quote:Op maandag 8 juni 2009 20:29 schreef Raissa het volgende:
Ik heb even een poosje niet kunnen reageren daarom: Alle mooie nieuwe kindjes, welkom!
Mila heeft al een paar keer dingen overgepakt van de ene naar de andere hand, ze is ook echt druk bezig (al een poosje) met knuffels, die even groot zijn als zijzelf, naar zich toetrekken en dan aanvallen (met dr mond, zoals E. bij de rode draak deed)
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:54 schreef LovelyLady het volgende:
Wij kijken hier ook weinig tv. Sander mag vaak 's ochtends ff tv kijken als hij klaar is om naar school te gaan. Maar de laatste tijd zit dat er niet in omdat hij een grote mond heeft. Verder zet ik de tv niet aan voor Koen, hij kijkt er toch niet naar.
Vicky en Tess welkom hier...
* LovelyLady rammelt ook.
Ben vanmorgen nog op kraamvisite geweest... Koen is alweer bijna 1 het gaat me zo ontzettend hard dat als ik er te lang bij stil sta echt emotioneel van kan worden
nou, ik had het niet verwacht maar dat ding is hier zo'n succes dat ik snel maar 2 exact dezefden erbij besteld had (die dingen zijn trouwens best duur!)quote:Op maandag 8 juni 2009 22:11 schreef freecell het volgende:
Dat labeldoekje is hier echt geen interessant item
Niet beter dan elke andere willekeurige knuffel. Hij speelt liever met zijn speen.
Omdat hij genoeg buiten komt om zelf vit. D aan te maken en ik het onzin vind om iets extra's in dat lijfje te stoppen als hij bv krijgt, ik kan mij niet voorstellen dat er iets mankeert aan borstvoeding.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 07:15 schreef LovelyLady het volgende:
Jelief fijn dat je mannetje weer goed gekeurd is. Mag ik vragen waarom je ervoor gekozen hebt geen vit D te geven?
Hoiquote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:32 schreef Angel-Eyez het volgende:
Ik kom me ook maar eens melden hier.
Heb het veel te druk met Jari en het huishouden om te posten
Tess, wat ben je mooi!!
Ow ik heb ook een filmpje van mijn mannetje in de box (net geupload)![]()
Mag ik die hier spemmen?
hm lukt niet![]()
Ja ik ben supertrots op Jariquote:
probeer eens hans textiel .. die kleding zit hier goed, en sommige dingen vallen wel erg groot, maar dan gebruik ik dat als een maatje 74 ipv 68 oidquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef Estrys het volgende:
We hebben hier een probleem met broekjes mt 68. Ze passen perfect in de lengte in de taille zakken ze van zijn kontje. Op de een of andere manier heb ik ook nog geen broeken gevonden met knoopsgat elastiek. Iemand een idee welk merk.winkel het beste is voor hem?
H&M!!!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:24 schreef Estrys het volgende:
We hebben hier een probleem met broekjes mt 68. Ze passen perfect in de lengte in de taille zakken ze van zijn kontje. Op de een of andere manier heb ik ook nog geen broeken gevonden met knoopsgat elastiek. Iemand een idee welk merk.winkel het beste is voor hem?
`quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wie weet er of de luiers van huggie groot of klein vallen?
jaaaa daar is oeke ook met r humpiequote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:53 schreef oeke het volgende:Wat een fijn welkom zeg!
Leuk, weer een nieuw topic met andere posters om te ontmoeten!
Vicky en Tess, fijn dat het goed gaat met jullie! Kobus begint ook wat geel te worden.
Memmel en Morris, AE en Jari, hoihoi!
Hier gaat alles goed, wel weinig tijd meer om te posten, maar dat komt wel weer. We hebben een hele lieve kraamverzorgster en dat vind ik zo fijn! Dat stelt me heel gerust, nadat ik dat niet zo had met onze inval VK.
Kobus doet het zo goed, heel alert en mooi is hij!
We zijn bezig met borstvoeding maar dat komt maar langzaam op gang. Ben daarom
vandaag ook begonnen met kolven om het op gang te helpen. Maar het komt helemaal goed. [ afbeelding ]
nog even pronken met mijn ventje hoor!
Ik ook. Pampers gaan het beste.. althans bij Amber...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:17 schreef Kleurdoos het volgende:
En hier ook alleen maar pampers.. verder met alle luiers wel problemen gehad, uitslag en lekken. met pampers nog nooit
Pamperdoekjes ook trouwens.. net zo duur als andere doekjes bij de Action.
mwoah ik heb pampers sensitive en pampers lavendel (action en die sensitive ruik je niet zo, lavendel wel..maar ik ben dan ook een lavendelnerd)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:22 schreef texelonia het volgende:
Oeke wat een lekker ventje is Kobus
Vicky fijn dat het beter gaat nu met Tess!
Wij gebruiken ook pampers. Met Noah bevielen Kruidvat luiers ook wel goed, misschien dat we dat over een tijdje wel weer gaan proberen. Ik vind de pampers luiers alleen zo fijn smal en dun.
Doekjes gebruiken we AH merk. Pampers en Zwitsal vond ik te sterk ruikenZelfs na je handen was rook je het nog.
ik heb geloof ik ook niet alle soorten geprobeerd van elk merk, dus sensitive is misschien wel minder sterk jaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
mwoah ik heb pampers sensitive en pampers lavendel (action en die sensitive ruik je niet zo, lavendel wel..maar ik ben dan ook een lavendelnerd)
Dat het om zijn lipjes af en toe blauw wordt/is.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:32 schreef seilram het volgende:
AE, wat is dat? een masker? ik heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.
Absoluut!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Blondje vraag. Het is toch normaal dat Tyler heel erg moet wennen aan een lepel?
Elin slaapkopjequote:Op woensdag 10 juni 2009 02:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat mijn dochter me echt keihard belachelijk maakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb vandaag netjes een flesje melk bij elkaar getietperst, rijstebloem gekocht..
Mevrouw zou vandaag haar eerste rijstebloemflesje krijgen omdat ze toch wel heeeeeel erg vaak wakker werd sinds haar geboorte. (4-5x per nacht)
Dus ik dacht we proberen rijstebloem. dus ik heb alles klaargezet. Ik wacht.. en wacht.... EN WACHT NOG STEEDS. Die kleine etter
slaapt door
(nu al vanaf half 9)
quote:Op woensdag 10 juni 2009 06:10 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft gewon van 21.30 tot 3 uur geslapen en toen had ze honger... Niet zo gek natuurlijk. Toen wilde ze niet meer slapen. Ze lag wat te piepen en mekkeren en ik gokte krampjes... En ja hoor ze lag bij me en toen kwam er eem luchtje mijn neus in. En mevrouw had een knorbuikje. Fles van 30 was weer zo leeg en nu ligt ze in het licht te slapen. Ze is weer wat gelig.
hier ook een wakker ventje, om vijf uur.. alleen niet verdrietig maar vrolijkquote:Op woensdag 10 juni 2009 08:01 schreef freecell het volgende:
Hoe laat was Elin nou uiteindelijk wakker dan Koot?
De eerste keren doorslapen lag ik zelf halve nachten wakker met stuwing.
L. is trouwens vannacht een paar keer héél verdrietig wakker geweestecht om 4:00 en om 5:00
Volgens mij last van doorkomende boventand of iets dergelijks. Arm ding!
Misschien heeft iemand er wat aan.quote:Heeft je kind veel moeite om 's avond in te slapen of wordt het vaak 's nachts wakker, dan kun je de Wilson-methode eens proberen. De Engelse dokter Olwen Wilson heeft een slaapmethode ontwikkeld die bij 95% van alle kinderen binnen drie dagen in doorslapen resulteert. Het kan toegepast worden vanaf zes maanden tot vier jaar en is gebaseerd op de stelling dat kinderen alleen slapen als zij zich volledig veilig voelen.
Je brengt je kind naar bed en volgt het gebruikelijke bedritueel. In plaats van weg te gaan, blijf je in de kamer - in het zicht, maar uit de buurt van het bed. Troost je kind als hij begint te huilen, maar haal hem niet uit bed. Je blijft bij hem, totdat hij diep slaapt. Word niet boos en geef niet op of toe. Je zult misschien twee of drie zware nachten hebben, maar daarna zal je kind als een roos moeten slapen
Heej dat doe ik al heel vaakquote:Op woensdag 10 juni 2009 09:09 schreef Diaan73 het volgende:
VOor baby'tjes die nog niet willen/kunnen doorslapen, dit las ik net op een site:
[..]
Misschien heeft iemand er wat aan.
elin werd om 3 uur wakker.. dus niet helemaal doorslapen maar toch 7 uur in een rukquote:Op woensdag 10 juni 2009 08:01 schreef freecell het volgende:
[..]
En toch klinkt het allemaal lief
Volgens mij zijn alle baby's na een paar dagen wel één of twee dagen gelig?Tenminste alle baby's die ik ken wel!
dat doen we alquote:Op woensdag 10 juni 2009 09:09 schreef Diaan73 het volgende:
VOor baby'tjes die nog niet willen/kunnen doorslapen, dit las ik net op een site:
[..]
Misschien heeft iemand er wat aan.
Volgens mij wel heel veel baby's inderdaad. Seb was ook wat gelig een dag of twee, tenminste dat vond de kraamzorg. Het is wat lastig te zien bij zijn kleurquote:Op woensdag 10 juni 2009 08:01 schreef freecell het volgende:
[..]
En toch klinkt het allemaal lief
Volgens mij zijn alle baby's na een paar dagen wel één of twee dagen gelig?Tenminste alle baby's die ik ken wel!
Ook als je geen oogcontact met hem maakt? Dat werkt hier nl wel. Dan ga ik naast dr bedje zitten, steek mijn hand door de spijlen zodat ze me wel kan aanraken. Maar ik draai mijn gezicht weg. Omdat ze het anders ook allemaal te leuk vind en echtn iet gaat slapenquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:00 schreef freecell het volgende:
Diaan ik heb dat wel een geprobeerd om er bij te blijven (bij erg overstuur oid, normaal slaapt hij wel zelf), maar L vindt dat zo interessant dat hij niet gaat slapen
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ook als je geen oogcontact met hem maakt? Dat werkt hier nl wel. Dan ga ik naast dr bedje zitten, steek mijn hand door de spijlen zodat ze me wel kan aanraken. Maar ik draai mijn gezicht weg. Omdat ze het anders ook allemaal te leuk vind en echtn iet gaat slapen
wastie net als die van selene gister? dat was er aan de achterkant van de luier weer keurig uitgelopen. alles onder. romper, broekje, truitje. *alles*. snel maar in badje gedaan daaropquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:57 schreef LovelyLady het volgende:
*WARNING* SpuitluierpoepALARM *WARNING*
Nummerrrrrrrrrrrrr 4(denkbeeldige echo: ier ier ier)
* LovelyLady opent ramen en deuren
oh lieverd! ik had heel deze post niet gezien vanmorgen!! ik kan je iig vertellen dat ik een geweldige dag heb gehad met mijn dochter, ondanks dat jz erbij wasquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:14 schreef fIoortje het volgende:
DJMO, sterkte vandaag, ik hoop dat je toch geniet van een dagje met je dochter ondanks dat je ex en jeugdzorg erbij zijn.![]()
Diaan, ik was al zoiets van plan om te gaan proberen om mijn kindje te laten doorslapen, en als ik goed volhoudt dan zou het nog moeten werken ook dus?
fijn dat t goedgegaan is en dat je een fijne dag gehad hebt!quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
oh lieverd! ik had heel deze post niet gezien vanmorgen!! ik kan je iig vertellen dat ik een geweldige dag heb gehad met mijn dochter, ondanks dat jz erbij wasalsnog bedankt voor je goede wensen
straks fotospam
![]()
en sorry dat ik het niet eerder zag, ik was net een kip zonder kop in die twee uurtjes zonder jeugdzorg, had ik alles wel bij me etc)
Okquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
oh lieverd! ik had heel deze post niet gezien vanmorgen!! ik kan je iig vertellen dat ik een geweldige dag heb gehad met mijn dochter, ondanks dat jz erbij wasalsnog bedankt voor je goede wensen
straks fotospam
![]()
en sorry dat ik het niet eerder zag, ik was net een kip zonder kop in die twee uurtjes zonder jeugdzorg, had ik alles wel bij me etc)
Wat een kop met haar! Leuk filmpjequote:Op woensdag 10 juni 2009 20:18 schreef Angel-Eyez het volgende:
Dankzij DJMO eindelijk mijn Jari-filmpje
Jari aan het keutelen in de box dus, zijn vele trekjes komen bijna allemaal aan bod![]()
[ link | afbeelding ]
quote:
geen idee nog, medicatie waarschijnlijk en verder eerst bloedonderzoek afwachtenquote:Op woensdag 10 juni 2009 22:25 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
![]()
Bedankt allemaal voor de reacties
Dat filmpje kon ik jullie toch niet onthouden
En ben het eens met Kleurdoos, wil ook plaatjes van de andere verse baby's
@ Kleurdoos, ze gaan het verder onderzoeken, maar wat kunnen ze er eventueel aan doen? Ik vind het toch best wel eng klinken.
ooe! Leuk!quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:05 schreef freecell het volgende:
* freecell doet pets bij kleurdoos lijf
Oke, nou lijkt me wel vervelend in elk geval. Hopelijk is het goed te behandelen inderdaad.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
geen idee nog, medicatie waarschijnlijk en verder eerst bloedonderzoek afwachten
quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:27 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wat een kop met haar! Leuk filmpje
Kleine humpies*rammel*
Krijgt hij 4 flessen van 240cc?quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:54 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon was inderdaad vroeg, hij is vandaag hongerig, heeft om kwart voor 11 een fles met 240/8 leeggedronken. Het lijkt wel of hij een spurt maakt en meer voeding nodig heeft. Nou ja, over 1,5 week naar cb en daar bespreken.
Wat een leuk filmpjeen jouw stem is helemaal niet erg hoor
het is alleen heel erg altijd om je eigen stem terug te horen.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:11 schreef Fruppel het volgende:
Jeetje kleurdoos wat een narigheid!
Danique krijgt ook 4x200 (180+6) en heel soms een beetje extra als ze erg honger lijkt te hebben of als het warm is!
Ons mooie meisje heeft de waterpokken, kadootje van het KDV waar het al een tijdje heerste.
Vind haar zo zielig, ze is duidelijk haarzelf niet. Enorm hangerig (kan nu wel heel lekker met dr knuffelen) en heel erg huilerig. Ook slaapt ze stukken meer als anders!
Ongeveer 6 kilo. Mila krijgt ook 1 fles met rijstebloem, de laatste. Ze ligt nu lekker te pittenquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:19 schreef Diaan73 het volgende:
Nee Lennon krijgt normaal 4 x 210/7 en sinds 3 dagen 3x 210/7 en 1x 180/6 met rijstebloem, maar vandaag is hij erg hongerig en kreeg hij 1x 240/8 tussendoor.... Ik probeer altijd in te schatten hoeveel behoefte Lennon heeft. Hij heeft nu een paar dagen grote behoefte maar dat kan zomaar weer minder zijn. Hoe zwaar is Mila?
Aww, beterschap enje voor Danique. Zielig hoor, maar hoe kleiner hoe minder last, heb ik me laten vertellen.
Dan krijgt ze wel aan de lage kant, ze mag volgens mij 900 cc per dag hebben, dus zou 210/7 ook wel mogen. Maar als ze het hier gewoon goed op doet, lekker zo laten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:24 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ongeveer 6 kilo. Mila krijgt ook 1 fles met rijstebloem, de laatste. Ze ligt nu lekker te pitten![]()
Danique, beterschap!
Heb net even opgezocht, in het schema staat boven de 6kg 4 x 180cc + 6 schepjes, dus 800cc op een dag maar als je de 6kg x 150ml doet kom je op 900ccquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan krijgt ze wel aan de lage kant, ze mag volgens mij 900 cc per dag hebben, dus zou 210/7 ook wel mogen. Maar als ze het hier gewoon goed op doet, lekker zo laten.
Dat is inderdaad een beetje vreemd, maar zolang Mila genoeg eraan heeft, gewoon lekker laten zo. Heeft Lennon ook een hele tijd gehad.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:33 schreef Raissa het volgende:
[..]
Heb net even opgezocht, in het schema staat boven de 6kg 4 x 180cc + 6 schepjes, dus 800cc op een dag maar als je de 6kg x 150ml doet kom je op 900ccNou ja, zolang Mila geen moord en brand gilt zal het wel goed zijn
Overigens gaan niet alle flessen leeg, als ze er klaar mee is duwt ze hem weg.. Dus meer dr in doen zal geen effect hebben denk ik.
herkenbaar Memmel.. als het aan M. ligt was dit ook echt de laatste... ik weet het nu nog niet.. Nou ja, nu zeg ik, ja dit is de laatste keer geweest, maar ergens diep van binnen ben ik het er nog niet mee eensquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:31 schreef Memmel het volgende:
Ik heb er gewoon heel erg moeite mee te bedenken dat dit voor 80% zeker mijn laatste zwangerschap was. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat moment van die kleine die net geboren is en op je buik ligt nooit meer mee zal maken. en nou moet ik nog huilen ook...stomme ontzwangeren.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:31 schreef Memmel het volgende:
Ik heb er gewoon heel erg moeite mee te bedenken dat dit voor 80% zeker mijn laatste zwangerschap was. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat moment van die kleine die net geboren is en op je buik ligt nooit meer mee zal maken. en nou moet ik nog huilen ook...stomme ontzwangeren.
Zelfs dat zeg ik nu nog niet eens...dat was ik vrijdagavond om zes uur alweer vergeten, geloof ik.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
herkenbaar Memmel.. als het aan M. ligt was dit ook echt de laatste... ik weet het nu nog niet.. Nou ja, nu zeg ik, ja dit is de laatste keer geweest, maar ergens diep van binnen ben ik het er nog niet mee eens
laten we dit verder naar het "hoe gaat het met moeders"-topic trekken, maar ik rammel met die foto's zo in ritme helemaal mee hoor!quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:18 schreef LovelyLady het volgende:
Ik rammel ontzettend errugMaar ik ben echt een emotioneel wrak atm. Koen wordt over 3 weekjes 1.
Bij Sander had ik dit niet zo (andere omstandigheden ook) maar mén wat gaat de tijd hard !!!
quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:Dana kruipt nu echt...ook vooruit..op handen en knieen
![]()
* Bla_Bla_Bla is trots
Sorry dit was niet mijn bedoelingquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:30 schreef simmu het volgende:
laten we dit verder naar het "hoe gaat het met moeders"-topic trekken, maar ik rammel met die foto's zo in ritme helemaal mee hoor!
Jeeeej Goedzo Danaquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:Dana kruipt nu echt...ook vooruit..op handen en knieen
![]()
* Bla_Bla_Bla is trots
ja echt superliefquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:30 schreef simmu het volgende:
het ziet er zooooo lief uit he!
het is zo leuk om met bijvoeding te beginnenquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:40 schreef Kleurdoos het volgende:
dana wat goed
poging 2:
Ik heb elin haar papje maar met een lepel gegeven..ze mocht zelf de lepel vasthouden en naar haar mond brengen en t ging warempel op (60ml gekolfde melk en een EL rijstebloem) daarna badje want t was wel een slagveld
over 2 weken geef ik haar r eerste stronk brocolli
Maar daar beslis je toch zelf over Estrys?quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:02 schreef Estrys het volgende:
Hoe staat een KDV over het algemeen tegenover Rapley?Iemand een idee? Ik denk niet dat het hier wat gaat worden.
Maar hij is ook nog zo klein, dat hij dat extra voedsel de eerste tijd helemaal niet echt nodig zal hebben. En vanaf het moment dat ie dat wel nodig heeft, dan eet hij het ook sneller, echt hoor!quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:17 schreef Estrys het volgende:
Uiteindelijk beslis ik zelf dat wel maar ja je moet er wel de tijd voor nemen voor zoiets en ik denk dat het niet erg reëel is te denken dat dat met 12 kindjes op een groep gaat lukken om daar zoveel tijd voor te nemen. Seb is met de fles al enorm traag met eten, dus als hij het zelf moet doen dan kunnen we er denk ik wel een uur of twee voor uit trekken vrees ik.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:11 schreef renzell het volgende:
[..]
Maar daar beslis je toch zelf over Estrys?![]()
Kleurdoos;wat een ontzettend knap, leuk grietje is jouw dochter toch!!!Lekker, dat geknoei met zop'n lepeltje. Wij hebben ook (deels) gerapleyed hier. Garantstelling voor vele, fijne broccolikluiffoto's.
mijn persoonlijke mening, (en daar vraag je niet om dat weet ik) is dat als je zelf al ziet dat ze zelf kan eten, ze er ook echt wél aan toe is. waarom dan nog langer wachten? ik vind het een beetje sneu voor je dochter dat je dat haar nu onthoudt, omdat ze pas over twee weken zes maanden is .. sorry, je hebt er vast je redenen voor, maar ik wilde het toch even kwijt. die zes maanden is een richtlijn he, geen verplichte regel ...quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Hehehe Fons
Nah ik wil toch ook de 6 mnd grens aanhouden voor het vaste voedsel..al heb ik het idee dat Elin al wel in staat is om zelf te etenhet eerste hapje 'pap' slurpte ze naar binnen.. alsof ze zoog
en daarna kreeg ze door dat je het ook wel even in je mond kon hebben en ee beetje kauwachtige bewegingen maakte.
Wat geven de rapley moeders hun kindjes zoal?
is er uberhaupt een rapleytopic?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:17 schreef DJMO het volgende:
arme tesssterkte vicky
[..]
mijn persoonlijke mening, (en daar vraag je niet om dat weet ik) is dat als je zelf al ziet dat ze zelf kan eten, ze er ook echt wél aan toe is. waarom dan nog langer wachten? ik vind het een beetje sneu voor je dochter dat je dat haar nu onthoudt, omdat ze pas over twee weken zes maanden is .. sorry, je hebt er vast je redenen voor, maar ik wilde het toch even kwijt. die zes maanden is een richtlijn he, geen verplichte regel ...
tuurlijkquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
tuurlijk..iedereen mag het zelf weten. Maar Elin sneu noemen omdat ze niet al maanden volgepropt wordt met weetikveelwat gaat mij toch weer net iets te ver. Ik denk dat ik zelf wel weet wat het best is voor mijn knorfje. Ik kan namelijk wel voor mijzelf denken
Idd, een baby geeft niet aan dat hij wil eten.. hij vindt het interessant wat jij aan het doen bent met je handen en je mondquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:33 schreef texelonia het volgende:
Maar hoe weet je dat een kind eerder toe is aan vast voedsel? Want het eten uit je mond kijken IS toch helemaal geen teken dat ze honger hebben of iets anders eten willen?
Ze weten niet beter dan fles of borst, en als ze honger hebben willen ze dus fles of borst. Ze snappen toch nog lang niet dat als je iets anders in je mond stopt dat je honger dan ook overgaat.
Bovendien stoppen babies op een gegeven moment ALLES in hun mond. Speelgoed, etc. Hebben ze dan ook honger? Nee. Babies doen dat om dingen te leren kennen.
Wij wachten dus ook gewoon netjes tot 6 maanden
bij selene ging dat precies zo. we moesten van het cb al met 4 maanden aan de rijstebloem. en toen ergens tussen de 5 en de 6 maanden weigerde ze alles behalve papflesjes. en om dan alle flesjes pap te doen was me te gortig. toen had ik de cb-servicelijn gebeld (dan krijg je wijkverpleegkundige) en die raadde aan om dan toch maar met fruit te starten. dat gedaan en alles trok zich weer recht.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier was het zo dan Dana dr flessen niet meer goed dronk. Dat heb ik aangegeven op het CB. Zij kwamen toen met het voorstel te beginnen met bijvoeden in de vorm van een fruithapje.
Ze was toen 5,5 maand geloof ik.
qua methode maakt het idd weinig uit.. al zitten er voordelen en nadelen aan beide.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:18 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ben van mening dat als je je moederinstinct volgt je kind niets te kort doet. En of de een nou wil bijvoeden met 6 maanden of de ander met 4 maand moeten ze zelf weten. En volgens welke methode. Bij ons werd ook al geadviseerd om met 4mnd te gaan bijvoeden. Koen was volgens mij zelf 5 of 5.5 maand.
Oeke misschien kan je een lactatiedeskundige inschakelen? Geen idee of dat via de thuiszorg is/kan.
En even in het borstvoedingstopic kijken misschien hebben ze daar nog tips
Idd. ik heb intussen al genoeg kindjes gezien en eten gegeven en als ik het zo zie zijn het zelfs meestal eerder magere, iele kindjes die echt worden volgepropt met enorme hoeveelheden fruit en groenten. En eigenlijk komt het overgrote deel er al even snel weer langs onder uit, de hele dag door... Er wordt gewoon niet veel van opgenomen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:25 schreef Kleurdoos het volgende:
en daar is niets zieligsaan, eerder andersom.
De buggy's van MacLaren zijn erg goed maar ook wel prijzig. Ik ga zelf denk ik een buggy van Topmark kopen.. deze:quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
En dan nog een vraag over de kinderwagen. Die willen wij binnenkort verkopen, als Tyler niet meer in de bak past. We willen dan een gewone buggy, die je ook op de fiets mee kunt nemen. Maar welke is goed? Hij moet (bijna) plat kunnen. Bij Kim hadden we een eigen merk van Prenatal. Beviel op zich goed, maar niet zo sterk. Die is nu niet zo best meer.
Ohja, ik las dat er morgen downtime is, dus we zijn gewaarschuwd.
Okay... heb je hem een zetpilletje gegeven?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:53 schreef Estrys het volgende:
Hij moet veel hoesten als hij wakker is, maar dat doet hij al een week of twee. Verder niks zover ik kan beoordelen.
Ja maar ik had alleen die in huis van tot 5,5 kilo. Lijkt me niet erg toch? Hij slaapt wel lekker nou.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay... heb je hem een zetpilletje gegeven?
had DJMO je hulp nodig?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:55 schreef maffemuts het volgende:
/insluippost
Estrys beterschap met je kleintje!! kleine zieke kindjes zijn zielig, en mamma's en pappa's ook
Kleurdoos, Ik denk dat jij de post van DJMO niet helemaal goed begrepen hebt, ze zegt namelijk niet dat Elin sneu is, maar dat ze het sneu voor Elin vind dat je niets met Elin haar belangstelling doet.
Jammer dat jij dit verkeerd opvat en er daarna nog een gemene steek achteraan geeft in de trend van "Ik weet zelf wel wat het best is voor Elin en Ik kan namelijk wel voor mezelf denken" had ik niet achter jougezocht om eerlijk te zijn.
Wat betreft bijvoeden al dan niet, het is en blijft een discussie die eens om de zoveel tijd hier weer oplaait, wat door sommigen wel vaak vergeten wordt is dat elk kindje en elke ouder uniek is en zijn/haar gevoel volgen. Sommigen worden hierin bijgestaan door het Consultatiebureau, kinderarts en anderen door wat ze horen en lezen. Als iemand graag wil wachten tot 6 maanden met bijvoeden so be it, is iemand anders eerder so be it. Leer van elkaar maar vooral verdraag elkaar en geef op zn minst onderbouwde kritiek als je kritiek gaat geven op iemand die veel eerder begonnen is dan 6 maanden of juist wacht of later begint.
Tegenwoordig is men (helaas in sommige ogen) wel aan het stimuleren om niet meer vast te pinnen op de 6 maanden grens maar meer op het kind zelf te letten aangezien elk kind uniek is, Het standaard advies voor bijvoeding is inderdaad wel 6 maanden..
Als je buurvrouw het advies krijgt om van 12:15 tot 15:15 te gaan slapen, wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet toch ?
Anyway dat wilde ik even kwijt.
/uitsluippost
Heb al cinababy in huis. Vanmiddag ff bij de apotheek geweest en gevraagd wat ik beter kon nemen, cinababy of infacol. Apotheek adviseerde cinababy.. Vind het zo zielig voor d'r... ja ik weet het.. het hoort erbiij.. maar toch.. heb net gewoon ff mee zitten janken..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:48 schreef cattie het volgende:
Oh Vicky, dat is wel zo naar, die krampjes! Misschien heb je wat aan de tips in dat andere topic?
Ik denk dat jij mij, Ingrid bedoelt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:01 schreef owlet het volgende:
Kim, als je niet perse het nieuwste printje op de bekleding wil kan de kringloop wonderen doen qua buggy's. Wij hebben een maclaren bij de kringloop gehaald voor vijf euro
oeps, ja iddquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik denk dat jij mij, Ingrid bedoelt?
Kan idd eens bij kringloop kijken, volgens mij is er bij ons niet vaak buggys ed, meer kleertjes. Maar kijken kan altijd.
Ik had bedacht dat het mooi met kinderbijslag geld kan.
juh. lijkt prima te werkenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:41 schreef LovelyLady het volgende:
Hopelijk is het niets ernstigs Simmu, fijn dat jullie zo snel terecht kunnen. Heb je die truc met dat slaapzakje nog geprobeerd?
Jaaaaaaaa wat goed \o/quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:42 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja en vandaag gemaakt met telefoon dus baggerkwaliteit maar dit doet Koen ook sinds vandaag:
STAAN
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uhm welke meet? Weet van nixquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:00 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa wat goed \o/
ooooh
ga jij naar die meet vandaag?
Stoer!!!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:22 schreef Vicky het volgende:
De vk is net geweest voor de hielprik.. Tess gaf geen kick!
Feli Koen wat goedquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:42 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja en vandaag gemaakt met telefoon dus baggerkwaliteit maar dit doet Koen ook sinds vandaag:
STAAN
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik zal strakkies of morgen eens een foto maken, het ziet er echt zooo uit als koortslipquote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:03 schreef freecell het volgende:
Maar als het volgens de HA geen koortslip was, kan jij haar ook niet met een koortslip besmet hebben lijkt me zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |