abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:27:59 #101
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70308688
Kost me soms ook moeite om niet op Tevik te rageeren
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70308736
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:27 schreef Hukkie het volgende:
Als het off-topic is gewoon niet reageren. Morgen is er weer een andere troll.

Uiteraard is de vrijheid van vrouwen in Iran wél on-topic.
GO LANCE !!!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:29:42 #103
188345 Py
op zich
pi_70308742
Mijn toetsenbord jeukt ook hoor
pi_70308819
quote:
Nee hoor, het is heel makkelijk. Je leest gewoon zijn bijdrages niet. Vervolgens hoef je je niet op te winden en hoef je jezelf niet in te houden om niet te reageren. Is er vanavond nog iets gebeurd? Het is wel heel erg stil allemaal nu?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:34:12 #105
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70308884
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:20 schreef ASroma het volgende:

[..]

vind ik eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, 1979 was een revolutie tegen de shah waarna juist het huidige systeem werd geinstalleerd en toen is al gebleken dat de islam extremisten vele malen beter zijn georganiseerd. Die westers gerichte studenten kunnen echt weinig beginnen tegen de gevestigde orde, er is te weinig draagvlak voor, helaas.
kijk jij snapt het.
pi_70309035
quote:
Ebadi vraagt EU sancties op te leggen aan Iran

(Novum/AP) - De Iraanse mensenrechtenadvocate en Nobelprijswinnares Shirin Ebadi heeft de landen van de Europese Unie dinsdag opgeroepen diplomatieke sancties op te leggen aan Iran om het land te doen ophouden met het doden en arresteren van protestbetogers. "Ik ben niet voor economische sancties omdat die doorgaans de bevolking treffen", zei zij.

Ebadi, die tijdens de protesten in Europa verbleef, heeft eerder opgeroepen tot nieuwe verkiezingen onder internationaal toezicht. Dinsdag zei zij in gesprekken met buitenlandcoördinator Javier Solana en andere EU-functionarissen te hebben gevraagd om politieke en diplomatieke sancties. Dat wil zeggen dat de Europese landen niet met Iran zouden moeten onderhandelen en geen bijeenkomsten moeten houden met leden van de Iraanse regering tot er een eind komt aan het geweld en er nieuwe verkiezingen worden gehouden.

De EU heeft gezegd geen nieuwe sancties te overwegen bovenop de handelssancties die zij Iran oplegde vanwege zijn weigering te stoppen met het verrijken van uranium. Wel voerden de Europese landen maandag een gezamenlijke actie door ieder de vertegenwoordiger van Iran op het matje te roepen en een protest te overhandigen.

Ebadi zei dat haar Centrum voor de Bescherming van Mensenrechten in Teheran door de autoriteiten is gesloten en dat de afgelopen dagen twee van haar medewerkers zijn opgepakt. Desondanks is zij van plan spoedig naar Teheran terug te keren, als de Iraanse autoriteiten haar tenminste toelaten. De mensenrechtenactiviste, die in 2003 de Nobelprijs voor de vrede kreeg voor haar strijd om vrouwen en kinderen in Iran meer rechten te bezorgen, was maandag en dinsdag in Brussel op bezoek en zou nog spreken met leden van het Europarlement.
http://buitenland.nieuws.(...)p_te_leggen_aan_iran
pi_70309114
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:34 schreef ASroma het volgende:

[..]

kijk jij snapt het.
LOL

Ga ik voortaan ook op mijn eigen posts reageren, zo van: wat een slim idee van jou, je bent geweldig etc.
pi_70309195
- troll -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 24-06-2009 04:47:00 ]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:45:01 #109
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70309243
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

LOL

Ga ik voortaan ook op mijn eigen posts reageren, zo van: wat een slim idee van jou, je bent geweldig etc.
gast, je snapt em niet he, kijk waar het omgaat is dat die gasten hier elkaar lekker lopen op te jutten en na te praten met twitterberichtjes en het oog op de realiteit totaal verliezen. En iedereen met een andere mening wegzetten als troll of gewoon weg zoals nu negeren, terwijl er gewoon inhoudelijk wordt gereageerd.
pi_70309281
Mag wel duidelijk zijn dat er iets niet spoort aan die verkiezingen.
pi_70309327
quote:
Mij negeert die juist
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_70309404
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:31 schreef Pek het volgende:

[..]

Ze zat ook in "24", een paar seizoenen geleden.
Ah ja ik dacht al waar ken ik haar van. Daar van dus.

Verder een item op nl tv dat mensen 's nachts 'Allah is groot' van de daken roepen en ook massaal toeteren in het verkeer. Zolang ze dit volhouden en er flinke stakingen komen blijf ik hopen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 23:50:28 #113
230491 Zith
pls tip
pi_70309418
Mensen in dit topic die denken dat er iets verandert als mousavi ahmadinejhad vervangt

*Oh wacht, ik loop 12 dagen achter op de realiteit, men schreeuwt al meer dan een week voor het vertrek van de echte leider
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70309518
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:50 schreef Zith het volgende:
Mensen in dit topic die denken dat er iets verandert als mousavi ahmadinejhad vervangt

*Oh wacht, ik loop 12 dagen achter op de realiteit, men schreeuwt al meer dan een week voor het vertrek van de echte leider
Het lijkt me zo klaar als een klontje dat er sowieso geen fuck verandert als er niets gebeurd.
Dus tussen niets en dit lijkt me het al een hele vooruitgang.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:56:57 #115
188345 Py
op zich
pi_70309644
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:45 schreef ASroma het volgende:

[..]

gast, je snapt em niet he, kijk waar het omgaat is dat die gasten hier elkaar lekker lopen op te jutten en na te praten met twitterberichtjes en het oog op de realiteit totaal verliezen. En iedereen met een andere mening wegzetten als troll of gewoon weg zoals nu negeren, terwijl er gewoon inhoudelijk wordt gereageerd.
Daar heb je misschien ook wel een beetje gelijk in in jouw geval.

De islamitische organisatie van 30 jaar terug waar jij het over hebt, die is in een halfjaar tijd ontstaan. De Shah maakte er een potje van en Khomeini zat alleen maar heilig te wezen. Hij had zich alvast geposteerd als alternatief en wachtte tot men de Shah beu genoeg was. Hij was de spil in de revolutie en hij had in Frankrijk vrij spel om iedereen te ontvangen en de plannen te beramen. Nu is er geen spil. Althans, zo zie ik Mousavi niet. Mousavi is meer door het volk benoemd als hun aanvoerder in de demonstraties en de figuur die het tegen het regime moet opnemen. Maar Mousavi staat lang niet zo vijandig tegen het huidige regime als Khomeini destijds. Dat is een groot verschil.
pi_70309668
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het lijkt me zo klaar als een klontje dat er sowieso geen fuck verandert als er niets gebeurd.
Dus tussen niets en dit lijkt me het al een hele vooruitgang.
Dat dus.
pi_70309860
GO LANCE !!!
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:05:29 #118
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70309870
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:56 schreef Py het volgende:

[..]

Daar heb je misschien ook wel een beetje gelijk in in jouw geval.

De islamitische organisatie van 30 jaar terug waar jij het over hebt, die is in een halfjaar tijd ontstaan. De Shah maakte er een potje van en Khomeini zat alleen maar heilig te wezen. Hij was de spil in de revolutie en hij had in Frankrijk vrij spel om iedereen te ontvangen en de plannen te beramen. Nu is er geen spil. Althans, zo zie ik Mousavi niet. Mousavi is meer door het volk benoemd als hun aanvoerder in de demonstraties en de figuur die het tegen het regime moet opnemen. Maar Mousavi staat lang niet zo vijandig tegen het huidige regime als Khomeini destijds. Dat is een groot verschil.
hehehe gelukkig, dank je wel. Het is allemaal inderdaad filterdun, de organisatie, het draagvlak, de mogelijkheden. Echt niet genoeg voor een revolutie helaas. En ik zou sowieso mijn tijd of mijn leven niet verspillen aan Mousavi, ook maar een "muppet" van het huidige systeem. De enige mogelijkheid is chaos, kan je misschien creeeren door de assassination van khamenei.

Velen hebben hun ongenoegen geuit over de verkiezingen in de eerste dagen na deze verkiezingen, echter op een gegeven moment gaan die mensen gewoon door en die zitten echt niet te wachten op een revolutie, zo slecht is het leven niet in Teheran los van de regeltjes en de inviduele vrijheid.
pi_70309933
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

LOL

Neem een kloon en ga jezelf afkraken.

GO LANCE !!!
pi_70310082
Dit is meer dan slechts een volksopstand. Ik verwacht dat we binnenkort wel wat inmenging van Rafsanjani kunnen verwachten. Die is verdacht stil sinds de verkiezingsuitslag.
pi_70310135
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef ASroma het volgende:

[..]

hehehe gelukkig, dank je wel. Het is allemaal inderdaad filterdun, de organisatie, het draagvlak, de mogelijkheden. Echt niet genoeg voor een revolutie helaas. En ik zou sowieso mijn tijd of mijn leven niet verspillen aan Mousavi, ook maar een "muppet" van het huidige systeem. De enige mogelijkheid is chaos, kan je misschien creeeren door de assassination van khamenei.

Velen hebben hun ongenoegen geuit over de verkiezingen in de eerste dagen na deze verkiezingen, echter op een gegeven moment gaan die mensen gewoon door en die zitten echt niet te wachten op een revolutie, zo slecht is het leven niet in Teheran los van de regeltjes en de inviduele vrijheid.
Waar jij aan voorbij gaat is dat in de weken vóór de verkiezingen Khamenei een frontale aanval is begonnen op Rafsanjani (door middel van Ahmedinejad) vervolgens heeft moeten terugtrekken en daarna zichzelf kwetsbaar heeft gemaakt door al te opvallend een verkiezing te stelen.

Het gaat hier niet alleen om een straat-oorlog van ontevreden kiezers. Het gaat om een straatoorlog die kan voortduren omdat het in de elite ook niet botert. Er is een wisselwerking tussen de straat en de paleizen van Rafsanjani en Khamenei. Er is trouwens nog nooit een revolutie geweest in deze wereld waarin er geen samenwerking tussen ontevreden delen van de elite en 'de straat' was.

Er is ook nog nooit een revolutie geweest die precies zo uitpakte als de ontevreden leden van de elite het hadden bedoeld.
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:25:47 #122
188345 Py
op zich
pi_70310457
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:05 schreef ASroma het volgende:

[..]

Stel dat het regime zich wel wat aantrekt van de protesten en bijvoorbeeld zou aankondigen dat die basiji opgeheven wordt of een andere rol krijgt. De basiji zijn zelf ook niet erg blij met hun huidige taak in de samenleving. En dat stenigingen en afhakkingen e.d. voortaan verleden tijd zijn. Dat een stelletje niet meer uit hun auto wordt gehaald om te controleren of ze wel familie zijn.
Dat soort tastbare dingen die je direct beïnvloeden in je dagelijkse leven, daar gaat het ook om.

Maar ook de buitenlandpolitiek van het regime is een punt. De meeste Iraniërs zijn het niet eens met de harde blufkoers van het regime. Ze willen meedoen met de rest van de wereld en er geen vijand van zijn. Maar het regime gaat daar volledig aan voorbij. Die profileren zich als het middelpunt van de islamitische wereld. Keihard tegen Israel met Hezbollah en Hamas. Dat is niet 'des Iraniërs', zo zijn zij niet. En daar zie ik het regime niet snel een andere koers in varen.

En hoe groot is het gebrek aan een geljkwaardige tegenpool voor Khamenei? Mousavi is dat niet en Rafsanjani doet tot nog toe niets. Het grote dilemma is ook dat als ze toegeven aan het volk, ze ook doen wat het westen wil. En dat is natuurlijk weer het laatste wat zij willen. Vrezen ze dat de islamitische Republiek op het spel staat? Wachten ze gewoon af? En ondertussen gaat de inauguratie van Ahmedinejad en alles gewoon door. Ondertussen met de ordertroepen de demonstranten blijven ontmoedigen en intimideren?

Is het volk ervan overtuigd dat ze te maken hebben met een paar zwaar diep religieuze dictators die alles bepalen. Of zijn ze tevreden als ze wat relaxter kunnen leven?

Allemaal vragen waarvan de antwoorden bepalen naar welke kant de dingen vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Py op 24-06-2009 00:33:41 ]
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:26:43 #123
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70310484
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waar jij aan voorbij gaat is dat in de weken vóór de verkiezingen Khamenei een frontale aanval is begonnen op Rafsanjani (door middel van Ahmedinejad) vervolgens heeft moeten terugtrekken en daarna zichzelf kwetsbaar heeft gemaakt door al te opvallend een verkiezing te stelen.

Het gaat hier niet alleen om een straat-oorlog van ontevreden kiezers. Het gaat om een straatoorlog die kan voortduren omdat het in de elite ook niet botert. Er is een wisselwerking tussen de straat en de paleizen van Rafsanjani en Khamenei. Er is trouwens nog nooit een revolutie geweest in deze wereld waarin er geen samenwerking tussen ontevreden delen van de elite en 'de straat' was.

Er is ook nog nooit een revolutie geweest die precies zo uitpakte als de ontevreden leden van de elite het hadden bedoeld.
hmmm bedankt voor deze interessante post, goeie punten. Ik zal me eens dieper gaan verdiepen en meer kennis hierover vergaren.
pi_70310646
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:45 schreef ASroma het volgende:

[..]

Ok, ik snap je punt. Aan de andere kant als je dan inhoudelijk op een Tevik reageert komt er alleen een dom plaatje als reactie, dus de irritatiegrens ligt erg laag in dit topic. Het was niet echt slim van mij om daar aan toe te geven.

OT:
quote:
#iranelection Mousavi calling for march tomorrow, Karoubi for Thu. Can protesters overcome intense security?3 minuten ago from web
http://twitter.com/jimsciuttoabc

Het zit een beetje in een impasse zo.
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:38:12 #125
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70310787
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Ok, ik snap je punt. Aan de andere kant als je dan inhoudelijk op een Tevik reageert komt er alleen een dom plaatje als reactie, dus de irritatiegrens ligt erg laag in dit topic. Het was niet echt slim van mij om daar aan toe te geven.

OT:
[..]

http://twitter.com/jimsciuttoabc

Het zit een beetje in een impasse zo.
tevik zou goed kunnen hoor ik neem je woord erop. Ben pas later ingeschakelt vanavond
pi_70310826
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:26 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik merk dus dat ik vaker gelijk heb en meer over algemene geschiedenis weet, en vooral over meer verstand beschik.
The ability to think.

Je loopt achter, geen weken, geen dagen, zelfs geen jaren, maar eeuwen.
Jij bent diegene die zonder na te denken de hele koran volgt. Waar denk je dat 'God' hersens voor gemaakt heeft? Om klakkeloos alles wat in een boek staat, wie weet door wie geschreven, over te nemen?

En speciaal voor jou een mooi geblondeerd Iraans meisje. Lekker westers.

[ afbeelding ]
foto viel mij ook op, lekkere chick
  woensdag 24 juni 2009 @ 01:17:28 #127
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70311912
Volgens mij is dit nog niet geplaatst.

Wat ooggetuigen uit Iran

http://observers.france24.com/en/category/tags/iran
pi_70311973
June 23.2009 Tehran Guard Shooting and Attack Part 1

http://www.ireport.com/docs/DOC-281237

http://www.ireport.com/docs/DOC-281238

Onduidelijk of het ook echt 23 juni is.
pi_70311982
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 06:35 schreef alexis_ het volgende:
June 23.2009 Tehran Guard Shooting and Attack Part 1

http://www.ireport.com/docs/DOC-281237

http://www.ireport.com/docs/DOC-281238

Onduidelijk of het ook echt 23 juni is.
Tja..er staat geen datum bij..
pi_70312012
Geen persiankiwi vannacht Watskeburt?
  woensdag 24 juni 2009 @ 07:46:58 #133
259477 kringspier
in een rondje
pi_70312250
Wed Sea of Green is 100% confirmed - no cancellation will be made #Iranelection RT RT RT

zal wel weer hard gaan vandaag
pi_70312662
Verliezer Iran trekt verkiezingsklachten in
quote:
De Iraanse verliezende presidentskandidaat Mohsen Rezai heeft zijn klachten over de verkiezingen ingetrokken. Dat heeft het Iraanse persbureau IRNA dinsdagavond gemeld.

Rezai schrijft aan de Raad van Hoeders, het hoogste juridische orgaan in Iran, dat hij zijn klachten intrekt, omdat de "politieke, sociale en veiligheidssituatie in het land een gevoelige en beslissende fase is ingegaan, die belangrijker is dan de verkiezingen".

De drie verliezende kandidaten hadden 646 klachten ingediend bij de raad. Tot nog toe concludeerde de raad daaruit dat in verschillende delen van het land fouten zijn gemaakt, maar dat die zijn niet erg genoeg zijn om de verkiezingen over te moeten doen.

Eerder waarschuwde een provinciale aanklager dat de leiders van het verzet tegen de herverkiezing van president Ahmadinejad de doodstraf kunnen krijgen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 09:29:09 #135
230491 Zith
pls tip
pi_70313874
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 09:40:47 #136
8781 crew  Frutsel
pi_70314134
quote:
Tja... nog een week en dan praten we niet meer over Iran
pi_70314433
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik denk dat deze strijd nog wel een tijd kan voorduren , misschien in mindere mate .. maar iran zal nooit meer hetzelfde zijn.
pi_70315222
Even tussendoor:

pi_70315460
quote:

[..]

Ja? En wat dacht je van dat geschuif van de kiesraad over het wel of niet definitief zijn van de verkiezingen? De ene dag kan er niet meer aan getornd worden, de volgende dag verlengen ze de klachtentermijn. Aan de top botert het overduidelijk ook niet.
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 10:38:06 #140
230491 Zith
pls tip
pi_70315674

[ Bericht 100% gewijzigd door Zith op 24-06-2009 10:38:36 ]
pi_70316093
quote:

[..]

Dan maar een false flag aan de kust ergens à la Tonkin, Vietnam.

Het is 't één, of 't ander. Maar die regering zàl vallen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:58:34 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_70316440
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:50 schreef Chooselife het volgende:
Dan maar een false flag aan de kust ergens à la Tonkin, Vietnam.

Het is 't één, of 't ander. Maar die regering zàl vallen.
En dat is een goed iets voor de mensheid in het algemeen en de bevolking van Iran in het bijzonder. Ook al zullen sommigen dat niet zo zien in eerste instantie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_70316887
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:51 schreef feessie het volgende:

[..]

Ik denk dat deze strijd nog wel een tijd kan voorduren , misschien in mindere mate .. maar iran zal nooit meer hetzelfde zijn.
Eergisteren op de nederlandse tv zag ik een korte clip gefilmd via een mobieltje dat behoorlijke indruk op me maakte.
Een vrouw zonder hoofddoek liep in een sexy jurk met split uitdagend te paraderen tussen de auto's. Voor Iran is dat zeer schokkend aangezien er zeer strenge kledingsregels gelden. Dat soort verzet is niet zomaar weg en ik vond het zeer gewaagd en indrukwekkend. Voor mij een beeld dat hoort bij deze revolutie en een teken dat er zeer vele manieren zijn om deze strijd te voeren.
pi_70317027
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:22 schreef Tourniquet het volgende:
Even tussendoor:

[ afbeelding ]

pi_70317123
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En dat is een goed iets voor de mensheid in het algemeen en de bevolking van Iran in het bijzonder. Ook al zullen sommigen dat niet zo zien in eerste instantie.
Wil je je mond even spoelen? Een oorlog goed?

Noem mij 1 argument waarom dat goed is?
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:22:51 #146
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70317372
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De mens heeft geen natuurlijke vijanden meer behalve zichzelf.
pi_70317592
quote:
Ehteshami: 'Mousavi has already missed his opportunity'
The Iranian opposition leader Mir Hossein Mousavi remains adamant that president Mahmoud Ahmadinejad's election victory should be annulled. Professor of international relations Anoush Ehteshami thinks the moment may already have passed.

"At last Thursday's mourning ceremony, Mousavi should have called for a general strike on Saturday. This would have marginalised Supreme Leader ayatollah Khamenei's Friday prayer sermon, during which he demanded an end to the protests, and it would have been up to the Ahmadinejad camp to make the next move," Ehtesham, an Iranian-British professor of international relations at the university of Durham in Britain, says.

"I think when we look back on these events in the future, we will come to see that Thursday as a missed opportunity for the Mousavi movement. Now they are busying themselves with legal wrangling and political games behind closed doors. Ayatollah Rafsanjani [a powerful ally of Mousavi] is talking to the clerics, and Mousavi is talking to his religious supporters and so on. But once you get caught up in political deal-making within the regime, you can no longer claim this is a political protest about the demand for new elections."

The only thing that could still change the situation, Ehteshami believes, is if the position of the Supreme Leader, ayatollah Ali Khamenei, is challenged. It is his job after all to safeguard the Islamic republic and to guarantee its security and stability.

Do you expect Khamenei to be challenged?
"At the moment there are no signs that this will happen. But because the situation is so dynamic, and because we know that there are some in the religious establishment who are in favour of annulling the election result, the Supreme Leader's position is not entirely safe. But it is not very likely. I don't think anyone in the opposition is prepared to shake the system so hard that it becomes ungovernable; don't forget that these people are part of that system too."

Until now, Iran was like a democracy wrapped inside a dictatorship, with an elected parliament and president but an appointed supreme leader. Will it now become a real dictatorship?
"I think it will have a much more military face from now on. There will be a cabinet of hawks and the regime will do its best to crush dissident points of view. The interesting to look out for is the make-up of the parliament, which has to approve any new cabinet. Parliament was already critical of Ahmadinejad and his cabinet, and parliament speaker Larijani is not happy with the present situation. The president is not out of the danger zone yet. Parliament could still pass a vote of no confidence, which could force the Supreme Leader to reconsider the case. Then Rafsanjani would have an important role to play again as the president of the Expediency Council, the official arbitrator in case of a dispute between parliament and the Guardian Council. So there are a couple more steps that need to be taken before Ahmadinejad can be sure of his victory."

Why was Mousavi not allowed to become president? Surely, the regime could have easily put him on a leash?
"The Supreme Leader has had many differences of opinion with Mousavi. And the Revolutionary Guard wanted Ahmadinejad. They don't want someone like Mousavi in charge of the nuclear negotiations and the dialogue with the Americans."

Is a deal with the US still possible under these conditions?
"President Obama is facing stiff resistance from Congress over what's happened in Iran. The Iranian-Americans are eloquent and powerful. And Obama is supposed to stand for change and a new generation. It will be morally difficult for him [to make a deal] with a president who is clearly illegitimate, and who we now know has blood on his hands."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_70317631
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:22 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De mens heeft geen natuurlijke vijanden meer behalve zichzelf.
Dat klopt ja. Ik begrijp alleen niet dat vrede geen optie is voor dit soort figuren. Gewoon elkaar met rust laten en richten op binnenlandse politiek, en wellicht economische tegenspoed accepteren.
Hoe kun je nou een oorlog wensen, of een inval, of vernietiging, als je geen notie hebt van de impact van zoiets. Zouden ze op een Iraans forum ook roepen dat de Duitsers onze hoofdstad zouden moeten bombarderen? Nog zo'n term: "platgooien maar". Zou dat daar ook de -algemene opinie- betreffen? Sta er eens bij stil. Welke dierbaren verliezen we daarbij? Honger, ziekte, verdriet. Elke dag angst, bombardementen en luchtalarmen.

Allemaal voor het geld. De portemonnee van de Westerling.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:35:32 #149
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_70317876
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:15 schreef Chooselife het volgende:

Dat de theocratie verwijderd wordt is een goed iets.

Een oorlog is altijd een kwaad, maar in zo'n geval een noodzakelijk kwaad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_70318266
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat de theocratie verwijderd wordt is een goed iets.
Waarom eigenlijk?
Waar haal jij het recht vandaan je eigen normen- en waarden boven de overwegend Islamitische te scharen? Westerse arrogantie.
Heb je je nooit afgevraagd of die mensen daar toevallig niet gewoon gelukkig zijn met wat ze hebben? Niet iedereen heeft een SUV, computer, gsm en een royale bankrekening nodig om fijn door het leven te kunnen.
Ik zie geen 80 miljoen Iraniërs met stichting Korrelatie bellen of collectief zelfmoord plegen, dus blijkbaar is men daar tevreden met wat men daar heeft.
Die recente betogingen hebben daar ook niets mee te maken trouwens. Er is altijd een kleine, fantieke minderheid (voornamelijk bestaand uit jonge volwassenen) die voor verandering pleit. Zonder stil te staan bij de gevolgen ervan, want ze weten niet hoe men in het Westen feitelijk leeft; overspannen, gestressed, belust op geld en macht. Zogenaamde vrijheden. Het is gebaseerd op een utopisch ideaalbeeld, geschetst door televisie en internet. Een soort Westerse wortel die ze voorgehouden wordt. Ik weet zeker dat het geen geluk en voorspoed met zich meebrengt. Een illusie.
quote:
Een oorlog is altijd een kwaad, maar in zo'n geval een noodzakelijk kwaad.
Belachelijke opinie. Respecteren en met rust laten. En die klotewapens eens op zak laten.
Wij hebben geen patent op de juiste normen- en waarden. Op wat correct is, en ethisch verantwoord is. Wij denken het alleen, omdat we tot over onze oren arrogant en decadent zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')