Dankje! Dit is alleen niet wat ik bedoel. Beide geurtjes die ik heb gezien zijn vrouwengeurtjes en zaten alle 2 in een licht gekleurd flesje zoals de onderste. Er zat alleen een subtiel kleurverschil in de strepen op beide flesjes; de ene was volgens mij wit en de ander meer gelig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:22 schreef W1ZZ het volgende:
Er zijn idd twee versies, één voor mannen en één voor vrouwen:
Burberry The Beat for Men:
[ afbeelding ]
Burberry The Beat for Women:
[ afbeelding ]
Ja, en daarnaast; waarom zou de Bijenkorf 2 dezelfde flesjes naast elkaar zetten in het schap? Dat was met de rest van de flesjes absoluut niet het geval. En het was ook niet alsof er een aantal doosjes The Beat stonden met 2 flesjes daarvoor; ze stonden ieder voor hun eigen doosjes (waar ik niet op heb gelet of ze verschillend waren, want ik ging er gewoon vanuit dat het om 2 verschillende soorten parfum ging!).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:48 schreef W1ZZ het volgende:
Mmm... bij mijn weten zijn er niet meer versies van The Beat dan deze twee en er zijn ook geen andere geuren in deze fles. Wat eventueel zou kunnen is dat één fles door de zon een beetje verkleurd is. En aangezien zon ook funest is voor de geur zou dat ook verklaren waarom eentje minder goed was, maar dan zou de minder goede ook degene met de lichtere strepen moeten zijn. Sowieso wel een vergezochte verklaring, trouwens.
Nee, maar die in Amsterdam wel!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:10 schreef W1ZZ het volgende:
Is de bijenkorf in Gr morgen open dan?? Dan ga ik zelf misschien eens polshoogte nemen
Je bent niet gek, als ik het goed heb was er een subtiel verschillend flesje voor EdT en EdP - of EdP en parfum, daar wil ik vanaf wezen. Welke welke is, kan ik je helaas niet mee helpen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:23 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Dankje! Dit is alleen niet wat ik bedoel. Beide geurtjes die ik heb gezien zijn vrouwengeurtjes en zaten alle 2 in een licht gekleurd flesje zoals de onderste. Er zat alleen een subtiel kleurverschil in de strepen op beide flesjes; de ene was volgens mij wit en de ander meer gelig.
Begin me onderhand af te vragen of ik niet gewoon gek ben!Ga morgen waarschijnlijk naar dezelfde winkel (maar dan in een andere stad!) en ga hier achter aan. Nou wil ik het weten ook!
Tommy Girl! Leuk zoet geurtje.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:02 schreef pronkjewail het volgende:
Trouwens, heeft iemand nog een parfum-tip voor me? De meeste van mijn flesjes parfum zijn niet meer goed (ondanks bewaren in de koelkast) en ik ben dus eigenlijk op zoek naar wat nieuws. Nou kan ik zelf de eerste de beste winkel induiken en gaan sniffen, maar na 2 flesjes vind ik alles naar elkaar ruiken. Ik vind dus niet vaak wat nieuws.
Waar ik van houd;
- Ck One
- Burberry Brit
- Mexx (het ronde doorzichtige flesje met groot de letters MEXX erop)
- Bruno Banani (het roze scheve flesje)
- Escada (de zomergeurtjes)
- Diesel plus feminine
Conclusie is volgens mij dus dat ik van hele zoete geurtjes houd, of juist van een niet al te vrouwelijke geur (voor hem/haar-principe). Iemand op basis hiervan nog een tip die ik eens moet gaan ruiken?
Dat subtiele verschil tussen EdT en Edp klinkt logisch! Maar; de flesjes roken ook echt anders. Verschil EdT en EdP gaat toch om verschil in concentratie en niet verschil in geur? Ik ben wel moeilijk he?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:24 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Je bent niet gek, als ik het goed heb was er een subtiel verschillend flesje voor EdT en EdP - of EdP en parfum, daar wil ik vanaf wezen. Welke welke is, kan ik je helaas niet mee helpen.
Wacheffe: kijk eens hier? Is dat het?
Voor tips kun je toch echt je eigen neus het best vertrouwen, ben ik bang. Ik ken die geurtjes die jij noemt (behalve cKone dan) niet goed genoeg om op basis daarvan je iets aan te raden.
Hey, dat is een goede! Volgens mij heb ik daar ooit een proefje van gehad en beviel die wel! Thnx!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tommy Girl! Leuk zoet geurtje.
Ik voel hier een kleine obsessie met lengte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, OT, kleine handen heb jij. Hoe lang ben jij eigenlijk?![]()
Het verschil tussen een EdT en EdP is inderdaad de concentratie parfumolie in de alcohol, maar dat kan óók maken dat het anders gaat ruiken, hoor! Soms is de formulering tussen EdT en EdP zelfs volledig verschillend omdat de balans van geurcomponenten niet werkt in de hogere concentratie. Daarom is het nooit verstandig om blind een andere concentratie van een geurtje dat je lekker vindt te kopen - kan zomaar tegenvallen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:39 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Dat subtiele verschil tussen EdT en Edp klinkt logisch! Maar; de flesjes roken ook echt anders. Verschil EdT en EdP gaat toch om verschil in concentratie en niet verschil in geur? Ik ben wel moeilijk he?Ik ga er onderhand maar gewoon vanuit dat er inderdaad verschillende versies van het parfum bestaan (zie je artikel; alhoewel het flesje dat ik heb gezien niet zilverkleurig was en dus niet degene was uit het artikel). Ik neem aan dat de Douglas oid de normale versie (die ze vast verkopen op FragranceX) hebben staan en als die lekker ruikt, dan bestel ik hem gewoon.
Heb je dit er later bij geëdit?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, OT, kleine handen heb jij. Hoe lang ben jij eigenlijk?![]()
*shrugs* vroeg me alleen af hoe het zou zijn mijn lengte maar niet mijn ethniciteit te hebben.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:45 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Ik voel hier een kleine obsessie met lengte.![]()
Gefeliciteerd met je nichtje/neefje! Je kunt altijd later nog de pimp uithangen met je Petits&Mamans, niet?
Bedankt! Ik was nog Marc Jacobs for men vergeten. die zou toch lijken op creed?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:39 schreef W1ZZ het volgende:
Welkom!
Als ik je wat tips mag geven, probeer ook eens geuren van bijvoorbeeld Serge Lutens, By Kilian, Byredo of L'Artisan Parfumeur. Creed en Acqua di Parma zijn prima huizen maar ze passen niet echt bij de geuren die je opnoemt al te hebben (tenzij dat natuurlijk juist is wat je wilt!).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |