abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:49:32 #126
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70294199
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!
Verkeerd begrepen dus.
Het Sacrament van de Verzoening krijg je gewoon tijdens de biecht.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:51:17 #127
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70294244
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar dat is sowieso lastig, want priesterwijding en huwelijk zijn niet helemaal compatible.
Je kunt toch getrouwd zijn, weduwnaar worden en dan priester worden?
Ik geloof zelfs dat je mag scheiden als je priesterroeping te sterk is.
quote:
Maar daarnaast, ik dacht dat wat jij noemt 'gewoon' de biecht was.
Ja, je hebt gelijk, ik las het zojuist.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:55:12 #128
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70294360
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:51 schreef Frollo het volgende:
Je kunt toch getrouwd zijn, weduwnaar worden en dan priester worden?
Ik geloof zelfs dat je mag scheiden als je priesterroeping te sterk is.
Ja, dat is zo, daarom zei ik, niet helemaal en niet 'helemaal niet'. Volgens mij kun je als protestants predikant zelfs ontheffing van het celibaat krijgen als je Katholiek wordt (dat heeft de vorige Paus ingevoerd), maar ik weet niet in hoeverre het sacrament van het kerkelijk huwelijk wederzijds erkend wordt (voor de doop is er wel wederzijdse dooperkenning).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70297376
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:11 schreef Fokski het volgende:

[..]

Moslims verjongen niet. Ze zijn jonger op het moment maar de babyboom moslims is al geweest, nu zullen zij ook vergrijzen, al zal het iets langer duren. Dat autochtonen zullen emigreren is louter speculatief.
Sterker nog, in Islamitische landen gaat binnen nu en 30 jaar een forse vergrijzing plaatsvinden.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:44:39 #130
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70297589
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:20 schreef Bascule het volgende:
Is het nu wel handig of niet handig om het aantal moslims bij te houden? Misschien wel, want dan weten de moslims nooit wanneer ze in de meerderheid zijn (en dan komen de problemen zoals iedereen weet).
In elk geval wordt het om onduidelijke redenen sinds 2004 niet meer bijgehouden:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70086ned&D1=0-1,17-18&D2=0,4,9,14,(l-14)-l&HD=090622-1025&HDR=T&STB=G1
Ik keek pas naar de maan, en weet je wat ik zag, een deel van de Turkse vlag!!!1!

De maan is ingezet om ons te Islamiseren! Wordt wakker, OPEEN JE OOOGGEENN!N!!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:45:29 #131
248844 Bowlingbal
pi_70297611
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sterker nog, in Islamitische landen gaat binnen nu en 30 jaar een forse vergrijzing plaatsvinden.
Klopt, een ontzettend groot deel van de bevolking, ik meen ruim 60 tot wel 80% in die regio, is er jonger dan 25.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70297698
Het maakt niet uit of moslims zich wel of geen moslim voelen, een deel, de radicalen, vat moslim op als moslim. Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn. Dat kan allemaal zo clever gespeeld worden dat niet-moslims het nakijken zullen hebben. Die hele grote groep moslims niet daar niet aan meedoet, hoeft ook helemaal niet mee te doen, want de gevolgen zullen evengoed desastreus zijn voor de niet-moslims.
pi_70297798
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:48 schreef Bascule het volgende:
Het maakt niet uit of moslims zich wel of geen moslim voelen, een deel, de radicalen, vat moslim op als moslim. Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn. Dat kan allemaal zo clever gespeeld worden dat niet-moslims het nakijken zullen hebben. Die hele grote groep moslims niet daar niet aan meedoet, hoeft ook helemaal niet mee te doen, want de gevolgen zullen evengoed desastreus zijn voor de niet-moslims.
Hier kan je terecht: Brave New World
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:52:53 #134
248844 Bowlingbal
pi_70297799
quote:
SE NEMEH HET LANT OFER!

Doe toch niet zo belachelijk man.
- Donald Love
pi_70297849
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:52 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

SE NEMEH HET LANT OFER!

dinsdag 23 juni 2009 @ 19:05:46 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70298076
quote:
Ja, en het begint allemaal met de infiltratie van Aboutaleb! Voor je het weet is Rotterdam volledig onder de Sharia, en nemen de moslims de macht over om hun eigen staat "Rotterstan" te vormen en zich af te scheiden van Nederland.

Het zou juist een goed teken van integratie moeten zijn dat moslims hier en daar prominente posities in gaan nemen. En zolang ze zich aan de Nederlandse wet houden (waar ook discriminatie onder valt) is er niets aan de hand.

Het lijkt zo onderhand wel alsof je bang bent voor moslims in Nederland die het schoppen tot een positie met invloed.

Ze moeten zeker onder de duim gehouden worden....want oh wee als er een moslim politiechef wordt, dan is het nog maar 1 stapje verwijderd van de Sharia!!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70298111
quote:
Kijk je vanavond wel ff onder je bed of er geen moslims liggen? En natuurlijk ook even de Wilders-groet brengen voor de poster van Wilders die op je kamertje hangt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:07:31 #138
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_70298126
vaag
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_70298176
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:07 schreef versabommie het volgende:
vaag
Heb je "De Gewone Man" van Bascule al gelezen?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:13:50 #140
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_70298292
Moslims kunnen zich tot op heden nog helemaal niet organiseren. Politieke partijen? Omroepen? Vakbonden? Dus stel, een meerderheid. En dan?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_70298350
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:13 schreef Terreros85 het volgende:
Moslims kunnen zich tot op heden nog helemaal niet organiseren. Politieke partijen? Omroepen? Vakbonden? Dus stel, een meerderheid. En dan?
Dan zeggen de Turken: "Vandaag is het Suikerfeest" en de Marokkanen: "Nee, morgen pas.".
pi_70298527
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan zeggen de Turken: "Vandaag is het Suikerfeest" en de Marokkanen: "Nee, morgen pas.".
Allah Al Watan Al Malik
pi_70298569
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70305828
En zo gaat de intimidatie in zijn werk, nu al:

In De Journalist van 24 april staat dat journalisten de oorzaak van agressie op straat ook bij zichzelf moeten zoeken. Tenminste dat vinden Aziz El Bouazzati (23) en Taj El Khouakhi (22) uit de Goudse buurt Oosterwei. Taj meent ook zeker te weten ‘dat zijn broertje gefilmd werd door de ploeg van EénVandaag. En dat zij maar door bleven gaan, ook toen zijn broertje aangaf dat hij dat niet wilde. En ja dat hij daarop misschien een beetje onbeleefd werd of wat heeft gespuugd, hebben ze (de journalisten) dan ook aan zichzelf te danken. Want ze bleven maar filmen’. Tja, dat krijg je ervan. Tot zover Taj in ons vakblad De Journalist.

De werkelijkheid ziet er toch echt heel anders uit. Toen de wijk Oosterwei vorig jaar september in het nieuws kwam hebben we op de redactie besloten om een achtergrond portret te maken van deze buurt. Wie wonen in deze wijk? Wat is er aan de hand? Is het een incident? Of is er iets structureels aan de gang? Dinsdag 16 september ga ik zonder camera de wijk in om research te doen. Ik spreek een aantal mensen die heel openhartig vertellen hoe het er in de buurt aan toegaat. Of ze ook op camera willen reageren durven ze niet te zeggen.

Woensdag 17 september ga ik, samen met cameraman Faik Geci, terug naar Oosterwei. Het is een rustige ochtend. We maken shots in de buurt en spreken met wat mensen. Omstreeks twee uur gaan we wat te eten halen bij de bakker. Op een muurtje voor de parkeerplaats van de C1000 eten we het broodje op. De camera staat op de grond. Daar raken we aan de praat met een groepje mannen van Marokkaanse afkomst. Ik stel me voor en we spreken over de problemen in de wijk. Dat gaat allemaal heel gemoedelijk. Ik vraag of ze een interview willen geven maar dat weigeren ze.

Aan de overkant van de straat komt een groepje jongens van Marokkaanse afkomst aanlopen. Op afstand beginnen ze ons uit te schelden en roepen dat we moeten opsodemieteren. Faik, ik en de mannen reageren hier niet op.

Vervolgens lopen drie jongens scheldend op ons af. Eén jongen komt vlak voor mij staan. En roept dat we op moeten rotten. Ze blijven heen en weer lopen. Dan komt een jongen op een afstand van nog geen vijf centimeter voor mij staan en roept dat hij de tanden uit mijn mond zal slaan. Hij loopt weg en komt weer terug. Zo dichtbij dat ik zijn adem ruik en voel. En opnieuw roept hij dat hij de tanden uit mijn mond zal slaan. Faik staat vlak achter mij met de camera tussen zijn voeten. Ze roepen dat ze de camera op zijn hoofd stuk zullen slaan als we niet meteen oprotten uit hun buurt. En ze schelden mij uit voor kut hoer. Faik probeert de jongens te kalmeren en legt uit dat er niet gefilmd wordt.

Dan zien we dat de oudere mannen zich van ons afwenden. En verderop gaan staan. Plotseling zijn we lucht voor hen. En dat is voor ons een teken om de C1000 in te vluchten. In de bedrijfskantine krijgen we koffie. Na twintig minuten ga ik buiten kijken en zie dat een hele groep jongens zich voor de winkel heeft verzameld. We overleggen en het lijkt ons gevaarlijk om nu de winkel uit te lopen naar onze auto. Op dat moment besluit ik de politie te bellen. Op het politiebureau doen we aangifte tegen twee jongens. En 27 mei komt de zaak voor bij de rechtbank in Den Haag.

Maar kennelijk vinden Tai en Aziz dat zij voortaan toestemming moeten geven wie in hun buurt mag komen filmen. Volgens mag je in Nederland nog altijd gewoon op de openbare weg filmen. Zolang je maar niet in de privé sfeer van mensen komt. En waarom gaan de jongens altijd pontificaal voor de camera staan als ze niet gefilmd willen worden? En blijkbaar zijn journalisten voor Taj en Aziz die op een muurtje een broodje zitten te eten, met de camera uit, zo provocerend dat zij zwaar bedreigd mogen worden.

Waarvan akte…
http://www.dejournalist.nl/opinie/bericht/rot-op-met-die-camera/
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:24:08 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70305949
Ga anders een woonwagenkamp filmen ter vergelijking

Niet dat het soort reactie dat je krijgt goedkeurenswaardig is. Maar om hieruit een moslimrevolutie te gaan concluderen verdient een alluminium-hoedje-award.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:32:42 #146
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70306333
Maar wat die jongeren deden kwam rechtstreeks uit Soera 115 al-Djuranlist: En wat zaagt Gij? Zaagt Gij een verslaggever? Ah! Voorwaar gij naamt uw vuist, want hij is haram en slaat zijn camera aan duizend stukken op zijn hoofd. Allah weet het beter.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70308507
quote:
Daarbij zullen moslims die de Koran serieus nemen, op allerlei belangrijke plekken in de samenleving gaan zitten, waar ze de niet-moslims zullen achterstellen en discrimineren. De juridische jihad zal grotere vormen aannemen. De daders houden elkaar het hand boven het hoofd, waardoor ze heel moeilijk te pakken zijn.
één groot complot ?
  woensdag 24 juni 2009 @ 04:50:48 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70311884
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
één groot complot ?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70313279
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

één groot complot ?
Niks complot, het zijn gewoon de feiten. Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:07:09 #150
248844 Bowlingbal
pi_70313379
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:01 schreef Bascule het volgende:

[..]

Niks complot, het zijn gewoon de feiten. Een foute ideologie laat de mens foute dingen doen.
Laat de 'foute' ideologie jou foute dingen doen? Je bent er immers mee in aanraking geweest want je zegt zelfs de feiten te kennen.

Indien het antwoord nee is, waarom reken je het dan wel anderen aan?
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')