Erykah Baduquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:18 schreef Stereotomy het volgende:
Tom Ford White Patchouli
[ afbeelding ]
Sure! Is een behoorlijk grote sample, tegen de 2 ml aan denk ik. Kan ik ook gelijk je atomizer waar Noir Epices in zat terugsturen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:55 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ohja Stereo, misschien interesse om je sample (?) van White Patchouli te ruilen tegen iets? Ben wel benieuwd namelijk.
Aight,quote:Op zondag 21 juni 2009 00:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sure! Is een behoorlijk grote sample, tegen de 2 ml aan denk ik. Kan ik ook gelijk je atomizer waar Noir Epices in zat terugsturen.
http://www.basenotes.net/wardrobe/11077
Kijk maar even in mijn wardrobe, misschien zit er iets bij wat je lekker vindt. Kunnen we wat uitgebreider ruilen. Die enorme Cuba decant van mij bijvoorbeeld *hint hint*![]()
![]()
Of nog een mililiter of iets minder van Vetiver Tonka.
Oh ja, of een flesje Polo Modern Reserve?_!
Haha, wel irritant trouwens die parfum ads in tijdschriften, vaak ruikt het niet eens echt als de geadverteerde geur en je hele blad meurt wel.quote:
quote:And the rejected AG3? Ellena smiled. "AG3 has magnolia," he said.
Gautier's brow furrowed. "That doesn't surprise me," she said. Gautier kept picking up AG3 and saying, "No!," then throwing it down once more. Ellena said of AG3, "I put in a lot of incense."
He added with a grin, "And there's something in all of them you'll never guess." The women narrowed their eyes. "Something we talked about in Aswan," Ellena hinted.
"Papyrus?" Dubrule asked.
"Non," Ellena said, dismissively.
After some silence, Dubrule said, "La carotte?"
"Oui!"
http://www.women24.com/Wo(...)ture/0,,7826,00.html
Bastardsquote:
36 EUR eigenlijk, maar nee, er kwam helaas nog flink wat opquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:00 schreef W1ZZ het volgende:
Heh, dan stond die komma wel erg verkeerdMaar bij $36,12 had je 'm dus niet gewonnen?
Het is een beetje misselijkmakend voor mij, zelfde als die syrupy-note van Chanel Egoiste. Ik vind het wel een mooie toevoeging, maar mijn lichamelijke reactie erop had ik liever niet gezien. Supervervelend als je een lichamelijke reactie krijgt op een geur die zo mooi is.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:31 schreef W1ZZ het volgende:
Is een topnoot zo erg dan dat je de geur helemaal niet wilt dragen? Over swappen gesproken, is er nog iets dat je blieft voor dat maskersample?
Ja, gewoon standaard Sally-vial.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:10 schreef W1ZZ het volgende:
Ja hoor, mijn Shalimar is current formulation EDP. Dus tegen 1ml van elk?
Oh, die in Tilburg?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:55 schreef Stereotomy het volgende:
Zojuist was ik in de uitgebreide douglas in de stad met de Etro's enzo, en zag dat ze behalve Hermes Equipage ook Rocabar hadden, vrij zeldzaam dus.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En godver gloeiende, door typfout net een eBay auction gewonnen voor:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Ah, is die beter dan Shalimar?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:32 schreef W1ZZ het volgende:
*PSSST* FM L'Eau d'Hiver en Guerlain Après L'Ondée.
Ik zal eens vragen de volgende keer dat ik haar zie, had ik als 'geurtjesfreak' al lang moeten doen natuurlijkquote:Op zondag 28 juni 2009 17:57 schreef W1ZZ het volgende:
Als ze sterk naar jasmijn ruikt kan dat ook gewoon burberry London zijn natuurlijk....?
Wil je trouwens dat ik je van polderposh.blogspot.com de inloggegevens pm?
Ja, zeker een Malle? Niet dat ik zoveel Malles in mijn leven heb uitgeprobeerdquote:
Heel goed, T42 werd als vergelijking gebruikt in een van de reviews. Vanille zit er idd ook in. En het is geen Tom Ford.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:06 schreef W1ZZ het volgende:
Okee, die van jou nu opgedaan: wat ik meteen ruik is een romige kwaliteit, net als bijv. die van L'Artisan T42. Lijkt van eenzelfde vanille accord te komen als in Tobacco Vanille, maar ik ruik 0,0 tobacco en daarnaast zou je me die vermoedelijk niet zomaar opsturenEn daarnaast een duidelijke musk.
Bedoelde je vriend niet toevallig Jean Paul Gaultier Le Male?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:27 schreef jg888 het volgende:
Hallo,
Wat vinden jullie van Jean Paul Gaultier pour homme?
Ben namelijk van plan om hem te kopen, een vriend van me zei dat deze parfum echt lekker was.
Alvast bedankt voor de reacties!
http://perfumestore.co.nz(...)tier%20for%20Men.jpg
Welke bloem staat er nou om bekend een poederig karakter aan parfums te geven???quote:Van die zachte, poederige floral componenten.
Ja, *ik* zou zeggen jasmijn, maar aangezien de sample Iris Poudrequote:Op woensdag 1 juli 2009 23:24 schreef W1ZZ het volgende:
Welke bloem staat er nou om bekend een poederig karakter aan parfums te geven???
Ja ik heb van davidoff Echo parfum nog liggen. Die is ook lekker.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:53 schreef Stereotomy het volgende:
Het is een goede geur voor het uitgaan, maar voor overdag zou ik iets frissers aantrekken voor jou.
Acqua di Gio of Cool Water ofzo.
Geen Burberry London, of wat dan ook, ze blijkt allergisch te zijn voor parfum. Ik weet ze wel uit te kiezen.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:57 schreef W1ZZ het volgende:
Als ze sterk naar jasmijn ruikt kan dat ook gewoon burberry London zijn natuurlijk....?
Hoop voor je dat ze wel doucht.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:23 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Geen Burberry London, of wat dan ook, ze blijkt allergisch te zijn voor parfum. Ik weet ze wel uit te kiezen.
quote:Bvlgari Blv Eau de Parfum II ~ new fragrance
Posted by Robin on 29 June 2009
Next month, Bvlgari launches Blv Eau de Parfum II, a new fragrance for women fronted by model Laetitia Casta (see image after the jump) and “inspired by a modern vision of the colour blue”.
Blv Eau de Parfum II was developed by perfumer Jacques Cavallier, and the notes feature violet, star anise, licorice, mandarin, iris absolute, patchouli, vetiver, benzoin, ambergris, cistus flower and musk.
Bvlgari Blv Eau de Parfum II will be available in 30, 50 and 75 ml and in matching body products. (via moodiereport, additional information via conseillere-de-beaute.fr)
http://www.nstperfume.com(...)um-ii-new-fragrance/
Toch niet als de verpakking al open is en al 1 keer gespoten heb?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:58 schreef W1ZZ het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je het nog wel terug kunt brengen hoor. Ik neem aan dat de Douglas gewoon een ruilbeleid heeft?
Ja, zat collofaan omheen en er zit een scheurtje in het plastic waar het geurtje in ligt dus denk niet dat ik hem kan ruilen helaas. Misschien iemand op het forum hier geinteresseerd?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:12 schreef W1ZZ het volgende:
Zat er cellofaan om de verpakking? Dat gespoten zullen ze sowieso niet testen aangezien ze 'm, indien een fles echt nieuw is, dan zelf aangebroken hebben en dan niet meer kunnen verkopen.
Smeerlappen.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:39 schreef Stereotomy het volgende:
L'Artisan stuurt niet meer buiten de VS op.
Die malle Fred toch....quote:Scents of self
David Meagher | July 07, 2009
Article from:
The Australian
Frederic Malle is the epitome of French elegance in a beige double-breasted gaberdine suit, crisp white shirt, polished brown shoes and wave of salt-and-pepper hair as he steps into Grandiflora, one of Sydney's finest florists.
[...]
So in 2000 Malle decided to establish his own perfume business and started Les Editions de Parfums in response to this frustration on the part of the perfumers but also because he felt a similar dissatisfaction among consumers as well. “I was sitting on a beach one day talking to some girls who told me they were not wearing perfume any more because they either had a choice to wear something like one of the very nice classics and smell like their grandmothers or their mothers or to smell like everybody else and they didn’t want that either,” says Malle.
http://www.theaustralian.(...)746635-37275,00.html
Hmm Fellini is wel een goed idee qua inspiratie misschien?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:55 schreef W1ZZ het volgende:
Leuke stijl, doet me aan oude Fellinifilms denken en daar houd ik wel vanIk heb wel één wens wat looks betreft: de tekstcolumn iets breder, nu issie wel erg smal!
Donequote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:55 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb wel één wens wat looks betreft: de tekstcolumn iets breder, nu issie wel erg smal!
Die moet ik opzoeken.quote:
Mag van mij ook weg idd!quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die moet ik opzoeken.
Ah okee. Maar hij vloekt wel met die Google widget rechts nu, zoals je ziet. Maar die kan weg, iedereen volgt het toch via RSS.
Dat meen je niet.quote:
Oehquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:57 schreef Stereotomy het volgende:
http://community.basenotes.net/showthread.php?t=231992
Minimeet!!
Een flesje met 50% korting (voor ¤22,50 dus) is prima!quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:08 schreef Stereotomy het volgende:
Is goed joh, met die decant doe ik toch de rest van m'n leven ofzo.
Als jullie nou allebei ff een maximumprijs per hoeveelheid opgeven, dan kan ik eventueel voor jullie kijken.
'k zal ze voor je slaan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Trouwens, bedenk me net dat ik tijden terug een L'Artisan catalogus op hun site had besteld, nooit ontvangen.
Ms. Jasmin van pagina 1 met de parfumallergiequote:Op woensdag 15 juli 2009 22:38 schreef W1ZZ het volgende:
Oooohhh, LKS en ??????? sitting in a tree, K I S S I N G!
Iemand fan van deze gast? Beetje een attention whore vind ik hem; je ziet hem echt overal opduiken.quote:Kurkdjian opent eigen winkel
Op de tweede stralende dag in Cannes startte Francis Kurkdjian met de primeur dat in september Maison Francis Kurkdjian in Parijs haar deuren zal openen. Francis Kurkdjian is de zeer talentvolle parfumeur en creerde o.a. Le Male en Ma Dame van Jean Paul Gaultier, For Her en For Him van Narciso Rodriguez, F by Ferragamo, Rumeur van Lanvin (one of Monique’s favourites..), Dior’s Eau Blanche, Guerlain Rose Barbare. Daarnaast is Francis Kurkdjian zeer gewaardeerd om zijn artistieke geurprojecten (’olfactive installations’), zoals het parfumeren van de tuinen van Chateau de Versailles tijdens “Les Grandes Eaux Nocturnes” en “Versailles Off”. Echt sprookjesachtig, met honderdduizenden geurende luchtbelletjes die door de lucht zweven.
Maison Francis Kurkdjian zal een waarachtig ‘Maison’ worden zoals Maison Guerlain en Caron, waar Francis zijn eigen producten zal voeren waaronder fantastische nieuwe geuren (Tanja en Carien van Annindriya hebben deze vorige maand mogen ruiken). Verder kunnen we alvast verklappen dat we in Amsterdam tegen het einde van dit jaar hier ook van kunnen genieten. Maar daar zal Tanja later meer over vertellen.
http://www.beautyjournaal(...)egin-juli/#more-4946
Yeah baby.quote:L’Artisan Parfumeur Havana Vanille ~ new fragrance
Posted by Robin on 16 July 2009
L’Artisan Parfumeur will launch Havana Vanille, a new fragrance that captures the “aged rum and sweet air of Cuba”, this fall.
Havana Vanille was developed by perfumer Bertrand Duchaufour, and the notes include leather, rum, clove, dried fruits, narcissus, tonka bean, helichrysum, vanilla, smoked woods, moss and balsamic notes.
L’Artisan Parfumeur Havana Vanille will be available in 50 and 100 ml Eau de Parfum. (via extrait.it)
http://www.nstperfume.com(...)nille-new-fragrance/
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Iemand fan van deze gast? Beetje een attention whore vind ik hem; je ziet hem echt overal opduiken.
Is sowieso wat hoogdravendquote:Maison Francis Kurkdjian zal een waarachtig ‘Maison’ worden zoals Maison Guerlain en Caron
quote:
Helaas peanutbutter - ik heb even informatie ingewonnen en van Diptyque komen er alleen kaarsen in de sale. En/of die EdC's die discontinued zijn, neem ik aan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:57 schreef W1ZZ het volgende:
En voor mij voor cheap 50ml Dyptique Philosykos?
De Douglas in Berlijn heeft trouwens een niche hoekje in de winkel volgens mij?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Okee.![]()
Maandag ga ik met het meisje met de scherpe tongnaar Berlijn, ben benieuwd wat we daar aan geuren aantreffen. In ieder geval beter dan Polen vermoed ik. Alleen maar Douglas daar ofzo, denk ik?
Hmm op zich een goed idee, maar voor 22,50 (mag ook wel voor 27,50 als er niet volledige 50% korting op zit) wil ik eigenlijk wel net zo lief een heel flesje kopenquote:Op maandag 20 juli 2009 12:27 schreef veuve_amiot het volgende:
Oeh, da's wel een goed idee... splitje?![]()
Was ff een weekje weg, maar heb vanmiddag even de letters in het logo wat bijgekleurd en een recensie geplaatst. Ik zat nog te denken dat het ook wel een goed idee zou zijn om v_a's kaartje van parfumwinkels in A'dam aan de site toe te voegen, als je dat tenminste goed vindt v_a? Anders kunnen we altijd nog een linkje naar dat topic plaatsen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:11 schreef W1ZZ het volgende:
PS LKS, lukt het nog een beetje met ideeën voor PP?
Ga je gang. Geldt ook voor jou, veuvequote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:18 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Stereo, zal ik m'n nummer even pm'en anders? Dan kun je eventueel even bellen als je daar bent voor welke prijs ze 'm hebben en weet ik ook meteen of ik geld moet overmaken.
Oeh, tuurlijk! Goed idee. Ik weet de weg in blogger nog niet helemaal, dus je mag de map of link of wat dan ook naar eigen inzicht ergens plaatsen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:26 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Was ff een weekje weg, maar heb vanmiddag even de letters in het logo wat bijgekleurd en een recensie geplaatst. Ik zat nog te denken dat het ook wel een goed idee zou zijn om v_a's kaartje van parfumwinkels in A'dam aan de site toe te voegen, als je dat tenminste goed vindt v_a? Anders kunnen we altijd nog een linkje naar dat topic plaatsen.
Point taken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:18 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Hmm op zich een goed idee, maar voor 22,50 (mag ook wel voor 27,50 als er niet volledige 50% korting op zit) wil ik eigenlijk wel net zo lief een heel flesje kopenMaar als ze er nog maar 1 hebben wil ik 'm wel graag delen.
Volgens mij niet. Anders bestellen bij skins.nl.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:02 schreef Aschkael het volgende:
Waar is er een winkel in de regio Utrecht die Creed verkoopt...ben op zoek naar Original Santal en heb geen zin om daarvoor naar Amsterdam te rezien ?
Anyone ?
Ja klopt. Bij the dreamer lees ik veel berichten over rare top notes en dat de tobbaco note beter is uitgewerkt in versace man... zal binnenkort eens testen. Neig toch het meest naar givenchy pi.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef W1ZZ het volgende:
M.u.v. D&G PH zijn het allemaal nogal uitgesproken geuren, net als Bulgari Black. Eerst testen dus, maar mijn fav van deze is The Dreamer (ook de origineelste).
Je begint me een beetje over te halen... Heb je deze zelf ook?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:25 schreef W1ZZ het volgende:
The Dreamer heeft idd wat funky topnotes, maarja dat zijn dus de eerste paar minuten ofzo... Ik heb me bij het kopen/dragen van iets nog nooit laten leiden door wat vreemde topnotes. Ik vind Pi eerlijk gezegd een redelijk saai uitgewerkte vanille.
Nice dat die map erbij staatquote:Op maandag 27 juli 2009 22:54 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Oeh, tuurlijk! Goed idee. Ik weet de weg in blogger nog niet helemaal, dus je mag de map of link of wat dan ook naar eigen inzicht ergens plaatsen.
[..]
Point taken.![]()
Vroeg t omdat ik wéét dat een 50ml flesje al te veel gaat zijn, krijg ik nooit van z'n leven op. Vink zo zonde.
Heb m'n account toegevoegd, kom er alleen nog niet helemaal achter hoe ik m'n oude berichtje nog onder die naam ondertekend krijg, nouja vanaf nu iig posts onder m'n eigen naam!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:35 schreef W1ZZ het volgende:
Nogmaals LKS: wil jij niet liever onder je eigen naam posten dan onder Polderposh?
Goeie tip! Verzendkosten ¤ 5,00....dus daar kan je het nog eens voor doen....Original Santal komt deze kant op. Wel hoogste tijd dat er eens een fatsoenlijke parfumerie in Utrecht komt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:22 schreef Mylene het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Anders bestellen bij skins.nl.
Wat je kwijt zou zijn aan treinkosten ben je dan kwijt aan verzendkosten.
Kopiëren, verwijderen & opnieuw posten?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Heb m'n account toegevoegd, kom er alleen nog niet helemaal achter hoe ik m'n oude berichtje nog onder die naam ondertekend krijg, nouja vanaf nu iig posts onder m'n eigen naam!
No problem, baby. En ja, ben er na wat gekloot toch achter hoe het werkte met die map toevoegen. Wad dus eigenlijk ook niet o lastig.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Nice dat die map erbij staat![]()
50ml krijg ik ook niet zo snel op, maar ik wil vooral graag 't originele flesje erbij hebbenAls dat voor jou niet zoveel uitmaakt wil ik wel wat meer dan de helft betalen en dan splitten?
Ik ga hem kopen. En ik kijk ook uit naar jaipur van boucheron.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:49 schreef W1ZZ het volgende:
Vroeger gehad en ik wil eigenlijk nog wel weer 'ns een fles kopen
Wat ik jammer vind aan vanille als noot is dat echt goeie vanillegeuren meestal van de duurdere huizen komen.
Guerlains Shalimar en Habit Rouge zijn erg goed. Shalimar is een vrouwengeur maar kan ook heel goed door mannen gedragen worden. habit Rouge is een citrus/leer/vanillegeur. Hun absolute topper is Spiritueuse Double Vanille, maar die is ¤145 voor 75ml
L'Artisans Vanilia is goed, net als Creeds Vanisia, Parfumerie Generale's Felanilla, Annick Goutals Vanille Exquise en de vanilles van Micallef en Parfums de Nicolaï ook.
Misschien heeft er iemand hier meer verstand dan ik van mainstream vanillegeuren?
En nog steeds niks binnen. Heb fragrancex al op de hoogte gesteld maar hun zeggen dat als het niet aankomt dat ze het vanzelf terugkrijgen. Dus ze kunnen niks doen. Stiekem denk ik gewoon dat de postbode ermee vandoor isquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:15 schreef wht het volgende:
Hmm, hoe zijn jullie ervaringen met fragrancex?
Your order shipped today 7/10/2009 with Global Mail Air Service.
Duurt dit altijd zo lang of heb ik gewoon pech en ligt het ergens bij de douane te kijken?
Ik vind het niet eens zo'n gekke naamquote:Degustation is a culinary term meaning "a careful, appreciative tasting of various foods" and focusing on the gustatory system, the senses, high culinary art and good company.
Ja, jammer dat je geurtje zo niet heetquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:30 schreef Kalebatz het volgende:
Als je mijn post bedoelde, dat "saai" slaat op het feit dat ik nooit wat anders gebruik!
En Degustation, dat klinkt idd wel lekker:p
Ah, zelfs dat heb ik niet gekregen. Ik ga hem maar eens een PM sturenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:31 schreef W1ZZ het volgende:
Nee, alleen van tevoren wanneer ie t zou opsturen.
Dankje! Dit is alleen niet wat ik bedoel. Beide geurtjes die ik heb gezien zijn vrouwengeurtjes en zaten alle 2 in een licht gekleurd flesje zoals de onderste. Er zat alleen een subtiel kleurverschil in de strepen op beide flesjes; de ene was volgens mij wit en de ander meer gelig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:22 schreef W1ZZ het volgende:
Er zijn idd twee versies, één voor mannen en één voor vrouwen:
Burberry The Beat for Men:
[ afbeelding ]
Burberry The Beat for Women:
[ afbeelding ]
Ja, en daarnaast; waarom zou de Bijenkorf 2 dezelfde flesjes naast elkaar zetten in het schap? Dat was met de rest van de flesjes absoluut niet het geval. En het was ook niet alsof er een aantal doosjes The Beat stonden met 2 flesjes daarvoor; ze stonden ieder voor hun eigen doosjes (waar ik niet op heb gelet of ze verschillend waren, want ik ging er gewoon vanuit dat het om 2 verschillende soorten parfum ging!).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:48 schreef W1ZZ het volgende:
Mmm... bij mijn weten zijn er niet meer versies van The Beat dan deze twee en er zijn ook geen andere geuren in deze fles. Wat eventueel zou kunnen is dat één fles door de zon een beetje verkleurd is. En aangezien zon ook funest is voor de geur zou dat ook verklaren waarom eentje minder goed was, maar dan zou de minder goede ook degene met de lichtere strepen moeten zijn. Sowieso wel een vergezochte verklaring, trouwens.
Nee, maar die in Amsterdam wel!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:10 schreef W1ZZ het volgende:
Is de bijenkorf in Gr morgen open dan?? Dan ga ik zelf misschien eens polshoogte nemen
Je bent niet gek, als ik het goed heb was er een subtiel verschillend flesje voor EdT en EdP - of EdP en parfum, daar wil ik vanaf wezen. Welke welke is, kan ik je helaas niet mee helpen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:23 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Dankje! Dit is alleen niet wat ik bedoel. Beide geurtjes die ik heb gezien zijn vrouwengeurtjes en zaten alle 2 in een licht gekleurd flesje zoals de onderste. Er zat alleen een subtiel kleurverschil in de strepen op beide flesjes; de ene was volgens mij wit en de ander meer gelig.
Begin me onderhand af te vragen of ik niet gewoon gek ben!Ga morgen waarschijnlijk naar dezelfde winkel (maar dan in een andere stad!) en ga hier achter aan. Nou wil ik het weten ook!
Tommy Girl! Leuk zoet geurtje.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:02 schreef pronkjewail het volgende:
Trouwens, heeft iemand nog een parfum-tip voor me? De meeste van mijn flesjes parfum zijn niet meer goed (ondanks bewaren in de koelkast) en ik ben dus eigenlijk op zoek naar wat nieuws. Nou kan ik zelf de eerste de beste winkel induiken en gaan sniffen, maar na 2 flesjes vind ik alles naar elkaar ruiken. Ik vind dus niet vaak wat nieuws.
Waar ik van houd;
- Ck One
- Burberry Brit
- Mexx (het ronde doorzichtige flesje met groot de letters MEXX erop)
- Bruno Banani (het roze scheve flesje)
- Escada (de zomergeurtjes)
- Diesel plus feminine
Conclusie is volgens mij dus dat ik van hele zoete geurtjes houd, of juist van een niet al te vrouwelijke geur (voor hem/haar-principe). Iemand op basis hiervan nog een tip die ik eens moet gaan ruiken?
Dat subtiele verschil tussen EdT en Edp klinkt logisch! Maar; de flesjes roken ook echt anders. Verschil EdT en EdP gaat toch om verschil in concentratie en niet verschil in geur? Ik ben wel moeilijk he?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:24 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Je bent niet gek, als ik het goed heb was er een subtiel verschillend flesje voor EdT en EdP - of EdP en parfum, daar wil ik vanaf wezen. Welke welke is, kan ik je helaas niet mee helpen.
Wacheffe: kijk eens hier? Is dat het?
Voor tips kun je toch echt je eigen neus het best vertrouwen, ben ik bang. Ik ken die geurtjes die jij noemt (behalve cKone dan) niet goed genoeg om op basis daarvan je iets aan te raden.
Hey, dat is een goede! Volgens mij heb ik daar ooit een proefje van gehad en beviel die wel! Thnx!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tommy Girl! Leuk zoet geurtje.
Ik voel hier een kleine obsessie met lengte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, OT, kleine handen heb jij. Hoe lang ben jij eigenlijk?![]()
Het verschil tussen een EdT en EdP is inderdaad de concentratie parfumolie in de alcohol, maar dat kan óók maken dat het anders gaat ruiken, hoor! Soms is de formulering tussen EdT en EdP zelfs volledig verschillend omdat de balans van geurcomponenten niet werkt in de hogere concentratie. Daarom is het nooit verstandig om blind een andere concentratie van een geurtje dat je lekker vindt te kopen - kan zomaar tegenvallen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:39 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Dat subtiele verschil tussen EdT en Edp klinkt logisch! Maar; de flesjes roken ook echt anders. Verschil EdT en EdP gaat toch om verschil in concentratie en niet verschil in geur? Ik ben wel moeilijk he?Ik ga er onderhand maar gewoon vanuit dat er inderdaad verschillende versies van het parfum bestaan (zie je artikel; alhoewel het flesje dat ik heb gezien niet zilverkleurig was en dus niet degene was uit het artikel). Ik neem aan dat de Douglas oid de normale versie (die ze vast verkopen op FragranceX) hebben staan en als die lekker ruikt, dan bestel ik hem gewoon.
Heb je dit er later bij geëdit?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, OT, kleine handen heb jij. Hoe lang ben jij eigenlijk?![]()
*shrugs* vroeg me alleen af hoe het zou zijn mijn lengte maar niet mijn ethniciteit te hebben.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:45 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Ik voel hier een kleine obsessie met lengte.![]()
Gefeliciteerd met je nichtje/neefje! Je kunt altijd later nog de pimp uithangen met je Petits&Mamans, niet?
Bedankt! Ik was nog Marc Jacobs for men vergeten. die zou toch lijken op creed?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:39 schreef W1ZZ het volgende:
Welkom!
Als ik je wat tips mag geven, probeer ook eens geuren van bijvoorbeeld Serge Lutens, By Kilian, Byredo of L'Artisan Parfumeur. Creed en Acqua di Parma zijn prima huizen maar ze passen niet echt bij de geuren die je opnoemt al te hebben (tenzij dat natuurlijk juist is wat je wilt!).
Ik zit ff in een blog burnout.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:25 schreef W1ZZ het volgende:
Zijn jullie nog een beetje met Polderposh bezig, trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |