Als je een stamper of iets dergelijks weghaald, maar volgens mij gebeurd dat niet toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
l
Leg eens uit, hoe kweek je een soort steriel?
Ja sinds kortquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat boeren een inkomstensubsidie kregen en geen productsubsidie.
jij bent knettergekquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee Monsanto manipuleert de zo natuur dat de plantnen, steriel wordt gemaakt.
zodat zij geld aan verdienen.
En hoe krijg je dan zaad?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als je een stamper of iets dergelijks weghaald, maar volgens mij gebeurd dat niet toch?
Je kende lambiekje nog niet? die is inderdaad zo gek als een bos uien.quote:
Dan is het helemaal treurig gesteld want een ander onderzoek zegt dat er nog maar hoogstens 25% van de mineralen/vitamines in zitten dan 20 jaar terug. Dan zit er dus nog echt maar een fractie in het voedsel dan 50/60 jaar terug ...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:29 schreef gesprekje het volgende:
[..]
Wanneer gaan mensen nu eens begrijpen dat geld geen vervanging is voor' wat heb je aan geld als je de hele natuurlijke infrastructuur verwoest? Er in zwemmen als dagobert? Het in je anus proppen en je lekker aftrekken?
[..]
"Afgezien van het feit dat fruit, groente en granen voor het grootste deel in mineraalarme grond worden verbouwd, worden die voedingsmiddelen ook nog eens langdurig opgeslagen voordat ze uiteindelijk worden verkocht. Daarna worden ze vaak nog langer bewaard voordat ze eindelijk worden gegeten of in maaltijden worden gebruikt. Een interessante studie, die de historische teruggang van het mineraalgehalte van fruit en groente tussen 1930 en 1987 documenteerde, leverde een aantal verbazingwekkende conclusies op. Zo blijkt bijvoorbeeld beeld, dat moderne aardappelen veertig procent minder kalium bevatten dan de aardappelen, die vijftig jaar gelden werden geteeld. Wortelen bevatten nog maar de helft van het calcium, dat ze vroeger bevatten en 75 procent minder magnesium. Tomaten bevatten negentig procent minder koper. Appels minder ijzer dan vroeger. Hetzelfde geldt voor abrikozen. Voor zo'n twintig veel voorkomende fruit- en groentesoorten moet worden geconstateerd, dat de voedingswaarde lager is dan vroeger."
http://www.anti-aging-analysis.com/health/mdossier.html
In heel europa, en dat is op zich een goede ontwikkeling.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja sinds kort
maar in 2013 moet het afgelopen zijn met subsidie
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
pfff http://www.truthout.org/121208D
Dus hulporganisaties geven illegaal Montsanto zaden aan arme boerenquote:The first hypothesis is that some farmers are illegally importing transgenic seeds. Strong suspicions surround the company Pioneer, a big supplier of hybrid corn seeds purchased by Mexico from the United States and distributed to small farmers through government aid programs.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
l
Leg eens uit, hoe kweek je een soort steriel?
ook wel bekend als terminatorseeds.quote:Terminator Technology
There is a technology available suitably called the Terminator technology, which is designed to genetically switch off a plant's ability to germinate a second time.
Maak dat eens hard, met een serieus wetenschappelijke bron.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan is het helemaal treurig gesteld want een ander onderzoek zegt dat er nog maar hoogstens 25% van de mineralen/vitamines in zitten dan 20 jaar terug. Dan zit er dus nog echt maar een fractie in het voedsel dan 50/60 jaar terug ...
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kende lambiekje nog niet? die is inderdaad zo gek als een bos uien.
Nee dat is het handelswijze van Monsanto.quote:
Hulporganisaties doen ook slecht werk en is contraproductief en -effectief.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:51 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
Dus hulporganisaties geven illegaal Montsanto zaden aan arme boeren
Alles in jouw wereld is slecht, verdorven en een complot niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hulporganisaties doen ook slecht werk en is contraproductief en -effectief.
Crisiskaravaan
Als serieus geld gemoeid is (dus niet kostendekkend) met iets dan is het per definitie slecht ja.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alles in jouw wereld is slecht, verdorven en een complot niet?
Werk jij?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als serieus geld gemoeid is (dus niet kostendekkend) met iets dan is het per definitie slecht ja.
Jij zit zeker ook vaak op 4chan te trollen of niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak dat eens hard, met een serieus wetenschappelijke bron.
ja als onkruidverdelger, nou enquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat is het handelswijze van Monsanto.
Zou wel impressive zijn geweest voor Lambiekje en metgezellen als die lieve oude meneer aan het einde van de DVD zou zijn overleden aan de RoundUp die op de Strawberry kwam.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:32 schreef henkway het volgende:
[..]
zegt die ene "watch the strawberry"", terwijl Roundup alleen de onkruiden aanpakt![]()
Ja daarom moet de EU Montsanto de wacht aanzeggen en een maximum prijs afspreken en een maximum termijn, maar ze controleren in India niet zo streng als hier hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Maar hoe moet het dan met de landen waar het eigenlijk ook mede voor bedoeld is? Ik denk dat de massa producerende boeren bedrijven het hier eventueel nog wel zouden kunnen opbrengen, maar genetisch gemanipuleerde zaden zijn in de derde wereld denk ik alsnog een veel te dure optie als je het vergelijkt met wat ze nu doen.
Het zou kunnen werken mits er een wereldwijde maximum prijs is, of als een bedrijf zich wat extroverter zou instellen en de prijzen niet zo zou hooghouden.
Wellicht in de toekomst dan. Maar ik vraag me af aangezien volgens Lambiekje de gewassen zich niet slechts beperken tot hun 'weide' maar ook zich verspreiden naar de rest van de gewassen en dat daardoor in Amerika geen non-gen-producten meer te vinden zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:43 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja daarom moet de EU Montsanto de wacht aanzeggen en een maximum prijs afspreken en een maximum termijn, maar ze controleren in India niet zo streng als hier hoor
Nee wat je zaait zul je oogsten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht in de toekomst dan. Maar ik vraag me af aangezien volgens Lambiekje de gewassen zich niet slechts beperken tot hun 'weide' maar ook zich verspreiden naar de rest van de gewassen en dat daardoor in Amerika geen non-gen-producten meer te vinden zijn.
Dat snap ik, maar volgens Lambiekje worden de bio-gewassen verdrongen door deze nieuwe gen-gewassen, en aangezien je zaadjes nodig hebt deze te onderhouden, is het dan wel mogelijk voor arme boeren hun bedrijf te behouden als hun bio-gewassen zijn verdreven?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee wat je zaait zul je oogsten.
In / voor de winter wordt het veld omgeploegd
In het voorjaar wordt er gezaaid, dat zaad komt niet aanwaaien, dat moet je kopen
Ik ook, ik ben derhalve ook zeker niet tégen genetische manipulatie, maar ik probeer me in te leven in zijn kijk op de zaken.quote:Maar dat vind ik vergezocht hoor
Weet geeneens wat het isquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:26 schreef gesprekje het volgende:
[..]
Jij zit zeker ook vaak op 4chan te trollen of niet.
Ja natuurlijk de nieuwe gewassen zijn een 100voud beter, meer resistent tegen ziekten en groter en beter houdbaarquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar volgens Lambiekje worden de bio-gewassen verdrongen door deze nieuwe gen-gewassen, en aangezien je zaadjes nodig hebt deze te onderhouden, is het dan wel mogelijk voor arme boeren hun bedrijf te behouden als hun bio-gewassen zijn verdreven?
Exact, en dat vind ik wel jammer aangezien ik juist hét grote voordeel zou vinden als de Afrikanen eindelijk eens hun eigen producten konden produceren in die dorre gebieden.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Dus de officiële Montsanto zaden zijn brandduur en dat is voor de derde wereld een heel groot probleem
Ja en dat is niet goedquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Maar als het zo duur is dan hebben ze er als nog niks aan, en zijn de enige die beter af zijn Monsanto en andere gen-corporaties.
Duitsland heeft een tijd lang geen tomaten uit Nederland gewild omdat ze te waterachtig zouden smaken, toen is er een enorme campagne op touw gezet om andere soorten te gaan gebruiken met een iets lagere opbrengst maar wel meer smaakquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie het trouwens al voor me, binnenkort dus bij AH naast Chiquita bananen de Dole bloemkool en broccoli, ondersteunt door een flinke reclame campagne en heel Nederland koop het omdat er geen smaak aan zit, want eigen smaak aan groente is vies.
Witlof en Spruiten heeft men ook al flink de smaak uitgefokt.
Ben je wel helemaal lekker. Volgens mij heb jij de video World According to Monsanto niet gekekenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja natuurlijk de nieuwe gewassen zijn een 100voud beter, meer resistent tegen ziekten en groter en beter houdbaar
Maar daar is dan ook vele honderden miljoenen aan onderzoeksgeld in gaan zitten, en van de tienduizend nieuw plantjes is er eentje die veelbelovend is en later ook niets blijkt te zijn, nieuwe soorten ontdekken is reuze frusterend
Dus de officiële Montsanto zaden zijn brandduur en dat is voor de derde wereld een heel groot probleem
Dat Nederlandse tomaten smakeloos zijn of waren, is een opgeklopt verhaal geweest van de Bild Zeitung en heeft idd veel schade aangericht. De reden dat de tomaten smakeloos zijn is niet dat ze Nederlands of uit de kas komen, maar omdat ze niet rijp zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Duitsland heeft een tijd lang geen tomaten uit Nederland gewild omdat ze te waterachtig zouden smaken, toen is er een enorme campagne op touw gezet om andere soorten te gaan gebruiken met een iets lagere opbrengst maar wel meer smaak
dus de mening van de consument die telt wel degelijk, als je iets niet lekker vind, dan gewoon niet kopen
Nederlandse tomaten ZIJN ook smerige nietssmakende drilligere rotzooiquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat Nederlandse tomaten smakeloos zijn of waren, is een opgeklopt verhaal geweest van de Bild Zeitung en heeft idd veel schade aangericht. De reden dat de tomaten smakeloos zijn is niet dat ze Nederlands of uit de kas komen, maar omdat ze niet rijp zijn.
Leg goedkope kastomaten een week op de vensterbank tot ze diep rood zijn en ze smaken goed.
Ik had het trouwens over de Nederlandse consument.
Nee, het is een complot, jouw foto hangt bij alle groenteboeren en ze geven jou altijd de tomaten die niet smaken.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nederlanse tomaten ZIJN ook smerige nietssmakende drilligere rotzooi
Ik vind ze lekker, lekkerder dan tomaten uit spanje.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:33 schreef Lambiekje het volgende:
Nederlandse tomaten ZIJN ook smerige nietssmakende drilligere rotzooi
Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:37 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik vind ze lekker, lekkerder dan tomaten uit spanje.
Dan moet je dat bewijzen en ermee naar de media gaanquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]Deze zaden is een duizendvoud slechter, ongezonder en boervernietigend/boeruitmelkend kutproduct.
Wat naast dat het de plant gewas verpest heeft ook jouw eigen cellen genetisch aantasten.
Het geeft miskramen en misvormde kinderen.
Dat snap ik nou weer niet. Waarom ga je er nu weer van uit dat JOUW mening de juiste is, en die van een ander (de mijne in dit geval) niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.
Klopt, ik heb me al een paar keer afgevraagd wat die foto daar deed, maar onlangs werd me inderdaad verteld dat die persoon vieze tomaten kreeg die ze van te voren volspoten met water, zodat hij er ook nog meer voor moest betalen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, het is een complot, jouw foto hangt bij alle groenteboeren en ze geven jou altijd de tomaten die niet smaken.
Nogmaals, niet Nederlandse zijn ranzig, maar de tomaten die jij krijgt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.
Wat je nu zegt maakt het alleen maar nog incriminerender dan het al is ...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:43 schreef lyolyrc het volgende:
Zomaar even een overweging: ik heb in het laboratorium gewerkt met genetisch veranderde bacteriën. De extra genen die deze bacteriën ingebouwd kregen, zorgden ervoor dat ze fluorescerende eiwitten gingen produceren. De bacteriën die hiervoor als basis werden genomen, waren genetisch al zo veranderd, dat ze in de buitenwereld niet kunnen overleven. Toch moest al het werk in een apart afgesloten lab plaatsvinden. Het afval werd afgevoerd als ziekenhuisafval. De bacteriën werden na gebruik gedood door middel van een autoclaaf. Niet naleven van deze regels kan tot boetes of zelfs sluiting van het lab leiden.
Nu heb je een bedrijf dat planten genetisch verandert. Ze laten die planten zich reproduceren door middel van zaad. Ze verkopen dit zaad aan boeren en die kweken daarmee de genetisch veranderde planten gewoon in de buitenlucht. Dit staat men toe. Wat is er inconsequent hieraan?
Tuurlijk mag je de tomaat lekkerder vinden. Maar dat is nu ook juist het probleem. We willen niet meer de uitgesproken smaken hebben. Alles moet zoet en flets smaken...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:42 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dat snap ik nou weer niet. Waarom ga je er nu weer van uit dat JOUW mening de juiste is, en die van een ander (de mijne in dit geval) niet?
Ik ken de spaanse, en ik ken de NL tomaat. Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar de laatste. En ik weet prima hoe een tomaat smaakt.
Ik vind het jammer dat je me niet serieus neemt, lambiekje. Zo behandel ik jou toch verder ook niet, of wel?
Wat onzin is want het gros van de tomaten hier zijn Nederlandse tomatenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:38 schreef Lambiekje het volgende:
Nee maar het is toch typisch dat Duitsland absoluut niet die tomaten wil omdat het niet voldoet aan de predikaat Tomaat.
En Nederlandse tomaten zit geen spuitgif in, Spaanse welquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat onzin is want het gros van de tomaten hier zijn Nederlandse tomaten
Nederlandse tomaten zijn momenteel de beste van de wereld met veel smaak en zonder gifquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mits rijpquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Nederlandse tomaten zijn momenteel de beste van de wereld met veel smaak en zonder gif
Ik ben helemaal van mn apropos, maar wat is je bron?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:38 schreef Lambiekje het volgende:
Nee maar het is toch typisch dat Duitsland absoluut niet die tomaten wil omdat het niet voldoet aan de predikaat Tomaat.
water besmet met chemicalen, fluoride en medicatie.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, ik heb me al een paar keer afgevraagd wat die foto daar deed, maar onlangs werd me inderdaad verteld dat die persoon vieze tomaten kreeg die ze van te voren volspoten met water, zodat hij er ook nog meer voor moest betalen.
Bron?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
water besmet met chemicalen, fluoride en medicatie.
Je bent in de war met kippenvlees.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, ik heb me al een paar keer afgevraagd wat die foto daar deed, maar onlangs werd me inderdaad verteld dat die persoon vieze tomaten kreeg die ze van te voren volspoten met water, zodat hij er ook nog meer voor moest betalen.
ik ben in Portugal geweest 2 maanden terug en tomaten zijn een triljardvoud beter van smaak. Lekker stevig, wel met beschadinkjes. Wat duit op biologisch met minder chemische rotzooi zoals wel het geval is bij NL tomutten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Nederlandse tomaten zijn momenteel de beste van de wereld met veel smaak en zonder gif
met bijzonder veel spuitmiddelen, maar dat proef je niet dus dat geeft nietquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ben in Portugal geweest 2 maanden terug en tomaten zijn een triljardvoud beter van smaak. Lekker stevig, wel met beschadinkjes. Wat duit op biologisch met minder chemische rotzooi zoals wel het geval is bij NL tomutten.
Moet ik een bron geven op een aanvulling op een van jullie zielige grapjes dat ik in de supermarkt hang dat ik met watervolgespoten tomaten ben opgescheept.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron?
Juist. je hoorde het van ons,
quote:Gemiddeld waren er van 3,2 bestrijdingsmiddelen resten aangetroffen op Spaanse tomaten. Bij Nederlandse tomaten was dat 0,5. Daarmee hadden Spaanse tomaten de hoogste vervuilingscore in Europa.
ik was in Portugal.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:26 schreef henkway het volgende:
http://www.netwerk.tv/artikelen/spaanse-tomaten
[..]
Nou bij Portugese gooien ze er ook alles op hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik was in Portugal.Ik geloof je wel hoor dat de tomaten in Spanje slecht zijn. Spanje is namelijk ook redelijk gehoorzaam naar fascistoïde trekjes van EU.
Ja maar dat is logisch aangezien het Europees parlement nog een left-over is van de Nazi's en de agrarische sector word overheerst door de kluxkluxklan en de controlerende instanties en wetenschappers overblijfselen zijn uit de Sovjet-era.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik was in Portugal.Ik geloof je wel hoor dat de tomaten in Spanje slecht zijn. Spanje is namelijk ook redelijk gehoorzaam naar fascistoïde trekjes van EU.
WHAHAHAHAHAHAHAquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ben in Portugal geweest 2 maanden terug en tomaten zijn een triljardvoud beter van smaak. Lekker stevig, wel met beschadinkjes. Wat duit op biologisch met minder chemische rotzooi zoals wel het geval is bij NL tomutten.
sterker nog, groente is relatief nog gezond, dit betekent dat men het laatste bastion gezondheid wil elimineren, dit ten gunste van de portomonaie van Monsanto en de managers in de gezondheidszorg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dit kan niet veel goeds betekenen. Groente bevatten al zo weinige vitamines en dit betekent nog minder voedingswaarde.
En Fortis ?quote:Monsanto is veruit het slechtste bedrijf op aarde. ...
Waarom niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet ik een bron geven op een aanvulling op een van jullie zielige grapjes dat ik in de supermarkt hang dat ik met watervolgespoten tomaten ben opgescheept.
Ik weet ook wel dat groente bestempeld wordt als gezond, daar twijfel ik ook niet aan, ondanks dat het nog maar een fractie is van wat het ooit was. Dit is dan ook het triest dat het laatste beetje ook nog aanbanden moet middels de Codex.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:15 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
sterker nog, groente is relatief nog gezond, dit betekent dat men het laatste bastion gezondheid wil elimineren, dit ten gunste van de portomonaie van Monsanto en de managers in de gezondheidszorg.
[..]
Fortis is alleen financieel geklier. Dat valt in andere categorie. Monsanto's motto is om wereldwijd al het gewas te verpesten en eigenlijk de gehele agricultuur in handen te hebben... Zij hebben eigenlijk andere motieven dan alleen puur geld.quote:En Fortis ?
http://www.ad.nl/binnenland/article1657653.ecequote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom niet?
Je kan toch normaal ook voor de meest ongelofelijke onzin webpaginas vinden die de meest geschifte dingen beweren
Wat is daar zo "hahaha" aan?quote:
corrupte RIVMquote:Op zondag 28 juni 2009 00:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article1657653.ece
Maar ja het is wel onderzocht door het corrupte RIVM.
Ja. zoekt dat maar eens even uit.quote:
Waarom zou een vaccin in godsnaam in bad gaan?quote:Op zondag 28 juni 2009 12:08 schreef Lambiekje het volgende:
En dan de uispraken van Conijn over de HPV vaccin bij NOVA. Baadt het niet dan schaadt het niet.?
Ik heb nog nooit z'n kwalijke opmerking gehoord.
Precies, iedereen weet dat Vaccins zich niet wassen, dat is ook de reden waarom ze zo schadelijk zijnquote:Op zondag 28 juni 2009 12:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waarom zou een vaccin in godsnaam in bad gaan?
Zucht.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waarom zou een vaccin in godsnaam in bad gaan?
Alleen de consument wil een perfect product.quote:Op zondag 28 juni 2009 01:03 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wat is daar zo "hahaha" aan?
Joni Mitchel zong het ook al. "Hey Farmer farmer do away that DDT. Give me spots on apples, leave me the birds and the bees. Please?"
quote:Export tuinbouwproducten flink toegenomen
De uitvoer van tuinbouwproducten groeit fors. In vijf jaar tijd is de exportwaarde van groenten en fruit met 40 procent toegenomen. Met een aandeel van ruim 18 procent vormen groenten en fruit de belangrijkste categorie binnen de landbouwproducten.
Juist daarom meer gezonde fruit en groenten met extra vitaminen en meer bewegingquote:Op zondag 28 juni 2009 14:39 schreef Lambiekje het volgende:
Vraatzucht nekt Nederland
Met al die FOUTE Monsanto fruit en groentes, aspartaam Light-producten, margarines, melk, MSG smaakversterkers. En daarnaast geraffineerde suikers in producten dat je denkt waarom daar suiker...
Geen wonder dat we zo ranzig dik zijn.
En als je door genmanipulatie voedzaam en smaak kan samenvoegen tot één?quote:Op zondag 28 juni 2009 15:44 schreef gesprekje het volgende:
ik eet liever iets dat smerig is maar voed dat iets dat lekker is en mij ziek maakt maar ik zal wel gek zijn he.
Het blijft gewoon een SOYAplant, niks meer en niks minderquote:Op zondag 28 juni 2009 16:00 schreef Iblis het volgende:
Overigens, het leeuwendeel van de soja die gekweekt wordt, is genetisch gemodificeerd. Die soja komt weer in varkensvoer terecht, die varkens komen in Nederland in de winkel terecht.
quote:Gemodificeerde maïs
Bij de genetisch gemodificeerde maïs die tot op heden op de markt beschikbaar is, zijn twee voor de landbouw interessante kenmerken aanwezig. Enerzijds insectenresistente maïs en anderzijds herbicideresistente maïs. Daarnaast worden maïsvariëteiten ontwikkeld met andere dan bovengenoemde kenmerken zoals mannelijke steriliteit.
Heb je die docu, "the world according to Monsanto" nou gezien of niet? Heb je meegekregen dat er een aantal onderzoekers hebben gevonden dat gen-soya van Monsanto bij onderzoek celdeling lijkt te stimuleren?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:33 schreef henkway het volgende:
Ze zullen ook geen toxisch gewassen creëren lijkt me.
Dan krijgen ze een schadeclaim die ze nooit meer te boven komen
So wrong, roundup pakt alles aan wat groeit behalve "roundup ready" zaden die resistent zijn, okay, de fauna overleeft in tegenstelling tot DDT maar de rest gaat net zo dood, en t is niet biologisch afbreekbaar, daarom moest die claim van de flessen af, het blijkt gewoon in de bodem te blijven zitten, voor jarenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:32 schreef henkway het volgende:
ja als onkruidverdelger, nou en
zegt die ene "watch the strawberry"", terwijl Roundup alleen de onkruiden aanpakt![]()
De natuur is in balans waarom zou je dat verpesten alleen om een conformisme als smaak? Alsof natuurlijke producten niet lekker kunnen zijn, dat heet altijd nog een kwestie 'van smaak. Niet iedereen lust witlof of spruitjes, ik zelf lust geen witlof maar vind spruitjes heerlijk, hoe bitterder hoe beter. zoete spruitjes zijn no go.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En als je door genmanipulatie voedzaam en smaak kan samenvoegen tot één?
Nouja ligt eraan, ik gooi wel suiker in de thee en stroop over de pannenkoek, dus in dat opzicht heb je gelijk dat smaak belangrijk is. Met de huidige 'hulpmiddelen' moet het toch mogelijk zijn om smaak en voedingswaarde met elkaar te gaan combineren. Je moet niet gaan overdrijven met obesitas technieken en overal een kwak suiker overheen gooien, maar het een beetje naar je zin maken kan geen kwaad.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:26 schreef gesprekje het volgende:
[..]
De natuur is in balans waarom zou je dat verpesten alleen om een conformisme als smaak? Alsof natuurlijke producten niet lekker kunnen zijn, dat heet altijd nog een kwestie 'van smaak. Niet iedereen lust witlof of spruitjes, ik zelf lust geen witlof maar vind spruitjes heerlijk, hoe bitterder hoe beter. zoete spruitjes zijn no go.
Als er alleen nog witlof op de planeet zou bestaan at ik gewoon witlof anders. Of ben jij ook zoeen die suiker op zn pannekoek doet bijv? Of in de thee..
Waarom moet altijd alles gezoet of hartig smaken? Omdat het verslavend is, daarom. En omdat dat winst oplevert.
Roundup is een onkruidvernietiger en Montsanto heeft mais die resistent is tegen roundup zodat het ook tijdens de groei gebruikt kan wordenquote:Op zondag 28 juni 2009 16:24 schreef YuckFou het volgende:
[..]
So wrong, roundup pakt alles aan wat groeit behalve "roundup ready" zaden die resistent zijn, okay, de fauna overleeft in tegenstelling tot DDT maar de rest gaat net zo dood, en t is niet biologisch afbreekbaar, daarom moest die claim van de flessen af, het blijkt gewoon in de bodem te blijven zitten, voor jaren
Ze zijn beide van Monsanto, Roundup is uitgevonden en geproduceerd door Monsanto.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Nogmaals Montsanto is niet verantwoordelijk voor roundup, dat is een andere maatschappij
Roundup is een onkruidvernietiger en Montsanto heeft mais die resistent is tegen roundup zodat het ook tijdens de groei gebruikt kan worden
quote:Op zondag 28 juni 2009 16:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ze zijn beide van Monsanto, Roundup is uitgevonden en geproduceerd door Monsanto.
Als het in Nederland is toegelaten dan is er niets aan de handquote:Wat is Roundup?
Roundup is de meest gebruikte onkruidbestrijder in de hovenierssector. Er zijn meerdere varianten (Roundup, Roundup Ready to Use, Roundup Evolution, etc.), maar ze zijn allemaal op basis van de werkzame stof glyfosaat.
Glyfosaat is een efficiënt middel omdat het niet allen de bovengrondse delen maar ook de wortels van het onkruid aantast.
Roundup is toegelaten als bestrijdingsmiddel. Dat wil zeggen dat het middel is onderzocht op gezondheids- en milieugevaren en dat de conclusie luidt dat het gebruikt kan worden zonder dat schade wordt toegebracht aan mens of milieu. Lees hierover het stukje “Hoe gevaarlijk is het bestrijdingsmiddel?”, dat ook op deze site te vinden is.
Ja dat hoort bij de wetenschap , dat kun je niet verbieden, men kan betere planten makenquote:Op zondag 28 juni 2009 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Roundup breekt ook af na een tijdje dat is het probleem niet wat de meeste mensen er mee hebben, het is het patenteren van genen waar men moeite mee heeft.
Och plaag , mooi toch??quote:Op zondag 28 juni 2009 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zag overginds dit voorjaar zeer veel koolzaad bloeien op de middenberm van de A50, is het in NL ook een plaag aan het worden, net als in Canada dat al is?
Mijn punt was: Mensen die zo bang zijn voor gezondheidsschade, zouden zich moeten bedenken dat varkens (en ander vee) momenteel niet massaal uitsterven vanwege het feit dat ze gemodificeerd voedsel eten.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:02 schreef henkway het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een SOYAplant, niks meer en niks minder
die door manipulatie een hogere en betere opbrengst geeft per hectare
net als MAIS en GRAAN
Preciesquote:Op zondag 28 juni 2009 16:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Och plaag , mooi toch??
Ik vind die koolzaadvelden wel mooi en het brengt voedingstoffen in de bodem
het wordt hier vaak gezaaid hoor, vooral in nieuwe gebieden in de Flevopolders, om de grond te verbeteren
http://www.boerderij.nl/1(...)ract-400-per-ton.htm
[ afbeelding ]
Nee, niet mooi, horen wilde planten te staan, maar dat zal jij wel onkruid vindenquote:
Alsof de stikstof oxiden niet genoeg voeding in de bodem brengen, probleem in de natuur in NL is dat de bodem steeds rijker wordt in voedingsstoffen, waardoor bv de heide vergrastquote:Ik vind die koolzaadvelden wel mooi en het brengt voedingstoffen in de bodem
Genetisch gemodificeert?quote:het wordt hier vaak gezaaid hoor, vooral in nieuwe gebieden in de Flevopolders, om de grond te verbeteren
Je weet dat voor alternatieve groene diesel hele regenwouden worden gekapt om daar oliepalmen aan te planten?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:49 schreef PierreTT het volgende:
[..]
PreciesKoolzaadolie is ook nog eens handig als alternatieve brandstof
Schrijnend niet...quote:Op zondag 28 juni 2009 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat voor alternatieve groene diesel hele regenwouden worden gekapt om daar oliepalmen aan te planten?
Dit is de beste grap vind ik altijd nog, de milieubeweging met haar enorme bek over de CO2 onzin is er verantwoordelijk voor dat er in maleisie en indonesie de laatste regenwouden worden gekapt.
Krijg je er van als mensen alles maar gelovenquote:
Maar dan zijn de millieulobbies ook niet goed bezig als je het mij vraagt. Zij laten zich ook maar misleiden door eenzijdigheid. Als jij en ik dit registreren dat er extra boskap is voor het zogenaamde groene brandstof dan moeten die activisten dat toch ook zien. I don't get it.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Krijg je er van als mensen alles maar geloven
En wat is je bron van dit lovende stukje?quote:Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef henkway het volgende:
Als het in Nederland is toegelaten dan is er niets aan de hand
maar wiki is niet de enigste:quote:Human and mammalian toxicity
About Roundup formulations, a 2000 review of the available literature published in a Monsanto sponsored journal,[5] conducted by Ian C. Munro a member of the Cantox scientific and regulatory consulting firm, which role is defined as "protect client interests while helping our clients achieve milestones and bring products to market"[6] concluded that "under present and expected conditions of new use, there is no potential for Roundup herbicide to pose a health risk to humans".[7] This review is extensively cited by Monsanto.
On the other hand, a same year review of the toxicological data on Roundup shows that there are at least 58 studies of the effects of Roundup itself on a range of organisms.[8] This review concluded that "for terrestrial uses of Roundup minimal acute and chronic risk was predicted for potentially exposed nontarget organisms". It also concluded that there were some risks to aquatic organisms exposed to Roundup in shallow water. In later mammalian research, Roundup has been found to interfere with an enzyme involved in testosterone production in mouse cell culture[9] and to interfere with an estrogen biosynthesis enzyme in cultures of Human Placental cells.[10]
A 2008 scientific study has shown that Roundup formulations and metabolic products cause the death of human embryonic, placental, and umbilical cells in vitro even at low concentrations. The effects were not proportional to the main active ingredient concentrations (glyphosate) but dependent on the nature of the adjuvants used in the Roundup formulation.[11]
Opponents of Roundup claim that it has been found to cause genetic damage, citing Peluso et al.[12] The authors concluded that the damage was "not related to the active ingredient, but to another component of the herbicide mixture".
Ingestion of Roundup in quantities ranging from 85-200 ml has resulted in death, although it has also been ingested in quantities as large as 500ml with only mild or moderate symptoms.[13] There is a reasonable correlation between the amount of Roundup ingested and the likelihood of serious systemic sequelae or death. Ingestion of >85 mL of the concentrated formulation is likely to cause significant toxicity in adults. Gastrointestinal corrosive effects, with mouth, throat and epigastric pain and dysphagia are common. Renal and hepatic impairment are also frequent and usually reflect reduced organ perfusion. Respiratory distress, impaired consciousness, pulmonary oedema, infiltration on chest x-ray, shock, arrythmias, renal failure requiring haemodialysis, metabolic acidosis and hyperkalaemia may supervene in severe cases. Bradycardia and ventricular arrhythmias are often present pre-terminally. Dermal exposure to ready-to-use glyphosate formulations can cause irritation and photo-contact dermatitis has been reported occasionally; these effects are probably due to the preservative Proxel (benzisothiazolin-3-one). Severe skin burns are very rare. Inhalation is a minor route of exposure but spray mist may cause oral or nasal discomfort, an unpleasant taste in the mouth, tingling and throat irritation. Eye exposure may lead to mild conjunctivitis, and superficial corneal injury is possible if irrigation is delayed or inadequate. [4]
[edit] False advertising
In 1996 Monsanto was accused of false and misleading advertising of glyphosate products, prompting a law suit by the New York State attorney general.[14] Monsanto had made claims that its spray-on glyphosate based herbicides, including Roundup, were safer than table salt and "practically non-toxic" to mammals, birds, and fish.[15]
Environmental and consumer rights campaigners brought a case in France in 2001 for presenting Roundup as biodegradable and claiming that it left the soil clean after use; glyphosate, Roundup's main ingredient, is classed by the European Union as "dangerous for the environment" and "toxic for aquatic organisms". In January 2007, Monsanto was convicted of false advertising.[16]
[edit] Scientific fraud
On two occasions the United States Environmental Protection Agency has caught scientists deliberately falsifying test results at research laboratories hired by Monsanto to study glyphosate.[17][18][19] In the first incident involving Industrial Biotest Laboratories, an EPA reviewer stated after finding "routine falsification of data" that it was "hard to believe the scientific integrity of the studies when they said they took specimens of the uterus from male rabbits".[20][21][22] In the second incident of falsifying test results in 1991, the owner of the lab (Craven Labs), and three employees were indicted on 20 felony counts, the owner was sentenced to 5 years in prison and fined 50,000 dollars, the lab was fined 15.5 million dollars and ordered to pay 3.7 million in restitution.[23][24][25] Craven laboratories performed studies for 262 pesticide companies including Monsanto.
Monsanto has stated that the studies have been repeated and that Roundup's EPA certification does not now use any studies from Craven Labs or IBT. Monsanto also claims that the Craven Labs investigation was started by the EPA after a pesticide industry task force discovered irregularities.[26]
bron
niet genoeg? domme bronnen? gaan we verder met een kleine bloemlezing van hun geweldige historie:quote:RoundUp – Not so Safe After All
One of Monsanto’s longtime star performers is their herbicide RoundUp. It’s sold worldwide as the solution to pesky weeds.
RoundUp long used the slogans, “It's Safer than Mowing"; "Biodegradable," and “Environmentally Friendly." But scientific research has proven Monsanto’s marketing tactics to be less than an accurate portrayal of their product.
For example, glyphosate, the active ingredient in RoundUp, is the most commonly-reported cause of pesticide illness among landscape maintenance workers in California. Additionally:
* The surfactant ingredient in Roundup is more acutely toxic than glyphosate itself, and the combination of the two is even more toxic.
* Glyphosate is suspected of causing genetic damage.
* Glyphosate is acutely toxic to fish and birds and can kill beneficial insects and soil organisms that maintain ecological balance.
* Laboratory studies have identified adverse effects of glyphosate-containing products in all standard categories of toxicological testing.
In one animal study, rats given 1,000 mg/kg of glyphosate resulted in a 50 percent mortality rate, and skeletal alterations were observed in over 57 percent of fetuses. In conclusion the researchers stated that,
“We may conclude that glyphosate-Roundup® is toxic to the dams [female rats] and induces developmental retardation of the fetal skeleton.”
Monsanto was finally forced to discontinue their use of the terms "biodegradable" and "environmentally friendly" in ads promoting glyphosate-based products, including Roundup.
RoundUp May Soon Become Ineffective
The massively widespread introduction of Monsanto’s genetically engineered crops, designed to be resistant to RoundUp, has led to the appearance of RoundUp resistant superweeds.
The soybean, cotton and corn crops, sold under the brand name Roundup Ready, are the world’s largest group of genetically altered crops. In fact, the altered soybeans now make up more than three-quarters of all soybeans grown in the United States. The Roundup Ready gene is also part of 65 percent of the cotton, and 10 percent of the corn grown in the United States.
While farmers like the modified crops because Roundup herbicide can be sprayed directly onto the fields, killing weeds without harming crops, the widespread popularity of the crops is now rendering the herbicide ineffective against some weeds.
Crop scientists say that the crops’ prevalence has greatly increased the use of Roundup herbicide. As a result, the rare weeds that survive the herbicide will ultimately flourish in the "survival of the fittest" environment.
Herbicide-resistant weeds have already popped up in Delaware, Maryland, California, Tennessee, Ohio and Indiana.
bron
nog een lovend stukje:quote:* Headquartered near St. Louis, Missouri, the Monsanto Chemical Company was founded in 1901. Monsanto became a leading manufacturer of sulfuric acid and other industrial chemicals in the 1920s. In the 1930s, Monsanto began producing polychlorinated biphenyls (PCBs). PCBs, widely used as lubricants, hydraulic fluids, cutting oils, waterproof coatings and liquid sealants, are potent carcinogens and have been implicated in reproductive, developmental and immune system disorders.
* The world’s center of PCB manufacturing was Monsanto’s plant on the outskirts of East St. Louis, Illinois, which has the highest rate of fetal death and immature births in the state. By 1982, nearby Times Beach, Missouri, was found to be so thoroughly contaminated with dioxin, a by-product of PCB manufacturing, that the government ordered it evacuated. Dioxins are endocrine and immune system disruptors, cause congenital birth defects, reproductive and developmental problems, and increase the incidence of cancer, heart disease and diabetes in laboratory animals.
* By the 1940s, Monsanto had begun focusing on plastics and synthetic fabrics like polystyrene (still widely used in food packaging and other consumer products), which is ranked fifth in the EPA’s 1980s listing of chemicals whose production generates the most total hazardous waste.
* During World War II, Monsanto played a significant role in the Manhattan Project to develop the atom bomb.
* Following the war, Monsanto championed the use of chemical pesticides in agriculture, and began manufacturing the herbicide 2,4,5-T, which contains dioxin. Monsanto has been accused of covering up or failing to report dioxin contamination in a wide range of its products.
* The herbicide “Agent Orange,” used by U.S. military forces as a defoliant during the Vietnam War, was a mixture of 2,4,5-T and 2,4-D and had very high concentrations of dioxin. U.S. Vietnam War veterans have suffered from a host of debilitating symptoms attributable to Agent Orange exposure, and since the end of the war an estimated 500,000 Vietnamese children have been born with deformities.
* In the 1970s, Monsanto began manufacturing the herbicide Roundup, which has been marketed as a safe, general-purpose herbicide for widespread commercial and consumer use, even though its key ingredient, glyphosate, is a highly toxic poison for animals and humans. In 1997, The New York State Attorney General took Monsanto to court and Monsanto was subsequently forced to stop claiming that Roundup is “biodegradable” and “environmentally friendly.”
* Monsanto has been repeatedly fined and ruled against for, among many things, mislabeling containers of Roundup, failing to report health data to EPA, and chemical spills and improper chemical deposition. In 1995, Monsanto ranked fifth among U.S. corporations in EPA’s Toxic Release Inventory, having discharged 37 million pounds of toxic chemicals into the air, land, water and underground.
* Since the inception of Plan Colombia in 2000, the US has spent hundreds of millions of dollars in funding aerial sprayings of Monsanto’s Roundup herbicides in Colombia. The Roundup is often applied in concentrations 26 times higher than what is recommended for agricultural use. Additionally, it contains at least one surfactant, Cosmo-Flux 411f, whose ingredients are a trade secret, has never been approved for use in the US, and which quadruples the biological action of the herbicide.
* Not surprisingly, numerous human health impacts have been recorded in the areas affected by the sprayings, including respiratory, gastrointestinal and skin problems, and even death, especially in children. Additionally, fish and animals will show up dead in the hours and days subsequent to the herbicide sprayings.
* In the 1980s and early 1990s, Monsanto was behind the aggressive promotion of synthetic Bovine Growth Hormone, approved by the FDA for commercial sale in 1994, despite strong concerns about its safety. Since then, Monsanto has sued small dairy companies that advertised their products as free of the artificial hormone, most recently bringing a lawsuit against Oakhurst Dairy in Maine.
* In August, 2003, Monsanto and its former chemical subsidiary, Solutia, Inc. (now owned by Pharmacia Corp.), agreed to pay $600 million to settle claims brought by more than 20,000 residents of Anniston, AL, over the severe contamination of ground and water by tons of PCBs dumped in the area from the 1930s until the 1970s. Court documents revealed that Monsanto was aware of the contamination decades earlier.
bron
nog een reviewtje van de docu waar we hier al de hele tijd naar verwijzen:quote:Monsanto has declared a state of emergency. Following a bomb threat at its Peyrehorade site in the French department of Les Landes, the world's second largest farm seed producer launched a security protocol on its Intranet network to safeguard its computer systems and protect its employees from physical attack. Personnel must report all suspicious behaviour, anonymous telephone calls and persons not wearing security badges; they must lock all doors, use passwords to block access to computer screens and not use modems to connect to the outside world. Only persons expressly authorised to do so may talk to journalists. Monsanto-France's present director of communications, Armelle de Kerros, is in fact no stranger to a culture of secrecy, since she was previously with the Compagnie générale des matières atomiques (Cogema). But this does not prevent Monsanto presenting an image of "transparency".
Since the scandal surrounding Terminator, the first killer plant in the history of agriculture (1), the company has been divided between defensive paranoia and aggression. Its troubles started when it bought Delta & Pine Land for all of $1.8bn. This brought into Monsanto's hands a patent for a method of genetically engineering seed so that it will no longer reproduce from one year to the next. The Rural Advancement Foundation International (RAFI) dubbed this sterilisation technique Terminator. The ensuing international outcry forced Monsanto president Bob Shapiro to withdraw the product and resign.
bron
Vergeet vooral de bron artikelen niet door te lezen, ik ga niet nog grotere lappen tekst kopieerenquote:An especially damning piece of sleuthing was the interview with senior scientist Arpad Pusztai formerly of the Rowett Research Institute in Scotland, a leading center for nutrition research. Asked to do studies on GMO potatoes engineered to express a transgene coding for the protein lectin, which protects against aphids, he was expected to produce a clean bill of health for the GMOs paving the way for the massive introduction into Great Britain. Instead he came to the opposite conclusion and was fired after a BBC interview in which he questioned the use of consumers as guinea pigs for GMOs.
Pusztai's research on rats fed the GMO potatoes showed a "proliferative response" in the gut which could possibly have an adjuvant effect on chemically induced tumours. Also seen was a highly stimulated immune system showing the GMOs were recognized as alien, which may or may not be a problem, but is at least a warning flag. Pusztai's most important point was that it was the technological method of gene insertion that was causing the effects whereas the transgene in isolation had no effect even at very high dosage. This directly contradicts the FDAs "principle of substantial equivalence" which asserts that, since these genes are already existing in nature, there should be no problem engineering them into unnatural organisms
bron
Ik gebruikte vroeger DDT en nog veel meer zooi, daar is roundup absoluut heilig bijquote:Lange-termijn effecten op de gezondheid van mensen zijn in de onderzoeken niet gevonden. Er is onder meer gekeken of het middel kankerverwekkend is, of het schadelijk is voor de voortplanting, en of het het zenuwstelsel kan aantasten. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Tsja, een Femke Halsema krijgt toch ook maar informatie toegespeeld in een dramatisch moreel jasje. En die verkoopt ze weer door naar het volk toe. David De Rothschild bemoeit zich ook met "anti global warming" als voorvechter. Dan weten we ook hoe laat het precies is. HALF PAST ONE BIG ELITE SCAM!quote:Op zondag 28 juni 2009 17:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar dan zijn de millieulobbies ook niet goed bezig als je het mij vraagt. Zij laten zich ook maar misleiden door eenzijdigheid. Als jij en ik dit registreren dat er extra boskap is voor het zogenaamde groene brandstof dan moeten die activisten dat toch ook zien. I don't get it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |