90.000 Islamieten minder in 2 jaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:54 schreef Fokski het volgende:
[..]
850.000 in 2006. Je kan verder niet zo maar even linear extrapoleren. Vertrouw maar op het werk van het CBS ipv je eigen statistische frutsels aan te dragen.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2007k3b15p48art.pdfquote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
90.000 Islamieten minder in 2 jaar.
Grappig ben je wel in elk geval wel
Waar is jouw leesvermogen gebleven, we geven van dezelfde bron andere cijfers, en er word ook uitgelegd waaromquote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn de 90.000 gebleven?
Zijn die allemaal weggegaan, dood gegaan of verdronken in de Nijl?
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaatquote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:08 schreef JoaC het volgende:
[..]
Waar is jouw leesvermogen gebleven, we geven van dezelfde bron andere cijfers, en er word ook uitgelegd waarom
Wilders-stemmer nummer zoveel die 2004 ipv 2006 gebruikt.
Volgens mij is het verschil eerder 26/30 en bovendien, dat dat na één generatie nog aanwezig is, is een flinke aanname.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Wat jullie nog vergeten is dat moslima's veel vroeger kinderen krijgen dan niet-moslima's. Als een moslima drie kinderen krijgt voor haar 25 ste, en een autochtone vrouw 1 op haar 35ste, en de kinderen van de moslima krijgen ook weer heel vroeg kinderen, dan gaat het veel sneller bij de moslims dan bij de niet-moslims.
Je zou ook de topic kunnen doorlezen, daarin is het al uitgelegd, dat de meetmethode veranderd is:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaat
quote:Op maandag 22 juni 2009 20:47 schreef Fokski het volgende:
Het wordt wel bijgehouden alleen niet op de oude manier zoals in die reeks. Toen werd zomaar even aangenomen dat iedere niet-westerse allochtoon uit een land met overwegend moslims ook moslim zijn. Vanaf nu wordt het via een enqueteonderzoek gedaan. In 2006 waren er 850.000 moslims op basis van het onderzoek terwijl volgens de oude berekening het aantal islamieten in 2006 de grens van 1 miljoen islamieten zou hebben gepasseerd.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2278-wm.htm
http://www.telegraaf.nl/b(...)bruiden__.html?p=2,1quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is het verschil eerder 26/30 en bovendien, dat dat na één generatie nog aanwezig is, is een flinke aanname.
Leeftijd waarop allochtone en autochtone vrouwen hun eerste kind krijgen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)bruiden__.html?p=2,1
En waar baseer jij die 26/30 op? Of is dat wellicht een aanname?
Anders ga je even in op wat hier eerder gepost is inquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Dit is eigenlijk de discussie die Wilders met Van der Laan zou moeten voeren. Wanneer hebben moslims de meerderheid in Nederland?
Wat jullie nog vergeten is dat moslima's veel vroeger kinderen krijgen dan niet-moslima's. Als een moslima drie kinderen krijgt voor haar 25 ste, en een autochtone vrouw 1 op haar 35ste, en de kinderen van de moslima krijgen ook weer heel vroeg kinderen, dan gaat het veel sneller bij de moslims dan bij de niet-moslims.
Moslims zullen nooit de meerderheid hebben. Discussie opgelost. En nu mogen de heren politici zich weer met belangrijke zaken bezighouden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Dit is eigenlijk de discussie die Wilders met Van der Laan zou moeten voeren. Wanneer hebben moslims de meerderheid in Nederland?
Ik weet waar die getallen over gaan, maar mijn vraag ging over het staven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Leeftijd waarop allochtone en autochtone vrouwen hun eerste kind krijgen.
Ik volgde je niet echt, omdat je naar een artikel over importbruiden zonder leeftijden of kindertal linkte.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet waar die getallen over gaan, maar mijn vraag ging over het staven.
Die 90.000 die zijn er nooit geweest. Het waren geen moslims. De nieuwe methode komt tot meer betrouwbare getallen en dat zou je ook geweten hebben als je wat meer had gelezen. Ik denk echter dat je niet het type bent die veel verder kijkt dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee dat wordt daar niet uitgelegd. Zou fijjn als je het gewoon ontopic kan laten in plaats van met personelijke aanvallen te komen, al kan ik me voorstellen dat het met jou verstandelijke vermogens automatisch gaat
Het laat duidelijk zien dat de 2e generatie nauwelijks meer verschilt in vergelijking met autochtone moeders. Ze krijgen iets eerder, iets meer kinderen maar tegelijkertijd zijn er ook iets meer kinderlozen op 35-jarige leeftijd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik volgde je niet echt, omdat je naar een artikel over importbruiden zonder leeftijden of kindertal linkte.
Anyway: http://www.lmgtfy.com/?q=cbs+%22geboorte+van+het+eerste+kind%22+allochtonen&l=1
Het was niet zozeer een aanname als wel iets wat ik ooit gelezen had (en in deze topic trouwens ook al eerder weer vermeld werd) en niet weer had opgezocht.
Zo ook in de Katholieke Kerk. Ben je gedoopt, en sta je in het doopregister: Tot de dood ben je Katholiek, al converteer je officieel tot moslim.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:42 schreef Bascule het volgende:
2e en 3e generatie blijven gewoon moslim hoor, je wordt ermee geboren namelijk. En niets wijst erop dat er geloofsafval plaatsvindt. Dat is zelfs verboden in de islam.
Dat zal voor een langzame groei zorgen van de groep mensen waarvan de voorouders niet uit Nederland afkomstig zijn, maar een meerderheid in Nederland krijgen ze echt niet. Niet in jouw leven, niet in het leven van jouw kinderen en kleinkinderen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:20 schreef Bascule het volgende:
Dan stuur je dus een briefje naar je bisdom: "Bij dezen verzoek ik u mij uit het doopregister te halen." Dan wordt dat gedaan, en voorts wordt dat als een schismatische daad opgevat, waardoor je direct (zonder dat iemand zich daar nog over hoeft te bekommeren) geen lid van de kerk meer. Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:02 schreef maartena het volgende:
Zo ook in de Katholieke Kerk. Ben je gedoopt, en sta je in het doopregister: Tot de dood ben je Katholiek, al converteer je officieel tot moslim.
Dat kan inderdaad, maar ik denk dat er bitter weinig mensen zijn die dat ook echt doen..... Of je moet echt sterke principes hebben als atheïst.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:
Dan stuur je dus een briefje naar je bisdom: "Bij dezen verzoek ik u mij uit het doopregister te halen." Dan wordt dat gedaan, en voorts wordt dat als een schismatische daad opgevat, waardoor je direct (zonder dat iemand zich daar nog over hoeft te bekommeren) geen lid van de kerk meer. Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).
Ja, daar verschillen de meningen echter over. Idem bij Joden trouwens. Sommige stromingen hanteren een bloedprincipe: Als je moeder Joods was, ben jij Joods, ook al is haar moeder al tot het Christendom bekeerd. Ik kwam op de Duitse Wikipedia een tijd geleden deze fatwa tegen. Die handelt over een man die Christen geworden is. Conclusie is: Als hij geen berouw toont moet hij gedood worden, en z'n kinderen zijn moslims. Als die na hun puberteit niet als Moslim verder gaan dienen ze ook gedood te worden. Dus er zullen vast ook wel moslims zijn die vinden dat Obama een afvallige is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar ik denk dat er bitter weinig mensen zijn die dat ook echt doen..... Of je moet echt sterke principes hebben als atheïst.
Overigens kun je ook als geboren moslim toch beschouwd worden als niet-moslim. Zelfs imams hebben opgemerkt dat Barack Obama geen moslim is, alhoewel zijn vader dat wel is.
Maar de hamvraag is eigenlijk: Moeten we allochtonen die het moslim geloof eigenlijk niet meer aanhangen, en eigenlijk net als veel "christenen" in Nederland die om de familie tevreden stellen alleen nog maar met Kerstmis naar de kerk gaan, of alleen met het Suikerfeest naar de moskee gaan..... nog wel tellen als moslims?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:28 schreef Iblis het volgende:
Ja, daar verschillen de meningen echter over. Idem bij Joden trouwens. Sommige stromingen hanteren een bloedprincipe: Als je moeder Joods was, ben jij Joods, ook al is haar moeder al tot het Christendom bekeerd. Ik kwam op de Duitse Wikipedia een tijd geleden deze fatwa tegen. Die handelt over een man die Christen geworden is. Conclusie is: Als hij geen berouw toont moet hij gedood worden, en z'n kinderen zijn moslims. Als die na hun puberteit niet als Moslim verder gaan dienen ze ook gedood te worden. Dus er zullen vast ook wel moslims zijn die vinden dat Obama een afvallige is.
Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:
Natuurlijk, als je berouw krijgt kun je weer terug, en weer ingeschreven worden (maar opnieuw gedoopt kan niet natuurlijk).
Maar dat is sowieso lastig, want priesterwijding en huwelijk zijn niet helemaal compatible. Maar daarnaast, ik dacht dat wat jij noemt 'gewoon' de biecht was.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat je dan het Sacrament der Verzoening ontvangt. Erg interessant dus voor degenen die ze allemaal sparen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |