abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70428869
Zomaar even een overweging: ik heb in het laboratorium gewerkt met genetisch veranderde bacteriën. De extra genen die deze bacteriën ingebouwd kregen, zorgden ervoor dat ze fluorescerende eiwitten gingen produceren. De bacteriën die hiervoor als basis werden genomen, waren genetisch al zo veranderd, dat ze in de buitenwereld niet kunnen overleven. Toch moest al het werk in een apart afgesloten lab plaatsvinden. Het afval werd afgevoerd als ziekenhuisafval. De bacteriën werden na gebruik gedood door middel van een autoclaaf. Niet naleven van deze regels kan tot boetes of zelfs sluiting van het lab leiden.

Nu heb je een bedrijf dat planten genetisch verandert. Ze laten die planten zich reproduceren door middel van zaad. Ze verkopen dit zaad aan boeren en die kweken daarmee de genetisch veranderde planten gewoon in de buitenlucht. Dit staat men toe. Wat is er inconsequent hieraan?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:44:32 #242
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70428887
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, het is een complot, jouw foto hangt bij alle groenteboeren en ze geven jou altijd de tomaten die niet smaken.
Klopt, ik heb me al een paar keer afgevraagd wat die foto daar deed, maar onlangs werd me inderdaad verteld dat die persoon vieze tomaten kreeg die ze van te voren volspoten met water, zodat hij er ook nog meer voor moest betalen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:29:14 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70430126
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.
Nogmaals, niet Nederlandse zijn ranzig, maar de tomaten die jij krijgt.
Zoals ik al zei, dit is een complot tegen jou, je eigen schuld, had je je foto maar niet moeten posten. Ze krijgen je altijd, en jij maakt gewoon teveel lawaai dus zijn ze er nu uit om je te pakken. De tomaten zijn trouwens niet het enige, valt het je niet op dat je peren vaak melig zijn en je bananen laf en smakeloos?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:35:57 #244
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70430298
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:43 schreef lyolyrc het volgende:
Zomaar even een overweging: ik heb in het laboratorium gewerkt met genetisch veranderde bacteriën. De extra genen die deze bacteriën ingebouwd kregen, zorgden ervoor dat ze fluorescerende eiwitten gingen produceren. De bacteriën die hiervoor als basis werden genomen, waren genetisch al zo veranderd, dat ze in de buitenwereld niet kunnen overleven. Toch moest al het werk in een apart afgesloten lab plaatsvinden. Het afval werd afgevoerd als ziekenhuisafval. De bacteriën werden na gebruik gedood door middel van een autoclaaf. Niet naleven van deze regels kan tot boetes of zelfs sluiting van het lab leiden.

Nu heb je een bedrijf dat planten genetisch verandert. Ze laten die planten zich reproduceren door middel van zaad. Ze verkopen dit zaad aan boeren en die kweken daarmee de genetisch veranderde planten gewoon in de buitenlucht. Dit staat men toe. Wat is er inconsequent hieraan?
Wat je nu zegt maakt het alleen maar nog incriminerender dan het al is ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:38:30 #245
52357 Lambiekje
pi_70430368
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:42 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat snap ik nou weer niet. Waarom ga je er nu weer van uit dat JOUW mening de juiste is, en die van een ander (de mijne in dit geval) niet?
Ik ken de spaanse, en ik ken de NL tomaat. Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar de laatste. En ik weet prima hoe een tomaat smaakt.
Ik vind het jammer dat je me niet serieus neemt, lambiekje. Zo behandel ik jou toch verder ook niet, of wel?
Tuurlijk mag je de tomaat lekkerder vinden. Maar dat is nu ook juist het probleem. We willen niet meer de uitgesproken smaken hebben. Alles moet zoet en flets smaken...

Nee maar het is toch typisch dat Duitsland absoluut niet die tomaten wil omdat het niet voldoet aan de predikaat Tomaat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:40:08 #246
45206 Pietverdriet
pi_70430409
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:38 schreef Lambiekje het volgende:

Nee maar het is toch typisch dat Duitsland absoluut niet die tomaten wil omdat het niet voldoet aan de predikaat Tomaat.
Wat onzin is want het gros van de tomaten hier zijn Nederlandse tomaten
pi_70430528
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat onzin is want het gros van de tomaten hier zijn Nederlandse tomaten
En Nederlandse tomaten zit geen spuitgif in, Spaanse wel
pi_70430564
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dan weet je denk ik niet hoe tomaten horen te smaken. Nederlandse zijn gewoon ranzig.
Nederlandse tomaten zijn momenteel de beste van de wereld met veel smaak en zonder gif
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:45:58 #249
45206 Pietverdriet
pi_70430589
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Nederlandse tomaten zijn momenteel de beste van de wereld met veel smaak en zonder gif
Mits rijp
pi_70430603
Zelfs in Noorwegen heb ik ooit Nederlandse tomaten op.
pi_70430670
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:38 schreef Lambiekje het volgende:

Ik ben helemaal van mn apropos, maar wat is je bron?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:49:14 #252
52357 Lambiekje
pi_70430688
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, ik heb me al een paar keer afgevraagd wat die foto daar deed, maar onlangs werd me inderdaad verteld dat die persoon vieze tomaten kreeg die ze van te voren volspoten met water, zodat hij er ook nog meer voor moest betalen.
water besmet met chemicalen, fluoride en medicatie.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:50:57 #253
45206 Pietverdriet
pi_70430741
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

water besmet met chemicalen, fluoride en medicatie.
Bron?
Juist. je hoorde het van ons,
pi_70431406
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je bent in de war met kippenvlees.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:15:45 #255
52357 Lambiekje
pi_70431422
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:45 schreef henkway het volgende:

[..]

ik ben in Portugal geweest 2 maanden terug en tomaten zijn een triljardvoud beter van smaak. Lekker stevig, wel met beschadinkjes. Wat duit op biologisch met minder chemische rotzooi zoals wel het geval is bij NL tomutten.
pi_70431500
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik ben in Portugal geweest 2 maanden terug en tomaten zijn een triljardvoud beter van smaak. Lekker stevig, wel met beschadinkjes. Wat duit op biologisch met minder chemische rotzooi zoals wel het geval is bij NL tomutten.
met bijzonder veel spuitmiddelen, maar dat proef je niet dus dat geeft niet

[ Bericht 17% gewijzigd door henkway op 27-06-2009 19:26:44 ]
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:18:16 #257
52357 Lambiekje
pi_70431518
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Juist. je hoorde het van ons,
Moet ik een bron geven op een aanvulling op een van jullie zielige grapjes dat ik in de supermarkt hang dat ik met watervolgespoten tomaten ben opgescheept.
pi_70431777
http://www.netwerk.tv/artikelen/spaanse-tomaten

quote:
Gemiddeld waren er van 3,2 bestrijdingsmiddelen resten aangetroffen op Spaanse tomaten. Bij Nederlandse tomaten was dat 0,5. Daarmee hadden Spaanse tomaten de hoogste vervuilingscore in Europa.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:36:30 #259
52357 Lambiekje
pi_70432063
quote:
ik was in Portugal. Ik geloof je wel hoor dat de tomaten in Spanje slecht zijn. Spanje is namelijk ook redelijk gehoorzaam naar fascistoïde trekjes van EU.
pi_70432105
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik was in Portugal. Ik geloof je wel hoor dat de tomaten in Spanje slecht zijn. Spanje is namelijk ook redelijk gehoorzaam naar fascistoïde trekjes van EU.
Nou bij Portugese gooien ze er ook alles op hoor
die zijn echt geen haar beter

De AID is nergens zo streng als in Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')