Dan kunnen we de discussie vanaf nu achter ons laten, toch?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
Fraai grafiekje van de officiële uitslagen
[ afbeelding ]
Geloofwaardig dat Ahmadinejad in álle provincies behalve Teheran een enorme meerderheid heeft, en in district Teheran - waar het meest naar gekeken wordt - close is maar nog steeds de winnaar?
In 40 of 50 districten heeft meer dan 100% van de mensen gestemdquote:Op maandag 22 juni 2009 23:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
Fraai grafiekje van de officiële uitslagen
[ afbeelding ]
Geloofwaardig dat Ahmadinejad in álle provincies behalve Teheran een enorme meerderheid heeft, en in district Teheran - waar het meest naar gekeken wordt - close is maar nog steeds de winnaar?
Niet echt geloofwaardig nu blijkt dat de verkiezingen vervalst zijn.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan kunnen we de discussie vanaf nu achter ons laten, toch?
Het is toch ook bezopen die kledingvoorschriften daarquote:Op maandag 22 juni 2009 23:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Wow.
CNN liet net een YouTube filmpje zien van een jonge vrouw die enorm Westers gekleed was. Het was niet heel goed te zien want het was met een mobieltje opgenomen en ze hadden haar gezicht geblurred, maar van wat ik er van zag: haren los, tanktop. Een beetje zoals ze in de jaren '70 erbij had kunnen lopen.
Ze liep bewust door het verkeer om een statement te maken.
Is dat nou wel zo slim? Ik vind het enorm moedig, maar...
Is Obama net bezig om de Westerse invloed zo gering mogelijk te laten lijken om de demonstranten geen doodskus te geven..
Nu op Teletekst pagina 126: "honderden betogers".quote:Op maandag 22 juni 2009 17:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, lachen die NOS he? Ze smijten in elk bulletin ondertussen wel een onzin hype van het internet overgenomen, maar als het een keer echt nieuws is (zelfs als die video opzet was dan speelt hij nog een echte rol in de revolutie) dan laten ze het keihard afweten.
50 districten.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:18 schreef Py het volgende:
[..]
In 40 of 50 districten heeft meer dan 100% van de mensen gestemd![]()
Dat heeft het regime al moeten toegeven.
Maar dat had geen invloed op de uitslag, die 3 uur na de sluiting bekend was.
Ik zag het gisteravond laat toen een vriendin en ik tv zaten te kijken.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:21 schreef Meneer_Aart het volgende:
[..]
Nu op Teletekst pagina 126: "honderden betogers".
Op BBC: 1000.
Nogmaals een vraag aan allen: kreeg vanmiddag van iemand een sms waarin stond dat de NOS gisteren op haar site had gezet dat ze het filmpje van Neda niet lieten zien omdat het "niet kan worden uitgesloten dat de video fake is en gemaakt om de Iraanse regering in een kwaad daglicht te stellen". Heb het zelf niet gezien, iemand anders?
If so, dan wordt het m.i. tijd om een algemene klachtenmail op te stellen en masse te versturen. De NOS is al dágen aan het falen.
Ok, ze hebben het dus uitgezonden. Beetje laat...quote:Op maandag 22 juni 2009 23:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik zag het gisteravond laat toen een vriendin en ik tv zaten te kijken.
Dat hadden we dus beter niet kunnen doen, vlak voor het slapengaan. Die rollende ogen... brrr..
Overigens is het natuurlijk lachwekkend dat dit het 3e of 4e item was bij de NOS. Volgens mij hebben ze wel de beelden laten zien nu.
Tuurlijk, harstikke fake, motherfuckers.quote:Overigens kan niet worden uitgesloten dat de video fake is en is gemaakt om de Iraanse regering in een kwaad daglicht te stellen
rest van het verhaal: http://tehranbureau.com/iran-updates/quote:Update: Monday 8 pm Tehran timeTehran resident: I am just back from 7 tir square where there was supposed to be a memorial for the 7th day of the martyrs.
Drove down there at 4 ish. there were a lot of people in the square, but no one allowed to gather, so people were just walking up and down the meydoon (square). there was a HEAVY military presence — all kinds, basij, riot police, khahki (camouflage) uniformed ones — all on motorbikes, or in pick up trucks or standing — they ALL had those batons and weren’t allowing people to stand still (ie. gather). we walked around and tried to have a look from those walkways that cover the meydoon/square but the police were also on them so wouldn’t let u stand still for a second.
Als ik dit zie bedenk ik mij wel dat ook die Basij mensen zijn die waarschijnlijk voornamelijk strijden voor waar zijn in geloven dat de waarheid is en wat goed is in hun ogen. Zoals het gros van de wereldbevolking strijdt en handelt naar wat men gelooft dat goed of acceptabel is.quote:
Er zitten toch ook jonge jochies en jongemannen bij de Basij, toch?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als ik dit zie bedenk ik mij wel dat ook die Basij mensen zijn die waarschijnlijk voornamelijk strijden voor waar zijn in geloven dat de waarheid is en wat goed is in hun ogen. Zoals het gros van de wereldbevolking strijdt en handelt naar wat men gelooft dat goed of acceptabel is.
Dat zij ooit kinderen en jonge mannen zijn geweest met een bepaald wereldbeeld dat gevormd is door een beperkte hoeveelheid aan levenservaring, studie, eventuele indoctrinatie etc.
Niet om het geweld wat zij toe te passen goed te praten maar wij zijn niet in een positie om wie dan ook te veroordelen. Ook al kunnen we er met ons verstand niet bij hoe sommige mensen kunnen handelen (inclusief ikzelf).
Klopt. Mijn vader was als jongeman overigens tijdens de Iran-Irak oorlog ook lid van de Basiji.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Er zitten toch ook jonge jochies en jongemannen bij de Basij, toch?
Wat is dat? Collectief straffen ofzo?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:41 schreef Ludacriss het volgende:
http://www.bbc.co.uk/pers(...)guardssmashing.shtml
Nieuw filmpje waarbij je blijkbaar de politie aan het werk ( tenminste ze slopen alles ;') ).
De Basiji's stonden na de Iran-Irak oorlog in aanzien bij veel Iraniers, maar dat waren andere tijden en de leden waren ook anders dan de leden van nu. Overigens voelen de meeste ex-Basiji leden zich niet meer gerespecteerd door de Iraanse regering en laten dit af en toe ook weleens blijken. Zo ook een voorbeeld van een ex-Basiji lid en veteraan uit de Iran-Irak oorlog die een aantal maanden geleden zichzelf in brand stak voor het parlement omdat hij zich als veteraan niet meer gerespecteerd voelde en nauwelijks meer voor zijn familie kon zorgen omdat hij geen baan kon vinden.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als ik dit zie bedenk ik mij wel dat ook die Basij mensen zijn die waarschijnlijk voornamelijk strijden voor waar zijn in geloven dat de waarheid en dat goed is. Zoals het gros van de wereldbevolking strijdt en handelt naar wat men gelooft dat goed of acceptabel is.
Dat zij ooit kinderen en jonge mannen zijn geweest met een bepaald wereldbeeld dat gevormd is door een beperkte hoeveelheid aan levenservaring, studie, eventuele indoctrinatie etc.
Niet om het geweld goed te praten maar wij zijn niet in een positie om wie dan ook te veroordelen. Ook al kunnen we er met ons verstand niet bij hoe sommige mensen kunnen handelen (inclusief ikzelf).
Omdat ayatollah Khamenei (de personificatie van de Revolutie en de Republiek) zichzelf onmogelijk heeft gemaakt door partij te kiezen.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:55 schreef Tevik het volgende:
Ik begrijp even iets niet: waarom gaat het hier steeds over 'revolutie' en hebben sommige mensen hier het idee dat wat er gebeurd in Teheran iets te maken heeft met de val van de Islamitische Republiek? Zelfs onder de Iraniers die voor Mausavi hebben gekozen is de overgrote meerderheid voor de Islamitische republiek alleen zijn ze het niet eens met de uitslagen van de presidentsverkiezingen. Mausavi is niet voor een seculiere staat, áls hij daar wel voor stond, dan had hij nog minder stemmen gekregen (hij zou die stemmen dan van voornamelijk vuuraanbidders, joden, atheisten enz krijgen die samen niet meer dan 3-4% uitmaken van het hele land).
Wel eens bedacht dat er mensen zijn met reële mogelijkheden om dat te doen die helemaal geen nieuwe Khomeini willen? Dat ze gewoon afwillen van een eenhoofdige staatsvorm?quote:Op maandag 22 juni 2009 22:54 schreef Py het volgende:
[..]
Khamenei heeft zich met de dochter van Rafsanjani iets vergaloppeerd, dat zie ik ook zo. Maar verder probeert Khamenei met alle middelen in het zadel te blijven en zijn er weinig tot geen (op Mousavi na) die hem echt aanvallen. Dat is misschien het grootste verschil met 30 jaar geleden, dat er nu geen sterk alternatief is voor Khamenei, zoals Khomeini toen was voor de Shah.
Daar hoop ik op maar ik wist niet dat dat serieus in de mogelijkheden lag.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wel eens bedacht dat er mensen zijn met reële mogelijkheden om dat te doen die helemaal geen nieuwe Khomeini willen? Dat ze gewoon afwillen van een eenhoofdige staatsvorm?
Tnx voor de informatie.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Basiji's stonden na de Iran-Irak oorlog in aanzien bij veel Iraniers, maar dat waren andere tijden en de leden waren ook anders dan de leden van nu. Overigens voelen de meeste ex-Basiji leden zich niet meer gerespecteerd door de Iraanse regering en laten dit af en toe ook weleens blijken. Zo ook een voorbeeld van een ex-Basiji lid en veteraan uit de Iran-Irak oorlog die een aantal maanden geleden zichzelf in brand stak voor het parlement omdat hij zich als veteraan niet meer gerespecteerd voelde en nauwelijks meer voor zijn familie kon zorgen omdat hij geen baan kon vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heavy shitquote:Op maandag 22 juni 2009 23:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Basiji's stonden na de Iran-Irak oorlog in aanzien bij veel Iraniers, maar dat waren andere tijden en de leden waren ook anders dan de leden van nu. Overigens voelen de meeste ex-Basiji leden zich niet meer gerespecteerd door de Iraanse regering en laten dit af en toe ook weleens blijken. Zo ook een voorbeeld van een ex-Basiji lid en veteraan uit de Iran-Irak oorlog die een aantal maanden geleden zichzelf in brand stak voor het parlement omdat hij zich als veteraan niet meer gerespecteerd voelde en nauwelijks meer voor zijn familie kon zorgen omdat hij geen baan kon vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb eerlijk gezegd geen contact meer met mijn vader, maar de enige reden dat hij zich bij de Basiji had aangemeld was omdat hij van huis was weggelopen. Geen religieuze motieven dus. Hij sloot zich trouwens niet veel later aan bij een oppositiepartij die het niet zo had op de Iraanse regering.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:06 schreef Py het volgende:
[..]
heavy shit![]()
Vertelt je pa er wel eens over?
quote:Amir vandaag, 21:10, 3 x bekeken
Sorry voor Slechte vertaling.
Kaspian Makan, Neda's haar verloofde werd geïnterviewd door de Perzische BBC. tijdens dit interview werd door hem bekend gemaakt dat zij deze winter 27 jaar zou geweest zijn:
Neda haar doel was geen Ahmadinejad of Mousavi. Ze kwam voor haar land en vrijheid en wilde voor deze ontwikkelingen stappen zetten. Ze had het altijd over dat ze toch haar stap zet. Ook al zou dat haar leven kosten. Neda gaf ons met haar kleine leeftijd een grote les voor ons allemaal.
Verder heeft dhr. Makan over deze trieste gebeurtenis verteld:
Toen het gebeurde, was Nada ver van de rest van de protesteerteers. Ze was in kleine straten dicht bij Mirabad. Ze was ongeveer 1 uur met haar Muziekleraar in file gezeten. Wegens hitte en moeizaamheid stapte ze uit de auto. Zoals te zien is in alle gestuurde video’s en foto’s, is het duidelijk te merken dat Basij zonder uniform tussen mensen aanwezig waren en met opzet vanaf afstand op haar hart gemikt hebben.
Kaspian Makan haar verloofde vertelt: het duurde maar paar minuten. Shariati Ziekenhuis was dichtbij in de buurt. De aanwezigen probeerden Neda met vervoer naar het ziekenhuis brengen. Maar voordat ze naar het ziekenhuis kon gebracht worden, was ze in handen van haar muziekleraar overleden.
Dhr. Makan voegde verder toe:
haar lichaam moesten we met veel problemen met regering en ziekenhuis terug krijgen. Maar Neda haar lichaam was niet in het Lijkschouwer in Teheran maar eentje buiten de stad. Ze wilden sommige stukken van haar lichaam zoals een gedeelte van femorale(dij) bot afnemen. Ze hadden verder niet verteld voor wie ze deze wilden gebruiken. De familie overstemde om haar lichaam zo snel mogelijk terug te krijgen, Want alleen door deze reden kon er vertraging oplopen tot het ontvangen van haar lichaam. Haar lichaam werd in een stuk van “Behesht Zahra”(rustplaats: Zahara’s Heaven) op 21juni zondag middag begraven. De rest van mensen die ook tijdens het protest vermoord werden zijn ook daar naartoe gebracht en dit was dus een gezamenlijk moment.
De regering heeft alle ziekenhuizen, klinieken, en chirurgen doorgegeven, dat in haar overlijdensakte de oorzaak van moord niet een kogel in hart moet zijn en ook niet zo doorgegeven moet worden. De oorzaak van dood van de rest van de Slachtoffers is ook geheim gehouden en niet geregistreerd. Dit om te voorkomen dat families internationale klachten kunnen indienen voor deze moorden. Ik heb persoonlijk haar overlijdensakte nog niet gezien, dit ga ik in de komende maanden van haar vader ontvangen.
Dhr. Makan vertelde over het verhinderen van houden van overlijdensceremonie van Neda Agha Soltan:
maandag 22 juni 2009 om 14:30, was het gepland om haar ceremonie in een moskee in Shariati Straat te houden, maar basij en de moskee liet dit niet toe. Dit hebben ze gedaan om verder protest en bijeenkomen van mensen te voorkomen want ze wisten hoe onschuldig Neda is vermoord en ze weten hoe mensen in Iran en buiten Iran over deze gebeurtenis aangeraakt zijn. Verder is het houden van elke drukke ceremonie of welke bijeenkomst dan ook op dit moment in Iran verboden.
Op dit moment hebben ooggetuigen aan BBC Persian doorgegeven dat op dit moment een groot aantal mensen voor de ALarza-moskee in Nilufar-Rotonde in Teheran bijeen gekomen om toch de ceremonie te houden. Maar de basij heeft vervolgens mensen gedwongen om uit moskee te gaan en verbood het houden van deze ceremonie wederom.
Dhr. Makan verwijzde nog op een paar nep gemaakte video’s over Neda die op paar sites zijn verschenen en voegde daarbij toe:
ik was aan het surfen op paar sites zoals bijvoorbeeld “iReport”. Daarop heb ik een aantal foto’s van een meisje in een ander protest gezien. Erbij was er vermeld dat dit foto van Neda is voor haar moord. Tenzij deze foto’s niks met Neda te maken hebben. Dat meisje heeft de foto van kandidaat Mousavi in haar handen. Hiervan heb ik begrepen dat aanhangers van Mousavi, de dood van Neda als voordeel willen gebruiken voor hun eigen kandidaat. Maar dit kan niet kloppen. Neda en ik had een dichte band, neda was nooit voor een van deze twee kandidaten. Neda was voor vrijheid. Vrijheid voor iedereen.
RIPquote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:21 schreef AryaMehr het volgende:
Kwam deze condoleanceregister tegen voor Neda:
http://www.condoleanceregister.com/index.php?page=register&id=679
Ik hoop dat we elkaar nog wel lezen? Want deze had ik een tijd geleden al gepostquote:Op maandag 22 juni 2009 23:33 schreef Py het volgende:
[..]
rest van het verhaal: http://tehranbureau.com/iran-updates/
ook op twitter: http://twitter.com/tehranbureau
Mensen die overal (radicale) moslims achter zoeken..quote:Op maandag 22 juni 2009 23:31 schreef Timmehhh het volgende:
NOS heeft inderdaad deze week hartstikke gefaald inzake de berichtgeving over Iran. Het lijkt wel of er een aantal radicale Moslims het daar voor het zeggen hebben.
Het is waarschijnlijk wel eerder geroepen, alleen niet opgenomen en ik denk ook niet dat een Sjiiet zoiets kan roepen. Een Ayatollah heeft veel aanzien in het Sjiisme, je kunt hem bijna vergelijken met een paus. Daarom zei ik ook in mijn post dat als Mausavi voor een seculiere staat stond hij voornamelijk alleen stemmen zou krijgen van vuuraanbidders, joden, atheisten enz die samen niet meer dan 3-4% uitmaken van het hele land (en hun acht ik wel in staat om zoiets te roepen).quote:Op maandag 22 juni 2009 23:57 schreef Meneer_Aart het volgende:
[..]
Omdat ayatollah Khamenei (de personificatie van de Revolutie en de Republiek) zichzelf onmogelijk heeft gemaakt door partij te kiezen.
"Dood aan Khamenei" e.d. is volgens mij ook nog nooit eerder geroepen in Iran.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mensen die overal (radicale) moslims achter zoeken..
Ze waren gewoon in het begin voorzichtig. Waar niks mis mee is in dit soort situaties.
Het zes uur journaal vandaag opende met een stervende neda die niet eens geblurred was. Ik bedoel, dat is sowieso iets wat in Nederlandse journaals amper te zien is.
Ze zijn niet "voorzichtig", ze hebben de afgelopen dagen voortdurend informatie gegeven in tegenspraak met andere traditionele media zoals de BBC, CNN, de Guardian en de NY Times. Bijvoorbeeld "duizenden' i.p.v. "honderdduizenden" of "miljoenen", vage Teletekstberichtjes over Obama met vertrouwelijke informatie dat de verkiezingen niet gerigd zijn, zinnetjes als "ook zou er in de lucht geschoten zijn" wanneer er op allerlei buitenlandse media allang te zien is dat er tientallen doden vallen. Enz. enz.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:40 schreef Tourniquet het volgende:
Ik sta ook niet te juichen over de manier waarop de NOS Iran verslaat, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze wat voorzichtig zijn nu het zeer moeilijk is om journalistieke principes als "alles crosschecken" en "1 bron is geen bron" na te volgen.
Eindigde, maar verder klopt t. Ze zeiden overigens nog steeds dat ze niet zeker wisten of het echt was.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze waren gewoon in het begin voorzichtig. Waar niks mis mee is in dit soort situaties.
Het zes uur journaal vandaag opende met een stervende neda die niet eens geblurred was. Ik bedoel, dat is sowieso iets wat in Nederlandse journaals amper te zien is.
Het is inderdaad zo dat Neda vandaag in de opening werd aangekondigd en vervolgens als derde item ongecensureerd voorbij kwam.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik heb vandaag toevallig met mijn vader erover gehad over de Basij. M'n vader is tijdens de revolutie gevraagd om zich bij de Basij te sluiten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:06 schreef Py het volgende:
[..]
heavy shit![]()
Vertelt je pa er wel eens over?
Ik ben steeds meer verbaasd over de NOS... Ze hebben echt iets tegen vernieuwing... Alsof het bejaarden zijn die zich niet kunnen aanpassen idd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:49 schreef Meneer_Aart het volgende:
[..]
[..]
Ze zijn niet "voorzichtig", ze hebben de afgelopen dagen voortdurend informatie gegeven in tegenspraak met andere traditionele media zoals de BBC, CNN, de Guardian en de NY Times. Bijvoorbeeld "duizenden' i.p.v. "honderdduizenden" of "miljoenen", vage Teletekstberichtjes over Obama met vertrouwelijke informatie dat de verkiezingen niet gerigd zijn, zinnetjes als "ook zou er in de lucht geschoten zijn" wanneer er op allerlei buitenlandse media allang te zien is dat er tientallen doden vallen. Enz. enz.
CNN bijv. is de laatste paar dagen supergoed bezig, volkomen andere aanpak dan die bejaarden in Hilversum.
En niet te vergeten dat ze vrijdag zeker wisten dat er zaterdag geen demonstratie zou zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb vandaag toevallig met mijn vader erover gehad over de Basij. M'n vader is tijdens de revolutie gevraagd om zich bij de Basij te sluiten.
De Basij was in die tijd een vrijwilligersorganisatie van mensen die de regels van de islam naleefden. In het begin was het een groepering met veel aanzien. Zie ze maar zoals de demonstranten van nu. Allemaal jongeren die zich bijeen hadden gesloten met één doel, de Sjah omver stoten. De Sjah was misschien goed voor Iran, maar hij was wel een dictator.
In de loop van de tijd is de Basij erg veranderd. Het bestuur is veranderd en de regels zijn veranderd. In plaats van dat nu ervoor wordt gezorgd dat de islamitische regels worden nageleefd worden Khamenei's regels nageleefd.
Het zijn overdreven (en inmiddels ook misplaatste) pogingen om evenwichtig en objectief te zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:49 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Eindigde, maar verder klopt t. Ze zeiden overigens nog steeds dat ze niet zeker wisten of het echt was.
Tsja, als bijna alle erkende journalisten zijn gearresteerd, weggestuurd of ernstig zijn beperkt in hun vrijheid, hoe objectief kan je dan nog blijven? Lijkt me dat je dan beter af ben bij betrouwbare twitteraars en bloggers.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:55 schreef Meneer_Aart het volgende:
[..]
Het zijn overdreven (en inmiddels ook misplaatste) pogingen om evenwichtig en objectief te zijn.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zit nu het 8 uur Journaal te kijken. Ik moet zeggen: petje af. Alle info klopt, en ook goede achtergronden.
Hopelijk houden ze het vol.
Nee hoor, morgen gewoon na het weerbericht van Erwin Kroll terwijl de eindmuziek al loopt:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zit nu het 8 uur Journaal te kijken. Ik moet zeggen: petje af. Tweede item, alle info klopt, en ook goede achtergronden.
Mhh, het lijkt nu tenminste ergens op...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zit nu het 8 uur Journaal te kijken. Ik moet zeggen: petje af. Tweede item, alle info klopt, en ook goede achtergronden.
quote:Rafsanjani controls much of the army - until now he is silent - after trigger event he will act #Iranelection2 minuten ago from web
http://twitter.com/persiankiwiquote:2009 will be a long summer of suffering for Iran - but Sea of Green will change Iran forever - #Iranelection4 minuten ago from web
https://twitter.com/iranbaanquote:NATIONAL STRIKE TOMORROW (TUESDAY) in objection to the attacks & killings & the coup. #iranelectionongeveer 4 uur ago from web
http://twitter.com/tehranbureauquote:just published a chilling dispatch from where the gathering was supposed to be at 7 Tir Sq: http://tehranbureau.com/ira...ongeveer 4 uur ago from web
http://twitter.com/KeeperOfTruthquote:Last night and tonight, large truck convoys in and out of Ramat David. Very unusual. #iranelection #iran #Tehran10 minuten ago from web
http://www.eurasianet.org(...)cles/eav062209.shtmlquote:Now that Ayatollah Khamenei has become inexorably connected to Ahmadinejad’s power grab, many clerics are coming around to the idea that the current system needs to be changed. Among those who are now believed to be arrayed against Ayatollah Khamenei is Grand Ayatollah Ali al-Sistani, the top Shi’a cleric in neighboring Iraq. Rafsanjani is known to have met with Grand Ayatollah al-Sistani’s representative in Iran, Javad Shahrestani.
A reformist website, Rooyeh, reported that Rafsanjani already had the support of nearly a majority of the Assembly of Experts, a body that constitutionally has the power to remove Ayatollah Khamenei. The report also indicated that Rafsanjani’s lobbying efforts were continuing to bring more clerics over to his side. Rafsanjani’s aim, the website added, is the establishment of a leadership council, comprising of three or more top religious leaders, to replace the institution of supreme leader. Shortly after it posted the report on Rafsanjani’s efforts to establish a new collective leadership, government officials pulled the plug on Rooyeh.
Meanwhile, the Al-Arabiya satellite television news channel reported that a "high-ranking" source in Qom confirmed that Rafsanjani has garnered enough support to remove Ayatollah Khamenei, but an announcement is being delayed amid differences on what or who should replace the supreme leader. Some top clerics reportedly want to maintain the post of supreme leader, albeit with someone other than Ayatollah Khamenei occupying the post, while others support the collective leadership approach.
To a certain degree, hardliners now find themselves caught in a cycle of doom: they must crack down on protesters if they are to have any chance of retaining power, but doing so only causes more and more clerics to align against them.
Je doet het net voorkomen alsof de demonstranten kleine kinderen zijn zonder enig verantwoordelijkheidsbesef. De demonstranten weten echt wel waar voor ze vechten hoor, maar goed: blijf vooral luisteren naar de propaganda die de ayatollahs verspreiden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 04:31 schreef NorthernStar het volgende:
Vanaf 2:35 min:
CNN - Michael Scheuer
"They want to break the Iranian regime, that’s all they’re interested in. And for westerners to flicker and to youtube and to urge these kids to go out on the streets and fall on the bayonets of the Revolutionary Guards is almost criminal."
Hulde!
Hij zegt exact wat ik hier de hele tijd al bij voel en denk. De jeugd van Iran wordt aangemoedigd de straat op te gaan en hun leven te riskeren door mensen die geen enkele consideratie voor hen hebben en alleen op destabilisatie en regime change uitzijn. Het is zo verschrikkelijk vals om zo met mensen en mensenlevens te spelen, het is misdadig.
En de mensen die het aanmoedigen, en wellicht meehelpen organiseren, zijn eveneens verantwoordelijk voor wat ze doen en aanrichten. Ik begrijp dat je de focus naar de demonstranten wilt verleggen, alsof ik hun integriteit ter discussie stel, maar het ging dus om de cheerleaders die aan de kant staan om de zaak op te ruien. Scheuer noemt met name Wolfowitz bijvoorbeeld. Denk je dat dit mensen zijn die het goed met Iran voorhebben? Alsjeblieft. Al is er op het eind maar één dode te betreuren door het gerui van buitenaf dan hebben ze allemaal bloed aan hun handen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 04:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je doet het net voorkomen alsof de demonstranten kleine kinderen zijn zonder enig verantwoordelijkheidsbesef.
Nou vertel het eens.quote:De demonstranten weten echt wel waar voor ze vechten hoor
"Either you're with us or you're with the ayatollahs"quote:, maar goed: blijf vooral luisteren naar de propaganda die de ayatollahs verspreiden.
Wat een belachelijke redenatie, degene die bloed aan de handen hebben zijn degene die die schoten lossen, en niemand anders. Jij vind dat je niet mag demonstreren want anders doe je meer aan opruiing?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 05:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En de mensen die het aanmoedigen, en wellicht meehelpen organiseren, zijn eveneens verantwoordelijk voor wat ze doen en aanrichten. Ik begrijp dat je de focus naar de demonstranten wilt verleggen, alsof ik hun integriteit ter discussie stel, maar het ging dus om de cheerleaders die aan de kant staan om de zaak op te ruien. Scheuer noemt met name Wolfowitz bijvoorbeeld. Denk je dat dit mensen zijn die het goed met Iran voorhebben? Alsjeblieft. Al is er op het eind maar één dode te betreuren door het gerui van buitenaf dan hebben ze allemaal bloed aan hun handen.
Vage begrippen als democratie en vrijheid??? Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste peilers van een rechtstaat. Dat je zulke belangrijke zaken benoemt als "vage dingen" zegt veel over je persoon.quote:Voor Mousavi? Voor Rasfanjani? Of misschien zelfs voor Reza Pahlavi? Is er uberhaupt een doel?
Het enige antwoord dat we krijgen zijn lege containerbegrippen als vrijheid, democratie en rechten. Dat soort vage algemeenheden. Alsof mensen ooit voor minder vrijheden demonstreren.
aldus kiwiquote:today Gov hackers broke into our profile - after several hours of hard work we hacked back into our own profile - #Iranelection
Natuurlijk, die is hoofdverantwoordelijk, dat zal ik niet ontkennen. Maar iedereen die de demonstraties voor hun eigen agenda wil gebruiken en daarvoor de zaak opjut en probeert op de spits te drijven is heeft ook verantwoording voor de gevolgen. Zoals jonge mensen die volledig zinloos hun leven verliezen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:43 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Wat een belachelijke redenatie, degene die bloed aan de handen hebben zijn degene die die schoten lossen, en niemand anders.
Leg me niet van die achterlijke standpunten in de mond.quote:Jij vind dat je niet mag demonstreren want anders doe je meer aan opruiing?![]()
Nou vertel het eens.
Nee het zijn vage kreten. Er is nog nooit een demonstratie gehouden waar mensen minder invloed of vrijheid willen. Het is een open deur om te zeggen dat men "voor vrijheid" demonstreert. Het zegt niks.quote:Vage begrippen als democratie en vrijheid??? Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste peilers van een rechtstaat. Dat je zulke belangrijke zaken benoemt als "vage dingen" zegt veel over je persoon.
Ok, voor welke dingen dan?quote:Ik kan zo een paar dingen waarvoor ze demonstreren:
Dat zijn dingen waar ze tegen demonstreren.quote:Tegen een achterlijk regime die de steniging van vrouwen, die worden beschuldigt van overspel, toestaat;
Tegen een regime die de media controleert, die tegen persvrijheid is, en regelmatig journalisten oppakt en vervolgt;
Tegen een regime die zijn een eigen knokploeg heeft in de vorm van de Basij;
Tegen een idioot van een president die Achmejiad die in zijn toespraken vaak niet verder komt dan "Amerika en de Joden zitten overal achter, zij zijn het kwaad die moeten worden uitgeroeid".
Tegen de vervalste verkiezingen;
Tegen tientallen anderen religieuze normen die de vrijheid in Iran ernstig belemmeren.
Kun je het nu echt niet af zonder dit soort "argumenten"?quote:Maar goed ik denk niet dat jij zoiets niet snap aangezien jij zelf ook de neiging hebt indirect de schuld te leggen bij de Amerikanen en de Joden.
Dus als ik jou goed begrijp zouden Iraniers maar moeten accepteren dat er een kut regime aan de macht is, want ze kunnen toch niets doen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Natuurlijk, die is hoofdverantwoordelijk, dat zal ik niet ontkennen. Maar iedereen die de demonstraties voor hun eigen agenda wil gebruiken en daarvoor de zaak opjut en probeert op de spits te drijven is heeft ook verantwoording voor de gevolgen. Zoals jonge mensen die volledig zinloos hun leven verliezen.
[..]
Leg me niet van die achterlijke standpunten in de mond.
[..]
Nee het zijn vage kreten. Er is nog nooit een demonstratie gehouden waar mensen minder invloed of vrijheid willen. Het is een open deur om te zeggen dat men "voor vrijheid" demonstreert. Het zegt niks.
[..]
Ok, voor welke dingen dan?
[..]
Dat zijn dingen waar ze tegen demonstreren.
Zelf denk ik dat het puur afhankelijk is van welke demonstrant je zou vragen. Ieder heeft zo zijn eigen ding dat hij/zij belangrijk vind. In het algemeen kun je denk ik zeggen dat men erg ontevreden is met het huidige regime. Kunnen we het over eens zijn denk ik.
Maar dan?
Wat wil men dan? Het is al zo vaak gezegd maar daar komt eigenlijk geen antwoord op: zelfs als het hun zou lukken dat Mousavi president wordt ipv Ahmadinejad wat verandert er dan concreet? Zelfs al ruimt Khamenei het veld, het is van minimale invloed. Hetzelfde regime blijft aan de macht.
Of wil men dat het leger de macht grijpt en er een soort Musharraf of Pinochet de touwtjes in handen neemt? Of wil men dat de zoon van de voormalige Sjah als nieuwe monarch geinstalleerd wordt? Wat?
Dus de vraag waarvoor men demonstreert?
[..]
Kun je het nu echt niet af zonder dit soort "argumenten"?
Dat lees ik nergens,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:00 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dus als ik jou goed begrijp zouden Iraniers maar moeten accepteren dat er een kut regime aan de macht is, want ze kunnen toch niets doen?![]()
Dat haal ik er indirect uit. Ik heb lees vaardigheden.quote:
Leuke Straw man.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:00 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dus als ik jou goed begrijp zouden Iraniers maar moeten accepteren dat er een kut regime aan de macht is, want ze kunnen toch niets doen?![]()
Dat kan van alles zijn, zoveel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Leuke Straw man.![]()
Over wat wel effectief zou zijn kunnen we het nog wel eens hebben.
Maar ok dan zou je eerst moeten weten wat er voor het regime in de plaats zou moeten komen en volgens mij heeft niemand dat helder voor ogen.
Waarom gaan ze de straat op, want zijn hun wensen, zijn die haalbaar,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat haal ik er indirect uit. Ik heb lees vaardigheden.
Eigenlijk wil men terug naar het oude denk ik. Toen werd er beter voor hun gezorgd. Meer vrijheden.quote:Of wil men dat de zoon van de voormalige Sjah als nieuwe monarch geinstalleerd wordt? Wat?
quote:President Ahmadinejad heeft verschillende wijzigingen aangebracht in het kabinet dat hij vormde na zijn aantreden in 2005. Hij beloofde destijds de olierijkdom met elk Iraans gezin te delen, de armoede uit te roeien en de werkloosheid in te perken. Critici verwijten de president dat er weinig terecht is gekomen van die beloftes.
Mmm...zou ook zo maar kunnen dat de werkelijke machthebbers daar, hem er onderhand zelf uit willen wippen?quote:Niet alleen de hervormingsbeweging in Iran roert zich, ook Ahmadinejads conservatieve bondgenoten uiten openlijk kritiek. De president verliest zich teveel in anti-Amerikaanse retoriek en doet te weinig aan de economie, zo wordt beweerd.
Oh ja, daar gaat de dictator bang van worden, een leuke discussiegroep die het ideale systeem gaat bedenken en niets van zich laten horen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Leuke Straw man.![]()
Over wat wel effectief zou zijn kunnen we het nog wel eens hebben.
Maar ok dan zou je eerst moeten weten wat er voor het regime in de plaats zou moeten komen en volgens mij heeft niemand dat helder voor ogen.
Neen hoor, ook Zuid-Amerika, ga daar maar eens vragen , hoe ze over de Amerikanen denken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh ja, daar gaat de dictator bang van worden, een leuke discussiegroep die het ideale systeem gaat bedenken en niets van zich laten horen.
Heb je ook dit soort debiele ideeën als mensen in Europa of Amerika demonstreren? Of zijn alleen die domme lui uit het Midden-Oosten achterlijk genoeg om permanent heen en weer geschoven te worden door de CIA?
Argentinië? Je bedoelt dat land waar het leger al vanaf het begin van de vorige eeuw door middel van staatsgrepen de opvolging in de staatstop regelde? Die hadden de Amerikanen helemaal niet nodig om hun eigen land in de puin te helpen. En Venezuela; overtuigend ook hoor, nog zo'n dictator die roept dat het allemaal de schuld is van de Amerikanen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:51 schreef hondjes het volgende:
[..]
Neen hoor, ook Zuid-Amerika, ga daar maar eens vragen , hoe ze over de Amerikanen denken.
Wel eens van Argentienie gehoord, Venezuela, wat daar allemaal gebeurd is,
Wel eens mensen gesproken uit Argentinie, Uruqua en Brazilie..etc etc..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Argentinië? Je bedoelt dat land waar het leger al vanaf het begin van de vorige eeuw door middel van staatsgrepen de opvolging in de staatstop regelde? Die hadden de Amerikanen helemaal niet nodig om hun eigen land in de puin te helpen. En Venezuela; overtuigend ook hoor, nog zo'n dictator die roept dat het allemaal de schuld is van de Amerikanen.
Het is vaak te belachelijk voor woorden wat de Amerikanen allemaal wordt toegerekend. Als ik ook maar 2 minuten zou denken dat de Amerikaanse overheid zo absoluut alles in de wereld kan controleren, dan is het stapje naar geloven in reptilians niet zo ver meer.
Zijn landen zijn inderdaad niet de juiste, maar de CIA heeft wel zeker in verschillende Z-Amerikaanse landen mensen aan de macht geholpen, of aanslagen gepleegd (deze zijn ook openbaar gemaakt omdat ze verjaard zijn).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Argentinië? Je bedoelt dat land waar het leger al vanaf het begin van de vorige eeuw door middel van staatsgrepen de opvolging in de staatstop regelde? Die hadden de Amerikanen helemaal niet nodig om hun eigen land in de puin te helpen. En Venezuela; overtuigend ook hoor, nog zo'n dictator die roept dat het allemaal de schuld is van de Amerikanen.
Het is vaak te belachelijk voor woorden wat de Amerikanen allemaal wordt toegerekend. Als ik ook maar 2 minuten zou denken dat de Amerikaanse overheid zo absoluut alles in de wereld kan controleren, dan is het stapje naar geloven in reptilians niet zo ver meer.
Nou en? Is er iets veranderd richting de gedachtegang? Kan me herinneren dat Koeweit nog steeds niet happig is op Amerika...ondanks alle hulp vanuit Amerika. Dus denk niet dat ze door de jaren heen anders verwachten van die landen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Zijn landen zijn inderdaad niet de juiste, maar de CIA heeft wel zeker in verschillende Z-Amerikaanse landen mensen aan de macht geholpen, of aanslagen gepleegd (deze zijn ook openbaar gemaakt omdat ze verjaard zijn).
Wat nou en? Ik vertel alleen koud wat er gebeurt is, ik zet er geen mening of oordeel bij.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Nou en? Is er iets veranderd richting de gedachtegang? Kan me herinneren dat Koeweit nog steeds niet happig is op Amerika...ondanks alle hulp vanuit Amerika. Dus denk niet dat ze door de jaren heen anders verwachten van die landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |