90.000 Islamieten minder in 2 jaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:54 schreef Fokski het volgende:
[..]
850.000 in 2006. Je kan verder niet zo maar even linear extrapoleren. Vertrouw maar op het werk van het CBS ipv je eigen statistische frutsels aan te dragen.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2007k3b15p48art.pdfquote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
90.000 Islamieten minder in 2 jaar.
Grappig ben je wel in elk geval wel
Waar is jouw leesvermogen gebleven, we geven van dezelfde bron andere cijfers, en er word ook uitgelegd waaromquote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn de 90.000 gebleven?
Zijn die allemaal weggegaan, dood gegaan of verdronken in de Nijl?
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaatquote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:08 schreef JoaC het volgende:
[..]
Waar is jouw leesvermogen gebleven, we geven van dezelfde bron andere cijfers, en er word ook uitgelegd waarom
Wilders-stemmer nummer zoveel die 2004 ipv 2006 gebruikt.
Volgens mij is het verschil eerder 26/30 en bovendien, dat dat na één generatie nog aanwezig is, is een flinke aanname.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Wat jullie nog vergeten is dat moslima's veel vroeger kinderen krijgen dan niet-moslima's. Als een moslima drie kinderen krijgt voor haar 25 ste, en een autochtone vrouw 1 op haar 35ste, en de kinderen van de moslima krijgen ook weer heel vroeg kinderen, dan gaat het veel sneller bij de moslims dan bij de niet-moslims.
Je zou ook de topic kunnen doorlezen, daarin is het al uitgelegd, dat de meetmethode veranderd is:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaat
quote:Op maandag 22 juni 2009 20:47 schreef Fokski het volgende:
Het wordt wel bijgehouden alleen niet op de oude manier zoals in die reeks. Toen werd zomaar even aangenomen dat iedere niet-westerse allochtoon uit een land met overwegend moslims ook moslim zijn. Vanaf nu wordt het via een enqueteonderzoek gedaan. In 2006 waren er 850.000 moslims op basis van het onderzoek terwijl volgens de oude berekening het aantal islamieten in 2006 de grens van 1 miljoen islamieten zou hebben gepasseerd.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2278-wm.htm
http://www.telegraaf.nl/b(...)bruiden__.html?p=2,1quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is het verschil eerder 26/30 en bovendien, dat dat na één generatie nog aanwezig is, is een flinke aanname.
Leeftijd waarop allochtone en autochtone vrouwen hun eerste kind krijgen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)bruiden__.html?p=2,1
En waar baseer jij die 26/30 op? Of is dat wellicht een aanname?
Anders ga je even in op wat hier eerder gepost is inquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Dit is eigenlijk de discussie die Wilders met Van der Laan zou moeten voeren. Wanneer hebben moslims de meerderheid in Nederland?
Wat jullie nog vergeten is dat moslima's veel vroeger kinderen krijgen dan niet-moslima's. Als een moslima drie kinderen krijgt voor haar 25 ste, en een autochtone vrouw 1 op haar 35ste, en de kinderen van de moslima krijgen ook weer heel vroeg kinderen, dan gaat het veel sneller bij de moslims dan bij de niet-moslims.
Moslims zullen nooit de meerderheid hebben. Discussie opgelost. En nu mogen de heren politici zich weer met belangrijke zaken bezighouden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Dit is eigenlijk de discussie die Wilders met Van der Laan zou moeten voeren. Wanneer hebben moslims de meerderheid in Nederland?
Ik weet waar die getallen over gaan, maar mijn vraag ging over het staven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Leeftijd waarop allochtone en autochtone vrouwen hun eerste kind krijgen.
Ik volgde je niet echt, omdat je naar een artikel over importbruiden zonder leeftijden of kindertal linkte.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet waar die getallen over gaan, maar mijn vraag ging over het staven.
Die 90.000 die zijn er nooit geweest. Het waren geen moslims. De nieuwe methode komt tot meer betrouwbare getallen en dat zou je ook geweten hebben als je wat meer had gelezen. Ik denk echter dat je niet het type bent die veel verder kijkt dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaat
Het laat duidelijk zien dat de 2e generatie nauwelijks meer verschilt in vergelijking met autochtone moeders. Ze krijgen iets eerder, iets meer kinderen maar tegelijkertijd zijn er ook iets meer kinderlozen op 35-jarige leeftijd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik volgde je niet echt, omdat je naar een artikel over importbruiden zonder leeftijden of kindertal linkte.
Anyway: http://www.lmgtfy.com/?q=cbs+%22geboorte+van+het+eerste+kind%22+allochtonen&l=1
Het was niet zozeer een aanname als wel iets wat ik ooit gelezen had (en in deze topic trouwens ook al eerder weer vermeld werd) en niet weer had opgezocht.
Zo ook in de Katholieke Kerk. Ben je gedoopt, en sta je in het doopregister: Tot de dood ben je Katholiek, al converteer je officieel tot moslim.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:42 schreef Bascule het volgende:
2e en 3e generatie blijven gewoon moslim hoor, je wordt ermee geboren namelijk. En niets wijst erop dat er geloofsafval plaatsvindt. Dat is zelfs verboden in de islam.
Dat zal voor een langzame groei zorgen van de groep mensen waarvan de voorouders niet uit Nederland afkomstig zijn, maar een meerderheid in Nederland krijgen ze echt niet. Niet in jouw leven, niet in het leven van jouw kinderen en kleinkinderen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Dan stuur je dus een briefje naar je bisdom: "Bij dezen verzoek ik u mij uit het doopregister te halen." Dan wordt dat gedaan, en voorts wordt dat als een schismatische daad opgevat, waardoor je direct (zonder dat iemand zich daar nog over hoeft te bekommeren) geen lid van de kerk meer. Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:02 schreef maartena het volgende:
Zo ook in de Katholieke Kerk. Ben je gedoopt, en sta je in het doopregister: Tot de dood ben je Katholiek, al converteer je officieel tot moslim.
Dat kan inderdaad, maar ik denk dat er bitter weinig mensen zijn die dat ook echt doen..... Of je moet echt sterke principes hebben als atheïst.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:
Dan stuur je dus een briefje naar je bisdom: "Bij dezen verzoek ik u mij uit het doopregister te halen." Dan wordt dat gedaan, en voorts wordt dat als een schismatische daad opgevat, waardoor je direct (zonder dat iemand zich daar nog over hoeft te bekommeren) geen lid van de kerk meer. Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).
Ja, daar verschillen de meningen echter over. Idem bij Joden trouwens. Sommige stromingen hanteren een bloedprincipe: Als je moeder Joods was, ben jij Joods, ook al is haar moeder al tot het Christendom bekeerd. Ik kwam op de Duitse Wikipedia een tijd geleden deze fatwa tegen. Die handelt over een man die Christen geworden is. Conclusie is: Als hij geen berouw toont moet hij gedood worden, en z'n kinderen zijn moslims. Als die na hun puberteit niet als Moslim verder gaan dienen ze ook gedood te worden. Dus er zullen vast ook wel moslims zijn die vinden dat Obama een afvallige is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar ik denk dat er bitter weinig mensen zijn die dat ook echt doen..... Of je moet echt sterke principes hebben als atheïst.
Overigens kun je ook als geboren moslim toch beschouwd worden als niet-moslim. Zelfs imams hebben opgemerkt dat Barack Obama geen moslim is, alhoewel zijn vader dat wel is.
Maar de hamvraag is eigenlijk: Moeten we allochtonen die het moslim geloof eigenlijk niet meer aanhangen, en eigenlijk net als veel "christenen" in Nederland die om de familie tevreden stellen alleen nog maar met Kerstmis naar de kerk gaan, of alleen met het Suikerfeest naar de moskee gaan..... nog wel tellen als moslims?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:28 schreef Iblis het volgende:
Ja, daar verschillen de meningen echter over. Idem bij Joden trouwens. Sommige stromingen hanteren een bloedprincipe: Als je moeder Joods was, ben jij Joods, ook al is haar moeder al tot het Christendom bekeerd. Ik kwam op de Duitse Wikipedia een tijd geleden deze fatwa tegen. Die handelt over een man die Christen geworden is. Conclusie is: Als hij geen berouw toont moet hij gedood worden, en z'n kinderen zijn moslims. Als die na hun puberteit niet als Moslim verder gaan dienen ze ook gedood te worden. Dus er zullen vast ook wel moslims zijn die vinden dat Obama een afvallige is.
Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:
Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).
Maar dat is sowieso lastig, want priesterwijding en huwelijk zijn niet helemaal compatible. Maar daarnaast, ik dacht dat wat jij noemt 'gewoon' de biecht was.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!
Verkeerd begrepen dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!
Je kunt toch getrouwd zijn, weduwnaar worden en dan priester worden?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar dat is sowieso lastig, want priesterwijding en huwelijk zijn niet helemaal compatible.
Ja, je hebt gelijk, ik las het zojuist.quote:Maar daarnaast, ik dacht dat wat jij noemt 'gewoon' de biecht was.
Ja, dat is zo, daarom zei ik, niet helemaal en niet 'helemaal niet'. Volgens mij kun je als protestants predikant zelfs ontheffing van het celibaat krijgen als je Katholiek wordt (dat heeft de vorige Paus ingevoerd), maar ik weet niet in hoeverre het sacrament van het kerkelijk huwelijk wederzijds erkend wordt (voor de doop is er wel wederzijdse dooperkenning).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:51 schreef Frollo het volgende:
Je kunt toch getrouwd zijn, weduwnaar worden en dan priester worden?
Ik geloof zelfs dat je mag scheiden als je priesterroeping te sterk is.
Sterker nog, in Islamitische landen gaat binnen nu en 30 jaar een forse vergrijzing plaatsvinden.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:11 schreef Fokski het volgende:
[..]
Moslims verjongen niet. Ze zijn jonger op het moment maar de babyboom moslims is al geweest, nu zullen zij ook vergrijzen, al zal het iets langer duren. Dat autochtonen zullen emigreren is louter speculatief.
Ik keek pas naar de maan, en weet je wat ik zag, een deel van de Turkse vlag!!!1!quote:Op maandag 22 juni 2009 20:20 schreef Bascule het volgende:
Is het nu wel handig of niet handig om het aantal moslims bij te houden? Misschien wel, want dan weten de moslims nooit wanneer ze in de meerderheid zijn (en dan komen de problemen zoals iedereen weet).
In elk geval wordt het om onduidelijke redenen sinds 2004 niet meer bijgehouden:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70086ned&D1=0-1,17-18&D2=0,4,9,14,(l-14)-l&HD=090622-1025&HDR=T&STB=G1
Klopt, een ontzettend groot deel van de bevolking, ik meen ruim 60 tot wel 80% in die regio, is er jonger dan 25.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sterker nog, in Islamitische landen gaat binnen nu en 30 jaar een forse vergrijzing plaatsvinden.
Hier kan je terecht: Brave New Worldquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef Bascule het volgende:
Het maakt niet uit of moslims zich wel of geen moslim voelen, een deel, de radicalen, vat moslim op als moslim. Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn. Dat kan allemaal zo clever gespeeld worden dat niet-moslims het nakijken zullen hebben. Die hele grote groep moslims niet daar niet aan meedoet, hoeft ook helemaal niet mee te doen, want de gevolgen zullen evengoed desastreus zijn voor de niet-moslims.
SE NEMEH HET LANT OFER!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef Bascule het volgende:
Het maakt niet uit of moslims zich wel of geen moslim voelen, een deel, de radicalen, vat moslim op als moslim. Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn. Dat kan allemaal zo clever gespeeld worden dat niet-moslims het nakijken zullen hebben. Die hele grote groep moslims niet daar niet aan meedoet, hoeft ook helemaal niet mee te doen, want de gevolgen zullen evengoed desastreus zijn voor de niet-moslims.
Ja, en het begint allemaal met de infiltratie van Aboutaleb! Voor je het weet is Rotterdam volledig onder de Sharia, en nemen de moslims de macht over om hun eigen staat "Rotterstan" te vormen en zich af te scheiden van Nederland.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef Bascule het volgende:
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef Bascule het volgende:
Dan zeggen de Turken: "Vandaag is het Suikerfeest" en de Marokkanen: "Nee, morgen pas.".quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:13 schreef Terreros85 het volgende:
Moslims kunnen zich tot op heden nog helemaal niet organiseren. Politieke partijen? Omroepen? Vakbonden? Dus stel, een meerderheid. En dan?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan zeggen de Turken: "Vandaag is het Suikerfeest" en de Marokkanen: "Nee, morgen pas.".
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan zeggen de Turken: "Vandaag is het Suikerfeest" en de Marokkanen: "Nee, morgen pas.".
één groot complot ?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef Bascule het volgende:
Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn.
quote:
Laat de 'foute' ideologie jou foute dingen doen? Je bent er immers mee in aanraking geweest want je zegt zelfs de feiten te kennen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:01 schreef Bascule het volgende:
[..]
Niks complot, het zijn gewoon de feiten. Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
Ik ben het met je eens. Sommige ideologieën hebben maar 1 mogelijk gevolg. In dit geval is dat geweld.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:01 schreef Bascule het volgende:
[..]
Niks complot, het zijn gewoon de feiten. Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
Ga jij, nu jij van die ideologie afweet, gewelddadige dingen doen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Sommige ideologieën hebben maar 1 mogelijk gevolg. In dit geval is dat geweld.
Hou je toch niet zo van de domme.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:07 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Laat de 'foute' ideologie jou foute dingen doen? Je bent er immers mee in aanraking geweest want je zegt zelfs de feiten te kennen.
Indien het antwoord nee is, waarom reken je het dan wel anderen aan?
Dat doe ik niet. Ik snap simpelweg niet hoe een -zogenaamd- foute ideologie mensen foute dingen laat doen, maar dat jij op de een of andere manier resistent bent tegen die ideologie.quote:
Maar die ideologie bestaat niet.. het is jouw verzinsel...quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:01 schreef Bascule het volgende:
volgens jouw ideologie wel... jij stuurt aan op geweld tegen islamieten....quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Sommige ideologieën hebben maar 1 mogelijk gevolg. In dit geval is dat geweld.
En in hoeverre houden de bijna 1 miljoen moslims in Nederland die "foute ideologie" ook echt aan? Er zijn altijd wel een paar extremisten, ook in Nederland..... maar als je denk dat Nederland ook echt de Sharia gaat invoeren, dan zit er toch een schroefje los ergens denk ik.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:01 schreef Bascule het volgende:
Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
Er zijn wel meer ideologieën die daar op aansturen......quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad, Wilders is er van overtuigd dat moslims bij voorbaat fout denken, daardoor maakt hij stomme fouten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:01 schreef Bascule het volgende:
[..]
Andere fout is de wij-zij tegenstelling. Terwijl uit alle statistieken blijkt dat moslims het meeste stelen bij moslims, moslimterroristen het vaakst moslims doden, moslims andere moslims onderdrukken enzovoorts.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
Inderdaad, Wilders is er van overtuigd dat moslims bij voorbaat fout denken, daardoor maakt hij stomme fouten.
Het gaat niet erg van harte lijkt het welquote:
Nee, op die foto lijken het een stel chagerijnen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:35 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat niet erg van harte lijkt het wel
Tja, in Louis Therouxs shows verdiept hij zich ook een keer in zwart-nationalisme. De Nation of Islam, maar ook de ‘Israeli School of Universal Practical Knowledge’, die van mening zijn dat de eigenlijke Joden de zwarten zijn, en dat de gehele geschiedenis vervalst is, omdat alle Engelse koningen eigenlijk zwart waren, en de belangrijkste wetenschappers in het westen ook.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:46 schreef maartena het volgende:
Aryan Nations is ook zo'n leuke.... die zijn ook zwaar Christelijk, preken geweld tegen joden en zwarten, en zijn zelfs van mening dat Jezus geen jood was....
En hoe gaat dat precies helpen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
de enige oplossing, de inkomsten belasting naar 13% , NU
En hoe precies weert dat allochtonen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
de enige oplossing, de inkomsten belasting naar 13% , NU
Grap is dat voor immigranten de belastingen helemaal niet zo hoog zijn in Nederland. Die vallen onder de 30% regeling als je dat goed doet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:12 schreef maartena het volgende:
[..]
En hoe precies weert dat allochtonen?
Hint: De hoge belastingen zijn VERRE van de enige reden om te vertrekken als emigrant.... ik als emigrant kan dat bevestigen.
Dus wat wil je daarmee zeggen? Dat wij niks te vrezen hebben van het islamitisch extremisme / terrorisme?quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Andere fout is de wij-zij tegenstelling. Terwijl uit alle statistieken blijkt dat moslims het meeste stelen bij moslims, moslimterroristen het vaakst moslims doden, moslims andere moslims onderdrukken enzovoorts.
Niks oorlog tegen het Westen.
Och, dat doen Katholieken en Protestanten ook al eeuwen. Van de Beeldenstorm in de 16e eeuw tot Noord Ierland in de 21e eeuw.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:37 schreef Zienswijze het volgende:
Overigens slaan soennieten en sji'ieten elkaar al eeuwen lang de kop in, ook al toen Europa nog diep in de Middeleeuwen zat.
'Christendomvergelijkingen' behoren ook tot het vaste repertoire van zulke retoriek.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was natuurlijk wachten tot Maartena met de 2e wereldoorlog link kwam
Zegt veel over die personenquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Christendomvergelijkingen' behoren ook tot het vaste repertoire van zulke retoriek.
Dit omdat in beide religies veel parallellen te ontdekken vallen die vanuit geschiedkundig oogpunt een verhelderende kijk op de zaak kunnen leveren. De angsten die leefden over de toename van moslims hebben ook geleefd onder Protestanten over de toename van Katholieken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Christendomvergelijkingen' behoren ook tot het vaste repertoire van zulke retoriek.
Waar wil je dan nou precies een discussie over hebben:quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zegt veel over die personen
Alleen jammer dat een discussie op niveau dan niet mogelijk is
Ik vind het onzinnig. De vergelijkingen grijpen terug naar dagen van weleer, dat op dit moment, door evolutie ingegeven, geen punt van discussie is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dit omdat in beide religies veel parallellen te ontdekken vallen die vanuit geschiedkundig oogpunt een verhelderende kijk op de zaak kunnen leveren. De angsten die leefden over de toename van moslims hebben ook geleefd onder Protestanten over de toename van Katholieken.
Dat voor het voetlicht brengen lijkt me juist heel zinnig.
Dat betekent dat je ook nooit in staat bent lering te trekken uit gebeurtenissen van het verleden. We hebben verzuiling gehad, we hebben godsdiensttwisten gehad, we weten welke ellende dat heeft opgeleverd, en we kunnen eens kijken hoe we een nieuwe verzuiling voorkoming: dat lijkt me heel zinnig.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:59 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het onzinnig. De vergelijkingen grijpen terug naar dagen van weleer, dat op dit moment, door evolutie ingegeven, geen punt van discussie is.
Waar wil je precies een topic over openen?quote:Als dat wel het geval zou zijn zou daar beslist een topic over worden geopend.
Ik zie het als de focus afleiden van het discussie-onderwerp.
quote:Op maandag 22 juni 2009 20:20 schreef Bascule het volgende:
Is het nu wel handig of niet handig om het aantal moslims bij te houden? Misschien wel, want dan weten de moslims nooit wanneer ze in de meerderheid zijn (en dan komen de problemen zoals iedereen weet).
Ik heb echt niet de illusie dat iemand zich door mij laat beteugelen, vanwege mijn opvatting hierover.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat betekent dat je ook nooit in staat bent lering te trekken uit gebeurtenissen van het verleden. We hebben verzuiling gehad, we hebben godsdiensttwisten gehad, we weten welke ellende dat heeft opgeleverd, en we kunnen eens kijken hoe we een nieuwe verzuiling voorkoming: dat lijkt me heel zinnig.
quote:Waar wil je precies een topic over openen?
Het hangt van het doel af dat je met het argument hebt. De Christenen deden het ook, legitimeert het natuurlijk niet. De Christenen deden het ook maar doen het niet meer illustreert wel dat ook het Christendom niet immuun is voor gewelddadige interpretaties, en dat het niet wil zeggen dat een godsdienst die aangewend wordt als oorlogsrechtvaardiging altijd zo geïnterpreteerd moet worden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:25 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb echt niet de illusie dat iemand zich door mij laat beteugelen, vanwege mijn opvatting hierover.
Ik heb het gewoon helemaal gehad met zulke pavlovreacties 'ja, maar er zijn ook slechte christenen' of retoriek van gelijke strekking.
Als er wantoestanden opduiken waarmee de Kerk in verband kan worden gebracht dan wordt er echt niet geschroomd daarover een topic te starten.
Dan heeft het weinig zin om in zo'n topic te gaan mijmeren over moslimextremisme, niet waar?
Als er gesteld wordt dat het Christendom verschoond is gebleven van gewelddadige interpretaties heb jij een punt, maar dat is niet het geval.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:38 schreef Iblis het volgende:
De Christenen deden het ook maar doen het niet meer illustreert wel dat ook het Christendom niet immuun is voor gewelddadige interpretaties, en dat het niet wil zeggen dat een godsdienst die aangewend wordt als oorlogsrechtvaardiging altijd zo geïnterpreteerd moet worden.
Maar bovenstaande is niet zonder aanleiding in mijn optiek, maar omdat er enige parallellen zijn. En die zijn er ook tussen Joden en Moslims. Waar 'we' vaak heel bang zijn voor orthodoxe moslims, zijn 'we' dat niet voor orthodoxe Joden. Waar 'we' veel problemen zien met de sharia, zien 'we' die niet met de halacha. Dat zijn zeer vergelijkbare aspecten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:52 schreef damian5700 het volgende:
Zonder aanleiding wordt er gesteld, 'maar kijk ook eens naar het Christendom' of worden de Joden bij het onderwerp gesleept. Zoiets noem ik een pavlovreactie.
De focus wordt verlegd om wat verder te kunnen kijken dan de neus lang is.quote:Ik vind dit het afleiden van de focus en ik durf te stellen, dat bijvoorbeeld in een topic over seksueel misbruik door een pastoor niet gewaardeerd gaat worden dat er stil wordt gestaan bij moslimextremisme.
Ik vind van wel. Dit wordt met dezelfde intentie gedaan als Tweede Wereldoorlog vergelijkingen, namelijk de insteek van zo'n topic frustreren.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar bovenstaande is niet zonder aanleiding in mijn optiek, maar omdat er enige parallellen zijn. En die zijn er ook tussen Joden en Moslims. Waar 'we' vaak heel bang zijn voor orthodoxe moslims, zijn 'we' dat niet voor orthodoxe Joden. Waar 'we' veel problemen zien met de sharia, zien 'we' die niet met de halacha. Dat zijn zeer vergelijkbare aspecten.
Dat betekent dat misstanden over de Kerk denk aan seksueel misbruik door priesters altijd een volgende insteek moet hebben, namelijk seksueel misbruik door imams?quote:De focus wordt verlegd om wat verder te kunnen kijken dan de neus lang is.
Dat is nog nooit gedaan dacht je?quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:05 schreef Bascule het volgende:
Het is wachten op de intellectuelen en politici in dit land om dit heikele onderwerp eens te gaan bespreken.
Natuurlijk mag je dat, dan zal misschien ook blijken dat beide geloven elementen bevatten die sexueel misbruik bevorderen. Of niet natuurlijk, maar dat is een discussie waard.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Dit wordt met dezelfde intentie gedaan als Tweede Wereldoorlog vergelijkingen, namelijk de insteek van zo'n topic frustreren.
[..]
Dat betekent dat misstanden over de Kerk denk aan seksueel misbruik door priesters altijd een volgende insteek moet hebben, namelijk seksueel misbruik door imams?
Immers dat zeg jij dus. Ik zal aan deze discussietechniek in vervolg gevolg geven.
Neen. Heb ik juist uitgelegd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:07 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind van wel. Dit wordt met dezelfde intentie gedaan als Tweede Wereldoorlog vergelijkingen, namelijk de insteek van zo'n topic frustreren.
Neen. Tenzij je op een zinnige manier kunt betogen waarom een en ander vergelijkbaar is.quote:Dat betekent dat misstanden over de Kerk denk aan seksueel misbruik door priesters altijd een volgende insteek moet hebben, namelijk seksueel misbruik door imams?
Immers dat zeg jij dus. Ik zal aan deze discussietechniek in vervolg gevolg geven.
Ik vind het weinig overtuigend.quote:
Omdat ik vind dat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is.quote:Neen. Tenzij je op een zinnige manier kunt betogen waarom een en ander vergelijkbaar is.
QFTquote:Op donderdag 25 juni 2009 13:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is nog nooit gedaan dacht je?
Zou het niet mischien iets te maken met hoe verwrongen jouw beeld van de werkelijkheid is.
Op een of andere manier wil je enkel bevestigd worden in je vooringenomen ideeën die gebaseerd zijn op drogredeneringen, paranoia, demagogie, halve waarheden en verdachtmakingen.
In een discussie op niveau is het best mogelijk 1 ideologie te vergelijken met een andere. We hebben aardig wat geleerd uit het verleden, en als er bijvoorbeeld een vergelijking wordt gemaakt tussen de wetten die in 1935 zijn ingevoerd bij de oosterburen, en de wetten die nodig zijn om Wilders z'n "denaturaliseren en uitzetten" plannen uit te voeren, dan grijpt men naar "Godwin" en wordt de discussie daarmee afgedaan alsof NIETS met bepaalde zaken uit de geschiedenis vergeleken worden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen jammer dat een discussie op niveau dan niet mogelijk is
Dat komt wellicht omdat de vergelijking heel erg dichtbij de waarheid komt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:07 schreef damian5700 het volgende:
Nu heb je het echt over een heel specifiek onderdeel. Je kunt ook Wilders niet vergelijken met Hitler als persoon bijvoorbeeld. De een eet vlees, de ander is vegetariër, de een haat Moslims, de ander haat Joden, de een heeft geen föhn, de ander gebruikt teveel vet in zijn haar.quote:Dat betekent dat misstanden over de Kerk denk aan seksueel misbruik door priesters altijd een volgende insteek moet hebben, namelijk seksueel misbruik door imams?
Dat is allang gedaan denk ik. Niet voor niets heeft de PVV voornamelijk aanhang onder de niet-intellectuelen, omdat de intellectuelen allang begrijpen dat wat Wilders aandraagt als de oplossing: "denaturaliseren en uitzetten" - echt niet gaat werken, en niets oplost.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:05 schreef Bascule het volgende:
Het is wachten op de intellectuelen en politici in dit land om dit heikele onderwerp eens te gaan bespreken.
Ik denk dat er andere motieven spelen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat komt wellicht omdat de vergelijking heel erg dichtbij de waarheid komt.
... en indruist tegen alles waar de verlichte, rechtvaardige samenleving en Nederland in het bijzonder voor staat.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is allang gedaan denk ik. Niet voor niets heeft de PVV voornamelijk aanhang onder de niet-intellectuelen, omdat de intellectuelen allang begrijpen dat wat Wilders aandraagt als de oplossing: "denaturaliseren en uitzetten" - echt niet gaat werken, en niets oplost.
Wat een absolute nonsens! Oke, het verbieden van de Koran druist tegen de beginselen van de verlichting in. Maar uitzetten van immigranten en immigratie-stromen tegenhouden heeft absoluut met niets vandoen met 'het vrije westen'. Sterker nog, men kan het als een bescherming van het vrije goedje, de vrijheid van meningsuiting. Overigens kan er geen sprake zijn van een 'wel rechtvaardige samenleving' en een 'niet rechtvaardige samenleving' omdat rechtvaardigheid anzich ongelovelijk subjectief is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
... en indruist tegen alles waar de verlichte, rechtvaardige samenleving en Nederland in het bijzonder voor staat.
Uit deze ook:quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
Hier vloeide ook een hoop geweld uit voort
[ afbeelding ]
Het hanteren van veel strengere immigratiewetgeving is ook geen enkel probleem. En het uitzetten van criminele immigranten ook niet. Daar hebben denk ik zelfs de grootste tegenstanders van Wilders geen problemen mee.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:08 schreef EipNiC het volgende:
Wat een absolute nonsens! Oke, het verbieden van de Koran druist tegen de beginselen van de verlichting in. Maar uitzetten van immigranten en immigratie-stromen tegenhouden heeft absoluut met niets vandoen met 'het vrije westen'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |