abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 11:36:01 #176
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70443143
quote:
Op zondag 28 juni 2009 01:17 schreef Ordinair het volgende:
Niet naar Ajax dus? Zou ik echt jammer vinden. Het lijkt me een goede spits voor ons, neusje voor de goal dat is wat we nodig hebben! Al moet je er een klap geld voor neer tellen, betere optie voor Ajax is er op dit moment niet.
Want Ajax kocht al niet alles wat los en vast zat in de Nederlandse competitie. Ik zou het wel weer eens leuk vinden als Ajax z'n eigen talenten scout
  zondag 28 juni 2009 @ 12:44:34 #177
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_70444503
quote:
Op zondag 28 juni 2009 11:36 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Want Ajax kocht al niet alles wat los en vast zat in de Nederlandse competitie. Ik zou het wel weer eens leuk vinden als Ajax z'n eigen talenten scout
Of beter nog: zelf opleidt. Ik dacht altijd dat dat een voorname eigenschap van Ajax was, maar de laatste jaren zit ik er blijkbaar naast.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_70444561
quote:
Op zondag 28 juni 2009 11:36 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ajax heeft niet (veel) meer uit de Nederlandse competitie gekocht dan AZ of PSV.

Van vorig seizoen de spelers in de selectie die van een andere Nederlandse club kwamen:

Ajax
Bruno Silva
Luis Suarez
Rasmus Lindgren
Miralem Sulejmani
Rob Wielaert
Ismael Aissati
Leonardo

AZ
Jaliens
Luirink
Mendes da Silva
Schaars
El Hamdaoui
Klavan
Dembele
De Zeeuw
Van der Velden
Moisander
Swerts
Holman

PSV
Zonneveld
Lazovic
Koevermans
Amrabat
Nijland
Pieters
Roorda

[ Bericht 13% gewijzigd door sjimz op 28-06-2009 12:52:17 ]
pi_70444570
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:44 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Of beter nog: zelf opleidt. Ik dacht altijd dat dat een voorname eigenschap van Ajax was, maar de laatste jaren zit ik er blijkbaar naast.
Vermaelen
Heitinga
Sneijder
Van der Vaart
De Mul
Maduro

Je zit er inderdaad naast
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70444805
Berg-topic.
Er zijn vast wel topics over zelfopgeleide spelers, scouting en het kopen van andere Eredivisieclubs.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 28 juni 2009 @ 13:50:17 #181
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_70445911
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vermaelen
Heitinga
Sneijder
Van der Vaart
De Mul
Maduro

Je zit er inderdaad naast
Sneijder, Van der Vaart, Heit en in mindere mate Maduro zijn van begin deze eeuw, ik bedoel nadrukkelijk de laatste drie/vier jaar.

Daarvan zijn er ook wel een aantal natuurlijk, maar de meesten schreeuwen nog niet bepaald "Ajax product!" qua talent. Hoewel ik van Van der Heijden en Blind best hoge verwachtingen heb, net als Rodney Sneijder, maar dat is allemaal meer de volgende generatie. Misschien is er dus wel hoop.

(Goed Ray, laatste post hierover)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 28 juni 2009 @ 14:51:56 #182
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70447405
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ajax heeft niet (veel) meer uit de Nederlandse competitie gekocht dan AZ of PSV.

Van vorig seizoen de spelers in de selectie die van een andere Nederlandse club kwamen:

Ajax
Bruno Silva
Luis Suarez
Rasmus Lindgren
Miralem Sulejmani
Rob Wielaert
Ismael Aissati
Leonardo

AZ
Jaliens
Luirink
Mendes da Silva
Schaars
El Hamdaoui
Klavan
Dembele
De Zeeuw
Van der Velden
Moisander
Swerts
Holman

PSV
Zonneveld
Lazovic
Koevermans
Amrabat
Nijland
Pieters
Roorda

Maar daar zit meteen het verschil in. Bij Ajax zijn het allemaal mensen die een topseizoen draaiden. Bij AZ allemaal mensen die ofwel op een zijspoor raakten (Schaars, Hamdaoui), ofwel eerste divisie speelden (De Zeeuw, Moisander, VdV) , ofwel redelijk onbekend/ondergewaardeerd waren.

Bij AZ wordt heel veel rendement uit gemiddelde spelers gehaald, ofwel het talent wat er al in zit optimaal benut. Dit ook bij Twente, Heerenveen en Groningen. Bij Ajax presteren mensen die optimaal rendeerden juist minder, op Huntelaar na.

PSV heeft ook niet echt topaankopen gedaan, maar toch passen ze bij PSV. Dat mist Ajax een beetje: aankopen die bij Ajax passen. Ze kopen gewoon wie goed presteert lijkt het soms (op zich niet geheel onlogisch ) .

Dus goed. Bruggetje ontopic: het zal wel weer typisch Ajax zijn als ze Berg halen en dan torenhoge verwachtingen van hem hebben, die hij dan net niet waar kan maken voor ie ofwel afzakt naar een dramatisch niveau, ofwel voor dikke winst wordt doorverkocht.
  zondag 28 juni 2009 @ 14:55:42 #183
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_70447489
Ik dacht dat dit het Berg topic was?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_70447654
quote:
Berg laat transfer naar AZ zelf afketsen

Marcus Berg heeft zijn marktwaarde aanzienlijk verhoogd op het Europees Kampioenschap voetbal voor spelers tot 21 jaar. In vier duels wist de aanvaller van FC Groningen liefst zeven maal te scoren, waardoor hij momenteel de ranglijst van topscorers op het toernooi aanvoert. Door de uitschakeling tegen Engeland in de halve finale, zal hij zijn totaal niet meer op kunnen krikken.

De keerzijde van de uitschakeling is de toenemende stroom geruchten over een transfer van de Zweedse doelpuntenmachine. Zowel zaakwaarnemer als speler hadden afgesproken tijdens het lopende toernooi niet in onderhandeling te gaan met geïnteresseerde clubs. Nu voor Zweden, en daarmee ook voor Berg, het toernooi over is, lijkt het erop dat het niet meer een kwestie is wanneer de aanvaller vertrekt, mar slechts met welke club de deal tot stand komt.

Tegenover het Zweedse Aftonbladet verklaard de zaakwaarnemer van Berg, Sören Lerby, dat er over interesse niet te klagen valt. "Er is ontzettend veel interesse", aldus Lerby. Ook Berg zelf acht de kans groot dat hij het komende seizoen in een ander shirt dan dat van FC Groningen speelt. "Mijn kansen om te spelen voor een club uit een van de grote competities zijn vergroot door mijn prestaties hier."

De treffers van Berg hebben hem inmiddels tot een gewild persoon gemaakt op de transfermarkt, waarvoor scouts van clubs uit heel Europa op de tribunes hun plek hadden ingenomen. "De clubs komen uit heel Europa. Door zijn treffers tegen Engeland heeft Marcus getoond te kunnen presteren tegen toplanden. Hij is dan ook meer dan klaar voor die competitie", aldus Lerby.

Volgende week zullen speler en zaakwaarnemer om de tafel gaan zitten om te kijken wat de mogelijkheden zijn tot een transfer. Van doorslaggevende factor zal de transfersom zijn die FC Groningen wil voor haar sterspeler. De Trots van het Noorden is bereid te gaan praten bij biedingen van tenminste vijftien miljoen euro.

AZ en FC Groningen zouden tot een mondelinge afspraak zijn gekomen om de transfer voor tien miljoen euro af te ronden. De deal ging echter niet door, omdat Berg zelf een overgang naar de club uit Alkmaar niet zag zitten. Slechts PSV en Ajax zijn de clubs binnen Nederland die de clubtopscorer van FC Groningen als een stap vooruit ziet. Het liefste maakt Berg echter de stap naar een andere competitie. "Dat is wel de droom van elke speler ja. Ik speel nu internationale wedstrijden en dat voelt goed. Met FC Groningen grepen we naast de UEFA Cup. Dat was een teleurstelling."

De uitschakeling op het EK onder-21 in eigen land kwam veel harder aan bij de nummer negen. "Ik was kwaad en teleurgesteld. Het voelde als een straf. Nadat we een goede wedstrijd speelden, is het een catastrofe om op deze manier te verliezen. Maar we hebben aangetoond dat we goed samen maar ook individueel kunnen spelen. We zullen trots zijn."
pi_70448699
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:03 schreef Gruning3r het volgende:

[..]
Minimaal vijftien miljoen euro dus. Vind ik een goed streefbedrag.

Dat hij niet naar AZ wil is natuurlijk logisch. Die club is simpelweg niet groot genoeg. Al denken ze daar in Alkmaar heel anders over
pi_70449711
quote:
Marcus Berg is op weg naar Fiorentina weet Channel 4. De Zweedse spits van FC Groningen is een handtekening verwijderd van een overgang naar I Viola. De Groningers kunnen na de overgang 11,5 miljoen euro op de rekening bijschrijven.
pi_70449837
Vind ik nogal weinig.
  zondag 28 juni 2009 @ 16:38:03 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70449846
Ik niet.
2000 light years from home
  zondag 28 juni 2009 @ 16:38:49 #189
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_70449868
11.5 miljoen vind ik niet erg veel.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_70449875
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef sjimz het volgende:
Vind ik nogal weinig.
Ja, hier valt echt veel meer uit te halen. 15 mil is toch echt wel mogelijk voor de beste speler van het U-21 (waarschijnlijk)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zondag 28 juni 2009 @ 16:39:44 #191
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70449890
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef sjimz het volgende:
Vind ik nogal weinig.
Hangt er vanaf of ze door deze lagere transferprijs er een goede clausule in kunnen zetten bij doorverkoop.
  zondag 28 juni 2009 @ 16:51:24 #192
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70450216
quote:
Viola prepare bid for Berg
Sunday 28 June, 2009
Fiorentina are looking to add even more youth to their ranks with the signing of 22-year-old Swedish sensation Marcus Berg.

The Dutch Press understands Fiorentina have watched the Groningen starlet several times over the last year.

Berg is currently on international duty with Sweden at the European Under-21 Championship.

He is the competition's top scorer with seven goals in four games.

For such a young player, Berg has already had a prolific career.

He has scored 33 goals in 57 appearances for Groningen.

The former IFK Göteborg striker is valued at £9.5m and still has two years left to run on his contract with Groningen.

Ajax and Lazio are also interested in his signature.
Is toch iets anders...
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_70450313
9,5 miljoen pond is iets meer dan 11 miljoen euro.
Zal het dan toch een clausule zijn?
pi_70450360
  zondag 28 juni 2009 @ 16:55:29 #195
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70450361
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:54 schreef sjimz het volgende:
9,5 miljoen pond is iets meer dan 11 miljoen euro.
Zal het dan toch een clausule zijn?
Nee, daar is geen sprake van.
Ik zie dit gewoon als pure speculatie over zijn waarde en dat Fiorentina daar in de buurt moet bieden om te kunnen onderhandelen...
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zondag 28 juni 2009 @ 16:56:12 #196
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70450388
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:55 schreef Gruning3r het volgende:
[ afbeelding ]
Post je weer nieuws dat er al staat .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_70450435
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:56 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Post je weer nieuws dat er al staat .
kut
  zondag 28 juni 2009 @ 16:58:28 #198
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_70450448
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:52 schreef Grunner het volgende:

[..]

Minimaal vijftien miljoen euro dus. Vind ik een goed streefbedrag.

Dat hij niet naar AZ wil is natuurlijk logisch. Die club is simpelweg niet groot genoeg. Al denken ze daar in Alkmaar heel anders over
denken wij anders over?! Fout zwagertje fout, wij denken niets wij krijgen het label opgeplakt door leden zoals jij.
Als jij je huiswerk goed gedaan hebt dan wil ik eens 2 voorbeelden van jou lezen waaruit blijkt dat wij denken groot genoeg te zijn...

Ben benieuwd naar je reactie....

(Wij zijn zelfs gevraagd door de KNVB om het plakaat topclub te krijgen om zo de top 3 te kunnen ontlopen op diverse speeldagen in het seizoen.
En wat was het antwoord uit Alkmaar? "Nee merci."
Das toch dom als je groot wilt zijn/worden...)

Maar nogmaals... Ben benieuwd naar je gegooglde antwoorden die je zal proberen te vinden.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_70453227
quote:
On the 28th June 2009 Berg completed his £16 million transfer to premier league side Manchester City on a reported 5 year deal according to Skysports.com.
pi_70453262
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:52 schreef Gruning3r het volgende:

[..]
bs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')