Tuurlijk, logisch. Alleen dáár zitten ook veel users die TBO nauwelijks of helemaal niet gevolgd hebben en er een aversie tegen hebben. Dus dan maar in de SC van het bunkerforum. Zo pragmatisch hè..quote:
Je was de hele tijd naakt?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:47 schreef Laysa het volgende:
ik zei het toch...mwaohahaha...pff en nu ben ik echt aankleden
Dan zijn het ook geen echte RLS'ers, dus hebben ze daar sowieso niets te zoekenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Tuurlijk, logisch. Alleen dáár zitten ook veel users die TBO nauwelijks of helemaal niet gevolgd hebben en er een aversie tegen hebben. Dus dan maar in de SC van het bunkerforum. Zo pragmatisch hè..
Als je erom blijft vragen dan zal dat vast wel een keer gebeurenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Smart thinking. Voor je het weet stoot je weer iemand tegen de borst. Of knie.
Dat maken we zelf wel uit.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:50 schreef D. het volgende:
[..]
Dan zijn het ook geen echte RLS'ers, dus hebben ze daar sowieso niets te zoeken
Ik lees overal mee. Ook in LIF enzo. Ook dat maken "we" helemaal zelf uit.quote:
Ik lees ook in heel veel mee, maar ik post eigenlijk alleen hier of in de GC RLS, omdat ik misschien wel een beetje éénkennig benquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik lees overal mee. Ook in LIF enzo. Ook dat maken "we" helemaal zelf uit.
It's amaaaaaaaaazing!
Kindertjes die vragen worden toch overgeslagen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Als je erom blijft vragen dan zal dat vast wel een keer gebeuren
ik durf amper in de Gc Rls te postenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik lees ook in heel veel mee, maar ik post eigenlijk alleen hier of in de GC RLS, omdat ik misschien wel een beetje éénkennig ben
Ik bemoei me bijna overal meequote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik lees ook in heel veel mee, maar ik post eigenlijk alleen hier of in de GC RLS, omdat ik misschien wel een beetje éénkennig ben
Hier ook regen (en onweer) maar heb geen natte poesquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef Laysa het volgende:
het regent...zo het boven raampje naar binnen boven op de kat...die op mn vloerbedekking lag...wat een gezeik
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:35 schreef D. het volgende:
[..]
Hier ook regen (en onweer) maar heb geen natte poes
dat zal je leren...grapjes over katten makenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:47 schreef D. het volgende:
Ik wilde een grapje maken over Poes aaien en met Kleine spelen toen ik ineens van internet afgegooid was
Ik kijk wel uit voortaanquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:48 schreef Laysa het volgende:
[..]
dat zal je leren...grapjes over katten maken
dat neem ik me ook altijd voor...alles netjes neerleggen...maar dan zoek ik wat en dan ligt alles weer overhoopquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:55 schreef evaxsis het volgende:
Hoi,
Mijn boekenkasten met wieltjes staan en op dit moment wordt er nog een linnenkast in het zijkamertje ik elkaar gezet, door de allerbeste (timmer)man
Nu kan ik eindelijk mijn linnengoed straks weer netjes in de kast leggen
bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:58 schreef Laysa het volgende:
en ik moet afwassen...dus ik ga maar even aan de slag
Wat een medelevenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:01 schreef Laysa het volgende:
[..]
ja anders raak je miss in paniek en dat wil ik niet
Ik mag het nu gaan inruimen want hij is klaar en ik ben weer ¤100,= lichterquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
dat neem ik me ook altijd voor...alles netjes neerleggen...maar dan zoek ik wat en dan ligt alles weer overhoop![]()
Timmerman?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:55 schreef evaxsis het volgende:
Hoi,
Mijn boekenkasten met wieltjes staan en op dit moment wordt er nog een linnenkast in het zijkamertje ik elkaar gezet, door de allerbeste (timmer)man
Nu kan ik eindelijk mijn linnengoed straks weer netjes in de kast leggen
* bokst NMNSquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:00 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Als je erom blijft vragen dan zal dat vast wel een keer gebeuren
Hij heeft de linnenkast ook in elkaar gezet en hij heeft planken voor daarin gezaagd en volgens mij heb ik hem toch echt horen tikkenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:16 schreef Gert het volgende:
[..]
Timmerman?
Het is soms wel weerbarstig spul, van Ikea, maar dat er een hamer aan te pas moet komen dat klopt volgens mij niet hoor.
Dat zal dan toch wel voor het achterwandje zijn geweestquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef evaxsis het volgende:
[..]
Hij heeft de linnenkast ook in elkaar gezet en hij heeft planken voor daarin gezaagd en volgens mij heb ik hem toch echt horen tikken
Of neem voor iedereen een kapsalon meequote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is die Eindhovense friettent daar een beetje goed? Ik ga direct uit 't werk. Of is 't een gevalletje 'wat is een waterfiets'
?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is die Eindhovense friettent daar een beetje goed? Ik ga direct uit 't werk. Of is 't een gevalletje 'wat is een waterfiets'
?
Dat denk ik wel, ik heb dat niet gezien want dat was in de zijkamerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat zal dan toch wel voor het achterwandje zijn geweest
Je kunt het toch ook in de trein op eten of is het een gevalletje van 'ik ga met de auto'?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
?
Een keer een OK broodje gehaald daar. Hoe het met de frituurmeuk is weet ik niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
?
Dat doe ik sowieso niet, ik heb er ook een pleurishekel aan als iemand anders dat doetquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:58 schreef Manu82 het volgende:
Je kunt het toch ook in de trein op eten of is het een gevalletje van 'ik ga met de auto'?
Ahquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:58 schreef Manu82 het volgende:
Je kunt het toch ook in de trein op eten of is het een gevalletje van 'ik ga met de auto'?
Toch maar teruglezen danquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:05 schreef Copycat het volgende:
Wat ís een waterfiets? Buiten een fiets te water.
weet jij dat nietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:05 schreef Copycat het volgende:
Wat ís een waterfiets? Buiten een fiets te water.
ach scattie toch das niet van die inslagquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:24 schreef D. het volgende:
Bliksem sloeg hier in
*nog hartkloppingen heeft van de knal
Ik hoorde hem ookquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:24 schreef D. het volgende:
Bliksem sloeg hier in
*nog hartkloppingen heeft van de knal
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:25 schreef D. het volgende:
[..]
Toch maar teruglezen dan
Een frietje met 2 frikandellen eronder
ja nijmegen bij onweer...oeh en weer een knal en flitsquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:29 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ik hoorde hem ook
En het stortregent hier nu
Nee, hij klopt altijd, maar net ietsje harder dan normaalquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:29 schreef Laysa het volgende:
[..]
ach scattie toch das niet van die inslag![]()
Jawel, dat is bak patat met twee frikadellen eronder.quote:
3quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef Laysa het volgende:
[..]
een friet speciaal met uitjes erbij en 3 frikandellen....en dan heb je ook nog een friet super
ghehe.......vals spelertquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jawel, dat is bak patat met twee frikadellen eronder.
Bij Laysa zijn het er 3quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
En van een taalpurist had ik toch wel verwacht dat ze frikandel ipv frikadel zou schrijvenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
ik zie het...ik maakte een foutjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:34 schreef D. het volgende:
[..]
Jij zei 3, en nee, zonder mag niet, want dan is het een frietje ,ayo/curry
Zijn allebei goed. Voor foodklanten gebruiken we hier steevast frikadel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:35 schreef D. het volgende:
En van een taalpurist had ik toch wel verwacht dat ze frikandel ipv frikadel zou schrijven
Ik heb geleerd dat frikadel toch echt fout is. De fabrikanten zetten ook frikandel op de verpakking. (al zegt dat ook niet allesquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zijn allebei goed. Voor foodklanten gebruiken we hier steevast frikadel.
Ik heb er nog steeds geen gehadquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:41 schreef Laysa het volgende:
ik krijg trek in een frietje waterfiets.....alweer
Ik hou toch liever de Dikke van Dale aan dan Wikiquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:41 schreef D. het volgende:
Ik heb geleerd dat frikadel toch echt fout is. De fabrikanten zetten ook frikandel op de verpakking. (al zegt dat ook niet alles)
Daarbij is frikadel ook iets anders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frikadel
Die (tenminste de online versie) zegt ook frikandelquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik hou toch liever de Dikke van Dale aan dan Wiki.
De papieren versie zegt allebeiquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:45 schreef D. het volgende:
Die (tenminste de online versie) zegt ook frikandel
ik bemoei me dr niet mee.....je kan het allebei etenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:46 schreef Disana het volgende:
Ik weet niet beter dan dat het toch echt alleen nog maar 'frikandel' mag zijn.
Heb je in 024 bij een friettent gewerkt dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:47 schreef Laysa het volgende:
[..]
owsow....tuurlijk heb ik die op...ik heb er wel duizenden zelfs moeten maken
Ik heb zelfs er nog nooit eentje gemaaktquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:47 schreef Laysa het volgende:
[..]
owsow....tuurlijk heb ik die op...ik heb er wel duizenden zelfs moeten maken
Ja. Van papyrus.quote:
024?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:48 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Heb je in 024 bij een friettent gewerkt dan?
een aantal seizoenen op de berendonck...vroeger....toen ik nog tiener wasquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:48 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Heb je in 024 bij een friettent gewerkt dan?
berendonck is leukquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:50 schreef Laysa het volgende:
[..]
een aantal seizoenen op de berendonck...vroeger....toen ik nog tiener was
al in geen jaren meer geweestquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:53 schreef Manu82 het volgende:
[..]
berendonck is leukbinnenkort weer eens heen
Ik heb gewoon heel saai spinazie met een tartaartje en een eitje gegetenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:44 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Frietje met en een frikaNdel speciaal
Patat friet is eigenlijk uit het italiaans afkomstig: "patatine fritte". gebakken aardappeltjesquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:52 schreef Deisyy het volgende:
Leuk we hebben weer een frikadel - frikandel discussie![]()
Dan ze de patat - frites discussie zo ook wel op gang komen
En die discussie bedoelde ik, de één zegt patat en de ander frietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:56 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Patat friet is eigenlijk uit het italiaans afkomstig: "patatine fritte". gebakken aardappeltjes![]()
En hier is het dan "patat friet", "patat" of "friet"
Is in Brabant wel gebruikelijkquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:58 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En die discussie bedoelde ik, de één zegt patat en de ander friet![]()
Jij zegt zeker ook friet?
Patat it is!quote:
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:01 schreef Laysa het volgende:
[..]
whahaha....rudie...Cc ontkracht je theorie
nou dat klinkt goed hoor...maak je maar geen zorgenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:03 schreef Deisyy het volgende:
Even mijn lege nest-gevoelens met jullie delen![]()
Mijn dochter belde net, vlucht was perfect, hotel is cool (wat me vaag lijkt voor die prijs) en ze gaat vanavond mee met een georganiseerde kroegentocht
Geboren en getogen. Maar een decennium in Am*Dam gewoond en daar ben ik ontBrabant qua taal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:02 schreef Deisyy het volgende:
Patat it is!![]()
Maar jij woont toch in Brabant of ben je niet van daar?
das heel herkenbaarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geboren en getogen. Maar een decennium in Am*Dam gewoond en daar ben ik ontBrabant qua taal.
Dan wilde je er wel heel graag vanafquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geboren en getogen. Maar een decennium in Am*Dam gewoond en daar ben ik ontBrabant qua taal.
Gelukkig, dan is mijn uitspraak niet ontkracht.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Da's alleen qua schrijftaal, dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan wilde je er wel heel graag vanaf![]()
Ik ken iemand die al een jaar of 30 hier in het westen woont, maar die brabantse tongval is nog duidelijk te horen.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:08 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Gelukkig, dan is mijn uitspraak niet ontkracht.
Daar was ooit eens een soorte van carnavalsliedje overquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Laysa het volgende:
[..]
das heel herkenbaar....eerst begrepen ze me daar niet...nu hier niet...gooi daar tussen in dat mn vader een maastrichtenaar was en mn moeder schots.....en dan snappen ze je helemaal niet meer
Die tongval heb ik ook nog wel, alleen praat ik geen Brabants. Heb ik trouwens nooit echt gedaan, ondanks dat mijn hele familie zo plat praat als maar mogelijk is. Vind het ook ontzettend lelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Deisyy het volgende:
Ik ken iemand die al een jaar of 30 hier in het westen woont, maar die brabantse tongval is nog duidelijk te horen.
ghehehehe lachen...maar dan anders bij mijquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar was ooit eens een soorte van carnavalsliedje over![]()
Mijn moeder komt uit Drachten
En mijn vader uit Maastricht
Ik ben een Friese kruidkoek
Maar gekneed uit Limburgs deeg.
Wat moeten jullie eigenlijk met deze info?
Zit je me te meppen omdat diegene hier al 30 jaar woont of omdat die brabantse tongval er nog niet uit is?quote:
dan hebje nijmeegs nog niet gehoord....tenzij je CBML hebt gevolgt...dan wel...Kally...zoals je niet wil zijnquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die tongval heb ik ook nog wel, alleen praat ik geen Brabants. Heb ik trouwens nooit echt gedaan, ondanks dat mijn hele familie zo plat praat als maar mogelijk is. Vind het ook ontzettend lelijk.
eej doe helemoal nie rijme niequote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar was ooit eens een soorte van carnavalsliedje over![]()
Mijn moeder komt uit Drachten
En mijn vader uit Maastricht
Ik ben een Friese kruidkoek
Maar gekneed uit Limburgs deeg.
Oh, het lukt me ook goed om met een "westerse" tongval te spreken en heb er al velen mee om de tuin geleid. Maar bij de echte westerlingen zou ik ws wel door de mand zijn gevallen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Friet, damnit. En iemand die niet weet wat een waterfiets is heeft niks te vertellen over dit onderwerp.
Dat tweede.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zit je me te meppen omdat diegene hier al 30 jaar woont of omdat die brabantse tongval er nog niet uit is?
Wow dat is echt een klein plaatsje.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:11 schreef MeraViglioSa het volgende:
ik ben geboren in Klundert, woon er al 26 jaar en ga er hoogstwaarschijnlijk nooit meer weg![]()
En mijn ouders hun familie hangen ook al minstens 3 generaties rond
Vind jij dat ik Brabants praat?quote:
ik nie...ik ken zelfs brabants....helll volendams kan ik nogquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:12 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Oh, het lukt me ook goed om met een "westerse" tongval te spreken en heb er al velen mee om de tuin geleid. Maar bij de echte westerlingen zou ik ws wel door de mand zijn gevallen.
Schnell.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind jij dat ik Brabants praat?
![]()
Oh nee. Niet weer een Brabanders zijn collectief dom discussie.
Friet! Frikandel!
Ik ga juist Rotterdams praten als ik dronken benquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:12 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Dat tweede.
Brabanders komen er nooit helemaal vanaf, wacht maar tot ze dronken zijn
Nou moe. Ik wist het de vorige keer ook al nietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Friet, damnit. En iemand die niet weet wat een waterfiets is heeft niks te vertellen over dit onderwerp.
Dat is wel weer zo.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:12 schreef dieenebart het volgende:
Brabanders komen er nooit helemaal vanaf, wacht maar tot ze dronken zijn
Ben jij het Hedy?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:11 schreef MeraViglioSa het volgende:
ik ben geboren in Klundert, woon er al 26 jaar en ga er hoogstwaarschijnlijk nooit meer weg![]()
En mijn ouders hun familie hangen ook al minstens 3 generaties rond
Nijmeegs is echt erg, ja. Wist ik al voor Kallyquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:10 schreef Laysa het volgende:
dan hebje nijmeegs nog niet gehoord....tenzij je CBML hebt gevolgt...dan wel...Kally...zoals je niet wil zijn
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ken er geenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nadeel: de politieagent is familie van zo'n beetje iedereen in het dorp.
Ik zeg ook frikandel. Bekt gewoon makkelijker, maar ik ben wel al drie jaar geleden gestopt met ze te eten.quote:
Hebben we het nu over Brabanders of Limburgers?quote:
Ook weer zoiets: de "noorderlingen" verbinden een zachte G meteen met Limburgquote:
ik kan het wel....heel erg goed zelfsquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nijmeegs![]()
Maar ik praat 't niet, gelukkig.
Twéé E'squote:
Maastrechse Friezenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hebben we het nu over Brabanders of Limburgers?
ja, nou.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:19 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Ook weer zoiets: de "noorderlingen" verbinden een zachte G meteen met Limburg nachtoverlast op straat:{w
Sorry, mijn toetsenbord kan me soms niet bijhoudenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Twéé E's![]()
![]()
Afspraak is er, ben weer weg
over friet en patat...blauw of blaaauw....aaautow of auto...dat soort verschillenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hebben we het nu over Brabanders of Limburgers?
Kom je toch een beetje in Utreg uit, als je het gemiddelde neemt. En da's ook plaot woar, jochie!quote:
Maar maar in Limburg praten ze toch met een zachte Gquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:19 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Ook weer zoiets: de "noorderlingen" verbinden een zachte G meteen met Limburg
Tofquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:19 schreef Laysa het volgende:
ik kan het wel....heel erg goed zelfs....maar ik praat ook gewoon abn...altijd tenzij ik mensen wil irriteren...
Che bello!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Twéé E's![]()
![]()
Afspraak is er, ben weer weg
ej kally kan dr nog een puntje aanzuigenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Tof. Wie wil nou niet Kalliaans kunnen praten
.
Dat wel, maar gooi niet alles op een "zachte-G"-hoop. Dat wlillen de Limbo's niet en de Brabo's ook niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar maar in Limburg praten ze toch met een zachte G
Kally's grote droom was om kapster te worden. Vraag het haar eensquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:22 schreef Laysa het volgende:
[..]
ej kally kan dr nog een puntje aanzuigen......ik heb een soort van kally als buurmeisje....miss is ze het wel stiekum
ze heet suzanne dus ik denk dat ze het niet is......ze klinkt overigens wel zo.....ze zei laatst nog tegen me....ik hap toch zoon zan in amporiam....quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:25 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Kally's grote droom was om kapster te worden. Vraag het haar eens
Ah joh, Limburgers willen met iets vergeleken worden; niet met brabo's, niet met Belgen en ook al niet met Duitsers. En je mag ze ook geen Hollander noemen. Blijft niet veel over dan behalve 'Prutsers'.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:25 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dat wel, maar gooi niet alles op een "zachte-G"-hoop. Dat wlillen de Limbo's niet en de Brabo's ook niet.
Ik gooi niks nie op een hoop niequote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:25 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dat wel, maar gooi niet alles op een "zachte-G"-hoop. Dat wlillen de Limbo's niet en de Brabo's ook niet.
Oooeh, jaj kan het ejt!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:27 schreef Laysa het volgende:
[..]
ze heet suzanne dus ik denk dat ze het niet is......ze klinkt overigens wel zo.....ze zei laatst nog tegen me....ik hap toch zoon zan in amporiam....
Ideetje voor Google Translate: Dialectenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:27 schreef Laysa het volgende:
[..]
ze heet suzanne dus ik denk dat ze het niet is......ze klinkt overigens wel zo.....ze zei laatst nog tegen me....ik hap toch zoon zan in amporiam....
En dat zegt iemand uit Roelofarendsveenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:27 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ah joh, Limburgers willen met iets vergeleken worden; niet met brabo's, niet met Belgen en ook al niet met Duitsers. En je mag ze ook geen Hollander noemen. Blijft niet veel over dan behalve 'Prutsers'.
En Brabanders worden in mijn ogen toch wel opgewaardeerd door met Limburgers vergeleken te worden, maar Brabanders kijken liever omhoog dan achterom, dus dat hebben ze niet door.
![]()
bier**carnaval**
![]()
Oh, da's dan wél weer leuk! Voor als je vriendin zich al een viswijf gedraagt, kun je haar in het Urks mailenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:29 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Ideetje voor Google Translate: Dialecten
Ik weet wel dat je lief bent. Je hoeft je niet te verontschuldigen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik gooi niks nie op een hoop nie![]()
Laysa maakte een grapje over haar vader die uit maastricht zou komen en daarom kwam ik met dat liedje
Dáár hebben ze pas een naar spraakgebrek. Sommige werkgevers zijn serieus niet te verstaan. Niet zonder Google Dialect althansquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:30 schreef D. het volgende:
[..]
En dat zegt iemand uit Roelofarendsveen
Ach zo kunnen we bezig blijven
Dat wilde ik even horenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:31 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Ik weet wel dat je lief bent. Je hoeft je niet te verontschuldigen.![]()
Dat wordt niets. Mensen met dialecten weten vaak zelf niet eens hoe je het schrijftquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:29 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Ideetje voor Google Translate: Dialecten
sssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttttttt......ik zal maar niet zeggen hoe mn vriendinnen me noemen....en daardoor ook me....as ik ap zn naimeegs proatquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:28 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Oooeh, jaj kan het ejt!![]()
Laat Gert het maar niet horen
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:27 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ah joh, Limburgers willen met iets vergeleken worden; niet met brabo's, niet met Belgen en ook al niet met Duitsers. En je mag ze ook geen Hollander noemen. Blijft niet veel over dan behalve 'Prutsers'.
En Brabanders worden in mijn ogen toch wel opgewaardeerd door met Limburgers vergeleken te worden, maar Brabanders kijken liever omhoog dan achterom, dus dat hebben ze niet door.
![]()
bier**carnaval**
![]()
In de GC RLS SC zijn ze ook heel goed in nijmeegs typenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:35 schreef Laysa het volgende:
[..]
sssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttttttt......ik zal maar niet zeggen hoe mn vriendinnen me noemen....en daardoor ook me....as ik ap zn naimeegs proat
je zou zeggen dat ik daar dan als een vis in het water zou zijnquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In de GC RLS SC zijn ze ook heel goed in nijmeegs typen![]()
Caro reed een keer te snel en toen is ze geflatst
Blubquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:39 schreef Laysa het volgende:
[..]
je zou zeggen dat ik daar dan als een vis in het water zou zijn
nat?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:39 schreef Laysa het volgende:
[..]
je zou zeggen dat ik daar dan als een vis in het water zou zijn
Dat doen de koeien hier in de buurt ook, flatsen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In de GC RLS SC zijn ze ook heel goed in nijmeegs typen![]()
Caro reed een keer te snel en toen is ze geflatst
Tenzij ze op het droge liggenquote:
dat lust ik nietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Tenzij ze op het droge liggen![]()
Over vis gesproken: De Hollandse nieuwe zijn er weer
Zo'n bruine sompige vlaaiquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:44 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dat doen de koeien hier in de buurt ook, flatsen.
Ik dacht dat dat de meeuwen warenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:44 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dat doen de koeien hier in de buurt ook, flatsen.
Die schijten gewoon op je auto, koeien doen dat eigenlijk helemaal nooit.quote:
Heb van beide eigenlijk nooit lastquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:47 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Die schijten gewoon op je auto, koeien doen dat eigenlijk helemaal nooit.
Dan heb je mazzel. Bij mij in de buurt is het best wel "beboomd" en ik heb het vermoeden dat er ook wel eens koeien in zitten.quote:
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:56 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel. Bij mij in de buurt is het best wel "beboomd" en ik heb het vermoeden dat er ook wel eens koeien in zitten.
Komen de ruitenwissers daar nog wel doorheen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:56 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel. Bij mij in de buurt is het best wel "beboomd" en ik heb het vermoeden dat er ook wel eens koeien in zitten.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:57 schreef D. het volgende:
[..]
Komen de ruitenwissers daar nog wel doorheen?
Nee prijsje zit er nog aanquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:02 schreef D. het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen tweedehandsjes waren?
Die schijten minder vloeibaar dan runderen, hou het dan maar op "gewone" koeienquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:00 schreef Chanel5 het volgende:
Gezien het formaat flats wat hier wel eens op de auto ligt, vermoed ik dat er olifanten in de boom zitten
Dat proef je gelijkquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:58 schreef Chanel5 het volgende:
Ze zijn dit jaar dan ook ruim 1 week later gevangen dan andere jaren.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:43 schreef Laysa het volgende:
[..]
ja jammer...als je door had gerijmd dan........maja....
en een peperroomsausjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:45 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Die ja, van dat ff om en om in de pan, met champignons
Ik snap 'm ineensquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:46 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik snap het ook niet...miss bedoeld pietje iets over een andere topic
Heb nog niet geproefd. Zag ook dat ze ietsje groter zijn dan de afgelopen jaren, alhoewel vorig jaar viel mee maar die 2 jaren daarvoorquote:
Had ik het toch goed gesnaptquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nee niet over een ander topic. Ik rijmde door op af nadat de eerste rijm kaduuk was gegaan. Alleen zat Laysa er met een post tussen dus sloef 't nergens meer op
.
aha...dan gaan we door.....quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nee niet over een ander topic. Ik rijmde door op af nadat de eerste rijm kaduuk was gegaan. Alleen zat Laysa er met een post tussen dus sloef 't nergens meer op
.
quote:
Nouja zeg, mot jequote:
Niets is lekkerder dan een dag op het water in de zon, windkracht vijf of zes, de haven in, een ietwat rood/bruin verbrand hoofd, blikjes koud bier en haringen met uien en daarna een tukje doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:48 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Heb nog niet geproefd. Zag ook dat ze ietsje groter zijn dan de afgelopen jaren, alhoewel vorig jaar viel mee maar die 2 jaren daarvoor
Klinkt heel goedquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Niets is lekkerder dan een dag op het water in de zon, windkracht vijf of zes, de haven in, een ietwat rood/bruin verbrand hoofd, blikjes koud bier en haringen met uien en daarna een tukje doen.
En die haring, die moet vet zijn, moddervet
behalve die haring vind ik het heel mooi klinkenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nou ja, niets is lekkerder is dan wel weer wat overdreven hè.![]()
Maar inderdaad, een lekkere moddervette haring in je keel laten glijden, samen met een blik bier in de ondergaande zon op het achterdek. Daar kan geen waterfiets tegenop, ook niet in de haven
Inderdaad, gewoon doenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:04 schreef Chanel5 het volgende:
Potverdorie, ik ga het doen.
Wat zou jij dan graag achterin je keel laten glijden?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:06 schreef Laysa het volgende:
[..]
behalve die haring vind ik het heel mooi klinken
Ik wou net gaan posten dat je kennelijk ons verlaten hadquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:06 schreef Laysa het volgende:
[..]
behalve die haring vind ik het heel mooi klinken
Normaal op een broodje maar nu, traditioneel, aan zijn staart door de uitjes gehaald en hoppetaaa. Hij is TOP. Morgen weer 1. We hebben er 5 gehaald en schoongemaakt waar we bij stonden.quote:
euhm..........briequote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wat zou jij dan graag achterin je keel laten glijden?![]()
Haring op een broodje is eigenlijk zonde. Ik doe het heel af en toe ook wel, maar 't is niet hetzelfde en het smaakt ook anders.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:11 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Normaal op een broodje maar nu, traditioneel, aan zijn staart door de uitjes gehaald en hoppetaaa. Hij is TOP. Morgen weer 1. We hebben er 5 gehaald en schoongemaakt waar we bij stonden.
nee hoor......ik blijf je] volgen totdat je gillend weg rentquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef D. het volgende:
[..]
Ik wou net gaan posten dat je kennelijk ons verlaten had
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:12 schreef Laysa het volgende:
[..]
nee hoor......ik blijf je] volgen totdat je gillend weg rent
Ook lekker met een glas wijnquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:15 schreef Chanel5 het volgende:
Ik ben meer een Camembert type, iets meer smaak.
Kernhem is ook lekkehhquote:
Er zijn nog winkels openquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:15 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik ook....maar heb geen brie of broodje in huis
Olijvenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:17 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Kun je het niet beter omdraaien, met een glas wijn....
owquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:18 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik zit een beetje aan huis vast deze week dus gaat niet lukken
Nu gaat D. vragen: Geboeid?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:18 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik zit een beetje aan huis vast deze week dus gaat niet lukken
jaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:20 schreef D. het volgende:
[..]
ow
Nouja, hou het in gedachte voor de eerstvolgende mogelijkheid
Ja ik ook! Eerst lustte ik geen van beiden maar je moet het inderdaad leren etenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:19 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Jaaa, heb ik een paar jaar geleden "leren"eten net zoals ansjovis.
alleen A is goedquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En als de haring op is, dan gaan we voor gerookte makreel, zo warm van het vuur.![]()
![]()
Trouwens, alleen vis met een A erin is goed en gezond hè, dat we het maar weten
Jij bent duidelijk ook een visliefhebberquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En als de haring op is, dan gaan we voor gerookte makreel, zo warm van het vuur.![]()
![]()
Trouwens, alleen vis met een A erin is goed en gezond hè, dat we het maar weten
wil je erover praten?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef Laysa het volgende:
[..]
was het maar zo....zou een stuk minder vervelend zijn
Maar wel lekkerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:22 schreef Chanel5 het volgende:
Paling![]()
maar er wordt gezegd dat dat toch niet zo gezond is
Had nooit gegeten en wil wel alles proberen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja ik ook! Eerst lustte ik geen van beiden maar je moet het inderdaad leren eten
Ik lust ze nog steeds allebei niet. Net als wijn trouwensquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja ik ook! Eerst lustte ik geen van beiden maar je moet het inderdaad leren eten
Gek genoeg eet ik het niet eens zo heel vaak. Het hangt een beetje van de omstandigheden af, maar door het niet te vaak te eten blijft het een enorm lekkernij.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk ook een visliefhebber
Dat je op mister D lijkt.quote:
Nee, ik heb altijd een hekel gehad aan de politie. Denken altijd dat ze heel wat zijn met hun uniformpjequote:
Zeetong is het ultieme,mits in roomboter gebakkenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Gek genoeg eet ik het niet eens zo heel vaak. Het hangt een beetje van de omstandigheden af, maar door het niet te vaak te eten blijft het een enorm lekkernij.
Daar ben ik even stil vanquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:24 schreef Laysa het volgende:
[..]
neuh....maar als je het wil weten moet je ff mn blog lezen op hyves
Paling op zich is hartstikke gezond, zolang er maar geen dioxine in zit. En dat vind je tegenwoordig vrij vaak vis, maar daar kan die vis niets aan doenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:22 schreef Chanel5 het volgende:
Paling![]()
maar er wordt gezegd dat dat toch niet zo gezond is
dat hoeft niet.....ik heb er compleet vrede mee....wat klinkt dat weer stom...maar het is wel zoquote:
Eens in de paar weken ga in lunchen met mijn zus lunchen bij een zeevishandel in Rotterdamquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Gek genoeg eet ik het niet eens zo heel vaak. Het hangt een beetje van de omstandigheden af, maar door het niet te vaak te eten blijft het een enorm lekkernij.
Nee idd daar kan de vis niets aan doen en je weet gewoonweg niet of het er in zit dussss, af en toe een palinkje moet kunnen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Paling op zich is hartstikke gezond, zolang er maar geen dioxine in zit. En dat vind je tegenwoordig vrij vaak vis, maar daar kan die vis niets aan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |