Jij doet hier een heleboel aannames over mij. Die geen van allen waar zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:44 schreef Chooselife het volgende:
Waarom eigenlijk?
Waar haal jij het recht vandaan je eigen normen- en waarden boven de overwegend Islamitische te scharen? Westerse arrogantie.
Heb je je nooit afgevraagd of die mensen daar toevallig niet gewoon gelukkig zijn met wat ze hebben? Niet iedereen heeft een SUV, computer, gsm en een royale bankrekening nodig om fijn door het leven te kunnen.
Ik zie geen 80 miljoen Iraniėrs met stichting Korrelatie bellen of collectief zelfmoord plegen, dus blijkbaar is men daar tevreden met wat men daar heeft.
Die recente betogingen hebben daar ook niets mee te maken trouwens. Er is altijd een kleine, fantieke minderheid (voornamelijk bestaand uit jonge volwassenen) die voor verandering pleit. Zonder stil te staan bij de gevolgen ervan, want ze weten niet hoe men in het Westen feitelijk leeft; overspannen, gestressed, belust op geld en macht. Zogenaamde vrijheden. Het is gebaseerd op een utopisch ideaalbeeld, geschetst door televisie en internet. Een soort Westerse wortel die ze voorgehouden wordt. Ik weet zeker dat het geen geluk en voorspoed met zich meebrengt. Een illusie.
Probleem met die stelling is dat een regering die denkt dat ze God/Allah/Vishnu achter zich hebben staan geen probleem heeft met bijvoorbeeld nucleaire raketten afvoeren, omdat God/Allah/Vishnu ze toch wel zal beschermen tegen de tegenaanval (of zij zien het zelfs als een eer om te sneuvelen voor die God/Allah/Vishnu en nemen vernietiging voor lief).quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:44 schreef Chooselife het volgende:
Belachelijke opinie. Respecteren en met rust laten. En die klotewapens eens op zak laten.
Wij hebben geen patent op de juiste normen- en waarden. Op wat correct is, en ethisch verantwoord is. Wij denken het alleen, omdat we tot over onze oren arrogant en decadent zijn.
Wat een clichee beeld van de westerse samenleving heb jij. Denk je echt dat het om cellphones en suv's gaat?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:44 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Waar haal jij het recht vandaan je eigen normen- en waarden boven de overwegend Islamitische te scharen? Westerse arrogantie.
Heb je je nooit afgevraagd of die mensen daar toevallig niet gewoon gelukkig zijn met wat ze hebben? Niet iedereen heeft een SUV, computer, gsm en een royale bankrekening nodig om fijn door het leven te kunnen.
Ik zie geen 80 miljoen Iraniėrs met stichting Korrelatie bellen of collectief zelfmoord plegen, dus blijkbaar is men daar tevreden met wat men daar heeft.
Die recente betogingen hebben daar ook niets mee te maken trouwens. Er is altijd een kleine, fantieke minderheid (voornamelijk bestaand uit jonge volwassenen) die voor verandering pleit. Zonder stil te staan bij de gevolgen ervan, want ze weten niet hoe men in het Westen feitelijk leeft; overspannen, gestressed, belust op geld en macht. Zogenaamde vrijheden. Het is gebaseerd op een utopisch ideaalbeeld, geschetst door televisie en internet. Een soort Westerse wortel die ze voorgehouden wordt. Ik weet zeker dat het geen geluk en voorspoed met zich meebrengt. Een illusie.
[..]
Belachelijke opinie. Respecteren en met rust laten. En die klotewapens eens op zak laten.
Wij hebben geen patent op de juiste normen- en waarden. Op wat correct is, en ethisch verantwoord is. Wij denken het alleen, omdat we tot over onze oren arrogant en decadent zijn.
Och, het zou best kunnen dat er mensen zijn die graag een facistische regering hebben die mensen op straat in elkaar slaan als ze een verkeerde t-shirt dragen, maar laat deze mensen wel de keuze maken (stemmen), bij een dictatuur kan je nooit zeggen dat het de wil van het volk op dat moment is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het gaat om vrijheid van de dwingende religieuze repressie, om vrijheid van media en meningsuiting. Om zoveel meer: te mogen zijn wie je wil zijn.
Dat vind jij ja. En je baseert het waarschijnlijk op televisie kijken en wilde verhalen uit de Aktueel en Nieuwe Revu.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jij doet hier een heleboel aannames over mij. Die geen van allen waar zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ik de Westerse idealen superieur vind.
Ik zeg alleen dat ik een theocratie een beroerde staatsvorm vind en dat die ten alle tijde verwijderd dient te worden.
[..]
Die passages over nuceaire wapens verzin je terplekke.quote:Probleem met die stelling is dat een regering die denkt dat ze God/Allah/Vishnu achter zich hebben staan geen probleem heeft met bijvoorbeeld nucleaire raketten afvoeren, omdat God/Allah/Vishnu ze toch wel zal beschermen tegen de tegenaanval (of zij zien het zelfs als een eer om te sneuvelen voor die God/Allah/Vishnu en nemen vernietiging voor lief).
Kun je toch moeilijk volhouden dat de rest van de wereld daar ging last van heeft en dat het een interne zaak van het land is en 'wij' (wie zijn dat überhaupt) ons er niet mee moeten bemoeien.
Ik kan je het boek 'The End of Faith' van Sam Harris aanbevelen op dat vlak.
Vast en zeker exemplary als in:quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:03 schreef Disana het volgende:
http://www.washingtonpost(...)55.html?hpid=topnews
De opgepakte betogers zullen in een speciaal gerechtshof berecht worden. Zij zullen als voorbeeld worden gesteld.
"TEHRAN, June 23 -- Iranian authorities Tuesday announced the establishment of a special court to try detained protesters"
"Those arrested in recent events will be dealt with in a way that will teach them a lesson," the official, Ibrahim Raisi, was quoted as saying. "The rioters should be dealt with in an exemplary way, and the judiciary will do that."
Ja, daar gaat het om. Confisqueren van grondstoffen, afzet voor beursgenoteerde bedrijven en Rusland en China de pas afsnijden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat een clichee beeld van de westerse samenleving heb jij. Denk je echt dat het om cellphones en suv's gaat?
Het gaat om vrijheid van de dwingende religieuze repressie, om vrijheid van media en meningsuiting. Om zoveel meer: te mogen zijn wie je wil zijn.
Zo ver zal het hopelijk wel niet gaan, maar een speciaal gerechtshof klinkt wel zorgelijk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Vast en zeker exemplary als in:
[ afbeelding ]
Ja erg wreed. Maar die kennen we al van onze bondgenoten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Vast en zeker exemplary als in:
[ afbeelding ]
quote:Former Iranian President Mohammad Khatami has made the following call for mass action tomorrow, Wednesday, morning throughout the cities and towns of Iran.
Leading opposition candidate Mir Hossein Mousavi, has just posted Khatami's call to his Facebook page:
In the name of God
We will not waste our energy, but act efficiently. We have conveyed our words to the coup-makers to the world in the streets. Now we need to change our strategy.
From this Tuesday, at 9 every morning we will all go to the bazaar in our towns all over the country. If they prevent us, the bazaar will close. If they do not, there will be such congestion that the business will get interrupted and the bazaar will close. If they disconnect the telephone lines, again all activities will get interrupted and the bazaar will close. As much as possible, we will shut down the whole town and go to the bazaar to shut it down.
Take everyone with you. Bring the children, too –without any slogans-without green signs-without sit-ins; pretending to go shopping but not buying anything. We will only think of shutting down the bazaar, but do not leave any traces, not even a victory sign by our hands. NOT AT ALL.
We will only think of victory. Bring the children, all the towns of Iran, without slogans, without slogans, without slogans, quietly, quietly, quietly, without greens, without sit-ins, without fighting. If anyone starts quarrels or shouts, we will not join because we pretend to be going shopping. There is no need to fear, and everyone will come. No fights, no bloodshed, no slogans, no sit-ins. If they prevent us, we simply return because we mean to shut down the bazaar, not to assemble. If they shoot tear gas, the bazaar will close. We will act smartly and will not engage in any sort of fights although if any fighting happens the bazaar will close due to insecurity. But we will not engage in any fights, and calmly and solely think of victory. With the congestion the bazaar will shut down, or no one will be there. Under any circumstances we will win. Dear Mr. Mousavi: We do not need your martyrdom and self-sacrifice; we need your leadership until we reach our goals. Until 9am Tuesday, the 3rd day of the martyrdom of June 20th martyrs, we will have enough time to inform everyone.
Inform friends by any means: through websites, foreign media…. From Tuesday towards bazaar.
Send this message to friends and the addresses below so that it gets widespread all over our dear Iran. This strategy is effective and there is no need to fear, and will bring millions of Iranians into the scene without any bloodshed. Rest assured this strategy is so effective that the enemy will soon start denying and making rumors, and will start struggling. Do not believe them because this program will continue. Do not listen to rumors and inform everyone by whatever means possible.
Wishing for success.
quote:This is quite brilliant on a tactical level. It is a method of contributing to a General Strike without calling it one. It gives the bazaari shopkeepers a pretext to shut down the bazaars - the backbone of Iranian commerce - without risking losing their market posts (as the State has threatened). It allows demonstrators a large degree of stealth heading to and from the "demonstration" without placards or wearing green or anything else to call attention to them as individuals. It focuses the struggle in a highly public place - one that exists in every city and town - where if the State chooses violent repression it will provoke even more opposition from previously unmobilized forces.
How does the regime deal with that? It leaves no good choices for those trying to hold on to what is already a shaking grip on their power.
Nee, Hezbollah, Hamas en andere terroristische groeperingen die door Iran gesteund worden doen niemand iets kwaad. Het zijn enkel scoutingclubjes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Wij hebben geen last van Iran, want Iran doet niemand buiten de landsgrenzen iets kwaad tot nu toe. Dit zijn de feiten. Punt uit.
Fijn dat wij Israėl steunen, over terroristische groeperingen gesproken. Deze hebben zelfs high-tech wapens tot hun beschikking en kunnen vrijuit hun gang gaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, Hezbollah, Hamas en andere terroristische groeperingen die door Iran gesteund worden doen niemand iets kwaad. Het zijn enkel scoutingclubjes.
Meteen weer alles bagatelliseren. Dat zegt al genoeg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Fijn dat wij Israėl steunen, over terroristische groeperingen gesproken. Deze hebben zelfs high-tech wapens tot hun beschikking en kunnen vrijuit hun gang gaan.
De waslijst aan oorlogsmisdaden vergeten? December 2008 nog, in Gaza? Hoeveel burgerdoden vielen er ook alweer? En hoeveel ook alweer aan Israelische zijde? Verboden munitie? Fosforgranaten? Clusterbommen? Medische hulp verbieden?
Ik noem de feiten op, zonder het gedrag van de vermeende uitwassen van HAMAS en Hezbollah goed te praten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Meteen weer alles bagatelliseren. Dat zegt al genoeg.
Deze opstand komt van binnenuit, niemand dwingt Iraniers om naar buiten te gaan en een kogel tussen hun ogen te vangen. Als jij denkt ze dat doen voor Calvin Klein of de CIA zie je niet wat er gebeurt, voor geen meter.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het om. Confisqueren van grondstoffen, afzet voor beursgenoteerde bedrijven en Rusland en China de pas afsnijden.
Als het om dat tweede ging, waarom liggen ze dan niet in Somalie voor de deur. Of Jemen, Soedan, Saudi-Arabiė, Egypte, Algerije, noem maar op. Streng Islamitisch, veel strenger dan de relatief gematigde Perzen.
meneer heeft zeker een punt, dat moet je toch gewoon toegeven? Het is sneu voor de mensen van Iran dat ze in een andere tijdperk leven wat betreft individuele vrijheid. Maar goed sommige delen van de wereld is dat nu eenmaal zo.....quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Meteen weer alles bagatelliseren. Dat zegt al genoeg.
Feiten of geen feiten, je draait er gewoon omheen. Je beweert dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet, terwijl ik aangeef dat ze dit wel degelijk indirect doen. Vervolgens kom je aanzetten met een heel betoog over Israel en haar ''oorlogsmisdaden'', terwijl ik niks met Israel te maken heb. Je bewering is dus gewoon feitelijk incorrect.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik noem de feiten op, zonder het gedrag van de vermeende uitwassen van HAMAS en Hezbollah goed te praten.
Ik vind de oorlogsmisdaden van Israėl vele malen schokkender dan wat deze organisaties hebben uitgericht, uitgedrukt in overtredingen van oorlogsconventies en burgerslachtoffers.
http://www.liveleak.com/view?i=9cd_1245765598quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eergisteren op de nederlandse tv zag ik een korte clip gefilmd via een mobieltje dat behoorlijke indruk op me maakte.
Een vrouw zonder hoofddoek liep in een sexy jurk met split uitdagend te paraderen tussen de auto's. Voor Iran is dat zeer schokkend aangezien er zeer strenge kledingsregels gelden. Dat soort verzet is niet zomaar weg en ik vond het zeer gewaagd en indrukwekkend. Voor mij een beeld dat hoort bij deze revolutie en een teken dat er zeer vele manieren zijn om deze strijd te voeren.
hij wil gewoon aangeven dat wij net zo heilig zijn als iran, dat je dat niet wil snappen gaat mijn pet te boven. Gewoonweg hypocriet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Feiten of geen feiten, je draait er gewoon omheen. Je beweert dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet, terwijl ik aangeef dat ze dit wel degelijk indirect doen. Vervolgens kom je aanzetten met een heel betoog over Israel en haar ''oorlogsmisdaden'', terwijl ik niks met Israel te maken heb. Je bewering is dus gewoon feitelijk incorrect.
Exact. En ik ben van mening dat we ze geen nieuw tijdperk moeten komen opdringen, omdat wij ervan overtuigd zijn dat dat voor iedereen beter is. Ik noem dat Westerse arrogantie en decadentie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:28 schreef ASroma het volgende:
[..]
meneer heeft zeker een punt, dat moet je toch gewoon toegeven? Het is sneu voor de mensen van Iran dat ze in een andere tijdperk leven wat betreft individuele vrijheid. Maar goed sommige delen van de wereld is dat nu eenmaal zo.....
Ik heb toch niets met andere landen te maken? Ik reageer enkel op zijn bewering dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet. Dat jij dat niet inziet zegt volgens mij genoeg over jou.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:31 schreef ASroma het volgende:
[..]
hij wil gewoon aangeven dat wij net zo heilig zijn als iran, dat je dat niet wil snappen gaat mijn pet te boven
Hamas en Hezbollah hebben gewoon bestaansrecht hoor. De meestel landen erkennen dit ook. De kwalificatie terreurorganisatie komt van jezelf, de VS en z'n vaste clubje en Israėl. Ik denk dat je meer de militante, extremistische takken bedoelt. Die zaaien terreur en plegen aanslagen op Israeli.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Feiten of geen feiten, je draait er gewoon omheen. Je beweert dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet, terwijl ik aangeef dat ze dit wel degelijk indirect doen. Vervolgens kom je aanzetten met een heel betoog over Israel en haar ''oorlogsmisdaden'', terwijl ik niks met Israel te maken heb. Je bewering is dus gewoon feitelijk incorrect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |