abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71715279
Als je mijn post bedoelde, dat "saai" slaat op het feit dat ik nooit wat anders gebruik!

En Degustation, dat klinkt idd wel lekker:p
Feel the fuzz!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:32:21 #252
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71715316
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:30 schreef Kalebatz het volgende:
Als je mijn post bedoelde, dat "saai" slaat op het feit dat ik nooit wat anders gebruik!

En Degustation, dat klinkt idd wel lekker:p
Ja, jammer dat je geurtje zo niet heet
Confidence through competence
pi_71715521
Déclaration..... sorry voor mijn blindheid!
Feel the fuzz!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:49:23 #254
55709 Stereotomy
pi_71715818
Vooruit!

Ter ere van Degustation zal ik zo Terre d'Hermes opdoen als ik naar de stad ga, een verre achterneef met dezelfde parfumeur.

wilde eigenlijk Gucci PH II doen maar daar ruik ik na een uur werkelijk helemaal niks meer van...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:09:55 #255
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_71718868
Original Santal is deze week afgeleverd...wat een geweldig geur weer. Tabarome was een jaar of 5 geleden mijn eerste kennismaking met Creed. Dat ze bijzondere en hoogstaande geuren maken was me toen al gelijk duidelijk.

Het opent vrij zoet en licht, het lijkt na een halfuur weg te zijn, maar op mijn huid begint het dan pas. Een geur die zich de hele dag door blijft ontwikkelen. Constant ergens op de achtergrond aanwezig met wat vanille en kaneel. Wordt veel met Joop! vergeleken, maar OS is wat mij betreft véél subtieler en minder synthetisch. op basenotes schrijft een reviewer dan ook: "When Joop goes to sleep at night, it dreams of smelling like Original Santal."

Volgende Creed is Millésime Impérial...ik ben benieuwd.
= there is a light that never goes out =
  zondag 9 augustus 2009 @ 01:40:50 #256
55709 Stereotomy
pi_71722581
Simpel: 'When Unforgivable goes to sleep at night, it dreams of smelling like Millesime Imperial'

zondag 9 augustus 2009 @ 01:45:11 #257
55709 Stereotomy
pi_71722658
En natuurlijk:

zondag 9 augustus 2009 @ 08:09:23 #258
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_71724796
Unforgivable wordt vaak écht gekraakt....ik ken die geur niet en ik denk dat ik dat graag zo houd. MI schijnt in ieder geval kwalitatief stukken beter te zijn.

Iemand bekend met L'artisan Parfumeur's Dzongkha ? Dat lijkt me ook wel een fascinerende geur.
= there is a light that never goes out =
pi_71725372
FF wachten tot de L'Artisanheads hier wakker worden... Ben er zelf niet zo'n fan van, vind dat ze weinig pit hebben.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:22:27 #260
55709 Stereotomy
pi_71729238

Dzonkha is een sterkere Timbuktu. Een fresh oriental met een iris/L'Artisan-base. Ik weet niet of je andere L'Artisans wel eens hebt geprobeerd? Ze hebben vrijwel allemaal een milde, kruidige, orientaalse base (in tegenstelling tot Serge Lutens die vaak dikke, siroperige orientals aflevert).

Ik vind Timbuktu beter, maar als je van sterkere geuren houdt in dezelfde genre is Dzonkha een betere keuze.
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:31:21 #261
55709 Stereotomy
pi_71729475
Niks mis met Unforgivable overigens. :p Briljant van David Apel dat hij - waarschijnlijk - met een fractie van het budget MI heeft weten te kopieren. :p

Ik heb ca. 10 ml Unforgivable thuis en 10 ml MI. Ik draag Unforgivable graag na het zwemmen in de zomer. Als je wil, kan ik je wel een originele sample toesturen in ruil voor een sample van jou? Dan heb je Unforgivable ook eens uitgeprobeerd.
pi_71731434
Ja, in de topnotes is MI aardig gekopieerd ja...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:48:10 #263
55709 Stereotomy
pi_71795076
W1ZZ, heb jij SDV al binnen uit de UK? Vind het een beetje lang duren, word ongeduldig
pi_71795516
Vandaag binnengekregen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:23:31 #265
55709 Stereotomy
pi_71795894
Okee, en had je nog bevestiging gekregen van hem dat ie het had opgestuurd?
pi_71796093
Nee, alleen van tevoren wanneer ie t zou opsturen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:41:06 #267
55709 Stereotomy
pi_71796331
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:31 schreef W1ZZ het volgende:
Nee, alleen van tevoren wanneer ie t zou opsturen.
Ah, zelfs dat heb ik niet gekregen. Ik ga hem maar eens een PM sturen
pi_71796948
Laten we maar hopen dat 'ie 't is vergeten dan... beter dan dat je spullekes in de post zijn kwijtgeraakt.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:10:27 #269
55709 Stereotomy
pi_71848019
Vandaag spullekes binnengekregen. Heb Trumpers Sandalwood er extra bij gekregen.

Eerste indruk Guerlain Spiritueuse Double Vanille: een beschaafde Lutensesque woody vanilla.

Ik had me eigenlijk voorgesteld dat Un Bois Vanille van Lutens zo zou ruiken. Het is in ieder geval iets rijker, iets orientaalser, iets donkerder dan Tom Ford's Tobacco Vanille.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 13-08-2009 14:56:10 ]
pi_71852967
Ahh, gelukkig maar! Ik kreeg er Lubin L'Eau de Neuve bij. Begint met een mooie citrus maar droogt op tot een kopie van Penhaligon's Blenheim Bouquet.

Guerlain Derby is een kwaliteits leathery chypre, maar ik vind 'm wel heel erg lijken op Miss Balmain. SDV...what can I say? +O Verbaast me niets dat je 'm beschaafd vindt, weinig viezigs aan maar de vanille gecombineerd met de ceder en tabak is wel verdomde sensueel!

Heb vandaag van Arwen_elf een mooi pakketje binnengekregen.. had alleen om een sample Guerlinade gevraagd en heb gekregen:

Guerlain Guerlinade EDP
Guerlain Shalimar Eau Légère
Guerlain Cologne du 68
Guerlain Vol de Nuit Evasion
Guerlain Terracotta Voile d'Été
Hermès Vanille Galante

!! Ongelooflijk hoe genereus Basenoters soms zijn...

Trouwens, we hebben op Polderposh een felicitatie voor ons blog van Dimitri gekregen (als reactie bij het bovenste bericht)
  donderdag 13 augustus 2009 @ 18:01:59 #271
55709 Stereotomy
pi_71854183
Ja, Basenoters zijn altijd behoorlijk genereus, ik verbaas me elke keer weer.

Wat SDV betreft, hij doet me ook denken aan Eau des Baux, maar dan zonder de woody cypress. De verre drydown van beide geuren hebben wel iets van elkaar weg. Ik twijfel nog: ik vind SDV niet per definitie leuker om in de collectie te hebben dan TV. Oplossing zou natuurlijk zijn van beide een 5 ml decant te nemen.

Je moet me maar even vertellen hoe Vanille Galante is.

- edit - Even een avondje op de arm gedragen. Eerste vraag die in me opkomt: waar is de tabak? Ik kon hem in SMN Tabacco Toscano ook al niet vinden, totdat ik het heel licht opdeed en de rubber opeens tabak werd. Maar je hebt heel veel voorstellingsvermogen nodig om het als zodanig te herkennen in SDV, en dan lijkt ie in de achtergrond wel aanwezig tussen het hout en de spices. Maargoed, dat geuren je kunnen bedriegen met associaties wisten we al langer.

Ik vind SDV meer een kruising vinden tussen Chanel Egoiste en Eau des Baux. Niet zo siroperig / rosewoody als Egoiste, en niet zoveel cypress als Eau des Baux. Maar de vanille / incense / wood base is bij alledrie aanwezig. SDV vind ik het meest 'af' of 'soepel' van de drie.

Eau des Baux heeft eigenlijk net iets teveel cypress, waardoor het hout heel uitgesproken is in de eerste 1-2 uur. Egoiste is net iets te zoet-siroperig, als hoestdrank. SDV lijkt me het meest in balans.

Heel sensueel inderdaad, classy, elegant, niet grof. Ook meest unisex van de drie.

Niet bottle worthy voor mij momenteel. Pas als ik grof geld ga verdienen dan zeker wel. Fijne avondgeur. Prima moderne Guerlain, maar ik ben ook al fan van L'Instant PH.

[ Bericht 23% gewijzigd door Stereotomy op 13-08-2009 21:13:45 ]
pi_71891055
Ohh kijk 'ns aan, een hele edit Ik moet die Eau des Baux nog wat beter leren kennen, pas één keer gedragen... Volgens mij is het een bescheiden hit op BN trouwens, right now

Heb vanmiddag de vanille galante op mijn pols getest en het is een hele andere categorie geur dan TV en SDV. Meer een soort lichte cakebeslag met vanille essence gekruist met een lichte bloem en citrus. If that makes any sense Stuur 'm wel door wanneer ik 'm een dag gedragen heb.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:53:20 #273
55709 Stereotomy
pi_71891155
Thanks.

Heb een vial X voor je in return, als je wil. Kan ook een decant X worden. Of wil je misschien Vetiver Tonka eens proberen?

Vandaag op kraamvisite geweest bij mijn zus Die hele fokking Bulgari Petits et Mamans gift set vergeten mee te nemen Had wel de pimp uitgehangen naast die wussy Zwitsal gift sets enzo.

Trouwens, OT, kleine handen heb jij. Hoe lang ben jij eigenlijk?
pi_71891235
Heb ik de post waarin je oom werd gemist? Alsnog gefeliciteerd! Ik ben idd wel benieuwd naar Vetiver Tonka!
pi_71905238
Hallo! Ik heb een parfumvraagje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Volgens mij heb ik laatst 2 versies van Burberry the Beat naast elkaar zien staan in de winkel; zelfde flesje, alleen bij de een waren de streepjes op de voorkant lichter van kleur. Ik vond de ene heerlijk en de ander niet superspeciaal. Nou zou ik graag de lekkere versie op fragranceX willen bestellen, alleen; ik zie maar een versie staan! En ook verder op internet kom ik niet de 2 versies tegen. Iemand een idee of er echt 2 versies zijn? Of heeft Burberry nog een flesje dat wel erg veel op het flesje van The Beat lijkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')