kost me weer mijn halve vrijdag door die ene bijschrijving. Ik dacht dat dat niet mocht als daardoor een voorwedstrijd moest worden verroeid!?
pi_70602876
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:07 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Idd! echt klote, kost me weer mijn halve vrijdag door die ene bijschrijving. Ik dacht dat dat niet mocht als daardoor een voorwedstrijd moest worden verroeid!?
Tsja, je ziet al het al beetje aan de opbouw van de website (loting in .doc, simpel tekst overnemen vanaf de KNRB site, (iets technisch: ) frames in de website?!

Oftwel: lekker rampzalig, boeiend, maar wel gezellig!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70603319
Het weer wordt ook lekker rampzalig, en ik weet niet of dat zo gezellig is
pi_70603437
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:50 schreef Bellah het volgende:
Het weer wordt ook lekker rampzalig, en ik weet niet of dat zo gezellig is
Als het maar regen zonder wind blijft, vind ik alles prima! De afgelopen week was gewoon echt geen pretje om in te trainen, of stel ik mij nu aan..?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 juli 2009 @ 10:09:41 #125
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70603800
Als het zondag maar mooi weer is.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70603831
Nee, daar sluit ik me bij aan.. Maar, KNMI:

Komende uren moet het verkeer vooral in het zuiden rekening houden met (onweers)buien met kans op windstoten, hagel en lokaal veel neerslag.

Regio noord
ZWARE BUIEN

Regio noordwest
ZWARE BUIEN

Regio oost
ZWARE BUIEN

Regio midden
ZWARE BUIEN

Regio zuidoost
ZWARE BUIEN

Regio zuidwest
ZWARE BUIEN


(en ik hou niet eens van zwaar!!) (oké, flauw)
pi_70604245
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als het zondag maar mooi weer is.
lijkt erop dat het zondagmiddag gaat regenen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 juli 2009 @ 10:27:22 #128
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70604305
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:24 schreef immortalsean het volgende:

[..]

lijkt erop dat het zondagmiddag gaat regenen
Tsja, die 2 mm is wel te overleven.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70604973
Gelukkig heb ik een nieuwe Skoll jas dus.
pi_70613235
Ach, weer of geen weer: het gaat vast een topweekend worden! Zondagavond waarschijnlijk naar het feestje bij Skoll en dan maandag meteen op het vliegtuig met vakantie naar Newcastle! Op naar mijn vriendin die daar aan het afstuderen is.
Iedereen heel veel plezier en succes dit weekend en een topvakantie gewenst!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70616714
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:46 schreef Orionis het volgende:
Ach, weer of geen weer: het gaat vast een topweekend worden! Zondagavond waarschijnlijk naar het feestje bij Skoll en dan maandag meteen op het vliegtuig met vakantie naar Newcastle! Op naar mijn vriendin die daar aan het afstuderen is.
Iedereen heel veel plezier en succes dit weekend en een topvakantie gewenst!
Zondag pilsje doen dan
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 juli 2009 @ 17:08:35 #132
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70618394
Morgen 07:00 op de BB.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70619389
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Morgen 07:00 op de BB.


En ik ook, zoals het er nu uitziet in het schema ga ik zaterdagmiddag nog starten ook
pi_70620063
Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je kamprechter gaat spelen morgenmiddag?
pi_70627987
Jezus, dat ging kut

Laatste in de race, een na laatste op tijd in totaal
pi_70631185
King of Sprint
pi_70631396
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:21 schreef Leso_Varen het volgende:
Jezus, dat ging kut

Laatste in de race, een na laatste op tijd in totaal
Het ging bij ons in de 4- wel prima; zware ballen blijken achteraf toch wel bang te zijn als ze daar een lichte ploeg aan de start zien verschijnen Eerste 300m. voorgelegen totdat de boeg een klein beetje een golfje raakte. Daardoor de 2 een klein ieniemienie snoekje en kwam we dus uit ons tempo. Nog wel op 42 doorgetrokken maar die ene seconde heeft het wel uitgemaakt; 2e op 1sec. op nummer 1. Jammer, maar wel erg gelachen

Ps: als de boeg zeurt om nog een rondje te roeien omdat ie het beetje koud had en we nog een kwartier hadden; gewoon 1 rondje rondmaken
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70636973
Bellah 3de in het beginnelingenveld

Wij 4de van de 5 in het N4+ veld, het ging echt héél slecht
pi_70637102
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:19 schreef De_Ananas het volgende:
Bellah 3de in het beginnelingenveld

Wij 4de van de 5 in het N4+ veld, het ging echt héél slecht
Is er windje mee?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70637169
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:25 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Is er windje mee?
Gisteren waaide het hard wind mee, had mijn ploeg veel last van. Nu waait het minder hard volgens mij.
pi_70637200
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:28 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Gisteren waaide het hard wind mee, had mijn ploeg veel last van. Nu waait het minder hard volgens mij.
Dat van gisteren wist ik al
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70637643
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:23 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zondag pilsje doen dan
Zeker! Met bitterballen?
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70637858
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:47 schreef Orionis het volgende:

[..]

Zeker! Met bitterballen?
Denk niet dat ik ze kan regelen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 juli 2009 @ 13:28:36 #144
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70639897
Nou morgen nog en dan is het klaaarrr
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70642295
Gewoon drie! van de vijf eerstejaarsploegen naar huis gevaren als clubacht... En dat in een houten boot.. Prachtig. Niet in het beginnelingenveld overigens, maar het DEj veld (en alle beginnelingen achter ons gelaten... dat was wat geworden als we de slot hadden gestart...)

Ik ben er zondaggg!
pi_70648304
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:26 schreef Bellah het volgende:
Gewoon drie! van de vijf eerstejaarsploegen naar huis gevaren als clubacht... En dat in een houten boot.. Prachtig. Niet in het beginnelingenveld overigens, maar het DEj veld (en alle beginnelingen achter ons gelaten... dat was wat geworden als we de slot hadden gestart...)

Ik ben er zondaggg!
In de sprint? Goede zaak als je zo'n kolossaal zware boot zo snel draaiende krijgt.. Onze clubdames hebben/hadden ook een houten boot.. Had altijd een beetje medelijden met ze als ze die uit de loods tilden..
Maar volgend jr dan wedstrijd roeien? Geloof dat Orca sowieso de laatste tijd wel goede EJD-boten heeft..?

Ananas, beter zorg je er trouwens voor dat die gasten van jou volgend jaar wedstrijd gaan roeien, zitten zeker talenten tussen!


Wat is het trouwens kut als je de hele week best aardig traint en dan op zaterdag de eerste wedstrijd het ritme van die week gewoon niet terug kan vinden! Vanmiddag ging t al een stuk beter, nu maar hopen dat die lijn zich doorzet naar zondagmiddag!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_70649783
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:02 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ananas, beter zorg je er trouwens voor dat die gasten van jou volgend jaar wedstrijd gaan roeien, zitten zeker talenten tussen!
Weet ik maar volgens mij wil er maar 1tje gaan wedstrijdroeien en zelfs dat is niet zeker. Verder hoop ik niet dat je het over gisteren had want dat ging nergens over
pi_70653284
En dan start je opeens een directe finale in LSA8+. Lekker kut, eerst 10uur inwegen en dan opeens 16:30uur omdat 18:30uur de finale is..
Goed geregeld nu; alle ploegen vonden het oke als ipv de voorwedstrijd gewoon gelijk de finale gevaren wordt, op de tijd van voorwedstrijd. Volg je het nog?
Prima dus; kan ik tussen 17:00 uur en 18:00 uur happy hour mee doen!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70655751
Nice! Maar op welke tijd stond de voorwedstrijd, nu finale, dan?
pi_70660202
LSA 8+ nu finale 11:56uur.
Sterkte allemaal vandaag!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70662060
Dadelijk maar even de DSA8+ kijken

En ik ga me in de vakantie helemaal sufskiffen denk ik na het succes van gisteren
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 juli 2009 @ 11:36:46 #152
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70662149
Straks maar even het sprint klassement ophalen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70662427
nou, eens kijken of de andere talentjes vandaag wel allemaal gemotiveerd willen zijn! Eerste keer dat we überhaupt 2K hard gaan roeien...
pi_70678199
2e..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70694132
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:01 schreef Kluupkluup het volgende:
2e..
Jullie begonnen echt best sterk. Jammer dat Theta er zo hard overheen kwam
pi_70695077
Been opengehaald bij het feest, dag skiffen de komende 2 weken

Wel een kans dat ik naar Luzern toe ga
  maandag 6 juli 2009 @ 13:45:52 #157
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70698784
Weer terug uit Henley is :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70699633
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:31 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Jullie begonnen echt best sterk. Jammer dat Theta er zo hard overheen kwam
Wij beginnen altijd hard.. Nu 1e 1000 onder de 3 minuten.. Eindtijd 6:15.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 6 juli 2009 @ 19:04:29 #159
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70711098
Ik ben trouwens ook in Luzern!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70718729
Ik ook!

Met krukken! (iets met uittraining ja..)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 juli 2009 @ 22:07:36 #161
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70719496
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:53 schreef Bellah het volgende:
Ik ook!

Met krukken! (iets met uittraining ja..)


Whehe, ik ook.

Regen, hele week
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70721784
Kreeg deze net toegestuurd van de man met het dode schaap op z'n hoofd:


Ik hou het maar mooi bij een t-shirt.. Zoals het hoort.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 juli 2009 @ 23:05:44 #163
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70722345
Pakjes
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70722481
Clubroeiers in pakjes

Morgen voor het eerst sinds anderhalf jaar ofzo in een acht zitten! Hopen dat ik niet na 5 minuten moet uitstappen
pi_70725624
Ik ben trouwens ook in Luzern, en ik heb de uittraining overleefd (door gewoon om 2100 naar huis te gaan )
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70736943
Mijn T8 heeft geblikt op de 2k
Hmm, Nutella.
pi_70770846
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:33 schreef FerreroNutella het volgende:
Mijn T8 heeft geblikt op de 2k
Ik heb in het LSA8+ veld geblikt
NSK voor een jaar en eindelijk Overgangs, heerlijk!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70771156
gefeliciteerd
pi_70775367
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:35 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ik heb in het LSA8+ veld geblikt
NSK voor een jaar en eindelijk Overgangs, heerlijk!
Ben nog meegefietst met die race, was een beste.

Gisteren hebben we alle boten gepoetst en weer verschrikkelijk veel gedronken. Wat een leventje zeg
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_70775431
Jullie ook al? Wij ook
pi_70776021
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:02 schreef ocf81 het volgende:
Jullie ook al? Wij ook
Ik zo
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70777027
Godver, zo nog die boten poetsen ja..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70777640
Shirt is oké ole ole Ons bootje is al helemaal mooi.

Jammer dat ik die LSA finale gemist heb, ik heb er wel nog even aan gedacht toen ik in de trein zat (maar zag AH al met pakje roeien dus ik dacht dat zit wel goed.. Heb je die hamburgers overigens nog gescoord?) Heb de rest van de dag een beetje tijden geklokt en gekoppeld en héél veel lol gehad met andere mensen in de 500m en 1000m post

En 's avonds was cool, behalve een ongelukje door een nat shirt op de grond en mijn hyperactiefheid, en dus moest ik de volgende dag naar het ziekenhuis.. Enkel niet gebroken, maar wel iets met enkelbanden dachten ze. Auw!
pi_70784720
vandaag nog kort gedubbeltwee'd , *kuch*burgernummer*kuch*

maar op gegeven moment begon het aardig te waaien en te regenen, en m'n slag dacht dat 'ie een flits zag, dus zijn we maar weer gaan aanleggen, na een half baantje.
pi_70792691
Over 2 uur naar Luzern.
pi_70793793
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:01 schreef immortalsean het volgende:
vandaag nog kort gedubbeltwee'd , *kuch*burgernummer*kuch*

maar op gegeven moment begon het aardig te waaien en te regenen, en m'n slag dacht dat 'ie een flits zag, dus zijn we maar weer gaan aanleggen, na een half baantje.
Is die opgeriggerd dan? Want dan ga ik ook ff binnenkort.
pi_70797049
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:38 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Is die opgeriggerd dan? Want dan ga ik ook ff binnenkort.
hij is opgeriggerd, alleen de linkerschoen op boeg houd het niet al te lang meer uit ... dus daar moet je misschien even een andere (passende) schoenenset voor vinden

maar het is op zich best te doen als je niet al te hard op je slidings gaat racen, en niet te hard achteruitschiet bij de uitpik
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 23:35:22 #178
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70798335
Zo onderweg! Zie jullie in swiss!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70798824
Wat gaan jullie allemaal vroeg naar Luzern... Ik ga pas vrijdag ochtend
pi_70799619
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:49 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat gaan jullie allemaal vroeg naar Luzern... Ik ga pas vrijdag ochtend
Ik ga morgen ochtend op weg, maar ben pas zaterdag middag in Zwitserland. Dus tot daar en bij het bier bij de pickwick en appeltjesbar.
pi_70799657
*Ik ben ook van de Partij, gaat leuk worden daar
Vertrekken vrijdagochtend met onze zwaarbusche
pi_70799691
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:57 schreef immortalsean het volgende:

[..]

hij is opgeriggerd, alleen de linkerschoen op boeg houd het niet al te lang meer uit ... dus daar moet je misschien even een andere (passende) schoenenset voor vinden

maar het is op zich best te doen als je niet al te hard op je slidings gaat racen, en niet te hard achteruitschiet bij de uitpik
Wat is er mis mee dan? Misschien kan ik het wel ff ter plekke fixen. De matcom is vergeten om de sleuteltjes in te nemen dus ik kan nog bij mijn toolies.
pi_70799995
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:18 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dan? Misschien kan ik het wel ff ter plekke fixen. De matcom is vergeten om de sleuteltjes in te nemen dus ik kan nog bij mijn toolies.
de zool van de linkerschoen is tot op driekwart afgescheurd.

en we konden niet zo snel een andere set schoenen vinden die op de schroefjes paste.


en hij staat wat te laag afgesteld, maar we waren te lui om de snappers aan de onderkant te zetten.

[ Bericht 8% gewijzigd door immortalsean op 09-07-2009 01:42:03 ]
pi_70813672
in navolging van de naamsverandering van virmes heb ik ook maar eens voor troonopvolging gezorgd onder mijn accounts, want dat ' immortal' gedeelte vond ik al jaren kut, maar ik wilde m'n <100000 usernummer niet kwijt , maar het boeit me eigenlijk ook totaal niet meer.

in het vervolg post ik dus als "SeanFerdi".


immortalsean.

p.s. @De_Ananas: kan jij de OP nog veranderen?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_70814894
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:44 schreef SeanFerdi het volgende:
maar ik wilde m'n <100000 usernummer niet kwijt , maar het boeit me eigenlijk ook totaal niet meer.
check! <75.000
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70814931
Mn vriendin gaat overigens morgen ook richting Luzern, dus ik zal de mooie verhalen ook wel horen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70818743
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:44 schreef SeanFerdi het volgende:
in navolging van de naamsverandering van virmes heb ik ook maar eens voor troonopvolging gezorgd onder mijn accounts, want dat ' immortal' gedeelte vond ik al jaren kut, maar ik wilde m'n <100000 usernummer niet kwijt , maar het boeit me eigenlijk ook totaal niet meer.

in het vervolg post ik dus als "SeanFerdi".


immortalsean.

p.s. @De_Ananas: kan jij de OP nog veranderen?
Tsja, als je je al druk maakt om een user# onder de 100000.... Ik dacht even dat je een 0 teveel getypt had

Ben sinds zojuist trouwens 3x groen
pi_70818988
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:03 schreef Thrawn het volgende:

...
Ben sinds zojuist trouwens 3x groen
mooi zo!
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_70821183
Check <5000

En gefeliciflapstaart Thrawn!

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 18:12:10 ]
pi_70841333
Vinden jullie het vandaag ook zulk vervelend weer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 10:54:17 ]
pi_70841538
Gefeliciteerd hoor, maar wat houdt het in?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70841618
Dat ie nu in alle boten mag varen: skiffs, tweetjes en gladde boten.
pi_70843068
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:54 schreef ocf81 het volgende:
Vinden jullie het vandaag ook zulk vervelend weer?
Zie Buienradar om 11:35uur
Zoek Nederland!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70847306
Michiel, mooi verhaal op NLroei! Het is dat ik nu in de UK zit, maar anders was ik haast aanstond in de auto gesprongen om te komen kijken.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:17:02 #195
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70871770
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:47 schreef Orionis het volgende:
Michiel, mooi verhaal op NLroei! Het is dat ik nu in de UK zit, maar anders was ik haast aanstond in de auto gesprongen om te komen kijken.
Dank :-) Keep following the updates!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70878091
Haha gisteren echt een superdag gehad.

Het kriebelde, dus ik was met een ploeggenoot in de 2- geklommen. Stadje rond. Dolpen schoot los en in een flits lagen we upside down. Stonden ook heel veel mensen te kijken maar die vonden het wel mooi.
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_70878306
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:08 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Haha gisteren echt een superdag gehad.

Het kriebelde, dus ik was met een ploeggenoot in de 2- geklommen. Stadje rond. Dolpen schoot los en in een flits lagen we upside down. Stonden ook heel veel mensen te kijken maar die vonden het wel mooi.
Hoe heb je dat ding weer vastgekregen dan? Of ben je teruggelopen met de boot op je schouders
pi_70878546
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:16 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Hoe heb je dat ding weer vastgekregen dan? Of ben je teruggelopen met de boot op je schouders
Nee wonderwel wisten we die bout waarmee dat vast zit nog terug te vinden. ringetjes e.d. waren wel afgezonken en het terugroeien was ook een hele bevalling.
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_70889574
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:07 schreef ocf81 het volgende:
Vervelend nieuws:
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2322.html
Verschrikkelijk..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70916709
Lekker buurtje daar bij Nereus:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ij-in-amsterdam.html

Half jaartje geleden was er ook al iemand voor de deur neergeschoten.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70928837
Wat een klotenieuws zeg! Twee jonge gasten overleden... Ik hoop dat hun stuurvrouw het wel redt!

Zit zelf ook weer in de lappenmand, maar wel een stuk minder ernstig. Operatie aan de schouder gehad en alles is goed gegaan. Nu dus weer een paar maanden revalideren.
pi_70929460
Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Alle steun voor de nabestaanden en heel hard hopen dat de stuur het redt!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70940299
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:42 schreef Kluupkluup het volgende:
Lekker buurtje daar bij Nereus:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ij-in-amsterdam.html

Half jaartje geleden was er ook al iemand voor de deur neergeschoten.
't waren 3 albanezen en een italiaan. Linke kerel die Vukcevic...
pi_70942054
Godverdomme

Ook 2 dagen later nog steeds sprakeloos

Dank voor het medeleven allen, sterkt andere Proteers ook.

Gr. uit de UK van een ontgoochelde PEer (en @ Orionis, neem aan dat je weet wiens broer 1 vd 3 was...?)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kjerring op 13-07-2009 19:24:25 ]
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70942474
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:14 schreef Kjerring het volgende:
Godverdomme

Ook 2 dagen later nog steeds sprakeloos

Dank voor het medeleven allen, sterkt andere Proteers ook.

Gr. uit de UK van een ontgoochelde vz v/d commissie van 2 v/d 3 (en @ Orionis, neem aan dat je weet wiens broer de derde was...?)
Ja... Ik las het bericht vanmorgen pas... Wat een schok! Veel sterkte de komende periode en sla ook namens mij even een arm om Arnold heen. Heb jij hem al gesproken ondertussen?
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70942652
Luzern was mooi op dat PE nieuws na....

Sterkte PE'ers

Tevens maar afstippen in de skiff deze week, kan ik lekker zelf gaan wanneer ik wil

[ Bericht 59% gewijzigd door De_Ananas op 13-07-2009 20:00:04 ]
pi_70952228
Luzern was inderdaad heel gezellig!

Zeer triest van die jongens, hoop dat de stuur het red!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 juli 2009 @ 19:50:33 #209
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71011425
En weer terug in het land, zo alle foto's maar eens uitzoeken
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71018316
Ik ben er ook weer! Mooi weekend! Ik wil roeiehehen
pi_71018624
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En weer terug in het land, zo alle foto's maar eens uitzoeken
Stuur de foto's waar ik op sta aub.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 juli 2009 @ 23:42:39 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71019583
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:06 schreef Bellah het volgende:
Ik ben er ook weer! Mooi weekend! Ik wil roeiehehen
Morgen!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71019725
Morgen roeien? Dat kan mijn enkel nog niet aan
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 juli 2009 @ 23:50:45 #214
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71019883
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:46 schreef Bellah het volgende:
Morgen roeien? Dat kan mijn enkel nog niet aan
Oh matig, ik ga morgen weer even een uurtje in een bootje zitten.

MITSSS

mooi weer
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71020137
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Oh matig, ik ga morgen weer even een uurtje in een bootje zitten.

MITSSS

mooi weer
Ik ben gezakt voor mijn skiff stip terwijl ik gisterenavond allemaal dames van de topgroep heb uitgedaagd !
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 juli 2009 @ 00:01:57 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71020265
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:58 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik ben gezakt voor mijn skiff stip terwijl ik gisterenavond allemaal dames van de topgroep heb uitgedaagd !
Whehehehe aap.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71021898
Was jij in Luzern D_A? Ik heb helemaal 3 okeaniden gezien volgens mij, hoe was het daar op de camping?
Barlid - "want van roeien word je moe"
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 juli 2009 @ 08:33:22 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71023936
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 01:12 schreef Virmes het volgende:
Was jij in Luzern D_A? Ik heb helemaal 3 okeaniden gezien volgens mij, hoe was het daar op de camping?
was ik waren met ongeveer 20 man op lido camping. prima vertoeven daar!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71024101
Hahaha, de topgroep dames uitdagen! Hoe krijg je het voor elkaar!
Ben benieuwd of je nu ook tegen ze gaat sparren tijdens een bbq.. Wat ging er mis met het skiffen??

Dinsdag in een 2x gestapt met een ploeggenoot, gecoacht door jw3. Alle goede randzaken waren aanwezig, een coach die te lui is om te fietsen en dus een volgboot pakt, oortjes in zodat we m overal konden horen.. En hij liep voor een tweede keer met gasten die allebei amper hebben gesculld best oké. Mooiste quote van die dag: 'het positieve is; ik heb slechtere 2x'en gezien. Het mindere is dat ik niet meer weet wanneer.' Gaan we zeker vaker doen!

Komende zaterdag ga ik met Kluup zomerachten bij onze corporale vrinden in Utrecht, ben benieuwd of t mooi water is..!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 juli 2009 @ 09:00:23 #220
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71024318
Zeg, wanneer gaan we achten bij jullie? Sprak nog wat lui van PE ejz en die willen ook wel mee doen!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71027887
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Dinsdag in een 2x gestapt met een ploeggenoot
Haaa! Dat wordt misschien mijn nummer volgend jaar, 2xen Ik wilde ook zomerachten maar ik denk dat ik de komende drie weken onbereikbaar/op vakantie ben. Oeps.
pi_71028258
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zeg, wanneer gaan we achten bij jullie? Sprak nog wat lui van PE ejz en die willen ook wel mee doen!
Ik kan kijken of ik volgende week zat. een boot kan afschrijven? Zal ff een mail sturen naar onze veur en kijken wie van onze ploeg daar zin in hebben..!

Sturen in een 2x gaat overigens niet zo gemakkelijk als gedacht.. Zeker op de bochtige Amstel is dat best lastig.. Gelukkig beschikken ik en mijn ploeggenoot over een goede noodstop, waardoor we steeds nét de wal/grote boten niet raakten
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_71028413
Wie was je ploeggenoot eigenlijk, een invaller toch?

En ik volgde het parcours niet en aanleggen ging niet zo goed omdat ik vol tegen de wind in moest
pi_71028919
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:30 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Ik kan kijken of ik volgende week zat. een boot kan afschrijven? Zal ff een mail sturen naar onze veur en kijken wie van onze ploeg daar zin in hebben..!

Sturen in een 2x gaat overigens niet zo gemakkelijk als gedacht.. Zeker op de bochtige Amstel is dat best lastig.. Gelukkig beschikken ik en mijn ploeggenoot over een goede noodstop, waardoor we steeds nét de wal/grote boten niet raakten
Hé dat ken ik ergens van (*kuch* NCN ging voor mij ook zo *kuch*)
pi_71032536
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:36 schreef De_Ananas het volgende:
Wie was je ploeggenoot eigenlijk, een invaller toch?

En ik volgde het parcours niet en aanleggen ging niet zo goed omdat ik vol tegen de wind in moest
Nee, onze slag. MMvdM
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 juli 2009 @ 14:04:03 #226
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71032897
Topplan! Vanavond maar weer even op de bosbaan
beetje roeien
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71065029
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:

Komende zaterdag ga ik met Kluup zomerachten bij onze corporale vrinden in Utrecht, ben benieuwd of t mooi water is..!
Ah supermooi! Roeieren op het Merwedekanaal

Daarna Bierfest
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2009 @ 14:24:54 #228
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71066831
Als je nog iemand nodig heb kluup hoor ik het wel
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71069359
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als je nog iemand nodig heb kluup hoor ik het wel
Je mag best komen hoor..Lachen zelfs..

Aanstaande zaterdag zal uw CEB het zomerroeien organiseren. Er zal geroeid worden met diverse toproeiers van roeipaleis de Houtman. Na dit inspannende programma zal het ontspannende programma beginnen. Er zal in geheel Duits thema Würst gegeten worden (mit sauerkraut) en er zal een German Bierfest Spielabend georganiseerd worden. Dit zijn een zevental spellen mit Bierthema und ein petito musica. Inschrijven voor het eten kan via de digitale eetlijst. Inschrijven voor Das Bierfest en het roeien kan door een mail te sturen naar ceb@usrtriton.nl. De kosten voor het eten zijn 3,00 en de kosten voor Das Bierfest ist 15,00 incl. 7x deelname spel incl. drank en een bierpul.

Aanmelden kan via mij.. (Bierpul = onbeperkt bier trouwens )
thms45 [AT] hotmail [PUNT] com
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_71102955
Haaaa stond Kluup daar opeens met een raar rood jasje En opeens 2 lange kerels samen met Kluup het Utrechtse kanaal onveilig maken in een C2+. Heerlijk
Kom net terug van weekje vakantie, heb 1x hardgelopen en had dat beter niet kunnen doen.. Onwijs veel last van mijn achillespees dus baalde behoorlijk toen dat zomerroeien begon. Heb vanmiddag mijn toegewezen skiffje van top tot teen afgesteld, ik kan er (hopelijk) zo snel mogelijk weer tegenaan! Daarna ook nog een 4x afgesteld, het idee is dat we soms eens gaan dubbelvieren met gasten die vorig jaar ook gesculld hebben. Hopelijk kan ik er nog wat van, het is ten slotte 2 á 3 jaar geleden dat ik opeens 2 kanten op ga met mijn armen
Bellah, wanneer sparren we eens?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_71108363
Het hardloop seizoen is voor mij ook weer begonnen. 1ste training, meteen 2 dagen spierpijn.
Maar nu weer even rusten, want de 4daagse gaat beginnen. Naast feesten ook lopen, dus hopelijk elke dag vroeg binnen (maar dat ligt vaak niet aan mij) zodat ik vroeg kan gaan slapen.
Maar goed, moet in oktober weer helemaal in hardloop shape zijn, dus roeien komt even op 2.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_71108708
Wat ga je lopen in oktober dan Sjobber? En wat loop je tijdens de vierdaagse trouwens?

Ik ga maandag weer eens c4-en Dat is ons zomerroeiproject, lekker makkelijk, dan hoeft niemand te kunnen roeien
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_71110267
In oktober de Zeeuwse kustmarathon. Dus dat vergt wel wat voorbereiding. En afhankelijk van hoe mijn trainingen vorderen ga ik ook nog kijken voor de Eindhovense marathon

Met de 4-daagse loop ik slechts de 40km mee. Als mental coach van een stel roei-dames
Ik loop met een Zeeuws vlaggetje rond en waarschijnlijk in een geel 4daagse shirt.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zondag 19 juli 2009 @ 03:05:22 #234
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_71110368
Tvp, ja.
pi_71111875
quote:
Op zondag 19 juli 2009 02:55 schreef Sjobber het volgende:
In oktober de Zeeuwse kustmarathon. Dus dat vergt wel wat voorbereiding. En afhankelijk van hoe mijn trainingen vorderen ga ik ook nog kijken voor de Eindhovense marathon

Met de 4-daagse loop ik slechts de 40km mee. Als mental coach van een stel roei-dames
Ik loop met een Zeeuws vlaggetje rond en waarschijnlijk in een geel 4daagse shirt.
Succes ermee. Ik mag elke ochtend nog een uurtje eerder weg dan jij
  zondag 19 juli 2009 @ 12:29:56 #236
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_71114402
Vandaag weer een nieuw stukje op NLroei! :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71115725
Ik ben benieuwd! Ik vind jouw stukjes vaak wel leuk om te lezen.
pi_71121271
Ey Thrawn, loop je ook mee? Vet! Grote kans dat ik je tegen kom dan

Beetje getraind?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_71130352
Hallo allemaal! Ik was aan het googlen omdat ik een ergometerschema zocht en toen vond ik de roeitopics hier en heb ik heel lang alles vol interesse lopen lezen! Ik ben ook clubroeister bij Orca, vraag me af of Bellah - zonder in mijn profiel te kijken - kan raden wie ik ben
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71133086
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:19 schreef AHappelstroop het volgende:
Haaaa stond Kluup daar opeens met een raar rood jasje En opeens 2 lange kerels samen met Kluup het Utrechtse kanaal onveilig maken in een C2+. Heerlijk
Kom net terug van weekje vakantie, heb 1x hardgelopen en had dat beter niet kunnen doen.. Onwijs veel last van mijn achillespees dus baalde behoorlijk toen dat zomerroeien begon. Heb vanmiddag mijn toegewezen skiffje van top tot teen afgesteld, ik kan er (hopelijk) zo snel mogelijk weer tegenaan! Daarna ook nog een 4x afgesteld, het idee is dat we soms eens gaan dubbelvieren met gasten die vorig jaar ook gesculld hebben. Hopelijk kan ik er nog wat van, het is ten slotte 2 á 3 jaar geleden dat ik opeens 2 kanten op ga met mijn armen
Bellah, wanneer sparren we eens?
C2+'je, wat 'n boot, wat 'n boot
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 20 juli 2009 @ 03:18:05 #241
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71139576
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Hallo allemaal! Ik was aan het googlen omdat ik een ergometerschema zocht en toen vond ik de roeitopics hier en heb ik heel lang alles vol interesse lopen lezen! Ik ben ook clubroeister bij Orca, vraag me af of Bellah - zonder in mijn profiel te kijken - kan raden wie ik ben
ha! zo is het wel beter dan alleen maar met z'n 2'en topics volspammen over roeien


OT: woensdag die lieve nieuwe filippi weer over het water rammen, hij lag echt als een huis de laatste training!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_71140518
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:29 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vandaag weer een nieuw stukje op NLroei! :-)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_71141292
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:19 schreef AHappelstroop het volgende:
Haaaa stond Kluup daar opeens met een raar rood jasje En opeens 2 lange kerels samen met Kluup het Utrechtse kanaal onveilig maken in een C2+. Heerlijk
Haha, zag je ons gaan? Ging echt he-lemaal nergens over, maar t was echt keileuk! Steeds Kluup door de lelies laten roeien, eerst rug, dan armen en dan benen of opeens keihard oprijden..
Morgen weer even 2x-en, ben benieuwd!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_71141463
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:14 schreef Sjobber het volgende:
Ey Thrawn, loop je ook mee? Vet! Grote kans dat ik je tegen kom dan

Beetje getraind?
Ja moet 50K. Voorbereiding had beter gekund, tentamenweken zaten de laatste maand wat in de weg. Maar ik heb vrij veel ervaring met lopen, doe het al zo'n 25 jaar dus het gaat helemaal goedkomen
pi_71145206
leuk dat stukje op nlroei. is driessen ziek dat er niet onderstaat "njord wint de varsity!"??

De vierdaagse zal ik weer vanuit een "ander" perspectief volgen. Dronken mensen uitzwaaien dus.
pi_71148705
Mijn weekplanning staat vol met leuke sportieve dingen: vanavond skiffen, morgen ergoen, woensdag zomerachten, donderdag in de gladde 2+ en vrijdag hardlopen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71151238
Ook nog een vraagje aan jullie; ivm selecteren na de zomer ben ik nu al flink aan het ergometeren, en ik heb wel een bepaalde streeftijd in mijn hoofd voor mijn 2k dan. Nou heb ik dit schema gevonden: http://www.concept2.nl/24/maak_je_eigen_trainingsschema/

Geloven jullie dat het nuttig/een goed idee is om mijn gewenste tijd of misschien 1 of 2 seconden per 500 meter meer in te voeren en van die trainingen uit te gaan? Oftewel is het een goed trainingsschema?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71153603
Ik zou in de vakantie vooral goed rusten en concentreren op techniek bij het roeien en de ontwikkeling van kracht. Conditie komt best snel en is na 8 wk wel op 90% van wat het kan zijn. Echt iets om eind september eens aan te beginnen. Zo laat je ook nog wat vooruitgang zien, en dat is iets waar coaches ook op letten AFAIK. Als je nu al begint ben je in het seizoen wellicht 'op' voordat het einde in zicht is. Als je sterker wilt worden KT gaan doen en af en toe wat cardio omdat KT best belastend is voor je hart en bloedvaten.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2009 16:46:53 ]
pi_71153742
Ik denk op zich dat het wel meevalt met dat gevaar, ik roei en sport al 2 jaar lang 5 keer in de week, ga alleen nu wat gerichter trainen en 2x in de week ergoen ipv 1x in de 2 weken of zo.. en ik doe ook alleen maar ED achtige trainingen, niet te zwaar. Techniek vind ik juist wat gevaarlijker omdat ik bang ben dat ik mezelf dan slechte dingen ga aanleren

Oja en KT heb ik nog nooit gedaan eigenlijk dus dat lijkt me helemaal niet verstandig :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71153769
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk op zich dat het wel meevalt met dat gevaar, ik roei en sport al 2 jaar lang 5 keer in de week, ga alleen nu wat gerichter trainen en 2x in de week ergoen ipv 1x in de 2 weken of zo.. en ik doe ook alleen maar ED achtige trainingen, niet te zwaar. Techniek vind ik juist wat gevaarlijker omdat ik bang ben dat ik mezelf dan slechte dingen ga aanleren
Get a coach
Ook bij KT is het belangrijk goede begeleiding te hebben anders ben je in mum van tijd stuk.
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:23 schreef De_Brok het volgende:
leuk dat stukje op nlroei. is driessen ziek dat er niet onderstaat "njord wint de varsity!"??

iedereen moet ooit eens met vakantie

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2009 16:50:52 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 juli 2009 @ 16:50:45 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71153866
Ik las het verhaaltje en moest gelijk denken aan vakantie en teveel trainen, nou dat is hier dus op toepassing

Gebruik je rust nu, je zult het zeker nodig hebben de rest van het seizoen. Ga een beetje skiffen, beetje krachttraining doen misschien en hou het op een keer of 4 in de week. Niet te maximaal gewoon rustig lekker trainen. Zoals hier boven ook al vermeld ga je alleen maar stuk in het seizoen als je nu over de kop gaat trainen. Ook al wil je misschien heel graag nu, hou die rust

----

Heerlijk even niet roeien moet ik zeggen, van de week maar weer even wat rondjes gaan fietsen en het krachthok beetje in. Prima om me even niet 9 keer per week in te zetten in een roeiboot.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71153885
Ghehe :p Nouja ik blijf toch bij mijn koppige plan, ik ga 2x in de week zomerroeien met goeie (wedstrijd)coaches dus dat komt op zich wel goed, hardlopen en wielrennen doe ik ook vaak genoeg dus met die cardio komt het ook wel goed, en heb gewoon in mijn hoofd gezet dat ik in de selectie 7.30 wil trappen
Had namelijk 2 jaar geleden ook geselecteerd, en had bijna in het legendarische Dames 2008 gezeten, alleen daar heb ik mijn eigen glazen ingegooid omdat ik liep te kloten op de ergometer
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 juli 2009 @ 16:53:21 #253
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71153967
Als je nu bergen gaat zitten rammen op de ergo denk ik niet dat je het einde van het seizoen gaat halen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71154113
Leg eens uit wat er fout ging op de ergo dan? Ergobeuken is gewoon een kwestie van een goede rug en benen hebben in combinatie met wat ervaring in het uitvoeren van zo'n race. Je kan technisch alles heel klote doen en toch nog redelijk trappen als je fysiek goed in elkaar zit. Echter, als je trap-hang goed is is at ook goed terug te zien op de ergometer.
pi_71154163
Sinds wanneer zijn trainingen a la 2x20 bergen rammen? Ik kijk heus uit, dat beloof ik. Maar als je ook in dat schema kijkt dan zie je dat het allemaal echt geen ontzettend zware trainingen zijn.. Oke behalve die 10k's dan, die kan ik misschien beter overslaan Heb jij jezelf ook in een vakantie kapotgetraind dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71154230
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:57 schreef ocf81 het volgende:
Leg eens uit wat er fout ging op de ergo dan? Ergobeuken is gewoon een kwestie van een goede rug en benen hebben in combinatie met wat ervaring in het uitvoeren van zo'n race. Je kan technisch alles heel klote doen en toch nog redelijk trappen als je fysiek goed in elkaar zit. Echter, als je trap-hang goed is is at ook goed terug te zien op de ergometer.
Het kloten gebeurde in mijn hoofd.. had niks te maken met mijn haal niet vertrouwen in mijn streeftijd, bijna opgeven etc. Achteraf was ik er toen ook nog niet zo goed klaar voor, ik had nog nooit eerder een sport gedaan waarbij je zo door je pijn heen moest bijten, en dan maak je in 6 weken toch wel een soort van stroomversnelling mee.. Maar ik wil nu gewoon zo'n tijd neerzetten dat ze me eigenlijk niet kunnen weigeren!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71154245
Dear, your scedule doesn't show because the link only shows the input entry page of the calculator
pi_71154362
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:01 schreef ocf81 het volgende:
Dear, your scedule doesn't show because the link only shows the input entry page of the calculator
I am aware of that, but if you fill in your personal 2k time it only adjusts the streeftijden, not the schedule.. So I figured that it would give you a good impression nevertheless!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 juli 2009 @ 17:07:05 #259
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71154441
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Sinds wanneer zijn trainingen a la 2x20 bergen rammen? Ik kijk heus uit, dat beloof ik. Maar als je ook in dat schema kijkt dan zie je dat het allemaal echt geen ontzettend zware trainingen zijn.. Oke behalve die 10k's dan, die kan ik misschien beter overslaan Heb jij jezelf ook in een vakantie kapotgetraind dan?
Nee, maar ik heb me in de loop van het seizoen wel een ribblessure gekregen. En ergens denk ik dat dit ook is gekomen door de stevige belasting die wij hebben gehad. Niets mis mee maar ik kan je eigenlijk garanderen dat als je in de vakantie veel gaat ergometeren ook al zijn het conditie trainingen dan nog zijn er zat betere alternatieven in de zomer.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_71154469
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het kloten gebeurde in mijn hoofd.. had niks te maken met mijn haal niet vertrouwen in mijn streeftijd, bijna opgeven etc. Achteraf was ik er toen ook nog niet zo goed klaar voor, ik had nog nooit eerder een sport gedaan waarbij je zo door je pijn heen moest bijten, en dan maak je in 6 weken toch wel een soort van stroomversnelling mee.. Maar ik wil nu gewoon zo'n tijd neerzetten dat ze me eigenlijk niet kunnen weigeren!
Ok, maar het kloten in je hoofd moet je weg zien te krijgen. Je moet een staat van zijn opzoeken waarin die pijn er mag zijn, maar niet de focus krijgt. Beetje mediteren of tijd voor jezelf nemen om je gevoel te aanvaarden en de wedstrijd in je kop door te nemen voor de wedstrijd helpt. (enorm)

Ik zou gewoon 1x per week KT gaan doen en 3x per week gaan roeien of fietsen. In het seizoen is het anders. Je hebt wel eerder selectie gedaan, maar na de selectie is het eerste wat je te horen krijgt: 'ok nu gaan we lekker 2x zo hard trainen, you ain't seen nothing yet'
Je lichaam is als een batterij en als je zo vroeg begint is ie te snel op omdat je al belast (half vol i.p.v. vol) aan de start van het programma van de selectie begint.
pi_71154524
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

I am aware of that, but if you fill in your personal 2k time it only adjusts the streeftijden, not the schedule.. So I figured that it would give you a good impression nevertheless!
Welke tijd had je dan in gedachten en welke historie heb je tot dus ver? Je kan ook 1x per 9 dagen ofzo eens een 2k oefenen zodat je wat ervaring opbouwt.
pi_71155748
Go go overtraind zijn aan het begin van het kortebaanseizoen als je nu al begint te trainen!

Pak nu je rust, doe wat anders, volgend seizoen kan je zoveel roeien dat het je neus uitkomt.

Maargoed, zoiets is al 3x gezegd

[ Bericht 2% gewijzigd door FerreroNutella op 20-07-2009 18:04:52 ]
Hmm, Nutella.
pi_71156245
Ergometeren in de zomer snap ik ook niet echt.. Als je zo graag wilt sporten, ga dan skiffen!
Als het goed is ben je daar nog niet zo goed in dat je jezelf echt heel erg kan belasten en het is heel goed voor je bootgevoel.!
Ook bij onze ploeg zat voorbeelden van kleine pijntjes en blessures die er in waren geslopen doordat sommigen te hard het seizoen waren begonnen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_71156917
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:09 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Welke tijd had je dan in gedachten en welke historie heb je tot dus ver? Je kan ook 1x per 9 dagen ofzo eens een 2k oefenen zodat je wat ervaring opbouwt.
mijn laatste 2k was vorig jaar december zonder echte voorbereiding, 7.44
en dit jaar wil ik 7.30 doen
ik heb na uitgeselecteerd te zijn een jaar geclubacht, daarna ben ik een halfjaar naar spanje geweest, daar wel lid geweest van een roeivereniging maar dat was niet zo fanatiek, wel die 2k gedaan daar.
Toen ik terugkwam ben ik in het gladde vierenveld gestart met mijn ploeg, we trainden ongeveer 4x in de week en ik deed daar nog 1 a 2 alternatieve trainingen per week naast

Dus eigenlijk doe ik nu gewoon net zoveel als ik al 2 jaar doe.. doorgaan met opbouwen lijkt mij persoonlijk minder slecht dan een zomer 'bijna niks' doen en er dan meteen weer keihard tegenaan gaan in de selectie?
Bovendien hoef ik me nu voor geen coach of ploeg te bewijzen dus ben niet geneigd om meer te doen dan ik kan. Maar ik ga vanavond ook lekker skiffen hoor, het is niet zo dat ik alleen maar ergometer
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71157626
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:24 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ergometeren in de zomer snap ik ook niet echt.. Als je zo graag wilt sporten, ga dan skiffen!
Als het goed is ben je daar nog niet zo goed in dat je jezelf echt heel erg kan belasten en het is heel goed voor je bootgevoel.!
Ook bij onze ploeg zat voorbeelden van kleine pijntjes en blessures die er in waren geslopen doordat sommigen te hard het seizoen waren begonnen..
Ik ga morgen om 5 uur weer skiffen na mijn debacle van vorige week
  maandag 20 juli 2009 @ 19:45:16 #266
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_71158131
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:37 schreef pullup het volgende:

[..]



(je gaat toch niet zeggen dat je die opmerking over Barbies niet vond kunnen )
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71163628
Ik vond het wel een leuk stuk! Vond alleen dat Vera een beetje onderbelicht werd Als reserve naar t WK gaan is nog altijd best een knappe prestatie
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71164540
Heerlijk stukje geskiffd vandaag! Eindelijk eens na een paar jaar niet in een eenmansbootje gezeten te hebben mijn eerste halen weer gemaakt. Heb eerst 10minuten (even overdreven maar kwam er bijna op neer ) stil gelegen en mij met de wind mee laten duwen. Een oude roeimaat lachte me uit, die ging voor zijn 2e keer in de skiff.
Uiteindelijk na die 10minuten alleen met mijn armen en rug een klapje gemaakt (durfde eerst alleen met sb en bb klapjes te maken) en na 4 halen zat ik alweer op hele bank te roeien. Pff, scheet in mijn broek dus, zo opeens weer in een reet-breedte bootje. Gelukkig de drempel over gegaan en had ik 'm weer snel te pakken. Heerlijke goede halen in balans gemaakt, opzetjes in tempo 36 en startjes in 40/38. Tsja, je moet toch iets te kloten hebben
Morgen klussen aan ons krachthonk, die wordt volledig vernieuwd. Kan je daarna lekker krachttrainen Tramposa Ik zeg het als 5e volgens mij; hou je rustig deze zomer en lees tekstje van Dark_A en ocf81 van maandag nog een keer goed door, kan ik je aanraden. Heb vroeger veel jongens gezien die de zomer lang door hebben getrainind (5 tot 7x per week) en tegen de Head en Heineken eigenlijk aangaven zich overtraind te voelen..
Woensdag waarschijnlijk met zomerroeien in de 4x Morgen weer stukje skiffen na het klussen!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_71165420
Klinkt goeeed... Ik hobbel alleen maar op de vierdaagsefeesten rond en geniet vooral van mijn vakantie Sparren zit er voorlopig even niet in AH, want ik ga vrijdag lekker twee weken naar Hongarije! In een skiffje? Mag je me zien omgaan..

Uitgeselecteerd, clubroeien, Spanje, jawel.. Het plaatje is compleet hoor Doe even een stapje terug, geblesseerd zijn straks wil je dus echt niet.
pi_71166880
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:00 schreef AHappelstroop het volgende:
..
Ik ben morgen ook wel op Triton.. Ga even coachen denk ik.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:05:54 #271
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_71169693
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond het wel een leuk stuk! Vond alleen dat Vera een beetje onderbelicht werd Als reserve naar t WK gaan is nog altijd best een knappe prestatie
Reserves blijven nou eenmaal - helaas - altijd onderbelicht. Wie heeft het nog over Peter Vos, Arnoud Greidanus en Nienke Dekkers als we het hebben over de Olympische Spelen van Beijing? Reinder Lubbers, ja, die kreeg even aandacht omdat hij Olivier Siegelaar één wedstrijd mocht vervangen.

En wat betreft Vera: ze hoort natuurlijk niet helemaal bij dat groepje van Lieve, Lisa, Amber en Sofie. Los van haar prestaties dit jaar.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:07:46 #272
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_71169696
Kan iemand me trouwens vertellen waarom, bij de aanpassingen in de OP de laatste paar topics, de lijst met vorige topics niet is meegenomen? En waarom werken de links niet meer? Dat is altijd superleuk/handig om dingen terug te lezen/vinden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71175664
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 07:07 schreef WanEnOonlie het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen waarom, bij de aanpassingen in de OP de laatste paar topics, de lijst met vorige topics niet is meegenomen? En waarom werken de links niet meer? Dat is altijd superleuk/handig om dingen terug te lezen/vinden.
ik vind het ook wel jammer dat in de loop der tijden er steeds meer info uit de startpost is verdwenen. Misschien moeten we een nieuwe startpost 'ontwerpen'? Wat zou daar in moeten volgens jullie?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:29:35 #274
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_71179849
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik zal me even voorstellen!
Ik ben Lucas 19 jaar oud en eerstejaars bij Triton, ik heb in mijn eerste jaar competitie geroeid en de Talentenacht gedaan. Tweede geworden op de Argo sprint en geblikt op de NSRF slot, ik vond dat dit wel naar meer smaakte!

Wel nu, ik ben dus van plan om dit jaar te gaan selecteren voor de lichte wedstrijdselectie en ik had een aantal vraagjes. Hoe hebben jullie (de lichte roeiers onder ons) het afvallen en diëten ervaren? Was het erg zwaar of viel het wel mee ? En hebben jullie tips hoe ik mij het best kan voorbereiden op de selectie? Ik heb in de bovenstaande berichten gelezen dat het schijnbaar niet verstandig is om een zwaar programma te draaien maar dat het beter is om met een licht programma te beginnen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Mzzl

Lucas
'Triton de Edelste'
pi_71181225
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:29 schreef Lucas0 het volgende:
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik zal me even voorstellen!
Ik ben Lucas 19 jaar oud en eerstejaars bij Triton, ik heb in mijn eerste jaar competitie geroeid en de Talentenacht gedaan. Tweede geworden op de Argo sprint en geblikt op de NSRF slot, ik vond dat dit wel naar meer smaakte!

Wel nu, ik ben dus van plan om dit jaar te gaan selecteren voor de lichte wedstrijdselectie en ik had een aantal vraagjes. Hoe hebben jullie (de lichte roeiers onder ons) het afvallen en diëten ervaren? Was het erg zwaar of viel het wel mee ? En hebben jullie tips hoe ik mij het best kan voorbereiden op de selectie? Ik heb in de bovenstaande berichten gelezen dat het schijnbaar niet verstandig is om een zwaar programma te draaien maar dat het beter is om met een licht programma te beginnen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Mzzl

Lucas
Wel een beetje jammer van de Argo sprint hoor
Vorig jaar bij zowel de Sprint als de Slot taart getrokken in de T8.. Bij de Slot mooi die homo's van Skøll eraf gepaald, waar ik nu de laatste maanden bij in de boot zat

Over Licht-roeien weet ik niet veel, behalve dat het mij afgeraden wordt door mijn coaches (11% vet en 79kg, 1.88m).
Alles hangt natuurlijk van je postuur af, maar voor voedingadvies kan je het beste naar een ouderejaars lichte roeier stappen. Marten (AHappelstroop)?
Oude coach van mij weet er ook veel van, Evert Leemreis, Als het goed is heb je een hele mooie almanak ( ) gekregen met alle telefoonnummers. Evert helpt je graag.
En ik denk dat het inderdaad deze zomermaanden vooral zaak is dat je niet keihard gaat zuipen. Ga gewoon wat wielrennen of zwemmen ofzo. En je kan natuurlijk gaan zomerroeien!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_71181953
Mijn kont vindt skiffbankjes trouwens echt niet prettig Voor de rest ging het wel goed, startjes geoefend en zo dus volgende week maar eens op voor examen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71182406
Heb je al eens zo'n matje geprobeerd Tramposa? Soms helpt dat.
pi_71183310
Nee, dit was sowieso pas mijn 5e keer in de skiff of zo Maar mocht ik er vaker in gaan zitten zal ik dat wel eens proberen ja!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:53:52 #279
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_71189279
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:07 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Wel een beetje jammer van de Argo sprint hoor
Vorig jaar bij zowel de Sprint als de Slot taart getrokken in de T8.. Bij de Slot mooi die homo's van Skøll eraf gepaald, waar ik nu de laatste maanden bij in de boot zat

Over Licht-roeien weet ik niet veel, behalve dat het mij afgeraden wordt door mijn coaches (11% vet en 79kg, 1.88m).
Alles hangt natuurlijk van je postuur af, maar voor voedingadvies kan je het beste naar een ouderejaars lichte roeier stappen. Marten (AHappelstroop)?
Oude coach van mij weet er ook veel van, Evert Leemreis, Als het goed is heb je een hele mooie almanak ( ) gekregen met alle telefoonnummers. Evert helpt je graag.
En ik denk dat het inderdaad deze zomermaanden vooral zaak is dat je niet keihard gaat zuipen. Ga gewoon wat wielrennen of zwemmen ofzo. En je kan natuurlijk gaan zomerroeien!
Het was idd erg jammer van de Argo sprint, we hadden wel de snelste dag tijd (1:25.36) maar in de finale kwamen we net vier tienden te kort. Dat maakte het extra zuur

Hmmm, ik weeg op het moment ongeveer 77 kilo en ben ook 1.88 lang maar volgens mij is mijn vetpercentage wel wat hoger. Ik heb hier op het moment geen almanak bij de hand maar ik zal wel eens contact met hem opnemen! Bedankt voor je advies iig!
Jammer genoeg heb ik geen racefiets dus ik denk dat ik het voorlopig maar even bij hardlopen hou en uiteraard als ik in Utrecht ben zomerroeien
'Triton de Edelste'
pi_71192790
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:53 schreef Lucas0 het volgende:

[..]

Het was idd erg jammer van de Argo sprint, we hadden wel de snelste dag tijd (1:25.36) maar in de finale kwamen we net vier tienden te kort. Dat maakte het extra zuur

Hmmm, ik weeg op het moment ongeveer 77 kilo en ben ook 1.88 lang maar volgens mij is mijn vetpercentage wel wat hoger. Ik heb hier op het moment geen almanak bij de hand maar ik zal wel eens contact met hem opnemen! Bedankt voor je advies iig!
Jammer genoeg heb ik geen racefiets dus ik denk dat ik het voorlopig maar even bij hardlopen hou en uiteraard als ik in Utrecht ben zomerroeien
Hee Lucas,
hoogstwaarschijnlijk ben ik morgen vanaf 16uur op Triton. Spreek mij even aan, je weet wel wie ik ben volgens mij. Anders gewoon even mailtje sturen (marten A martenbus.nl).
Qua voorbereidingen; lekker niets doen. Gewoon op je luie reet naar filmpjes kijken onder het genot van een zak chips en sport af en toe een beetje (ergometeren, hardlopen, racefietsen (!)). Morgen om 20uur gaan we met een groepje fietsen, starten vanaf de Loods. Als je dus vaker gefietst hebt, doe mee!
Straks ga je eerst afroeien na de UIT, daarna krijg je de selecties. Daar rol je vanzelf in, als je maar aangeeft dat je wilt gaan selecteren voor Licht '10. Door in de T8 te zitten heb je jezelf al een beetje bewezen, dus misschien dat je al vroegtijdig in een bootje gezet wordt waar meer 'talenten' inzaten.
Als je door de selecties heen komt ga je met je nieuwe coachkader gesprekjes aan, en kan je alle vragen stellen wat jij maar wilt. Bij de selecties wordt vooraf ook al naar je gewicht x lengte gekeken, dus dat je bijvoorbeeld dik bent weten ze vooraf al. Het is aan hen (en natuurlijk aan jou) om jou nu Lichte pik te maken.
Dieeten zat, vorig jaar heb ik er een aantal gehad wat mij niet holp, daarom ook maar uit Licht '08 gestapt. Dit jaar elke keer 1 á 1,5 kg onder mijn streefgewicht, dus dikke prima. Het is je eigen dingetje hoe je straks jezelf licht gaat maken.
Maar zoals ik al zei; eerst lekker van je zomer genieten en houd het rond de 77kg. Boven de 80kg kan ik je niet aanraden.
Sterkte!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_71193133
Pullup wat moet je doen om lichte beginnelingen skiff te worden?

@skollzwaar: Had je me gezien?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:55:57 #282
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_71193623
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:42 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup wat moet je doen om lichte beginnelingen skiff te worden?

@skollzwaar: Had je me gezien?
Niet winnen, dan blijf je wel beginneling.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71200733
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:42 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup wat moet je doen om lichte beginnelingen skiff te worden?

@skollzwaar: Had je me gezien?
Je bedoeld toen je het vlot ramde.........
pi_71201284
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:58 schreef jw3 het volgende:

[..]

Je bedoeld toen je het vlot ramde.........
Ik heb geen vlot geramd
pi_71202391
Ik zou vandaag even gaan coachen, maar toen begon 't te onweren.. Komende dagen maar een beetje langs de IJssel het parcours verkennen voor de IJsselregatta
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_71210909
Zo, net voor het eerst in drie jaar in een twee gezeten. Het was best spannend de eerste paar haaltjes, vooral omdat ik ook moest omboorden. Aan het eind van het eerste baantje konden we soms watervrij doen, met name als we hard gingen varen. Wel leuk om te doen though. Heeft iemand nog tips voor het varen in de twee, ik ben er nog niet zo bekend mee.
pi_71211253
Tweezonder? Ik heb laatst in de 2+ gezeten voor de eerste keer, dat was ook wel tof en morgen gaan we nog een keer met een goede coach, dus misschien heb ik daarna wat tips Maar ik denk dat het vooral een kwestie is van of jullie halen goed bij elkaar passen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71212906
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Tweezonder? Ik heb laatst in de 2+ gezeten voor de eerste keer, dat was ook wel tof en morgen gaan we nog een keer met een goede coach, dus misschien heb ik daarna wat tips Maar ik denk dat het vooral een kwestie is van of jullie halen goed bij elkaar passen..
Ja de 2- idd. Ik denk dat we een beetje extreem uit elkaar liggen. Mijn maatje heeft een jaar of twee niet in de boot gezeten en is niet zo fit om die reden. Zijn hammetjes zijn ook wat ingekort sinds ie gestopt is met roeien. Het is vooral een vriendschapsproject.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 13:39:40 ]
pi_71215421
2- was mijn eerste kennismaking met boordroeien. Dat was om het boorden te leren, voordat ik vorig jaar met de 8 meeging. Heb nu 5x in de 2- gezeten met 3 verschillende mensen, altijd op slag.
Mijn ervaring hiermee (en daarmee mijn tip) is dat het in de eerste plaats aankomt op concentratie en nog niet op kracht en vermogen. Als we een serie watervrij maakte, dan waren we geneigd om een tantje bij te doen en uiteindelijk als gekken over het water te harken. Dat ging dus steevast fout. Veel beweging, weinig snelheid. En je staat een beetje voor lul dat je met zoveel moeite zo slecht vooruit komt ... Blijf daarom 100% geconcentreerd en lever niet meer kracht dan de boot vraagt.

Leuke uitdaging is om vanuit de uitpik, volledige haal, op volle kracht weg te varen. Succes!
pi_71216816
Er zat op zich wel vooruitgang in. in het begin durfden we niet weg te gaan zonder eerst een klapje te doen en dan uit te lengen in een paar haaltjes. Op het eind van de heenweg konden we al hele haal wegvaren zonder al te veel onbalans te krijgen. Maar ik denk dat het bij ons in de gelijkheid zit. We slingerden de hele breedte van het kanaal over, tot irritatie en vermaak van de vissers. (sommigen konden het wel begrijpen na wat uitleg)
Maar concentratie? Bedoel je daarmee alles heel secuur en regelmatig uitvoeren?
Ik had overigens niet het gevoel dat de boot erg goed doorversnelde, maar dat kwam ook door de slechte uitpik. (waarvan ik niet zo 1-2-3 wist hoe ik die moest verbeteren)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 15:31:45 ]
pi_71217705
Leuk! Zit er eigenlijk heel veel verschil qua stabiliteit tussen een 2- en een 2+ of is het vooral het sturen wat het lastiger maakt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71217736
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:30 schreef ocf81 het volgende:
Er zat op zich wel vooruitgang in. in het begin durfden we niet weg te gaan zonder eerst een klapje te doen en dan uit te lengen in een paar haaltjes. Op het eind van de heenweg konden we al hele haal wegvaren zonder al te veel onbalans te krijgen. Maar ik denk dat het bij ons in de gelijkheid zit. We slingerden de hele breedte van het kanaal over, tot irritatie en vermaak van de vissers. (sommigen konden het wel begrijpen na wat uitleg)
Maar concentratie? Bedoel je daarmee alles heel secuur en regelmatig uitvoeren?
Ik had overigens niet het gevoel dat de boot erg goed doorversnelde, maar dat kwam ook door de slechte uitpik. (waarvan ik niet zo 1-2-3 wist hoe ik die moest verbeteren)
Gelijkheid is natuurlijk nergens zo belangrijk als in de 2-. Wat ik van Tjebbe geleerd heb toen we de cottwich gingen starten was vooral dat je heel goed moet stuwen, en proberen een lange haal te maken. Dus echt heel goed letten op je druk achterin, als het goed is wordt de uitpik dan vanzelf beter en kan je rustig T15-16 standaardhaal varen.

Welke boot vaar je in, en met welke palen? En met wie zit je erin?
pi_71217834
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Leuk! Zit er eigenlijk heel veel verschil qua stabiliteit tussen een 2- en een 2+ of is het vooral het sturen wat het lastiger maakt?
Je stuurt met je voetenbord, dus op het moment dat je stuurt kan je niet op de normale manier trappen omdat je voet scheef staat. Verder scheelt het vooral dat je in een 2- om moet kijken, en je kan er vanuit gaan dat je dat pas vanaf pak 'm beet 1 jaar wedstrijdroeien in zo'n schuit lukt zonder dat de boot valt.
pi_71217935
Eej, loop je nou nog?
1ste dag op slippers uitgelopen.
2de dag in me hardloopschoenen, maar heb nu toch wel verrekte zere poten Voornamelijk door een jaarlijks terugkerende blaar op mijn kleine teen
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_71219647
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:30 schreef ocf81 het volgende:
Maar concentratie? Bedoel je daarmee alles heel secuur en regelmatig uitvoeren?
Ja.
Slag moet zijn haal regelmatig houden, vooral geen dingen uitproberen. Opzetjes en tempovertragingen duidelijk en een haal vantevoren aankondigen. Dat werkte voor ons in elk geval redelijk.
Moment van uitpik en inpik moet gelijk zijn. Mijn boeg (tevens stuurfunctie) probeerde het sturen eerst te regelen door de haal achterin langer of korter te maken, ofwel moment van uitpik te vervroegen, verlaten, maar dat resulteerde in het zwalken wat jij ook beschrijft.
Als het goed gaat (nu pas 5x gedaan) dan vind ik het een geweldig nummer!
pi_71221647
wat ik bij de tweezonders bij Euros (stuurinrichting op slag) wel merk, is dat je goed moet afspreken wie stuurt:
- de slag via het stuurtje (je merkt de verandering pas laat, en is vaak te sterk)
- of de boeg door z'n haal te veranderen t.o.v. de slag (hier geef ik de voorkeur aan)
kan op zich allebei wel, maar liever niet door elkaar.

ook is het wel handig dezelfde haal te hebben, dat was wel grappig toen ik met iemand met een totaal andere haal in de boot zat (ik meer druk aan 't begin, hij meer aan 't eind), waardoor je het hekgolfje eerst de éne kant en dan de andere kant op zag gaan.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_71223012
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:42 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup wat moet je doen om lichte beginnelingen skiff te worden?

@skollzwaar: Had je me gezien?
Ik zou eerst maar eens proberen om ingeselecteerd te worden bij de lichte acht.. Volgens mij moet je al een jeugdroeier zijn als je anders in een wedstrijdveld wilt starten..
Zag, net zoals je 3, je alleen aanmeren, misschien volgende x de hoek toch iets kleiner houden dan de 90 graden die je nu had?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_71223193
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:23 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Ik zou eerst maar eens proberen om ingeselecteerd te worden bij de lichte acht.. Volgens mij moet je al een jeugdroeier zijn als je anders in een wedstrijdveld wilt starten..
Zag, net zoals je 3, je alleen aanmeren, misschien volgende x de hoek toch iets kleiner houden dan de 90 graden die je nu had?
Ik wil niet in een acht, dat trek ik niet met mijn lichaam. Ik wil als alles goed gaat de komende weken met skiffen club skiff worden met 5/6x per week trainen als dat gaat lukken. Maar hoogst waarschijnlijk krijg ik op een gegeven moment toch last van m'n knieen
pi_71223646
2- is gewoon een nummer waarin je je échte boordhaal leert. In de 2- ga je voornamelijk hard wanneer je leert 'smeren'. Lighthaal inpik, naarmate richting je uitpik bouw je je kracht op, zodat je bij de uitpik op 100% van je kracht zit. Smeren is vooral subtiel roeien. Je leert elkaar op deze manier goed aanvoelen en voorkomt dat je gaat zitten reupen/hakken.
Sturen doe je gewoon door 1 van de roeiers een roer aan zijn of haar voet te geven. In de 2x stuur je door middel van het bijsturen met je riemen (stuurboord sterk, bakboord sterk), in de 2- met een roer. Ik heb afgelopen winter in de 2- gezeten. Ik op slag, met roer, mijn roeimaatje op boeg die commando's gaf. Hij kijkt tevens ook achterom en geeft aan mij door of ik een beetje naar stuurboord of een beetje naar bakboord moet. Zo ben je met elkaar bezig en zorg je ervoor dat je tegelijkertijd een beetje een team-band opbouwt
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_71223707
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:23 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Ik zou eerst maar eens proberen om ingeselecteerd te worden bij de lichte acht.. Volgens mij moet je al een jeugdroeier zijn als je anders in een wedstrijdveld wilt starten..
Dit is natuurlijk onzin. Een beetje motivatie en snel lerend dan kom je er ook al snel in hoor! Anders kiest je vereniging wel heel oneerlijk haar eerstejaars (zoveel jeugroeiers kan je toch niet bij elkaar rapen, en volgens mij mag dat ook niet, toch JW3 - maximaal 3 ofzo?)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_71224505
We gaan hier verder

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 19:50:38 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')