abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70277900
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 01:54 schreef Fokski het volgende:

[..]

850.000 in 2006. Je kan verder niet zo maar even linear extrapoleren. Vertrouw maar op het werk van het CBS ipv je eigen statistische frutsels aan te dragen.
90.000 Islamieten minder in 2 jaar.

Grappig ben je wel in elk geval wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 23 juni 2009 @ 02:01:24 #102
177885 JoaC
Het is patat
pi_70277914
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 01:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

90.000 Islamieten minder in 2 jaar.

Grappig ben je wel in elk geval wel
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2007k3b15p48art.pdf

EDIT:

Deze is beter: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2278-wm.htm
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70277929
Waar zijn de 90.000 gebleven?

Zijn die allemaal weggegaan, dood gegaan of verdronken in de Nijl?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 23 juni 2009 @ 02:08:32 #104
177885 JoaC
Het is patat
pi_70277961
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 02:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn de 90.000 gebleven?

Zijn die allemaal weggegaan, dood gegaan of verdronken in de Nijl?
Waar is jouw leesvermogen gebleven, we geven van dezelfde bron andere cijfers, en er word ook uitgelegd waarom

Wilders-stemmer nummer zoveel die 2004 ipv 2006 gebruikt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70278058
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 02:08 schreef JoaC het volgende:

[..]

Waar is jouw leesvermogen gebleven, we geven van dezelfde bron andere cijfers, en er word ook uitgelegd waarom

Wilders-stemmer nummer zoveel die 2004 ipv 2006 gebruikt.
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaat
pi_70279360
Dit is eigenlijk de discussie die Wilders met Van der Laan zou moeten voeren. Wanneer hebben moslims de meerderheid in Nederland?

Wat jullie nog vergeten is dat moslima's veel vroeger kinderen krijgen dan niet-moslima's. Als een moslima drie kinderen krijgt voor haar 25 ste, en een autochtone vrouw 1 op haar 35ste, en de kinderen van de moslima krijgen ook weer heel vroeg kinderen, dan gaat het veel sneller bij de moslims dan bij de niet-moslims.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:59:31 #107
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70279890
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Wat jullie nog vergeten is dat moslima's veel vroeger kinderen krijgen dan niet-moslima's. Als een moslima drie kinderen krijgt voor haar 25 ste, en een autochtone vrouw 1 op haar 35ste, en de kinderen van de moslima krijgen ook weer heel vroeg kinderen, dan gaat het veel sneller bij de moslims dan bij de niet-moslims.
Volgens mij is het verschil eerder 26/30 en bovendien, dat dat na één generatie nog aanwezig is, is een flinke aanname.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:05:33 #108
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70280013
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaat
Je zou ook de topic kunnen doorlezen, daarin is het al uitgelegd, dat de meetmethode veranderd is:
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:47 schreef Fokski het volgende:
Het wordt wel bijgehouden alleen niet op de oude manier zoals in die reeks. Toen werd zomaar even aangenomen dat iedere niet-westerse allochtoon uit een land met overwegend moslims ook moslim zijn. Vanaf nu wordt het via een enqueteonderzoek gedaan. In 2006 waren er 850.000 moslims op basis van het onderzoek terwijl volgens de oude berekening het aantal islamieten in 2006 de grens van 1 miljoen islamieten zou hebben gepasseerd.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2278-wm.htm
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:05:42 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70280021
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:59 schreef Iblis het volgende:

[..]

Volgens mij is het verschil eerder 26/30 en bovendien, dat dat na één generatie nog aanwezig is, is een flinke aanname.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bruiden__.html?p=2,1
En waar baseer jij die 26/30 op? Of is dat wellicht een aanname?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:21:45 #110
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70280379
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)bruiden__.html?p=2,1
En waar baseer jij die 26/30 op? Of is dat wellicht een aanname?
Leeftijd waarop allochtone en autochtone vrouwen hun eerste kind krijgen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:33:25 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70280639
quote:
Dit is eigenlijk de discussie die Wilders met Van der Laan zou moeten voeren. Wanneer hebben moslims de meerderheid in Nederland?

Anders ga je even in op wat hier eerder gepost is in

En verder is het uiteraard kolder om te denken dat moslims een homogene groep mensen die die allemaal per definitie problematisch en bedreigend zijn
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:40:04 #112
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70280799
quote:

Moslims zullen nooit de meerderheid hebben. Discussie opgelost. En nu mogen de heren politici zich weer met belangrijke zaken bezighouden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:46:56 #113
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70280958
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:21 schreef Iblis het volgende:

[..]

Leeftijd waarop allochtone en autochtone vrouwen hun eerste kind krijgen.
Ik weet waar die getallen over gaan, maar mijn vraag ging over het staven.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:56:49 #114
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70281183
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik weet waar die getallen over gaan, maar mijn vraag ging over het staven.
Ik volgde je niet echt, omdat je naar een artikel over importbruiden zonder leeftijden of kindertal linkte.

Anyway: http://www.lmgtfy.com/?q=cbs+%22geboorte+van+het+eerste+kind%22+allochtonen&l=1

Het was niet zozeer een aanname als wel iets wat ik ooit gelezen had (en in deze topic trouwens ook al eerder weer vermeld werd) en niet weer had opgezocht.
pi_70281277
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die 90.000 die zijn er nooit geweest. Het waren geen moslims. De nieuwe methode komt tot meer betrouwbare getallen en dat zou je ook geweten hebben als je wat meer had gelezen. Ik denk echter dat je niet het type bent die veel verder kijkt dan je neus lang is.
pi_70281556
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik volgde je niet echt, omdat je naar een artikel over importbruiden zonder leeftijden of kindertal linkte.

Anyway: http://www.lmgtfy.com/?q=cbs+%22geboorte+van+het+eerste+kind%22+allochtonen&l=1

Het was niet zozeer een aanname als wel iets wat ik ooit gelezen had (en in deze topic trouwens ook al eerder weer vermeld werd) en niet weer had opgezocht.
Het laat duidelijk zien dat de 2e generatie nauwelijks meer verschilt in vergelijking met autochtone moeders. Ze krijgen iets eerder, iets meer kinderen maar tegelijkertijd zijn er ook iets meer kinderlozen op 35-jarige leeftijd.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:02:22 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70292717
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:42 schreef Bascule het volgende:
2e en 3e generatie blijven gewoon moslim hoor, je wordt ermee geboren namelijk. En niets wijst erop dat er geloofsafval plaatsvindt. Dat is zelfs verboden in de islam.
Zo ook in de Katholieke Kerk. Ben je gedoopt, en sta je in het doopregister: Tot de dood ben je Katholiek, al converteer je officieel tot moslim.

Maar kunnen we nog echt spreken van 40% (even gegokt) Katholieken in dit land?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:06:46 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70292856
quote:

Dat zal voor een langzame groei zorgen van de groep mensen waarvan de voorouders niet uit Nederland afkomstig zijn, maar een meerderheid in Nederland krijgen ze echt niet. Niet in jouw leven, niet in het leven van jouw kinderen en kleinkinderen.

Het aantal moslims zal wellicht in de komende 50 jaar groeien van 10 naar 15%, MITS de nieuwe generaties ook allemaal braaf naar de moskee gaan zoals hun ouders......

Je lijkt bij voorbaat ook al te denken dat dat perse een probleem gaat zijn.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:13:33 #119
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70293044
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:02 schreef maartena het volgende:
Zo ook in de Katholieke Kerk. Ben je gedoopt, en sta je in het doopregister: Tot de dood ben je Katholiek, al converteer je officieel tot moslim.
Dan stuur je dus een briefje naar je bisdom: "Bij dezen verzoek ik u mij uit het doopregister te halen." Dan wordt dat gedaan, en voorts wordt dat als een schismatische daad opgevat, waardoor je direct (zonder dat iemand zich daar nog over hoeft te bekommeren) geen lid van de kerk meer. Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:21:34 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70293286
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:
Dan stuur je dus een briefje naar je bisdom: "Bij dezen verzoek ik u mij uit het doopregister te halen." Dan wordt dat gedaan, en voorts wordt dat als een schismatische daad opgevat, waardoor je direct (zonder dat iemand zich daar nog over hoeft te bekommeren) geen lid van de kerk meer. Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).
Dat kan inderdaad, maar ik denk dat er bitter weinig mensen zijn die dat ook echt doen..... Of je moet echt sterke principes hebben als atheïst.

Overigens kun je ook als geboren moslim toch beschouwd worden als niet-moslim. Zelfs imams hebben opgemerkt dat Barack Obama geen moslim is, alhoewel zijn vader dat wel is.
-
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:28:53 #121
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70293548
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, maar ik denk dat er bitter weinig mensen zijn die dat ook echt doen..... Of je moet echt sterke principes hebben als atheïst.

Overigens kun je ook als geboren moslim toch beschouwd worden als niet-moslim. Zelfs imams hebben opgemerkt dat Barack Obama geen moslim is, alhoewel zijn vader dat wel is.
Ja, daar verschillen de meningen echter over. Idem bij Joden trouwens. Sommige stromingen hanteren een bloedprincipe: Als je moeder Joods was, ben jij Joods, ook al is haar moeder al tot het Christendom bekeerd. Ik kwam op de Duitse Wikipedia een tijd geleden deze fatwa tegen. Die handelt over een man die Christen geworden is. Conclusie is: Als hij geen berouw toont moet hij gedood worden, en z'n kinderen zijn moslims. Als die na hun puberteit niet als Moslim verder gaan dienen ze ook gedood te worden. Dus er zullen vast ook wel moslims zijn die vinden dat Obama een afvallige is.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:43:41 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70294023
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:28 schreef Iblis het volgende:
Ja, daar verschillen de meningen echter over. Idem bij Joden trouwens. Sommige stromingen hanteren een bloedprincipe: Als je moeder Joods was, ben jij Joods, ook al is haar moeder al tot het Christendom bekeerd. Ik kwam op de Duitse Wikipedia een tijd geleden deze fatwa tegen. Die handelt over een man die Christen geworden is. Conclusie is: Als hij geen berouw toont moet hij gedood worden, en z'n kinderen zijn moslims. Als die na hun puberteit niet als Moslim verder gaan dienen ze ook gedood te worden. Dus er zullen vast ook wel moslims zijn die vinden dat Obama een afvallige is.
Maar de hamvraag is eigenlijk: Moeten we allochtonen die het moslim geloof eigenlijk niet meer aanhangen, en eigenlijk net als veel "christenen" in Nederland die om de familie tevreden stellen alleen nog maar met Kerstmis naar de kerk gaan, of alleen met het Suikerfeest naar de moskee gaan..... nog wel tellen als moslims?

Kortom, moet het CBS de cijfers hanteren uit enquetes, waar een LAGER aantal moslims naar voren komt, of de cijfers gebaseerd op afkomst en moslimpercentage uit het thuisland zoals voorheen?

In 2004 telde men volgens "eens een moslim altijd een moslim", maar in 2006 telde men naar aanleiding van enquetes en wie er nog eigenlijk nog echt actief moslim is.

(offtopic verder, de Nazi's hanteerden het bloedprincipe ook om vast te stellen wie tot 1/4e Joods was)
-
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:46:19 #123
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70294109
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:

Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).
Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:47:18 #124
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70294138
Nu, het cijfer uit enquêtes lijkt me. Enquêtes m.b.t. moskeebezoek en b.v. vasten tijdens de ramadan zijn ook interessant, evenals de opvatting m.b.t. het hoofd bedekken. Ik denk namelijk dat een paar van de eerste tekenen van secularisering afnemend bezoek van het vrijdaggebed, minder hoofdbedekking en minder actief de ramadan volgen zijn.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:49:25 #125
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70294195
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!
Maar dat is sowieso lastig, want priesterwijding en huwelijk zijn niet helemaal compatible. Maar daarnaast, ik dacht dat wat jij noemt 'gewoon' de biecht was.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:49:32 #126
15967 Frollo
pi_70294199
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

Verkeerd begrepen dus.
Het Sacrament van de Verzoening krijg je gewoon tijdens de biecht.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:51:17 #127
15967 Frollo
pi_70294244
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar dat is sowieso lastig, want priesterwijding en huwelijk zijn niet helemaal compatible.
Je kunt toch getrouwd zijn, weduwnaar worden en dan priester worden?
Ik geloof zelfs dat je mag scheiden als je priesterroeping te sterk is.
quote:
Maar daarnaast, ik dacht dat wat jij noemt 'gewoon' de biecht was.
Ja, je hebt gelijk, ik las het zojuist.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:55:12 #128
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70294360
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:51 schreef Frollo het volgende:
Je kunt toch getrouwd zijn, weduwnaar worden en dan priester worden?
Ik geloof zelfs dat je mag scheiden als je priesterroeping te sterk is.
Ja, dat is zo, daarom zei ik, niet helemaal en niet 'helemaal niet'. Volgens mij kun je als protestants predikant zelfs ontheffing van het celibaat krijgen als je Katholiek wordt (dat heeft de vorige Paus ingevoerd), maar ik weet niet in hoeverre het sacrament van het kerkelijk huwelijk wederzijds erkend wordt (voor de doop is er wel wederzijdse dooperkenning).
pi_70297376
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:11 schreef Fokski het volgende:

[..]

Moslims verjongen niet. Ze zijn jonger op het moment maar de babyboom moslims is al geweest, nu zullen zij ook vergrijzen, al zal het iets langer duren. Dat autochtonen zullen emigreren is louter speculatief.
Sterker nog, in Islamitische landen gaat binnen nu en 30 jaar een forse vergrijzing plaatsvinden.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:44:39 #130
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70297589
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:20 schreef Bascule het volgende:
Is het nu wel handig of niet handig om het aantal moslims bij te houden? Misschien wel, want dan weten de moslims nooit wanneer ze in de meerderheid zijn (en dan komen de problemen zoals iedereen weet).
In elk geval wordt het om onduidelijke redenen sinds 2004 niet meer bijgehouden:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70086ned&D1=0-1,17-18&D2=0,4,9,14,(l-14)-l&HD=090622-1025&HDR=T&STB=G1
Ik keek pas naar de maan, en weet je wat ik zag, een deel van de Turkse vlag!!!1!

De maan is ingezet om ons te Islamiseren! Wordt wakker, OPEEN JE OOOGGEENN!N!!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:45:29 #131
248844 Bowlingbal
pi_70297611
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sterker nog, in Islamitische landen gaat binnen nu en 30 jaar een forse vergrijzing plaatsvinden.
Klopt, een ontzettend groot deel van de bevolking, ik meen ruim 60 tot wel 80% in die regio, is er jonger dan 25.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70297698
Het maakt niet uit of moslims zich wel of geen moslim voelen, een deel, de radicalen, vat moslim op als moslim. Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn. Dat kan allemaal zo clever gespeeld worden dat niet-moslims het nakijken zullen hebben. Die hele grote groep moslims niet daar niet aan meedoet, hoeft ook helemaal niet mee te doen, want de gevolgen zullen evengoed desastreus zijn voor de niet-moslims.
pi_70297798
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef Bascule het volgende:
Het maakt niet uit of moslims zich wel of geen moslim voelen, een deel, de radicalen, vat moslim op als moslim. Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn. Dat kan allemaal zo clever gespeeld worden dat niet-moslims het nakijken zullen hebben. Die hele grote groep moslims niet daar niet aan meedoet, hoeft ook helemaal niet mee te doen, want de gevolgen zullen evengoed desastreus zijn voor de niet-moslims.
Hier kan je terecht: Brave New World
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:52:53 #134
248844 Bowlingbal
pi_70297799
quote:
SE NEMEH HET LANT OFER!

Doe toch niet zo belachelijk man.
- Donald Love
pi_70297849
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:52 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

SE NEMEH HET LANT OFER!

dinsdag 23 juni 2009 @ 19:05:46 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70298076
quote:
Ja, en het begint allemaal met de infiltratie van Aboutaleb! Voor je het weet is Rotterdam volledig onder de Sharia, en nemen de moslims de macht over om hun eigen staat "Rotterstan" te vormen en zich af te scheiden van Nederland.

Het zou juist een goed teken van integratie moeten zijn dat moslims hier en daar prominente posities in gaan nemen. En zolang ze zich aan de Nederlandse wet houden (waar ook discriminatie onder valt) is er niets aan de hand.

Het lijkt zo onderhand wel alsof je bang bent voor moslims in Nederland die het schoppen tot een positie met invloed.

Ze moeten zeker onder de duim gehouden worden....want oh wee als er een moslim politiechef wordt, dan is het nog maar 1 stapje verwijderd van de Sharia!!
-
pi_70298111
quote:
Kijk je vanavond wel ff onder je bed of er geen moslims liggen? En natuurlijk ook even de Wilders-groet brengen voor de poster van Wilders die op je kamertje hangt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:07:31 #138
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_70298126
vaag
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_70298176
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:07 schreef versabommie het volgende:
vaag
Heb je "De Gewone Man" van Bascule al gelezen?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:13:50 #140
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_70298292
Moslims kunnen zich tot op heden nog helemaal niet organiseren. Politieke partijen? Omroepen? Vakbonden? Dus stel, een meerderheid. En dan?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_70298350
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:13 schreef Terreros85 het volgende:
Moslims kunnen zich tot op heden nog helemaal niet organiseren. Politieke partijen? Omroepen? Vakbonden? Dus stel, een meerderheid. En dan?
Dan zeggen de Turken: "Vandaag is het Suikerfeest" en de Marokkanen: "Nee, morgen pas.".
pi_70298527
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan zeggen de Turken: "Vandaag is het Suikerfeest" en de Marokkanen: "Nee, morgen pas.".
Allah Al Watan Al Malik
pi_70298569
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70305828
En zo gaat de intimidatie in zijn werk, nu al:

In De Journalist van 24 april staat dat journalisten de oorzaak van agressie op straat ook bij zichzelf moeten zoeken. Tenminste dat vinden Aziz El Bouazzati (23) en Taj El Khouakhi (22) uit de Goudse buurt Oosterwei. Taj meent ook zeker te weten ‘dat zijn broertje gefilmd werd door de ploeg van EénVandaag. En dat zij maar door bleven gaan, ook toen zijn broertje aangaf dat hij dat niet wilde. En ja dat hij daarop misschien een beetje onbeleefd werd of wat heeft gespuugd, hebben ze (de journalisten) dan ook aan zichzelf te danken. Want ze bleven maar filmen’. Tja, dat krijg je ervan. Tot zover Taj in ons vakblad De Journalist.

De werkelijkheid ziet er toch echt heel anders uit. Toen de wijk Oosterwei vorig jaar september in het nieuws kwam hebben we op de redactie besloten om een achtergrond portret te maken van deze buurt. Wie wonen in deze wijk? Wat is er aan de hand? Is het een incident? Of is er iets structureels aan de gang? Dinsdag 16 september ga ik zonder camera de wijk in om research te doen. Ik spreek een aantal mensen die heel openhartig vertellen hoe het er in de buurt aan toegaat. Of ze ook op camera willen reageren durven ze niet te zeggen.

Woensdag 17 september ga ik, samen met cameraman Faik Geci, terug naar Oosterwei. Het is een rustige ochtend. We maken shots in de buurt en spreken met wat mensen. Omstreeks twee uur gaan we wat te eten halen bij de bakker. Op een muurtje voor de parkeerplaats van de C1000 eten we het broodje op. De camera staat op de grond. Daar raken we aan de praat met een groepje mannen van Marokkaanse afkomst. Ik stel me voor en we spreken over de problemen in de wijk. Dat gaat allemaal heel gemoedelijk. Ik vraag of ze een interview willen geven maar dat weigeren ze.

Aan de overkant van de straat komt een groepje jongens van Marokkaanse afkomst aanlopen. Op afstand beginnen ze ons uit te schelden en roepen dat we moeten opsodemieteren. Faik, ik en de mannen reageren hier niet op.

Vervolgens lopen drie jongens scheldend op ons af. Eén jongen komt vlak voor mij staan. En roept dat we op moeten rotten. Ze blijven heen en weer lopen. Dan komt een jongen op een afstand van nog geen vijf centimeter voor mij staan en roept dat hij de tanden uit mijn mond zal slaan. Hij loopt weg en komt weer terug. Zo dichtbij dat ik zijn adem ruik en voel. En opnieuw roept hij dat hij de tanden uit mijn mond zal slaan. Faik staat vlak achter mij met de camera tussen zijn voeten. Ze roepen dat ze de camera op zijn hoofd stuk zullen slaan als we niet meteen oprotten uit hun buurt. En ze schelden mij uit voor kut hoer. Faik probeert de jongens te kalmeren en legt uit dat er niet gefilmd wordt.

Dan zien we dat de oudere mannen zich van ons afwenden. En verderop gaan staan. Plotseling zijn we lucht voor hen. En dat is voor ons een teken om de C1000 in te vluchten. In de bedrijfskantine krijgen we koffie. Na twintig minuten ga ik buiten kijken en zie dat een hele groep jongens zich voor de winkel heeft verzameld. We overleggen en het lijkt ons gevaarlijk om nu de winkel uit te lopen naar onze auto. Op dat moment besluit ik de politie te bellen. Op het politiebureau doen we aangifte tegen twee jongens. En 27 mei komt de zaak voor bij de rechtbank in Den Haag.

Maar kennelijk vinden Tai en Aziz dat zij voortaan toestemming moeten geven wie in hun buurt mag komen filmen. Volgens mag je in Nederland nog altijd gewoon op de openbare weg filmen. Zolang je maar niet in de privé sfeer van mensen komt. En waarom gaan de jongens altijd pontificaal voor de camera staan als ze niet gefilmd willen worden? En blijkbaar zijn journalisten voor Taj en Aziz die op een muurtje een broodje zitten te eten, met de camera uit, zo provocerend dat zij zwaar bedreigd mogen worden.

Waarvan akte…
http://www.dejournalist.nl/opinie/bericht/rot-op-met-die-camera/
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:24:08 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70305949
Ga anders een woonwagenkamp filmen ter vergelijking

Niet dat het soort reactie dat je krijgt goedkeurenswaardig is. Maar om hieruit een moslimrevolutie te gaan concluderen verdient een alluminium-hoedje-award.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:32:42 #146
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70306333
Maar wat die jongeren deden kwam rechtstreeks uit Soera 115 al-Djuranlist: En wat zaagt Gij? Zaagt Gij een verslaggever? Ah! Voorwaar gij naamt uw vuist, want hij is haram en slaat zijn camera aan duizend stukken op zijn hoofd. Allah weet het beter.
pi_70308507
quote:
Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn.
één groot complot ?
  woensdag 24 juni 2009 @ 04:50:48 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70311884
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
één groot complot ?
-
pi_70313279
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

één groot complot ?
Niks complot, het zijn gewoon de feiten. Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:07:09 #150
248844 Bowlingbal
pi_70313379
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:01 schreef Bascule het volgende:

[..]

Niks complot, het zijn gewoon de feiten. Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
Laat de 'foute' ideologie jou foute dingen doen? Je bent er immers mee in aanraking geweest want je zegt zelfs de feiten te kennen.

Indien het antwoord nee is, waarom reken je het dan wel anderen aan?
- Donald Love
pi_70313693
quote:

[..]

Ik ben het met je eens. Sommige ideologieën hebben maar 1 mogelijk gevolg. In dit geval is dat geweld.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:30:32 #152
248844 Bowlingbal
pi_70313900
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:20 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Sommige ideologieën hebben maar 1 mogelijk gevolg. In dit geval is dat geweld.
Ga jij, nu jij van die ideologie afweet, gewelddadige dingen doen?
- Donald Love
pi_70314092
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:07 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Laat de 'foute' ideologie jou foute dingen doen? Je bent er immers mee in aanraking geweest want je zegt zelfs de feiten te kennen.

Indien het antwoord nee is, waarom reken je het dan wel anderen aan?
Hou je toch niet zo van de domme.
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:18:34 #154
248844 Bowlingbal
pi_70315113
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:39 schreef Bascule het volgende:

[..]

Hou je toch niet zo van de domme.
Dat doe ik niet. Ik snap simpelweg niet hoe een -zogenaamd- foute ideologie mensen foute dingen laat doen, maar dat jij op de een of andere manier resistent bent tegen die ideologie.
- Donald Love
pi_70315396
quote:

Maar die ideologie bestaat niet.. het is jouw verzinsel...
Is het projectie? Ben je zelf van zo'n foute ideologie ?
pi_70315447
quote:

[..]

volgens jouw ideologie wel... jij stuurt aan op geweld tegen islamieten....
pi_70326796
Waar gaat het nou over dan?
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:50:22 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70333112
quote:
Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
En in hoeverre houden de bijna 1 miljoen moslims in Nederland die "foute ideologie" ook echt aan? Er zijn altijd wel een paar extremisten, ook in Nederland..... maar als je denk dat Nederland ook echt de Sharia gaat invoeren, dan zit er toch een schroefje los ergens denk ik.
-
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:58:44 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70333336
quote:
Er zijn wel meer ideologieën die daar op aansturen......

-
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:07:09 #160
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70333584
Hier vloeide ook een hoop geweld uit voort

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70333948
christendom = vrede

woensdag 24 juni 2009 @ 19:20:23 #162
177885 JoaC
Het is patat
pi_70333995
quote:

[..]

Inderdaad, Wilders is er van overtuigd dat moslims bij voorbaat fout denken, daardoor maakt hij stomme fouten.
[..]
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:34:32 #163
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70334442
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:20 schreef JoaC het volgende:

[..]

Inderdaad, Wilders is er van overtuigd dat moslims bij voorbaat fout denken, daardoor maakt hij stomme fouten.
Andere fout is de wij-zij tegenstelling. Terwijl uit alle statistieken blijkt dat moslims het meeste stelen bij moslims, moslimterroristen het vaakst moslims doden, moslims andere moslims onderdrukken enzovoorts.

Niks oorlog tegen het Westen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:35:11 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70334468
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:19 schreef Meh7 het volgende:
christendom = vrede

[ afbeelding ]
Het gaat niet erg van harte lijkt het wel
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:46:36 #165
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70334882
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:35 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat niet erg van harte lijkt het wel
Nee, op die foto lijken het een stel chagerijnen...

Maar de foto is verre van uniek: http://nobeliefs.com/nazis.htm

Aryan Nations is ook zo'n leuke.... die zijn ook zwaar Christelijk, preken geweld tegen joden en zwarten, en zijn zelfs van mening dat Jezus geen jood was....
-
pi_70334912
WAT NOU 50,1 %

je komt al in de extreme problemen als ''buitenlanders'' 20% van de bevolking uitmaken, in een school wijk of iets dergelijks, namelijk... westerse autochtonen met een hogere opleiding of inkomen trekken massaal weg, gevolg .. een wijk met buitenlanders en bejaarde en werkloze kansloze nederlanders..

en dat zet door... eerst de wijken dan de steden, daarna het hele land

er vertrekken sinds 2000 ieder jaar 100.000 nederlanders met een goeie opleiding en daarvoor in de plaats komen kanslozen allochtonen.

zelfs allochtonen met een hoger opleiding en of inkomen , die trekken ook weg..

nederland het land van welkom kanslozen... en daaaag succesvolle mensen

de enige oplossing, de inkomsten belasting naar 13% , NU
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:57:07 #167
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70335209
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:46 schreef maartena het volgende:

Aryan Nations is ook zo'n leuke.... die zijn ook zwaar Christelijk, preken geweld tegen joden en zwarten, en zijn zelfs van mening dat Jezus geen jood was....
Tja, in Louis Therouxs shows verdiept hij zich ook een keer in zwart-nationalisme. De Nation of Islam, maar ook de ‘Israeli School of Universal Practical Knowledge’, die van mening zijn dat de eigenlijke Joden de zwarten zijn, en dat de gehele geschiedenis vervalst is, omdat alle Engelse koningen eigenlijk zwart waren, en de belangrijkste wetenschappers in het westen ook.

Die mensen, tja, die sporen gewoon niet, om het even heel simpel te zeggen. Om die nu echter als kenmerkend aan te halen gaat me wat ver.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:57:34 #168
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70335226
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
En hoe gaat dat precies helpen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:12:50 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70335806
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
En hoe precies weert dat allochtonen?

Hint: De hoge belastingen zijn VERRE van de enige reden om te vertrekken als emigrant.... ik als emigrant kan dat bevestigen.
-
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:31:34 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70338878
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:12 schreef maartena het volgende:

[..]

En hoe precies weert dat allochtonen?

Hint: De hoge belastingen zijn VERRE van de enige reden om te vertrekken als emigrant.... ik als emigrant kan dat bevestigen.
Grap is dat voor immigranten de belastingen helemaal niet zo hoog zijn in Nederland. Die vallen onder de 30% regeling als je dat goed doet.
Erg raar heb ik dat altijd gevonden. Stel je voor dat elk land dat gaat doen (er zijn er meer). Dan zou het betekenen dat ik als kaaskop beter naar Duitsland kan gaan en de duitsers beter naar Nederland. Resultaat (homo economisch gezien): de hoogopgeleide bevolking bestaat in elk Europees land uit buitenlanders.

Een soort partnerruil zeg maar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70344276
to the point!
pi_70345610
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Andere fout is de wij-zij tegenstelling. Terwijl uit alle statistieken blijkt dat moslims het meeste stelen bij moslims, moslimterroristen het vaakst moslims doden, moslims andere moslims onderdrukken enzovoorts.

Niks oorlog tegen het Westen.
Dus wat wil je daarmee zeggen? Dat wij niks te vrezen hebben van het islamitisch extremisme / terrorisme?

Overigens slaan soennieten en sji'ieten elkaar al eeuwen lang de kop in, ook al toen Europa nog diep in de Middeleeuwen zat.
  donderdag 25 juni 2009 @ 06:02:38 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70347604
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:37 schreef Zienswijze het volgende:
Overigens slaan soennieten en sji'ieten elkaar al eeuwen lang de kop in, ook al toen Europa nog diep in de Middeleeuwen zat.
Och, dat doen Katholieken en Protestanten ook al eeuwen. Van de Beeldenstorm in de 16e eeuw tot Noord Ierland in de 21e eeuw.
-
pi_70348390
Was natuurlijk wachten tot Maartena met de 2e wereldoorlog link kwam
pi_70352211
Het is wachten op de intellectuelen en politici in dit land om dit heikele onderwerp eens te gaan bespreken.
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:27:01 #176
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70352931
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was natuurlijk wachten tot Maartena met de 2e wereldoorlog link kwam
'Christendomvergelijkingen' behoren ook tot het vaste repertoire van zulke retoriek.
pi_70353266
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Christendomvergelijkingen' behoren ook tot het vaste repertoire van zulke retoriek.
Zegt veel over die personen

Alleen jammer dat een discussie op niveau dan niet mogelijk is
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:44:04 #178
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70353432
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit omdat in beide religies veel parallellen te ontdekken vallen die vanuit geschiedkundig oogpunt een verhelderende kijk op de zaak kunnen leveren. De angsten die leefden over de toename van moslims hebben ook geleefd onder Protestanten over de toename van Katholieken.

Dat voor het voetlicht brengen lijkt me juist heel zinnig.
pi_70353958
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zegt veel over die personen

Waar wil je dan nou precies een discussie over hebben:

Dat de Islam een gewelddadige religie per definitie zou zijn?
Dan is het typische linkse voorbeeld natuurlijk rechts-extremisme, ook een gewelddadige
ideologie. Het punt wat ze ermee willen maken is natuurlijk dat je een ideologie/religie niet kan
verbieden, maar wel bepaalde kenmerken. Natuurlijk mag je een extremist zijn, maar moorden mag
niet. Evenals verkrachting, aanranding, stelen, etc. Je mag in dit land geloven en denken wat je wilt,
maar daden moeten binnen de wet blijven. En op het moment dat je dingen doet die buiten de wet vallen,
moet je aangepakt worden, moslim of niet.
Dat snap ik dan ook nooit aan de kritiek op moslims, de meeste critici geven wel toe dat het meer gaat om een minderheid (of een groot deel als je dat zonodig wilt), maar willen dan toch de moslims aanpakken. Waarom niet juist die 'uitwassen' van de islam aanpakken, zoals de criminaliteit? Waarom criminaliteit van moslims aanpakken in plaats van alle criminaliteit?
Omdat zij het grootste aandeel in de criminaliteit hebben? Hmm, wie wil je dan aanpakken nadat alle moslims het land zijn uitgezet? Christenen? Atheisten? Armen? Volgens die gedachte zal dat dan wel moeten.

Ik begrijp de kritiek op de Islam heel goed, het is ook een verwerpelijke religie. Net als het christendom of
jodendom.
Maar wanneer we mensen gaan beoordelen op hun 'naam' ipv op hun daden gaat het fout.
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:59:45 #180
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70353978
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dit omdat in beide religies veel parallellen te ontdekken vallen die vanuit geschiedkundig oogpunt een verhelderende kijk op de zaak kunnen leveren. De angsten die leefden over de toename van moslims hebben ook geleefd onder Protestanten over de toename van Katholieken.

Dat voor het voetlicht brengen lijkt me juist heel zinnig.
Ik vind het onzinnig. De vergelijkingen grijpen terug naar dagen van weleer, dat op dit moment, door evolutie ingegeven, geen punt van discussie is.
Als dat wel het geval zou zijn zou daar beslist een topic over worden geopend.

Ik zie het als de focus afleiden van het discussie-onderwerp.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:07:07 #181
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70354240
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:59 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het onzinnig. De vergelijkingen grijpen terug naar dagen van weleer, dat op dit moment, door evolutie ingegeven, geen punt van discussie is.
Dat betekent dat je ook nooit in staat bent lering te trekken uit gebeurtenissen van het verleden. We hebben verzuiling gehad, we hebben godsdiensttwisten gehad, we weten welke ellende dat heeft opgeleverd, en we kunnen eens kijken hoe we een nieuwe verzuiling voorkoming: dat lijkt me heel zinnig.
quote:
Als dat wel het geval zou zijn zou daar beslist een topic over worden geopend.

Ik zie het als de focus afleiden van het discussie-onderwerp.
Waar wil je precies een topic over openen?
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:19:49 #182
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70354640
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:20 schreef Bascule het volgende:
Is het nu wel handig of niet handig om het aantal moslims bij te houden? Misschien wel, want dan weten de moslims nooit wanneer ze in de meerderheid zijn (en dan komen de problemen zoals iedereen weet).

Misschien zijn moslims nu al in de meerderheid, maar weet niemand dat nog omdat de cijfers bewust laag worden gehouden (door moslims, die zoals gezegd een meerderheid zijn).
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:25:57 #183
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70354860
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat betekent dat je ook nooit in staat bent lering te trekken uit gebeurtenissen van het verleden. We hebben verzuiling gehad, we hebben godsdiensttwisten gehad, we weten welke ellende dat heeft opgeleverd, en we kunnen eens kijken hoe we een nieuwe verzuiling voorkoming: dat lijkt me heel zinnig.
Ik heb echt niet de illusie dat iemand zich door mij laat beteugelen, vanwege mijn opvatting hierover.
Ik heb het gewoon helemaal gehad met zulke pavlovreacties 'ja, maar er zijn ook slechte christenen' of retoriek van gelijke strekking.
Als er wantoestanden opduiken waarmee de Kerk in verband kan worden gebracht dan wordt er echt niet geschroomd daarover een topic te starten.
Dan heeft het weinig zin om in zo'n topic te gaan mijmeren over moslimextremisme, niet waar?

Ik heb ook meteen jouw laatste vraag beantwoord, hoewel ik geen enkele aanleiding heb gegeven te veronderstellen dat het juist ik zou zijn die een topic wil openen (want dan open ik een topic).
quote:
Waar wil je precies een topic over openen?
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:38:03 #184
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70355268
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:25 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb echt niet de illusie dat iemand zich door mij laat beteugelen, vanwege mijn opvatting hierover.
Ik heb het gewoon helemaal gehad met zulke pavlovreacties 'ja, maar er zijn ook slechte christenen' of retoriek van gelijke strekking.
Als er wantoestanden opduiken waarmee de Kerk in verband kan worden gebracht dan wordt er echt niet geschroomd daarover een topic te starten.
Dan heeft het weinig zin om in zo'n topic te gaan mijmeren over moslimextremisme, niet waar?
Het hangt van het doel af dat je met het argument hebt. De Christenen deden het ook, legitimeert het natuurlijk niet. De Christenen deden het ook maar doen het niet meer illustreert wel dat ook het Christendom niet immuun is voor gewelddadige interpretaties, en dat het niet wil zeggen dat een godsdienst die aangewend wordt als oorlogsrechtvaardiging altijd zo geïnterpreteerd moet worden.

Zo ook met het aantal moslims in Nederland, daar maakt men zich tegenwoordig druk over, en hoe snel ze groeien. In het verleden hebben we zoiets met Katholieken (waarbij de Katholieken het snelst groeiden) en Protestanten en gezien, en de uitkomst daarvan was dat Katholieken ook verseculariseerden, sterk zelfs, en het allemaal niet zo'n ramp was als men dacht, of succes als men hoopte.

Zoiets is geen pavlovreactie te noemen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:52:30 #185
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70355785
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:38 schreef Iblis het volgende:

De Christenen deden het ook maar doen het niet meer illustreert wel dat ook het Christendom niet immuun is voor gewelddadige interpretaties, en dat het niet wil zeggen dat een godsdienst die aangewend wordt als oorlogsrechtvaardiging altijd zo geïnterpreteerd moet worden.
Als er gesteld wordt dat het Christendom verschoond is gebleven van gewelddadige interpretaties heb jij een punt, maar dat is niet het geval.
Zonder aanleiding wordt er gesteld, 'maar kijk ook eens naar het Christendom' of worden de Joden bij het onderwerp gesleept. Zoiets noem ik een pavlovreactie.
Ik vind dit het afleiden van de focus en ik durf te stellen, dat bijvoorbeeld in een topic over seksueel misbruik door een pastoor niet gewaardeerd gaat worden dat er stil wordt gestaan bij moslimextremisme.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:58:44 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70356013
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:52 schreef damian5700 het volgende:
Zonder aanleiding wordt er gesteld, 'maar kijk ook eens naar het Christendom' of worden de Joden bij het onderwerp gesleept. Zoiets noem ik een pavlovreactie.
Maar bovenstaande is niet zonder aanleiding in mijn optiek, maar omdat er enige parallellen zijn. En die zijn er ook tussen Joden en Moslims. Waar 'we' vaak heel bang zijn voor orthodoxe moslims, zijn 'we' dat niet voor orthodoxe Joden. Waar 'we' veel problemen zien met de sharia, zien 'we' die niet met de halacha. Dat zijn zeer vergelijkbare aspecten.
quote:
Ik vind dit het afleiden van de focus en ik durf te stellen, dat bijvoorbeeld in een topic over seksueel misbruik door een pastoor niet gewaardeerd gaat worden dat er stil wordt gestaan bij moslimextremisme.
De focus wordt verlegd om wat verder te kunnen kijken dan de neus lang is.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:07:29 #187
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70356281
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar bovenstaande is niet zonder aanleiding in mijn optiek, maar omdat er enige parallellen zijn. En die zijn er ook tussen Joden en Moslims. Waar 'we' vaak heel bang zijn voor orthodoxe moslims, zijn 'we' dat niet voor orthodoxe Joden. Waar 'we' veel problemen zien met de sharia, zien 'we' die niet met de halacha. Dat zijn zeer vergelijkbare aspecten.
Ik vind van wel. Dit wordt met dezelfde intentie gedaan als Tweede Wereldoorlog vergelijkingen, namelijk de insteek van zo'n topic frustreren.
quote:
De focus wordt verlegd om wat verder te kunnen kijken dan de neus lang is.
Dat betekent dat misstanden over de Kerk denk aan seksueel misbruik door priesters altijd een volgende insteek moet hebben, namelijk seksueel misbruik door imams?
Immers dat zeg jij dus. Ik zal aan deze discussietechniek in vervolg gevolg geven.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:14:05 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70356537
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:05 schreef Bascule het volgende:
Het is wachten op de intellectuelen en politici in dit land om dit heikele onderwerp eens te gaan bespreken.
Dat is nog nooit gedaan dacht je?

Zou het niet mischien iets te maken met hoe verwrongen jouw beeld van de werkelijkheid is.

Op een of andere manier wil je enkel bevestigd worden in je vooringenomen ideeën die gebaseerd zijn op drogredeneringen, paranoia, demagogie, halve waarheden en verdachtmakingen.
pi_70356595
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Dit wordt met dezelfde intentie gedaan als Tweede Wereldoorlog vergelijkingen, namelijk de insteek van zo'n topic frustreren.

[..]

Dat betekent dat misstanden over de Kerk denk aan seksueel misbruik door priesters altijd een volgende insteek moet hebben, namelijk seksueel misbruik door imams?
Immers dat zeg jij dus. Ik zal aan deze discussietechniek in vervolg gevolg geven.
Natuurlijk mag je dat, dan zal misschien ook blijken dat beide geloven elementen bevatten die sexueel misbruik bevorderen. Of niet natuurlijk, maar dat is een discussie waard.
Maar de overeenkomst is dus de volgende: Beide religien leidden tot bepaalde excessen, maar er word steeds maar 1 religie op aangesproken. Christendom op zijn sexueel misbruik, Islam op zijn 'gewelddadigheid'.
Het punt is dat hoewel het Christendom hetzelfde preekt als de Islam, dus als we moslims om die redenen willen uitzetten, we dat ook met christenen moeten doen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:17:07 #190
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70356662
quote:
Neen. Heb ik juist uitgelegd.
quote:
Neen. Tenzij je op een zinnige manier kunt betogen waarom een en ander vergelijkbaar is.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:20:46 #191
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70356823
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Neen. Heb ik juist uitgelegd.
Ik vind het weinig overtuigend.
quote:
Neen. Tenzij je op een zinnige manier kunt betogen waarom een en ander vergelijkbaar is.
Omdat ik vind dat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:20:18 #192
177885 JoaC
Het is patat
pi_70361116
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is nog nooit gedaan dacht je?

Zou het niet mischien iets te maken met hoe verwrongen jouw beeld van de werkelijkheid is.

Op een of andere manier wil je enkel bevestigd worden in je vooringenomen ideeën die gebaseerd zijn op drogredeneringen, paranoia, demagogie, halve waarheden en verdachtmakingen.
QFT
[..]
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:05:50 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70362682
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In een discussie op niveau is het best mogelijk 1 ideologie te vergelijken met een andere. We hebben aardig wat geleerd uit het verleden, en als er bijvoorbeeld een vergelijking wordt gemaakt tussen de wetten die in 1935 zijn ingevoerd bij de oosterburen, en de wetten die nodig zijn om Wilders z'n "denaturaliseren en uitzetten" plannen uit te voeren, dan grijpt men naar "Godwin" en wordt de discussie daarmee afgedaan alsof NIETS met bepaalde zaken uit de geschiedenis vergeleken worden.

Als Christenen iets deden of doen, dat wordt dat aan de kant en onder de mat geveegd. Moslims zijn het grote gevaar, Moslims zijn de boosdoener, en daar moet onze focus op liggen. Vergelijkingen maken met geschiedenis, andere culturen en andere geloven..... daar wil men gewoon niet van horen.

Als men een discussie op niveau wil houden, dan moet je ook daar over kunnen discussiëren, en het niet onder de mat vegen met "Godwin" of een andere one-liner, en met dat toverwoordje de discussie niet aangaan.
-
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:22:45 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70363324
quote:
Dat komt wellicht omdat de vergelijking heel erg dichtbij de waarheid komt.

Voor de duidelijkheid, ik maar wat Wilders betreft voornamelijk de vergelijking met de serie wetten die ingevoerd zijn tussen 1933 en 1935, zoals verbod op Synagogen, verbod op Joodse scholen, verbod op Joodse verenigingen, het makkelijker kunnen denaturaliseren van Joden om ze het land uit te kunnen zetten, verbod op samenscholingen van grote groepen Joden, etc.....

We weten allemaal dat dit in die periode van kwaad tot erger werd, en na de Kristalnacht van 1938 was de ellende niet meer te overzien. Maar dat neemt niet weg dat wat Wilders nu voorstelt, erg overeenkomt met verboden en wetten die in de eerste jaren van de NSDAP heerschappij bij de oosterburen.

En dat wordt dan afgedaan als "Godwin", DUS telt niet, zonder ook echt te onderbouwen waarom de vergelijking met die wetten die aan het begin van Hitler's regime zijn ingevoerd absoluut verkeerd zijn.

Als je je echt gefrustreerd voelt door een dergelijke opmerkingen, dan wordt er blijkbaar toch een zenuw geraakt.
quote:
Nu heb je het echt over een heel specifiek onderdeel. Je kunt ook Wilders niet vergelijken met Hitler als persoon bijvoorbeeld. De een eet vlees, de ander is vegetariër, de een haat Moslims, de ander haat Joden, de een heeft geen föhn, de ander gebruikt teveel vet in zijn haar.

Maar de ideologieën die ze aanhangen kunnen voor een deel best vergeleken worden. Wilders is ook geen militarist die meteen het Nederlandse leger wil versterken en onder het motto "levensruimte" Vlaanderen wil gaan inlijven, en er zijn enorm veel andere Nationaal-Socialistische zaken die niet bij Wilders passen. Maar voor bepaalde delen kunnen er vergelijkingen worden getrokken, en dan heb ik het in mijn verweer altijd gehad over wetten die werden ingevoerd in de beginperiode van het regime.

Je zou eventueel wel kunnen zeggen dat zowel Priesters als Imams beiden een afkeer hebben van homofilie, en daar tegen preken. (Althans, hier in de VS zijn het niet de Imams die homofielen het werk van de duivel vinden, maar diverse Evangelische priesters die dat verkondigen, inclusief dat ze moeten worden uitgeroeid en dat soort retoriek)

Kortom, je kunt niet alles 1 op 1 vergelijken. Maar met betrekking tot wat Wilders wil met Moslims, en het uitzettings en beperkings beleid van de eerste jaren onder de NSDAP..... is er wel degelijk een overeenkomst te vinden.
-
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:24:56 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70363422
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:05 schreef Bascule het volgende:
Dat is allang gedaan denk ik. Niet voor niets heeft de PVV voornamelijk aanhang onder de niet-intellectuelen, omdat de intellectuelen allang begrijpen dat wat Wilders aandraagt als de oplossing: "denaturaliseren en uitzetten" - echt niet gaat werken, en niets oplost.
-
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:26:05 #196
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70363471
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat komt wellicht omdat de vergelijking heel erg dichtbij de waarheid komt.
Ik denk dat er andere motieven spelen.
En ik had het over de insteek die mijn inziens gefrustreerd wordt en niet over persoonlijke frustraties.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:30:14 #197
15967 Frollo
pi_70363637
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is allang gedaan denk ik. Niet voor niets heeft de PVV voornamelijk aanhang onder de niet-intellectuelen, omdat de intellectuelen allang begrijpen dat wat Wilders aandraagt als de oplossing: "denaturaliseren en uitzetten" - echt niet gaat werken, en niets oplost.
... en indruist tegen alles waar de verlichte, rechtvaardige samenleving en Nederland in het bijzonder voor staat.
pi_70882774
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:30 schreef Frollo het volgende:

[..]

... en indruist tegen alles waar de verlichte, rechtvaardige samenleving en Nederland in het bijzonder voor staat.
Wat een absolute nonsens! Oke, het verbieden van de Koran druist tegen de beginselen van de verlichting in. Maar uitzetten van immigranten en immigratie-stromen tegenhouden heeft absoluut met niets vandoen met 'het vrije westen'. Sterker nog, men kan het als een bescherming van het vrije goedje, de vrijheid van meningsuiting. Overigens kan er geen sprake zijn van een 'wel rechtvaardige samenleving' en een 'niet rechtvaardige samenleving' omdat rechtvaardigheid anzich ongelovelijk subjectief is.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:14:37 #199
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70882952
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
Hier vloeide ook een hoop geweld uit voort
[ afbeelding ]

Uit deze ook:

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:35:51 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70883579
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:08 schreef EipNiC het volgende:
Wat een absolute nonsens! Oke, het verbieden van de Koran druist tegen de beginselen van de verlichting in. Maar uitzetten van immigranten en immigratie-stromen tegenhouden heeft absoluut met niets vandoen met 'het vrije westen'.
Het hanteren van veel strengere immigratiewetgeving is ook geen enkel probleem. En het uitzetten van criminele immigranten ook niet. Daar hebben denk ik zelfs de grootste tegenstanders van Wilders geen problemen mee.

Het "probleem" waar Wilders mee zit, is dat 95% van de "straatterroristen" waar hij het over heeft in Nederland zijn geboren, de Nederlandse nationaliteit bezitten, en dus beschermd zijn als Nederlander onder de Nederlandse grondwet - met 100% gelijke rechten als jij en ik.

En daar komt het probleem: Wilders wil de grondwet zo aanpassen dat het makkelijker wordt het Nederlanderschap af te pakken van bepaalde groeperingen, en dat druist tegen de Nederlandse rechtstaat, onze vrijheid en democratie.

En kom maar weer Godwin roepers, maar de laatste keer dat zoiets is gedaan in Europa, was toen men in 1935 de nieuwe Reichswette voor het Duitsche Staatsburgerschap aannam die het makkelijker maakte om het Duitse staatsburgerschap af te nemen van Joden.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')