abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70452094
Als ze sterk naar jasmijn ruikt kan dat ook gewoon burberry London zijn natuurlijk....?
Wil je trouwens dat ik je van polderposh.blogspot.com de inloggegevens pm?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70461578
Over layout gesproken: was dit zo ongeveer wat je bedoelde?
  maandag 29 juni 2009 @ 00:22:53 #53
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70464740

Hotdamn.

En PM mij ook eens die inloggegevens?
Confidence through competence
pi_70466177
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:57 schreef W1ZZ het volgende:
Als ze sterk naar jasmijn ruikt kan dat ook gewoon burberry London zijn natuurlijk....?
Wil je trouwens dat ik je van polderposh.blogspot.com de inloggegevens pm?
Ik zal eens vragen de volgende keer dat ik haar zie, had ik als 'geurtjesfreak' al lang moeten doen natuurlijk

Ja is prima!

@v_a, ja zoiets idd, misschien ietwat artistieker.
pi_70472287

Laat het artistiekerige gaarne aan jou over.
pi_70472308
PS waar is die Portugese quote van? Vraag het me al een tijdje af.
pi_70473525
Het zijn een paar losse quotes uit één van m'n favoriete nummers, te horen als je op m'n sig klikt
  maandag 29 juni 2009 @ 14:44:42 #58
55709 Stereotomy
pi_70479067
http://tauerperfumes.com/blog/2009/06/29/desert-skunk/

Hihi, Andy heeft mijn uitspraak als blogtitel gebruikt.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:25:13 #59
55709 Stereotomy
pi_70528997
http://www.sf.tv/sendunge(...)x.php?docid=20080423

Nog meer Andy (helemaal naar beneden scrollen)! Leuk om te zien hoe hij zelf de etiketten op z'n flessen plakt. Oh en ppl, ik heb net de eerste blogentry op Polderposh gemaakt.

Als we eenmaal begonnen zijn en via adsense $100 binnenslepen, stel ik een bottlesplit voor Tom Ford Tobacco Vanille voor ofzo.
pi_70532457
Haha Als we trouwens ook nog parfumerieën zover willen krijgen ons monsters en wellicht zelfs wel testerflessen ooit in de toekomst toe te sturen is het misschien niet handig om meteen te beginnen met welke goedkopere alternatieven er voor hun geuren zijn

Heb trouwens je pakketje binnengekregen: die ielige monsters zijn toch niet genoeg om je gezicht te maskeren... Lekker over nagedacht door PC De geur ruikt zo uit de vial wel lekker trouwens, veel clove en cinnamon iig, verder ben ik nog niet. Morgen maar 'ns dragen!
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:40:57 #61
55709 Stereotomy
pi_70533883
Nah, als we genoeg content hebben en ook focussen op niche, moet dat geen probleem zijn. Maar dan denk je over een half jaar schrijven pas, pak hem beet.

Heb jouw vials ook binnen. Vial X is een vrouwelijke floral, maar welke weet ik nog niet. Is toch niet toevallig En Passant?
pi_70537065
Nee niet En Passant maar je zit wel warm
pi_70537267
Okee, die van jou nu opgedaan: wat ik meteen ruik is een romige kwaliteit, net als bijv. die van L'Artisan T42. Lijkt van eenzelfde vanille accord te komen als in Tobacco Vanille, maar ik ruik 0,0 tobacco en daarnaast zou je me die vermoedelijk niet zomaar opsturen En daarnaast een duidelijke musk.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:24:50 #64
55709 Stereotomy
pi_70539133
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:53 schreef W1ZZ het volgende:
Nee niet En Passant maar je zit wel warm
Ja, zeker een Malle? Niet dat ik zoveel Malles in mijn leven heb uitgeprobeerd

Vandaag ff verder testen. Ik dacht dat ik roos rook in de topnotes, maar ik ben echt heel slecht in het onderscheiden van florals.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:06 schreef W1ZZ het volgende:
Okee, die van jou nu opgedaan: wat ik meteen ruik is een romige kwaliteit, net als bijv. die van L'Artisan T42. Lijkt van eenzelfde vanille accord te komen als in Tobacco Vanille, maar ik ruik 0,0 tobacco en daarnaast zou je me die vermoedelijk niet zomaar opsturen En daarnaast een duidelijke musk.
Heel goed, T42 werd als vergelijking gebruikt in een van de reviews. Vanille zit er idd ook in. En het is geen Tom Ford.

Nog een tip: de marketing is naar mannen toe, en het zit in een bruine fles. Helpt dat?

[ Bericht 19% gewijzigd door Stereotomy op 01-07-2009 10:34:09 ]
pi_70539201
Hallo,

Wat vinden jullie van Jean Paul Gaultier pour homme?
Ben namelijk van plan om hem te kopen, een vriend van me zei dat deze parfum echt lekker was.
Alvast bedankt voor de reacties!

http://perfumestore.co.nz(...)tier%20for%20Men.jpg
hoi
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:28:43 #66
55709 Stereotomy
pi_70539229
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:27 schreef jg888 het volgende:
Hallo,

Wat vinden jullie van Jean Paul Gaultier pour homme?
Ben namelijk van plan om hem te kopen, een vriend van me zei dat deze parfum echt lekker was.
Alvast bedankt voor de reacties!

http://perfumestore.co.nz(...)tier%20for%20Men.jpg
Bedoelde je vriend niet toevallig Jean Paul Gaultier Le Male?
pi_70539499
haha nou ik vroeg welke parfum nou echt lekker is en toen zei die ja die van Jean Paul Gaultier.
Die met dat lichaam weetje wel. Dus dan bedoelde die degene op die foto.
Dus dan zal die wel inderdaad dat bedoelen wat jij zegt ja.
Maar weet jij toevallig of dat een lekker geurtje is? Of iemand anders?
hoi
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:53:12 #68
55709 Stereotomy
pi_70539934
Het is een goede geur voor het uitgaan, maar voor overdag zou ik iets frissers aantrekken voor jou.

Acqua di Gio of Cool Water ofzo.
pi_70553126
Jouw Vial X is idd een Malle floral en er zit geen roos in maar wel dingen die je met roos zou kunnen verwarren! Zoek het eens in de ontwikkeling van het karakter van de geur!

In mijn Vial X kwam gaandeweg een meer herbal quality, iets van koriander of iets anders groens. Ik ben er nog niet achter welke fles bruin en pour homme is en die dezelfde noten heeft als ik tot nu toe heb gevonden. Even dacht ik 'm gevonden te hebben met die Lalique Pour Homme die jij had maar daar staat in de reviews geen referentie aan T42
pi_70553596
Heb inmiddels trouwens ook Geranium pour Monsieur van Frederic Malle geprobeerd. Ik vind 'm lekker! Een goeie, zachte munttop die lang blijft hangen en heel zachtjes aan plaatsmaakt voor de geraniumnoot (basically een zachtere, minder scherpe roos). Alleen de base is een beetje minder, nogal standaard zachte woody musk. Maar misschien dat ik bij de volgende keer dragen meer ontdek.

Wat iig erg fijn is is dat dit een goeie, echt frisse zomergeur is zonder toevoeging van vervelende dingen zoals calone &zo.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:26:13 #71
55709 Stereotomy
pi_70556502
Ha, wel een Malle he? Ik wist dat het niet En Passant was vanwege de missende komkommer en cookie-dough note, maar ik dacht wel die richting op.

Okee, nogmaals opgedaan

Die floral in de topnotes is idd te zacht om een roos te zijn. Ik haal er ook een soort zoete bessen iets eruit in de topnotes, Coebergh-effect, en een heel klein beetje een ozonic-achtig iets. De midnotes is een zachte floral-semi woody-white musk, volgens mij een witte floral? Is het jasmijn?

Na even gesnuffeld te hebben op de website van Malle, ga ik voor Lys Méditerranée, met als backups:

- Angéliques sous la pluie (geen koriander )
- Le Parfum de Therese (geen leather )

Ben benieuwd. Met name omdat ik geen idee heb hoe lelies ruiken, maar heb altijd wel het idee dat veel 'witte lieve bloemen' naar jasmijn ruiken. Of andersom natuurlijk. Van die zachte, poederige floral componenten.
pi_70565381
Ik denk dat je de aldehyden als ozonic leest... en jasmijn is door de indolen veel te dirty om zo'n zachte floral te zijn
quote:
Van die zachte, poederige floral componenten.
Welke bloem staat er nou om bekend een poederig karakter aan parfums te geven???
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:45:07 #73
55709 Stereotomy
pi_70566187
Ja, het kunnen ook een paar aldehyden zijn geweest, dat zal die fruity-berry/ozonic-effect verklaren. Van die licht fruitige luchtige geuren. En ik vind Jasmijn niet dirty.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:24 schreef W1ZZ het volgende:

Welke bloem staat er nou om bekend een poederig karakter aan parfums te geven???
Ja, *ik* zou zeggen jasmijn, maar aangezien de sample Iris Poudre is, wil je denk ik iris horen. Wat je normaal als iris beschouwt is toch enorm clean, en juist niet poederig? Zeg maar type Iris Silver Mist. Vaak wordt Iris warm en poederig ingepakt, zoals in Dior Homme en Iris Nobile.

De reden waarom ik Iris Poudre niet op de shortlist had staan, is omdat ik niet de iris ruik die ik als iris zou herkennen, zoals ik bijvoorbeeld die wel rook in jouw vorige vial X, cologne du 68.
pi_70566483
Tja, zoek toch maar op BN hoor... iris in general wordt als poederig ervaren. ISM is na een tijdje toch ook poederig?

Maarre, gefeliciteerd!

Nu een nieuwe hint voor de mijne!
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:56:05 #75
55709 Stereotomy
pi_70566555
Ik zal morgen ISM nogmaals eens proberen. Da's toch de iris der irissen.

Hint voor de jouwe. Als het goed is moet je naast de vanille in de mid-/base ook nog cypress en incense ruiken. Volbloed woody-oriental dus.

Dit is leuk trouwens, zo leer je wel zo goed mogelijk componenten van elkaar te scheiden. Turin zegt over Iris Poudre (3) overigens 'Powdery Fruit'. Zijn we het daar iig over eens.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 02-07-2009 00:05:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')