Dat zou wat zijn, dan komt er niemand in Parijs.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik vermoed iedereen die getest wordt.
Wim Vansevenant Tour winnaarquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, dan komt er niemand in Parijs.
Er is geen enkele topsporter schoon.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:00 schreef TheThirdMark het volgende:
De Tour du Doping heet niet voor niets zo.
Er is geen enkele wielrenner schoon.
Binnen geen enkele sport wordt zo vaak gecontroleerd als bij wielrennen. Dan pak je er ook meer. Doping komt helaas voor binnen zo'n beetje iedere sport. Misschien wel wat meer bij de sporten waarbinnen de verhouding tussen inspanning en tactiek wat meer doorslaat naar inspanning.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:56 schreef isogram het volgende:
Werkelijke sportliefhebbers zouden dit idiote circus boycotten totdat de wielersport zichzelf ECHT heeft verschoond van de doping. Geen enkele sport is zo verziekt door doping als wielrennen.
Onder welke steen leef jij? Dopingschandalen hebben al een paar jaar op rij grote invloed op JUIST ook de top van het klassement. Korte samenvatting van Wikipedia, over de laatste drie jaar:quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het zou me niks verbazen als er uit de top10 niemand betrapt wordt op doping. En stel dat iemand betrapt zou worden, zou het me dan ook niks verbazen dat het onder de pet wordt gehouden. Het is nu al te vaak gebeurd, niet zo best voor het imago.
En dat zijn dan alleen de laatste drie jaren. We zullen het nog even niet hebben over oud-winnaars als Bjarne Riis (Tour gewonnen op doping) of Marco Pantani en bolletjestrui-winnaar Virenque. Anders kijk je gewoon even naar de waslijst op deze pagina:quote:2008:
Tijdens de ronde betrapt op doping: Manuel Beltrán, Moisés Dueñas en Riccardo Riccò. Na de Tour bleek dat ook Dmitri Fofonov na de 18e etappe op doping is betrapt. Enkele maanden na afloop van de Ronde zijn de bloedmonsters van een aantal wielrenners onderzocht op Cera, een moderne vorm van EPO. Hierbij zijn de Duitser Stefan Schumacher (2 ritzeges en twee dagen in de gele trui), de Italiaan Leonardo Piepoli (1 ritzege) en de Oostenrijker Bernhard Kohl (winnaar bolletjestrui en nummer 3 van het eindklassement) betrapt op het gebruik van Cera.
2007:
Duitse renner Patrik Sinkewitz test positief op een te hoog testosteron-gehalte na een onaangekondigde dopingcontrole. Op 24 juli werd duidelijk dat kopman Aleksandr Vinokoerov van Astana na de door hem gewonnen tijdrit drie dagen eerder betrapt was op het gebruik van bloeddoping. Uit de test zou zijn gebleken dat Vino kort voor de etappe vreemd bloed toegediend heeft gekregen. Astana, met klassementsrenners als Andreas Klöden en Andrej Kasjetsjkin, verliet op aandringen van de Tourdirectie nog dezelfde dag de Ronde.
Het volgende dopinggeval was Cofidis-renner Cristian Moreni. Op 25 juli werd bekendgemaakt dat hij na de etappe naar Montpellier positief was bevonden op testosteron. Teammanager Eric Boyer, die in de dagen daarvoor fel had gereageerd op de perikelen bij Astana en de geruchten rondom Michael Rasmussen, kon weinig anders dan de volledige ploeg terugtrekken.
Op de late avond van 25 juli werd wereldkundig dat Michael Rasmussen door de directie van de Rabobank uit de Tour was teruggetrokken en op staande voet ontslagen. Hij had de interne regels van de ploeg en de UCI-reglementen overtreden door te verklaren dat hij in Mexico verbleef terwijl hij op trainingskamp was in de Dolomieten. Na enige discussie bleven de overgebleven Rabo-renners in de Tour. Denis Mensjov stapte echter de volgende dag gedemoraliseerd af.
Daags na afloop van de Ronde, op 30 juli, maakte de UCI bekend dat de Spanjaard Iban Mayo op de tweede rustdag bij een controle positief testte op het gebruik van EPO.
2006:
De ronde werd gewonnen door Floyd Landis, die na een enorme inzinking op spectaculaire wijze terugkwam en in de tijdrit het geel overnam van Óscar Pereiro. Enkele dagen na afloop werd echter bekend gemaakt dat Landis betrapt was op het gebruik van verboden middelen. Op 20 september 2007 riep de Internationale Wielerunie Pereiro uit tot winnaar. Deze beslissing werd bevestigd door de Société du Tour de France. Daarmee is de Ronde van 2006 de eerste in de geschiedenis waar de winnaar van werd geschrapt.
Eén dag voor het begin van de Ronde van Frankrijk 2006 werd er in de Spaanse media een lijst openbaar gemaakt met 200 sporters die doping zouden hebben gebruikt. Op de lijst staan ook de namen van 58 wielrenners waaronder de Duitser Jan Ullrich, de Italiaan Ivan Basso en de Spanjaard Francisco Mancebo, alle drie favoriet voor de eindzege in deze Tour. Kort nadat het nieuws bekend was geraakt, werden ze geschorst door hun respectievelijke ploeg en geweerd van deelname aan de Tour.
De ProTour-ploegen beslisten ook onderling om de geschorste renners niet te vervangen door andere renners. Mede daardoor en doordat vijf van de negen renners van Astana - Würth Team op de lijst stonden, raakte Astana niet meer aan het vereiste minimum van zes renners. Hierdoor werd ook Astana de start ontzegd, waardoor de Tour nog een van haar favorieten, namelijk Aleksandr Vinokoerov, verloor.
Dit soort reacties hoor je elk jaar weer. De wielrenners weten als geen ander hoe streng er tegenwoordig op doping wordt gecontroleerd. Toch gaan ze elk jaar weer massaal in de fout. En dan gaat het echt niet om een middeltje tegen astma, maar om overduidelijke gevallen van bloeddoping of EPO (en varianten daarvan).quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:58 schreef Vork het volgende:
Binnen geen enkele sport wordt zo vaak gecontroleerd als bij wielrennen. Dan pak je er ook meer. Doping komt helaas voor binnen zo'n beetje iedere sport. Misschien wel wat meer bij de sporten waarbinnen de verhouding tussen inspanning en tactiek wat meer doorslaat naar inspanning.
Maargoed, iedere wielrenner grijpt vele mogelijkheden aan als het gaat het toedienen van extra stoffen, preparaten en medicijnen die in veel gevallen niet op de dopinglijst staan of met een doktersverklaring mogen worden toegediend (zoals een medicijn voor astma, iets waar blijkbaar bijna iedere wielrenner last van heeft). Is dit doping of niet? Het hangt ook een beetje er vanaf wat je onder doping verstaat. In zekere zin gebruiken ze allemaal dus wel wat, maar zijn er regels en lijsten opgesteld die dus zouden moeten bepalen wat mag en wat niet.
Doping hoort helaas bij topsport, ik hoop er zo min mogelijk over te horen deze tour, maar ik vrees dat dat niet het geval zal zijn. Een nadeel van de groeiende controlemogelijkheden vind ik overigens wel dat renners maanden na hun dopinggebruik evengoed nog betrapt kunnen worden. Zo kijk je dus naar een tour die winnaars oplevert waarvan dan vele maanden later nog maar moet blijken of ze niet alsnog door de mand vallen. Het lijkt me voor een sporter ergens ook wel zuur om bijvoorbeeld maanden later te horen dat je een touretappe toch gewonnen blijkt te hebben, omdat degene voor je alsnog is betrapt op het gebruik van doping. Dan voel je je toch wel een beetje de Pereiro.
Daar werd wel op gezinspeeld, ja. Vraag me alleen af of ze daardoor niet juridisch in de problemen komen. Misschien daarom dat er relatief weinig renners "betrapt" worden. "Verdachte waarden" zijn geen spijkerhard bewijs.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:26 schreef Ericr het volgende:
UCI gaat toch nog een bommetje leggen onder de Tour?
Topsport is verwoest door doping, alleen bij de wielersport weten we het. Daar gaat men het verst met de dopingcontroles en -bestrijding. Het is uberhaupt de enige sport die een serieuze poging waagt iets aan dopinggebruik te doen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:25 schreef isogram het volgende:
[..]
Dit soort reacties hoor je elk jaar weer. De wielrenners weten als geen ander hoe streng er tegenwoordig op doping wordt gecontroleerd. Toch gaan ze elk jaar weer massaal in de fout. En dan gaat het echt niet om een middeltje tegen astma, maar om overduidelijke gevallen van bloeddoping of EPO (en varianten daarvan).
Dit soort reacties - sorry dat ik zeg - vind ik typerend voor de wielrenliefhebber die de realiteit niet onder ogen wil zien. Het had uit de mond van Mart Smeets kunnen komen, deze vergoeilijkende praatjes. Je hoort ze elk jaar weer. Relativeren, jezelf in allerlei bochten wringen en verschuilen achter gelegenheidsargumenten. Omdat we gewoon te beroerd zijn om toe te geven dat de wielersport compleet verwoest is door doping.
Wat écht zou helpen, is alle media-aandacht opschorten. Zonder media geen inkomsten, geen sponsoring en dus geen brood op de plank voor wielrenners.
Edit: ik zie dat je verderop wel relativeert. Het probleem is dat je wielrenners zit te kijken, van wie achteraf blijkt dat ze stijf stonden van de doping. Denk nog eens aan die Floyd Landis. Je wordt bedonderd waar je bij staat. En dat is precies het probleem van de wielersport; het valt niet meer serieus te nemen.
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel alleen te zeggen, dat het me niks zou verbazen dat, mocht iemand betrapt worden in de top10 men dit zal proberen onder de pet te houden. Juist omdat dopinggevallen al een paar jaar de uitslag bepalen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:19 schreef isogram het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij? Dopingschandalen hebben al een paar jaar op rij grote invloed op JUIST ook de top van het klassement. Korte samenvatting van Wikipedia, over de laatste drie jaar:
[..]
Ze zouden het niet met de mantel der liefde moeten bedekken. Ze zouden het juist moeten gaan goedkeuren. Dan komt 100% van de wielrenners naar buiten omdat ze preperaten gebruiken ed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een zinloze poging en ze zouden ook gewoon alles met de mantel der liefde moeten gaan bedekken, zoals in het tennis en in het voetbal gebeurt.
En het dan met terugwerkende kracht verbieden, de gebruikers levenslang schorsen en de schone sporters de tour laten rijdenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze zouden het niet met de mantel der liefde moeten bedekken. Ze zouden het juist moeten gaan goedkeuren. Dan komt 100% van de wielrenners naar buiten omdat ze preperaten gebruiken ed.
Ja en dan krijgen we binnen enkele jaren tientallen Simpsons, een compleet verziekte jeugd die op hun 30e overlijdt vanwege hartproblemen en dergelijke. Kortom top idee hoorquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze zouden het niet met de mantel der liefde moeten bedekken. Ze zouden het juist moeten gaan goedkeuren. Dan komt 100% van de wielrenners naar buiten omdat ze preperaten gebruiken ed.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op wat je zegt. Lees de reactie van marcodej maar eens. Die geeft een hele duidelijke uitleg. Als in andere sporten de dopingstrijd net zo aangepakt wordt als in het wielrennen, zou je zo over alle sporten spreken. Ja dus ook over voetbal, tennis, atletiek, zwemmen en al die andere sporten. Moet er dan helemaal geen sport meer uitgezonden worden op tv? Topsport zit nu eenmaal vol doping en dat krijg je er ook niet uit ook. Je kan wel de excessen aanpakken zoals de wielersport dat op dit moment.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:25 schreef isogram het volgende:
[..]
Dit soort reacties hoor je elk jaar weer. De wielrenners weten als geen ander hoe streng er tegenwoordig op doping wordt gecontroleerd. Toch gaan ze elk jaar weer massaal in de fout. En dan gaat het echt niet om een middeltje tegen astma, maar om overduidelijke gevallen van bloeddoping of EPO (en varianten daarvan).
Dit soort reacties - sorry dat ik zeg - vind ik typerend voor de wielrenliefhebber die de realiteit niet onder ogen wil zien. Het had uit de mond van Mart Smeets kunnen komen, deze vergoeilijkende praatjes. Je hoort ze elk jaar weer. Relativeren, jezelf in allerlei bochten wringen en verschuilen achter gelegenheidsargumenten. Omdat we gewoon te beroerd zijn om toe te geven dat de wielersport compleet verwoest is door doping.
Wat écht zou helpen, is alle media-aandacht opschorten. Zonder media geen inkomsten, geen sponsoring en dus geen brood op de plank voor wielrenners.
Edit: ik zie dat je verderop wel relativeert. Het probleem is dat je wielrenners zit te kijken, van wie achteraf blijkt dat ze stijf stonden van de doping. Denk nog eens aan die Floyd Landis. Je wordt bedonderd waar je bij staat. En dat is precies het probleem van de wielersport; het valt niet meer serieus te nemen.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:54 schreef Dpadnul het volgende:
[..]
Ja en dan krijgen we binnen enkele jaren tientallen Simpsons, een compleet verziekte jeugd die op hun 30e overlijdt vanwege hartproblemen en dergelijke. Kortom top idee hoor
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:00 schreef TheThirdMark het volgende:
De Tour du Doping heet niet voor niets zo.
Waar is het een kleutergrapje? Noem mij 1 speler die negatief getest heeft en ook geen andere zogenaamde ''supplementen en medicatie'' gebruikt heeft.quote:
Uhh, bijna iedereen die er nu rondrijdt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar is het een kleutergrapje? Noem mij 1 speler die negatief getest heeft en ook geen andere zogenaamde ''supplementen en medicatie'' gebruikt heeft.
Doe maar geen moeite, dat kan je niet simpel vanwege het feit dat die er niet zijn.
"Tour de Doping"quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar is het een kleutergrapje? Noem mij 1 speler die negatief getest heeft en ook geen andere zogenaamde ''supplementen en medicatie'' gebruikt heeft.
Doe maar geen moeite, dat kan je niet simpel vanwege het feit dat die er niet zijn.
Dat bedoel ik. Bijna iedereen in de tour gebruikt het een of het ander of allebei.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Uhh, bijna iedereen die er nu rondrijdt.
Dus jouw gebrek aan humor betekend dat de Tour dopingvrij is? Gaafquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
"Tour de Doping"
Dat is echt een grapje op Seth Gaaikema niveau. Niet grappig dus.
Nou, wat zou dat toch tof zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 18:37 schreef trxq het volgende:
Het zou tof zijn als armstrong dit jaar wordt gepakt, terwijl ie met heel veel moeite 10e wordt in het eindklassement zonder overwinning
Je hebt echt niet door hè dat je het over 'negatief' had. Dus vandaar mijn antwoord. Als je nu positief had gezegd, had ik bijna niemand.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Bijna iedereen in de tour gebruikt het een of het ander of allebei.
[..]
Dus jouw gebrek aan humor betekend dat de Tour dopingvrij is? Gaaf
Waarom Sanchez? Zoveel heel opvallende dingen heeft hij toch niet laten zien.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:05 schreef solaire het volgende:
ik gok dat de volgende renners het strengst worden gecontroleerd
-Lance en heel Astana
-de broertjes Schleck en Canc
-de Cervelotjes
-Team Columbia
-LL Sanchez
maar ik denk dat daar niemand daarvan door de mand gaat zakken, waar wel eens "slachtoffers" kunnen vallen:
-wat Katoesja aan klassementsrenners meeneemt
-een duitser met klassementambities
-een of twee jongens van "the clean team" inclusief een recidivist!
nou geen namen genoemd maar iedereen snapt wel wie ik bedoel lijkt me
Lees de zin eens goed. Lees de strekking van hetgeen ik gepost heb. Dan zul je zien dat ik doelde op het feit dat er niemand is die negatief getest is. Allemaal positief dus...quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je hebt echt niet door hè dat je het over 'negatief' had. Dus vandaar mijn antwoord. Als je nu positief had gezegd, had ik bijna niemand.
Het slaat voor het grootste deel nergens op wat je zegtEn je blijft met blaten en niet op steekhoudende argumenten reageren.
Dat wordt altijd wel heel makkelijk aangehaald als argument. Wat daarbij vergeten wordt is dat die uitgebreide dopingcontroles juist zijn ontstaan doordat keer op keer op keer doping werd ontdekt bij renners. Het is:quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op wat je zegt. Lees de reactie van marcodej maar eens. Die geeft een hele duidelijke uitleg. Als in andere sporten de dopingstrijd net zo aangepakt wordt als in het wielrennen, zou je zo over alle sporten spreken. Ja dus ook over voetbal, tennis, atletiek, zwemmen en al die andere sporten. Moet er dan helemaal geen sport meer uitgezonden worden op tv? Topsport zit nu eenmaal vol doping en dat krijg je er ook niet uit ook. Je kan wel de excessen aanpakken zoals de wielersport dat op dit moment.
En wie niet vind ik wat overdreven. Tuurlijk zijn er ook schone renners, alleen zijn we de laatste jaren zo doorgeslagen dat elk dopinggeval zo ver doorgegeneraliseerd wordt. Oh die is gepakt, dan zullen die, die en die het ook wel hebben gedaan (waar dan totaal geen bewijs voor is).
Hier geef ik je helemaal in gelijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:Het is:
Wijdverbreid dopinggebruik --> Uitgebreide controles.
Niet andersom.
Je vergeet wel wat stappen. Eigenlijk is het bij wielrennen:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet andersom.
Gedeeltelijk klopt dit natuurlijk wel, maar als je het vergelijkt met bijv. honkbal waar toch zeker ook de nodige dopinggevallen aanwezig zijn is het verschil toch wel erg groot.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet andersom.
Hoeveel jaar heeft men bij de wielersport wel niet geprobeerd om het onder de mat te vegen? Hoe belachelijk veel wielrenners hebben we wel niet horen ontkennen dat het een wijdverspreid fenomeen was?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je vergeet wel wat stappen. Eigenlijk is het bij wielrennen:
Gewone controles -> positieve sportlui -> schorsingen -> indicatie van wijdverbreid dopinggebruik --> uitgebreide controles.
Bij andere sporten is het:
Gewone controles -> positieve sportlui -> veeg onder de mat -> propere sport
Alle sporten zijn even verrot. Als er ergens meer worden betrapt, dan is dat omdat er harder wordt gezocht of omdat er bereidwilligheid is om op te treden
Maar steeds minder en minder, als je maar 90 minuten je tegenstander omver kan lopen, als je maar 3 uur harde ballen kan blijven over het net rossen, het wordt steeds essentiëler. De absolute top combineert nog kracht met techniek, maar daar vlak onder wordt de techniek doorgaans omver geblazen door de spierbundels.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Bij voetbal of tennis speelt conditie ook een rol, maar draait het daarnaast nog eens om techniek, tactiek, balgevoel en al die dingen die veel minder met doping te beinvloeden zijn.
Conditie verhogers ben ik met je eens. Spier vergroters niet. Veel spierweefsel = slechte opslag.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar steeds minder en minder, als je maar 90 minuten je tegenstander omver kan lopen, als je maar 3 uur harde ballen kan blijven over het net rossen, het wordt steeds essentiëler. De absolute top combineert nog kracht met techniek, maar daar vlak onder wordt de techniek doorgaans omver geblazen door de spierbundels.
Onderwerp de top 100 van het tennis aan de intensieve controles uit het wielrennen en je pakt er ook ongetwijfeld een stuk of 20/25 (en dan ben ik nog heel voorzichtig) .
Dat slaat nergens op. Nadal heeft spierweefsel te over en bij hem kan je toch niet aanmerken dat hij minder gaat serveren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Conditie verhogers ben ik met je eens. Spier vergroters niet. Veel spierweefsel = slechte opslag.
Spiervergroters pakken alle spieren aan. Ook de borstkas, en je kan van tennissers zeggen wat je wil, indrukwekkend is die bij hun nooit.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Nadal heeft spierweefsel te over en bij hem kan je toch niet aanmerken dat hij minder gaat serveren.
Valt tegen inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Spiervergroters pakken alle spieren aan. Ook de borstkas, en je kan van tennissers zeggen wat je wil, indrukwekkend is die bij hun nooit.
quote:Op maandag 15 juni 2009 12:05 schreef solaire het volgende:
hmm ik lees net op wielernieuws.nl dat er 50 wielrenners met verdachte waarden zijn, dan gaat het meer de vraag worden wie er mag starten in de tour.
Verdachte bloedwaarden zegt niet zoveel. Als iemand ziek is, heeft hij ook al variabele bloedwaarden. Het gaat erom bij hoeveel van die 50 het structureel variabel is.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:05 schreef solaire het volgende:
hmm ik lees net op wielernieuws.nl dat er 50 wielrenners met verdachte waarden zijn, dan gaat het meer de vraag worden wie er mag starten in de tour.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die heeft ie de laatste tijd wel redelijk bijgekweekt:
[ afbeelding ]
daar zal zeker een hoop selle italia actige renners tussen zitten maar ik kan me niet voorstellen dat Mc Quaid, dit:quote:Op maandag 15 juni 2009 12:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Verdachte bloedwaarden zegt niet zoveel. Als iemand ziek is, heeft hij ook al variabele bloedwaarden. Het gaat erom bij hoeveel van die 50 het structureel variabel is.
En daarnaast, het hoeven absoluut niet 50 renners te zijn van teams die meedoen in de Tour. Een zooitje PC-teams doet ook mee aan het bloedpaspoort.
Je kan wroeten wat je wil, maar als iemand positief test, dan test iemand positief. Daar is zo klaar als een klontje en vergt weinig 'wroetwerk'.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:44 schreef RM-rf het volgende:
Het is nog altijd zo dat de belangrijkste reden waarom een renner 'gepakt' wordt, meestal afgunst is of het niet geliefd zijn bepaalde machthebbende groepen....
Je kunt van Rasmussen veel beweren, maar als die gewoon netjes op de derde of vierde plek was blijven rijden en niet met overmacht in het geel was gaan rijden in 2007, had er geen haan gekraaid naar de aanwijzingen dat hij doping gebruikt had en die misgelopen controles..
De dopingcontroleurs en mensen die de uitkomsten zouden kunnen beinvloedden zijn momenteel ook een soort van 'Maffia' die kunnen besluiten wie wel, en wie niet de Tour _mag_ winnen...
willen ze eentje niet, komt er een mechanisme in beweging van een stevige lobbygroep, inclusief pers en allerhande personen binnen het 'wereldje' die net zo lang gaan wroeten totdat ze wat vinden om hen te slachtofferen, wat vroeger of later altijd gebeurt, tenzij er een wel heel sterke persoonlijkheid aan de andere kant staat die zelf een grote 'macht' heeft over het peloton/wereldje (Armstrong was uiteindelijk zo iemand, de laatste ... of hij die macht nog steeds heeft laat zich overigens enkel bewijzen als hij in de top tien zou komen en goed presteert... pas dan gaat men 'wroeten')...
Tja, dat willen natuurlijk degenen die controle hebben natuurlijk graag dat de mensen geloven... en een hoop mensen denken ook uit gemakszucht dat het zo makkelijk is:quote:Op maandag 15 juni 2009 12:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je kan wroeten wat je wil, maar als iemand positief test, dan test iemand positief. Daar is zo klaar als een klontje en vergt weinig 'wroetwerk'.
ik denk dat je gelijk hebt als je probeert te zeggen dat sommige blokken de interne medische verzorging wel iets beter hebben geregeld als pakweg de franse ploegen.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, dat willen natuurlijk degenen die controle hebben natuurlijk graag dat de mensen geloven... en een hoop mensen denken ook uit gemakszucht dat het zo makkelijk is:
als een renner niet positief getest is, zal hij vast dopingvrij zijn.
enkel, de doping-werkelijkheid.. waar bv Team Telekom ruim 10 jaar probleemloos een heel professioneel gerund dopingtoewijzingsbeleid erop nahoudt en pas keihard vallen en in de publiciteit komen als Telekom zn marketingbudget zeer sterk terugschroeft ....
ben je nu echt zo bleu om te denken dat dat een 'toevalligheidje' is?
dat toevallig voorheen al die renners niet gepakt werden omdat ze altijd maar dopingvrij waren of toevallig de verkeerde renners getest werden?....en 'plots' begonnen ze wel positief getest te worden (natuurlijk door 'nieuwe testmethodes')... toevallig natuurlijk, een 'gelukje' van de controleurs?
nee sorry, maar dat te willen geloven is mij net een rood pilletje teveel geaccepteerd te hebben, dat is 'leven in een droom'...
Niet dat iemand als Bjarne Riis nu zo'n goed record heeft (of misschien daarom, juist als voormalig grootgebruiker zal hij donders goed weten, waar de klepel zal hangen), maar ik kan goed begrijpen dat hij een ploeg heeft opgezet (CSC) die juist het testen en controleren van zn renners in eigen hand houdt, inclusief het publiceren van bloedwaardes ... en dat zal zeker meespelen dat zijn renners niet snel #extern' betrapt worden (alhoewel ik zeker niet vermoed of durf te stellen dat zijn renners 'vrij' zijn, enkel houdt hij die zaken gewoon heel sterk 'in eigen hand')
quote:McQuaid: 'Vijftig renners hebben verdachte bloedwaarden'
Er rijden momenteel vijftig renners in het peloton rond met verdachte bloedwaarden. Dat liet UCI-voorzitter Pat McQuaid (foto) zondag na de slotrit van de Dauphiné Libéré aan L'Équipe weten. De internationale wielrenunie kwam tot dit resultaat met het bijhouden van biologische paspoorten van renners.
Bonden, teams en renners worden deze week geïnformeerd. Volgens McQuaid zal de lijst de nodige gevolgen hebben voor de samenstellingen van de ploegen voor de Tour de France. 'Ik kan me niet voorstellen dat er een van deze renners meegaat naar de Tour de France,' aldus de Ier. 'We hebben dit paspoort samengesteld met behulp van experts. We zijn er klaar voor om het in de rechtbank te verdedigen.' (YK)
Hulde dat het je lukt je onwetendheid te illustreren met 1 post!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is ook niet zo vreemd dat wielrennen extra gevoelig is voor doping-misbruik. Je hebt er maar heel weinig techniek voor nodig, op afdalen of wat bochtenwerk na. Voor de rest is het gewoon je benen op en neer bewegen. Bij voetbal of tennis speelt conditie ook een rol, maar draait het daarnaast nog eens om techniek, tactiek, balgevoel en al die dingen die veel minder met doping te beinvloeden zijn.
Het helpt als je je eigen mening/visie erover geeft, zodat er wat valt te discussieren.quote:
Ik vind het altijd raar dat dit soort berichten altijd net voor de tour naar buiten moeten komen. is alleen maar slecht voor het wielrennen.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:19 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het helpt als je je eigen mening/visie erover geeft, zodat er wat valt te discussieren.
Ben benieuwd naar de namenquote:
Kom op man, allemaal details, op het psychologische aspect na. Ik kan je zo 100 voetballers opnoemen die groot zijn geworden doordat ze zo'n geweldige techniek hadden. Doe datzelfde eens voor rijders die groot zijn geworden omdat ze zo'n goed gevoel hadden voor het in het peloton rijdenquote:Op maandag 15 juni 2009 16:18 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Hulde dat het je lukt je onwetendheid te illustreren met 1 post!
Wat jij beschrijft als benen op en neer bewegen is fietsen. Wielrennen is zoveel meer.
- Bergop: parcourskennis. Wanneer komt dat ene steile stuk waar jij extra moet opletten? Koersinzicht. Zit die ene concurrent van je helemaal stuk? Psychologie: Hoe kun je verbloemen hoe jouw vorm van de dag is?
- Bergaf: durf. Die bocht net dat stukje scherper aansnijden waardoor het gaat valt. Stuurtechniek. Spreekt voor zich.
- In een peloton rijden. Ook dit vereist gevoel, het is niet voor niets dat een renner als Wielinga gestopt is omdat hij pelotonvrees had.
En dan ben ik niet eens begonnen over aspecten als tijdrijden, teamtijdrijden, knechten, aanvallen en ga zo maar verder.
Echt, als je dergelijke dingen niet door hebt, vraag ik mij echt af wat jij in dit subforum doet behalve de troll uit te hangen.
Er zijn ook renners groot geworden dankzij hun tactiek en koersinzicht.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op man, allemaal details, op het psychologische aspect na. Ik kan je zo 100 voetballers opnoemen die groot zijn geworden doordat ze zo'n geweldige techniek hadden. Doe datzelfde eens voor rijders die groot zijn geworden omdat ze zo'n goed gevoel hadden voor het in het peloton rijden![]()
en hoeveel van die voetballers met een fantastische techniek slikten niet?quote:Op maandag 15 juni 2009 18:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op man, allemaal details, op het psychologische aspect na. Ik kan je zo 100 voetballers opnoemen die groot zijn geworden doordat ze zo'n geweldige techniek hadden.
Ik denk niet dat er veel voetballers zijn die hun techniek te danken hebben aan doping. Ik denk wel dat er genoeg voetballers zijn die hun uithoudingsvermogen en kracht te danken hebben aan doping. Bij voetbal speelt uithoudingsvermogen en kracht alleen een stukken kleinere rol dan bij wielrennen. Ik snap niet waarom je dat zou ontkennen...quote:Op maandag 15 juni 2009 18:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en hoeveel van die voetballers met een fantastische techniek slikten niet?
ik weet niet of je het weet maar ook voetballers uit de beroemde zeventiger jaren generatie hebben wel vaker aangegeven dat het nemen van pilletjes of vage drankjes die de clubarts je aanreikte gemeengoed was...
Franz Beckenbauer heeft wel eens toegegeven een methode van bloeddoping gebruikt te hebben, terwijl LeMonde in 2006 ook een artikel had welke aangaf dat ook Zidane tweemaal per jaar bij een arts een verboden bloedkuur onderging.
(Zidane heeft bv wel bekend in zn Juventus tijd onder begeleiding van de dopingarts Agricola bepaalde bodybuilers-supplementen zoals creatine genomen te hebben, maar beweert dit nooit in verboden hoeveelheden gedaan te hebben)
uit een latere generatie zijn bv zowel Edgar Davids, Frank de Boer, Jaap Stam op doping betrapt ...
nee sorry, maar het is domweg een teken van selectieve blindheid als je gaat ontkennen dat dopinggebruik in andere sporten niet zou bestaan of dat het nauwelijks een rol speelt, en tegelijkertijd doet alsof het in wielrennen alomtegenwoordig is ...
beiden zijn onwaar .... in het wielrennen is het effect ook relatief klein, kan het renners mogelijk hooguit op bepaalde momenten meer doorzettingsvermogen geven of verkleint het de herstelduur na zware inspanningen.... iets wat nu ook de grond is waarom andere sporters het gebruiken, sporten die ook net hopen dat iets meer kracht, sneller herstellen na een blessure of wat meer uithudi9ngsvermogen in een zware periode hen ten hulp kunnen zijn.
briljant voorbeeld van een fantastische renner met geweldig koersinzicht maar die wel ooit twee weken op non-actief heeft gestaan vanwege een te hoog hematocrietgehalte!quote:Op maandag 15 juni 2009 18:40 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Er zijn ook renners groot geworden dankzij hun tactiek en koersinzicht.
Erik Dekker bijvoorbeeld.
Het was inderdaad het bandje wat te strak zat.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:40 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Er zijn ook renners groot geworden dankzij hun tactiek en koersinzicht.
Erik Dekker bijvoorbeeld.
je lijkt niet in te willen zien dat, wat jij graag wilt zien: nl. 'dat doping alleen maar aantrekkelijk zou zijn voor bepaalde sporten', domweg niet klopt ..quote:Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:
De volgende stap is dan: als doping voor sport A een stuk aantrekkelijker is dan voor sport B, volgt dat er meer doping zal worden gebruikt bij sport A dan bij sport B. Ceteris paribus. Ik zie niet in wat daar zo raar, controversieel of ontkennerig aan is.
Sorry hoor, maar heb je mijn reactie uberhaupt wel doorgelezen? Ik zeg nota bene nog duidelijk dat ik zeker niet ontken dat doping voorkomt binnen voetbal, en dat voetballers daar ook voordeel van hebben!quote:Op maandag 15 juni 2009 19:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je lijkt niet in te willen zien dat, wat jij graag wilt zien: nl. 'dat doping alleen maar aantrekkelijk zou zijn voor bepaalde sporten', domweg niet klopt ..
nogmaals, dopinggebruik en vooral stevig, alomtegenwoordig dopinggebruik bij de grote verenigingen (het grote Juventus onder Lippi, Real Madrid, Barcelona) en juist gericht op de 'technische' spelers allang bewezen realiteit is...
Hét grote verschil met wielrennen is hooguit dat de laatste sport ook een behoorlijke groep officials heeft die vooral hun broodwinning en machtsaanspreuk behalen uit het publiceren van 'dopingzondaars' en hiermee onderlinge machtstrijd (bv ook met tourbazen of renners-vakbonden) uitgevochten kunnen worden...
wat dat betreft heeft het voetbal een groot voordeel dat de clubs ook onderling beter doorhebben dat het kapotmaken van de ene club, net zo hard kan betekenen dat ook veel anderen of zelfs de hele sport makkelijk kan mee-afzakken; en houdt men zich op dat punt beter in met gebruiken van doping als machtsstrijd-middel.
Bij wielrennen komen er meer betrapte gevallen groot in de media. Dat is net wat anders hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 19:49 schreef Hephaistos. het volgende:
- Ik: Binnen wielrennen komt doping vaker voor, dan bijvoorbeeld bij voetbal, omdat het een ander soort sport is...
Ik heb het niet over het aantal gevallen in de media. Ik heb het over verschillen in de aard van een sport.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bij wielrennen komen er meer betrapte gevallen groot in de media. Dat is net wat anders hoor
En waarom? Denk je ook dat er geen verschil zit in dopinggebruik bij gewichtheffen en skiën bijvoorbeeld?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:13 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat het in de top van het voetballen niet veel minder voor zal komen dan in de top van het wielrennen.
je lijkt je eigen post volgens mij net zo min door te lezen als dat je ingaat op wat ik je vertel...quote:Op maandag 15 juni 2009 19:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar heb je mijn reactie uberhaupt wel doorgelezen? Ik zeg nota bene nog duidelijk dat ik zeker niet ontken dat doping voorkomt binnen voetbal, en dat voetballers daar ook voordeel van hebben!
Dit is hoe de discussie loopt:
- Ik: Binnen wielrennen komt doping vaker voor, dan bijvoorbeeld bij voetbal, omdat het een ander soort sport is...
- Jij: Maar in het voetbal wordt ook doping gebruikt hoor!
-Ik: Klopt, bij voetbal komt ook doping voor. Maar kracht en uithouding vormen een veel groter deel van de wielrensport dan van de voetbalsport. Daardoor is doping aantrekkelijker voor wielrenners.
- Jij: Maar in het voetbal wordt ook doping gebruikt hoor!
Tja..
Ik redeneer inderdaad dat wielrennen zich beter leent voor dopinggebruik dan bepaalde andere sporten. Zoals gewichtheffen zich beter leent voor dopinggebruik dan skiën.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je lijkt je eigen post volgens mij net zo min door te lezen als dat je ingaat op wat ik je vertel...
jij komt niet met de stelling 'binnen wielrennen komt doping vaker voor' (wat overigens ook sterk te betwijfelen valt en hooguit op basis van erg subjectiev en vervormd cijfermateriaal zoals gevallen die 'groots' in de publiciteit komen, waar bv grote voetbal-doping affaire's zoals de Agricola-Jucentus affaire wat gemoedelijk in de doofpot verdwijnen)..
wat je wel beweerde was 'dat wielrennen aantrekkelijk was voor doping en dat doping bij voetbal niks zou uitmaken'....
alles leuk en aardig maar grotere onzin kun je niet uitkramen, zeker als ik je al op je oren geslagen heb met letterlijke bekende gevallen van de grotste voetballers als Zidane en Beckenbauer die dopinggebruik ook toegegeven hebben en dit kennelijk nodig meenden te hebben...
Hoe komt het dat jij kennelijk opeens 'beter' weet dat er in voetbal niet gebruikt wordt... de Jucentus-Agricola affaire of de puerto-bewijzen voor structureel dopingbeleid bij real madrid, Barcelona en Sevila bestaan volgens jou niet?
Wat te verwaarlozen is aangezien alle concurrentie in die tijd aan de epo zat.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:33 schreef solaire het volgende:
[..]
briljant voorbeeld van een fantastische renner met geweldig koersinzicht maar die wel ooit twee weken op non-actief heeft gestaan vanwege een te hoog hematocrietgehalte!
nou ja, het blijft de UCI die dat zegt.quote:
Een schitterende doorbraak op z'n 30e inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:31 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Wat te verwaarlozen is aangezien alle concurrentie in die tijd aan de epo zat.
En dat was ook nog eens voor zijn doorbraak.
Bij een Tour staat vast dat 30% direct positief getest wordt op verboden middelen en 70% positief getest wordt op middelen die volgend jaar op de lijst staan.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:13 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat het in de top van het voetballen niet veel minder voor zal komen dan in de top van het wielrennen.
Wordt daar wel net zo intensief gecontroleerd? Ik kan me niet voorstellen dat een voetballer die vorig jaar op het EK heeft gespeeld net zo vaak is gecontroleerd in een jaar als een wielrenner die de tour heeft gereden. En niet alleen lopen ze misschien voor met gebruik van moderne dopingmiddelen ook de dopingjagers in het wielrennen lopen flink voor op die in andere sporten. Zulke gedetailleerde whereabouts als in het wielrennen zouden voor bv een profvoetballer ondenkbaar zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:10 schreef TheThirdMark het volgende:
Bij een WK ligt het drug gebruik een stuk lager (als je het over een Top hebt).
quote:Astana schorst Bazajev
Uitgegeven: 16 juni 2009 08:26
Laatst gewijzigd: 16 juni 2009 08:26
PARIJS - Wielerploeg Astana heeft de Kazachstaanse renner Assan Bazajev voor twee weken geschorst omdat hij onvoldoende informatie heeft gegeven over waar hij uithing. De internationale wielrenunie (UCI) en de antidopingbureau WADA wil van iedereen de 'whereabouts' weten om onaangekondigd een controleur langs te kunnen sturen.
De 28-jarige Bazajev zou meedoen aan de Ronde van Zwitserland, meer verscheen daar zaterdag niet aan de start.
''Hij had zijn lijst met verblijfplaatsen niet correct ingevuld'', lichtte woordvoerder Philippe Maertens de maatregel tegen de Kazachstaanse kampioen maandag toe. ''Hij is nogal slordig. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Dat kan niet. We willen geen problemen met de UCI.''
Rasmussen @ 1.02quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:50 schreef APK het volgende:
Altijd genieten, een lekker dopingschandaal.
True. Whereabouts in het voetbal heb je niet. Ze moeten zich allemaal echter wel laten testen in aanloop van een tournament en direct na afloop van elke wedstrijd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wordt daar wel net zo intensief gecontroleerd? Ik kan me niet voorstellen dat een voetballer die vorig jaar op het EK heeft gespeeld net zo vaak is gecontroleerd in een jaar als een wielrenner die de tour heeft gereden. En niet alleen lopen ze misschien voor met gebruik van moderne dopingmiddelen ook de dopingjagers in het wielrennen lopen flink voor op die in andere sporten. Zulke gedetailleerde whereabouts als in het wielrennen zouden voor bv een profvoetballer ondenkbaar zijn.
De redenering klopt, maar de aantrekkelijkheid wordt niet uitsluitend bepaald door de mogelijke sportieve winstquote:Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel voetballers zijn die hun techniek te danken hebben aan doping. Ik denk wel dat er genoeg voetballers zijn die hun uithoudingsvermogen en kracht te danken hebben aan doping. Bij voetbal speelt uithoudingsvermogen en kracht alleen een stukken kleinere rol dan bij wielrennen. Ik snap niet waarom je dat zou ontkennen...
Als we dat even doortrekken, dan levert dopinggebruik een wielrenner meer op dan een voetballer. Dat wil dus niet zeggen dat dopinggebruik niet voorkomt bij voetbal of welke sport dan ook, maar wel dat doping een wisselend effect op prestaties en succes kan geven. Gezien het karakter van wielrennen is doping voor die tak (alsook gewichtheffen, alsook lange-afstandszwemmen, alsook hardlopen) een stuk aantrekkelijker.
De volgende stap is dan: als doping voor sport A een stuk aantrekkelijker is dan voor sport B, volgt dat er meer doping zal worden gebruikt bij sport A dan bij sport B. Ceteris paribus. Ik zie niet in wat daar zo raar, controversieel of ontkennerig aan is.
30%quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij een Tour staat vast dat 30% direct positief getest wordt op verboden middelen en 70% positief getest wordt op middelen die volgend jaar op de lijst staan.
Bij een WK ligt het drug gebruik een stuk lager (als je het over een Top hebt).
Heb je ook nog bewijzen van die doofpot? Dacht ik al. Hoeven we jou iig nooit meer serieus te nemen. Minimaal 30%, vast en zeker nog een stuk meer. En het kan zo makkelijk zijn (geldt voor alle sporten): gewoon alle pijnstillers op de verboden middelen lijst zetten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
30%En die opmerkingen over het voetbal ook nog eens, waar én veel minder streng gecontroleerd wordt én alles ook nog in de doofpot wordt gestopt.
Mooi, weten we ook dat we jouw post niet meer serieus hoeven nemen.
Remember die voetballers van Barcelona en Real Madrid die op de lijst van Fuentes stonden? Nooooit meer wat van gehoord. De wielrenners zijn bijna allemaal al bestraft, van die voetballers hebben we niets meer gehoord.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb je ook nog bewijzen van die doofpot? Dacht ik al. Hoeven we jou iig nooit meer serieus te nemen. Minimaal 30%, vast en zeker nog een stuk meer. En het kan zo makkelijk zijn (geldt voor alle sporten): gewoon alle pijnstillers op de verboden middelen lijst zetten.
Niet echt. Je bent pas positief gevonden op een verboden product wanneer het betreffende verboden product in je bloed is aangestroffen. Zo'n beetje 100% van de renners zit wel aan de Astma medicijnen ed waar ze allemaal positief voor testen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Remember die voetballers van Barcelona en Real Madrid die op de lijst van Fuentes stonden? Nooooit meer wat van gehoord. De wielrenners zijn bijna allemaal al bestraft, van die voetballers hebben we niets meer gehoord.
En jij zegt 30% positief. Allemaal leuk, maar je bent pas positief als er een verboden product in je bloed of urine gevonden wordt. Zo niet, ben je dus niet positief. Jammer voor je, maar waar.
Kijk en vandaar heeft het 0,0 nut om met jou in discussie te gaan. Het maakt toch geen donder uit wat iemand tegen jou zegt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet echt. Je bent pas positief gevonden op een verboden product wanneer het betreffende verboden product in je bloed is aangestroffen. Zo'n beetje 100% van de renners zit wel aan de Astma medicijnen ed waar ze allemaal positief voor testen.
Wielren liefhebbers moeten eens wakker worden en gaan beseffen dat hun sport al 30 jaar niet meer bestaat.
Het is geen troll. Voor jou misschien een schop tegen het zere been. Wielrennen staat bij mij op dezelfde hoogte als zo'n beetje elke sport--> de secties uit de krant kan je mooi je reet mee afvegen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk en vandaar heeft het 0,0 nut om met jou in discussie te gaan. Het maakt toch geen donder uit wat iemand tegen jou zegt.
Dus stop met trollen hier, tenzij je met open vizier een discussie in wilt gaan. Dat je het wielrennen niet leuk vindt, moet jij weten, maar ga dan niet kansloos zitten posten in dit subforum. Ik ga ook niet zitten stoken in een ander forum, als het me onderwerp me totaal niet boeit.
Ok, laat ik hier voor de vorm even in meegaan. Ik betwijfel sterk of dat zo is en ik denk dat je de cijfers die je noemt maar uit één bron hebt (je duim), maar goed. Maar is de wielersport daarin zo anders dan andere sporten? Dat denk ik dan niet. De topsport is bevuild, niet alleen het wielrennen. Maar bij de wielersport komt het eerder naar buiten, door die strenge controles...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet echt. Je bent pas positief gevonden op een verboden product wanneer het betreffende verboden product in je bloed is aangestroffen. Zo'n beetje 100% van de renners zit wel aan de Astma medicijnen ed waar ze allemaal positief voor testen.
Vreemd dan, ik geniet jaar in jaar uit nog steeds van mooie sport. En vind je het niet een beetje triest om alleen maar over doping te trollen in een forum over een sport die je niet serieus neemt?quote:Wielren liefhebbers moeten eens wakker worden en gaan beseffen dat hun sport al 30 jaar niet meer bestaat.
Het is absoluut geen schop tegen het zere been hoor. Alleen dringt het er schijnbaar niet toe door dat er nergens in het wielrennen zo goed wordt gecontroleerd en er dus daardoor ook meer dopingslachtoffers vallen. Dat het wielrennen sowieso wat vatbaarder is voor doping, is logisch, maar dat zegt nog niet dat er daarom maar kansloos gezegd moet worden dat iedereen gebruikt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is geen troll. Voor jou misschien een schop tegen het zere been. Wielrennen staat bij mij op dezelfde hoogte als zo'n beetje elke sport--> de secties uit de krant kan je mooi je reet mee afvegen.
Ik ga er helemaal in mee dat er in elke sport gebruikt wordt. Alleen nergens zo extreem als bij het wielrennen.
De gevallen die binnenkort allemaal weer overal in het nieuws komen interesseren mij. Dan heb je iedereen weer die begint te roepen: wie?HIJ? dat had ik nooit verwacht/meer van dat soort onzin.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is absoluut geen schop tegen het zere been hoor. Alleen dringt het er schijnbaar niet toe door dat er nergens in het wielrennen zo goed wordt gecontroleerd en er dus daardoor ook meer dopingslachtoffers vallen. Dat het wielrennen sowieso wat vatbaarder is voor doping, is logisch, maar dat zegt nog niet dat er daarom maar kansloos gezegd moet worden dat iedereen gebruikt.
En nogmaals, als het je niet interesseert, wat doe je hier dan?
Dat zal je dan tegenvallen, want ik denk dat het merendeel het allemaal heel logisch vind. Zeker de kenners. Kijk maar naar Ricco, Kohl of Schumacher bijvoorbeeld. Alledrie deden ze onwaarschijnlijke dingen en ze werden allemaal gepakt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De gevallen die binnenkort allemaal weer overal in het nieuws komen interesseren mij. Dan heb je iedereen weer die begint te roepen: wie?HIJ? dat had ik nooit verwacht/meer van dat soort onzin.
de hele agricola affaire... het grootste Juventus onder Lippi, dat bleek overeind gehouden te worden door steroiden? (én het kopen van uitslagen)...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb je ook nog bewijzen van die doofpot?
quote:Giovanni Ziviani, former player of Pisa and former fellow teammate Gianluca Signorini (killed by Lou Gehrig's disease), in an interview to Panorama last August said: "The real doping in football started with the 'arrival of the history of cycling and for athletes, around the mid-80th (...) I wonder what will happen in twenty years to the children that today are filled with erythropoietin and growth hormones. "
Volgens het hoofd van de AFLD (Franse dopingbureau) is voetbal juist de sport met het meeste bedrog. Interessante uitspraak he?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik ga er helemaal in mee dat er in elke sport gebruikt wordt. Alleen nergens zo extreem als bij het wielrennen.
Mooie uitspraak. Blijft enkel bij een mening (die hij later terug heeft moeten nemen).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:49 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Volgens het hoofd van de AFLD (Franse dopingbureau) is voetbal juist de sport met het meeste bedrog. Interessante uitspraak he?
Maar wel een mening van een grotere authoriteit dan jij.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mooie uitspraak. Blijft enkel bij een mening (die hij later terug heeft moeten nemen).
Een mening? De AFLD had een onderzoek gedaan waarbij voetballers het vaakst positief testten, iets van 20%, tegenover 10% in het profwielrennen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mooie uitspraak. Blijft enkel bij een mening (die hij later terug heeft moeten nemen).
Kom op, daar ging het om een enkele stof (een nieuwe vorm van anabolen ofzo), met erg kleine samples. Geen enkele basis om sterke uitspraken aan te verbinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:21 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Een mening? De AFLD had een onderzoek gedaan waarbij voetballers het vaakst positief testten, iets van 20%, tegenover 10% in het profwielrennen.
Oei, dit is tegen het zere been schoppen hè. Pijnlijk jongen, pijnlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, daar ging het om een enkele stof (een nieuwe vorm van anabolen ofzo), met erg kleine samples. Geen enkele basis om sterke uitspraken aan te verbinden.
Positief is positief. Bij Petacchi ging het ook om "een pufje teveel".quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, daar ging het om een enkele stof (een nieuwe vorm van anabolen ofzo), met erg kleine samples. Geen enkele basis om sterke uitspraken aan te verbinden.
Da's waar. Maar voor uitspraken als 'in voetbal wordt meer doping gebruikt dan in wielrennen' (of andersom) heb je ten eerste een test nodig die vele soorten doping onderzoekt. En ten tweede groepen die groot genoeg zijn om zinnige uitspraken te kunnen doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:40 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Positief is positief. Bij Petacchi ging het ook om "een pufje teveel".
En oh je, degene die dit zei, is Belg, dus ga niet op zoek naar in welke Nederlandse krant dit stond.quote:Serieus: vanmorgen las ik in de krant wel dat de lijst van 50 alle toppers bevat niet per se omdat ze verdachte bloedwaarden hebben maar omdat ze topper zijn...
Als dat klopt is dat toch niet erg fair van de UCI.
Dan zouden op die lijst dus mensen staan met verdachte bloedwaarden en mensen die erop staan omdat ze nu eenmaal toppers zijn...ik neem aan dat er waarschijnlijk ook wel een paar toppers op staan met verdachte bloedwaarden...zo maak je dus iedereen verdacht.
Ik neem aan dat de resultaten significant genoeg waren voor de heer Bordry om dit soort uitspraken te doen, anders maakt hij zichzelf en zijn bureau er niet betrouwbaarder op.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Da's waar. Maar voor uitspraken als 'in voetbal wordt meer doping gebruikt dan in wielrennen' (of andersom) heb je ten eerste een test nodig die vele soorten doping onderzoekt. En ten tweede groepen die groot genoeg zijn om zinnige uitspraken te kunnen doen.
No way dat die test waar jij het over had significante resultaten opgeleverd heeft. Plus dat er dus maar op 1 middel is onderzocht...
Inderdaad. Een vijfentwintigtal betrapte renners op een basis van 400+ profrenners die per jaar* worden betrapt is geen basis om sterke uitspraken aan te verbinden. Goed dat je het nu zelf ook in zietquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Elmiger zou knap zijn, want die start niet.quote:
Omdat ik Milram gewoon een dopingploeg vind. Geen idee waarom.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Elmiger zou knap zijn, want die start niet.
Daarnaast ben ik altijd benieuwd waarom mensen namen noemen. Zomaar wat namen noemen, kan ik ook wel, maar slaat natuurlijk nergens op. Tenzij je bijv. een buitengewoon eigenaardige progressie hebt gezien bij renners of buitengewone prestaties.
Grapjas, wat dacht je van bodybuilding?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef TheThirdMark het volgende:
Milram is juist aan een dramatisch seizoen bezigquote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:05 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Omdat ik Milram gewoon een dopingploeg vind. Geen idee waarom.
Da's dan een verkeerde aannamequote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:51 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de resultaten significant genoeg waren voor de heer Bordry om dit soort uitspraken te doen, anders maakt hij zichzelf en zijn bureau er niet betrouwbaarder op.
Ik heb het een pagina geleden geloof ik ook al gezegd, maar ik heb m'n redenatie niet op dit soort cijfers gebaseerd. Die redenatie zelf sta ik nog volledig achter. Doping is aantrekkelijker voor wielrenners dan voor voetballers.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:52 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Inderdaad. Een vijfentwintigtal betrapte renners op een basis van 400+ profrenners die per jaar* worden betrapt is geen basis om sterke uitspraken aan te verbinden. Goed dat je het nu zelf ook in ziet
*: Op basis van latere resultaten. Als ik het goed heb bijgehouden hebben we nu rond de 7 renners voor dit jaar.
Na elke wedstrijd alle spelers zelfs? Valt volgens mi viesj tegen hoor, dat zullen niet veel meer dan steekproeven zijn. En reken er maar op dat die tests minder vooruitstrevend zijn dan die van afgelopen tour.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
True. Whereabouts in het voetbal heb je niet. Ze moeten zich allemaal echter wel laten testen in aanloop van een tournament en direct na afloop van elke wedstrijd.
Daarbij dus geen renners die de Tour zouden rijden. Hierbij zal het ook wel blijven, aangezien er nooit een lijst is geweest met 50 verdachten, maar wel een lijst met renners die ze extra in de gaten zouden houden (omdat ze toppers zijn of verdachte waarden hadden). Deze 5 hebben dus de verdachte waarden en de rest wordt dus omdat ze goed zijn extra in het oog gehouden.quote:Following the announcement made by UCI President Pat McQuaid in Paris on 10 June, and after having informed all the parties concerned (riders, National Federations, teams, National Anti-Doping Organisations and the World Anti-Doping Agency), the International Cycling Union announces that disciplinary procedures have been requested against the following riders for apparent violation of the Anti-Doping Rules on the basis of the information provided by the blood profile in their biological passports:
* Igor Astarloa Ascasibar (ESP)
* Pietro Caucchioli (ITA)
* Francesco De Bonis (ITA)
* Ruben Lobato Elvira (ESP)
* Ricardo Serrano Gonzalez (ESP)
The UCI emphasises that these proceedings are being initiated as a result of the recommendations of the independent experts appointed when the biological passport programme was launched.
Since the introduction of this new programme, the regular analysis of individual profiles has not only led to the proceedings described above, but has also confirmed the result of sample analysis for riders who have tested positive for prohibited substances such as EPO and CERA and has allowed increasingly effective targeting of riders for out-of-competition anti-doping controls.
However, an assessment of the first year of the era of the biological passport would not be complete without mentioning the very encouraging fact that the overall analysis of the individual profiles of some 840 riders in the programme shows that a very large majority of their profiles do not display any anomalies.
The UCI is confident that the information obtained from the new approach, based on the indirect detection of doping practices, will greatly reduce the possibility of that cheating in the future by any athlete who decides to disrespect the rules of the sport remains undetected.
Furthermore, the UCI is aware that today's announcement is a very important step in the battle against doping. The UCI is proud, once more, to be the pioneering international federation in this field. After the introduction of blood tests in 1997 and the EPO detection test in 2001, it is now through the biological passport that the UCI is confronting the scourge of doping.
Although times are still difficult, this new step in anti-doping represents the dawn of a new future for cycling and sport in general. With this in mind, the UCI congratulates those who provided the inspiration for this groundbreaking initiative and also thanks all parties who have contributed to developing the biological passport (teams, organisers, riders and associations as well as scientific and sporting bodies) and who still offer their full and continuing support.
Each rider mentioned above shall be accorded the right to the presumption of innocence until a final decision has been made on this matter. Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.
UCI Press Service
Er gaat veel meer geld om in het voetbal dus is daar de druk om goed te presteren velen malen hoger dan in het wielrennen. Ergo er word meer doping gebruikt in het voetbal.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Da's dan een verkeerde aanname
[..]
Ik heb het een pagina geleden geloof ik ook al gezegd, maar ik heb m'n redenatie niet op dit soort cijfers gebaseerd. Die redenatie zelf sta ik nog volledig achter. Doping is aantrekkelijker voor wielrenners dan voor voetballers.
Caucchioli werd nog 9e in de Giro del Trentino in een niet verkeerd deelnemersveld en werd vlak voor de Giro plotseling van de startlijst gehaald.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:30 schreef Ericr het volgende:
Astarloa, wat een openbaring. Die is er vorig jaar al door Milram uitgeknikkerd vanwege afwijkende bloedwaarden. De rest zijn ook echt prutsers als ze iets gebruiken, hun uitslagen laten in ieder geval weinig opvallends zien.
Nogmaals, er is geen lijst van 50 verdachten! Wilt u even goed lezen wat er allemaal gepost isquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:35 schreef marcodej het volgende:
Dus dit zijn 5 van de 50 namen van die lijst? Valt me mee. En ook nog eens niet de allergrootste namen.
Astarloa is niet verrassend natuurlijk en reed De Bonis vorig jaar niet bij Gerolsteiner? Ook niet verrassend dus. Verder reed Lobato tot 2008 bij... jawel, Saunier Duval...:')
Weet ik. Dat zeg ik toch ook verder niet? Het aantal van 5 renners met verdachte waarden op een totale lijst van 50 viel me mee. Ik had verwacht dat het aandeel daarvan groter zou zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, er is geen lijst van 50 verdachten! Wilt u even goed lezen wat er allemaal gepost is
Lobato zit sinds vorig jaar zonder ploeg en Astarloa bij het Amica-Chipsquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:35 schreef marcodej het volgende:
Dus dit zijn 5 van de 50 namen van die lijst? Valt me mee. En ook nog eens niet de allergrootste namen.
Astarloa is niet verrassend natuurlijk en reed De Bonis vorig jaar niet bij Gerolsteiner? Ook niet verrassend dus. Verder reed Lobato tot 2008 bij... jawel, Saunier Duval...
Waar rijden Astarloa en Lobato nu eigenlijk?
Natuurlijk, maar het gaat ook niet specifiek over deze renners, maar dat zijn de mensen waarvan ik me herriner dat ze iets gewonnen hebben de laatste wekenquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:24 schreef Szura het volgende:
Ik vind Boasson Hagen nou niet echt verdacht. Daar is in de loop der jaren een normale stijgende lijn in te zien. En Eisel draait ook al een hele tijd mee net onder de top met af een toe een uitschieter
En ook Siutsou is een redelijke subtopper die af en toe tot mooie dingen in staat is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:24 schreef Szura het volgende:
Ik vind Boasson Hagen nou niet echt verdacht. Daar is in de loop der jaren een normale stijgende lijn in te zien. En Eisel draait ook al een hele tijd mee net onder de top met af een toe een uitschieter
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor een Albasini op zijn gebied. En Greipel. En Grabsch. En Martin enz.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En ook Siutsou is een redelijke subtopper die af en toe tot mooie dingen in staat is.
Maar dat is het juist. Columbia heeft gewoon gigantisch goed ingekocht en heeft daarom nu zo'n sterke ploeg. Talenten, zoals nu ook Guldhammer die waarschijnlijk gaat tekenen bij Columbia, worden heel snel binnengehaald en zo blijf je een erg sterk team houden. Dat mensen daaraan conclusies gaan verbinden in de trend van doping ligt aan die mensen zelf.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:51 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor een Albasini op zijn gebied. En Greipel. En Grabsch. En Martin enz.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:10 schreef JeMoeder het volgende:
De gehele Raboploeg. In Breukink's auto wordt 40 liter epo gevonden. In klassieke Rabobank-stijl geeft men Rasmussen de schuld.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:10 schreef JeMoeder het volgende:
De gehele Raboploeg. In Breukink's auto wordt 40 liter epo gevonden. In klassieke Rabobank-stijl geeft men Rasmussen de schuld.
Nou jaquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar dat is het juist. Columbia heeft gewoon gigantisch goed ingekocht en heeft daarom nu zo'n sterke ploeg. Talenten, zoals nu ook Guldhammer die waarschijnlijk gaat tekenen bij Columbia, worden heel snel binnengehaald en zo blijf je een erg sterk team houden. Dat mensen daaraan conclusies gaan verbinden in de trend van doping ligt aan die mensen zelf.
Eensquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:19 schreef GotenSSJ het volgende:
Iemand van de Columbia ploeg, waarom?
Te opvallend hoeveel die ploeg wint naar mijn mening, ze winnen werkelijk zowat alles wat los en vast zit.
Tja jij hebt sowieso iets tegen die ploeg als je de wielertopics er op nakijkt of nietquote:
Eigenlijk zitter er ook geen echte ronderenners in dat team. Een Rogers, Kirchen en Montfort kunnen zeker wat presteren, maar Rogers is meer een tijdrijder en Kirchen een klassieke renner die goed kan tijdrijden en klimmen, maar beide zijn ze niet gemaakt voor het hooggebergte. Montfort is nog jong. Voor de rest barst Columbia van hardrijders (Grabsch, Martin, Pinotti), sprinters (Cavendish, Greipel, Eisel), klassieke renners (Hincapie, Burghardt, Albasini) en alleskunners (Boasson Hagen, Lovkvist, Kirchen). Eigenlijk wel logisch dat ze veel etappes en klassiekers winnen, maar geen eindklassementen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach ja, Columbia. Ze doen niets wat niet binnen hun mogelijkheden werd geacht, maar het valt wel op dat ze allemaal tegelijkertijd ontbolsteren/doorbreken/bevestigen, terwijl er toch wel een hoop ploegen zijn waar veel talenten/subtoppers rondrijden.
Anderzijds verwacht ik dat ze, als we 't over het klassement hebben, er ook allemaal gaan doorzakken in de tweede helft van de Tour, zoals in de Giro ook al gebeurde (iets minder met Rogers).
Zou mijn suggestie ook zijn, maar hij verlaat verwacht ik na de eerste week de Tour, dus verwacht ik niet dat ie betrapt gaat worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:35 schreef Sjiznit het volgende:
Om maar eens mijn kanshebber op deze titel te nomineren: Cavendish. Onze vriendelijk vriend van het eiland Man. Uiteraard geen concrete bewijslast of wat dan ook. Alleen zijn hoofd en brede nek is voor mij al voldoende.
[ afbeelding ]
Cavendish rijdt de Tour gewoon uit hoor, dus waar jij het over hebtquote:Op maandag 22 juni 2009 13:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zou mijn suggestie ook zijn, maar hij verlaat verwacht ik na de eerste week de Tour, dus verwacht ik niet dat ie betrapt gaat worden.
Minder een zooitje vedetten dan Astana?quote:Op maandag 22 juni 2009 15:14 schreef KneiterS het volgende:
De sfeer in die ploeg is gewoon fantastisch. En het lijkt mij toch anders koersen, wanneer er al meer dan 40 overwinningen zijn dan wanneer je na 3 maanden toch echt je eerste overwinning moet halen of dat de sponsor anders opstapt. Die gasten brengen elkaar zo naar hun ieders level. Misschien is dat dan ook wel hun doping.
Dat sowieso. Als je nu al ziet dat het bij Astana in principe Contador vs. Armstrong/Leipheimer is. Dat heb je bij Columbia sowieso niet. Zo zie je ook dat Cavendish voor anderen werkt als die meer kans maken en zo werkt de rest ook veel makkelijk voor iemand als Cavendish.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Minder een zooitje vedetten dan Astana?
Sja ... Zubeldia en Popovych zijn bij Astana de zeer luxe knechten. Zubeldia zou bij een Euskaltel (daar zat hij toch ooit?) of Caisse d' Epargne kopman kunnen zijn. Popovych vind ik meer een renner voor Silence Lotto of Saxo bank. Al hebben ze bij Saxo al de broeders Schleck.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat sowieso. Als je nu al ziet dat het bij Astana in principe Contador vs. Armstrong/Leipheimer is. Dat heb je bij Columbia sowieso niet. Zo zie je ook dat Cavendish voor anderen werkt als die meer kans maken en zo werkt de rest ook veel makkelijk voor iemand als Cavendish.
Popovych reedt vorig jaar nog bij Silence Lotto, als knecht van Evans. Dat was nou ook niet bepaald een succes te noemen.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Sja ... Zubeldia en Popovych zijn bij Astana de zeer luxe knechten. Zubeldia zou bij een Euskaltel (daar zat hij toch ooit?) of Caisse d' Epargne kopman kunnen zijn. Popovych vind ik meer een renner voor Silence Lotto of Saxo bank. Al hebben ze bij Saxo al de broeders Schleck.
Hij zou misschien een vrije rol moeten hebben? Evans heeft ook geen knecht nodig. Die plakt toch wel.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:27 schreef Caws het volgende:
[..]
Popovych reedt vorig jaar nog bij Silence Lotto, als knecht van Evans. Dat was nou ook niet bepaald een succes te noemen.
Want?quote:Op maandag 22 juni 2009 19:46 schreef marrid12345 het volgende:
add mijn msn, marrid-101@hotmail.com!!
ik zie je op msn!
Ik zie jequote:Op maandag 22 juni 2009 19:46 schreef marrid12345 het volgende:
ik zie je op msn!
Geef ons ns wat meer info.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:46 schreef marrid12345 het volgende:
ik zie je op msn!
sletjequote:Op maandag 22 juni 2009 19:46 schreef marrid12345 het volgende:
ik zie je op msn!
Ga eens weg, die Martin is één van de grootste talenten op deze aardbol, als je dat niet ziet dan ben je stekeblind. In 2005 won hij is als ukkie van 20 de klimtijdrit in de Regio-tour... Martin koos er voor om z'n volledige belofte periode uit te doen, hij rijdt pas z'n 2de seizoen bij de prof's en boekt een normale progressie (is ook 5 kilo afgevallen). Hij was als belofte ook al 2de in de Ronde van de Toekomst en reed iedereen aan gort in Thuringen. Z'n eerste seizoen bij de prof's was memorabel, hoe hij de Hel v.h Mergelland won, 4 werd in de TT in Romandie en een dijk van een Ronde van Duitsland reed met een prachslottijdrit. Dit jaar is hij nog beter dan vorig jaar in het klimmen, tijdrijden blijft ie stabiel. Vorig jaar kreeg ie ook nooit een vrije rol, moest altijd knechten. Zulke soort insinuaties van jonge talenten die misbegrepen of niet gekend zijn maken me boosquote:
Hij rijd bij Columbia dus dan weet ik al genoeg.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:28 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Ga eens weg, die Martin is één van de grootste talenten op deze aardbol, als je dat niet ziet dan ben je stekeblind. In 2005 won hij is als ukkie van 20 de klimtijdrit in de Regio-tour... Martin koos er voor om z'n volledige belofte periode uit te doen, hij rijdt pas z'n 2de seizoen bij de prof's en boekt een normale progressie (is ook 5 kilo afgevallen). Hij was als belofte ook al 2de in de Ronde van de Toekomst en reed iedereen aan gort in Thuringen. Z'n eerste seizoen bij de prof's was memorabel, hoe hij de Hel v.h Mergelland won, 4 werd in de TT in Romandie en een dijk van een Ronde van Duitsland reed met een prachslottijdrit. Dit jaar is hij nog beter dan vorig jaar in het klimmen, tijdrijden blijft ie stabiel. Vorig jaar kreeg ie ook nooit een vrije rol, moest altijd knechten. Zulke soort insinuaties van jonge talenten die misbegrepen of niet gekend zijn maken me boos![]()
![]()
Martin is gewoon het grootste Duitse talent sinds Jan Ullrich, hij heeft ook een 10 maal grotere motor dan die overhypte Gerdemann...
Ooh nu ga je indirect ook Boasson Hagen, Greipel, Rogers en Lovkvist gaan beschuldigen.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:33 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hij rijd bij Columbia dus dan weet ik al genoeg.
Niet indirect die ploeg is gewoon niet te vertrouwen.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:37 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Ooh nu ga je indirect ook Boasson Hagen, Greipel, Rogers en Lovkvist gaan beschuldigen.
Alleen vraag ik me altijd af hoe mensen daarbij komen. Puur naar de overwinningen kijkend, kan ik me er iets bij voorstellen, alleen dan moet je wel totaal geen kaas gegeten hebben van het wielrennen. Je ziet dat veruit de meeste zeges behaald worden door sprinters, wat logisch is aangezien ze er daar veel van hebben, waaronder twee van de beste sprinters op dit moment (Cavendish en Greipel). En nu wil ik niet zeggen dat de door wimmers zo cynisch bekeken teamspirit alles met een team doet, maar daardoor is de druk wel weg als je door de sprinters al zoveel overwinningen hebt.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Niet indirect die ploeg is gewoon niet te vertrouwen.
Hee, het zijn wel fransen daar in de tour he?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:28 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Ga eens weg, die Martin is één van de grootste talenten op deze aardbol, als je dat niet ziet dan ben je stekeblind. In 2005 won hij is als ukkie van 20 de klimtijdrit in de Regio-tour... Martin koos er voor om z'n volledige belofte periode uit te doen, hij rijdt pas z'n 2de seizoen bij de prof's en boekt een normale progressie (is ook 5 kilo afgevallen). Hij was als belofte ook al 2de in de Ronde van de Toekomst en reed iedereen aan gort in Thuringen. Z'n eerste seizoen bij de prof's was memorabel, hoe hij de Hel v.h Mergelland won, 4 werd in de TT in Romandie en een dijk van een Ronde van Duitsland reed met een prachslottijdrit. Dit jaar is hij nog beter dan vorig jaar in het klimmen, tijdrijden blijft ie stabiel. Vorig jaar kreeg ie ook nooit een vrije rol, moest altijd knechten. Zulke soort insinuaties van jonge talenten die misbegrepen of niet gekend zijn maken me boos![]()
![]()
Martin is gewoon het grootste Duitse talent sinds Jan Ullrich, hij heeft ook een 10 maal grotere motor dan die overhypte Gerdemann...
Het parkoers wordt niet ieder jaar zwaarder. Het is al jaren ongeveer hetzelfde. Sinds de affaire van 1998 is het ook gebruikelijk dat er twee rustdagen zijn ipv 1, zoals daarvoor. Ook het aantal kilometers van de grote rondes is toen teruggebracht (in het verleden was het vaak tussen 3800 en 4000 km, nu is het meestal tussen de 3500 en 3700).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het zal wel weer een random persoon zijn die hoog in het klassement staat en toevallig tegen de lamp aanloopt door iets te opvallend te pieken, of aan het begin van het jaar een controle misgelopen is.
Ik snap overigens ook niet dat men een 'schone tour' wilt maar het parcours er ieder jaar weer zwaarder laat uitzien/maakt, er zijn nou eenmaal grenzen aan het menselijk lichaam en zodra je als organisatie die grenzen steeds hoger maakt is de kans dat de spelers vals gaan proberen te spelen ook groter, hoe goed je het ook probeert te controleren.
Ten eerste wordt het parcours van de Tour er door de jaren heen niet bepaald zwaarder op. Ten tweede doet het parcours er weinig toe, het gaat erom hoe hard je em fietst. En dat laatste past zich gewoon aan aan het parcours.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het zal wel weer een random persoon zijn die hoog in het klassement staat en toevallig tegen de lamp aanloopt door iets te opvallend te pieken, of aan het begin van het jaar een controle misgelopen is.
Ik snap overigens ook niet dat men een 'schone tour' wilt maar het parcours er ieder jaar weer zwaarder laat uitzien/maakt, er zijn nou eenmaal grenzen aan het menselijk lichaam en zodra je als organisatie die grenzen steeds hoger maakt is de kans dat de spelers vals gaan proberen te spelen ook groter, hoe goed je het ook probeert te controleren.
Vraag me af of Klöden nog meedurftquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:51 schreef JohnDDD het volgende:
Dit jaar betrapt:
Valverde
Contador
Menchov
Armstrong
Klöden
Zubeldia
Leipheimer
Ik zie in andere duursporten (bijvoorbeeld marathon) nou niet echt veel atleten die 4 weken lang(met twee rustdagen) ook maar de helft van hun afstand zullen/kunnen lopen, en zelfs daar worden zo nu en dan valsspelers gevonden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:59 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ten eerste wordt het parcours van de Tour er door de jaren heen niet bepaald zwaarder op. Ten tweede doet het parcours er weinig toe, het gaat erom hoe hard je em fietst. En dat laatste past zich gewoon aan aan het parcours.
Dat laatste ben ik het mee eens. Maar met pak 'm beet 37 per uur zou het prima kunnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik zie in andere duursporten (bijvoorbeeld marathon) nou niet echt veel atleten die 4 weken lang(met twee rustdagen) ook maar de helft van hun afstand zullen/kunnen lopen, en zelfs daar worden zo nu en dan valsspelers gevonden.
True het mag dan iets minder zwaar geworden zijn, maar mij kan je niet overtuigen dat je de tour, giro of vuelta met een gemmiddelde snelheid van 40 km/u kan rijden met alleen maar goede trainig en een gezond dieet.
Dat ben ik niet met je eens. Martin heeft, om maar een voorbeeld te nemen, ongeveer dezelfde groeicurve als een Gesink.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:35 schreef Cheese het volgende:
[..]
Mijn keuze ook.
Te snel te goed. Er bestaan geen mirakels in de wielersport.
Dat is vooral je eigen perceptie van wat kan en niet kan en niet kan. Ik vind het meestal al een wonder als mensen de marathon onder de 2 uur en 10 minuten lopen, omdat ik dat nooit zou kunnen. Maar dat betekent niet dat ik direct denk dat ze daarvoor doping gebruiken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik zie in andere duursporten (bijvoorbeeld marathon) nou niet echt veel atleten die 4 weken lang(met twee rustdagen) ook maar de helft van hun afstand zullen/kunnen lopen, en zelfs daar worden zo nu en dan valsspelers gevonden.
True het mag dan iets minder zwaar geworden zijn, maar mij kan je niet overtuigen dat je de tour, giro of vuelta met een gemmiddelde snelheid van 40 km/u kan rijden met alleen maar goede trainig en een gezond dieet.
Kijk jij serieus wielrennenquote:Op donderdag 25 juni 2009 00:35 schreef Cheese het volgende:
[..]
Mijn keuze ook.
Te snel te goed. Er bestaan geen mirakels in de wielersport.
En misschien nog een Fransman?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Een Duitser, een Spanjaard en/of een Italiaan.
Hier kom ik even op terug. Tony Martin gaat ons dit jaar bedriegen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:05 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Omdat ik Milram gewoon een dopingploeg vind. Geen idee waarom.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:06 schreef Szura het volgende:
Niemand die Dekker had, vind hem wel een beetje tellen
quote:
Tony Martin is niet dom ofzo, nu doping nemen jah dat is echt oerstom!quote:Op maandag 29 juni 2009 18:16 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hier kom ik even op terug. Tony Martin gaat ons dit jaar bedriegen.
Ben benieuwd hoe men nu richting de Rabobank gaat kijkenquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:16 schreef Blik het volgende:
niet dit jaar betrapt natuurlijk, december 2007
Tja, vorig jaar inde Tour doping gebruiken was al net zo domquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:18 schreef Ciolekfan het volgende:
[..]
Tony Martin is niet dom ofzo, nu doping nemen jah dat is echt oerstom!
Martin gebruikt echt evenmin doping als Kreuziger, Gesink of één ieder ander groot jong talent. Wat maakt het moe om Martin te verdedigen zeg, vanwaar deken jullie dat ie doping gebruikt? Geef me alstublieft wat argumenten...
Dat komt omdat de eerste drie CERA gebruikten waar ze op voorhand van dachten dat het niet opspoorbaar was. Wel een klein verschil.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Tja, vorig jaar inde Tour doping gebruiken was al net zo dom![]()
Maar toch worden Schumacher, Kohl, Ricco, Piepoli en Fofonov betrapt.
Dus dat argument van "zo dom zijn ze niet" kan wat mij betreft de prullenmand in.
Ze zullen het altijd blijven proberen
Nou, dan wordt Albert Timmer uiteindelijk winnaar!quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:34 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben eigenlijk bang dat er tijdens deze Tour opnieuw een groot dopingschandaal komt waarbij een zeer groot deel van de toppers in één keer betrapt wordt op een nieuw middel.
Bijv. Menchov, Evans, Sastre, Schlecks, etc.
Serieusquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat komt omdat de eerste drie CERA gebruikten waar ze op voorhand van dachten dat het niet opspoorbaar was. Wel een klein verschil.
Doe dan mijn adoptierenner Christophe Riblon. Die maakt als Fransman nog een grote kansquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:35 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, dan wordt Albert Timmer uiteindelijk winnaar!
Nou, ik juich een Nederlandse tourwinnaar toe. Da's namelijk veel te lang geleden!quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Doe dan mijn adoptierenner Christophe Riblon. Die maakt als Fransman nog een grote kans
Ben ik wel met je eens, en ik ben ook voor. Maar als het een jurybeslissing wordt, in een Franse koers, geef ik een Fransman meer kansquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, ik juich een Nederlandse tourwinnaar toe. Da's namelijk veel te lang geleden!
Gelukkig komt doping in andere sporten niet voor. Op de Fuentes-lijist stonden immers alleen maar wielrenners.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:06 schreef isogram het volgende:
Alweeeer een wielrenner niet naar de tour vanwege doping. What else is new...
Dat mensen nog steeds enthousiast kunnen zijn over deze 'dope show'.. onbegrijpelijk.
Grrrr Nadalquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gelukkig komt doping in andere sporten niet voor. Op de Fuentes-lijist stonden immers alleen maar wielrenners.Oh nee, alleen de namen van de wielrenners van die lijst waren naar buiten gekomen. Over de tennissers, voetballers en F1-coureurs is nooit meer gesproken. Daar hebben ze een mooie doofpot voor gevonden.
Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen. Maar nogmaals: wielrennen is nauwelijks anders dan andere topsport. De sport is vervuild, niet alleen het wielrennen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:06 schreef isogram het volgende:
Dat mensen nog steeds enthousiast kunnen zijn over deze 'dope show'.. onbegrijpelijk.
Tsja, wat wil je nou. Niet controleren en net doen of je het niet weet of zoveel mogelijk zondaars pakken en de sport schoner proberen te maken?quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:16 schreef Ereinion het volgende:
Op zich heeft hij wel een punt (hoewel hij het niet zo bedoelt). Als elk jaar een paar van je favorieten renners gepakt worden, neemt de lol die je beleeft aan de sport wel af. In de jaren '90 spuiten de meeste renners zich vol tot ze praktisch een hartaanval kregen, maar je had in ieder geval niet elk jaar meerdere toppers die gepakt werden.
Misschien focus je op het verkeerde, zoals anderen hier al aangaven stond half Spanje op de Fuentes lijst, dus niet alleen wielrenners. De UCI en ASO doen iets aan het dopinggebruik, daarom hoor je er zoveel over bij het Wielrennen. Bij andere sporten wordt het genegeerd omdat met bang is dat hele landscompetities opgerold moeten worden op bepaalde sporten schoon te krijgen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:06 schreef isogram het volgende:
Op die Fuentes-lijst waren wielrenners oververtegenwoordigd. En dopinggebruik in de wielrensport beperkt zich ook niet tot de Fuentes-lijst. Het is zo onderhand zinniger om een lijst van wielrenners te maken die NIET op één of andere wijze met doping in aanraking zijn geweest.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:12 schreef Wombcat het volgende:
Gelukkig komt doping in andere sporten niet voor. Op de Fuentes-lijist stonden immers alleen maar wielrenners.Oh nee, alleen de namen van de wielrenners van die lijst waren naar buiten gekomen. Over de tennissers, voetballers en F1-coureurs is nooit meer gesproken. Daar hebben ze een mooie doofpot voor gevonden.
Ik bestrijd dit. Er zal in andere sporten vast ook wel eens wat gebeuren, maar wielrennen is met grote afstand de koploper. Geen sport is zo door doping verwoest.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:19 schreef marcodej het volgende:
Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen. Maar nogmaals: wielrennen is nauwelijks anders dan andere topsport. De sport is vervuild, niet alleen het wielrennen.
De essentie van sport is dat je presteert zonder doping en dat je je aan de regels houdt die de betreffende sportbond hanteert. Maar ik deel je mening voor de volle honderd procent: Het zou zoveel makkelijker zijn als het gewoon allemaal eerlijk ging. Zoveel leuker en echter ook!quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:24 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het voor die wielrenners zelf ook sneu. Iedereen neemt uiteindelijk evenveel, ze zetten allemaal een prachtprestatie neer die ook nog eens niet onterecht tot stand is gekomen - want ze zitten toch allemaal vol met dope - maar uiteindelijk maken ze wel allemaal de kans om gepakt te worden en moeten ze een dubbelleven leiden. Het zou zoveel makkelijker zijn als het gewoon allemaal eerlijk ging.
Nee, van de 200 waren er circa 50 wielrenners. De aantallen uit andere sporten zijn niet genoemd voor zover ik weet, maar dat ging over hoofdzakelijk tennisers, voetballers en F1-coureurs. Die laatste zijn er niet veel van, dus dan moet het over een aanzienlijk aantal tennissers en voetballers gaan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:32 schreef isogram het volgende:
[..]
Op die Fuentes-lijst waren wielrenners oververtegenwoordigd. En dopinggebruik in de wielrensport beperkt zich ook niet tot de Fuentes-lijst. Het is zo onderhand zinniger om een lijst van wielrenners te maken die NIET op één of andere wijze met doping in aanraking zijn geweest.
Al jaren spelen deze renners met hun gezondheid, moeten ze dingen verborgen houden voor de buitenwereld, moeten ze de controleurs om de tuin leiden...gewoon allemaal stoppen, is er ook geen probleem meer. Maar ja, er zit altijd wel een rotte appel tussenquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:32 schreef isogram het volgende:
De essentie van sport is dat je presteert zonder doping en dat je je aan de regels houdt die de betreffende sportbond hanteert. Maar ik deel je mening voor de volle honderd procent: Het zou zoveel makkelijker zijn als het gewoon allemaal eerlijk ging. Zoveel leuker en echter ook!
Noem buiten turnen eens een sport die net zo zwaar is. Het is gewoon de zwaarste sport,vermoed ik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:32 schreef isogram het volgende:
[..]
Op die Fuentes-lijst waren wielrenners oververtegenwoordigd. En dopinggebruik in de wielrensport beperkt zich ook niet tot de Fuentes-lijst. Het is zo onderhand zinniger om een lijst van wielrenners te maken die NIET op één of andere wijze met doping in aanraking zijn geweest.
[..]
Ik bestrijd dit. Er zal in andere sporten vast ook wel eens wat gebeuren, maar wielrennen is met grote afstand de koploper. Geen sport is zo door doping verwoest.
[..]
De essentie van sport is dat je presteert zonder doping en dat je je aan de regels houdt die de betreffende sportbond hanteert. Maar ik deel je mening voor de volle honderd procent: Het zou zoveel makkelijker zijn als het gewoon allemaal eerlijk ging. Zoveel leuker en echter ook!
Ook echt dat ie er jaren naar is gevraagd door die Cecchini, en met een glashard gezicht is blijven liegen... Ergens wel knapquote:
Dat liegen is hij inderdaad wel sterk in. Maar goed dat zijn alle topsportersquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ook echt dat ie er jaren naar is gevraagd door die Cecchini, en met een glashard gezicht is blijven liegen... Ergens wel knap
Reken maar dat die klanten zijn van Fuentes.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Grrrr Nadal
Grrrr Alonso
Grrr Real Madrid (met hun kut koopziekte nu weer)
Daar is een leuk topic over.Stel je beste dopingteam voor de Tour opquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:48 schreef TLC het volgende:
Je kunt toch al een aardige Tourploeg samenstellen van renners die betrapt zijn op doping![]()
Valverde had zoveel handen boven zijn hoofd dat ze al blij zullen zijn dat ze toch al een veldslagje hebben gewonnen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:44 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Wat ik trouwens niet snap is waarom Valverde niet veel meer onder vuur ligt. Procedureel is die schorsing misschien niet terecht omdat het CONI een zak bloed ergens vandaan heeft getoverd via een niet officiele weg, maar ondertussen hebben ze met die (procedureel onrechtmatig verkregen) bloedzak wel aangetoond dat Valverdes bloed ook bij Fuentes lag. Waarom hebben ze niet sowieso meer van die zakken vergeleken met daarna opgenomen bloedmonsters...
Daarom zou het eens goed zijn, de pijlen eens te richten op de ploegleiders en ploegdokters. Ik heb meer het idee dat daar structureel iets mis zit, en dat zo nu en dan een individueel renner geslachtofferd wordt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:24 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het voor die wielrenners zelf ook sneu. Iedereen neemt uiteindelijk evenveel, ze zetten allemaal een prachtprestatie neer die ook nog eens niet onterecht tot stand is gekomen - want ze zitten toch allemaal vol met dope - maar uiteindelijk maken ze wel allemaal de kans om gepakt te worden en moeten ze een dubbelleven leiden. Het zou zoveel makkelijker zijn als het gewoon allemaal eerlijk ging.
Lag er dik bovenopquote:Op donderdag 2 juli 2009 10:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ongelooflijk.
Dat dit kan in Nederland!
quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ongelooflijk.
Dat dit kan in Nederland!
Dat er gekken rondlopen op deze aardkloot is bekend. Dat Kohl niet netjes is geweest is ook bekend. Maar dat hem dit is overkomen, is toch wel triest.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
Bernard Kohl (27) doodgeschoten
In zijn woonplaats Wenen is vanmorgen rond 11 uur oud-wielrenner Bernard Kohl doodgeschoten. De 27-jarige Kohl werd voor zijn huis tweemaal in de borststreek geraakt en overleed korte tijd later in het ziekenhuis.
Kohl raakte vorig jaar in opspraak door een positieve dopingtest in de Tour de France. Hij legde in de afgelopen tijd enkele belastende verklaringen tegen zijn manager en andere renners af bij de Oostenrijkse politie.
De Weense politie spreekt van een "zeer ernstig misdrijf" en is met meer dan 200 mensen op zoek naar de dader. Het zou gaan om een blanke man van ongeveer 25 jaar, met half-lang, krullend donkerblond haar en een slank postuur. Volgens onbevestigde berichten zou er op het lichaam van de overleden oud-wielrenner een briefje zijn achtergelaten met daarop de woorden "DEALER" en "DYNEPO". Het briefje zou met een mes in Kohl's borst bevestigd zijn.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
Bernard Kohl (27) doodgeschoten
In zijn woonplaats Wenen is vanmorgen rond 11 uur oud-wielrenner Bernard Kohl doodgeschoten. De 27-jarige Kohl werd voor zijn huis tweemaal in de borststreek geraakt en overleed korte tijd later in het ziekenhuis.
Kohl raakte vorig jaar in opspraak door een positieve dopingtest in de Tour de France. Hij legde in de afgelopen tijd enkele belastende verklaringen tegen zijn manager en andere renners af bij de Oostenrijkse politie.
De Weense politie spreekt van een "zeer ernstig misdrijf" en is met meer dan 200 mensen op zoek naar de dader. Het zou gaan om een blanke man van ongeveer 25 jaar, met half-lang, krullend donkerblond haar en een slank postuur. Volgens onbevestigde berichten zou er op het lichaam van de overleden oud-wielrenner een briefje zijn achtergelaten met daarop de woorden "DEALER" en "DYNEPO". Het briefje zou met een mes in Kohl's borst bevestigd zijn.
Nee.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:20 schreef Aalbers het volgende:
[..]
![]()
Geen woorden voor! Is dit echt serieus?!?!
![]()
quote:AMSTERDAM - Bernhard Kohl, die met wielrennen stopte nadat hij geschorst werd voor het gebruik van doping, heeft toegegeven dat hij andere sporters voorzag van verboden middelen.
Dat meldt de Oostenrijkse televisie- en radiozender ORF. De uitspraak van de Oostenrijker kan mogelijk leiden tot strafvervolging.
Als de gepleegde feiten dateren van na augustus 2008, toen er een nieuwe dopingwet in Oostenrijk van kracht werd, kan de ex-renner maximaal drie jaar cel krijgen.
Kohl vertelt in een bericht aan de zender: "De antidopingeenheid van de Oostenrijkse politie heeft de precieze informatie over wat ik gegeven heb en aan wie. Ik zal geen namen openbaar maken."
Raar hè?quote:
van Roy Sentjens zet je toch aan het denken (als reactie op TD).quote:"Ik moet dit nieuws ook van de pers vernemen. Dekker was een dag voor Kerstmis positief? Wie neemt er in die periode epo?
ditquote:Op donderdag 2 juli 2009 17:22 schreef TheZapster het volgende:
Ik zet mijn geld op Frank Schleck en Cancellara.
Is leuker als ze op dag 2 eruit worden gehaaldquote:Op donderdag 2 juli 2009 17:28 schreef Falco het volgende:
Wie nog meer? Ik moet morgen nog wel wat tourpooltjes aanpassen gok ik zo.
Ik denk dat ik Cancellara uit voorzorg ga vervangenquote:Op donderdag 2 juli 2009 17:32 schreef jmac het volgende:
[..]
Is leuker als ze op dag 2 eruit worden gehaald
Vino koerste voor Astanaquote:Op donderdag 2 juli 2009 17:39 schreef Ereinion het volgende:
Toen Vino gepakt werd was ik dolblij. Het zou wel balen zijn als Cancellara erbij is, maar ik denk dat de Saxo en Astana renners wel veilig zijn, daar wordt nooit iemand gepakt.
Dat was voor Bruyneel kwam, en het daar nog een cowboy-bende was bij Astana, Bruyneel renners worden nooit betrapt (als ze bij hem rijden tenminste, met ex-Bruyneel renners die betrapt zijn kan je zo ongeveer een half peloton vullen).quote:
Maar om te geloven dat renners die rijden voor een ploeg van Bruyneel niet gebruiken ...quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat was voor Bruyneel kwam, en het daar nog een cowboy-bende was bij Astana, Bruyneel renners worden nooit betrapt (als ze bij hem rijden tenminste, met ex-Bruyneel renners die betrapt zijn kan je zo ongeveer een half peloton vullen).
Exactly! (Of ze kopen ieder1 om!)quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:21 schreef du_ke het volgende:
Ze gebruiken zeker wel maar weten het beter te verbergen
Is die persbericht geschreven door het Turk dat bij jullie die stage loopt?quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:15 schreef jmac het volgende:
Vlak voor de start van de Ronde van Frankrijk komen mogelijk nog vier tot zeven positieve dopinggevallen naar buiten. Dit meldt de Franse krant L’Equipe donderdag.
Het gaat om positieve gevallen uit de dit jaar verreden Ronde van Zwitserland en de Ronde van Romandië. Voor zaterdag worden naar alle waarschijnlijkheid de namen bekend worden.
Volgens een zegsman kan er naast Thomas Dekker nog meer renners uitgesloten worden uit de Tour de France.
quote:UCI ontkent nieuwe dopinggevallen
Volgens de UCI zullen er voor de Tour de France geen nieuwe dopinggevallen bekend gemaakt worden. Eerder berichtte de Franse sportkrant L'Equipe over vier tot zeven nieuwe dopinggevallen.
De internationae wielerunie ontkent het gerucht. Woordvoerder Enrico Carpani: "Er staat bij de UCI niets op het programma omtrent dergelijke onthullingen."
Die reed niet in de RVZ, en volgens mij ook niet in Romandie. Kan dus niet op het lijstje staanquote:
Ok dan kan het dus wel. Overigens zie ik in de startlijst van Astana, Contador niet staan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:40 schreef akakedabra het volgende:
Contador reed wel in Romandie al zegt dat helemaal niets...
Hier kun je dat btw makelijk nalezen.. alle rondes staan op een rijtje
http://www.steephill.tv/tour-de-romandie/
Er is net een bericht boven je gegeven waarin staat dat er helemaal geen positieve gevallen meer komenquote:
beetje overbodig maar jij hebt gelijk... verkeerd gelezenquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:42 schreef zlakto het volgende:
[..]
Ok dan kan het dus wel. Overigens zie ik in de startlijst van Astana, Contador niet staan.
Jammerquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er is net een bericht boven je gegeven waarin staat dat er helemaal geen positieve gevallen meer komenEn dan toch dat kansloze gissen met namen
Fuglsang is een ex-mountainbiker die de dit jaar overgestapt is naar de weg. En het is algemeen geweten dat mountainbikers ook erg goede wegrenners kunnen zijn (zie ook maar Peraud die Frans kampioen tijdrijden is geworden dit jaar). Ik zie daar eerlijk gezegd niets verdachts aan. Kohl maakte echt reuzenstappen in één jaar.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Fuglsang is ook een gevalletje Kohl gok ik. Vanaf het eerste moment dat ik hem zo goed zag rijden in de Dauphine dacht ik dat er iets niet goed zat.
Saxo en Astana zijn slimme ploegen. Als die valsspelen, dan doen ze dat wel buiten competitie, de vorm van Cancellara zal in de Tour wel top zijn zonder dat er al te veel vieze dingen in zijn bloed zitten.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:01 schreef GotenSSJ het volgende:
Toch denk ik dat bijv een Cancellara ineens minder hard zal rijden dan in Zwitserland, gewoon omdat er naar buiten is gekomen dat ze op een nieuw middel testen, TD die gepakt is ed.
Ik vertrouw Cancellara niet echt, ik vind het een prachtige renner om te zien hoor, maar het lijkt zo onwerkelijk
Nu.nlquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:09 schreef APK het volgende:
[..]
Is die persbericht geschreven door het Turk dat bij jullie die stage loopt?
Die ploegen hebben hun begeleiding idd wel zo goed georganiseerd dat ze niet gepakt worden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Saxo en Astana zijn slimme ploegen. Als die valsspelen, dan doen ze dat wel buiten competitie, de vorm van Cancellara zal in de Tour wel top zijn zonder dat er al te veel vieze dingen in zijn bloed zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |