Dat zou wat zijn, dan komt er niemand in Parijs.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik vermoed iedereen die getest wordt.
Wim Vansevenant Tour winnaarquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, dan komt er niemand in Parijs.
Er is geen enkele topsporter schoon.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:00 schreef TheThirdMark het volgende:
De Tour du Doping heet niet voor niets zo.
Er is geen enkele wielrenner schoon.
Binnen geen enkele sport wordt zo vaak gecontroleerd als bij wielrennen. Dan pak je er ook meer. Doping komt helaas voor binnen zo'n beetje iedere sport. Misschien wel wat meer bij de sporten waarbinnen de verhouding tussen inspanning en tactiek wat meer doorslaat naar inspanning.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:56 schreef isogram het volgende:
Werkelijke sportliefhebbers zouden dit idiote circus boycotten totdat de wielersport zichzelf ECHT heeft verschoond van de doping. Geen enkele sport is zo verziekt door doping als wielrennen.
Onder welke steen leef jij? Dopingschandalen hebben al een paar jaar op rij grote invloed op JUIST ook de top van het klassement. Korte samenvatting van Wikipedia, over de laatste drie jaar:quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het zou me niks verbazen als er uit de top10 niemand betrapt wordt op doping. En stel dat iemand betrapt zou worden, zou het me dan ook niks verbazen dat het onder de pet wordt gehouden. Het is nu al te vaak gebeurd, niet zo best voor het imago.
En dat zijn dan alleen de laatste drie jaren. We zullen het nog even niet hebben over oud-winnaars als Bjarne Riis (Tour gewonnen op doping) of Marco Pantani en bolletjestrui-winnaar Virenque. Anders kijk je gewoon even naar de waslijst op deze pagina:quote:2008:
Tijdens de ronde betrapt op doping: Manuel Beltrán, Moisés Dueñas en Riccardo Riccò. Na de Tour bleek dat ook Dmitri Fofonov na de 18e etappe op doping is betrapt. Enkele maanden na afloop van de Ronde zijn de bloedmonsters van een aantal wielrenners onderzocht op Cera, een moderne vorm van EPO. Hierbij zijn de Duitser Stefan Schumacher (2 ritzeges en twee dagen in de gele trui), de Italiaan Leonardo Piepoli (1 ritzege) en de Oostenrijker Bernhard Kohl (winnaar bolletjestrui en nummer 3 van het eindklassement) betrapt op het gebruik van Cera.
2007:
Duitse renner Patrik Sinkewitz test positief op een te hoog testosteron-gehalte na een onaangekondigde dopingcontrole. Op 24 juli werd duidelijk dat kopman Aleksandr Vinokoerov van Astana na de door hem gewonnen tijdrit drie dagen eerder betrapt was op het gebruik van bloeddoping. Uit de test zou zijn gebleken dat Vino kort voor de etappe vreemd bloed toegediend heeft gekregen. Astana, met klassementsrenners als Andreas Klöden en Andrej Kasjetsjkin, verliet op aandringen van de Tourdirectie nog dezelfde dag de Ronde.
Het volgende dopinggeval was Cofidis-renner Cristian Moreni. Op 25 juli werd bekendgemaakt dat hij na de etappe naar Montpellier positief was bevonden op testosteron. Teammanager Eric Boyer, die in de dagen daarvoor fel had gereageerd op de perikelen bij Astana en de geruchten rondom Michael Rasmussen, kon weinig anders dan de volledige ploeg terugtrekken.
Op de late avond van 25 juli werd wereldkundig dat Michael Rasmussen door de directie van de Rabobank uit de Tour was teruggetrokken en op staande voet ontslagen. Hij had de interne regels van de ploeg en de UCI-reglementen overtreden door te verklaren dat hij in Mexico verbleef terwijl hij op trainingskamp was in de Dolomieten. Na enige discussie bleven de overgebleven Rabo-renners in de Tour. Denis Mensjov stapte echter de volgende dag gedemoraliseerd af.
Daags na afloop van de Ronde, op 30 juli, maakte de UCI bekend dat de Spanjaard Iban Mayo op de tweede rustdag bij een controle positief testte op het gebruik van EPO.
2006:
De ronde werd gewonnen door Floyd Landis, die na een enorme inzinking op spectaculaire wijze terugkwam en in de tijdrit het geel overnam van Óscar Pereiro. Enkele dagen na afloop werd echter bekend gemaakt dat Landis betrapt was op het gebruik van verboden middelen. Op 20 september 2007 riep de Internationale Wielerunie Pereiro uit tot winnaar. Deze beslissing werd bevestigd door de Société du Tour de France. Daarmee is de Ronde van 2006 de eerste in de geschiedenis waar de winnaar van werd geschrapt.
Eén dag voor het begin van de Ronde van Frankrijk 2006 werd er in de Spaanse media een lijst openbaar gemaakt met 200 sporters die doping zouden hebben gebruikt. Op de lijst staan ook de namen van 58 wielrenners waaronder de Duitser Jan Ullrich, de Italiaan Ivan Basso en de Spanjaard Francisco Mancebo, alle drie favoriet voor de eindzege in deze Tour. Kort nadat het nieuws bekend was geraakt, werden ze geschorst door hun respectievelijke ploeg en geweerd van deelname aan de Tour.
De ProTour-ploegen beslisten ook onderling om de geschorste renners niet te vervangen door andere renners. Mede daardoor en doordat vijf van de negen renners van Astana - Würth Team op de lijst stonden, raakte Astana niet meer aan het vereiste minimum van zes renners. Hierdoor werd ook Astana de start ontzegd, waardoor de Tour nog een van haar favorieten, namelijk Aleksandr Vinokoerov, verloor.
Dit soort reacties hoor je elk jaar weer. De wielrenners weten als geen ander hoe streng er tegenwoordig op doping wordt gecontroleerd. Toch gaan ze elk jaar weer massaal in de fout. En dan gaat het echt niet om een middeltje tegen astma, maar om overduidelijke gevallen van bloeddoping of EPO (en varianten daarvan).quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:58 schreef Vork het volgende:
Binnen geen enkele sport wordt zo vaak gecontroleerd als bij wielrennen. Dan pak je er ook meer. Doping komt helaas voor binnen zo'n beetje iedere sport. Misschien wel wat meer bij de sporten waarbinnen de verhouding tussen inspanning en tactiek wat meer doorslaat naar inspanning.
Maargoed, iedere wielrenner grijpt vele mogelijkheden aan als het gaat het toedienen van extra stoffen, preparaten en medicijnen die in veel gevallen niet op de dopinglijst staan of met een doktersverklaring mogen worden toegediend (zoals een medicijn voor astma, iets waar blijkbaar bijna iedere wielrenner last van heeft). Is dit doping of niet? Het hangt ook een beetje er vanaf wat je onder doping verstaat. In zekere zin gebruiken ze allemaal dus wel wat, maar zijn er regels en lijsten opgesteld die dus zouden moeten bepalen wat mag en wat niet.
Doping hoort helaas bij topsport, ik hoop er zo min mogelijk over te horen deze tour, maar ik vrees dat dat niet het geval zal zijn. Een nadeel van de groeiende controlemogelijkheden vind ik overigens wel dat renners maanden na hun dopinggebruik evengoed nog betrapt kunnen worden. Zo kijk je dus naar een tour die winnaars oplevert waarvan dan vele maanden later nog maar moet blijken of ze niet alsnog door de mand vallen. Het lijkt me voor een sporter ergens ook wel zuur om bijvoorbeeld maanden later te horen dat je een touretappe toch gewonnen blijkt te hebben, omdat degene voor je alsnog is betrapt op het gebruik van doping. Dan voel je je toch wel een beetje de Pereiro.
Daar werd wel op gezinspeeld, ja. Vraag me alleen af of ze daardoor niet juridisch in de problemen komen. Misschien daarom dat er relatief weinig renners "betrapt" worden. "Verdachte waarden" zijn geen spijkerhard bewijs.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:26 schreef Ericr het volgende:
UCI gaat toch nog een bommetje leggen onder de Tour?
Topsport is verwoest door doping, alleen bij de wielersport weten we het. Daar gaat men het verst met de dopingcontroles en -bestrijding. Het is uberhaupt de enige sport die een serieuze poging waagt iets aan dopinggebruik te doen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:25 schreef isogram het volgende:
[..]
Dit soort reacties hoor je elk jaar weer. De wielrenners weten als geen ander hoe streng er tegenwoordig op doping wordt gecontroleerd. Toch gaan ze elk jaar weer massaal in de fout. En dan gaat het echt niet om een middeltje tegen astma, maar om overduidelijke gevallen van bloeddoping of EPO (en varianten daarvan).
Dit soort reacties - sorry dat ik zeg - vind ik typerend voor de wielrenliefhebber die de realiteit niet onder ogen wil zien. Het had uit de mond van Mart Smeets kunnen komen, deze vergoeilijkende praatjes. Je hoort ze elk jaar weer. Relativeren, jezelf in allerlei bochten wringen en verschuilen achter gelegenheidsargumenten. Omdat we gewoon te beroerd zijn om toe te geven dat de wielersport compleet verwoest is door doping.
Wat écht zou helpen, is alle media-aandacht opschorten. Zonder media geen inkomsten, geen sponsoring en dus geen brood op de plank voor wielrenners.
Edit: ik zie dat je verderop wel relativeert. Het probleem is dat je wielrenners zit te kijken, van wie achteraf blijkt dat ze stijf stonden van de doping. Denk nog eens aan die Floyd Landis. Je wordt bedonderd waar je bij staat. En dat is precies het probleem van de wielersport; het valt niet meer serieus te nemen.
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel alleen te zeggen, dat het me niks zou verbazen dat, mocht iemand betrapt worden in de top10 men dit zal proberen onder de pet te houden. Juist omdat dopinggevallen al een paar jaar de uitslag bepalen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:19 schreef isogram het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij? Dopingschandalen hebben al een paar jaar op rij grote invloed op JUIST ook de top van het klassement. Korte samenvatting van Wikipedia, over de laatste drie jaar:
[..]
Ze zouden het niet met de mantel der liefde moeten bedekken. Ze zouden het juist moeten gaan goedkeuren. Dan komt 100% van de wielrenners naar buiten omdat ze preperaten gebruiken ed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een zinloze poging en ze zouden ook gewoon alles met de mantel der liefde moeten gaan bedekken, zoals in het tennis en in het voetbal gebeurt.
En het dan met terugwerkende kracht verbieden, de gebruikers levenslang schorsen en de schone sporters de tour laten rijdenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze zouden het niet met de mantel der liefde moeten bedekken. Ze zouden het juist moeten gaan goedkeuren. Dan komt 100% van de wielrenners naar buiten omdat ze preperaten gebruiken ed.
Ja en dan krijgen we binnen enkele jaren tientallen Simpsons, een compleet verziekte jeugd die op hun 30e overlijdt vanwege hartproblemen en dergelijke. Kortom top idee hoorquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze zouden het niet met de mantel der liefde moeten bedekken. Ze zouden het juist moeten gaan goedkeuren. Dan komt 100% van de wielrenners naar buiten omdat ze preperaten gebruiken ed.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op wat je zegt. Lees de reactie van marcodej maar eens. Die geeft een hele duidelijke uitleg. Als in andere sporten de dopingstrijd net zo aangepakt wordt als in het wielrennen, zou je zo over alle sporten spreken. Ja dus ook over voetbal, tennis, atletiek, zwemmen en al die andere sporten. Moet er dan helemaal geen sport meer uitgezonden worden op tv? Topsport zit nu eenmaal vol doping en dat krijg je er ook niet uit ook. Je kan wel de excessen aanpakken zoals de wielersport dat op dit moment.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:25 schreef isogram het volgende:
[..]
Dit soort reacties hoor je elk jaar weer. De wielrenners weten als geen ander hoe streng er tegenwoordig op doping wordt gecontroleerd. Toch gaan ze elk jaar weer massaal in de fout. En dan gaat het echt niet om een middeltje tegen astma, maar om overduidelijke gevallen van bloeddoping of EPO (en varianten daarvan).
Dit soort reacties - sorry dat ik zeg - vind ik typerend voor de wielrenliefhebber die de realiteit niet onder ogen wil zien. Het had uit de mond van Mart Smeets kunnen komen, deze vergoeilijkende praatjes. Je hoort ze elk jaar weer. Relativeren, jezelf in allerlei bochten wringen en verschuilen achter gelegenheidsargumenten. Omdat we gewoon te beroerd zijn om toe te geven dat de wielersport compleet verwoest is door doping.
Wat écht zou helpen, is alle media-aandacht opschorten. Zonder media geen inkomsten, geen sponsoring en dus geen brood op de plank voor wielrenners.
Edit: ik zie dat je verderop wel relativeert. Het probleem is dat je wielrenners zit te kijken, van wie achteraf blijkt dat ze stijf stonden van de doping. Denk nog eens aan die Floyd Landis. Je wordt bedonderd waar je bij staat. En dat is precies het probleem van de wielersport; het valt niet meer serieus te nemen.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:54 schreef Dpadnul het volgende:
[..]
Ja en dan krijgen we binnen enkele jaren tientallen Simpsons, een compleet verziekte jeugd die op hun 30e overlijdt vanwege hartproblemen en dergelijke. Kortom top idee hoor
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:00 schreef TheThirdMark het volgende:
De Tour du Doping heet niet voor niets zo.
Waar is het een kleutergrapje? Noem mij 1 speler die negatief getest heeft en ook geen andere zogenaamde ''supplementen en medicatie'' gebruikt heeft.quote:
Uhh, bijna iedereen die er nu rondrijdt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar is het een kleutergrapje? Noem mij 1 speler die negatief getest heeft en ook geen andere zogenaamde ''supplementen en medicatie'' gebruikt heeft.
Doe maar geen moeite, dat kan je niet simpel vanwege het feit dat die er niet zijn.
"Tour de Doping"quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar is het een kleutergrapje? Noem mij 1 speler die negatief getest heeft en ook geen andere zogenaamde ''supplementen en medicatie'' gebruikt heeft.
Doe maar geen moeite, dat kan je niet simpel vanwege het feit dat die er niet zijn.
Dat bedoel ik. Bijna iedereen in de tour gebruikt het een of het ander of allebei.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Uhh, bijna iedereen die er nu rondrijdt.
Dus jouw gebrek aan humor betekend dat de Tour dopingvrij is? Gaafquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
"Tour de Doping"
Dat is echt een grapje op Seth Gaaikema niveau. Niet grappig dus.
Nou, wat zou dat toch tof zijnquote:Op donderdag 11 juni 2009 18:37 schreef trxq het volgende:
Het zou tof zijn als armstrong dit jaar wordt gepakt, terwijl ie met heel veel moeite 10e wordt in het eindklassement zonder overwinning
Je hebt echt niet door hè dat je het over 'negatief' had. Dus vandaar mijn antwoord. Als je nu positief had gezegd, had ik bijna niemand.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Bijna iedereen in de tour gebruikt het een of het ander of allebei.
[..]
Dus jouw gebrek aan humor betekend dat de Tour dopingvrij is? Gaaf
Waarom Sanchez? Zoveel heel opvallende dingen heeft hij toch niet laten zien.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:05 schreef solaire het volgende:
ik gok dat de volgende renners het strengst worden gecontroleerd
-Lance en heel Astana
-de broertjes Schleck en Canc
-de Cervelotjes
-Team Columbia
-LL Sanchez
maar ik denk dat daar niemand daarvan door de mand gaat zakken, waar wel eens "slachtoffers" kunnen vallen:
-wat Katoesja aan klassementsrenners meeneemt
-een duitser met klassementambities
-een of twee jongens van "the clean team" inclusief een recidivist!
nou geen namen genoemd maar iedereen snapt wel wie ik bedoel lijkt me
Lees de zin eens goed. Lees de strekking van hetgeen ik gepost heb. Dan zul je zien dat ik doelde op het feit dat er niemand is die negatief getest is. Allemaal positief dus...quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je hebt echt niet door hè dat je het over 'negatief' had. Dus vandaar mijn antwoord. Als je nu positief had gezegd, had ik bijna niemand.
Het slaat voor het grootste deel nergens op wat je zegtEn je blijft met blaten en niet op steekhoudende argumenten reageren.
Dat wordt altijd wel heel makkelijk aangehaald als argument. Wat daarbij vergeten wordt is dat die uitgebreide dopingcontroles juist zijn ontstaan doordat keer op keer op keer doping werd ontdekt bij renners. Het is:quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op wat je zegt. Lees de reactie van marcodej maar eens. Die geeft een hele duidelijke uitleg. Als in andere sporten de dopingstrijd net zo aangepakt wordt als in het wielrennen, zou je zo over alle sporten spreken. Ja dus ook over voetbal, tennis, atletiek, zwemmen en al die andere sporten. Moet er dan helemaal geen sport meer uitgezonden worden op tv? Topsport zit nu eenmaal vol doping en dat krijg je er ook niet uit ook. Je kan wel de excessen aanpakken zoals de wielersport dat op dit moment.
En wie niet vind ik wat overdreven. Tuurlijk zijn er ook schone renners, alleen zijn we de laatste jaren zo doorgeslagen dat elk dopinggeval zo ver doorgegeneraliseerd wordt. Oh die is gepakt, dan zullen die, die en die het ook wel hebben gedaan (waar dan totaal geen bewijs voor is).
Hier geef ik je helemaal in gelijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:Het is:
Wijdverbreid dopinggebruik --> Uitgebreide controles.
Niet andersom.
Je vergeet wel wat stappen. Eigenlijk is het bij wielrennen:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet andersom.
Gedeeltelijk klopt dit natuurlijk wel, maar als je het vergelijkt met bijv. honkbal waar toch zeker ook de nodige dopinggevallen aanwezig zijn is het verschil toch wel erg groot.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet andersom.
Hoeveel jaar heeft men bij de wielersport wel niet geprobeerd om het onder de mat te vegen? Hoe belachelijk veel wielrenners hebben we wel niet horen ontkennen dat het een wijdverspreid fenomeen was?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je vergeet wel wat stappen. Eigenlijk is het bij wielrennen:
Gewone controles -> positieve sportlui -> schorsingen -> indicatie van wijdverbreid dopinggebruik --> uitgebreide controles.
Bij andere sporten is het:
Gewone controles -> positieve sportlui -> veeg onder de mat -> propere sport
Alle sporten zijn even verrot. Als er ergens meer worden betrapt, dan is dat omdat er harder wordt gezocht of omdat er bereidwilligheid is om op te treden
Maar steeds minder en minder, als je maar 90 minuten je tegenstander omver kan lopen, als je maar 3 uur harde ballen kan blijven over het net rossen, het wordt steeds essentiëler. De absolute top combineert nog kracht met techniek, maar daar vlak onder wordt de techniek doorgaans omver geblazen door de spierbundels.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Bij voetbal of tennis speelt conditie ook een rol, maar draait het daarnaast nog eens om techniek, tactiek, balgevoel en al die dingen die veel minder met doping te beinvloeden zijn.
Conditie verhogers ben ik met je eens. Spier vergroters niet. Veel spierweefsel = slechte opslag.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar steeds minder en minder, als je maar 90 minuten je tegenstander omver kan lopen, als je maar 3 uur harde ballen kan blijven over het net rossen, het wordt steeds essentiëler. De absolute top combineert nog kracht met techniek, maar daar vlak onder wordt de techniek doorgaans omver geblazen door de spierbundels.
Onderwerp de top 100 van het tennis aan de intensieve controles uit het wielrennen en je pakt er ook ongetwijfeld een stuk of 20/25 (en dan ben ik nog heel voorzichtig) .
Dat slaat nergens op. Nadal heeft spierweefsel te over en bij hem kan je toch niet aanmerken dat hij minder gaat serveren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Conditie verhogers ben ik met je eens. Spier vergroters niet. Veel spierweefsel = slechte opslag.
Spiervergroters pakken alle spieren aan. Ook de borstkas, en je kan van tennissers zeggen wat je wil, indrukwekkend is die bij hun nooit.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Nadal heeft spierweefsel te over en bij hem kan je toch niet aanmerken dat hij minder gaat serveren.
Valt tegen inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Spiervergroters pakken alle spieren aan. Ook de borstkas, en je kan van tennissers zeggen wat je wil, indrukwekkend is die bij hun nooit.
quote:Op maandag 15 juni 2009 12:05 schreef solaire het volgende:
hmm ik lees net op wielernieuws.nl dat er 50 wielrenners met verdachte waarden zijn, dan gaat het meer de vraag worden wie er mag starten in de tour.
Verdachte bloedwaarden zegt niet zoveel. Als iemand ziek is, heeft hij ook al variabele bloedwaarden. Het gaat erom bij hoeveel van die 50 het structureel variabel is.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:05 schreef solaire het volgende:
hmm ik lees net op wielernieuws.nl dat er 50 wielrenners met verdachte waarden zijn, dan gaat het meer de vraag worden wie er mag starten in de tour.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die heeft ie de laatste tijd wel redelijk bijgekweekt:
[ afbeelding ]
daar zal zeker een hoop selle italia actige renners tussen zitten maar ik kan me niet voorstellen dat Mc Quaid, dit:quote:Op maandag 15 juni 2009 12:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Verdachte bloedwaarden zegt niet zoveel. Als iemand ziek is, heeft hij ook al variabele bloedwaarden. Het gaat erom bij hoeveel van die 50 het structureel variabel is.
En daarnaast, het hoeven absoluut niet 50 renners te zijn van teams die meedoen in de Tour. Een zooitje PC-teams doet ook mee aan het bloedpaspoort.
Je kan wroeten wat je wil, maar als iemand positief test, dan test iemand positief. Daar is zo klaar als een klontje en vergt weinig 'wroetwerk'.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:44 schreef RM-rf het volgende:
Het is nog altijd zo dat de belangrijkste reden waarom een renner 'gepakt' wordt, meestal afgunst is of het niet geliefd zijn bepaalde machthebbende groepen....
Je kunt van Rasmussen veel beweren, maar als die gewoon netjes op de derde of vierde plek was blijven rijden en niet met overmacht in het geel was gaan rijden in 2007, had er geen haan gekraaid naar de aanwijzingen dat hij doping gebruikt had en die misgelopen controles..
De dopingcontroleurs en mensen die de uitkomsten zouden kunnen beinvloedden zijn momenteel ook een soort van 'Maffia' die kunnen besluiten wie wel, en wie niet de Tour _mag_ winnen...
willen ze eentje niet, komt er een mechanisme in beweging van een stevige lobbygroep, inclusief pers en allerhande personen binnen het 'wereldje' die net zo lang gaan wroeten totdat ze wat vinden om hen te slachtofferen, wat vroeger of later altijd gebeurt, tenzij er een wel heel sterke persoonlijkheid aan de andere kant staat die zelf een grote 'macht' heeft over het peloton/wereldje (Armstrong was uiteindelijk zo iemand, de laatste ... of hij die macht nog steeds heeft laat zich overigens enkel bewijzen als hij in de top tien zou komen en goed presteert... pas dan gaat men 'wroeten')...
Tja, dat willen natuurlijk degenen die controle hebben natuurlijk graag dat de mensen geloven... en een hoop mensen denken ook uit gemakszucht dat het zo makkelijk is:quote:Op maandag 15 juni 2009 12:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je kan wroeten wat je wil, maar als iemand positief test, dan test iemand positief. Daar is zo klaar als een klontje en vergt weinig 'wroetwerk'.
ik denk dat je gelijk hebt als je probeert te zeggen dat sommige blokken de interne medische verzorging wel iets beter hebben geregeld als pakweg de franse ploegen.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, dat willen natuurlijk degenen die controle hebben natuurlijk graag dat de mensen geloven... en een hoop mensen denken ook uit gemakszucht dat het zo makkelijk is:
als een renner niet positief getest is, zal hij vast dopingvrij zijn.
enkel, de doping-werkelijkheid.. waar bv Team Telekom ruim 10 jaar probleemloos een heel professioneel gerund dopingtoewijzingsbeleid erop nahoudt en pas keihard vallen en in de publiciteit komen als Telekom zn marketingbudget zeer sterk terugschroeft ....
ben je nu echt zo bleu om te denken dat dat een 'toevalligheidje' is?
dat toevallig voorheen al die renners niet gepakt werden omdat ze altijd maar dopingvrij waren of toevallig de verkeerde renners getest werden?....en 'plots' begonnen ze wel positief getest te worden (natuurlijk door 'nieuwe testmethodes')... toevallig natuurlijk, een 'gelukje' van de controleurs?
nee sorry, maar dat te willen geloven is mij net een rood pilletje teveel geaccepteerd te hebben, dat is 'leven in een droom'...
Niet dat iemand als Bjarne Riis nu zo'n goed record heeft (of misschien daarom, juist als voormalig grootgebruiker zal hij donders goed weten, waar de klepel zal hangen), maar ik kan goed begrijpen dat hij een ploeg heeft opgezet (CSC) die juist het testen en controleren van zn renners in eigen hand houdt, inclusief het publiceren van bloedwaardes ... en dat zal zeker meespelen dat zijn renners niet snel #extern' betrapt worden (alhoewel ik zeker niet vermoed of durf te stellen dat zijn renners 'vrij' zijn, enkel houdt hij die zaken gewoon heel sterk 'in eigen hand')
quote:McQuaid: 'Vijftig renners hebben verdachte bloedwaarden'
Er rijden momenteel vijftig renners in het peloton rond met verdachte bloedwaarden. Dat liet UCI-voorzitter Pat McQuaid (foto) zondag na de slotrit van de Dauphiné Libéré aan L'Équipe weten. De internationale wielrenunie kwam tot dit resultaat met het bijhouden van biologische paspoorten van renners.
Bonden, teams en renners worden deze week geïnformeerd. Volgens McQuaid zal de lijst de nodige gevolgen hebben voor de samenstellingen van de ploegen voor de Tour de France. 'Ik kan me niet voorstellen dat er een van deze renners meegaat naar de Tour de France,' aldus de Ier. 'We hebben dit paspoort samengesteld met behulp van experts. We zijn er klaar voor om het in de rechtbank te verdedigen.' (YK)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |