Ja, Basenoters zijn altijd behoorlijk genereus, ik verbaas me elke keer weer.

Wat SDV betreft, hij doet me ook denken aan Eau des Baux, maar dan zonder de woody cypress. De verre drydown van beide geuren hebben wel iets van elkaar weg. Ik twijfel nog: ik vind SDV niet per definitie leuker om in de collectie te hebben dan TV. Oplossing zou natuurlijk zijn van beide een 5 ml decant te nemen.

Je moet me maar even vertellen hoe Vanille Galante is.
- edit - Even een avondje op de arm gedragen.

Eerste vraag die in me opkomt: waar is de tabak?

Ik kon hem in SMN Tabacco Toscano ook al niet vinden, totdat ik het heel licht opdeed en de rubber opeens tabak werd. Maar je hebt heel veel voorstellingsvermogen nodig om het als zodanig te herkennen in SDV, en dan lijkt ie in de achtergrond wel aanwezig tussen het hout en de spices. Maargoed, dat geuren je kunnen bedriegen met associaties wisten we al langer.

Ik vind SDV meer een kruising vinden tussen Chanel Egoiste en Eau des Baux. Niet zo siroperig / rosewoody als Egoiste, en niet zoveel cypress als Eau des Baux. Maar de vanille / incense / wood base is bij alledrie aanwezig. SDV vind ik het meest 'af' of 'soepel' van de drie.
Eau des Baux heeft eigenlijk net iets teveel cypress, waardoor het hout heel uitgesproken is in de eerste 1-2 uur. Egoiste is net iets te zoet-siroperig, als hoestdrank. SDV lijkt me het meest in balans.
Heel sensueel inderdaad, classy, elegant, niet grof. Ook meest unisex van de drie.
Niet bottle worthy voor mij momenteel. Pas als ik grof geld ga verdienen dan zeker wel. Fijne avondgeur. Prima moderne Guerlain, maar ik ben ook al fan van L'Instant PH.
[ Bericht 23% gewijzigd door Stereotomy op 13-08-2009 21:13:45 ]