Owquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:38 schreef Oksel het volgende:
Ik vind eigenlijk dat als je meer dan 5000km / jaar fietst dat het niet echt recreatief meer is..
recreatief fietsen is alle fietsen waar je niet voor betaald krijgt. Daarom schrijf ik m'n werkkilometers ook niet opquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:38 schreef Oksel het volgende:
Ik vind eigenlijk dat als je meer dan 5000km / jaar fietst dat het niet echt recreatief meer is..
ik zal mn betaalde km´s ook maar niet posten danquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:38 schreef Oksel het volgende:
Ik vind eigenlijk dat als je meer dan 5000km / jaar fietst dat het niet echt recreatief meer is..
Ik heb er ook last van.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:10 schreef Martinovibes het volgende:
Leuk
Ik wist niet dat er op fok een boel fietsers zitten
Ikzelf ben helaas behoorlijk aan het tobben met mijn rug en daardoor is mijn fietsplezier een beetje minder geworden
De artsen kunnen het euvel maar niet vinden , ik ben al 2 jaar aan het tobben.
Nu zijn we met medische fitness gestart ( extra trainen van rug en buikspieren om zo wat meer ondersteuning te krijgen )
Toch zit ik nog steeds regelmatig op de fiets zij het hooguit 50 KM per keer daarna gaat de pijn teveel opspelen
Ik richt me nu puur op snelheid
Ik ben door mijn FM helemaal netjes op de fiets gezet met een meting, dat heeft helaas niks mogen baten , ik zat op een paar minimale aanpassingen al goed.
Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben en hoe gaan jullie er mee om ?
Ik heb nog een filmpje van mezelf dat ik ergens in Luxemburg door een stuk of 8 haarspeldbochten me naar beneden laat donderen met in een hand m'n telefoon om te filmen en de andere aan het stuurquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:07 schreef Oksel het volgende:
Ik heb af en toe trouwens zulke toffe fietspaden dat ik het wel zou willen filmen, en dan versneld afspelen en op YouTube knallen
Gooi's online dan? Ik heb alleen een filmpje dat ik meerij met een ferrari die met 180km over boerenlandweggetjes knalt. Ook snel, maar dan anders.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb nog een filmpje van mezelf dat ik ergens in Luxemburg door een stuk of 8 haarspeldbochten me naar beneden laat donderen met in een hand m'n telefoon om te filmen en de andere aan het stuur
Snel gaat het niet, eerder lompquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Gooi's online dan? Ik heb alleen een filmpje dat ik meerij met een ferrari die met 180km over boerenlandweggetjes knalt. Ook snel, maar dan anders.
490 km?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:49 schreef kaasplankje het volgende:
ik ben me mentaal aan het voorbereiden op een race van 490 km as zaterdag en ik ben in vorm en helemaal zen nu en als alles goed gaat cross ik zondagmorgen door het centrum van Groningen
De 110..quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:28 schreef FredWielergek het volgende:
Wie doet er mee aanstaande zaterdag met de Jan Janssen classic?
Ik ga de 200 km doen, en heb er veel zin in. Met veel klimmetjes, vind ik leuker dan alleen maar een vlak parcours.
Hopelijk werkt het weer mee...
je krijgt een pm!quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
490 km?
Haha, waarom ga je door 't centrum van Groningen crossen?
Ik heb daar ook net ff doorheen gecrosst. Een paar stukjes omhoog en een kasseistrookje meegepikt. Met wat zachtere banden gaat dat kasseifietsen me behoorlijk goed af trouwens!
Ik ben er nog niet aan toe. Ben benieuwd hoe het je bevalt! Hoeveel km heb je nu in de benen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:57 schreef ursel het volgende:
[..]
De 110..
Toen ik me inschreef had ik nog geen 100 km tocht gereden, nu zou ik eigenlijk de 150 wel inschrijven. Maar goed.
De voorspellingen worden langzaam iets beter zie ik momenteel..
24 uur van Maastricht naar Groningen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:49 schreef kaasplankje het volgende:
ik ben me mentaal aan het voorbereiden op een race van 490 km as zaterdag en ik ben in vorm en helemaal zen nu en als alles goed gaat cross ik zondagmorgen door het centrum van Groningen
Sinds eind maart een kleine 1000quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet aan toe. Ben benieuwd hoe het je bevalt! Hoeveel km heb je nu in de benen?
Mijn ma is juist heel recht op gaan zitten op haar racefiets, ziet er niet uit maar werkt bij haar wel. Als je er geen last van heb op je stadsfiets kan je het proberen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:10 schreef Martinovibes het volgende:
Leuk
Ik wist niet dat er op fok een boel fietsers zitten
Ikzelf ben helaas behoorlijk aan het tobben met mijn rug en daardoor is mijn fietsplezier een beetje minder geworden
De artsen kunnen het euvel maar niet vinden , ik ben al 2 jaar aan het tobben.
Nu zijn we met medische fitness gestart ( extra trainen van rug en buikspieren om zo wat meer ondersteuning te krijgen )
Toch zit ik nog steeds regelmatig op de fiets zij het hooguit 50 KM per keer daarna gaat de pijn teveel opspelen
Ik richt me nu puur op snelheid
Ik ben door mijn FM helemaal netjes op de fiets gezet met een meting, dat heeft helaas niks mogen baten , ik zat op een paar minimale aanpassingen al goed.
Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben en hoe gaan jullie er mee om ?
Je kunt wel alsnog gewoon de 150 rijden toch.. die route is ook een stuk aantrekkelijker vind ik, mooie lus langs Deelen en over de Droefakkers/Posbank.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:57 schreef ursel het volgende:
[..]
De 110..
Toen ik me inschreef had ik nog geen 100 km tocht gereden, nu zou ik eigenlijk de 150 wel inschrijven. Maar goed.
De voorspellingen worden langzaam iets beter zie ik momenteel..
volgens mij niet hoezo?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:18 schreef cyclechick het volgende:
zitten er hier eigenlijk nog meer vrouwen?
Ja, zat ik ik inderdaad aan te denken toen ik het schreef, maar ben samen met mijn zwager, dus zal het ff in overleg gooien onderweg erheen..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je kunt wel alsnog gewoon de 150 rijden toch.. die route is ook een stuk aantrekkelijker vind ik, mooie lus langs Deelen en over de Droefakkers/Posbank.
Yes! 2x zo ver als ik ooit op 1 dag gefietst hebquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
24 uur van Maastricht naar Groningen?
ik kreeg last van de binnenkant van de knie. Ben toen naar Lucas Bos in Renkum gegaan en die heeft mij helemaal correct op de fiets gezet. Kostte 75 euro maar dan zit je wel goed. Er wordt een meting gedaan en aan de hand daarvan wordt de fiets afgesteld. Daarna ga je op de fiets zitten en wordt alles verder afgesteld. Mijn zadel stond dus 4cm te hoog!!! Zadel lager, stuur een tikkie hoger en ik heb geen last meer van de knie. En de rug voelt ook goed.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:10 schreef Martinovibes het volgende:
Leuk
Ik wist niet dat er op fok een boel fietsers zitten
Ikzelf ben helaas behoorlijk aan het tobben met mijn rug en daardoor is mijn fietsplezier een beetje minder geworden
De artsen kunnen het euvel maar niet vinden , ik ben al 2 jaar aan het tobben.
Nu zijn we met medische fitness gestart ( extra trainen van rug en buikspieren om zo wat meer ondersteuning te krijgen )
Toch zit ik nog steeds regelmatig op de fiets zij het hooguit 50 KM per keer daarna gaat de pijn teveel opspelen
Ik richt me nu puur op snelheid
Ik ben door mijn FM helemaal netjes op de fiets gezet met een meting, dat heeft helaas niks mogen baten , ik zat op een paar minimale aanpassingen al goed.
Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben en hoe gaan jullie er mee om ?
je ne sais pas. Maar wat mij wel opvalt is dat er behoorlijk wat vrouwen aan het fietsen zijn. Elke keer verbaas ik mij over het vrouwelijke schoon tijdens de tochten. Blijf nog net niet in het wiel hangenquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:18 schreef cyclechick het volgende:
zitten er hier eigenlijk nog meer vrouwen?
Ze hebben ook 30 en 60 als afstand. Dat is toch wel te doen voor je??quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo te zien zit iedereen hier bij de JJC dit weekend, mij net iets te hoog gegrepen qua afstand nu...Schipholtocht van de TFC Weesp op zondag lijkt me wel een goeie om m'n zadeltje verder te versoepelen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat wel...maar op zaterdag naar Wageningen...dat trekt het gezinsprogramma niet. En bovendien staat op de site dat de inschrijving gesloten is, of is de 60km altijd mogelijk?
quote:Inschrijving gesloten
- Alle 6000 startkaarten zijn verkocht en dus is de inschrijving gesloten. Omdat we geen nieuwe inschrijvingen meer toelaten blijven op 20 juni de inschrijfbureau's voor de afstanden 110, 150 en 200km gesloten. Volgend jaar is er weer een Jan Janssen Classic (19 juni 2010) en als u daaraan wilt meedoen raden wij u aan om u tijdig aan te melden. De inschrijving start in januari 2010.
- Op de dag zelf is inschrijven alleen nog mogelijk voor deelnemers aan de 30 en 60km-afstand.
Ik heb een fiets en een OV kaart zou dus super zijn als ik mee zou kunnen rijden! Ik lees 't vanavond wel even, zou wel leuk zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
wel gezellig...zal eens gaan bellen met thuis enzo, ivm met de kinderen is zaterdagochtend meestal berendruk...check je berichten even tegen een uur of 8 vanavond? Hoe zit jij met vervoer, ik kom vanuit Hilversum dus niet zo'n probleem jou en je fiets op te pikken in Utrecht, heb dan wel geen fietsdrager maar wel een stationwahen waar we twee fietsen in kwijt kunnen als we een beetje voorzichtig doen.
Whehe, en dan vooral die reacties..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Over bizar gesproken
http://www.nu.nl/algemeen(...)jk-met-graafbak.html
De planning van die rit is wel merkwaardig. In hetzelfde weekend als 3 600km brevetten in de regioquote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Yes! 2x zo ver als ik ooit op 1 dag gefietst heb
Tof gaan we morgen even 60km knallen! hoop wel dat het droog blijft want ik heb geen regenkledingquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik hoef toch niet mee naar Anna Carenina dus als je nog zin hebt, cyclechick, kan je meerijden naar/in Wageningen.
Cultuurbarbaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik hoef toch niet mee naar Anna Carenina
Ik ook niet...nou ja een dun blauw niet ademend jasje, dat is ook niet echt veelquote:
Nietes. Ik ga heel niet naar Wageningen morgenquote:
Hoeveel kilometer ongeveer?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:10 schreef Mkoolster het volgende:
....maar weet iemand nog een leuk rodnje om te rijden in de buurt van Groningen,...
Dat trekt cyclechick wel! hoewel ik nu wel nog aan de wijn ga met mijn zusje, heb issues te verdrinken maar 's avonds een ventvrouw, sochtends een ventvrouwquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als cyclechick het trekt, wil ik morgen om 9:00 in Wageningen zijn...FredWielergek gaat dus voor 200 , Wombcat voor 150 en Ursel en Gripper voor 110 km als ik het zo tel...hoe laat gaan julie starten? Kunnen we mischien een seconde-meet houden op de startlijn
Waar klim je?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:10 schreef marcodej het volgende:heel kort klimmetje met een stuk van 22% voor de kiezen
Dat is een aanvoerweggetje op het terrein van een verzorgingstehuis (in Katwijk). Het is maar 100 meter ofzo en stelt weinig voor omdat je ook met een lichte afdaling aan komt rijden, maar het is leuk om hem een paar keer te doen. Je ziet echt een muur opdoemen. Vooral als je hem nog niet kent is het schrikken.quote:
Vertel mij wat. Ik rijd soms wel eens een extra rondje in de wijk, om wat extra hoogtemeters op te doen (gescheiden fiets- en autostructuur hier, waarbij de fietspaden over en onder de rondweg door de wijk heen gaan)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
In het westen des lands moet je echt zoeken naar heuveltjes, en daar is dit er één van.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Gelukkig ken ik dat probleem niet. ik heb alleen al 20hm voor de klim vanuit het dal naar m'n woning. Even doorrijden en de hoogtemeter staat gelijk boven de 100. dan zwijg ik maar over wat er verderop ligt
Morgen maar eens de trein naar Kortrijk nemen om wat vlak te trainen. Alhoewel ik natuurlijk wel wat Vlaamse klimmetjes in m'n route heb zitten. Tussen Kortrijk en Maastricht loopt de route zowat als vanzelf over Kluisbergen en Geraardsbergen
Mooiste routes van wielerland..dan bedoel ik natuurlijk het parcours en niet de bloemetjes en de koeien.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:31 schreef Littlecreep het volgende:
Ik heb meestal nooit oog voor de schoonheid van die route. Dan zit ik al helemaal kapot De Denderstraat en de Abdijstraat komen nog veelvuldig voor in mijn nachtmerries Op het punt van de kasseien schrik ik meestal wakker
Wat niet weg neemt dat ik er nooit zoveel meer van mee krijg ;D Ik moet de route maar eens fietsen aan het einde van het seizoenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:36 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Mooiste routes van wielerland..dan bedoel ik natuurlijk het parcours en niet de bloemetjes en de koeien.
ik rijd nu zo'n 85 per keer dus zo rond dat, iets meer iets minder.. als het maar in de buurt van Groningen isquote:Hoeveel kilometer ongeveer?
Ooh, dat klinkt heel erg tof! Wat leuk dat je dat doet! en goed gedaan voor de tweede keerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vandaag bij de Trimmers op Sloten meegereden, was een man of 80 voor 1 uur en zes ronden. Vorig jaar had ik minder getraind een keer meegedaan en ik kon me herinneren dat ik toen vooral bang was in de bochten. Nu mezelf ingeprent dat ik niet moest zeuren en gewoon moest kunnen wat de mensen voor me ook konden, en lekker meegedraaid in het peloton. Eerst nog wel een beetje aan de achterkant, terwijl er vooraan af en toe wegreden en weer teruggepakt werden, maar naarmate de koers vorderde en er wat mensen afwaaiden toch maar wat meer middenin gaan zitten. De laatste rondjes kwam ik zelfs nog lekker naar voren en uiteindelijk had ik een niet onaardige 19e plek, 1,5 seconde achter de winnaar. Gemiddelde was 41,4, dus met vervoer van en naar de baan toch zo'n 80km gereden. Beviel me dus uitstekend en zal ik ook wel vaker gaan doen (en dan misschien wat actiever meekoersen).
Probeer eens via het stadspark naar Norg te rijden. Daar heb je best wel mooie stukken door weilanden en bossen met niet al te veel verkeer. Of vlak achter Harkstede heb je aardige stukken. Of langs het Hoornse meer (langs de A28). Of binnendoor tussen Ten Boer en Appingedam. Of... Varieer gewoon een beetje; je komt altijd wel weer een mooi stuk tegen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:27 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ik rijd nu zo'n 85 per keer dus zo rond dat, iets meer iets minder.. als het maar in de buurt van Groningen is
norg daar ben ik geborenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef koeii het volgende:
[..]
Probeer eens via het stadspark naar Norg te rijden. Daar heb je best wel mooie stukken door weilanden en bossen met niet al te veel verkeer. Of vlak achter Harkstede heb je aardige stukken. Of langs het Hoornse meer (langs de A28). Of binnendoor tussen Ten Boer en Appingedam. Of... Varieer gewoon een beetje; je komt altijd wel weer een mooi stuk tegen.
Netjes, mooi gemiddelde!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:27 schreef dutch_cyclist het volgende:
heb er niets van gemerkt, was iets met een auto geloof ik.
Verder een leuke dag gehad, lekker gefietst, had 156 km op de teller met een gem van 30.4
Kon niet overal doorrijden, want het was gewoon te druk op de smalle fietspaden.
Ik was vantevoren wel de hele tijd bang om te vallen etc, maar vond dat ik me niet moest aanstellen, en als je eenmaal bezig bent valt alles best mee. Clubgenoot reed z'n allereerste koers (wel een hele goede schaatser) maar die deed toch wat dingen die door de rest niet zo gewaardeerd werden (keihard door een binnenbocht komen crossen en zo) en werd flink terecht gewezen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:53 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ooh, dat klinkt heel erg tof! Wat leuk dat je dat doet! en goed gedaan voor de tweede keer
heb 1 keer een bui meegemaakt in Doorwerth/Oosterbeek, was doorweekt tot op de stringquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:52 schreef cyclechick het volgende:
heb je het ook nog redelijk droog kunnen houden?
Ik fiets veel in de buurt van Harkstede, Norg zal ik eens proberen. Richting Haren/Glimmen en dan richting Zuidlaren is ook leuk trouwens! In Glimmen heb je een viaduct waar ik altijd even opsprint.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef koeii het volgende:
[..]
Probeer eens via het stadspark naar Norg te rijden. Daar heb je best wel mooie stukken door weilanden en bossen met niet al te veel verkeer. Of vlak achter Harkstede heb je aardige stukken. Of langs het Hoornse meer (langs de A28). Of binnendoor tussen Ten Boer en Appingedam. Of... Varieer gewoon een beetje; je komt altijd wel weer een mooi stuk tegen.
Ik kom uit Groningen en ik kijk altijd eerst naar de wind en bepaal dan de route. Er zijn verschillende mooie routes, ik ga zelf het liefst Peize, Roden, Norg, Donderen, Vries, Zuidlaren (kiezen linksaf richting Groningen of door naar Hogezand) 60 / 75 km. Ook mooi is rondje Zoutkamp via Wehe den Hoorn en terug via Grijspkerk (70 km), of naar Uithuizen via Onderdendam, Warfum, Uithuizen, Ten Boer. (70 km) Dit zijn mijn 3 favo's.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:27 schreef Mkoolster het volgende:
[..]
ik rijd nu zo'n 85 per keer dus zo rond dat, iets meer iets minder.. als het maar in de buurt van Groningen is
IK kreeg die bui net voor de Amerongse berg. Helemaal nat, maar gelukkig daarna geen regen meer. De felle zon af en toe zorgde gelukkig voor droge wegdek.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:12 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
heb 1 keer een bui meegemaakt in Doorwerth/Oosterbeek, was doorweekt tot op de string
Het water zat in de schoenen en dan fiets je niet lekker meer
Woon zelf aan de noordkant van de stad. Wij gaan vaak richting het Hoogeland. Dus richting Garnwerd/ Bedum/Winsum. Wat ook leuk is, is om naar de Waddenzee te fietsen. Noordpolderzijl (via Onderdendam en Warffum) of Westernieland. Heen en terug is dan zo'n 60 km.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:12 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik kom uit Groningen en ik kijk altijd eerst naar de wind en bepaal dan de route. Er zijn verschillende mooie routes, ik ga zelf het liefst Peize, Roden, Norg, Donderen, Vries, Zuidlaren (kiezen linksaf richting Groningen of door naar Hogezand) 60 / 75 km. Ook mooi is rondje Zoutkamp via Wehe den Hoorn en terug via Grijspkerk (70 km), of naar Uithuizen via Onderdendam, Warfum, Uithuizen, Ten Boer. (70 km) Dit zijn mijn 3 favo's.
Hier inderdaad het verhaal van de posbank.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:27 schreef dutch_cyclist het volgende:
heb er niets van gemerkt, was iets met een auto geloof ik.
Verder een leuke dag gehad, lekker gefietst, had 156 km op de teller met een gem van 30.4
Kon niet overal doorrijden, want het was gewoon te druk op de smalle fietspaden.
Ja morgen naar Berg & Dal, zal ik je kennis laten maken met de andere Holle weg, de steilere variant.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:25 schreef ursel het volgende:
Nu nog ff uitrusten en dan morgen eens even aankijken hoe Dutch_cycle mij kan afpeigeren in Nijmegen om wat echte klimmen te doen..
Ahhh.. da's mooi..quote:Op zondag 21 juni 2009 15:23 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Ja morgen naar Berg & Dal, zal ik je kennis laten maken met de andere Holle weg, de steilere variant.
Het wordt overigens vanaf dinsdag lekker fietsweer met zeer zonnige temperaturen
17%, desalnietteminquote:Op zondag 21 juni 2009 15:40 schreef dutch_cyclist het volgende:
Probeer eens naar Sougne-Remourchamps te gaan en daar de Redoute te pakken. Als je die zonder afstappen op kan fietsen zit je goed, max 21 %.
Vanaf Durbuy is het 27 km om daar te komen
quote:
Inderdaad een pokke klim. Halverwege denk je dat je het zwaarste hebt gehad, het wordt weer een beetje vlakker en dan gaat het weer steil omhoog! Altijd leuk.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:22 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Ben 3 weken geleden tijdens T-B-T de Redoute opgekrabbeld. Het stukje richting tunneltje vond ik al gruwelijk steil terwijl volgens mij de officiele klim daar nog niet begint. Op de steilere stukken heb ik niet sneller kunnen fietsen dan 8 km/u. Maar vond het toch een speciale beklimming om eens mee te maken, zeker als je mensen om je heen af ziet stappen terwijl jij nog door kunt trappen.
Wel een Shimano Sora 8 speedquote:Op zondag 21 juni 2009 01:55 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Iemand toevallig een 8 speed campa record derailleur over?
Volgende zomer pas??quote:Op zondag 21 juni 2009 20:13 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens net met een kennis een doel gesteld voor volgende zomer: Alpe d'Huez
Dat kon mijn fietsmaatje zijn geweestquote:Op zondag 21 juni 2009 14:28 schreef ursel het volgende:
Oohja, kwam nog een rare pipo onderweg tegen ook..
Die reden al beetje raar, als een slak bij elk stijging, maar als een gek naar beneden weer inhalen..
hee wat is dit nou, dacht ik nog anoniem te zijn in dit topicquote:
negatieve hoogtemeters? alleen maar naar beneden? klinkt alsof het mij op mijn lijf geschreven isquote:Op zondag 21 juni 2009 22:35 schreef Oksel het volgende:
Ik heb dit weekend niet gefietst. Alleen ge-bbq'd, gedronken en geslapen. De eerste 2 teveel, de laatste te weinig.
Misschien (als het weer normaal is) dat ik morgen met mijn vriendin meerij naar d'r ouders, en op de fiets terugga.. 70/80km ofzo, met negatieve hoogtemeters, ofzoiets.
leuke foto! lekker gefietst dus?, jij kan wel goed klimmen he!quote:Op zondag 21 juni 2009 21:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat kon mijn fietsmaatje zijn geweest
Hij is niet zo'n topklimmer, maar daalt wel als een dolle. Meestal liet ik me vanaf de klimmetjes lekker uitrollen, en dan kwam ie al snel weer langszij. Naar het einde toe duurde dat steeds langer, na de italiaanseweg was ie toch echt wel blij dat we bijna klaar waren. Voor het verschil in blije gezichtjes, zie http://jj9.staikopdefoto.nl/index.php?act=detail&id=15172
(Hij in rabo tenue, ik in Northwave shirt)
Verder een heel lekker tochtje gisteren, de 110. Goed bewegwijzerd, goeie bevoorrading (lekkere mueslibonkjes!) en prima organisatie.
Heb jullie allemaal niet gezien, dat wordt dan de 12e !
't Liefste knal ik die berg morgen al opquote:
Ik blijf het zeggen: Caisse d'Epargnequote:Op zondag 21 juni 2009 23:10 schreef cyclechick het volgende:
[..]
hee wat is dit nou, dacht ik nog anoniem te zijn in dit topic
Dan zijn we een match! alleen mijn broekje past er niet zo goed bijquote:Op zondag 21 juni 2009 23:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen: Caisse d'Epargne
Ik doe die outfit met de fietsmeet ook aan denk ik
Haha, maakt niet uit toch?quote:Op zondag 21 juni 2009 23:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Dan zijn we een match! alleen mijn broekje past er niet zo goed bij
Dat staat vast heel mooi bij de rest van de camy groepquote:
ik wil echt nooit meer campa op een fiets hebben heb alleen nog maar gezeik met derailleurs en schakelen gehadquote:Op maandag 22 juni 2009 01:30 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dat staat vast heel mooi bij de rest van de camy groep
Gezeik heb ik juist met Shimano. Campa gaat veel langer mee (maar moet je wel inrijden).quote:Op maandag 22 juni 2009 08:18 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik wil echt nooit meer campa op een fiets hebben heb alleen nog maar gezeik met derailleurs en schakelen gehad
SRAMquote:Op maandag 22 juni 2009 08:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gezeik heb ik juist met Shimano. Campa gaat veel langer mee (maar moet je wel inrijden).
Waarschijnlijk ligt het toch aan de afstelling, of de mate van slijtage van de onderdelen.. Campa staat juist bekend om z'n duurzaamheid.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:18 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik wil echt nooit meer campa op een fiets hebben heb alleen nog maar gezeik met derailleurs en schakelen gehad
Dat hangt ervan af met wat je meet. Een gewone fietscomputer meet de diagonale weg die je aflegt in de bergen. Een GPS de horizontale weg. Als je daar de hoogtemeters bij optelt kom je behoorlijk in de buurt van de diagonale weg (ok, helemaal exact is het niet).quote:Op maandag 22 juni 2009 09:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat betreft hoogtemeters...is er soms een formule om ruwweg te bepalen hoeveel 'extra' kilometers je aflegt door de hoogte?
En dan een bijpasende Caise koersbroek ? Vond die gele broek van je best handig, kon ik tenminste zien hoe ver je weg was na de heuvelquote:Op maandag 22 juni 2009 11:04 schreef cyclechick het volgende:
. Eerst een baan, dan een nieuwe fiets
Oud hoeft in principe niet slecht te betekenen. Heb je de kabels al eens vervangen? Daar zit veel winst in. Kasette en ketting zijn normale verslijtonderdelen. Verder kan het helpen de prut onder je bracket uit te halen, dat verslechtert ook het schakelen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:04 schreef cyclechick het volgende:
Tis al een oude fiets, tweedehands gekocht.... zal wel met sliljtage te maken hebben denk ik.. er zit al een nieuwe casette, ketting etc op, maar wellicht is de derailleur zelf verouderd? anyway, ik fiets bijna nooit in echte heuvels, en dan pas laat ie het echt afweten. Eerst een baan, dan een nieuwe fiets
Sweeeeeeeeeeeet.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:34 schreef Oksel het volgende:
En nog wat foto's (eindelijk!) van al mijn fiets avonturen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De grootst gereden afstand tot nu toe is 81 km, ik probeer doordeweeks 3x te gaan, circa 40-50 km per rit. Aanstaand weekend staat een ritje van 80 gepland en over 3 weken 100 km. Gemiddelden zo rond de 27 km/uur (bij weinig wind).quote:Op maandag 22 juni 2009 16:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat voor afstanden rijdt je nu Ruza?
Dan begin ik me nu wel af te vragen of ik jouw dan niet IRL ken iig.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:41 schreef Ruza het volgende:
Btw: Ik ben 30 jaar, woonachtig in Zwijndrecht, ben altijd wel redelij sportief geweest (voetbal, taekwondo) en sinds kort dus aangestoken met het wielrenvirus. Zo, heb ik me iig netjes voorgesteld
Ow ja, volgens mij zit er nog iemand uit Zwijndrecht op dit (sub)forum, zover ik in een paar berichtjes heb kunnen lezen.
wat betekent PBP eigenlijk?quote:Op maandag 22 juni 2009 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vraag me na zo'n rit als zaterdag wel af of ik helemaal spoor, 60 km heuvels en ik ben helemaal gebroken, maar wel dromen over PBP 2011... op een forum waar mensen hun hand niet omdraaien voor 100+ km... ik schijn niets te kunnen doen als het niet op het eerste gezicht volkomen bezopen klinkt.
Denk dat, als het weer ut toelaat althans, om de week ff naar Nijmegen kom op de maandag.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:53 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ben vanmiddag met Ursel wezen fietsen in Berg & Dal, waar we ook komen met de fietsmeet.
Het was gezellig en het weer was erg goed, lekker zonnetje.
Het was voor Ursel de eerste keer in Nijmegen, maar aan zijn reacties en enthousiasme ook niet de laatste keer dat hij daar zal zijn.
Die was met al die pukkels wel ff hoog genoeg hoor..quote:Het tempo lag niet al te hoog, maar dat was vandaag niet de bedoeling, gewoon lekker toeren en genieten van de omgeving.
Ja, die was wel zuur ja..Hoop herrie achter me en 2 benen in de lucht..quote:Ik zou in eerste instantie foto's maken, maar toch niet gedaan. Dit zal ik van de week even doen.
Bijna tegen het einde vond ik het nog nodig om een dubbele salto te maken met mijn fiets, wat resulteerde in een lekke band, een beschadigde achterderailleur en een kleine slag in het voorwiel
Zelf heb ik een plek op de knie en de elleboog.
Toen de band verwisselt, pas de 2de keer in mijn fietscarriere en de reis vervolgd naar Lent waar de auto van Ursel stond.
Ik heb vandaag dus ontdekt dat die pukkels niets benne.. Weet niet wat er in de PBP zit, maar maak je borst maar nat. Veder wat chick zegt, tis vooral kwestie van doorgaan. Mijn eerste 100 km tocht heb ik me eigen vooral doorgezet om 50 km weg te fietsen van huis. Daarna zit er maar 1 ding op en dat is 50 km weer terug peddelen..quote:Op maandag 22 juni 2009 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vraag me na zo'n rit als zaterdag wel af of ik helemaal spoor, 60 km heuvels en ik ben helemaal gebroken, maar wel dromen over PBP 2011... op een forum waar mensen hun hand niet omdraaien voor 100+ km... ik schijn niets te kunnen doen als het niet op het eerste gezicht volkomen bezopen klinkt.
Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Brest-Parijsquote:Op maandag 22 juni 2009 21:33 schreef cyclechick het volgende:
[..]
wat betekent PBP eigenlijk?
enne, gewoon opbouwen, dan kun je best een heel eind komen! Als je maar wel realistische doelen stelt, anders werkt het demotiverend... Maar komend weekend 100, ga in september lekker de 140 van de agr en misschien als het eind oktober nog mooi weer is een keer richting de 200! je kunt meer dan je van jezelf denkt
Ik heb op m'n kamer 2 fietsen staan, eentje hangt aan de muurquote:Op maandag 22 juni 2009 22:14 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Brest-Parijs
Ben volgend jaar ook van plan om bij een clubje te gaan van de uni Moet de fiets wel in mijn veel te krappe kamertje passen
Dit wikipedia ding is wazig. Is veel te krap. En maken diegenen die er echt wat van weten er iets moois van, wordt 't weer geschraptquote:Op maandag 22 juni 2009 22:14 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Brest-Parijs
Ja, dat was mijn eerste idee ook om te doen, aan de muur hangen. Echter woon ik in een studentenflat uit 1972. Dat betekent dat de muren van zowat gewapend beton gemaakt is. Het is heerlijk rustig, maar je krijgt er met geen mogelijkheid een schroef inquote:Op maandag 22 juni 2009 22:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb op m'n kamer 2 fietsen staan, eentje hangt aan de muur
Ja, geïmproviseerde oplossing om mijn bed aan de muur vast te krijgen met die pluggen. Heb zo'n dubbel hoogslaper die wiebelt als een gek. Alleen kan ik hem niet vastzetten omdat de muur niet door te komen is, ik mag wel boren het gaat alleen niet . Dus klein gaatje erin gemaakt, plug erin, spankabel eromheen, spijker door de kabel heen geslagen en nu zit ie vast Mijn pa en ik zijn er een halve dag mee bezig geweestquote:Op maandag 22 juni 2009 23:58 schreef thettes het volgende:
Boor en pluggen?
Of mag je ook niet boren? Hoe dan ook, ik heb de luxe als student een verdieping lager een heel berghok te hebben. Staan nu zelfs drie racefietsen in, maar slechts 1 van mij hoor
Jawel, volgens mij hebben wij onlangs nog gepraat in cafe Veerplein (ik ben dat kleine menneke, vriend van Jordy )quote:Dan begin ik me nu wel af te vragen of ik jouw dan niet IRL ken iig.
Ik heb een ophangsysteem van de Lidl, zonder dat ik dat vast hoef te schroeven in de muur.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:56 schreef Littlecreep het volgende:
Die kon ik niet zo snel vinden Ivo ;D Ik had haast op dat moment Maar moet er zelf ook niet aan denken om dat te fietsen. Respect voor die mannen
[..]
Ja, dat was mijn eerste idee ook om te doen, aan de muur hangen. Echter woon ik in een studentenflat uit 1972. Dat betekent dat de muren van zowat gewapend beton gemaakt is. Het is heerlijk rustig, maar je krijgt er met geen mogelijkheid een schroef in
Juist omdat ik niet sportief en behoorlijk lui ben, moet ik zoiets als een 1200 km tocht als doel stellen. Anders kom ik niet in beweging.!quote:Op maandag 22 juni 2009 23:01 schreef cyclechick het volgende:
en dat Parijs brest parijs is echt ver... woowwwww daar moet ik niet aan denken om zover te fietsen, ben wel sportief maar stiekem ook aartslui
toch grappig dat iedereen zo anders fietst. ik vind dat gedrang wel grappig, wil dan proberen om zo snel mogelijk eruit te fietsen en een beetje vooraan te komen om mee te kunnen rijden met wat mensen die een lekker tempo hebben. Ik vind het leuk om gelijk zo'n grote groep achter me te latenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Juist omdat ik niet sportief en behoorlijk lui ben, moet ik zoiets als een 1200 km tocht als doel stellen. Anders kom ik niet in beweging.!
Dat gevoegd bij mijn toeristische neiging om af en toe wat rechtop te gaan zitten en de bloemetjes, beestjes en huisjes langs de weg te bekijken, maken me wat minder geschikt voor het 'klassieke' fietsen in clubverband. Op de echt lange afstanden komt dat wat beter tot zijn recht denk ik...als ik tenminste ivo zijn verslagen lees, kijkt hij onderweg ook niet alleen maar naar het asfalt en de komende bocht, maar geniet hij ook zoveel mogelijk van waar hij fietst. Dat gedrang in dat groepje dat we aan het begin van de JJC deden...interessant, maar niet te vaak wat mij betreft.
Elke dag proberen te fietsen.. áls je maar op de fiets zit. In de winter spinning, en hardlopen. Zorgen dat je je overgewicht kwijt raakt. Elke dag 100% gezond eten, geen druppel alcohol meer.. Die rugzak van 20/30kg moet je kwijt zien te raken! Die conditie komt vanzelf.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vraag me na zo'n rit als zaterdag wel af of ik helemaal spoor, 60 km heuvels en ik ben helemaal gebroken, maar wel dromen over PBP 2011... op een forum waar mensen hun hand niet omdraaien voor 100+ km... ik schijn niets te kunnen doen als het niet op het eerste gezicht volkomen bezopen klinkt.
Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoelquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef cyclechick het volgende:
[..]
toch grappig dat iedereen zo anders fietst. ik vind dat gedrang wel grappig, wil dan proberen om zo snel mogelijk eruit te fietsen en een beetje vooraan te komen om mee te kunnen rijden met wat mensen die een lekker tempo hebben. Ik vind het leuk om gelijk zo'n grote groep achter me te laten
Oh het gaatje in mijn band is van buiten nauwelijks te zien, dus kan ik gewoon mee blijven fietsen
grapje, er zit schijnbaar nog een klein gaatje in, dat ik gister heb laten zien, maar t gat van het lekrijden is toch best wel groot misschien kan ik er secondelijm inspuiten om het op te vullen?
Is, maar ik heb net nieuwe buitenbanden, hangemaakte, nog geen maand geleden nieuw erom!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoel
gaatje in de buitenband? Doe een plakker aan de binnenkant van je buitenband. Op die manier voorkom je dat er zandkorrels in komen die binnenin lekker gaan zitten schuren.
Of nieuwe buitenbanden, 1 setje bandjes per seizoen is niet zo heel erg vreemd.
Ik heb er geen verstand van..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:22 schreef Oksel het volgende:
Qua banden, is dit iets?
http://www.veelvoordefiet(...).php?products_id=924
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:28 schreef cyclechick het volgende:
Alleen moet ik dan heel die band er weer afslopen... hmm ik ga vanavond met een jongen fietsen, ik kijk hem wel even op mijn allerliefst en stomst aan, dan wil ie vast wel even helpen
naar huis liften?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je moet het toch eens zelf leren popjekipje. Als je in je eentje ergens tussen de bollenvelden staat met een lekke band, wat doe je dan?
Die heb ik ook (gehad) Vond ze relaxt! Zijn beter dan die Oksel noemt, alleen iets minder duurzaam/lekbestendig denk ik.. Er komen soms wel scheurtjes/gaatjes in, maar veruit de meeste zijn niet erg. Alleen als het echt in het loopvlak zit kun je er beter iets achter plakken. En als het gaatje te groot is heb je pech.. Die banden vallen trouwens erg ruim, is makkelijker met wisselen. Dat kun je echt wel (snel) hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van..
Ik heb deze;
http://www.bikezone.nl/We(...)nd-grijs-23-622.html
Je kunt ook langs Blauwkapel rijden, dan hoef je niet door Overvecht. Bastionweg/Voordorpsedijk. Alleen loop je dan wel het risico dat je voor de overwegen staat te wachten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou, in de JJC heeft ze al bijna helemaal zelf die band verwisseld...ik hield het frame vast, zij deed bijna al het bandelichten zelf
@Oksel : vanochtend weer naar mijn werk gefietst, ik ben dan wel lui maar probeer toch zo vaak mogelijk te rijden
Dacht alleen slim te zijn door nu eens niet via Groenekan naar de Bilt en dan naar Zeist te gaan, maar door te gaan tot aan Utrecht en dan via de Berenkuil rotonde langs de uithof te gaan. maar dan moet je dus wel eerst een stukje Overvecht door stoplichten enzo. Dus dat was niet zo'n geslaagd experiment. Wel extra kilometers gemaakt daardoor dus het was ergens goed voor.
Neehoor, ik ben niet zo handig namelijk, dat gaat niet zo snel. maar ik weet het goed gemaakt: ik ga het vanavond zelf proberen, maar wel als die jonger erbij is, wanneer ik er dan echt niet uitkom kan hij alsnog helpen, maar in eerste instantie doe ik het zelfquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die heb ik ook (gehad) Vond ze relaxt! Zijn beter dan die Oksel noemt, alleen iets minder duurzaam/lekbestendig denk ik.. Er komen soms wel scheurtjes/gaatjes in, maar veruit de meeste zijn niet erg. Alleen als het echt in het loopvlak zit kun je er beter iets achter plakken. En als het gaatje te groot is heb je pech.. Die banden vallen trouwens erg ruim, is makkelijker met wisselen. Dat kun je echt wel (snel) hoor
Ik kan het stiekem ook pas een paar weken... maar ik had ook een pompje dat het eigenlijk helemaal niet deed.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je moet het toch eens zelf leren popjekipje. Als je in je eentje ergens tussen de bollenvelden staat met een lekke band, wat doe je dan?
Haha pfff.. Maar wel een goed idee om het nu zelf te proberen, kan niks mis gaan Het is toch echt handig om het zelf te kunnen. Met name als je 's avonds fietst, dan wil je natuurlijk niet door een lekke band in het donker terechtkomen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:55 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Neehoor, ik ben niet zo handig namelijk, dat gaat niet zo snel. maar ik weet het goed gemaakt: ik ga het vanavond zelf proberen, maar wel als die jonger erbij is, wanneer ik er dan echt niet uitkom kan hij alsnog helpen, maar in eerste instantie doe ik het zelf
het is gewoon... als je een meisje bent, stoppen er altijd wel mensen om te helpen, en dan is het zo makkelijk om het aan een ander over te laten, en ik ben dan wel heel geemancipeerd en zelfstandig enzo, maar waarom moeiljik doen, als iemand anders het snel en handig voor mij kan doen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen
ehhh, ja, zo gaat dat dan gelukkig maar dat ik een goede lange blonde staart heb die ik los kan gooienquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zo gaat dat dus, als iemand vraagt of-ie kan helpen kun je niet anders zeggen dan "ik heb geen pompje" en dan is het haren los, armpjes over elkaar en even geduld!
Goeie pompjes die 8 bar pompen zijn vaak vrij duur, of vrij groot en zwaar. Een CO2 patroon is dan handig, daarmee kun je in ieder geval de gewenste druk halen. Ik heb een pompje van barbieri, die pompt tot een bar of 3. In het pompje zit dan nog een CO2 patroon verstopt, waarmee ik de band echt op druk kan brengen. Dus eerst de band zoveel mogelijk met lucht vullen, alleen het laatste stukje CO2. Anders kost het 2 patroontjes per band.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen
maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Hehe, hoe herkenbaar!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen
maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Pfff, weer eentje. Vandaag toevallig een groot stuk met foto in de regionale krant over de wielrenner die vorige week verongelukte op een duinpad. Er is een stille tocht op de fiets gehouden en er wordt een gedenkteken geplaatst. En er is nu vooral discussie of dat nog wel kan, met een groep wielrenners over een duinpad. Ook een interview met de secretaris van de club waarbij ik rijd (de club reed vlak achter het ongeluk) over de veiligheid van het fietsen en hoe je dit soort ongelukken kan voorkomen...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vlakbij Groningen is gister een wielrenner aangereden en vandaag overleden. Echt ook op een stukje waar ik zelf wel eens fiets...
Volgens mij zit ik nu op zo'n 2500km met Continental 4000. Daar zitten ook heel veel snelle kilometers bij, onder andere in de bergen. Weet niet of dit uitmaakt. Maar ik merk dat mijn band achter wat vlakker begint te worden. De toplaag begint af te vlakken. TIjdens het rijden geen last van.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:24 schreef dutch_cyclist het volgende:
ik rij al bijna 5000 km op een setje contis (Continental 4000s)
Nee, Shimano 2200 is de groep onder Soraquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:26 schreef Oksel het volgende:
Is dit wat?
Derailleur (Rear)
Shimano RD 2200
24 Speed
* Oksel is aan het kijken op Ebay.com.au voor een fiets.
Jahoor. Met banden als Veloflex record, Pariba Criterium en Michelin Pro Race light is dat eerder regel dan uitzondering, en al helemaal als je in de bergen rijdt. Met name de dure bandjes gaan minder lang meequote:1500km..
Gecondoleerd..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:31 schreef Mkoolster het volgende:
ik ben verongelukt met mijn vorige fiets, iemand reed zo maar vanuit zijn oprit het fietspad op, fiets was kompleet kappot ik kwam er zelf nog goed vanaf met alleen kneuzingen, merk wel dat ik nu eens tuk voorzichtiger ben als ik een mogelijk ongeluk zie...
Wij waren uiteindelijk onderaan de Italiaanseweg met mij en m'n twee fietsmaten plus nog iemand die voor de gelegenheid even in het wiel kwam hangen. Die ging zomaar onderuit nog voor de voet van de klim op dat gladde stukjequote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoel
kop over kop! Stoempen maar!!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:52 schreef Oksel het volgende:
Gaat hard deze topics trouwens.
Vanavond op de fiets met een lokale tourclub..
Als je dan op tempo rijdt wordt het koersinzicht en tactisch rijden belangrijk. Vooraan zitten, of bij de juiste persoon in het wiel zitten. Of speel het gemeen, rijd een hoog tempo naar de "berg" zodat niet alleen jij maar ook de rest moeite heeft met klimmen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:34 schreef Oksel het volgende:
Dat dus.. Vorige keer met de snelle mannen meegefietst. Probleem is dat wanneer je de heuvels ingaat het groep-voordeel volledig weg is. En dan kan ik dus niet meer meekomen..
100, 200 meter is niet lang ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. In Nederland kun je bijna alles op macht doen. Eventjes pijn lijden, doorbijten en dan ben je boven. In de bergen en bij echte klimmetjes is het noodzaak om je cadans te houden. Klein beetje spanning op de benen en doortrappen in je eigen tempo. Niet laten verleiden tot sneller te klimmen of het moet de enige klim zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Oksel het volgende:
Ik blies mijzelf de vorige keer op..
Klimmen kan ik gewoon nog niet snel. Ik kom boven.. want ik begin gewoon rustig, en fiets op mijn eigen tempo, constant en rustig. Alleen de snelheid ontbreekt. Weet niet wat het is, op het vlakke stuk heb de snelheid wel..
Te zwaar misschien nog (ik dus). Of gewoon nog te weinig vermogen. Ik heb het trouwens over langere klimmen, niet over een pukkeltje van 30/40 meter. Meer over 100 meter, 200 meter. Dat gebeuren.
Dat dus.. ik kan hier niet op macht klimmen, daar zijn de klimmen te lang voor. En zo hoog mogelijk beenritme; hij staat in zijn lichtste versnelling als ik klim.. Heb 27 achter.. en 39 voor.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
100, 200 meter is niet lang ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. In Nederland kun je bijna alles op macht doen. Eventjes pijn lijden, doorbijten en dan ben je boven. In de bergen en bij echte klimmetjes is het noodzaak om je cadans te houden. Klein beetje spanning op de benen en doortrappen in je eigen tempo. Niet laten verleiden tot sneller te klimmen of het moet de enige klim zijn.
Beste manier van trainen is met een zo hoog mogelijk beenritme te klimmen. Het mag geen kracht kosten. Iedereen kan met grote blad rijden, probeer dat zelfde tempo maar eens met het middenblad. Het fietsen zoals Lance Armstrong. Hoog beentempo.
Dat setje heb ik laatst aanbevolen aan twee vrienden (die dankzij mij (her)begonnen zijn, maar dat terzijde ), kostte slechts 11 pond. Pompje viel me qua haalbare druk niet eens tegen, als ik het vergelijk met de twee pompjes uit het duurdere segment die ik zelf heb. Overigens denk ik dat een CO2 pomp voor cyclechick een betere optie is, proberen 5+ bar in je band te krijgen met een minipompje is vervelender/vermoeiender dan een nieuw binnenbandje leggenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:11 schreef Oksel het volgende:
@ Cyclechick, ik heb een setje van PRO. Fietstasje, pompje + houder (voor bij bidon), bandlichters en zo'n imbussetje.. pompje stelt niet veel voor, maar je kan er mee thuis komen. Was 20 euri's.
Oe, waar precies? Heb gister nog een best grote ronde gemaakt door de provincie.. Schrik je toch wel weer, van zo'n bericht.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef Tommeke het volgende:
Vlakbij Groningen is gister een wielrenner aangereden en vandaag overleden. Echt ook op een stukje waar ik zelf wel eens fiets...
Vet! Er zijn ontzettend veel oude wielershirts die ik wel zou willen hebben, maar dat is er zeker één van.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:05 schreef eentwee het volgende:
Te herkennen aan een Panasonic (retro)shirt
Makkelijk 8 bar halen en naast de bidon bevestigen? Dat wordt lastig. Ik gebruik alleen nog maar een Zéfal HPX die ik onder de bovenbuis klem. Daarmee haal je spelend 9 bar. Het is een lange pomp van aluminium, werkt ook prima tegen aanvallende honden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Waarom doe je niet eens mee op de Nedereindseberg?quote:Op maandag 22 juni 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
nou, mijn wedstrijdje gaat niet door vrijdag, hij zat al vol... jammer!
donderdag kan ik nooit (geef ik spinningles) maar weekends wel, dat klinkt wel tof!! volgens mij doen er soms ook wel domrennertjes aan mee, zal eens inventariseren, thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom doe je niet eens mee op de Nedereindseberg?
Da's dinsdag en donderdag om 19:00, waarbij donderdag de C-klasse (waar jij vermoedelijk in wilt fietsen) apart rijdt op de bovenring.
Zaterdag om 13:00 en zondag om 11:00. Dinsdag is het niveau het hoogst, dus da's misschien wat minder voor je geschikt (zeker als het hard waait en als ze de bult ook nog eens over gaan).
De donderdag lijkt me het meest geschikt voor je om eens te proberen, misschien wel handig een dag uit te zoeken dat het niet te hard waait.
Ik hoor het graag, dan kunnen we even "hoi" zeggen. Ik fiets er iha zeker 1x per week.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:19 schreef cyclechick het volgende:
[..]
donderdag kan ik nooit (geef ik spinningles) maar weekends wel, dat klinkt wel tof!! volgens mij doen er soms ook wel domrennertjes aan mee, zal eens inventariseren, thanks voor de tip!
Om terug te komen op dit. Ik ben voor, want nu is ie een beetje saai... Alleen heb ik er de ballen verstand vanquote:Op maandag 22 juni 2009 13:45 schreef Oksel het volgende:
Kan er trouwens niet iemand een leuke openingspost maken? Met wat foto's en vaste users hier enzo..? Ik heb dat nooit eerder gedaan..
deze band nooit gehad maar ben zeer te spreken over continental , goede banden voor een zeer schappelijke prijs is mijn ervaringquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:22 schreef Oksel het volgende:
Qua banden, is dit iets?
http://www.veelvoordefiet(...).php?products_id=924
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 06:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooi. Welk oud model neem je mee? Mij lukt het helaas niet, de afstanden zijn te kort om een goede voorbereiding voor London-Edinburgh-London te zijn. En nog geen tijd gehad een geschikte fiets af te maken (de onderdelen heb ik wel al in huis).
Jezus. Ik denk dat ik daar 1 op de 3 keer dat ik fiets ongeveer langskom...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:23 schreef Washington het volgende:
http://www.112groningen.n(...)ettelbert-video.html
Dit is klote!
Oppassen jongens.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
M'n Chesini . Foto is van toen ik 'm net had, inmiddels is ie schoon gemaakt en komt er een mooie groep op. Maar eerst m'n super record groep voor m'n colnago afmaken
Mienscheer heet dat, die weg ook.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:12 schreef koeii het volgende:
[..]
Oe, waar precies? Heb gister nog een best grote ronde gemaakt door de provincie.. Schrik je toch wel weer, van zo'n bericht.
Rijd je ook wel eens langere, rustige trainingen? Die mogen natuurlijk niet ontbreken.. misschien doe je dat wel maar ik lees meen ik vooral over clubtrainingen waar iedereen elkaar probeert de vernieling in te rijdenquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:22 schreef marcodej het volgende:
Pfff, weer een snelle, maar zware training gehad, mede ook door de fikse tegenwind op de weg terug. Korte explosieve klimmetjes zijn nog steeds niet mijn ding. Wordt aan alle kanten voorbij gereden... Sowieso de hele rit verzuurde benen gehad. Kon er lang aan blijven hangen, maar moest er tijdens het uitrijden af...
Het word tijd dat ik me weer eens top voel en wat makkelijker mee kan komen. De laatste tijd ging steeds op hangen en wurgen.
Ach, het is maar 65kmquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Alhoewel een Chesini me wat kort lijkt voor de kasseien.
Ik heb momenteel 3 projecten lopen:
Koga Myata Roadrunner. Ombouw op old-school compact met Stronglight crankstel en Gipiemme (omgelabelde Simplex) derailleurs
Gloria (uit Milaan) randonneuse frame opbouwen met vroege Japanse onderdelen, PBP-stijl.
Woodrup (Leeds), opbouwen tot randonneuse uit begin jaren '90, Dit is een frame uit de serie die een Hamburgse importeur begin jaren '90 verkocht.
Verder nog de laatste hand leggen aan een Koga Miyata flyer.
Ja, ik probeer af en toe wel een wat rustiger groepje op te zoeken, maar dat gebeurt niet vaak. Meestal zit ik dan mezelf te verbijten. Dan moet ik me voor mijn gevoel inhouden, en daar hou ik niet van. Meestal is mijn eergevoel en fanatisme zo groot dat ik een groepje opzoek waarin ik mezelf kan testen en dan probeer ik er zo lang mogelijk bij te blijven. Meestal lukt dat vrij aardig en kan ik ook nog meedraaien en mn kopwerk doen, maar de laatste paar trainingen hang ik echt op apegapen af en toe.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Rijd je ook wel eens langere, rustige trainingen? Die mogen natuurlijk niet ontbreken.. misschien doe je dat wel maar ik lees meen ik vooral over clubtrainingen waar iedereen elkaar probeert de vernieling in te rijden
Woodrup:quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:42 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Ach, het is maar 65km
Roadrunner met stronglight heb ik ook, maar dan als fixie (en onherkenbaar)
Dit soort posts vragen om foto's
Wielen zijn er in allerlei soorten en sterktes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben gisteren naar EP bikes geweest omdat m'n zadel maar niet helemaal in de goede positie wilde blijven...met korting een nieuwe zadelpen in gekregen, ik had in mijn pogingen om mijn zadel vast te draaien de schroeven zowat door midden gedraaid. Nu zit er een steviger constructie in. Eric was te aardig om het te zeggen maar ik geloof dat het er op neer kwam, dat ik domweg te zwaar ben voor het standaard onderdeel
Dus dan ga ik me afvragen...welk onderdeel volgt? Hoe zit dat eigenlijk met wielen, wat voor sterktes zijn er, merken...weet er eigenlijk geen bal van.
Ik zit met mijn 75 kg dus nog wel veilig op mijn fietsie??quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:41 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Wielen zijn er in allerlei soorten en sterktes.
De standaard wielen die je bij een fiets krijgt als je hem koopt zijn meestal tot zo´n 80 a 85 kg. Daar wordt bij een fabrikant het meest op bezuigingd bij een nieuwe fiets.
Als je er normaal mee rijdt is er niets aan de hand, maar mocht je met meer gewicht een afdaling in de ardennen/alpen nemen dan is de kans groter dat je je tanden van het asfalt kan schrapen.
Ik vond eerlijk gezegd tijdens de JJC al bij wat afdalingen m'n fiets erg springerig, alsof de wielen het maar net hielden, en op vlakke ritten kraakt de voorkant van de fiets af en toe best wel eens, zijn sturen ook in verschillende sterktes, of is dat meer afhankelijk van de voorvork ed?...hum maar eens kijken wat er te koop is. Suggesties voor een verantwoord stel wielen voor iemand van zo'n 105-110 kilo iemand? Als ik serieus lange afstanden wil doen, zal ik toch wel volgend jaar een andere, betere fiets moeten, maar een goed stel wielen dat ik dit jaar koop kan ik toch gewoon ook meenemen naar een volgende fiets?quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:41 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Als je er normaal mee rijdt is er niets aan de hand, maar mocht je met meer gewicht een afdaling in de ardennen/alpen nemen dan is de kans groter dat je je tanden van het asfalt kan schrapen.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:15 schreef Oksel het volgende:
Kilootje per maand moet lukken toch? Veel bewegen, gezond eten.. fruit/yoghurt in de morgen, bruine boterham met pindakaas in de middag, veel vlees/groente in de avond. Geen drank, geen zoetigheid. Af en toe handje nootjes. Veel fruit. Oh, had ik al veel fruit gezegt? Oh. En veel bewegen. En veel fruit. Had ik al veel bewegen gezegt? Dan lukt een kilo per maand mak-ke-lijk. Ben je over een jaar 95kg.
Ik ben de afgelopen 5 maanden van 90,7 naar 87,7 gegaan.. en ben niet heul streng. Flesje wijn, paar witbiertjes nu en dan.. en zou ook nog meer kunnen bewegen.
Je maakt je heel erg druk over je fiets, of alles wel sterk genoeg is, etc. etc. Maak je eerst eens druk over jezelf! Hou je gewicht, buik- en beenomvang wekelijks een paar keer bij, zet het in een Excel sheet zodat je progressie ziet. Succes
Dit dus niet, als je wilt afvallen. Laat pindakaas nou het middel zijn wat "bodybuilders" gebruiken in de bulk om aan te komen, kijk maar eens op het etiket....quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:15 schreef Oksel het volgende:
bruine boterham met pindakaas in de middag
Captain, lees dit topic maar eens door:quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jawel...ben ik allemaal mee bezig, ik ben al twee kostuummaten naar beneden enzo. Maar standaard wielen gaan het dus ook moeilijk hebben met 95 kilo als ik het goed las. En studeren voor asfalt-pizza vind ik een overschatte hobbie
Je hoeft natuurlijk niks. Ik als ervaringsdeskundige (30 kg in 5 maanden ) zweer erbij dat je niet moet drinken (hielp hier ook), maar at er wel normaal bij. Patat op zaterdag e.d. hoorde er gewoon bij! Alleen extra sporten(cardio met spieroefeningen) helpt ook al!quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zou graag willen minderen met drinken, maar dan weet ik helemaal niks meer. Ik MOET wel.
Oei... klein typfoutje kan enorme gevolgen hebben, ik bedoelde 'dan weeg ik niks meer'. Mijn BMI zit nu al flink onder de 20. En ik hang wel te vaak op een terras, maar daar krijg je ook een hoop gezelligheid voor terug. En de meeste niet-alcoholische dranken vervelen zo snel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niks. Ik als ervaringsdeskundige (30 kg in 5 maanden ) zweer erbij dat je niet moet drinken (hielp hier ook), maar at er wel normaal bij. Patat op zaterdag e.d. hoorde er gewoon bij! Alleen extra sporten(cardio met spieroefeningen) helpt ook al!
Thanks voor de link...de fiets werd me door EP aanbevolen als een goede fiets om dit jaar mee te starten en mezelf een beetje in vorm te rijden, maar hij zij er wel bij dat als ik serieus lange afstand wil gaan rijden, dat ik dan of op een aantal plekken robuustere onderdelen moest gaan laten monteren volgend jaar. Of hem inruilen voor een andere.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef Gripper het volgende:
[..]die fiets werd toch door die jongen bij EP omschreven als "precies wat jij nodig hebt" ? ( Ik meen dat je mij een keer zoiets hebt verteld)
ow haha, ja hier nog 1 hoor. Terrasjes zijn altijd gezellig, maar als je er 1 a 2 keer per week extra bij sport kan je ook nog goed afvallen hoor (als je het nodig heb!). Alleen wel goed opletten wat je erbuiten drinkt/eet natuurlijk. Veel water is ookquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Oei... klein typfoutje kan enorme gevolgen hebben, ik bedoelde 'dan weeg ik niks meer'. Mijn BMI zit nu al flink onder de 20. En ik hang wel te vaak op een terras, maar daar krijg je ook een hoop gezelligheid voor terug. En de meeste niet-alcoholische dranken vervelen zo snel.
In het Centraal klimtopic #5 hebben we een mooie OP, waarvan ook een wiki beschikbaar is, zie het linkje onderaan. Uiteraard willen we hier iets heel anders bouwen, maar als iemand de wiki kan maken, kunnen we de tekst voor de OP telkens bij het aanmaken van een nieuw topic (en we verslijten er nu ongeveer 2-3 per week) hergebruiken. Zo hoef je alleen maar het volgnummer aan te passen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
PS die OP...dat wordt wel dringend zo langzamerhand! Heeft iemand al een leuk idee?
Geen. Vind ik te gevaarlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:40 schreef Greatmarked het volgende:
Wat voor muziek hebben jullie aan onder het fietsen?
Welke klim was dat, weet je dat? Je hebt in de Eifel echt steile krengen he..vorig jaar ook gemerkt. Een van de steilste stukjes was trouwens op de Nurburgring.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:18 schreef Oksel het volgende:
Oh, goed trouwens dat gisteren mijn cassette uit elkaar pleurde.. een gedeelte van de groep moest afstappen tijdens een klim..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |