Ik ben steeds meer verbaasd over de NOS... Ze hebben echt iets tegen vernieuwing... Alsof het bejaarden zijn die zich niet kunnen aanpassen idd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:49 schreef Meneer_Aart het volgende:
[..]
[..]
Ze zijn niet "voorzichtig", ze hebben de afgelopen dagen voortdurend informatie gegeven in tegenspraak met andere traditionele media zoals de BBC, CNN, de Guardian en de NY Times. Bijvoorbeeld "duizenden' i.p.v. "honderdduizenden" of "miljoenen", vage Teletekstberichtjes over Obama met vertrouwelijke informatie dat de verkiezingen niet gerigd zijn, zinnetjes als "ook zou er in de lucht geschoten zijn" wanneer er op allerlei buitenlandse media allang te zien is dat er tientallen doden vallen. Enz. enz.
CNN bijv. is de laatste paar dagen supergoed bezig, volkomen andere aanpak dan die bejaarden in Hilversum.
En niet te vergeten dat ze vrijdag zeker wisten dat er zaterdag geen demonstratie zou zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb vandaag toevallig met mijn vader erover gehad over de Basij. M'n vader is tijdens de revolutie gevraagd om zich bij de Basij te sluiten.
De Basij was in die tijd een vrijwilligersorganisatie van mensen die de regels van de islam naleefden. In het begin was het een groepering met veel aanzien. Zie ze maar zoals de demonstranten van nu. Allemaal jongeren die zich bijeen hadden gesloten met één doel, de Sjah omver stoten. De Sjah was misschien goed voor Iran, maar hij was wel een dictator.
In de loop van de tijd is de Basij erg veranderd. Het bestuur is veranderd en de regels zijn veranderd. In plaats van dat nu ervoor wordt gezorgd dat de islamitische regels worden nageleefd worden Khamenei's regels nageleefd.
Het zijn overdreven (en inmiddels ook misplaatste) pogingen om evenwichtig en objectief te zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:49 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Eindigde, maar verder klopt t. Ze zeiden overigens nog steeds dat ze niet zeker wisten of het echt was.
Tsja, als bijna alle erkende journalisten zijn gearresteerd, weggestuurd of ernstig zijn beperkt in hun vrijheid, hoe objectief kan je dan nog blijven? Lijkt me dat je dan beter af ben bij betrouwbare twitteraars en bloggers.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:55 schreef Meneer_Aart het volgende:
[..]
Het zijn overdreven (en inmiddels ook misplaatste) pogingen om evenwichtig en objectief te zijn.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zit nu het 8 uur Journaal te kijken. Ik moet zeggen: petje af. Alle info klopt, en ook goede achtergronden.
Hopelijk houden ze het vol.
Nee hoor, morgen gewoon na het weerbericht van Erwin Kroll terwijl de eindmuziek al loopt:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zit nu het 8 uur Journaal te kijken. Ik moet zeggen: petje af. Tweede item, alle info klopt, en ook goede achtergronden.
Mhh, het lijkt nu tenminste ergens op...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:04 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zit nu het 8 uur Journaal te kijken. Ik moet zeggen: petje af. Tweede item, alle info klopt, en ook goede achtergronden.
quote:Rafsanjani controls much of the army - until now he is silent - after trigger event he will act #Iranelection2 minuten ago from web
http://twitter.com/persiankiwiquote:2009 will be a long summer of suffering for Iran - but Sea of Green will change Iran forever - #Iranelection4 minuten ago from web
https://twitter.com/iranbaanquote:NATIONAL STRIKE TOMORROW (TUESDAY) in objection to the attacks & killings & the coup. #iranelectionongeveer 4 uur ago from web
http://twitter.com/tehranbureauquote:just published a chilling dispatch from where the gathering was supposed to be at 7 Tir Sq: http://tehranbureau.com/ira...ongeveer 4 uur ago from web
http://twitter.com/KeeperOfTruthquote:Last night and tonight, large truck convoys in and out of Ramat David. Very unusual. #iranelection #iran #Tehran10 minuten ago from web
http://www.eurasianet.org(...)cles/eav062209.shtmlquote:Now that Ayatollah Khamenei has become inexorably connected to Ahmadinejad’s power grab, many clerics are coming around to the idea that the current system needs to be changed. Among those who are now believed to be arrayed against Ayatollah Khamenei is Grand Ayatollah Ali al-Sistani, the top Shi’a cleric in neighboring Iraq. Rafsanjani is known to have met with Grand Ayatollah al-Sistani’s representative in Iran, Javad Shahrestani.
A reformist website, Rooyeh, reported that Rafsanjani already had the support of nearly a majority of the Assembly of Experts, a body that constitutionally has the power to remove Ayatollah Khamenei. The report also indicated that Rafsanjani’s lobbying efforts were continuing to bring more clerics over to his side. Rafsanjani’s aim, the website added, is the establishment of a leadership council, comprising of three or more top religious leaders, to replace the institution of supreme leader. Shortly after it posted the report on Rafsanjani’s efforts to establish a new collective leadership, government officials pulled the plug on Rooyeh.
Meanwhile, the Al-Arabiya satellite television news channel reported that a "high-ranking" source in Qom confirmed that Rafsanjani has garnered enough support to remove Ayatollah Khamenei, but an announcement is being delayed amid differences on what or who should replace the supreme leader. Some top clerics reportedly want to maintain the post of supreme leader, albeit with someone other than Ayatollah Khamenei occupying the post, while others support the collective leadership approach.
To a certain degree, hardliners now find themselves caught in a cycle of doom: they must crack down on protesters if they are to have any chance of retaining power, but doing so only causes more and more clerics to align against them.
Je doet het net voorkomen alsof de demonstranten kleine kinderen zijn zonder enig verantwoordelijkheidsbesef. De demonstranten weten echt wel waar voor ze vechten hoor, maar goed: blijf vooral luisteren naar de propaganda die de ayatollahs verspreiden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 04:31 schreef NorthernStar het volgende:
Vanaf 2:35 min:
CNN - Michael Scheuer
"They want to break the Iranian regime, that’s all they’re interested in. And for westerners to flicker and to youtube and to urge these kids to go out on the streets and fall on the bayonets of the Revolutionary Guards is almost criminal."
Hulde!
Hij zegt exact wat ik hier de hele tijd al bij voel en denk. De jeugd van Iran wordt aangemoedigd de straat op te gaan en hun leven te riskeren door mensen die geen enkele consideratie voor hen hebben en alleen op destabilisatie en regime change uitzijn. Het is zo verschrikkelijk vals om zo met mensen en mensenlevens te spelen, het is misdadig.
En de mensen die het aanmoedigen, en wellicht meehelpen organiseren, zijn eveneens verantwoordelijk voor wat ze doen en aanrichten. Ik begrijp dat je de focus naar de demonstranten wilt verleggen, alsof ik hun integriteit ter discussie stel, maar het ging dus om de cheerleaders die aan de kant staan om de zaak op te ruien. Scheuer noemt met name Wolfowitz bijvoorbeeld. Denk je dat dit mensen zijn die het goed met Iran voorhebben? Alsjeblieft. Al is er op het eind maar één dode te betreuren door het gerui van buitenaf dan hebben ze allemaal bloed aan hun handen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 04:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je doet het net voorkomen alsof de demonstranten kleine kinderen zijn zonder enig verantwoordelijkheidsbesef.
Nou vertel het eens.quote:De demonstranten weten echt wel waar voor ze vechten hoor
"Either you're with us or you're with the ayatollahs"quote:, maar goed: blijf vooral luisteren naar de propaganda die de ayatollahs verspreiden.
Wat een belachelijke redenatie, degene die bloed aan de handen hebben zijn degene die die schoten lossen, en niemand anders. Jij vind dat je niet mag demonstreren want anders doe je meer aan opruiing?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 05:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En de mensen die het aanmoedigen, en wellicht meehelpen organiseren, zijn eveneens verantwoordelijk voor wat ze doen en aanrichten. Ik begrijp dat je de focus naar de demonstranten wilt verleggen, alsof ik hun integriteit ter discussie stel, maar het ging dus om de cheerleaders die aan de kant staan om de zaak op te ruien. Scheuer noemt met name Wolfowitz bijvoorbeeld. Denk je dat dit mensen zijn die het goed met Iran voorhebben? Alsjeblieft. Al is er op het eind maar één dode te betreuren door het gerui van buitenaf dan hebben ze allemaal bloed aan hun handen.
Vage begrippen als democratie en vrijheid??? Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste peilers van een rechtstaat. Dat je zulke belangrijke zaken benoemt als "vage dingen" zegt veel over je persoon.quote:Voor Mousavi? Voor Rasfanjani? Of misschien zelfs voor Reza Pahlavi? Is er uberhaupt een doel?
Het enige antwoord dat we krijgen zijn lege containerbegrippen als vrijheid, democratie en rechten. Dat soort vage algemeenheden. Alsof mensen ooit voor minder vrijheden demonstreren.
aldus kiwiquote:today Gov hackers broke into our profile - after several hours of hard work we hacked back into our own profile - #Iranelection
Natuurlijk, die is hoofdverantwoordelijk, dat zal ik niet ontkennen. Maar iedereen die de demonstraties voor hun eigen agenda wil gebruiken en daarvoor de zaak opjut en probeert op de spits te drijven is heeft ook verantwoording voor de gevolgen. Zoals jonge mensen die volledig zinloos hun leven verliezen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:43 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Wat een belachelijke redenatie, degene die bloed aan de handen hebben zijn degene die die schoten lossen, en niemand anders.
Leg me niet van die achterlijke standpunten in de mond.quote:Jij vind dat je niet mag demonstreren want anders doe je meer aan opruiing?![]()
Nou vertel het eens.
Nee het zijn vage kreten. Er is nog nooit een demonstratie gehouden waar mensen minder invloed of vrijheid willen. Het is een open deur om te zeggen dat men "voor vrijheid" demonstreert. Het zegt niks.quote:Vage begrippen als democratie en vrijheid??? Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste peilers van een rechtstaat. Dat je zulke belangrijke zaken benoemt als "vage dingen" zegt veel over je persoon.
Ok, voor welke dingen dan?quote:Ik kan zo een paar dingen waarvoor ze demonstreren:
Dat zijn dingen waar ze tegen demonstreren.quote:Tegen een achterlijk regime die de steniging van vrouwen, die worden beschuldigt van overspel, toestaat;
Tegen een regime die de media controleert, die tegen persvrijheid is, en regelmatig journalisten oppakt en vervolgt;
Tegen een regime die zijn een eigen knokploeg heeft in de vorm van de Basij;
Tegen een idioot van een president die Achmejiad die in zijn toespraken vaak niet verder komt dan "Amerika en de Joden zitten overal achter, zij zijn het kwaad die moeten worden uitgeroeid".
Tegen de vervalste verkiezingen;
Tegen tientallen anderen religieuze normen die de vrijheid in Iran ernstig belemmeren.
Kun je het nu echt niet af zonder dit soort "argumenten"?quote:Maar goed ik denk niet dat jij zoiets niet snap aangezien jij zelf ook de neiging hebt indirect de schuld te leggen bij de Amerikanen en de Joden.
Dus als ik jou goed begrijp zouden Iraniers maar moeten accepteren dat er een kut regime aan de macht is, want ze kunnen toch niets doen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Natuurlijk, die is hoofdverantwoordelijk, dat zal ik niet ontkennen. Maar iedereen die de demonstraties voor hun eigen agenda wil gebruiken en daarvoor de zaak opjut en probeert op de spits te drijven is heeft ook verantwoording voor de gevolgen. Zoals jonge mensen die volledig zinloos hun leven verliezen.
[..]
Leg me niet van die achterlijke standpunten in de mond.
[..]
Nee het zijn vage kreten. Er is nog nooit een demonstratie gehouden waar mensen minder invloed of vrijheid willen. Het is een open deur om te zeggen dat men "voor vrijheid" demonstreert. Het zegt niks.
[..]
Ok, voor welke dingen dan?
[..]
Dat zijn dingen waar ze tegen demonstreren.
Zelf denk ik dat het puur afhankelijk is van welke demonstrant je zou vragen. Ieder heeft zo zijn eigen ding dat hij/zij belangrijk vind. In het algemeen kun je denk ik zeggen dat men erg ontevreden is met het huidige regime. Kunnen we het over eens zijn denk ik.
Maar dan?
Wat wil men dan? Het is al zo vaak gezegd maar daar komt eigenlijk geen antwoord op: zelfs als het hun zou lukken dat Mousavi president wordt ipv Ahmadinejad wat verandert er dan concreet? Zelfs al ruimt Khamenei het veld, het is van minimale invloed. Hetzelfde regime blijft aan de macht.
Of wil men dat het leger de macht grijpt en er een soort Musharraf of Pinochet de touwtjes in handen neemt? Of wil men dat de zoon van de voormalige Sjah als nieuwe monarch geinstalleerd wordt? Wat?
Dus de vraag waarvoor men demonstreert?
[..]
Kun je het nu echt niet af zonder dit soort "argumenten"?
Dat lees ik nergens,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:00 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dus als ik jou goed begrijp zouden Iraniers maar moeten accepteren dat er een kut regime aan de macht is, want ze kunnen toch niets doen?![]()
Dat haal ik er indirect uit. Ik heb lees vaardigheden.quote:
Leuke Straw man.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:00 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dus als ik jou goed begrijp zouden Iraniers maar moeten accepteren dat er een kut regime aan de macht is, want ze kunnen toch niets doen?![]()
Dat kan van alles zijn, zoveel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Leuke Straw man.![]()
Over wat wel effectief zou zijn kunnen we het nog wel eens hebben.
Maar ok dan zou je eerst moeten weten wat er voor het regime in de plaats zou moeten komen en volgens mij heeft niemand dat helder voor ogen.
Waarom gaan ze de straat op, want zijn hun wensen, zijn die haalbaar,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat haal ik er indirect uit. Ik heb lees vaardigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |