Kan hij voor zijn carriere dan niet beter naar Ajax gaan?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:55 schreef sjimz het volgende:
Ik gun hem wel een transfer naar Everton.
Dat zou een mooie club voor berg zijn.

Nee, in Nederland is hij denk ik wel uitgeleerd.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Kan hij voor zijn carriere dan niet beter naar Ajax gaan?

AS Roma een mooie club als Lazio je favoriete club is.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:34 schreef Blawh het volgende:
Everton of Ajax? Hij is beter dan Huntelaar, dus een betere club uit de Europese subtop zou beter zijn. AS Roma lijkt me wel een mooie club voor hem, of Sevilla.

Het huidige Lazio is onder zijn niveau, met AS zou hij waarschijnlijk EL kunnen spelen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:45 schreef sjimz het volgende:
AS Roma een mooie club als Lazio je favoriete club is.

Met Everton en Ajax ookquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:53 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het huidige Lazio is onder zijn niveau, met AS zou hij waarschijnlijk EL kunnen spelen.

Ajax is natuurlijk een zwalkende club in een competitie die minder hoog staat aangeschreven dan de Serie A.quote:

Begrijp je nu wel het verschil tussen ontkenning en mededeling?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:55 schreef sjimz het volgende:
Ik gun hem wel een transfer naar Everton.
Dat zou een mooie club voor berg zijn.

Klopt en klopt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:02 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ajax is natuurlijk een zwalkende club in een competitie die minder hoog staat aangeschreven dan de Serie A.
Everton weet zich niet zo goed als ieder jaar te plaatsen voor Europees voetbal, in tegenstelling tot AS Roma.

Welnee, kies dan voor AZ daar heb je tenminste nog potentie in ontwikkeling in de Champions League.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]

Lijkt me ook welquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]

quote:The agent: "Berg is ready for all leagues"
"Is a very great interest"
GÖTEBORG. EM's shooting King yelled out their disappointment the only one left on the field.
Next week, after a meeting with the agent Sören Lerby, beyond can be switched to a contract in a European storklubb.
- My chances of playing in one of the major leagues have improved our performance here, "says Marcus Berg, 23.
The two goals and the game from Marcus Berg in the second half against England makes Groningen attacker is more than red-hot on the international transfer market.
He is EM's best scorer with seven goals.
- It is a very strong interest from many clubs around Marcus, says his agent Sören Lerby night.
- Clubs from all over Europe. The effort against England Marcus has shown that he can perform against the best opposition. He is ready for the line any time, "says Lerby.
In the next week should be Lerby and Berg meet and discuss what the alternatives are.
Crucial is also the clubs that are ready to pay the 150 million as Groningen now asking for their nugget.
A few days ago wrote the Dutch newspaper De Pers that Groningen has an agreement with Ajax for a purchase of the Mountain for 123 million.
"Viewed we are really good"
According to Sport Bladet Dutch sources do not match this.
Instead, the AZ Alkmaar club as Groningen agree with the price tag of 10 million.
But the oral agreement has little value because Berg does not want to AZ. Should he even be left in the Netherlands, Ajax and PSV Eindhoven, the only possible club addresses.
Marcus's ambition is to trade up to one of the major leagues.
- Yes, it would all players dream. Since the line it will be allowed to see, "he told Sportbladet.
Jörgen Lennartsson believes that many of you need to trade up you will continue to evolve.
- It is clear that it is so. Now we have played international matches and known about it. We missed the UEFA Cup with Groningen. It was a disappointment, "says Berg.
As punishment the drama was over, all players had submitted the plan and the stands emptied - was a very sad Marcus Berg left alone on the lawn.
After several minutes he desperately with his hands in the grass and yelled out his disappointment.
- I was angry and disappointed. I had missed a penalty. After waiting a match as we did, it is a disaster to lose in this way.
During the fantastic second half showed Berg, in addition to the two cases, also discussed previously unknown more leadership when he called on the players.
- We showed that we are really good together and also individually, we can match any team. We should be proud, "says Marcus Berg.

Kan die beter naar AZ, lekker paar potjes ballen in CL word tie nog beter van dan bij Ajax.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:16 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel
Ik denk dat hij nog niet goed genoeg is voor de Europese top. Als hij 2 jaar bij Ajax voetbalt zou hij dat wel kunnen worden. En bij Ajax speelt hij zich volledig in de schijnwerpers voor een Europese topclub, iets wat bij andere Nederlandse clubs of buitenlandse subtoppers minder snel gebeurd.

quote:Jol: 'geen sprake van komst Berg'
Ajax-coach Martin Jol liet in een interview met AT5 los dat de geruchten rond de komst van Marcus Berg naar Ajax onzin zijn.
Jol deed zijn uitlatingen na de met 1-10 gewonnen oefenwedstrijd bij de amateurs van D.W.V. "Ik snap niet waar die verhalen vandaan komen. Er is geen sprake van een transfer van Berg naar Ajax", aldus de kersverse Ajax-trainer. De afgelopen tijd waren er in de media sterke geruchten dat de 22-jarige Zweedse spits van FC Groningen naar Amsterdam zou komen.
AT5

Nee.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]

Want Ajax kocht al niet alles wat los en vast zat in de Nederlandse competitie. Ik zou het wel weer eens leuk vinden als Ajax z'n eigen talenten scoutquote:Op zondag 28 juni 2009 01:17 schreef Ordinair het volgende:
Niet naar Ajax dus?Zou ik echt jammer vinden. Het lijkt me een goede spits voor ons, neusje voor de goal dat is wat we nodig hebben! Al moet je er een klap geld voor neer tellen, betere optie voor Ajax is er op dit moment niet.

Of beter nog: zelf opleidt. Ik dacht altijd dat dat een voorname eigenschap van Ajax was, maar de laatste jaren zit ik er blijkbaar naast.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:36 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Want Ajax kocht al niet alles wat los en vast zat in de Nederlandse competitie. Ik zou het wel weer eens leuk vinden als Ajax z'n eigen talenten scout

Ajax heeft niet (veel) meer uit de Nederlandse competitie gekocht dan AZ of PSV.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:36 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Want Ajax kocht al niet alles wat los en vast zat in de Nederlandse competitie. Ik zou het wel weer eens leuk vinden als Ajax z'n eigen talenten scout

Vermaelenquote:Op zondag 28 juni 2009 12:44 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Of beter nog: zelf opleidt. Ik dacht altijd dat dat een voorname eigenschap van Ajax was, maar de laatste jaren zit ik er blijkbaar naast.

Sneijder, Van der Vaart, Heit en in mindere mate Maduro zijn van begin deze eeuw, ik bedoel nadrukkelijk de laatste drie/vier jaar.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vermaelen
Heitinga
Sneijder
Van der Vaart
De Mul
Maduro
Je zit er inderdaad naast

Maar daar zit meteen het verschil in. Bij Ajax zijn het allemaal mensen die een topseizoen draaiden. Bij AZ allemaal mensen die ofwel op een zijspoor raakten (Schaars, Hamdaoui), ofwel eerste divisie speelden (De Zeeuw, Moisander, VdV) , ofwel redelijk onbekend/ondergewaardeerd waren.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax heeft niet (veel) meer uit de Nederlandse competitie gekocht dan AZ of PSV.
Van vorig seizoen de spelers in de selectie die van een andere Nederlandse club kwamen:
Ajax
Bruno Silva
Luis Suarez
Rasmus Lindgren
Miralem Sulejmani
Rob Wielaert
Ismael Aissati
Leonardo
AZ
Jaliens
Luirink
Mendes da Silva
Schaars
El Hamdaoui
Klavan
Dembele
De Zeeuw
Van der Velden
Moisander
Swerts
Holman
PSV
Zonneveld
Lazovic
Koevermans
Amrabat
Nijland
Pieters
Roorda

quote:Berg laat transfer naar AZ zelf afketsen
Marcus Berg heeft zijn marktwaarde aanzienlijk verhoogd op het Europees Kampioenschap voetbal voor spelers tot 21 jaar. In vier duels wist de aanvaller van FC Groningen liefst zeven maal te scoren, waardoor hij momenteel de ranglijst van topscorers op het toernooi aanvoert. Door de uitschakeling tegen Engeland in de halve finale, zal hij zijn totaal niet meer op kunnen krikken.
De keerzijde van de uitschakeling is de toenemende stroom geruchten over een transfer van de Zweedse doelpuntenmachine. Zowel zaakwaarnemer als speler hadden afgesproken tijdens het lopende toernooi niet in onderhandeling te gaan met geïnteresseerde clubs. Nu voor Zweden, en daarmee ook voor Berg, het toernooi over is, lijkt het erop dat het niet meer een kwestie is wanneer de aanvaller vertrekt, mar slechts met welke club de deal tot stand komt.
Tegenover het Zweedse Aftonbladet verklaard de zaakwaarnemer van Berg, Sören Lerby, dat er over interesse niet te klagen valt. "Er is ontzettend veel interesse", aldus Lerby. Ook Berg zelf acht de kans groot dat hij het komende seizoen in een ander shirt dan dat van FC Groningen speelt. "Mijn kansen om te spelen voor een club uit een van de grote competities zijn vergroot door mijn prestaties hier."
De treffers van Berg hebben hem inmiddels tot een gewild persoon gemaakt op de transfermarkt, waarvoor scouts van clubs uit heel Europa op de tribunes hun plek hadden ingenomen. "De clubs komen uit heel Europa. Door zijn treffers tegen Engeland heeft Marcus getoond te kunnen presteren tegen toplanden. Hij is dan ook meer dan klaar voor die competitie", aldus Lerby.
Volgende week zullen speler en zaakwaarnemer om de tafel gaan zitten om te kijken wat de mogelijkheden zijn tot een transfer. Van doorslaggevende factor zal de transfersom zijn die FC Groningen wil voor haar sterspeler. De Trots van het Noorden is bereid te gaan praten bij biedingen van tenminste vijftien miljoen euro.
AZ en FC Groningen zouden tot een mondelinge afspraak zijn gekomen om de transfer voor tien miljoen euro af te ronden. De deal ging echter niet door, omdat Berg zelf een overgang naar de club uit Alkmaar niet zag zitten. Slechts PSV en Ajax zijn de clubs binnen Nederland die de clubtopscorer van FC Groningen als een stap vooruit ziet. Het liefste maakt Berg echter de stap naar een andere competitie. "Dat is wel de droom van elke speler ja. Ik speel nu internationale wedstrijden en dat voelt goed. Met FC Groningen grepen we naast de UEFA Cup. Dat was een teleurstelling."
De uitschakeling op het EK onder-21 in eigen land kwam veel harder aan bij de nummer negen. "Ik was kwaad en teleurgesteld. Het voelde als een straf. Nadat we een goede wedstrijd speelden, is het een catastrofe om op deze manier te verliezen. Maar we hebben aangetoond dat we goed samen maar ook individueel kunnen spelen. We zullen trots zijn."

Minimaal vijftien miljoen euro dus. Vind ik een goed streefbedrag.quote:

quote:Marcus Berg is op weg naar Fiorentina weet Channel 4. De Zweedse spits van FC Groningen is een handtekening verwijderd van een overgang naar I Viola. De Groningers kunnen na de overgang 11,5 miljoen euro op de rekening bijschrijven.

Ja, hier valt echt veel meer uit te halen. 15 mil is toch echt wel mogelijk voor de beste speler van het U-21 (waarschijnlijk)quote:

Hangt er vanaf of ze door deze lagere transferprijs er een goede clausule in kunnen zetten bij doorverkoop.quote:

Is toch iets anders...quote:Viola prepare bid for Berg
Sunday 28 June, 2009
Fiorentina are looking to add even more youth to their ranks with the signing of 22-year-old Swedish sensation Marcus Berg.
The Dutch Press understands Fiorentina have watched the Groningen starlet several times over the last year.
Berg is currently on international duty with Sweden at the European Under-21 Championship.
He is the competition's top scorer with seven goals in four games.
For such a young player, Berg has already had a prolific career.
He has scored 33 goals in 57 appearances for Groningen.
The former IFK Göteborg striker is valued at £9.5m and still has two years left to run on his contract with Groningen.
Ajax and Lazio are also interested in his signature.

Nee, daar is geen sprake van.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:54 schreef sjimz het volgende:
9,5 miljoen pond is iets meer dan 11 miljoen euro.
Zal het dan toch een clausule zijn?

kutquote:Op zondag 28 juni 2009 16:56 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Post je weer nieuws dat er al staat.

denken wij anders over?! Fout zwagertje fout, wij denken niets wij krijgen het label opgeplakt door leden zoals jij.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:52 schreef Grunner het volgende:
[..]
Minimaal vijftien miljoen euro dus. Vind ik een goed streefbedrag.
Dat hij niet naar AZ wil is natuurlijk logisch. Die club is simpelweg niet groot genoeg. Al denken ze daar in Alkmaar heel anders over![]()

quote:On the 28th June 2009 Berg completed his £16 million transfer to premier league side Manchester City on a reported 5 year deal according to Skysports.com.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |