abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70280849
quote:
Of wil men dat de zoon van de voormalige Sjah als nieuwe monarch geinstalleerd wordt? Wat?
Eigenlijk wil men terug naar het oude denk ik. Toen werd er beter voor hun gezorgd. Meer vrijheden.

Nu heb ik dit wel van de verhalen van verschillende Iraanse gezinnen. Ja ook van een voormalige opdrachtgever aan soldaten (martelingen) Elke scheet die men als protest gaf werd daar gruwelijk gestraft.

Ook al zal het niet het gewenste resultaat hebben, ik denk wel dat het volk laat zien dat het zich niet altijd maar als een stuk vuil laat behandelen. Dat het niet eeuwig de martelingen van onschuldigen accepteert om een bekentenis afgedwongen te krijgen. Hun houding tegenover het westen zal misschien helemaal niet veranderen, maar denk dat dit ook totaal niet belangrijk is. Denk dat ze dit doen voor het eigen volk wat blijkbaar de onderdrukking en de onrechtvaardigheid tegen hun eigen volk zat is.

Ik moest trouwens ook aan dit bericht denken
'Economische problemen Iran schuld Ahmadinejad'
quote:
President Ahmadinejad heeft verschillende wijzigingen aangebracht in het kabinet dat hij vormde na zijn aantreden in 2005. Hij beloofde destijds de olierijkdom met elk Iraans gezin te delen, de armoede uit te roeien en de werkloosheid in te perken. Critici verwijten de president dat er weinig terecht is gekomen van die beloftes.
quote:
Niet alleen de hervormingsbeweging in Iran roert zich, ook Ahmadinejads conservatieve bondgenoten uiten openlijk kritiek. De president verliest zich teveel in anti-Amerikaanse retoriek en doet te weinig aan de economie, zo wordt beweerd.
Mmm...zou ook zo maar kunnen dat de werkelijke machthebbers daar, hem er onderhand zelf uit willen wippen?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_70280928
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Leuke Straw man.

Over wat wel effectief zou zijn kunnen we het nog wel eens hebben.

Maar ok dan zou je eerst moeten weten wat er voor het regime in de plaats zou moeten komen en volgens mij heeft niemand dat helder voor ogen.
Oh ja, daar gaat de dictator bang van worden, een leuke discussiegroep die het ideale systeem gaat bedenken en niets van zich laten horen.

Heb je ook dit soort debiele ideeën als mensen in Europa of Amerika demonstreren? Of zijn alleen die domme lui uit het Midden-Oosten achterlijk genoeg om permanent heen en weer geschoven te worden door de CIA?
pi_70281067
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh ja, daar gaat de dictator bang van worden, een leuke discussiegroep die het ideale systeem gaat bedenken en niets van zich laten horen.

Heb je ook dit soort debiele ideeën als mensen in Europa of Amerika demonstreren? Of zijn alleen die domme lui uit het Midden-Oosten achterlijk genoeg om permanent heen en weer geschoven te worden door de CIA?
Neen hoor, ook Zuid-Amerika, ga daar maar eens vragen , hoe ze over de Amerikanen denken.
Wel eens van Argentinie gehoord, Venezuela, wat daar allemaal gebeurd is,
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 09:56:13 #154
230491 Zith
pls tip
pi_70281168
Begin steeds meer de hoop te verliezen dat het deze zomer nog gaat lukken, maar als het dus mislukt dan gaat het echt niet terug naar normaal. De Islamitische staat heeft z'n legitimiteit verloren, alsof het volk van de USSR er in de jaren '80 achterkomt dat het communisme toch echt niet gaat werken, en alleen nog met geweren in toom gehouden moet worden.

Nee, vallen zullen ze zeker, maar ik denk niet deze zomer.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70281186
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:51 schreef hondjes het volgende:

[..]

Neen hoor, ook Zuid-Amerika, ga daar maar eens vragen , hoe ze over de Amerikanen denken.
Wel eens van Argentienie gehoord, Venezuela, wat daar allemaal gebeurd is,
Argentinië? Je bedoelt dat land waar het leger al vanaf het begin van de vorige eeuw door middel van staatsgrepen de opvolging in de staatstop regelde? Die hadden de Amerikanen helemaal niet nodig om hun eigen land in de puin te helpen. En Venezuela; overtuigend ook hoor, nog zo'n dictator die roept dat het allemaal de schuld is van de Amerikanen.

Het is vaak te belachelijk voor woorden wat de Amerikanen allemaal wordt toegerekend. Als ik ook maar 2 minuten zou denken dat de Amerikaanse overheid zo absoluut alles in de wereld kan controleren, dan is het stapje naar geloven in reptilians niet zo ver meer.
pi_70281248
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Argentinië? Je bedoelt dat land waar het leger al vanaf het begin van de vorige eeuw door middel van staatsgrepen de opvolging in de staatstop regelde? Die hadden de Amerikanen helemaal niet nodig om hun eigen land in de puin te helpen. En Venezuela; overtuigend ook hoor, nog zo'n dictator die roept dat het allemaal de schuld is van de Amerikanen.

Het is vaak te belachelijk voor woorden wat de Amerikanen allemaal wordt toegerekend. Als ik ook maar 2 minuten zou denken dat de Amerikaanse overheid zo absoluut alles in de wereld kan controleren, dan is het stapje naar geloven in reptilians niet zo ver meer.
Wel eens mensen gesproken uit Argentinie, Uruqua en Brazilie..etc etc..

Dan krijg je toch echt een heel ander beeld voorgeschoteld, maar droom lekker verder.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 10:04:08 #157
230491 Zith
pls tip
pi_70281361
quote:

[..]

Zijn landen zijn inderdaad niet de juiste, maar de CIA heeft wel zeker in verschillende Z-Amerikaanse landen mensen aan de macht geholpen, of aanslagen gepleegd (deze zijn ook openbaar gemaakt omdat ze verjaard zijn).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70281437
Ik snap werkelijk niet dat er hier users zijn die denken dat Amerika en Israël overal achter zit. Net als users denken dat de hele journalistiek anti-Iran is. In Iran bestaan geen vrijheden qua journalistiek meer. Deze worden hardhandig opgepakt.

Hoe komt iemand erbij dat de kranten daar wel neutraal berichtenen? Hier heb je de vrijheid om de kranten naast elkaar te leggen en je eigen mening over iets te vormen. Ja, kranten zijn gekleurd, maar niet per definitie anti-Iran.

Dus een beetje kritische krant tegenover het Midden-Oosten is meteen anti? En wat wanneer een krant weer absoluut niet kritisch tegenover het Midden-Oosten is? Is het dan wel neutraal? Dacht het niet dus. En doe nu niet alsof de krant nooit kritiek heeft op Amerika en Israël. Lees eens wat er staat man

Ik kan het volk alleen maar steunen in het voor zichzelf opkomen, maar zie ook met verdriet aan dat hun protest hoogstwaarschijnlijk niet het juiste effect zal hebben.

Dat Amerika er voordelen in zal zien? Ja, kan maar denk niet dat ze erachter zitten. Wanneer je zo moet denken zou het hele Midden-Oosten ook achter de recessie in het Westen zitten? Ja, wanneer je toch zo lekker gaat redeneren, moet je deze redenatie ook aanstaan.

Ik doe niet mee aan die dramaqueenacties in ieder geval.

Die mensen leven al jaren in onvrede. Denk daar maar eens aan i.p.v van in elke regenbui een complot te zien Er komt echt geen verandering in het denken richting het westen, en dat is ook totaal onbelangrijk voor de burger daar.
pi_70281533
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Zijn landen zijn inderdaad niet de juiste, maar de CIA heeft wel zeker in verschillende Z-Amerikaanse landen mensen aan de macht geholpen, of aanslagen gepleegd (deze zijn ook openbaar gemaakt omdat ze verjaard zijn).
Nou en? Is er iets veranderd richting de gedachtegang? Kan me herinneren dat Koeweit nog steeds niet happig is op Amerika...ondanks alle hulp vanuit Amerika. Dus denk niet dat ze door de jaren heen anders verwachten van die landen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 10:11:18 #160
230491 Zith
pls tip
pi_70281566
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:09 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Nou en? Is er iets veranderd richting de gedachtegang? Kan me herinneren dat Koeweit nog steeds niet happig is op Amerika...ondanks alle hulp vanuit Amerika. Dus denk niet dat ze door de jaren heen anders verwachten van die landen.
Wat nou en? Ik vertel alleen koud wat er gebeurt is, ik zet er geen mening of oordeel bij.
pi_70281597
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:51 schreef hondjes het volgende:

[..]

Wel eens van Argentinie gehoord, Venezuela, wat daar allemaal gebeurd is,
Je zou haast denken dat er organen zijn die JUIST de bevolking tegen Amerika opzet. Dus wat nou, CIA?
pi_70281812
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik ga niet beweren dat de CIA nergens achter zit, maar de schaal van wat sommige gebruikers hier ze toerekenen is van reptilian-achtige afmetingen. Daarnaast kun je je natuurlijk afvragen waarom de Amerikanen dan alleen het anti-Amerikanisme in landen die niet democratisch zijn zo actief te bestrijden. (Oh ja, in werkelijkheid hebben wij in Nederland natuurlijk ook geen vrijheid, wij zijn ook maar poppetjes van de duistere CIA, alleen hebben we het niet door. )
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 10:20:13 #163
230491 Zith
pls tip
pi_70281816
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:12 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Je zou haast denken dat er organen zijn die JUIST de bevolking tegen Amerika opzet. Dus wat nou, CIA?
http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Chile
http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Venezuela
http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Bolivia

Het is gewoon gebeurt, klaar. Het was een tijd waar in Cuba de communisten aan de macht kwamen en che zich naar het continent bewoog om daar communistische revoluties te beginnen - de CIA ging het omgekeerde proberen. Daar vielen enkele burger doden door CIA handen maar niets grootschalig, wel zou men kunnen betwisten of de dictators die vervolgens aan de macht komen en massa moorden begingen dankzij de CIA aan de macht zijn gekomen.

Is gewoon wat is gebeurt, CIA heeft de rapporten bekend gemaakt omdat ze dat moeten (na 30 jaar ofzo) en daarmee is de kous af.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ga niet beweren dat de CIA nergens achter zit, maar de schaal van wat sommige gebruikers hier ze toerekenen is van reptilian-achtige afmetingen. Daarnaast kun je je natuurlijk afvragen waarom de Amerikanen dan alleen het anti-Amerikanisme in landen die niet democratisch zijn zo actief te bestrijden. (Oh ja, in werkelijkheid hebben wij in Nederland natuurlijk ook geen vrijheid, wij zijn ook maar poppetjes van de duistere CIA, alleen hebben we het niet door. )
Nee klopt ja, echt meer dan sturen, financieren, trainen en adviseren zie ik de CIA niet doen, ze hebben geen snipers die Iraanse demonstranten neerschieten om hun zo martyrs te maken ofzo
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 10:24:19 #164
137949 Disana
pi_70281939
On topic:

JAHANAZAD: IRIB, state TV about 30% of employees are absent today, National Strike has begun. #iranelection (Unconfirmed)
pi_70281962
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Het is gewoon gebeurt, klaar. Het was een tijd waar in Cuba de communisten aan de macht kwamen en che zich naar het continent bewoog om daar communistische revoluties te beginnen - de CIA ging het omgekeerde proberen. Daar vielen enkele burger doden door CIA handen maar niets grootschalig, wel zou men kunnen betwisten of de dictators die vervolgens aan de macht komen en massa moorden begingen dankzij de CIA aan de macht zijn gekomen.

Is gewoon wat is gebeurt, CIA heeft de rapporten bekend gemaakt omdat ze dat moeten (na 30 jaar ofzo) en daarmee is de kous af.
[..]

Nee klopt ja, echt meer dan sturen, financieren, trainen en adviseren zie ik de CIA niet doen, ze hebben geen snipers die Iraanse demonstranten neerschieten om hun zo martyrs te maken ofzo
Ja de Amerikanen waren bezig met een Koude Oorlog van 1945 tot 1990, en die oorlog werd niet altijd even schoon uitgevochten (Bin Laden is een stukje overgebleven vuil uit die tijd) maar er is nogal een verschil tussen het bestrijden van de Russen waar je het maar kunt, en over de hele wereld elke scheet die wordt gelaten te controleren en te besluiten of ie door de beugel kan of dat ie teruggestopt moet worden. Wat sommige gebruikers hier lijken te geloven van de CIA.
pi_70282318
Wat een honden zijn het ook.

http://online.wsj.com/article/SB124571865270639351.html
quote:
Upon learning of his son's death, the elder Mr. Alipour was told the family had to pay an equivalent of $3,000 as a "bullet fee"—a fee for the bullet used by security forces—before taking the body back, relatives said.
pi_70282832
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:20 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Ik vind de vraag dus nog niet eens zo gek. Zouden er juist niet andere organen achter kunnen zitten die juist de economie van het westen tot stand willen brengen? Dus juist niet de CIA maar een ander orgaan?
Toen was toen, maar nu?
pi_70282841
De NOS impliceert op txt dat het min of meer voorbij is.
quote:
Compromis Iran verder uit zicht

` De Iraanse Raad van Hoeders sluit uit
dat de verkiezingen ongeldig verklaard
worden.Dat heeft de staatstelevisie in
Iran bekendgemaakt.Volgens het hoogste
rechtsorgaan is er geen grootschalige
fraude gepleegd.

Gisteren zei de raad nog dat de opkomst
in 50 steden hoger was dan 100 procent.
Dat is volgens de raad geen bewijs van
fraude,omdat de Iraniërs ook buiten hun
eigen kiesdistrict mochten stemmen.De
uitspraak maakt een compromis met de
oppositie nog onwaarschijnlijker.

Sinds zaterdag treden ordetroepen hard
op tegen betogers.Steeds minder mensen
nemen deel aan de demonstraties.
pi_70282995
Maar de islamitische buurlanden van Iran zijn trouwens verdacht stil. Ik vraag me af waarom hun niets zeggen van het wrede en buitenproportioneel geweld.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:05:01 #170
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70283091
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:00 schreef Waterwereld het volgende:
Maar de islamitische buurlanden van Iran zijn trouwens verdacht stil. Ik vraag me af waarom hun niets zeggen van het wrede en buitenproportioneel geweld.
omdat ze dan op eenlater tijdstip zij zelf geen buitenproportioneel geweld meer kunnen gebruiken, mochten ze het willen, aangezien ze zelf het gebruik ervan in Iran al veroordelen. Dus ze houden zich stil
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70283190
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:55 schreef alexis_ het volgende:
[..]
Het is nog allerminst voorbij. De massale straatprotesten zullen misschien ophouden door het harde optreden van de massaal aanwezige ordetroepen, maar onderhuids broeit het enorm.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 11:34:08 #172
230491 Zith
pls tip
pi_70283941
Persiankiwi zit nu tientallen tweets te schrijven over rasfanjani's plan, maar hoe weet hij deze nou weer...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:39:07 #173
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70284104
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het is nog allerminst voorbij. De massale straatprotesten zullen misschien ophouden door het harde optreden van de massaal aanwezige ordetroepen, maar onderhuids broeit het enorm.
idd, ik denk dat het eerst ff een tijdje 'rustig' blijft, tot er een incident plaatsvind, en alles (wederom) ineens ontploft.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:47:37 #174
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70284355
quote:
De NOS...

pi_70284631
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:39 schreef Bensel het volgende:

[..]

idd, ik denk dat het eerst ff een tijdje 'rustig' blijft, tot er een incident plaatsvind, en alles (wederom) ineens ontploft.
Waarschijnlijk al bekend maar dit staat in de krant van vandaag:
Schokkende beelden!
http://www.demorgen.be/dm(...)Iraans-protest.dhtml

[ Bericht 48% gewijzigd door tony_clifton- op 23-06-2009 12:04:06 ]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:07:26 #176
167923 appelsjap
All the above
pi_70284929
players of IRI national football team banned from speaking to press after wearing green armbands in Korea game - #Iranelection
6 minuten ago from web

news: all staff & journalists at Kalame Newspaper arrested last night - #Iranelection
20 minuten ago from web
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70284959
quote:
[..]

Op nu.nl:
quote:
Raad van Hoeders handhaaft uitslag verkiezingen

Uitgegeven: 23 juni 2009 09:18
Laatst gewijzigd: 23 juni 2009 11:19

TEHERAN - De Raad van Hoeders heeft herhaald dat er niet kan worden getornd aan de zege van Mahmoud Ahmadinejad bij de presidentsverkiezingen in Iran op 12 juni.

Er zouden geen bewijzen zijn gevonden voor stembusfraude op grote schaal, zo meldde de Engelstalige overheidszender Press TV.

In een eerder stadium gaf het hoogste juridische orgaan in Iran nog toe dat de opkomst in vijftig steden boven 100 procent lag. Dat zou volgens een woordvoerder van de Raad van de Hoeders echter niets te betekenen hebben.

Iraniërs mogen ook in een ander kiesdistrict stemmen, dus de extreem hoge opkomst zou geen bewijs voor fraude zijn, zo redeneerde hij.

Khamenei
De Opperste Leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, liet vrijdag al weten dat er geen grote fraude is gepleegd tijdens de stembusgang. Volgens hem is Ahmadinejad terecht tot winnaar uitgeroepen.
Oppositieleider Mir Hossein Mousavi blijft zich verzetten tegen de officiële uitslag, omdat er volgens hem wel degelijk op grote schaal is gefraudeerd.
Het Iraanse persbureau IRNA meldde dinsdag dat de president en het nieuwe kabinet tussen 26 juli en 19 augustus worden ingezworen. Het persbureau noemde in de verklaring niet de naam van Ahmadinejad.

Studenten
Iraanse studentenvakbonden hadden dinsdag willen betogen bij de Britse ambassade in de hoofdstad Teheran. Volgens de studenten heeft de Britse regering zich na de verkiezingen gemengd in interne Iraanse aangelegenheden met het doel onrust te stoken.
De Iraanse autoriteiten hebben de actie van de studenten echter verboden, aldus Fars, een ander persbureau.
Het demonstratieverbod mag opmerkelijk worden genoemd, aangezien de autoriteiten in Iran de afgelopen dagen soortgelijke beschuldigingen hebben geuit aan het adres van Groot-Brittannië.

Rusland
Rusland schaart zich achter de verkiezingsoverwinning van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad.
Geschillen over de verkiezingsuitslag zijn een 'exclusief binnenlandse aangelegenheid' en moeten in overeenstemming met de Iraanse grondwet en wet worden opgelost, zegt het Russische ministerie van buitenlandse zaken in een verklaring op de website van het ministerie.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:12:48 #178
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_70285075
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:08 schreef Tevik het volgende:

[..]

Op nu.nl:
[..]
De Russen zijn zo heilig. Dat waren ze in Tsjetsjenië ook al. In eigen land zijn ze ook heilig met de verkiezingen. Wat een kutland is Rusland ook zeg.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_70285168
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:07 schreef appelsjap het volgende:
players of IRI national football team banned from speaking to press after wearing green armbands in Korea game - #Iranelection
6 minuten ago from web
Dat is ook weer zo´n verhaal, er wordt gedaan alsof alle spelers een groen armband om hadden terwijl het gewoon een paar waren.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:22:53 #180
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70285381
Klaar dus.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 12:23:46 #181
230491 Zith
pls tip
pi_70285404
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:22 schreef Strolie75 het volgende:
Klaar dus.
? De mass strike is net begonnen man.
pi_70285481
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:22 schreef Strolie75 het volgende:
Klaar dus.
We schrijven het jaar 3009:

Topic: Revolutie Iran #6783674
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:28:05 #183
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70285547
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:15 schreef Tevik het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo´n verhaal, er wordt gedaan alsof alle spelers een groen armband om hadden terwijl het gewoon een paar waren.
Het waren er zes.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:29:57 #184
188345 Py
op zich
pi_70285608
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef paddy het volgende:
Bedankt Sander voor het toevoegen van de OP aan wiki.

In de OP staat nu waar je de OP kunt kopiëren en in een nieuw topic kunt plaatsen.
bedankt Sander&mods
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:30:57 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70285637
quote:
Dit dus.

Kijk eens naar het gepruts in Irak en dergelijke, hoe er inschattingsfout op inschattingsfout werd gestapeld. Dan moet je wel heel erg naief zijn om te denken dat Amerika op andere plekken alles precies naar eigens wens weet te manipuleren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:31:21 #186
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70285651
Oh sorry, het waren er waarschijnlijk acht.

Ik moet misschien eerst eens beter lezen voordat ik post.

Acht van de elf dus.

En een spannende wedstrijd ook nog.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:33:28 #187
188345 Py
op zich
pi_70285720
persiankiwi twittert over Rafsanjani:
(van onder naar boven lezen qua tijd)
quote:
The process is slow - but certain - when Rafsanjani speaks - he will be heard - #Iranelection end
39 minuten ago from web
quote:
When all positions clear - Rafsanjani has the military, financial & clerical power to mobilise - #Iranelection cont...(12)
ongeveer 1 uur ago from web
quote:
Rafsanjani is allowing Revolutionary Guard commanders to choose their side - with ppl or against - #Iranelection cont...(11) trusted or not
quote:
Rafsanjani is standing back to see who is who - who support who - to see who is trusted - #Iranelection cont....(10)
quote:
Rafsanjani is slowly eroding support for Khamenei from behind scene - #Iranelection cont....(9)
quote:
Rafsanjani is also waiting for wave of support to grow both in & out of country - #Iranelection cont....(8)
quote:
Rafsanjani is waiting 4 Gov to show world extent of their suppression of ppls - #Iranelection cont...(7)
quote:
Until today Rafsanjani has remained silent about elections fraud in Iran - #Iranelection cont...(6) - this silence is v/important
quote:
Ppl of Iran know that Rafsanjani opposes Khamenei and ANejad - #Iranelection cont...(5) - there is big division btween them for past 10yrs
quote:
Rafsanjani is possibly most powerful man in Iran - he has support of army and many of Revolutionary Guard - #Iranelection cont...(4)
quote:
During elections ANejad attak reputation of Rafsanjani on behalf of Khamenei - #Iranelection cont...(3)
quote:
Rafsanjani is head of Guardians who appointed Khamenei - He has power to remove him too - #Iranelection cont...(2)
quote:
At Friday prayers last wk Khamenei named Rafsanjani - it is very unusual to name anyone at Friday prayers - #Iranelection cont... (1)
ongeveer 2 uur ago from web
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:34:08 #188
188345 Py
op zich
pi_70285739
HiZ
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:37:09 #189
188345 Py
op zich
pi_70285832
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:34 schreef Zith het volgende:
Persiankiwi zit nu tientallen tweets te schrijven over rasfanjani's plan, maar hoe weet hij deze nou weer...
Streets filled with rumours?
Hij zal het niet van de staatstv hebben denk ik
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:38:29 #190
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70285878
Mahmoud, Mahmoud, is onze man, als hij het niet kan, MOOI !
pi_70285891
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:28 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Het waren er zes.
Volgens andere bronnen minder, maar ik wilde met die opmerking slechts laten zien dat jullie jezelf voor de gek houden, want er wordt steeds gedaan alsof alle spelers een armband droegen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:41:57 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70285960
Dit is echt nog niet voorbij hoor, zelfs als de demonstraties zouden verminderen.
Vergeet niet dat een groot aantal invloedrijke mensen in Iran (o.a. Rafsanjani, Khatami, etc) in meerdere of mindere mate de kant van 'groen' heeft gekozen. Zij kunnen eigenlijk niet meer terug imo, want zij riskeren veroordeling wegens activiteiten tegen de staat of iets dergelijks op het moment dat de zittende machtshebbers in het zadel blijven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70285963
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat staat er niet, er wordt gedemonstreerd voor vrijheden. Laatst op TV was er ook een Iraanse dame die ziek werd van de religieuze bemoeienis van bovenaf, ze vond het schandalig dat ze door vreemde mannen (lees overheidsmannekes) werd aangesproken over hoe ze haar hoofddoek moest dragen, dat wilde ze zelf weten.
Heb deze reactie overgeheveld naar dit topic, want denk zelf ook dat dit de reden is van de demonstratie. De vrijheden die ze nu niet hebben.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:42:41 #194
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70285986
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:39 schreef Tevik het volgende:

[..]

Volgens andere bronnen minder, maar ik wilde met die opmerking slechts laten zien dat jullie jezelf voor de gek houden, want er wordt steeds gedaan alsof alle spelers een armband droegen.
Sowieso weet iedereen die de wedstrijd gezien heeft dat zelf ook wel, en ik denk dat de meeste anderen ook niet al te dom zijn, hoor.

En alsof acht van de elf niks betekent.

Eén is al een statement.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:48:37 #195
167923 appelsjap
All the above
pi_70286155
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:28 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Het waren er zes.
Des te minder spelers er waren die een armband droegen des te absurder het verbod is, dat niemand van het team met journalisten mag praten.
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70286185
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:33 schreef Py het volgende:
persiankiwi twittert over Rafsanjani:
(van onder naar boven lezen qua tijd)
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]
Belachelijk, persiankiwi op twitter lijkt op de hoogte te zijn van alles (beter dan Khamenei en de mensen daar), hij weet hoe iemand denkt en wat die persoon gaat doen en hij weet ook wat er allemaal achter de schermen gebeurt en dat twittert hij door. ik zie hem al voor me:

dinsdag 23 juni 2009 @ 12:53:22 #197
167923 appelsjap
All the above
pi_70286312
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:49 schreef Tevik het volgende:

[..]

Belachelijk, persiankiwi op twitter lijkt op de hoogte te zijn van alles (beter dan Khamenei en de mensen daar), hij weet hoe iemand denkt en wat die persoon gaat doen en hij weet ook wat er allemaal achter de schermen gebeurt en dat twittert hij door. ik zie hem al voor me:

[ afbeelding ]
Ja want sommige constateringen zijn zo raar en vreemd.

Wij luisteren liever naar hem dan jou. Dus ja, wij geloven een alu hoedje.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:58:04 #198
188345 Py
op zich
pi_70286453
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:49 schreef Tevik het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je hoeft het ook niet als feiten te accepteren. In die zin hoeft het ook niet bestreden te worden, en al helemaal niet door de persoon op een belachelijke manier weg te zetten. Dat is een zwaktebod van je. Je kan er anders tegen aankijken, maar Rafsanjani is een grote speler in het verhaal, die tot nog toe langs de lijn is blijven staan. En daardoor gaan steeds meer mensen naar hem kijken en iets van hem verwachten. Want hij moet een keer echt openbaar een standpunt innemen. En in de huidige situatie is dat voor of tegen. Een compromis wordt steeds moeilijker. En de verwachting is dus dat hij tegen het huidige regime stelling neemt.
pi_70286461
er zit een hoop onzin tussen op twitter, dit van rafsjidingetje moet je ook met een korreltje zout nemen
voor het weekend werd er ook getwitterd dat de politie en basjeeh massaal overliepen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_70286617
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:42 schreef paddy het volgende:

[Dat staat er niet, er wordt gedemonstreerd voor vrijheden. Laatst op TV was er ook een Iraanse dame die ziek werd van de religieuze bemoeienis van bovenaf, ze vond het schandalig dat ze door vreemde mannen (lees overheidsmannekes) werd aangesproken over hoe ze haar hoofddoek moest dragen, dat wilde ze zelf weten.]

Heb deze reactie overgeheveld naar dit topic, want denk zelf ook dat dit de reden is van de demonstratie. De vrijheden die ze nu niet hebben.
Wat een onzin, alleen al het feit dat hij spreekt over "vreemde mannen" die die meisjes aanspreken. Het zijn meestal vrouwen die sommige meisjes aanspreken op hun kleding. Nudisten hier vinden ook dat ze beperkt worden in hun vrijheid. En ik zei al eerder dat het gaat om een kleine groepje verwesterde meisjes en jongens die oppervlakkig en makkelijk beinvloedbaar zijn en teveel westerse soaps kijken. Zie filmpje:

Heavy Metal Madness in Tehran
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')