Is in Brabant wel gebruikelijkquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:58 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En die discussie bedoelde ik, de één zegt patat en de ander friet![]()
Jij zegt zeker ook friet?
Patat it is!quote:
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:01 schreef Laysa het volgende:
[..]
whahaha....rudie...Cc ontkracht je theorie
nou dat klinkt goed hoor...maak je maar geen zorgenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:03 schreef Deisyy het volgende:
Even mijn lege nest-gevoelens met jullie delen![]()
Mijn dochter belde net, vlucht was perfect, hotel is cool (wat me vaag lijkt voor die prijs) en ze gaat vanavond mee met een georganiseerde kroegentocht
Geboren en getogen. Maar een decennium in Am*Dam gewoond en daar ben ik ontBrabant qua taal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:02 schreef Deisyy het volgende:
Patat it is!![]()
Maar jij woont toch in Brabant of ben je niet van daar?
das heel herkenbaarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geboren en getogen. Maar een decennium in Am*Dam gewoond en daar ben ik ontBrabant qua taal.
Dan wilde je er wel heel graag vanafquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geboren en getogen. Maar een decennium in Am*Dam gewoond en daar ben ik ontBrabant qua taal.
Gelukkig, dan is mijn uitspraak niet ontkracht.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Da's alleen qua schrijftaal, dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan wilde je er wel heel graag vanaf![]()
Ik ken iemand die al een jaar of 30 hier in het westen woont, maar die brabantse tongval is nog duidelijk te horen.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:08 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Gelukkig, dan is mijn uitspraak niet ontkracht.
Daar was ooit eens een soorte van carnavalsliedje overquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Laysa het volgende:
[..]
das heel herkenbaar....eerst begrepen ze me daar niet...nu hier niet...gooi daar tussen in dat mn vader een maastrichtenaar was en mn moeder schots.....en dan snappen ze je helemaal niet meer
Die tongval heb ik ook nog wel, alleen praat ik geen Brabants. Heb ik trouwens nooit echt gedaan, ondanks dat mijn hele familie zo plat praat als maar mogelijk is. Vind het ook ontzettend lelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Deisyy het volgende:
Ik ken iemand die al een jaar of 30 hier in het westen woont, maar die brabantse tongval is nog duidelijk te horen.
ghehehehe lachen...maar dan anders bij mijquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar was ooit eens een soorte van carnavalsliedje over![]()
Mijn moeder komt uit Drachten
En mijn vader uit Maastricht
Ik ben een Friese kruidkoek
Maar gekneed uit Limburgs deeg.
Wat moeten jullie eigenlijk met deze info?
Zit je me te meppen omdat diegene hier al 30 jaar woont of omdat die brabantse tongval er nog niet uit is?quote:
dan hebje nijmeegs nog niet gehoord....tenzij je CBML hebt gevolgt...dan wel...Kally...zoals je niet wil zijnquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die tongval heb ik ook nog wel, alleen praat ik geen Brabants. Heb ik trouwens nooit echt gedaan, ondanks dat mijn hele familie zo plat praat als maar mogelijk is. Vind het ook ontzettend lelijk.
eej doe helemoal nie rijme niequote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar was ooit eens een soorte van carnavalsliedje over![]()
Mijn moeder komt uit Drachten
En mijn vader uit Maastricht
Ik ben een Friese kruidkoek
Maar gekneed uit Limburgs deeg.
Oh, het lukt me ook goed om met een "westerse" tongval te spreken en heb er al velen mee om de tuin geleid. Maar bij de echte westerlingen zou ik ws wel door de mand zijn gevallen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Friet, damnit. En iemand die niet weet wat een waterfiets is heeft niks te vertellen over dit onderwerp.
Dat tweede.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zit je me te meppen omdat diegene hier al 30 jaar woont of omdat die brabantse tongval er nog niet uit is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |