Als je een stamper of iets dergelijks weghaald, maar volgens mij gebeurd dat niet toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
l
Leg eens uit, hoe kweek je een soort steriel?
Ja sinds kortquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat boeren een inkomstensubsidie kregen en geen productsubsidie.
jij bent knettergekquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee Monsanto manipuleert de zo natuur dat de plantnen, steriel wordt gemaakt.
zodat zij geld aan verdienen.
En hoe krijg je dan zaad?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als je een stamper of iets dergelijks weghaald, maar volgens mij gebeurd dat niet toch?
Je kende lambiekje nog niet? die is inderdaad zo gek als een bos uien.quote:
Dan is het helemaal treurig gesteld want een ander onderzoek zegt dat er nog maar hoogstens 25% van de mineralen/vitamines in zitten dan 20 jaar terug. Dan zit er dus nog echt maar een fractie in het voedsel dan 50/60 jaar terug ...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:29 schreef gesprekje het volgende:
[..]
Wanneer gaan mensen nu eens begrijpen dat geld geen vervanging is voor' wat heb je aan geld als je de hele natuurlijke infrastructuur verwoest? Er in zwemmen als dagobert? Het in je anus proppen en je lekker aftrekken?
[..]
"Afgezien van het feit dat fruit, groente en granen voor het grootste deel in mineraalarme grond worden verbouwd, worden die voedingsmiddelen ook nog eens langdurig opgeslagen voordat ze uiteindelijk worden verkocht. Daarna worden ze vaak nog langer bewaard voordat ze eindelijk worden gegeten of in maaltijden worden gebruikt. Een interessante studie, die de historische teruggang van het mineraalgehalte van fruit en groente tussen 1930 en 1987 documenteerde, leverde een aantal verbazingwekkende conclusies op. Zo blijkt bijvoorbeeld beeld, dat moderne aardappelen veertig procent minder kalium bevatten dan de aardappelen, die vijftig jaar gelden werden geteeld. Wortelen bevatten nog maar de helft van het calcium, dat ze vroeger bevatten en 75 procent minder magnesium. Tomaten bevatten negentig procent minder koper. Appels minder ijzer dan vroeger. Hetzelfde geldt voor abrikozen. Voor zo'n twintig veel voorkomende fruit- en groentesoorten moet worden geconstateerd, dat de voedingswaarde lager is dan vroeger."
http://www.anti-aging-analysis.com/health/mdossier.html
In heel europa, en dat is op zich een goede ontwikkeling.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja sinds kort
maar in 2013 moet het afgelopen zijn met subsidie
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
pfff http://www.truthout.org/121208D
Dus hulporganisaties geven illegaal Montsanto zaden aan arme boerenquote:The first hypothesis is that some farmers are illegally importing transgenic seeds. Strong suspicions surround the company Pioneer, a big supplier of hybrid corn seeds purchased by Mexico from the United States and distributed to small farmers through government aid programs.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
l
Leg eens uit, hoe kweek je een soort steriel?
ook wel bekend als terminatorseeds.quote:Terminator Technology
There is a technology available suitably called the Terminator technology, which is designed to genetically switch off a plant's ability to germinate a second time.
Maak dat eens hard, met een serieus wetenschappelijke bron.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan is het helemaal treurig gesteld want een ander onderzoek zegt dat er nog maar hoogstens 25% van de mineralen/vitamines in zitten dan 20 jaar terug. Dan zit er dus nog echt maar een fractie in het voedsel dan 50/60 jaar terug ...
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kende lambiekje nog niet? die is inderdaad zo gek als een bos uien.
Nee dat is het handelswijze van Monsanto.quote:
Hulporganisaties doen ook slecht werk en is contraproductief en -effectief.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:51 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
Dus hulporganisaties geven illegaal Montsanto zaden aan arme boeren
Alles in jouw wereld is slecht, verdorven en een complot niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hulporganisaties doen ook slecht werk en is contraproductief en -effectief.
Crisiskaravaan
Als serieus geld gemoeid is (dus niet kostendekkend) met iets dan is het per definitie slecht ja.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alles in jouw wereld is slecht, verdorven en een complot niet?
Werk jij?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als serieus geld gemoeid is (dus niet kostendekkend) met iets dan is het per definitie slecht ja.
Jij zit zeker ook vaak op 4chan te trollen of niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak dat eens hard, met een serieus wetenschappelijke bron.
ja als onkruidverdelger, nou enquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat is het handelswijze van Monsanto.
Zou wel impressive zijn geweest voor Lambiekje en metgezellen als die lieve oude meneer aan het einde van de DVD zou zijn overleden aan de RoundUp die op de Strawberry kwam.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:32 schreef henkway het volgende:
[..]
zegt die ene "watch the strawberry"", terwijl Roundup alleen de onkruiden aanpakt![]()
Ja daarom moet de EU Montsanto de wacht aanzeggen en een maximum prijs afspreken en een maximum termijn, maar ze controleren in India niet zo streng als hier hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Maar hoe moet het dan met de landen waar het eigenlijk ook mede voor bedoeld is? Ik denk dat de massa producerende boeren bedrijven het hier eventueel nog wel zouden kunnen opbrengen, maar genetisch gemanipuleerde zaden zijn in de derde wereld denk ik alsnog een veel te dure optie als je het vergelijkt met wat ze nu doen.
Het zou kunnen werken mits er een wereldwijde maximum prijs is, of als een bedrijf zich wat extroverter zou instellen en de prijzen niet zo zou hooghouden.
Wellicht in de toekomst dan. Maar ik vraag me af aangezien volgens Lambiekje de gewassen zich niet slechts beperken tot hun 'weide' maar ook zich verspreiden naar de rest van de gewassen en dat daardoor in Amerika geen non-gen-producten meer te vinden zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:43 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja daarom moet de EU Montsanto de wacht aanzeggen en een maximum prijs afspreken en een maximum termijn, maar ze controleren in India niet zo streng als hier hoor
Nee wat je zaait zul je oogsten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht in de toekomst dan. Maar ik vraag me af aangezien volgens Lambiekje de gewassen zich niet slechts beperken tot hun 'weide' maar ook zich verspreiden naar de rest van de gewassen en dat daardoor in Amerika geen non-gen-producten meer te vinden zijn.
Dat snap ik, maar volgens Lambiekje worden de bio-gewassen verdrongen door deze nieuwe gen-gewassen, en aangezien je zaadjes nodig hebt deze te onderhouden, is het dan wel mogelijk voor arme boeren hun bedrijf te behouden als hun bio-gewassen zijn verdreven?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee wat je zaait zul je oogsten.
In / voor de winter wordt het veld omgeploegd
In het voorjaar wordt er gezaaid, dat zaad komt niet aanwaaien, dat moet je kopen
Ik ook, ik ben derhalve ook zeker niet tégen genetische manipulatie, maar ik probeer me in te leven in zijn kijk op de zaken.quote:Maar dat vind ik vergezocht hoor
Weet geeneens wat het isquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:26 schreef gesprekje het volgende:
[..]
Jij zit zeker ook vaak op 4chan te trollen of niet.
Ja natuurlijk de nieuwe gewassen zijn een 100voud beter, meer resistent tegen ziekten en groter en beter houdbaarquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar volgens Lambiekje worden de bio-gewassen verdrongen door deze nieuwe gen-gewassen, en aangezien je zaadjes nodig hebt deze te onderhouden, is het dan wel mogelijk voor arme boeren hun bedrijf te behouden als hun bio-gewassen zijn verdreven?
Exact, en dat vind ik wel jammer aangezien ik juist hét grote voordeel zou vinden als de Afrikanen eindelijk eens hun eigen producten konden produceren in die dorre gebieden.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Dus de officiële Montsanto zaden zijn brandduur en dat is voor de derde wereld een heel groot probleem
Ja en dat is niet goedquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Maar als het zo duur is dan hebben ze er als nog niks aan, en zijn de enige die beter af zijn Monsanto en andere gen-corporaties.
Duitsland heeft een tijd lang geen tomaten uit Nederland gewild omdat ze te waterachtig zouden smaken, toen is er een enorme campagne op touw gezet om andere soorten te gaan gebruiken met een iets lagere opbrengst maar wel meer smaakquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie het trouwens al voor me, binnenkort dus bij AH naast Chiquita bananen de Dole bloemkool en broccoli, ondersteunt door een flinke reclame campagne en heel Nederland koop het omdat er geen smaak aan zit, want eigen smaak aan groente is vies.
Witlof en Spruiten heeft men ook al flink de smaak uitgefokt.
Ben je wel helemaal lekker. Volgens mij heb jij de video World According to Monsanto niet gekekenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja natuurlijk de nieuwe gewassen zijn een 100voud beter, meer resistent tegen ziekten en groter en beter houdbaar
Maar daar is dan ook vele honderden miljoenen aan onderzoeksgeld in gaan zitten, en van de tienduizend nieuw plantjes is er eentje die veelbelovend is en later ook niets blijkt te zijn, nieuwe soorten ontdekken is reuze frusterend
Dus de officiële Montsanto zaden zijn brandduur en dat is voor de derde wereld een heel groot probleem
Dat Nederlandse tomaten smakeloos zijn of waren, is een opgeklopt verhaal geweest van de Bild Zeitung en heeft idd veel schade aangericht. De reden dat de tomaten smakeloos zijn is niet dat ze Nederlands of uit de kas komen, maar omdat ze niet rijp zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Duitsland heeft een tijd lang geen tomaten uit Nederland gewild omdat ze te waterachtig zouden smaken, toen is er een enorme campagne op touw gezet om andere soorten te gaan gebruiken met een iets lagere opbrengst maar wel meer smaak
dus de mening van de consument die telt wel degelijk, als je iets niet lekker vind, dan gewoon niet kopen
Nederlandse tomaten ZIJN ook smerige nietssmakende drilligere rotzooiquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat Nederlandse tomaten smakeloos zijn of waren, is een opgeklopt verhaal geweest van de Bild Zeitung en heeft idd veel schade aangericht. De reden dat de tomaten smakeloos zijn is niet dat ze Nederlands of uit de kas komen, maar omdat ze niet rijp zijn.
Leg goedkope kastomaten een week op de vensterbank tot ze diep rood zijn en ze smaken goed.
Ik had het trouwens over de Nederlandse consument.
Nee, het is een complot, jouw foto hangt bij alle groenteboeren en ze geven jou altijd de tomaten die niet smaken.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nederlanse tomaten ZIJN ook smerige nietssmakende drilligere rotzooi
Ik vind ze lekker, lekkerder dan tomaten uit spanje.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:33 schreef Lambiekje het volgende:
Nederlandse tomaten ZIJN ook smerige nietssmakende drilligere rotzooi
Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:37 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik vind ze lekker, lekkerder dan tomaten uit spanje.
Dan moet je dat bewijzen en ermee naar de media gaanquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]Deze zaden is een duizendvoud slechter, ongezonder en boervernietigend/boeruitmelkend kutproduct.
Wat naast dat het de plant gewas verpest heeft ook jouw eigen cellen genetisch aantasten.
Het geeft miskramen en misvormde kinderen.
Dat snap ik nou weer niet. Waarom ga je er nu weer van uit dat JOUW mening de juiste is, en die van een ander (de mijne in dit geval) niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.
Klopt, ik heb me al een paar keer afgevraagd wat die foto daar deed, maar onlangs werd me inderdaad verteld dat die persoon vieze tomaten kreeg die ze van te voren volspoten met water, zodat hij er ook nog meer voor moest betalen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, het is een complot, jouw foto hangt bij alle groenteboeren en ze geven jou altijd de tomaten die niet smaken.
Nogmaals, niet Nederlandse zijn ranzig, maar de tomaten die jij krijgt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.
Wat je nu zegt maakt het alleen maar nog incriminerender dan het al is ...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:43 schreef lyolyrc het volgende:
Zomaar even een overweging: ik heb in het laboratorium gewerkt met genetisch veranderde bacteriën. De extra genen die deze bacteriën ingebouwd kregen, zorgden ervoor dat ze fluorescerende eiwitten gingen produceren. De bacteriën die hiervoor als basis werden genomen, waren genetisch al zo veranderd, dat ze in de buitenwereld niet kunnen overleven. Toch moest al het werk in een apart afgesloten lab plaatsvinden. Het afval werd afgevoerd als ziekenhuisafval. De bacteriën werden na gebruik gedood door middel van een autoclaaf. Niet naleven van deze regels kan tot boetes of zelfs sluiting van het lab leiden.
Nu heb je een bedrijf dat planten genetisch verandert. Ze laten die planten zich reproduceren door middel van zaad. Ze verkopen dit zaad aan boeren en die kweken daarmee de genetisch veranderde planten gewoon in de buitenlucht. Dit staat men toe. Wat is er inconsequent hieraan?
Tuurlijk mag je de tomaat lekkerder vinden. Maar dat is nu ook juist het probleem. We willen niet meer de uitgesproken smaken hebben. Alles moet zoet en flets smaken...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:42 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dat snap ik nou weer niet. Waarom ga je er nu weer van uit dat JOUW mening de juiste is, en die van een ander (de mijne in dit geval) niet?
Ik ken de spaanse, en ik ken de NL tomaat. Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar de laatste. En ik weet prima hoe een tomaat smaakt.
Ik vind het jammer dat je me niet serieus neemt, lambiekje. Zo behandel ik jou toch verder ook niet, of wel?
Wat onzin is want het gros van de tomaten hier zijn Nederlandse tomatenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:38 schreef Lambiekje het volgende:
Nee maar het is toch typisch dat Duitsland absoluut niet die tomaten wil omdat het niet voldoet aan de predikaat Tomaat.
En Nederlandse tomaten zit geen spuitgif in, Spaanse welquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat onzin is want het gros van de tomaten hier zijn Nederlandse tomaten
Nederlandse tomaten zijn momenteel de beste van de wereld met veel smaak en zonder gifquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mits rijpquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Nederlandse tomaten zijn momenteel de beste van de wereld met veel smaak en zonder gif
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |