CNN is ook alweer met koorts bezig hoor (goudkoorts op de DOW Jones, maar dat komt op hetzelfde neer).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:06 schreef Doler12 het volgende:
De Q koorts.Maak ons maar weer bang, in plaats van echt nieuws te vertellen.
Voor de rest weinig nieuws. Ben benieuwd hoe het met de stakingen gaat. 1/3e deel van de mensen zou staken volgens de twitters.quote:"The United States and the international community have been appalled and outraged by the threats, beatings, and imprisonments of the last few days. I strongly condemn these unjust actions, and I join with the American people in mourning each and every innocent life that is lost.
I have made it clear that the United States respects the sovereignty of the Islamic Republic of Iran, and is not at all interfering in Iran's affairs. But we must also bear witness to the courage and dignity of the Iranian people, and to a remarkable opening within Iranian society. And we deplore violence against innocent civilians anywhere that it takes place.
The Iranian people are trying to have a debate about their future. Some in the Iranian government are trying to avoid that debate by accusing the United States and others outside of Iran of instigating protests over the elections. These accusations are patently false and absurd. They are an obvious attempt to distract people from what is truly taking place within Iran's borders.
This tired strategy of using old tensions to scapegoat other countries won't work anymore in Iran. This is not about the United States and the West; this is about the people of Iran, and the future that they – and only they – will choose.
The Iranian people can speak for themselves. That is precisely what has happened these last few days.
In 2009, no iron fist is strong enough to shut off the world from bearing witness to the peaceful pursuit of justice. Despite the Iranian government's efforts to expel journalists and isolate itself, powerful images and poignant words have made their way to us through cell phones and computers, and so we have watched what the Iranian people are doing.
This is what we have witnessed. We have seen the timeless dignity of tens of thousands Iranians marching in silence. We have seen people of all ages risk everything to insist that their votes are counted and their voices heard. Above all, we have seen courageous women stand up to brutality and threats, and we have experienced the searing image of a woman bleeding to death on the streets.
While this loss is raw and painful, we also know this: those who stand up for justice are always on the right side of history.
As I said in Cairo, suppressing ideas never succeeds in making them go away. The Iranian people have a universal right to assembly and free speech. If the Iranian government seeks the respect of the international community, it must respect those rights, and heed the will of its own people. It must govern through consent, not coercion.
That is what Iran's own people are calling for, and the Iranian people will ultimately judge the actions of their own government."
Wie is dat?quote:
quote:
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:23 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Wat een ontzettend walgelijk mannetje ben jij zeg![]()
In Iran gaan jonge idealisten met gevaar voor eigen leven keer op keer de straat op omdat ze geloven in een ideaal en vechten voor een toekomst waarin ze kunnen hebben wat jij op een zilveren schaal hebt gekregen en het enige wat jij kan doen is denigrerend op ze kotsen![]()
Die jongens en meisjes, mannen en vrouwen, staan daar voor een ideaal. Ze willen niet langer verteld worden hoe ze zich moeten kleden, wanneer ze al dan niet waar mogen gaan, welke banen ze kunnen ambiëren, welke vriend of vriendin ze al dan niet willen zoenen, etc.
Voorbeeld:
Article 105 of the Civil Code "In the relationship between a man and a woman, the man is responsible
as head of the family." The Council of Guardians, has decreed, "A woman cannot leave her home without
her husband's permission, even to attend her father's funeral".
Al die mensen die de straat op gaan en hun filmpjes en foto's uploaden om de wereld te laten zien wat er gaande is nemen een ontzettend risico. Als ze al niet direct omkomen of verdwijnen dan kunnen ze er wel op rekenen dat (als de revolutie niet doorzet) de regering nog maandenlang de foto's zal doorspitten om mensen te identificeren. Duizenden, zo niet tienduizenden, mensen staan herkenbaar op beeld.
Voor dit soort helden dien je respect te hebben en diep te buigen. Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat er op een Nederlands forum nog idioten als jij te vinden zijn die de kant van het Iraanse regime/Hezbollah kiezen. Het laat in ieder geval zien dat je werkelijk geen enkele notie hebt van het geluk dat je had toen je ter wereld kwam in/je ouders verhuisten naar Amsterdam (of soortgelijk).
Bij deze maak ik een diepe buiging naar de Perzische vrijheidsstrijders, maar dan wel een met mijn aars symbolisch in jouw richting.
Bij deze maak ik een diepe buiging naar de Perzische vrijheidsstrijders, maar dan wel een met mijn aars symbolisch in jouw richting.
Hij is gewoon een beetje aan het provoceren, negeren is echt het bestequote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:23 schreef Hanoying het volgende:
In Iran gaan jonge idealisten met gevaar voor eigen leven keer op keer de straat op omdat ze geloven in een ideaal en vechten voor een toekomst waarin ze kunnen hebben wat jij op een zilveren schaal hebt gekregen en het enige wat jij kan doen is denigrerend op ze kotsen![]()
Je bent er gewoon jaloers op.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:23 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Goed zo! Dan kunnen de vrijheidsstrijders je een schop in je gezicht geven en tegelijkertijd krijg je van mij een schop onder je kont.quote:Bij deze maak ik een diepe buiging naar de Perzische vrijheidsstrijders, maar dan wel een met mijn aars symbolisch in jouw richting.![]()
Bron?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef appelsjap het volgende:
Schokkend filmpje Iran werd via Nederland verspreid
Uitgegeven: 22 juni 2009 22:33
Laatst gewijzigd: 23 juni 2009 10:22
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vragen, die je waarschijnlijk wel gelezen hebt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je bent er gewoon jaloers op.
[..]
Goed zo! Dan kunnen de vrijheidsstrijders je een schop in je gezicht geven en tegelijkertijd krijg je van mij een schop onder je kont.
Ja, daar heb ik ook weinig meer over gehoord, heeft iemand nieuws hierover?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:09 schreef Py het volgende:
Ben benieuwd hoe het met de stakingen gaat. 1/3e deel van de mensen zou staken volgens de twitters.
quote:Iran kondigt arrestaties Europese spionnen aan
Uitgegeven: 22 juni 2009 14:30
Laatst gewijzigd: 22 juni 2009 15:48
TEHERAN - Iran zegt vijf Europese spionnen te hebben gearresteerd. Ze worden ervan beschuldigd te hebben deelgenomen aan de organisatie van hevige onlusten zaterdag in Teheran.
Dat hebben de Iraanse autoriteiten maandag bekendgemaakt. Het zou volgens het persbureau Fars gaan om twee Duitsers, twee Fransen en een Brit.
Er zijn zaterdag meer dan 450 arrestaties verricht bij de escalatie van betogingen rond het Azadi-plein in de Iraanse hoofdstad.
Volgens Iraanse media vielen er dertien doden en 22 gewonden. De politie zou er niets mee te maken hebben, omdat ze geen geweld mogen gebruiken tegen betogers, aldus een chef van de politie in Teheran. Volgens justitie in Teheran zitten er ''terroristische elementen en vandalen'' achter.
Onlusten
Sinds de herverkiezing van president Mahmoud Ahmadinjead op 12 juni is het land het toneel van demonstraties en rellen.
De Raad van Hoeders, het hoogste juridische orgaan in Iran, heeft erkend dat in vijftig plaatsen meer mensen hebben gestemd dan de bedoeling was. De raad moet mogelijk meer dan drie miljoen stemmen tegen het licht houden, maar dat kan de herverkiezing van Ahmadinejad niet in gevaar brengen.
Presidentskandidaat Mir Hossein Mousavi en diens aanhang weigeren te erkennen dat Ahmadinejad eerlijk heeft gewonnen. Iran heeft het Westen ervan beschuldigd achter escalatie van de ongeregeldheden te zitten. Italië zei maandag bereid te zijn de Italiaanse ambassade in Teheran voor gewonde betogers te openen.
Revolutionaire actie
De economisch en militair machtige Revolutionaire Garde in Iran heeft gedreigd nieuwe betogingen met harde hand neer te slaan.
Op de website van dit speciale elitekorps van de Islamitische Revolutie staat dat ''in de huidige gevoelige situatie de garde vastberaden en op revolutionaire wijze de confrontatie aangaat met relschoppers en anderen die de wet overtreden''.
De gardisten worden beschouwd als de loyaalste stormtroepen van het behoudende regime dat president Mahmoud Ahmadinejad met zijn herverkiezing van 12 juni wil voortzetten.
Ondanks de verboden zijn maandag in de Iraanse hoofdstad Teheran weer honderden mensen de straat opgegaan om te protesteren tegen het verloop van de verkiezingen ruim een week geleden.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:09 schreef Py het volgende:
Ben benieuwd hoe het met de stakingen gaat. 1/3e deel van de mensen zou staken volgens de twitters.
Bronquote:Iran: protest gaat door, stakingen in voorbereiding en op gang…
Een paar losse berichten die laten zien hoe diep de revolutie in Iran inmiddels wortel schiet. Binnenkort meer.
“Er zijn berichten dat 30 procent van de werknemers in Iran deelnemen aan een algemene staking.” Dat meldt de Guardian. Geen details, voorzichtigheid met de betrouwbaarheid hiervan is geboden. Maar dat alleen dit soort geruchten gaan, geeft iets aan over de stemming.
Het initiatief om te staken komt uit diverse hoeken, veel duidelijke informatie is er nog niet. Oppositieleider Mousavi komt er mee. Op zijn facebook-site staat: “Wij zijn (onafhankelijk) bezig met een plan voor een algemene staking. Help ons alsjeblieft met uw ideeën als je deskundigheid op dit onderwerp hebt, en schrijf ideeén op als commentaar hieronder” (gevonden via het hierboven doorgelinkte Guardian-stuk).
Het laat zien dat zelfs de ultra-gematigde, in de heersende klasse wortelende en aanvankelijk vooral op mensen uit de middenklasse leunende oppositieleiding, begint te zien dat arbeidersactie nodig is. Het laat ook zien hoe hulpeloos Mousavi zelf is om zo’n actie vorm te geven. Het is zijn ding eigenlijk helemaal niet. Vandaar zijn oproep aan deskundig advies. Hoe aarzelend en voorzichtig ook, Mousavi lanceert hier iets dat een eigen leven kan gaan leiden, en dat véél verder kan gaan dan de voorzichtige hervormingen die hij zelf ambieert.
Beide berichten (plus aanzetten tot een deel van bovenstaande gedachten erover) vond ik door te neuzen in de commentaren bij een goed artikel over Iran op Lenin’s Tomb: “A Question of Solidarity”. Deze site, en de commentaar-rubriek, is momenteel onmisbaar, voor discussie over Iran waaronver binnenkort meer, denk ik), maar ook als informatiebron. De berichten die ik eerder vermeldde, over auto-arbeiders in Teheran die in actie komen als deel van het protest, vond ik ook tussen commentaren op die site, bij een eerder artikel.
Komende uren zal duidelijk worden in welke omvang is gestaakt, en door welke groepen. Alireza Ronaghi, cerslaggever voor Aljazeera, constateert dat de bazaari, de marktkooplieden, terughoudend zijn om mee te doen. “In de eerste plaats hebben we het over zakenlieden… vor hen komt zakendoen altijd eerst, en onrust en staken zijn altijd slecht voor de zaken.” Verder zegt hij dat de Bazaar van Teheran een machtsbasis is van juist de conservatieven, niet van de oppositie.
Vooral die eerste opmerking doet er toe. Het is een teken dat we voor radicalere, druk verhogende actiemiddelen als staken naar ándere groepen moeten kijken dan naar kleine en grote ondernemers – dat de revolutie pas vleugels krijgt als de onderkant van de maatschappij, arbeiders en andere onderdrukte groepen, zich in de strijd gooien. Bazaaris kunnen, nu alles in beweging komt, deel zijn van een volksopstand. Dat blijkt nu ook. De Twitter-site Persiankiwi meldt dat bazaars in veel steden gesloten zijn in een onofficële staking. Maar handelaars als deze zijn zelden het meest solide deel van zo’n opstand.
Juan Cole meldt, op basis van ontvangen e-mail, dat er bij diverse faculteiten docenten en professoren ontslag hebben genomen uit protest. Hij noemt het chemie-college van de Sanati Sharif Universiteit, de Universiteit van Teheran en de Amir Kabir Universiteit als instellingen waar mensen hun ontslag indienden.
Demonstraties gaan intussen door, tegenover een overmacht aan oproerpolitie. Op die betogingen zijn dingen te ien en te horen die erop wijzen dat de hoizon steeds verder reikt. Op een weblog van de NIAC, de Nationale Iraans-Amerikaanse Raad, staat een foto van demonstranten die naast een portret van Mousavi ook een afbeelding van Mossadegh meevoeren. Mossadegh was de premier van Iran die via een door de CIA gesteunde staatsgreep werd verdreven, in 1953, nadat hijde olie had genationaliseerd. “Het meedragen van een afbeelding van Mossadegh zegt twee dingen: ‘Wij willen democratie’ en ‘Geen buitenlandse interventie’.” Aldus Stephen Kinzer, bij wie het NIAC-blog de foto aantrof en die er wordt geciteerd. Een belangrijke boodschap aan Westerse machten die hopen de Iraanse revolte om te buigen in hun eigen belang; een belangrijk signaal ook aan al diegenen die de revolte als een pro-Westers complot willen af doen. Over dat laatste hopelijk ook binnenkort meer.
hele mooie fotosquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:53 schreef Disana het volgende:
On topic:
Hier een serie kwaliteitsfoto's van de afgelopen week
http://www.boston.com/big(...)ed_week_in_iran.html
Eigenlijk alleen dat ze een (supergoede) Iraanse actrice is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Een Iraanse actrice, maar de relevantie ontgaat me.
Sinds het regime zijn eigen volk slaat, en doodt verbaast het me niets als het gewoon journalisten waren. Sterker nog, ik weet zeker dat het geen spionnen waren maar journalisten. Ze willen het volk gewoon wijs maken dat het van buitenaf komt, maar dat is zeker niet het geval.quote:
Dat is deze film:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen dat ze een (supergoede) Iraanse actrice is.![]()
Maar ze is ook activiste en sprak laatst bij Larry King Live over de rol van de vrouw in Iran, want daar heeft ze binnenkort ook een film over uitkomen.
quote:The Stoning of Soraya M.
A drama set in 1986 Iran and centered on a man, Sahebjam (Caviezel), whose car breaks down in a remote village and enters into a conversation with Zahra (Aghdashloo), who relays to him the story about her niece, Soraya (Marnò), whose arranged marriage to an abusive tyrant had a tragic ending.
Tof.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:06 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat is deze film:
http://www.imdb.com/title/tt1277737/
De releasedatum is al over drie dagen (in de VS)!!
[..]
Journalisten, studenten, Iraniërs met een buitenlands paspoort, er zal best wel wat tussenlopen maar dat doet er verder ook helemaal niet toe.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:01 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Sinds het regime zijn eigen volk slaat, en doodt verbaast het me niets als het gewoon journalisten waren. Sterker nog, ik weet zeker dat het geen spionnen waren maar journalisten. Ze willen het volk gewoon wijs maken dat het van buitenaf komt, maar dat is zeker niet het geval.
Ga en laat je 'pa' je nog een sprookje vertellen. Je hebt zelf niet eens een vinger uitgestoken om de waarheid te achterhalen en dan praat je al over dé realiteit. Monniken, asceten enz. geven hun hele leven op om een beetje te kunnen proeven van de waarheid en jij denkt het te kunnen vinden door andere na te praten van achter je pc in je warme kamer.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:48 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vragen, die je waarschijnlijk wel gelezen hebt.
De realiteit is hard hè?!
Boeehoee
Deze post zou een stuk minder slecht zijn als hij niet heel paradoxaal door een Fundamentalistische Moslim was geplaatst.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:19 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ga en laat je 'pa' je nog een sprookje vertellen. Je hebt zelf niet eens een vinger uitgestoken om de waarheid te achterhalen en dan praat je al over dé realiteit. Monniken, asceten enz. geven hun hele leven op om een beetje te kunnen proeven van de waarheid en jij denkt het te kunnen vinden door andere na te praten van achter je pc in je warme kamer.
Leer een vak.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:19 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ga en laat je 'pa' je nog een sprookje vertellen. Je hebt zelf niet eens een vinger uitgestoken om de waarheid te achterhalen en dan praat je al over dé realiteit. Monniken, asceten enz. geven hun hele leven op om een beetje te kunnen proeven van de waarheid en jij denkt het te kunnen vinden door andere na te praten van achter je pc in je warme kamer.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:19 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ze zat ook in "24", een paar seizoenen geleden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:16 schreef Manke het volgende:
[..]
Speelt zij niet in die ene film met Ben Kingsley?
Alleen om deze foto zou ik al partij kiezenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:26 schreef appelsjap het volgende:
En speciaal voor jou een mooi geblondeerd Iraans meisje. Lekker westers.![]()
[ afbeelding ]
Hulde aan de Engelsen, dat geld behoort tot de bevolking en niet tot een corrupte extremist.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:38 schreef Disana het volgende:
http://www.payvand.com/news/09/jun/1247.html
Als dat waar is, wat schiet de UK daar mee op? Juist dit soort dingen geeft het regime munitie om alles weer op het westen te gooien.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:38 schreef Disana het volgende:
http://www.payvand.com/news/09/jun/1247.html
Nou, ik denk niet dat de Iraanse bevolking daar mee eens is, veel mensen wonen in armoede, als ze dan horen dat hij zoveel geld heeft wat eigenlijk tot de bevolking behoort (geld uit olieinkomsten) zullen ze denk ik alleen maar meer haat voor het regime krijgen. 1,6 miljard is niet weinig hoor.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:43 schreef Py het volgende:
[..]
Als dat waar is, wat schiet de UK daar mee op? Juist dit soort dingen geeft het regime munitie om alles weer op het westen te gooien.
Welke invloed zal dat argument voor het regime hebben in de huidige stand van zaken?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:43 schreef Py het volgende:
[..]
Als dat waar is, wat schiet de UK daar mee op? Juist dit soort dingen geeft het regime munitie om alles weer op het westen te gooien.
Hoezo? Voorzover ik begrijp is er geen verband met de huidige situatie maar met het nucleaire programma van Iran; het zijn sancties.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:43 schreef Py het volgende:
[..]
Als je iets van dé realiteit zou afweten dan zou je hebben geweten dat er niet zoiets is als "ik" die ook nog eens "gelijk heeft".quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:26 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik merk dus dat ik vaker gelijk heb en meer over algemene geschiedenis weet, en vooral over meer verstand beschik.
The ability to think.
Het licht die vandaag de dag verlichte en de duisternis die deze nacht zal bedekken was het licht die de eerste dag verlichte en de duisternis die de eerste nacht bedekte. Waarheid was net zo goed vindbaar eeuwen geleden als dat het vindbaar is in het heden. Waarheid veranderd niet. Dus je kunt niet achterlopen in tijd wat betreft je toenadering tot de waarheid ("dé realiteit").quote:Je loopt achter, geen weken, geen dagen, zelfs geen jaren, maar eeuwen.
Als ik niet na zou denken dan zou ik juist de Koran niet volgen. Het roept herhaaldelijk op om ons verstand te gebruik, enkele voorbeelden waarmee vaak verzen worden afgesloten:quote:Jij bent diegene die zonder na te denken de hele koran volgt. Waar denk je dat 'God' hersens voor gemaakt heeft? Om klakkeloos alles wat in een boek staat, wie weet door wie geschreven, over te nemen?
Hier zal ik morgen nog op reageren, want je hebt ongelijk, QFT.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:07 schreef Tevik het volgende:
[..]
Als je iets van dé realiteit zou afweten dan zou je hebben geweten dat er niet zoiets is als "ik" die ook nog eens "gelijk heeft".
[..]
Het licht die vandaag de dag verlichte en de duisternis die deze nacht zal bedekken was het licht die de eerste dag verlichte en de duisternis die de eerste nacht bedekte. Waarheid was net zo goed vindbaar eeuwen geleden als dat het vindbaar is in het heden. Waarheid veranderd niet. Dus je kunt niet achterlopen in tijd wat betreft je toenadering tot de waarheid ("dé realiteit").
[..]
Als ik niet na zou denken dan zou ik juist de Koran niet volgen. Het roept herhaaldelijk op om ons verstand te gebruik, enkele voorbeelden waarmee vaak verzen worden afgesloten:
afalâ ya’lamûn (weten zij dan niet);
afalâ yatafakkarûn (denken zij dan niet na);
afalâ yatadhakkarûn (herdenken zij dan niet, brengen zij dan niet in gedachtenis…);
afalâ yatadabbarûn (overdenken ze dan niet, overwegen ze dan niet);
afalâ ya’qilûn (gebruiken ze hun verstand dan niet, etc…).
Dit laatste Arabische woord ya’qilûn is afgeleid van de stam aqala en betekent onder meer het combineren van ideeën en redeneren. De Koran beëindigt verzen met een rationele strekking. Vaak is dat de vraag: heeft u dan geen gezond verstand? De Koran zegt eigenlijk: mensen die niet zelf nadenken ontkennen de waarheid.
Maar goed dit is niet het topic hiervoor.
Ah ok, dat had ik niet door. Ik dacht dat het te maken had met dat de zoon de beoogde opvolger van Khamenei was.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoezo? Voorzover ik begrijp is er geen verband met de huidige situatie maar met het nucleaire programma van Iran; het zijn sancties.
Yep, dan kunnen jullie haar jullie "vrijheid" laten zien op de wallen, waar ze achter het raam in een hokje als een dier haar vlees verkoopt aan mannen. Ze zal jullie dankbaar dat jullie haar eventjes "bevrijd" hebben.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Alleen om deze foto zou ik al partij kiezen
Als de revolutie niet doorzet kunnen we haar misschien ruilen tegen Tevik? Holland blij, Iran blij. Duidelijk geval van een win-win situatie
In Nederland kiest men er zelf voor om achter een raam te staan, dat wordt niet opgedrongen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:21 schreef Tevik het volgende:
[..]
Yep, dan kunnen jullie haar jullie "vrijheid" laten zien op de wallen, waar ze achter het raam in een hokje als een dier haar vlees verkoopt aan mannen. Ze zal jullie dankbaar dat jullie haar eventjes "bevrijd" hebben.
Ga slapen met je achterlijke geloof. Wij Perzen moeten niets van je onzin weten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:21 schreef Tevik het volgende:
[..]
Yep, dan kunnen jullie haar jullie "vrijheid" laten zien op de wallen, waar ze achter het raam in een hokje als een dier haar vlees verkoopt aan mannen. Ze zal jullie dankbaar dat jullie haar eventjes "bevrijd" hebben.
Er zit idd een heel groot verschil tussen Perzen en Arabieren. Die twee groepen kan men gewoon niet vergelijken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ga slapen met je achterlijke geloof. Wij Perzen moeten niets van je onzin weten.Leuke kloon trouwens Burakius.
[..]
Die jongens en meisjes, mannen en vrouwen, staan daar voor een ideaal. Ze willen niet langer verteld worden hoe ze zich moeten kleden, wanneer ze al dan niet waar mogen gaan, welke banen ze kunnen ambiëren, welke vriend of vriendin ze al dan niet willen zoenen, etc.
Voorbeeld:
Article 105 of the Civil Code "In the relationship between a man and a woman, the man is responsible
as head of the family." The Council of Guardians, has decreed, "A woman cannot leave her home without
her husband's permission, even to attend her father's funeral".
Al die mensen die de straat op gaan en hun filmpjes en foto's uploaden om de wereld te laten zien wat er gaande is nemen een ontzettend risico. Als ze al niet direct omkomen of verdwijnen dan kunnen ze er wel op rekenen dat (als de revolutie niet doorzet) de regering nog maandenlang de foto's zal doorspitten om mensen te identificeren. Duizenden, zo niet tienduizenden, mensen staan herkenbaar op beeld.
Voor dit soort helden dien je respect te hebben en diep te buigen. Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat er op een Nederlands forum nog idioten als jij te vinden zijn die de kant van het Iraanse regime/Hezbollah kiezen. Het laat in ieder geval zien dat je werkelijk geen enkele notie hebt van het geluk dat je had toen je ter wereld kwam in/je ouders verhuisten naar Amsterdam (of soortgelijk).
de internet warriors. eat that bitchquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:53 schreef versabommie het volgende:
heefter al iemand gewonnen?
Ook al sta ik achter Hanoyings woorden, ik vind het zelf te veel eer voor tevik. Ik snap het wel maar het bezoedelt de OP wel vind ik, zo'n post erin, beetje rellerig.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:46 schreef appelsjap het volgende:
Ik heb, mits jullie het goed vinden, dit stuk in de OP gezet. Ik vond het toch een mooie uitspraak en zeker mooi verwoord.
[..]
Idd, daarom wordt er al een paar dagen 'dood aan Khamenei' geroepen in Iran.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:01 schreef ASroma het volgende:
mensen die denken dat er vrijheid is als ahmedinejad weg is..... lekker naief.
Ach god, ben jij de volgende trol? Het gaat inmiddels niet meer om Ahmedinejad maar om Khamenei en het bewind.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:01 schreef ASroma het volgende:
mensen die denken dat er vrijheid is als ahmedinejad weg is..... lekker naief.
Reageer eens!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:19 schreef Tevik het volgende:
[..]
Het steniging van vrouwen die worden beschuldigd van overspel is niet achterlijk?quote:Ik heb je post eerlijk gezegd niet eens gelezen. Ik scrollde erdoorheen en hoefde alleen woorden als "middeleeuws" en "achterlijk" op te vangen om te beseffen dat ik hier te maken heb met een boerenpummel en een papegaai. Maar waarom zou ik jou willen overtuigen om opnieuw Moslim te worden (dat is als je dat al was)? Misschien, als ik tijd heb, zal ik je post later wel lezen.
Ja, je mag best geloven dat een vrouw kiest voor slavernij en dat ze verlaagt word tot niets dan een lust-object voor de man. Alleen een gehersenspoelde vrouw kiest daarvoor, een vrouw die door mannen wijs is gemaakt dat het oke is om haar lichaam te verkopen aan hun en dat ze daardoor 'vrijheid' praktiseert.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:26 schreef appelsjap het volgende:
[..]
In Nederland kiest men er zelf voor om achter een raam te staan, dat wordt niet opgedrongen.
Vuuraanbidders moeten inderdaad daar niets van hebben nee, maar Sjiieten wel en zij maken 98% van Iran uit.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ga slapen met je achterlijke geloof. Wij Perzen moeten niets van je onzin weten.Leuke kloon trouwens Burakius.
jajajaja lekker ben jij iedereen met een andere mening wegzetten als trol, wat een zwaktebot.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach god, ben jij de volgende trol? Het gaat inmiddels niet meer om Ahmedinejad maar om Khamenei en het bewind.
Interessant stukje idd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:02 schreef Tourniquet het volgende:
Interessant artikel over het omzeilen van internet-censuur in Iran:
http://politics.theatlant(...)nd_iran_a_primer.php
Eens, het is zo een heel goede OP, zou niet erin doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:58 schreef Py het volgende:
[..]
Ook al sta ik achter Hanoyings woorden, ik vind het zelf te veel eer voor tevik. Ik snap het wel maar het bezoedelt de OP wel vind ik, zo'n post erin, beetje rellerig.
Als ie wat nuttigs zegt kan erop gereageerd worden en anders niet.
Maar PersianKiwi:quote:فردا چهار عصر میدان بهارستان Please come to Baharestan Sq. in Tehran tomorrow at 4pm #IranElection5 minuten ago from web
quote:Kayhan - Iranian Gov newspaper - has tonight called forthe arrest of Mousavi - #Iranelection RT RT RT4 minuten ago from web
Hoe dacht je dat de revolutie in 1979 op gang kwam? En dacht je nou echt dat het na een dag of 2 gelukt was? Het heeft toen een halfjaar geduurd, miss duurt het nu ook wel zolang.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
jajajaja lekker ben jij iedereen met een andere mening wegzetten als trol, wat een zwaktebot.
jah en degene met de wapens regeert, en khamenei en consorten hebben de wapens. Allemaal leuk en aardig op ieder filmpje zie je een verdwaald groepje studenten tegen wat basji terwijl de rest van de bevolking doorgaat met het dagelijks leven. De zogenaamde revolutie maakt er weinig indruk op mij en vele anderen, ik hoop het voor ze maar het zal echt niet gaan gebeuren.
Zeker niet, maar je loopt te blèren en de toon van je posts zouden niet misstaan als trol.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
jajajaja lekker ben jij iedereen met een andere mening wegzetten als trol, wat een zwaktebot.
jah en degene met de wapens regeert, en khamenei en consorten hebben de wapens. Allemaal leuk en aardig op ieder filmpje zie je een verdwaald groepje studenten tegen wat basji terwijl de rest van de bevolking doorgaat met het dagelijks leven. De zogenaamde revolutie maakt er weinig indruk op mij en vele anderen, ik hoop het voor ze maar het zal echt niet gaan gebeuren.
vind ik eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, 1979 was een revolutie tegen de shah waarna juist het huidige systeem werd geinstalleerd en toen is al gebleken dat de islam extremisten vele malen beter zijn georganiseerd. Die westers gerichte studenten kunnen echt weinig beginnen tegen de gevestigde orde, er is te weinig draagvlak voor, helaas.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe dacht je dat de revolutie in 1979 op gang kwam? En dacht je nou echt dat het na een dag of 2 gelukt was? Het heeft toen een halfjaar geduurd, miss duurt het nu ook wel zolang.
Op zich ben ik het hier half mee eens, in dat prostitutie niet goed.is en dat veel vrouwen er niet uit eigen wil zitten. Ik zie alleen het verband met het Westen of vrijheid in het algemeen niet, aangezien prostitutie wereldwijd voorkomt, ook in landen met repressie en zonder veel vrijheid als Cuba en China. De moslimwereld heeft ook geen bijster goede reputatie als ik de verhalen uit de golfstaten zo hoor, of over oversekste Saudi's. In Iran zelf heb je natuurlijk de 'tijdelijke huwelijken'.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:09 schreef Tevik het volgende:
Ja, je mag best geloven dat een vrouw kiest voor slavernij en dat ze verlaagt word tot niets dan een lust-object voor de man. Alleen een gehersenspoelde vrouw kiest daarvoor, een vrouw die door mannen wijs is gemaakt dat het oke is om haar lichaam te verkopen aan hun en dat ze daardoor 'vrijheid' praktiseert.
perzisch tempramentquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:18 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker niet, maar je loopt te blèren en de toon van je posts zouden niet misstaan als trol.
Is iedereen die een andere mening er op na houdt dan jij een troll?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:04 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach god, ben jij de volgende trol? Het gaat inmiddels niet meer om Ahmedinejad maar om Khamenei en het bewind.
Nee hoor, maar lees de paar posts hierboven even door.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:22 schreef Tevik het volgende:
[..]
Is iedereen die een andere mening er op na houdt dan jij een troll?
Als het off-topic is gewoon niet reageren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:27 schreef Hukkie het volgende:
Kost me soms ook moeite om niet op Tevik te rageeren
Nee hoor, het is heel makkelijk. Je leest gewoon zijn bijdrages niet. Vervolgens hoef je je niet op te winden en hoef je jezelf niet in te houden om niet te reageren. Is er vanavond nog iets gebeurd? Het is wel heel erg stil allemaal nu?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:27 schreef Hukkie het volgende:
kijk jij snapt het.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:20 schreef ASroma het volgende:
[..]
vind ik eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, 1979 was een revolutie tegen de shah waarna juist het huidige systeem werd geinstalleerd en toen is al gebleken dat de islam extremisten vele malen beter zijn georganiseerd. Die westers gerichte studenten kunnen echt weinig beginnen tegen de gevestigde orde, er is te weinig draagvlak voor, helaas.
http://buitenland.nieuws.(...)p_te_leggen_aan_iranquote:Ebadi vraagt EU sancties op te leggen aan Iran
(Novum/AP) - De Iraanse mensenrechtenadvocate en Nobelprijswinnares Shirin Ebadi heeft de landen van de Europese Unie dinsdag opgeroepen diplomatieke sancties op te leggen aan Iran om het land te doen ophouden met het doden en arresteren van protestbetogers. "Ik ben niet voor economische sancties omdat die doorgaans de bevolking treffen", zei zij.
Ebadi, die tijdens de protesten in Europa verbleef, heeft eerder opgeroepen tot nieuwe verkiezingen onder internationaal toezicht. Dinsdag zei zij in gesprekken met buitenlandcoördinator Javier Solana en andere EU-functionarissen te hebben gevraagd om politieke en diplomatieke sancties. Dat wil zeggen dat de Europese landen niet met Iran zouden moeten onderhandelen en geen bijeenkomsten moeten houden met leden van de Iraanse regering tot er een eind komt aan het geweld en er nieuwe verkiezingen worden gehouden.
De EU heeft gezegd geen nieuwe sancties te overwegen bovenop de handelssancties die zij Iran oplegde vanwege zijn weigering te stoppen met het verrijken van uranium. Wel voerden de Europese landen maandag een gezamenlijke actie door ieder de vertegenwoordiger van Iran op het matje te roepen en een protest te overhandigen.
Ebadi zei dat haar Centrum voor de Bescherming van Mensenrechten in Teheran door de autoriteiten is gesloten en dat de afgelopen dagen twee van haar medewerkers zijn opgepakt. Desondanks is zij van plan spoedig naar Teheran terug te keren, als de Iraanse autoriteiten haar tenminste toelaten. De mensenrechtenactiviste, die in 2003 de Nobelprijs voor de vrede kreeg voor haar strijd om vrouwen en kinderen in Iran meer rechten te bezorgen, was maandag en dinsdag in Brussel op bezoek en zou nog spreken met leden van het Europarlement.
LOLquote:
gast, je snapt em niet he, kijk waar het omgaat is dat die gasten hier elkaar lekker lopen op te jutten en na te praten met twitterberichtjes en het oog op de realiteit totaal verliezen. En iedereen met een andere mening wegzetten als troll of gewoon weg zoals nu negeren, terwijl er gewoon inhoudelijk wordt gereageerd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
LOL![]()
Ga ik voortaan ook op mijn eigen posts reageren, zo van: wat een slim idee van jou, je bent geweldig etc.
Mij negeert die juistquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:27 schreef Hukkie het volgende:
Ah ja ik dacht al waar ken ik haar van. Daar van dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:31 schreef Pek het volgende:
[..]
Ze zat ook in "24", een paar seizoenen geleden.
Het lijkt me zo klaar als een klontje dat er sowieso geen fuck verandert als er niets gebeurd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:50 schreef Zith het volgende:
Mensen in dit topic die denken dat er iets verandert als mousavi ahmadinejhad vervangt![]()
*Oh wacht, ik loop 12 dagen achter op de realiteit, men schreeuwt al meer dan een week voor het vertrek van de echte leider
Daar heb je misschien ook wel een beetje gelijk in in jouw geval.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
gast, je snapt em niet he, kijk waar het omgaat is dat die gasten hier elkaar lekker lopen op te jutten en na te praten met twitterberichtjes en het oog op de realiteit totaal verliezen. En iedereen met een andere mening wegzetten als troll of gewoon weg zoals nu negeren, terwijl er gewoon inhoudelijk wordt gereageerd.
Dat dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het lijkt me zo klaar als een klontje dat er sowieso geen fuck verandert als er niets gebeurd.
Dus tussen niets en dit lijkt me het al een hele vooruitgang.
hehehe gelukkig, dank je wel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:56 schreef Py het volgende:
[..]
Daar heb je misschien ook wel een beetje gelijk in in jouw geval.
De islamitische organisatie van 30 jaar terug waar jij het over hebt, die is in een halfjaar tijd ontstaan. De Shah maakte er een potje van en Khomeini zat alleen maar heilig te wezen. Hij was de spil in de revolutie en hij had in Frankrijk vrij spel om iedereen te ontvangen en de plannen te beramen. Nu is er geen spil. Althans, zo zie ik Mousavi niet. Mousavi is meer door het volk benoemd als hun aanvoerder in de demonstraties en de figuur die het tegen het regime moet opnemen. Maar Mousavi staat lang niet zo vijandig tegen het huidige regime als Khomeini destijds. Dat is een groot verschil.
Neem een kloon en ga jezelf afkraken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
LOL![]()
Ga ik voortaan ook op mijn eigen posts reageren, zo van: wat een slim idee van jou, je bent geweldig etc.
Waar jij aan voorbij gaat is dat in de weken vóór de verkiezingen Khamenei een frontale aanval is begonnen op Rafsanjani (door middel van Ahmedinejad) vervolgens heeft moeten terugtrekken en daarna zichzelf kwetsbaar heeft gemaakt door al te opvallend een verkiezing te stelen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
hehehe gelukkig, dank je wel.Het is allemaal inderdaad filterdun, de organisatie, het draagvlak, de mogelijkheden. Echt niet genoeg voor een revolutie helaas. En ik zou sowieso mijn tijd of mijn leven niet verspillen aan Mousavi, ook maar een "muppet" van het huidige systeem. De enige mogelijkheid is chaos, kan je misschien creeeren door de assassination van khamenei.
Velen hebben hun ongenoegen geuit over de verkiezingen in de eerste dagen na deze verkiezingen, echter op een gegeven moment gaan die mensen gewoon door en die zitten echt niet te wachten op een revolutie, zo slecht is het leven niet in Teheran los van de regeltjes en de inviduele vrijheid.
Stel dat het regime zich wel wat aantrekt van de protesten en bijvoorbeeld zou aankondigen dat die basiji opgeheven wordt of een andere rol krijgt. De basiji zijn zelf ook niet erg blij met hun huidige taak in de samenleving. En dat stenigingen en afhakkingen e.d. voortaan verleden tijd zijn. Dat een stelletje niet meer uit hun auto wordt gehaald om te controleren of ze wel familie zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
hehehe gelukkig, dank je wel.Het is allemaal inderdaad filterdun, de organisatie, het draagvlak, de mogelijkheden. Echt niet genoeg voor een revolutie helaas. En ik zou sowieso mijn tijd of mijn leven niet verspillen aan Mousavi, ook maar een "muppet" van het huidige systeem. De enige mogelijkheid is chaos, kan je misschien creeeren door de assassination van khamenei.
Velen hebben hun ongenoegen geuit over de verkiezingen in de eerste dagen na deze verkiezingen, echter op een gegeven moment gaan die mensen gewoon door en die zitten echt niet te wachten op een revolutie, zo slecht is het leven niet in Teheran los van de regeltjes en de inviduele vrijheid.
hmmm bedankt voor deze interessante post, goeie punten. Ik zal me eens dieper gaan verdiepen en meer kennis hierover vergaren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waar jij aan voorbij gaat is dat in de weken vóór de verkiezingen Khamenei een frontale aanval is begonnen op Rafsanjani (door middel van Ahmedinejad) vervolgens heeft moeten terugtrekken en daarna zichzelf kwetsbaar heeft gemaakt door al te opvallend een verkiezing te stelen.
Het gaat hier niet alleen om een straat-oorlog van ontevreden kiezers. Het gaat om een straatoorlog die kan voortduren omdat het in de elite ook niet botert. Er is een wisselwerking tussen de straat en de paleizen van Rafsanjani en Khamenei. Er is trouwens nog nooit een revolutie geweest in deze wereld waarin er geen samenwerking tussen ontevreden delen van de elite en 'de straat' was.
Er is ook nog nooit een revolutie geweest die precies zo uitpakte als de ontevreden leden van de elite het hadden bedoeld.
Ok, ik snap je punt. Aan de andere kant als je dan inhoudelijk op een Tevik reageert komt er alleen een dom plaatje als reactie, dus de irritatiegrens ligt erg laag in dit topic. Het was niet echt slim van mij om daar aan toe te geven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
gast, je snapt em niet he, kijk waar het omgaat is dat die gasten hier elkaar lekker lopen op te jutten en na te praten met twitterberichtjes en het oog op de realiteit totaal verliezen. En iedereen met een andere mening wegzetten als troll of gewoon weg zoals nu negeren, terwijl er gewoon inhoudelijk wordt gereageerd.
http://twitter.com/jimsciuttoabcquote:#iranelection Mousavi calling for march tomorrow, Karoubi for Thu. Can protesters overcome intense security?3 minuten ago from web
tevik zou goed kunnen hoor ik neem je woord erop. Ben pas later ingeschakelt vanavondquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ok, ik snap je punt. Aan de andere kant als je dan inhoudelijk op een Tevik reageert komt er alleen een dom plaatje als reactie, dus de irritatiegrens ligt erg laag in dit topic. Het was niet echt slim van mij om daar aan toe te geven.
OT:
[..]
http://twitter.com/jimsciuttoabc
Het zit een beetje in een impasse zo.
foto viel mij ook op, lekkere chickquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:26 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik merk dus dat ik vaker gelijk heb en meer over algemene geschiedenis weet, en vooral over meer verstand beschik.
The ability to think.
Je loopt achter, geen weken, geen dagen, zelfs geen jaren, maar eeuwen.
Jij bent diegene die zonder na te denken de hele koran volgt. Waar denk je dat 'God' hersens voor gemaakt heeft? Om klakkeloos alles wat in een boek staat, wie weet door wie geschreven, over te nemen?
En speciaal voor jou een mooi geblondeerd Iraans meisje. Lekker westers.![]()
[ afbeelding ]
Tja..er staat geen datum bij..quote:Op woensdag 24 juni 2009 06:35 schreef alexis_ het volgende:
June 23.2009 Tehran Guard Shooting and Attack Part 1
http://www.ireport.com/docs/DOC-281237
http://www.ireport.com/docs/DOC-281238
Onduidelijk of het ook echt 23 juni is.
quote:De Iraanse verliezende presidentskandidaat Mohsen Rezai heeft zijn klachten over de verkiezingen ingetrokken. Dat heeft het Iraanse persbureau IRNA dinsdagavond gemeld.
Rezai schrijft aan de Raad van Hoeders, het hoogste juridische orgaan in Iran, dat hij zijn klachten intrekt, omdat de "politieke, sociale en veiligheidssituatie in het land een gevoelige en beslissende fase is ingegaan, die belangrijker is dan de verkiezingen".
De drie verliezende kandidaten hadden 646 klachten ingediend bij de raad. Tot nog toe concludeerde de raad daaruit dat in verschillende delen van het land fouten zijn gemaakt, maar dat die zijn niet erg genoeg zijn om de verkiezingen over te moeten doen.
Eerder waarschuwde een provinciale aanklager dat de leiders van het verzet tegen de herverkiezing van president Ahmadinejad de doodstraf kunnen krijgen.
Tja... nog een week en dan praten we niet meer over Iranquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:28 schreef paddy het volgende:
Verliezer Iran trekt verkiezingsklachten in
[..]
Ik denk dat deze strijd nog wel een tijd kan voorduren , misschien in mindere mate .. maar iran zal nooit meer hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja... nog een week en dan praten we niet meer over Iran
Ja? En wat dacht je van dat geschuif van de kiesraad over het wel of niet definitief zijn van de verkiezingen? De ene dag kan er niet meer aan getornd worden, de volgende dag verlengen ze de klachtentermijn. Aan de top botert het overduidelijk ook niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan maar een false flag aan de kust ergens à la Tonkin, Vietnam.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat is een goed iets voor de mensheid in het algemeen en de bevolking van Iran in het bijzonder. Ook al zullen sommigen dat niet zo zien in eerste instantie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:50 schreef Chooselife het volgende:
Dan maar een false flag aan de kust ergens à la Tonkin, Vietnam.
Het is 't één, of 't ander. Maar die regering zàl vallen.
Eergisteren op de nederlandse tv zag ik een korte clip gefilmd via een mobieltje dat behoorlijke indruk op me maakte.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:51 schreef feessie het volgende:
[..]
Ik denk dat deze strijd nog wel een tijd kan voorduren , misschien in mindere mate .. maar iran zal nooit meer hetzelfde zijn.
Wil je je mond even spoelen? Een oorlog goed?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En dat is een goed iets voor de mensheid in het algemeen en de bevolking van Iran in het bijzonder. Ook al zullen sommigen dat niet zo zien in eerste instantie.
De mens heeft geen natuurlijke vijanden meer behalve zichzelf.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wil je je mond even spoelen? Een oorlog goed?
Noem mij 1 argument waarom dat goed is?
quote:Ehteshami: 'Mousavi has already missed his opportunity'
The Iranian opposition leader Mir Hossein Mousavi remains adamant that president Mahmoud Ahmadinejad's election victory should be annulled. Professor of international relations Anoush Ehteshami thinks the moment may already have passed.
"At last Thursday's mourning ceremony, Mousavi should have called for a general strike on Saturday. This would have marginalised Supreme Leader ayatollah Khamenei's Friday prayer sermon, during which he demanded an end to the protests, and it would have been up to the Ahmadinejad camp to make the next move," Ehtesham, an Iranian-British professor of international relations at the university of Durham in Britain, says.
"I think when we look back on these events in the future, we will come to see that Thursday as a missed opportunity for the Mousavi movement. Now they are busying themselves with legal wrangling and political games behind closed doors. Ayatollah Rafsanjani [a powerful ally of Mousavi] is talking to the clerics, and Mousavi is talking to his religious supporters and so on. But once you get caught up in political deal-making within the regime, you can no longer claim this is a political protest about the demand for new elections."
The only thing that could still change the situation, Ehteshami believes, is if the position of the Supreme Leader, ayatollah Ali Khamenei, is challenged. It is his job after all to safeguard the Islamic republic and to guarantee its security and stability.
Do you expect Khamenei to be challenged?
"At the moment there are no signs that this will happen. But because the situation is so dynamic, and because we know that there are some in the religious establishment who are in favour of annulling the election result, the Supreme Leader's position is not entirely safe. But it is not very likely. I don't think anyone in the opposition is prepared to shake the system so hard that it becomes ungovernable; don't forget that these people are part of that system too."
Until now, Iran was like a democracy wrapped inside a dictatorship, with an elected parliament and president but an appointed supreme leader. Will it now become a real dictatorship?
"I think it will have a much more military face from now on. There will be a cabinet of hawks and the regime will do its best to crush dissident points of view. The interesting to look out for is the make-up of the parliament, which has to approve any new cabinet. Parliament was already critical of Ahmadinejad and his cabinet, and parliament speaker Larijani is not happy with the present situation. The president is not out of the danger zone yet. Parliament could still pass a vote of no confidence, which could force the Supreme Leader to reconsider the case. Then Rafsanjani would have an important role to play again as the president of the Expediency Council, the official arbitrator in case of a dispute between parliament and the Guardian Council. So there are a couple more steps that need to be taken before Ahmadinejad can be sure of his victory."
Why was Mousavi not allowed to become president? Surely, the regime could have easily put him on a leash?
"The Supreme Leader has had many differences of opinion with Mousavi. And the Revolutionary Guard wanted Ahmadinejad. They don't want someone like Mousavi in charge of the nuclear negotiations and the dialogue with the Americans."
Is a deal with the US still possible under these conditions?
"President Obama is facing stiff resistance from Congress over what's happened in Iran. The Iranian-Americans are eloquent and powerful. And Obama is supposed to stand for change and a new generation. It will be morally difficult for him [to make a deal] with a president who is clearly illegitimate, and who we now know has blood on his hands."
Dat klopt ja. Ik begrijp alleen niet dat vrede geen optie is voor dit soort figuren. Gewoon elkaar met rust laten en richten op binnenlandse politiek, en wellicht economische tegenspoed accepteren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:22 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De mens heeft geen natuurlijke vijanden meer behalve zichzelf.
Dat de theocratie verwijderd wordt is een goed iets.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:15 schreef Chooselife het volgende:
Wil je je mond even spoelen? Een oorlog goed?
Noem mij 1 argument waarom dat goed is?
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat de theocratie verwijderd wordt is een goed iets.
Belachelijke opinie. Respecteren en met rust laten. En die klotewapens eens op zak laten.quote:Een oorlog is altijd een kwaad, maar in zo'n geval een noodzakelijk kwaad.
Jij doet hier een heleboel aannames over mij. Die geen van allen waar zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:44 schreef Chooselife het volgende:
Waarom eigenlijk?
Waar haal jij het recht vandaan je eigen normen- en waarden boven de overwegend Islamitische te scharen? Westerse arrogantie.
Heb je je nooit afgevraagd of die mensen daar toevallig niet gewoon gelukkig zijn met wat ze hebben? Niet iedereen heeft een SUV, computer, gsm en een royale bankrekening nodig om fijn door het leven te kunnen.
Ik zie geen 80 miljoen Iraniërs met stichting Korrelatie bellen of collectief zelfmoord plegen, dus blijkbaar is men daar tevreden met wat men daar heeft.
Die recente betogingen hebben daar ook niets mee te maken trouwens. Er is altijd een kleine, fantieke minderheid (voornamelijk bestaand uit jonge volwassenen) die voor verandering pleit. Zonder stil te staan bij de gevolgen ervan, want ze weten niet hoe men in het Westen feitelijk leeft; overspannen, gestressed, belust op geld en macht. Zogenaamde vrijheden. Het is gebaseerd op een utopisch ideaalbeeld, geschetst door televisie en internet. Een soort Westerse wortel die ze voorgehouden wordt. Ik weet zeker dat het geen geluk en voorspoed met zich meebrengt. Een illusie.
Probleem met die stelling is dat een regering die denkt dat ze God/Allah/Vishnu achter zich hebben staan geen probleem heeft met bijvoorbeeld nucleaire raketten afvoeren, omdat God/Allah/Vishnu ze toch wel zal beschermen tegen de tegenaanval (of zij zien het zelfs als een eer om te sneuvelen voor die God/Allah/Vishnu en nemen vernietiging voor lief).quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:44 schreef Chooselife het volgende:
Belachelijke opinie. Respecteren en met rust laten. En die klotewapens eens op zak laten.
Wij hebben geen patent op de juiste normen- en waarden. Op wat correct is, en ethisch verantwoord is. Wij denken het alleen, omdat we tot over onze oren arrogant en decadent zijn.
Wat een clichee beeld van de westerse samenleving heb jij. Denk je echt dat het om cellphones en suv's gaat?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:44 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Waar haal jij het recht vandaan je eigen normen- en waarden boven de overwegend Islamitische te scharen? Westerse arrogantie.
Heb je je nooit afgevraagd of die mensen daar toevallig niet gewoon gelukkig zijn met wat ze hebben? Niet iedereen heeft een SUV, computer, gsm en een royale bankrekening nodig om fijn door het leven te kunnen.
Ik zie geen 80 miljoen Iraniërs met stichting Korrelatie bellen of collectief zelfmoord plegen, dus blijkbaar is men daar tevreden met wat men daar heeft.
Die recente betogingen hebben daar ook niets mee te maken trouwens. Er is altijd een kleine, fantieke minderheid (voornamelijk bestaand uit jonge volwassenen) die voor verandering pleit. Zonder stil te staan bij de gevolgen ervan, want ze weten niet hoe men in het Westen feitelijk leeft; overspannen, gestressed, belust op geld en macht. Zogenaamde vrijheden. Het is gebaseerd op een utopisch ideaalbeeld, geschetst door televisie en internet. Een soort Westerse wortel die ze voorgehouden wordt. Ik weet zeker dat het geen geluk en voorspoed met zich meebrengt. Een illusie.
[..]
Belachelijke opinie. Respecteren en met rust laten. En die klotewapens eens op zak laten.
Wij hebben geen patent op de juiste normen- en waarden. Op wat correct is, en ethisch verantwoord is. Wij denken het alleen, omdat we tot over onze oren arrogant en decadent zijn.
Och, het zou best kunnen dat er mensen zijn die graag een facistische regering hebben die mensen op straat in elkaar slaan als ze een verkeerde t-shirt dragen, maar laat deze mensen wel de keuze maken (stemmen), bij een dictatuur kan je nooit zeggen dat het de wil van het volk op dat moment is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het gaat om vrijheid van de dwingende religieuze repressie, om vrijheid van media en meningsuiting. Om zoveel meer: te mogen zijn wie je wil zijn.
Dat vind jij ja. En je baseert het waarschijnlijk op televisie kijken en wilde verhalen uit de Aktueel en Nieuwe Revu.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jij doet hier een heleboel aannames over mij. Die geen van allen waar zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ik de Westerse idealen superieur vind.
Ik zeg alleen dat ik een theocratie een beroerde staatsvorm vind en dat die ten alle tijde verwijderd dient te worden.
[..]
Die passages over nuceaire wapens verzin je terplekke.quote:Probleem met die stelling is dat een regering die denkt dat ze God/Allah/Vishnu achter zich hebben staan geen probleem heeft met bijvoorbeeld nucleaire raketten afvoeren, omdat God/Allah/Vishnu ze toch wel zal beschermen tegen de tegenaanval (of zij zien het zelfs als een eer om te sneuvelen voor die God/Allah/Vishnu en nemen vernietiging voor lief).
Kun je toch moeilijk volhouden dat de rest van de wereld daar ging last van heeft en dat het een interne zaak van het land is en 'wij' (wie zijn dat überhaupt) ons er niet mee moeten bemoeien.
Ik kan je het boek 'The End of Faith' van Sam Harris aanbevelen op dat vlak.
Vast en zeker exemplary als in:quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:03 schreef Disana het volgende:
http://www.washingtonpost(...)55.html?hpid=topnews
De opgepakte betogers zullen in een speciaal gerechtshof berecht worden. Zij zullen als voorbeeld worden gesteld.
"TEHRAN, June 23 -- Iranian authorities Tuesday announced the establishment of a special court to try detained protesters"
"Those arrested in recent events will be dealt with in a way that will teach them a lesson," the official, Ibrahim Raisi, was quoted as saying. "The rioters should be dealt with in an exemplary way, and the judiciary will do that."
Ja, daar gaat het om. Confisqueren van grondstoffen, afzet voor beursgenoteerde bedrijven en Rusland en China de pas afsnijden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat een clichee beeld van de westerse samenleving heb jij. Denk je echt dat het om cellphones en suv's gaat?
Het gaat om vrijheid van de dwingende religieuze repressie, om vrijheid van media en meningsuiting. Om zoveel meer: te mogen zijn wie je wil zijn.
Zo ver zal het hopelijk wel niet gaan, maar een speciaal gerechtshof klinkt wel zorgelijk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Vast en zeker exemplary als in:
[ afbeelding ]
Ja erg wreed. Maar die kennen we al van onze bondgenoten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Vast en zeker exemplary als in:
[ afbeelding ]
quote:Former Iranian President Mohammad Khatami has made the following call for mass action tomorrow, Wednesday, morning throughout the cities and towns of Iran.
Leading opposition candidate Mir Hossein Mousavi, has just posted Khatami's call to his Facebook page:
In the name of God
We will not waste our energy, but act efficiently. We have conveyed our words to the coup-makers to the world in the streets. Now we need to change our strategy.
From this Tuesday, at 9 every morning we will all go to the bazaar in our towns all over the country. If they prevent us, the bazaar will close. If they do not, there will be such congestion that the business will get interrupted and the bazaar will close. If they disconnect the telephone lines, again all activities will get interrupted and the bazaar will close. As much as possible, we will shut down the whole town and go to the bazaar to shut it down.
Take everyone with you. Bring the children, too –without any slogans-without green signs-without sit-ins; pretending to go shopping but not buying anything. We will only think of shutting down the bazaar, but do not leave any traces, not even a victory sign by our hands. NOT AT ALL.
We will only think of victory. Bring the children, all the towns of Iran, without slogans, without slogans, without slogans, quietly, quietly, quietly, without greens, without sit-ins, without fighting. If anyone starts quarrels or shouts, we will not join because we pretend to be going shopping. There is no need to fear, and everyone will come. No fights, no bloodshed, no slogans, no sit-ins. If they prevent us, we simply return because we mean to shut down the bazaar, not to assemble. If they shoot tear gas, the bazaar will close. We will act smartly and will not engage in any sort of fights although if any fighting happens the bazaar will close due to insecurity. But we will not engage in any fights, and calmly and solely think of victory. With the congestion the bazaar will shut down, or no one will be there. Under any circumstances we will win. Dear Mr. Mousavi: We do not need your martyrdom and self-sacrifice; we need your leadership until we reach our goals. Until 9am Tuesday, the 3rd day of the martyrdom of June 20th martyrs, we will have enough time to inform everyone.
Inform friends by any means: through websites, foreign media…. From Tuesday towards bazaar.
Send this message to friends and the addresses below so that it gets widespread all over our dear Iran. This strategy is effective and there is no need to fear, and will bring millions of Iranians into the scene without any bloodshed. Rest assured this strategy is so effective that the enemy will soon start denying and making rumors, and will start struggling. Do not believe them because this program will continue. Do not listen to rumors and inform everyone by whatever means possible.
Wishing for success.
quote:This is quite brilliant on a tactical level. It is a method of contributing to a General Strike without calling it one. It gives the bazaari shopkeepers a pretext to shut down the bazaars - the backbone of Iranian commerce - without risking losing their market posts (as the State has threatened). It allows demonstrators a large degree of stealth heading to and from the "demonstration" without placards or wearing green or anything else to call attention to them as individuals. It focuses the struggle in a highly public place - one that exists in every city and town - where if the State chooses violent repression it will provoke even more opposition from previously unmobilized forces.
How does the regime deal with that? It leaves no good choices for those trying to hold on to what is already a shaking grip on their power.
Nee, Hezbollah, Hamas en andere terroristische groeperingen die door Iran gesteund worden doen niemand iets kwaad. Het zijn enkel scoutingclubjes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Wij hebben geen last van Iran, want Iran doet niemand buiten de landsgrenzen iets kwaad tot nu toe. Dit zijn de feiten. Punt uit.
Fijn dat wij Israël steunen, over terroristische groeperingen gesproken. Deze hebben zelfs high-tech wapens tot hun beschikking en kunnen vrijuit hun gang gaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, Hezbollah, Hamas en andere terroristische groeperingen die door Iran gesteund worden doen niemand iets kwaad. Het zijn enkel scoutingclubjes.
Meteen weer alles bagatelliseren. Dat zegt al genoeg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Fijn dat wij Israël steunen, over terroristische groeperingen gesproken. Deze hebben zelfs high-tech wapens tot hun beschikking en kunnen vrijuit hun gang gaan.
De waslijst aan oorlogsmisdaden vergeten? December 2008 nog, in Gaza? Hoeveel burgerdoden vielen er ook alweer? En hoeveel ook alweer aan Israelische zijde? Verboden munitie? Fosforgranaten? Clusterbommen? Medische hulp verbieden?
Ik noem de feiten op, zonder het gedrag van de vermeende uitwassen van HAMAS en Hezbollah goed te praten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Meteen weer alles bagatelliseren. Dat zegt al genoeg.
Deze opstand komt van binnenuit, niemand dwingt Iraniers om naar buiten te gaan en een kogel tussen hun ogen te vangen. Als jij denkt ze dat doen voor Calvin Klein of de CIA zie je niet wat er gebeurt, voor geen meter.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het om. Confisqueren van grondstoffen, afzet voor beursgenoteerde bedrijven en Rusland en China de pas afsnijden.
Als het om dat tweede ging, waarom liggen ze dan niet in Somalie voor de deur. Of Jemen, Soedan, Saudi-Arabië, Egypte, Algerije, noem maar op. Streng Islamitisch, veel strenger dan de relatief gematigde Perzen.
meneer heeft zeker een punt, dat moet je toch gewoon toegeven? Het is sneu voor de mensen van Iran dat ze in een andere tijdperk leven wat betreft individuele vrijheid. Maar goed sommige delen van de wereld is dat nu eenmaal zo.....quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Meteen weer alles bagatelliseren. Dat zegt al genoeg.
Feiten of geen feiten, je draait er gewoon omheen. Je beweert dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet, terwijl ik aangeef dat ze dit wel degelijk indirect doen. Vervolgens kom je aanzetten met een heel betoog over Israel en haar ''oorlogsmisdaden'', terwijl ik niks met Israel te maken heb. Je bewering is dus gewoon feitelijk incorrect.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik noem de feiten op, zonder het gedrag van de vermeende uitwassen van HAMAS en Hezbollah goed te praten.
Ik vind de oorlogsmisdaden van Israël vele malen schokkender dan wat deze organisaties hebben uitgericht, uitgedrukt in overtredingen van oorlogsconventies en burgerslachtoffers.
http://www.liveleak.com/view?i=9cd_1245765598quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eergisteren op de nederlandse tv zag ik een korte clip gefilmd via een mobieltje dat behoorlijke indruk op me maakte.
Een vrouw zonder hoofddoek liep in een sexy jurk met split uitdagend te paraderen tussen de auto's. Voor Iran is dat zeer schokkend aangezien er zeer strenge kledingsregels gelden. Dat soort verzet is niet zomaar weg en ik vond het zeer gewaagd en indrukwekkend. Voor mij een beeld dat hoort bij deze revolutie en een teken dat er zeer vele manieren zijn om deze strijd te voeren.
hij wil gewoon aangeven dat wij net zo heilig zijn als iran, dat je dat niet wil snappen gaat mijn pet te boven. Gewoonweg hypocriet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Feiten of geen feiten, je draait er gewoon omheen. Je beweert dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet, terwijl ik aangeef dat ze dit wel degelijk indirect doen. Vervolgens kom je aanzetten met een heel betoog over Israel en haar ''oorlogsmisdaden'', terwijl ik niks met Israel te maken heb. Je bewering is dus gewoon feitelijk incorrect.
Exact. En ik ben van mening dat we ze geen nieuw tijdperk moeten komen opdringen, omdat wij ervan overtuigd zijn dat dat voor iedereen beter is. Ik noem dat Westerse arrogantie en decadentie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:28 schreef ASroma het volgende:
[..]
meneer heeft zeker een punt, dat moet je toch gewoon toegeven? Het is sneu voor de mensen van Iran dat ze in een andere tijdperk leven wat betreft individuele vrijheid. Maar goed sommige delen van de wereld is dat nu eenmaal zo.....
Ik heb toch niets met andere landen te maken? Ik reageer enkel op zijn bewering dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet. Dat jij dat niet inziet zegt volgens mij genoeg over jou.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:31 schreef ASroma het volgende:
[..]
hij wil gewoon aangeven dat wij net zo heilig zijn als iran, dat je dat niet wil snappen gaat mijn pet te boven
Hamas en Hezbollah hebben gewoon bestaansrecht hoor. De meestel landen erkennen dit ook. De kwalificatie terreurorganisatie komt van jezelf, de VS en z'n vaste clubje en Israël. Ik denk dat je meer de militante, extremistische takken bedoelt. Die zaaien terreur en plegen aanslagen op Israeli.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Feiten of geen feiten, je draait er gewoon omheen. Je beweert dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet, terwijl ik aangeef dat ze dit wel degelijk indirect doen. Vervolgens kom je aanzetten met een heel betoog over Israel en haar ''oorlogsmisdaden'', terwijl ik niks met Israel te maken heb. Je bewering is dus gewoon feitelijk incorrect.
De zogenaamde politieke vertegenwoordigers van Hamas en Hezbollah zijn ook gewoon wolven in schaapskleren. Terroristen vermomd als politicus of ayatollahs om mensen zoals jij te doen geloven dat ze met zulke activiteiten niets te maken hebben. Feit is dat Iran vrijwel elke terroristische groepering in het Midden-Oosten financieel en materieel steunt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:37 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hamas en Hezbollah hebben gewoon bestaansrecht hoor. De meestel landen erkennen dit ook. De kwalificatie terreurorganisatie komt van jezelf, de VS en z'n vaste clubje en Israël. Ik denk dat je meer de militante, extremistische takken bedoelt. Die zaaien terreur en plegen aanslagen op Israeli.
Vergelijk het met de Ira, die heeft ook een zgn. correcte politieke tak (Sinn Feinn) en kampt met militante extremistische uitwassen.
we zien dat heus wel in, maar het is zoo hypocriet om dat te veroordelenquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb toch niets met andere landen te maken? Ik reageer enkel op zijn bewering dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet. Dat jij dat niet inziet zegt volgens mij genoeg over jou.
quote:Four Iranian Players Hit With Lifetime Ban
At least four members of Iran’s national team who wore green armbands during last week’s World Cup qualifying match against South Korea in Seoul have been caught in the fallout from the disputed presidential election in Iran.
According to a newspaper in Iran that is closely identified with the government, four players — Ali Karimi, 31; the captain against South Korea, Mehdi Mahdavikia, 32; Hosein Ka’abi, 24; and Vahid Hashemian, 32 — “retired” from the national team.
They were among at least a half-dozen Iranian players were wore either green wristbands or armbands during the first half of the match, a 1-1 draw. The result, coupled with Saudi Arabia’s tie against visiting North Korea last Wednesday ended any chance Iran had to qualify for the next summer’s World Cup in South Africa.
Green has become a signature color of the protests against the disputed re-election of Mahmoud Ahmadinejad as Iran’s president. Authorities in Iran have been dealing with street demonstrations after the apparent defeat of the opposition candidate Mir Hussein Moussavi in the election on June 12.
The players were told to remove the wristbands at halftime because FIFA, the sport’s world governing body, prohibits any political displays and because the bands were not part of their uniforms.
Mahdavikia, who plays in Germany for Eintracht Frankfurt, did not remove his green captain’s armband at halftime. Karimi played for Bayern Munich before returning home to play for the popular club Persepolis.
The gesture by the players drew worldwide attention and comment. In addition to being barred for life by Iran’s soccer officials, the four players have been forbidden to give interviews to the news media.
Iran, which has played in three World Cups, was trying desperately to keep alive its chances to advance when it named Afshin Ghotbi, an American citizen, as the national team’s coach last month.
And although Iranian officials continue to blame foreign interference for fanning the continuing political turmoil, mostly in Tehran, soccer officials in the United States recently said they hoped to play an exhibition match against Iran in Tehran in November. Those plans now would seem in doubt.
Van dat verdacht gedoe met kerncentrales wordt nochtans niemand beter.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb toch niets met andere landen te maken? Ik reageer enkel op zijn bewering dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet. Dat jij dat niet inziet zegt volgens mij genoeg over jou.
Ja, daar zijn helemaal geen oorlogen aan te pas gekomen!quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:31 schreef Chooselife het volgende:
Wij zijn ook op natuurlijk wijze geevolueerd in wat we nu zijn- en hebben.
Hoe definieer jij terroristische groepering dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De zogenaamde politieke vertegenwoordigers van Hamas en Hezbollah zijn ook gewoon wolven in schaapskleren. Terroristen vermomd als politicus of ayatollahs om mensen zoals jij te doen geloven dat ze met zulke activiteiten niets te maken hebben. Feit is dat Iran vrijwel elke terroristische groepering in het Midden-Oosten financieel en materieel steunt.
Ik hoop het, weet alleen niet of de machthebbers wakker gaan liggen van het feit dat de bazaar dicht is. Het lijkt erop dat Mousavi toch binnen het systeem wil blijven, wat misschien geen verassing is. Ben benieuwd hoe de hardliners reageren, als ze te zwaar blijven optreden zouden ze alsnog in hun eigen voet kunnen schieten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:13 schreef Zith het volgende:
De nieuwe tactiek van Mousavi/khatami, en best geniaal IMO:
[..]
[..]
http://twitter.com/jimsciuttoabcquote:Mousavi calling for supporters to meet outside parliament at 4pm local, that's 3hrs from now. Big test for opp #iranelectionongeveer 3 uur ago from web
voor de eerste keer bij een regeringsgebouw? het werd tijdquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik hoop het, weet alleen niet of de machthebbers wakker gaan liggen van het feit dat de bazaar dicht is. Het lijkt erop dat Mousavi toch binnen het systeem wil blijven, wat misschien geen verassing is. Ben benieuwd hoe de hardliners reageren, als ze te zwaar blijven optreden zouden ze alsnog in hun eigen voet kunnen schieten.
[..]
http://twitter.com/jimsciuttoabc
Dit is ongeveer nu...
quote:Israelis of Iranian descent take part in a rally outside the U.S. Embassy in Tel Aviv showing solidarity with anti-government protesters in Iran June 23, 2009
Die lees ik niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Dat vind jij ja. En je baseert het waarschijnlijk op televisie kijken en wilde verhalen uit de Aktueel en Nieuwe Revu.
Dat durf ik te betwijfelen. Zeker met betrekking tot de rechten van het individu en de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Want misschien voelen die mensen daar zich er wel prettig bij. De kans is groot dat ze gemiddeld gelukkiger zijn dan men in onze overspannen maatschappij is.
Dit is een stelling die je in de atheistische gemeenschap veelvuldig terug zult vinden. Ook bijvoorbeeld in het boek wat ik zonet genoemd heb. Verder zul je zien dat mensen als Richard Dawkins en zeker Christopher Hitchens eenzelfde soort mening erop nahouden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Die passages over nuceaire wapens verzin je terplekke.
Dat is inderdaad net zo idioot. We moeten zeloten niet gaan bevechten met andere zeloten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
En wij, jouw nobele vrijheidsstrijders, denken dat we de Christelijke God op hun schouder hebben zitten. "May God bless America and protect our civilians and soldiers overseas". Dat is volgens mij eenzelfde idioot uitgangspunt.
We kunnen beter inderdaad wachten tot zij een 'First Strike' uitvoeren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Wij hebben geen last van Iran, want Iran doet niemand buiten de landsgrenzen iets kwaad tot nu toe. Dit zijn de feiten. Punt uit.
Dat is zeker een mooi naslagwerk om alles een beetje in een historische context te kunnen plaatsen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Ik kan jou op mijn beurt "de grote beschavingsoorlog" van Robert Fisk aanraden.
Dat geeft dus maar aan dat door repressie misinformatie de wereld in komt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:30 schreef ASroma het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=9cd_1245765598
revolutie mensen revolutie
Wat vind je er eigenlijk van de revolutie in de jaren '70?quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Exact. En ik ben van mening dat we ze geen nieuw tijdperk moeten komen opdringen, omdat wij ervan overtuigd zijn dat dat voor iedereen beter is. Ik noem dat Westerse arrogantie en decadentie.
Het werkt niet eens, getuige Afghanistan en Irak. Je moet het proces aan de natuur overlaten en constructief hulp bieden, in de zin van onderwijs, gezondheidszorg en infrastructuur.
Wij zijn ook op natuurlijk wijze geevolueerd in wat we nu zijn- en hebben.
Nou wat de regering deze week deed was gewoon alle groepsvormingen uit elkaar slaan en ervoor zorgen dat verschillende groepen elkaar niet konden bereiken (waardoor er bijna niet de demonstreren viel). De regering kan nu niet de wegen naar de bazaar vastzetten want er lopen 1) ook gewone mensen tussen die boodschappen gaan doen, en 2) dan sluit men in principe de belangrijkste plekken van de stad af. Dus hoe dan ook: de bazaar gaat dicht (of door de regering, of door demonstranten/winkelhouders). Ook kan de politie zich moeilijker coordineren in de bazaren en vallen de demonstranten niet te onderscheiden van normale bezoekers (bij politiecharges zouden dus ook de normale bezoekers zich tegen de politie vinden, en dus voor meer anti-gov gevoel zorgen).quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik hoop het, weet alleen niet of de machthebbers wakker gaan liggen van het feit dat de bazaar dicht is. Het lijkt erop dat Mousavi toch binnen het systeem wil blijven, wat misschien geen verassing is. Ben benieuwd hoe de hardliners reageren, als ze te zwaar blijven optreden zouden ze alsnog in hun eigen voet kunnen schieten.
Goed dat dit nog blijft doorkomen. Het maakt weer eens te meer duidelijk met wat voor een stel fascisten het volk te maken heeftquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:30 schreef Disana het volgende:
Er werd gisteren flink op los geschoten, geschopt en geknuppeld:
de invloed van geheime diensten is minimaal hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:54 schreef Py het volgende:
[..]
Goed dat dit nog blijft doorkomen. Het maakt weer eens te meer duidelijk met wat voor een stel fascisten het volk te maken heeftWie de goeden en wie de fouten zijn.
Echt, wat er allemaal achter de schermen gebeurd en welke landen en geheime diensten er allemaal wel niet misschien eventueel zeker weten waarschijnlijk wat mee te maken hebben, interesseert me op zulke momenten niet meer.
Dan hoop ik alleen maar dat er genoeg mensen zijn die blijven geloven in hun rechtvaardige strijd. Dat het pijn doet om het kwaad los te snijden, maar dat daarna de bevrijding komt die alle leed waard is. Dat de CIA daarmee ook zijn zin krijgt, is dan even totaal irrelevant. Anders is het de KGB die zijn zin krijgt, er krijgt altijd wel iemand zijn zin. Als dat dan het neveneffect is van de bevrijding van het volk van haar tirannieke 'Supreme Leader de Ayatollah' dan is dat een vorm van collateral damage die ik graag voor lief neem.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:54 schreef Py het volgende:
[..]
Goed dat dit nog blijft doorkomen. Het maakt weer eens te meer duidelijk met wat voor een stel fascisten het volk te maken heeftWie de goeden en wie de fouten zijn.
Echt, wat er allemaal achter de schermen gebeurd en welke landen en geheime diensten er allemaal wel niet misschien eventueel zeker weten waarschijnlijk wat mee te maken hebben, interesseert me op zulke momenten niet meer.
Dan hoop ik alleen maar dat er genoeg mensen zijn die blijven geloven in hun rechtvaardige strijd. Dat het pijn doet om het kwaad los te snijden, maar dat daarna de bevrijding komt die alle leed waard is. Dat de CIA daarmee ook zijn zin krijgt, is dan even totaal irrelevant. Anders is het de KGB die zijn zin krijgt, er krijgt altijd wel iemand zijn zin. Als dat dan het neveneffect is van de bevrijding van het volk van haar tirannieke 'Supreme Leader de Ayatollah' dan is dat een vorm van collateral damage die ik graag voor lief neem.
Al zou de opstand geïnstigeerd zijn door het buitenland (hetgeen ik niet geloof), dan nog doet dat niets af aan het feit dat een aanzienlijk deel van de bevolking vrijer wenst te zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:54 schreef Py het volgende:
[..]
Bedoel eigenlijk te zeggen dat je dat niet weet, maar dat het me ook niet boeit. Dat regime moet gewoon opzouten, het volk moet normaal kunnen leven. De rest is ondergeschikt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
de invloed van geheime diensten is minimaal hoormensen die teveel veel films kijken.
Ja de crackdown van het regime heeft zeker zijn effect. Volgens mij hebben ze van de Russen en Chinezen een paar handboeken gekregen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Al zou de opstand geïnstigeerd zijn door het buitenland (hetgeen ik niet geloof), dan nog doet dat niets af aan het feit dat een aanzienlijk deel van de bevolking vrijer wenst te zijn.
Maar ik zie het momenteel wel somber in. Er komt vrijwel niets meer naar buiten en zelfs gewone burgers worden al geslagen om samenscholing te voorkomen. Ik maak me ook zorgen om de mensen (meer dan 400) die vast zitten.
Ik denk dat ze niet veel kans krijgen. Op verschillende twitters valt te lezen dat de bansenji overal aanwezig zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:09 schreef Py het volgende:
[..]
Ja de crackdown van het regime heeft zeker zijn effect. Volgens mij hebben ze van de Russen en Chinezen een paar handboeken gekregen.
Ben ook heel benieuwd hoe de opkomst is bij de demonstratie vandaag.
Ik krijg het idee dat het in een soort impasse zit. Dat we op een kantelpunt zitten. Of het krijgt een impuls, of het gaat onderhuids en ebt weg uit het openbare leven.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet veel kans krijgen. Op verschillende twitters valt te lezen dat de bansenji overal aanwezig zijn.
Ziehier het dilemma van de NOS.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:28 schreef Disana het volgende:
De mankementen van Twitter.
In the second phase, Twitter started to clog up with useless ReTweets (RTs) of stale information as the public mood drove the need to be somehow participatory. The students in Iran who had been Tweeting updates fought to keep their links to the world open, but were battling not only those who wanted to silence them but trying to have their voices heard in the babble.
With the almost hysterical outbreak of wannabe participants came disinformation - calls to change your location to Tehran to protect the student Tweeters meant that now anyone could 'Tweet from Tehran' - and so more chaff joined the flow of information. That was made worse by a call to remove the ID of anyone you RTed in order to protect them - effectively depriving any information of a source.
Phase three has been the complete breakdown of Twitter as a news source. The 'turn your avatar green' movement is a symptom of this. Vested interest has meant that clear disinformation is now being sewn into Twitter, with Tweets claiming that Arabs have been brought into Iran, stabbing people's sisters and so on.
http://fakeplasticsouks.b(...)ter-falls-apart.html
Nou de NOS maakte er de eerste drie dagen een potje van, die haalden hun nieuws van de staatszender. Ze meldden dat er op zaterdag 3000 betogers waren terwijl via de filmpjes eenvoudig te zien was geweest dat het er wel even meer waren. Bovendien deden ze voorkomen alsof de aantallen van Teheran voor heel Iran golden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:39 schreef Py het volgende:
[..]
Ziehier het dilemma van de NOS.
Gelukkig spreekt veel beeldmateriaal voor zich.
China is trouwens veruit Iran's grootste handelspartner.
Die had ik al gepost.quote:
Net een ooggetuige op Aljazeera die langs Baharestan Sq. (parlementsgebouw) is gereden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Die had ik al gepost.
Revolutie Iran #11
Dat gaat dus niet goed.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:09 schreef Py het volgende:
[..]
Net een ooggetuige op Aljazeera die langs Baharestan Sq. (parlementsgebouw) is gereden.
Er is meer oproerpolitie dan demonstranten.
Groepjes van meer dan 3 mensen worden uit elkaar gedreven.
Nope:quote:
http://thelede.blogs.nytimes.com/2009/06/24/latest-updates-on-irans-disputed-election-5/?src=twt&twt=theledequote:Update | 9:22 a.m. A reader writes to us to say that he attended today’s protest in Tehran. Here is what he says he witnessed:
I am an Iranian-American student in Iran. I just got back from Baharestan and here’s what I saw. I got there around 3:45 pm Tehran time and about 500-1000 people were mulling around the subway station and park across the street from the Majles. The police presence was slim so people were just waiting in the shade to see what was coming. Then it police and pasdaran started arriving from all sides and moving people away. First, from the subway stop, then from the sidestreets and sidewalks, and then from the major streets surrounding it. Of course they were polite first (Iranian custom dies hard), but no one really left when asked. I circled around several times to see if people would resist. More people were arriving from all sides. Some whispered that that everyone was going to another place, but that didn’t convince many. The lack of organization was palpable - people were expecting something but they didn’t know what. Mousavi to jump out of a moving car? Khatami to swing in like Toby McGuire?
Finally the more ominous looking black-clad guards showed up and started phalanxes that cleared the sidewalks. I was a block away until about 4:30 and heard no shots, and only heard about some beatings via others in the crowd. One phalanx came my way so I ducked into an alley, and then they turned down the same alley looking very goon squad-like so I just headed away. If there were hardcore protesters that stayed after that then I’m sure they had trouble coming. On my way back from Imam Khomeini metro station (where police were also posted outside in the square) I noticed that Baharestan metro stop had been closed - the train passed it without stopping.
Even so, the police presence was nothing like the massive buildup in Enghelab square from Saturday onwards.
quote:phone line was cut and we lost internet - #Iranelection - getting more difficult to log into net - #Iranelectionongeveer 1 uur ago from web
quote:rumour they are tracking high use of phone lines to find internet users - must move from here now - #Iranelectionongeveer 1 uur ago from web
quote:reports of street fighting in Vanak Sq, Tajrish sq, Azadi Sq - now - #Iranelection - Sea of Green - Allah Akbar41 minuten ago from web
quote:in Baharestan we saw militia with axe choping ppl like meat - blood everywhere - like butcher - Allah Akbar - #Iranelection RT RT RT
quote:they catch ppl with mobile - so many killed today - so many injured - Allah Akbar - they take one of us - #Iranelection37 minuten ago from web
quote:Lalezar Sq is same as Baharestan - unbelevable - ppls murdered everywhere - #Iranelection36 minuten ago from web
quote:they pull away the dead into trucks - like factory - no human can do this - we beg Allah for save us - #Iranelection32 minuten ago from web
quote:Everybody is under arrest & cant move - Mousavi - Karroubi even rumour Khatami is in house guard - #Iranelection -27 minuten ago from web
quote:we must go - dont know when we can get internet - they take 1 of us, they will torture and get names - now we must move fast - #Iranelection21 minuten ago from web
quote:thank you ppls 4 supporting Sea of Green - pls remember always our martyrs - Allah Akbar - Allah Akbar - Allah Akbar #Iranelection18 minuten ago from web
Tot zover Persiankiwi, misschien om nooit terug te kerenquote:Allah - you are the creator of all and all must return to you - Allah Akbar - #Iranelection Sea of Green16 minuten ago from web
quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:05 schreef Doler12 het volgende:
Wat een verhalen van Persiankiwi, ik hoop dat het een beetje overdreven is.
Spreek niet zo onbeleefd over onze Iraanse broeders, -editquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Die kans is redelijk aanwezig..
Hoeveel mensen lopen daar eigenlijk te rellen, op zo'n dag als vandaag. Iemand een bron die daar iets over te zeggen heeft?
Wat is er mis met die zin?quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:17 schreef .txt het volgende:
[..]
Spreek niet zo onbeleefd over onze Iraanse broeders, meneer Troll.
Zag zo geen link naar een bericht hierover, dus deze dan maar evenquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:02 schreef Disana het volgende:
Iran waarschuwt nu specifiek Nederland zich niet in hun zaken te mengen.
Iran: 'Nederland, bemoei je niet met ons':-Nederland,-bemoei-je-niet-met-ons.htmlquote:Iran heeft Nederland te kennen gegeven dat het zich niet moet bemoeien met interne Iraanse aangelegenheden. Het land stoort zich volgens de NOS aan het feit dat Nederland de zaakgelastigde en ambassadeur van Iran op het matje heeft geroepen naar aanleiding van de gewelddadige manier waarop het regime de aanhoudende protesten neerslaat.
Minister Verhagen reageerde vanuit Israël, waar hij momenteel op bezoek is. Verhagen omschreef de reactie als stuitend: "Wij doen niet meer dan Iran houden aan normen die het land zelf onderschrijft."
Verhagen wil dat de EU dit weekend een gezamenlijke lijn tegen Iran opstelt. Ook sluit Verhagen het nemen van gezamenlijke maatregelen tegen Iran niet uit. Op wat voor maatregelen de minister van Buitenlandse Zaken doelt is niet bekend
Dat zie ik zelf niet zo. Juist deze harde manier van doen ondergraaft het regime steeds verder, de legitimiteit van de republiek wordt hiermee zwaar aangetast. Ze kunnen nu op straat even winnen maar je kunt zoiets niet maandenlang volhouden met politie constant op straat omdat het regime intern ook niet helemaal stabiel is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:22 schreef feessie het volgende:
Ik was positief .. maar alle hoop is vervlogen na deze berichten.
Einde opstand en geen einde aan het regime..
RIP voor alle slachtoffers...
Oh mooi (nou ja, mooi dat je een bron geeft). Toen ik het typte was het voor het eerst op het radiojournaal.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Zag zo geen link naar een bericht hierover, dus deze dan maar even
[..]
Iran: 'Nederland, bemoei je niet met ons':-Nederland,-bemoei-je-niet-met-ons.html
We leven hier in Nederland. Voor de één zijn het relschoppers, voor de ander zijn het mensen die demonstreren tegen de onderdrukking en voor de mensenrechten die wel degelijk geschonden worden daar.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:17 schreef .txt het volgende:
[..]
Spreek niet zo onbeleefd over onze Iraanse broeders, -edit
Het is erg naief om te denken dat deze revolutie een fluwelen zou kunen zijn. Geweldloze revoluties komen voor, maar alleen als de tegenstander simpelweg onderdeel is van een niet al te ideologisch systeem en vecht voor zijn baan en zijn baas. In dat geval denkt de " jan de soldaat met de pet" op een gegeven moment "bekijk het maar, ik schiet niet langer op mijn broeders omdat <insert dictator> mij dat opdraagt terwijl die jonge mensen simpelweg bloemen uitdelen en liederen zingen. Dit is verkeerdquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:22 schreef feessie het volgende:
Ik was positief .. maar alle hoop is vervlogen na deze berichten.
Einde opstand en geen einde aan het regime..
RIP voor alle slachtoffers...
Wat denk je nou zelf? Dat ze het in de doofpot stoppen uit schaamte of zo?quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:02 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Heeft CNN ook iets over dat ernstige metro-ongeluk in de VS gemeld? Toch 10 doden en 70-100 gewonden, in de eigen achtertuin notabene.
Zo te zien staat het niet eens op de frontpage. Hoezo onafhankelijke journalistiek.
Kansloze rukkers daar in de VS.
De bron bij mijn stuk was de Keyhan dus. De vertaling komt van de door mij al genoemde Huffington Post, die dagelijks zo betrouwbaar mogelijk verzamelt en rapporteert:quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het is wel handig bron te vermelden plus link bij artikelen.....
quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:02 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Heeft CNN ook iets over dat ernstige metro-ongeluk in de VS gemeld? Toch 10 doden en 70-100 gewonden, in de eigen achtertuin notabene.
Zo te zien staat het niet eens op de frontpage. Hoezo onafhankelijke journalistiek.
Kansloze rukkers daar in de VS.
Nee, dat denk ik helemaal niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:08 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf? Dat ze het in de doofpot stoppen uit schaamte of zo?![]()
Als je een beetje CNN zou kijken dan had je kunnen zien dat ze er tot vervelends toe over neuzelen. Dat zullen ze ook nog wel een paar maanden blijven doen, er zal een onderzoek van 2 jaar volgen, een half miljard smartegeld aan diverse slachtoffers en huilies, interviews in elke krant met iedereen die ook maar in de buurt van het metrostel was en uiteindelijk een special op de Discovery channel show "seconds from disaster".
De VS is Iran niet hoor...
Frontpage. Frontpage. Frontpage.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Wordt maar weer eens duidelijk dat jij ondanks je felle kritiek erop geen CNN kijkt. Tot vervelends toe wordt over het metro-ongeluk gesproken en ge-analyseerd.
quote:Violence flares again in Tehran
Story Highlights
# "They were waiting for us," one protester says of security forces
# Troops beat demonstrators in Tehran square, sources say
# Many remain too afraid for their safety to speak
# Officials say many foreign nationals arrested in connection with unrest
Mensen van buiten de VS komen niet op CNN om de laatste updates te lezen met betrekking tot het metro-ongeluk in de VS. Toen het nieuws nog vers was stond het wel degelijk op de frontpage maar nu niet meer, en terecht.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:19 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik helemaal niet.
Maar de mond vól over het project-Iran, talloze berichten hierover en stemmingmakende plaatjes en ze besteden hier op de frontpage van de website 0,0 aandacht aan, als de toonaangevende Amerikaanse nieuwszender. Hoezo objectieve verslaggeving? Het komt even niet zo goed uit zeker? Lekker geloofwaardig weer allemaal daar.
Moeten ze gisteren nog invoeren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:41 schreef Disana het volgende:
RTL Nieuws:
Nederlandse ambassade in Teheran wil betogers in nood opvangen.
Maar van wat ik had begrepen kan dit toch niet omdat er polite/Basij voor staat?quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:41 schreef Disana het volgende:
RTL Nieuws:
Nederlandse ambassade in Teheran wil betogers in nood opvangen.
Wat bedoel je? Dat ze het eerder hadden moeten doen? Misschien was dat al zo, maar is het nu officieel?quote:
Dat werd niet gemeld maar het zou goed kunnen dat je gelijk hebt. Straks ook maar even het NOS Journaal kijken dan (als die het al melden).quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Maar van wat ik had begrepen kan dit toch niet omdat er polite/Basij voor staat?
Hey, correcte constateringen. Hulde.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat jij zo slim en hoogopgeleid was dat je door al die dekselse mainstream media artikelen heen kon kijken en de geopolitieke waarheid erachter kon zien. Nu blijkt dat je zelfs met de beknopte samenvatting van een titel al moeite hebt?![]()
Niet helemaal, want het gaat over CNN USA, en zelfs die rapporteert zich suf over Iran en vindt de binnenlandse gebeurtenissen, van betekenis, die hier notabene het nieuws halen, kennelijk zeer oninteressant. Strekking is dat dit naar dubieus populisme riekt, die louter naar de belangen van de bankrekeningen van een klein aantal machtige, internationaal opererende heren ingezet wordt.quote:Dat dus.
Dacht dat dat ook een uitdrukking was in het nederlands. Ik bedoel het meer als in "zo snel mogeljk invoeren".quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat ze het eerder hadden moeten doen? Misschien was dat al zo, maar is het nu officieel?
Er was al een ambassade die dat deed maar ik ben kwijt welke het was.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:56 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dacht dat dat ook een uitdrukking was in het nederlands. Ik bedoel het meer als in "zo snel mogeljk invoeren".
Er waren op een gegeven moment wel wat twitter berichten over Europese Ambassades die gewonden zouden opvangen maar voor zover ik weet onbevestigd en in ieder geval niet officieel.
Nederland zou wat mij betreft absoluut gewonden moeten opvangen (voor zover mogelijk). Prima.. Desnoods laat je je ambassadeur maar uitzetten als het zover mocht komen, in ieder geval maak je een statement en doe je ook nog eens concreet iets goeds.
Back on topic svp en lazer toch eens op met je paranoia.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:53 schreef Chooselife het volgende:
Niet helemaal, want het gaat over CNN USA, en zelfs die rapporteert zich suf over Iran en vindt de binnenlandse gebeurtenissen, van betekenis, die hier notabene het nieuws halen, kennelijk zeer oninteressant. Strekking is dat dit naar dubieus populisme riekt, die louter naar de belangen van de bankrekeningen van een klein aantal machtige, internationaal opererende heren ingezet wordt.
Swetsenegger; om aan te geven wat een populistisch nepmedium dat hele CNN is. Zeer onbetrouwbaar om als bron of referentie aan te halen. De Privé, Party en Weekend onder de zelfbenoemde nieuwszenders.
Nederlands maar Vietnamees/Chinese vrouw, Canadese werkgever, Amerikaanse collega's, etc.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Er was al een ambassade die dat deed maar ik ben kwijt welke het was.
Uitdrukking in het Nederlands? Ben je van buitenlandse afkomst?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:07 schreef .txt het volgende:
Ik krijg zin om vannacht het dak op te gaan en Allahu Akbar te schreeuwen.
Oh, dat is behoorlijk internationaalquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:05 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nederlands maar Vietnamees/Chinese vrouw, Canadese werkgever, Amerikaanse collega's, etc.
:p
30 jaar geleden deden ze dr ook maanden over. Het is nog niet uitgespeeld hoor, maar het kan wel eens heel lang gaan duren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:09 schreef Monidique het volgende:
Lijkt me gedane zaak, een militaire dictatuur heeft de macht overgenomen.
Vrij grote betoging maar het bewind doet alles wat ze kunnen om het verzet te breken, veel arrestaties en geweld.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:08 schreef appelsjap het volgende:
Iemand een samenvatting van vandaag? Was er de hele dag niet
Dat zou goed kunnen ja. Bovendien heb je in een 'degelijke' militaire dictatuur een duidelijke hierarchie, in Iran zie ik nog teveel raden van hoeders, wijzen etc., een functionerend parlement, verschillende al dan niet rivaliserende legeronderdelen (IRG vs reguliere leger). Kortom een kippenhok, waarbij Khameini dan nog wat orde houdt, maar ook niet echt 100% overtuigend. Recept voor voortdurende chaos.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:12 schreef Tokamak het volgende:
[..]
30 jaar geleden deden ze dr ook maanden over. Het is nog niet uitgespeeld hoor, maar het kan wel eens heel lang gaan duren.
Hielden ze daar tegelijk een missverkiezing?quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:22 schreef AryaMehr het volgende:
Vandaag & gister demonstratie in Den Haag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zei Maxime Verhagen er een paar dagen geleden over: "Ik deel je zorgen over gewonden, maar er heeft zich niemand gemeld bij onze ambassade die voor medische opvang ook niet is toegerust"quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:56 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dacht dat dat ook een uitdrukking was in het nederlands. Ik bedoel het meer als in "zo snel mogeljk invoeren".
Er waren op een gegeven moment wel wat twitter berichten over Europese Ambassades die gewonden zouden opvangen maar voor zover ik weet onbevestigd en in ieder geval niet officieel.
Nederland zou wat mij betreft absoluut gewonden moeten opvangen (voor zover mogelijk). Prima.. Desnoods laat je je ambassadeur maar uitzetten als het zover mocht komen, in ieder geval maak je een statement en doe je ook nog eens concreet iets goeds.
http://www.liveleak.com/view?i=9cd_1245765598quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:37 schreef appelsjap het volgende:
Ik wil de video zien van de vrouw die met een jurk door Teheran loopt, iemand een linkje?
http://www.liveleak.com/view?i=9cd_1245765598quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:37 schreef appelsjap het volgende:
Ik wil de video zien van de vrouw die met een jurk door Teheran loopt, iemand een linkje?
Die tweede van links op foto 3 en 5quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hielden ze daar tegelijk een missverkiezing?![]()
Reporter: Miss USA, do you have any comment about the situation in Iranquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hielden ze daar tegelijk een missverkiezing?![]()
Word daar zo nu en dan inderdaad kotsmisselijk van. Men weet dondersgoed wat een dergelijk regime met dergelijke systemen wil en toch levert men ze rustig, walgelijke businessethiek. Eigenlijk zou men massaal Nokia moeten boycotten, het bloed van meerdere jonge mensen kleeft aan hun handen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:44 schreef .txt het volgende:
Netwerk op Ned 2 gaat over de Nokia-Siemens systemen die gebruikt worden door de Iraanse overheid om die demonstranten te achterhalen.
quote:RT URGENT: NOKIA and SIEMENS ...... you have remote access corroupt and shutdown the spy system switches now!!
http://www.guardian.co.uk(...)an-family-forced-outquote:Neda Soltan's family 'forced out of home' by Iranian authorities
Parents of young woman shot dead near protests are banned from mourning and funeral is cancelled, neighbours say
* A correspondent in Tehran
* guardian.co.uk, Wednesday 24 June 2009 18.00 BST
f their Tehran home after shocking images of her death were circulated around the world.
Neighbours said that her family no longer lives in the four-floor apartment building on Meshkini Street, in eastern Tehran, having been forced to move since she was killed. The police did not hand the body back to her family, her funeral was cancelled, she was buried without letting her family know and the government banned mourning ceremonies at mosques, the neighbours said.
"We just know that they [the family] were forced to leave their flat," a neighbour said. The Guardian was unable to contact the family directly to confirm if they had been forced to leave.
The government is also accusing protesters of killing Soltan, describing her as a martyr of the Basij militia. Javan, a pro-government newspaper, has gone so far as to blame the recently expelled BBC correspondent, Jon Leyne, of hiring "thugs" to shoot her so he could make a documentary film.
Soltan was shot dead on Saturday evening near the scene of clashes between pro-government militias and demonstrators, turning her into a symbol of the Iranian protest movement. Barack Obama spoke of the "searing image" of Soltan's dying moments at his press conference yesterday.
Amid scenes of grief in the Soltan household with her father and mother screaming, neighbours not only from their building but from others in the area streamed out to protest at her death. But the police moved in quickly to quell any public displays of grief. They arrived as soon as they found out that a friend of Soltan had come to the family flat.
In accordance with Persian tradition, the family had put up a mourning announcement and attached a black banner to the building.
But the police took them down, refusing to allow the family to show any signs of mourning. The next day they were ordered to move out. Since then, neighbours have received suspicious calls warning them not to discuss her death with anyone and not to make any protest.
A tearful middle-aged woman who was an immediate neighbour said her family had not slept for days because of the oppressive presence of the Basij militia, out in force in the area harassing people since Soltan's death.
The area in front of Soltan's house was empty today. There was no sign of black cloths, banners or mourning. Secret police patrolled the street.
"We are trembling," one neighbour said. "We are still afraid. We haven't had a peaceful time in the last days, let alone her family. Nobody was allowed to console her family, they were alone, they were under arrest and their daughter was just killed. I can't imagine how painful it was for them. Her friends came to console her family but the police didn't let them in and forced them to disperse and arrested some of them. Neda's family were not even given a quite moment to grieve."
Another man said many would have turned up to show their sympathy had it not been for the police.
"In Iran, when someone dies, neighbours visit the family and will not let them stay alone for weeks but Neda's family was forced to be alone, otherwise the whole of Iran would gather here," he said. "The government is terrible, they are even accusing pro-Mousavi people of killing Neda and have just written in their websites that Neda is a Basiji (government militia) martyr. That's ridiculous – if that's true why don't they let her family hold any funeral or ceremonies? Since the election, you are not able to trust one word from the government." A shopkeeper said he had often met Soltan, who used to come to his store.
"She was a kind, innocent girl. She treated me well and I appreciated her behaviour. I was surprised when I found out that she was killed by the riot police. I knew she was a student as she mentioned that she was going to university. She always had a nice peaceful smile and now she has been sacrificed for the government's vote-rigging in the presidential election."
Gewoon domme blondjes die met een rage meedoen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Reporter: Miss USA, do you have any comment about the situation in Iran
"Well... Uhm.. Yeah... It's like... Those poor people need our help in uhm.. education and such.. It's just totally like.. We can eat everyday you know, and there in Africa with the hunger and such.. when there's like so totally enough for everyone you know. I really feel for those poor negro children over there with the HIV and such and uhm.. well.. That's why I'm here today for like.. a better world you know? <insert glimlach>
Reporter: Thank you miss USA
In China was het ook allemaal zinloos. Dat het daar nu een beetje beter gaat komt omdat de regering meer geld heeft te besteden omdat ze zonder voorwaarden op de wereldmarkt zijn toegelaten. En intussen ongestraft Tibet bezet houden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:25 schreef Hukkie het volgende:
Zinloos? Zelfs als het allemaal bloederig wordt neergeslagen dan hoop ik dat het niet zinloos is geweest.
Kijken of er een kentering in de maak is.
Morgen ook ff die docu bekijken.
Sommige van die Nokia-gerelateerde berichten zijn zo ongeloofwaardig geschreven dat ik nu ook ga twijfelen aan die Netwerk docu (die ik nu nog niet gezien heb).quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
persiankiwi is in de problemen volgens dit overzicht
Pff behoorlijk idd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
persiankiwi is in de problemen volgens dit overzicht
Dat is een bekende tactiek inderdaad, maar volgens mij nooit toegepast bij 9/11 of omtrent de kwestie Iran.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Sommige van die Nokia-gerelateerde berichten zijn zo ongeloofwaardig geschreven dat ik nu ook ga twijfelen aan die Netwerk docu (die ik nu nog niet gezien heb).
Het is net als met 9/11, het is overduidelijk dat de officiële lezing niet klopt, maar er is ook zo veel onzin over verspreid dat daarmee alle kritische geluiden ongeloofwaardig worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |