abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:11:24 #201
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69954755
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:02 schreef Estrys het volgende:
Hoe staat een KDV over het algemeen tegenover Rapley?Iemand een idee? Ik denk niet dat het hier wat gaat worden.
Maar daar beslis je toch zelf over Estrys?

Kleurdoos;wat een ontzettend knap, leuk grietje is jouw dochter toch!!! Lekker, dat geknoei met zo'n lepeltje. Wij hebben ook (deels) gerapleyed hier. Garantstelling voor vele, fijne broccolikluiffoto's.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 11-06-2009 22:48:55 ]
pi_69954898
Die foto's wil ik ook. Ik vind mijn kind daar ook echt wel het type voor, voor zelf broccoli afkluiven. Ik vind het zelf alleen zo leuk om van die hapjes te knutselen
Beginnen bij de basis van het koken zeg maar. Wie weet wordt dat dan ooit nog eens wat
pi_69954910
hier geen enkel probleem gehad met het kdv over rapley. Niet zo benoemd maar aangegeven dat Pepijn zijn fruit in stukjes krijgt en niet als fruithap. En brood in stukjes.
(al heeft meneer wel een paar weken broodpap met een lepeltje gekregen, maar dat was omdat hij flink flesweigerde anders leefde op 20cc melk per dag, en ik dat toch net ff te gortig vond). Vanaf 8 maanden dronk hij op de opvang met hulp uit een open beker en at fruit en brood in stukjes.

Ik kan me niet voorstellen dat een kdv moeilijk doet als je vraag of een kindje niet met de oudere kindjes mee stukjes kan krijgen ipv een fruithap. En brood zelf mag eten ipv gevoert te worden.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:16:11 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_69955005
Wij gaan weer aan de Rapley! Nog een paar weken. Maar net als bij Ive zal Fee bepaalde dingen wel geprakt krijgen. En op het kdv moet ik het nog even bespreken. Als ze daar ook meedoen met Rapley zou het leuk zijn en anders krijgt ze daar gewoon geprakt fruit. Ik moet toch haar eten zelf meenemen, ik kan ook zo even wat appelmoes maken, of perenmoes e.d.
pi_69955047
Uiteindelijk beslis ik zelf dat wel maar ja je moet er wel de tijd voor nemen voor zoiets en ik denk dat het niet erg reëel is te denken dat dat met 12 kindjes op een groep gaat lukken om daar zoveel tijd voor te nemen. Seb is met de fles al enorm traag met eten, dus als hij het zelf moet doen dan kunnen we er denk ik wel een uur of twee voor uit trekken vrees ik.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:18:08 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_69955092
Op een babygroep zitten ze vaak lang aan tafel hoor! Want 12 kindjes voeden tegelijk gaat ook niet. Dus zelf eten is denk ik wel net zo snel/handig voor de leidsters.
pi_69955185
Tyler heeft er nog lang neit altijd zin in als hij fruithapje of groentehapje krijgt. Gisteren een klein stukje liga oid voor 4 maanden gehad Vond hij maar raar, wat moet je daar nou mee? Beetje likken en er naar kijken.
Maar hoe doen jullie dat? Tussen de flessen door neem ik aan. Maar als hij dan wat fruit eet bijvoorbeeld, wil hij de fles daarna haast niet meer. Hij eet te weinig om de fles te vervangen uiteraard. Vind ik wel lastig hoor, hij moet wel genoeg binnen krijgen.
pi_69955194
tsja het zou dus idd betekenen dat hij zoveel eet als dat hij gedaan krijgt in de tijd dat ze op de opvang aan tafel zitten. Wanneer je hem daarnaast voorlopig fv op verzoek blijft geven (en dus vermoedelijk langer en meer flessen dan wanneer je het eten aan alle kanten stimuleerd of naar binnenpropt) zal hij dat op andere momenten kunnen compenseren en dus echt niets tekort komen.
Zien eten doet eten werkt vaak echt goed op een kdv. Dus waarschijnlijk eet hij al snel veel meer en vlugger. Kindjes laten zichzelf niet zo snel uithongeren hoor.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:24:20 #209
105888 renzell
pi_69955402
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:17 schreef Estrys het volgende:
Uiteindelijk beslis ik zelf dat wel maar ja je moet er wel de tijd voor nemen voor zoiets en ik denk dat het niet erg reëel is te denken dat dat met 12 kindjes op een groep gaat lukken om daar zoveel tijd voor te nemen. Seb is met de fles al enorm traag met eten, dus als hij het zelf moet doen dan kunnen we er denk ik wel een uur of twee voor uit trekken vrees ik.
Maar hij is ook nog zo klein, dat hij dat extra voedsel de eerste tijd helemaal niet echt nodig zal hebben. En vanaf het moment dat ie dat wel nodig heeft, dan eet hij het ook sneller, echt hoor!
pi_69955405
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:11 schreef renzell het volgende:

[..]

Maar daar beslis je toch zelf over Estrys?

Kleurdoos;wat een ontzettend knap, leuk grietje is jouw dochter toch!!! Lekker, dat geknoei met zop'n lepeltje. Wij hebben ook (deels) gerapleyed hier. Garantstelling voor vele, fijne broccolikluiffoto's.
dank
pi_69955419
Nou, de komende twee weken blijft mijn baby nog alleen aan de fles Het gaat al zoooo snel
En inderdaad het zal vast wel sneller gaan dan. Maar kan het me ook niet zo voorstellen.

* Estrys steekt haar hoofd nog even in het zand
pi_69955529
Elin

Wij hebben het ook gecombineerd, soms een prakje, soms stukjes eten. Maar bij alles geeft ze zelf heel duidelijk aan of ze nog meer wilt eten of niet
Tegenwoordig wilt ze het liefst alles zelf doen en dan eet ze ook het beste.

Op het KDV doen ze hier niet moeilijk over. Ze kreeg eerst gepureerd fruit in t begin...ze kreeg toen thuis wel al stukjes, maar vond het nog een beetje eng als ik er zelf niet bij was. Maar ze vroegen op een gegeven moment zelf of ze al zelf stukjes fruit mocht eten omdat ze het idee hadden dat ze aangaf het zelf te willen doen

Soms is het hier een grote zooi als ze klaar is met eten, maar dat is niet erg...
pi_69956159
Wij gaan dit weekend weer lekker zwemmen zo leuk, dat soort dingen doen met je kind.
pi_69956489
Ik heb Elodietje deze week al eens aan een stukje brocolli laten knauwen. Waarom Fons hevig begon te protesteren: "Nee mama nee! Eodiete nog nie tande!"
pi_69956878
Hehehe Fons

Nah ik wil toch ook de 6 mnd grens aanhouden voor het vaste voedsel..al heb ik het idee dat Elin al wel in staat is om zelf te eten het eerste hapje 'pap' slurpte ze naar binnen.. alsof ze zoog en daarna kreeg ze door dat je het ook wel even in je mond kon hebben en ee beetje kauwachtige bewegingen maakte.

Wat geven de rapley moeders hun kindjes zoal?

is er uberhaupt een rapleytopic?
pi_69957151
ja dat is er volgens mij
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:09:48 #217
105888 renzell
pi_69957462
Ja, is er. Maar ik ben een doos met terugzoeken.

Je kunt je kind geven; broccoli (heel geschikt, ivm het 'stronkachtige' karakter ), banaan, appel, peer, wortel (ook een hit! ), de sperzieboon en/of peul (houdt lekker makkelijk vast in een kinderknuistje), gekookte pompoen ( ), komkommer, stukjes brood, (reepjes) courgette... Kortom, zo'n beetje alles!
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:17:41 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_69959584
dank!
pi_69962140
mijn kleine meisje heeft zo'n last vankrampjes ... ze krijst het soms uit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 juni 2009 @ 08:17:04 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69962483
arme tess sterkte vicky
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Hehehe Fons

Nah ik wil toch ook de 6 mnd grens aanhouden voor het vaste voedsel..al heb ik het idee dat Elin al wel in staat is om zelf te eten het eerste hapje 'pap' slurpte ze naar binnen.. alsof ze zoog en daarna kreeg ze door dat je het ook wel even in je mond kon hebben en ee beetje kauwachtige bewegingen maakte.

Wat geven de rapley moeders hun kindjes zoal?

is er uberhaupt een rapleytopic?
mijn persoonlijke mening, (en daar vraag je niet om dat weet ik) is dat als je zelf al ziet dat ze zelf kan eten, ze er ook echt wél aan toe is. waarom dan nog langer wachten? ik vind het een beetje sneu voor je dochter dat je dat haar nu onthoudt, omdat ze pas over twee weken zes maanden is .. sorry, je hebt er vast je redenen voor, maar ik wilde het toch even kwijt. die zes maanden is een richtlijn he, geen verplichte regel ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69963545
Ik haak even niet in op de rapley methode hoor dus ik kom even binnenvallen
Koen drinkt sinds deze week uit een tuitbeker, maar zijn melk nog in een fles. Zo aanhouden of is het verstandig om de melk ook in een tuit te doen.
En Sander heeft waarschijnlijk de 5e ziekte... dat kan voor die kleintjes toch ook niet zoveel kwaad? Het enige wat ik op internet zie is dat het een risico kan zijn voor zwangere vrouwen.
pi_69963646
Volgens mij is een beker altijd beter dan een fles, maar wél drinken is nog altijd belangrijker dan niet drinken dus als hij nog niet helemaal lekker uit een tuitbeker drinkt dan zou ik de broodnodige melk nog uit de fles geven, LL

Wat sneu voor Sander! Ik meen me te herinneren dat het idd alleen voor zwangere vrouwen een (klein) risico is. Beterschap!
pi_69963918
even jubelen: half zeven Oke hij begon al te piepen om half vijf maar speen en knuffels en het werd half zeven.
Ik heb Seb wakker gemaakt gisteravond om half elf. Ik had geen zin om er om 1 uur en om 6 uur uit te moeten.

En vandaag al de tweede keer deze week dat een van de leidsters SebJE zegt. grrrr ik vind het niet leuk als mensen SebJE zeggen. Dat is ook altijd he, kies je een lange naam gaan ze afkorten, kies je een korte naam gaan ze verlengen
pi_69964150
tegen ons zeiden ze bij het cb dat ze ofwel uit een flesje ofwel uit een gewone beker moet. geen tuitbekertje want dat werkt maar verwarrend dan.

pfoehee! wat heeft ze trouwens vandaag tot nu toe een pesthumeur!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69964348
Ik vind dat fles-beker-tuitbeker gedoe ook eigenlijk wel een stapje te ver gaan voor wat een CB moet adviseren. Ieder kid is anders, ieder huishouden is anders. Uiteindelijk leren ze prima drinken uit een beker, de een wat eerder dan de ander. Om nou regels te gaan bedenken over de beker waar je kind drinkt?
pi_69964980
Dana drinkt uit verschillende bekers/flesjes/tuitbekers
We zijn begonnen met alles wat geen opvolgmelk is uit een normale beker te geven. Ze krijgt nu sinds een weekje ook gewone melk en die krijgt ze uit een gewone beker of een klein flesje die ze zelf kan vasthouden. Water of roosvice krijgt ze nu uit een tuitbeker of gewone beker.
Alleen toen ze ziek was en koorts had wou ik bijhouden hoeveel ze precies dronk en kreeg ze het uit een flesje (omdat daar een maataanduiding opstaat)

Nu sinds een week geeft ze zelf aan dat ze liever uit een beker (of mijn glas ) drinkt. Dan staat er een tuitbeker voor dr en een glas bij mij en dan blijft ze naar mijn glas wijzen. (ik drink hetzelfde als zij)

En DJMO, waarom is het sneu als kleurdoos nog geen vast eten geeft. Elin weet niet wat ze "mist" Dus als ze liever tot 6 maanden wilt wachten ontneemt ze haar daar toch helemaal niks mee.
Laat dr lekker eerst een beetje wennen aan een lepeltje met pap...dat is toch helemaal prima?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:23:09 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_69965148
Zolang een kindje niet overduidelijk zelf aangeeft dat het mee wil eten, zie ik er geen kwaad in om geen vast voedsel aan te bieden. Echter toen ik op een gegeven moment een jochie van 9 maanden zag wat mijn meergranenbroodje bijna uit mijn handen pakte en het wilde verorberen terwijl hij eigenlijk alleen nog maar borstvoeding kreeg, toen had ik wel zoiets van "tja, dit vind ik te ver gaan".

Overigens, ik zou willen dat Ruben niet zozeer met ons eten bezig was en tot 6 maanden alleen op vloeibaar voedsel had gezeten, ik ben ervan overtuigd dat het veel beter voor de darmpjes is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69965365
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 08:17 schreef DJMO het volgende:
arme tess sterkte vicky
[..]

mijn persoonlijke mening, (en daar vraag je niet om dat weet ik) is dat als je zelf al ziet dat ze zelf kan eten, ze er ook echt wél aan toe is. waarom dan nog langer wachten? ik vind het een beetje sneu voor je dochter dat je dat haar nu onthoudt, omdat ze pas over twee weken zes maanden is .. sorry, je hebt er vast je redenen voor, maar ik wilde het toch even kwijt. die zes maanden is een richtlijn he, geen verplichte regel ...
oooh jij weer.

Let dan ook eens op!
Ze heeft nu gewoon nog steeds niets meer nodig dan borstvoeding! Waarom zou ik dat erin gaan proppen? Voor de leukigheid?

ik weet dat ze het al wel zou kunnen maar het heeft gewoon geen meerwaarde.
Als ik een 6 maanden grens het best aan kan houden omdat haar lichaam er dan waarschijnlijk beter aan toe is. Waarom waarom waarom...zou ik het nu dan doen?

Kijk nou eens naar Elin en JJ
JJ krijgt al bijna 2 maanden vast voedsel.. Elin alleen melk.. doet ze qua gewicht en ontwikkeling onder voor JJ? Nope.
pi_69965476
we mogen het allemaal lekker zelf weten

en er hier over kibbelen is dus zinloos! overigens krijgt selene meestal een flesje als we melk (of nutrixpap. ja, daar is ze nog steeds dol op *zucht*) doen. dus 's ochtends (nutrixpap), 's middags (flesje groeimelk) en 's avonds (nutrix weer). gezien het feit dat ze dan heerlijk tegen me aan komt liggen en duidelijk ligt te genieten blijven die er gewoon in. soms maak ik met de staafmixer een smoothie voor haar en die krijgt ze dan in een bekertje. vindt ze ook leuk
pi_69965626
tuurlijk..iedereen mag het zelf weten. Maar Elin sneu noemen omdat ze niet al maanden volgepropt wordt met weetikveelwat gaat mij toch weer net iets te ver. Ik denk dat ik zelf wel weet wat het best is voor mijn knorfje. Ik kan namelijk wel voor mijzelf denken
pi_69965922
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
tuurlijk..iedereen mag het zelf weten. Maar Elin sneu noemen omdat ze niet al maanden volgepropt wordt met weetikveelwat gaat mij toch weer net iets te ver. Ik denk dat ik zelf wel weet wat het best is voor mijn knorfje. Ik kan namelijk wel voor mijzelf denken
tuurlijk
dat is toch ook zo! en elin lijkt me niks sneu hoor. gewoon lekker niks van aantrekken
denk maar aan de lol van strakkies samen een banaantje eten (vanochtend nog gedaan met seleentje en de kat). ps: voor degenen die rapley willen doen: pas op met dieren want de baby heeft zo in de gaten dat beestjes lokbaar zijn met eten. tegen etenstijd van selene hangen er hier altijd 2 katten rond bij de kinderstoel
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:03:03 #233
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_69966431
Kobus, wat een mooi ventje en die voetjes.... zwijmel.

Wat bijvoeding betreft: ik wil in principe ook wachten totdat Lennon 6 maanden is, maar als hij tekenen geeft dat hij eerder wil of wij hebben het idee dat hij behoefte krijgt, zal ik daar zeker wat mee doen. Ik vind dat JJ al heel snel bijvoeding heeft gekregen, maar als hij daar behoefte aan heeft, prima toch? Maar als een andere baby daar minder behoefte aan heeft en het gewoon goed doet, ook prima.

Ik ben ook van plan de twee methodes te combineren, zoals het maar uitkomt..... en brood gaat zeker in stukjes Trouwens is zo'n stuk broccoli niet warm voor de handjes of eten ze het koud?? ow dat is een vraag voor het rapley topic... sorry. Ik zal me daar eens inlezen tegen de tijd dat het zover is
Make love, not war ☮
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:33:57 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69967384
Maar hoe weet je dat een kind eerder toe is aan vast voedsel? Want het eten uit je mond kijken IS toch helemaal geen teken dat ze honger hebben of iets anders eten willen?
Ze weten niet beter dan fles of borst, en als ze honger hebben willen ze dus fles of borst. Ze snappen toch nog lang niet dat als je iets anders in je mond stopt dat je honger dan ook overgaat.
Bovendien stoppen babies op een gegeven moment ALLES in hun mond. Speelgoed, etc. Hebben ze dan ook honger? Nee. Babies doen dat om dingen te leren kennen.

Wij wachten dus ook gewoon netjes tot 6 maanden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:39:24 #235
114177 Diaan73
pi_69967564
Tex, ik bedoel eigengelijk wanneer Lennon behoefte lijkt te hebben aan meer eten. Hij krijgt nu 4 flessen van 210/7 en de laatste fles aangevuld met rijstebloem. Als deze hoeveelheid voeding niet meer voldoende isen hij dus ontevreden/onrustig/hongerig is, zou 1x een bijvoeding een optie kunnen zijn, omdat hij eigenlijk ook niet meer dan 1 liter flesvoeding per dag mag.
Make love, not war ☮
pi_69967634
Ik moet 3 juli weer naar het CB en dan gaan ze advies geven over vast voedsel. De WVK zei, bijvoeden raden we aan pas bij 6 maanden. Nou luister ik niet vaak naar het CB maar in dit geval vind ik het advies prima.

Seb wil alleen maar op zijn buik liggen en hij spuugt nu dus ook weer behoorlijk. Komt duidelijk door zijn beweeglijkheid. Hij wil ook niet vastgehouden worden, zeker niet zoals een echte baby want dan wil meneer al op zijn buik draaien. Hij kan wel terugdraaien inmiddels maar dat wil hij niet want op zijn buik is veeeel leuker
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:42:35 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69967662
Lovelylady Linde is bijna 2 en ze drinkt nog steeds zowel uit de fles, de tuitbeker, rietjesbeker en een gewone beker Ligt er maar net aan wat er schoon uit de vaatwasser komt en wat er in moet. Dingen die erg vlekken (bessensap) krijgt ze bv uit een tuitbeker/rietjesbeker omdat de kans op omvallen dan veel kleiner is en water/diksap/roosvicee weer uit een gewone beker.
pi_69967814
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:33 schreef texelonia het volgende:
Maar hoe weet je dat een kind eerder toe is aan vast voedsel? Want het eten uit je mond kijken IS toch helemaal geen teken dat ze honger hebben of iets anders eten willen?
Ze weten niet beter dan fles of borst, en als ze honger hebben willen ze dus fles of borst. Ze snappen toch nog lang niet dat als je iets anders in je mond stopt dat je honger dan ook overgaat.
Bovendien stoppen babies op een gegeven moment ALLES in hun mond. Speelgoed, etc. Hebben ze dan ook honger? Nee. Babies doen dat om dingen te leren kennen.

Wij wachten dus ook gewoon netjes tot 6 maanden
Idd, een baby geeft niet aan dat hij wil eten.. hij vindt het interessant wat jij aan het doen bent met je handen en je mond
pi_69967988
Hier was het zo dan Dana dr flessen niet meer goed dronk. Dat heb ik aangegeven op het CB. Zij kwamen toen met het voorstel te beginnen met bijvoeden in de vorm van een fruithapje.
Ze was toen 5,5 maand geloof ik.
pi_69968093
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier was het zo dan Dana dr flessen niet meer goed dronk. Dat heb ik aangegeven op het CB. Zij kwamen toen met het voorstel te beginnen met bijvoeden in de vorm van een fruithapje.
Ze was toen 5,5 maand geloof ik.
bij selene ging dat precies zo. we moesten van het cb al met 4 maanden aan de rijstebloem. en toen ergens tussen de 5 en de 6 maanden weigerde ze alles behalve papflesjes. en om dan alle flesjes pap te doen was me te gortig. toen had ik de cb-servicelijn gebeld (dan krijg je wijkverpleegkundige) en die raadde aan om dan toch maar met fruit te starten. dat gedaan en alles trok zich weer recht.
pi_69968637
Als ik deze verhalen zo lees is het best ingewikkeld zo'n baby!

Ik heb wat meer energie, loop al lekker op te ruimen en te doen, maar ik heb ook last van kraamtranen en dan eigenlijk vooral over het drinken aan de borst. Het gaat echt moeilijk hier.

Maar eten is denk ik ook wel het meest emotionele aspect van mama zijn als ze zo klein zijn. Je wil het liefste dat je kindje groeit en gezond is.

En Elin is een schatje met de pap in haar haar!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_69968707
Ik ben van mening dat als je je moederinstinct volgt je kind niets te kort doet. En of de een nou wil bijvoeden met 6 maanden of de ander met 4 maand moeten ze zelf weten. En volgens welke methode. Bij ons werd ook al geadviseerd om met 4mnd te gaan bijvoeden. Koen was volgens mij zelf 5 of 5.5 maand.

Oeke misschien kan je een lactatiedeskundige inschakelen? Geen idee of dat via de thuiszorg is/kan.
En even in het borstvoedingstopic kijken misschien hebben ze daar nog tips

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2009 12:20:07 ]
pi_69968744
Ahw Oeke..ik hoop dat Kobus snel de borst pakt, jammer dat het zo moeilijk gaat.
En die kraatranen ghe ik was meer een kraamtranerlachbui..gewoon omdat het zo stom is om vanuit niets een jankbui te krijgen
pi_69968755
och oeke, *troost*. en het is allemaal idd best ingewikkeld soms. maar ook leuk hoor

mijn draakje sloeg weer toe. ze kan (blijkbaar....) ristjes openmaken. van slaapzakjes. iemand enig idee hoe ik haar nu in bed leg? dekentje kan al helemaal niet want daar kruipt ze onder/op/in.
pi_69968786
Simmu slaapzakje omdraaien zodat rits naar binnen dicht gaat en dan een kiertje openlaten om daar het sluitinkje in te proppen. Werkte hier tijdelijk maar duurt even voordat ze dat systeem weer doorhebben En tegen de tijd dat ze het door hebben dan houden ze er ook vaak weer mee op
Snap je hem nog?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2009 12:22:42 ]
pi_69968870
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 12:18 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ben van mening dat als je je moederinstinct volgt je kind niets te kort doet. En of de een nou wil bijvoeden met 6 maanden of de ander met 4 maand moeten ze zelf weten. En volgens welke methode. Bij ons werd ook al geadviseerd om met 4mnd te gaan bijvoeden. Koen was volgens mij zelf 5 of 5.5 maand.

Oeke misschien kan je een lactatiedeskundige inschakelen? Geen idee of dat via de thuiszorg is/kan.
En even in het borstvoedingstopic kijken misschien hebben ze daar nog tips

qua methode maakt het idd weinig uit.. al zitten er voordelen en nadelen aan beide.
Maar ook de CB's beginnen nu met de 6 mnd grens te werken.
Dit omdat dus bewezen is dat het lichaam eten beter kan verwerken vanaf 6 maanden.. en als je kindje gewoon goed groeit op borst of flesvoeding tot die 6 maanden..dan lijkt het me juist onnodig om eerder te beginnen omdat het dan juist slechter is voor het lichaam ipv beter.
Als je kind niet goed meer groeit of moeilijk doet met de fles.. dan zou ik ook eerder beginnen. Maar zoals ik al zei.. hier is het niet nodig en daar is niets zieligs aan, eerder andersom.
pi_69969088
Zo begint Tyler nog maar net met fruithapje en 2x wortel. En die is 6 maanden.
pi_69971679
Zes maanden hier maar dat was al bekend geloof ik. En het is absoluut niet zielig om een kindje eten te onthouden voor die zes maanden hoor, 't moet niet gekker worden zeg. Het lijkt me in het geval van Kleurdoos wel mogelijk om met eten te beginnen maar écht niet noodzakelijk. De darmpjes gaan m.i. voor.

Wij hebben vanochtend gezwommen met z'n tweetjes.
In de draagdoek in de bus, wel een hele operatie, maar heel geslaagd. Na het zwemmen weer in de draagdoek gedaan en meneer sliep meteen
Hij vond vooral het waterspeelgoed interessant, ik kreeg steeds een licht bedenkelijke blik van hem in het water maar tijdens het aankleden hadden we dikke lol dus ik denk dat hij het wel leuk vond.
pi_69972057
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 12:25 schreef Kleurdoos het volgende:

en daar is niets zieligs aan, eerder andersom.
Idd. ik heb intussen al genoeg kindjes gezien en eten gegeven en als ik het zo zie zijn het zelfs meestal eerder magere, iele kindjes die echt worden volgepropt met enorme hoeveelheden fruit en groenten. En eigenlijk komt het overgrote deel er al even snel weer langs onder uit, de hele dag door... Er wordt gewoon niet veel van opgenomen.

Ik laat Elodie dus idd gewoon al eens proeven omdat het leuk is, en omdat het via rapley echt minieme hoeveelheden zijn en omdat ze toch zwaar en groot genoeg is, dus het geen kwaad zou kunnen als ze iets minder melk binnenkrijgt daardoor.
En ik lees tegenwoordig hier en daar dat er onderzoeken bezig zijn dat het niet slecht is om kindjes wat vroeger aan bepaalde voedingsstoffen bloot te stellen...
Maar dan gaat het dus niet over hele ladingen gemixt fruit en groenten naar binnen proppen...
pi_69972892
zo zit je op je werk en zo zit je thuis met een kind met 39,2 koorts. ophalen uit kdv dus. En mijn collega zei alleen wie maakt er dan foto's vanmiddag bij de receptie. WAT kan mij dat schelen mijn kind is ziek
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:55:01 #251
114177 Diaan73
pi_69973847
Beterschap voor Seb
Make love, not war ☮
pi_69974256
Arme Seb, beterschap!
pi_69974773
De vk is net geweest voor de hielprik.. Tess gaf geen kick!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69976177
Goedzo Tess!
pi_69976227
Beterschap Seb
pi_69977560
Ik las net "Let er bij het voeren op dat je de lepel om een goede manier in zijn mond doet. Stop de lepel horizontaal in zijn mondje, geef vervolgens een lichte druk op de tong en haal de lepel weer horizontaal uit zijn mondje. Als je dit doet is de kans groot dat je kind binnen twee weken goed van een lepel kan eten. De lepel afschrapen langs de bovenlip of boventandjes van je kind is een verkeerde manier. Je baby zal er zo veel langer over doen om goed met een lepel te leren eten."

Op welke manier doen jullie het?
pi_69980719
En dan nog een vraag over de kinderwagen. Die willen wij binnenkort verkopen, als Tyler niet meer in de bak past. We willen dan een gewone buggy, die je ook op de fiets mee kunt nemen. Maar welke is goed? Hij moet (bijna) plat kunnen. Bij Kim hadden we een eigen merk van Prenatal. Beviel op zich goed, maar niet zo sterk. Die is nu niet zo best meer.

Ohja, ik las dat er morgen downtime is, dus we zijn gewaarschuwd.
pi_69982740
Seb is zooo zielig denkt hij zelf. Ligt heel zielig ziek te zijn in zijn bedje.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:50:43 #259
114177 Diaan73
pi_69983302
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
En dan nog een vraag over de kinderwagen. Die willen wij binnenkort verkopen, als Tyler niet meer in de bak past. We willen dan een gewone buggy, die je ook op de fiets mee kunt nemen. Maar welke is goed? Hij moet (bijna) plat kunnen. Bij Kim hadden we een eigen merk van Prenatal. Beviel op zich goed, maar niet zo sterk. Die is nu niet zo best meer.

Ohja, ik las dat er morgen downtime is, dus we zijn gewaarschuwd.
De buggy's van MacLaren zijn erg goed maar ook wel prijzig. Ik ga zelf denk ik een buggy van Topmark kopen.. deze:

lekker opvallend kleurtje omdat ik de oranje van topmark niet zo mooi vind en de rest te saai

Specificaties:
5-positie buggy met aluminium frame waardoor deze zeer licht is.

uitneembare en wasbare bekleding
foam zwenkwielen voor
vering op voor- en achterwielen
rugleuning verstelbaar in 5 standen
inclusief zon/windkap + extra zonneklepje
inclusief regenhoes
5 punt harnas gordel
voetenrem op achterwielen
extra draaghandvat
inclusief grote boodschappenmand (max. 2 kg)
maximaal gewicht 15 kg

Estrys, gaat het nog niet beter met Seb? Alleen koorts of nog meer last van iets?
Make love, not war ☮
pi_69983430
Hij moet veel hoesten als hij wakker is, maar dat doet hij al een week of twee. Verder niks zover ik kan beoordelen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:56:27 #261
114177 Diaan73
pi_69983543
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:53 schreef Estrys het volgende:
Hij moet veel hoesten als hij wakker is, maar dat doet hij al een week of twee. Verder niks zover ik kan beoordelen.
Okay... heb je hem een zetpilletje gegeven?
Make love, not war ☮
pi_69983729
Kim, als je niet perse het nieuwste printje op de bekleding wil kan de kringloop wonderen doen qua buggy's. Wij hebben een maclaren bij de kringloop gehaald voor vijf euro
pi_69984274
marktplaats heeft ook zat leuke dingen hoor. speelgoed, kleertjes en meubeltjes ook trouwens
hier spreekt het "waarom nieuw als tweedehands ook goed is"-gezin
pi_69984789
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:56 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Okay... heb je hem een zetpilletje gegeven?
Ja maar ik had alleen die in huis van tot 5,5 kilo. Lijkt me niet erg toch? Hij slaapt wel lekker nou.
pi_69984991
Arme Seb, flinke koorts Beterschap
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:55:37 #266
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_69985327
/insluippost
Estrys beterschap met je kleintje!! kleine zieke kindjes zijn zielig, en mamma's en pappa's ook
Kleurdoos, Ik denk dat jij de post van DJMO niet helemaal goed begrepen hebt, ze zegt namelijk niet dat Elin sneu is, maar dat ze het sneu voor Elin vind dat je niets met Elin haar belangstelling doet.
Jammer dat jij dit verkeerd opvat en er daarna nog een gemene steek achteraan geeft in de trend van "Ik weet zelf wel wat het best is voor Elin en Ik kan namelijk wel voor mezelf denken" had ik niet achter jougezocht om eerlijk te zijn.
Wat betreft bijvoeden al dan niet, het is en blijft een discussie die eens om de zoveel tijd hier weer oplaait, wat door sommigen wel vaak vergeten wordt is dat elk kindje en elke ouder uniek is en zijn/haar gevoel volgen. Sommigen worden hierin bijgestaan door het Consultatiebureau, kinderarts en anderen door wat ze horen en lezen. Als iemand graag wil wachten tot 6 maanden met bijvoeden so be it, is iemand anders eerder so be it. Leer van elkaar maar vooral verdraag elkaar en geef op zn minst onderbouwde kritiek als je kritiek gaat geven op iemand die veel eerder begonnen is dan 6 maanden of juist wacht of later begint.
Tegenwoordig is men (helaas in sommige ogen) wel aan het stimuleren om niet meer vast te pinnen op de 6 maanden grens maar meer op het kind zelf te letten aangezien elk kind uniek is, Het standaard advies voor bijvoeding is inderdaad wel 6 maanden..
Als je buurvrouw het advies krijgt om van 12:15 tot 15:15 te gaan slapen, wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet toch ?
Anyway dat wilde ik even kwijt.
/uitsluippost
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_69986428
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:55 schreef maffemuts het volgende:
/insluippost
Estrys beterschap met je kleintje!! kleine zieke kindjes zijn zielig, en mamma's en pappa's ook
Kleurdoos, Ik denk dat jij de post van DJMO niet helemaal goed begrepen hebt, ze zegt namelijk niet dat Elin sneu is, maar dat ze het sneu voor Elin vind dat je niets met Elin haar belangstelling doet.
Jammer dat jij dit verkeerd opvat en er daarna nog een gemene steek achteraan geeft in de trend van "Ik weet zelf wel wat het best is voor Elin en Ik kan namelijk wel voor mezelf denken" had ik niet achter jougezocht om eerlijk te zijn.
Wat betreft bijvoeden al dan niet, het is en blijft een discussie die eens om de zoveel tijd hier weer oplaait, wat door sommigen wel vaak vergeten wordt is dat elk kindje en elke ouder uniek is en zijn/haar gevoel volgen. Sommigen worden hierin bijgestaan door het Consultatiebureau, kinderarts en anderen door wat ze horen en lezen. Als iemand graag wil wachten tot 6 maanden met bijvoeden so be it, is iemand anders eerder so be it. Leer van elkaar maar vooral verdraag elkaar en geef op zn minst onderbouwde kritiek als je kritiek gaat geven op iemand die veel eerder begonnen is dan 6 maanden of juist wacht of later begint.
Tegenwoordig is men (helaas in sommige ogen) wel aan het stimuleren om niet meer vast te pinnen op de 6 maanden grens maar meer op het kind zelf te letten aangezien elk kind uniek is, Het standaard advies voor bijvoeding is inderdaad wel 6 maanden..
Als je buurvrouw het advies krijgt om van 12:15 tot 15:15 te gaan slapen, wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet toch ?
Anyway dat wilde ik even kwijt.
/uitsluippost
had DJMO je hulp nodig?

Je komt me even iets vertellen wat ik dus wel prima heb opgevat.

Ze vind het sneu dat ik niets met elins belangstelling doe?!
Welke belangstelling? Ik heb elin zelf wat pap laten eten en dat ging goed.. wil dat dan betekenen dat ik haar vol moet rossen met ander voedsel? Terwijl ik er toch wel duidelijk bij vertelde dat dit alleen voor wat kcal. was zodat ze misschien wat beter zou slapen.

En idd.. DJMO is om vele redenen wel de laatste waar ik iets van aan zal nemen ja.
pi_69986860
pff hier zijn de krampjes flink losgebarsten.. Ik heb vanaf een uurtje of 8 een huliende baby gehad.. ze viel steeds in slaap maar zodra ze in haar wieg lag was het weer helemaal mis.. krijsen wasset.
Ze had net wel wat ontlasting maar het is niet dun, het zijn kleine keuteltjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:48:56 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_69986910
Oh Vicky, dat is wel zo naar, die krampjes! Misschien heb je wat aan de tips in dat andere topic?
pi_69986958
Arme Seb, zo ziek en zielig zijn.

Vandaag een drukke dag, onverwacht 2 grote nichten op bezoek (16 en 19),
daarna de VK, Kobus is goed op gewicht ,
toen de hielprik en de gehoortest, gingen allebei goed!
Daarna de kraamzorg en mijn broertje en vriendin

Mijn kaboutertje doet het heel goed!
Alleen ben ik zelf wel aan het grienen af en toe.
Ik zie uit naar een wat rustiger weekje zonder al dat bezoek.
En morgen naar buiten hoop ik, met Kobus!
pi_69987008
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:48 schreef cattie het volgende:
Oh Vicky, dat is wel zo naar, die krampjes! Misschien heb je wat aan de tips in dat andere topic?
Heb al cinababy in huis. Vanmiddag ff bij de apotheek geweest en gevraagd wat ik beter kon nemen, cinababy of infacol. Apotheek adviseerde cinababy.. Vind het zo zielig voor d'r... ja ik weet het.. het hoort erbiij.. maar toch.. heb net gewoon ff mee zitten janken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69987020
oh Vicky dat klinkt zielig! En dat huilen is zo hartverscheurend.
Ik hoop dat het gauw over is!
pi_69987326
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:01 schreef owlet het volgende:
Kim, als je niet perse het nieuwste printje op de bekleding wil kan de kringloop wonderen doen qua buggy's. Wij hebben een maclaren bij de kringloop gehaald voor vijf euro
Ik denk dat jij mij, Ingrid bedoelt?
Kan idd eens bij kringloop kijken, volgens mij is er bij ons niet vaak buggys ed, meer kleertjes. Maar kijken kan altijd.
Ik had bedacht dat het mooi met kinderbijslag geld kan.
pi_69987449
Sneu is dat Vicky. Hier helpt niks. Krijgt meer krampjes nu hij bijvoeding krijgt.
pi_69987536
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:02 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij, Ingrid bedoelt?
Kan idd eens bij kringloop kijken, volgens mij is er bij ons niet vaak buggys ed, meer kleertjes. Maar kijken kan altijd.
Ik had bedacht dat het mooi met kinderbijslag geld kan.
oeps, ja idd
pi_69987947
Koen ziet het niet meer zitten:

En de rest vind je hier
pi_69988606
Ohja en vandaag gemaakt met telefoon dus baggerkwaliteit maar dit doet Koen ook sinds vandaag:

STAAN

pi_69993974
Koen wat goed!!
En LL, wat lijkt ie groot op de eerste "staan foto"

Vandaag ga ik de wheelybug muis ophalen
En ik heb de taart alvast besteld.... nog maar 1,5 week en dan is ze 1
we vieren het de zondag erna...hoop dat ze t leuk vind zoveel mensen (naja niet zoveel...een stuk of 15, maar voor een kleintje is dat natuurlijk veel)
pi_69994503
selene heeft rond haar mondje wat verdachte plekjes. ziet er verdacht uit als een koortslipje, dus ik die cb-info-lijn gebeld en daar adviseren ze om direct naar de huisarts te gaan. dus we gaan zodadelijk (11 uur) direct eventjes naar de huisarts. overigens mankeert haar verder helemaal niks hoor. geen koorts, eet goed, is vrolijk genoeg

volgens internet is het bij grotere kindjes niet zo gevaarlijk, maar je weet maar nooit! zo'n complicatie kan heel snel gaan.
pi_69994691
Hopelijk is het niets ernstigs Simmu, fijn dat jullie zo snel terecht kunnen. Heb je die truc met dat slaapzakje nog geprobeerd?
pi_69994820
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:41 schreef LovelyLady het volgende:
Hopelijk is het niets ernstigs Simmu, fijn dat jullie zo snel terecht kunnen. Heb je die truc met dat slaapzakje nog geprobeerd?
juh. lijkt prima te werken

ik heb haar nu maar wat eerder dan anders op bed gelegd. 11 uur is precies tukkietijd normaal. dus nu ligt ze boven te brullen "wil niet slapen!!!!!" ik had net voor de zekerheid nog haar temp opgenomen, maar tis echt een keurige 37.3, heeft heur fruit net helemaal op dus er is behalve die plekjes niks aan de hand. nja, zien wat de huisarts zegt. ik ben een optimist: wellicht kunnen we vanmiddag toch gewoon boodschappen doen enzo met zijn allen.
pi_69994995
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:42 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja en vandaag gemaakt met telefoon dus baggerkwaliteit maar dit doet Koen ook sinds vandaag:

STAAN

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jaaaaaaaa wat goed \o/

ooooh
ga jij naar die meet vandaag?
pi_69995133
heeje, had ik helemaal Koen die zelluf staat gemist!!!

jeuj!!
pi_69995510
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 10:00 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa wat goed \o/

ooooh
ga jij naar die meet vandaag?
Uhm welke meet? Weet van nix

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2009 10:33:42 ]
pi_69995941
Hopla Koen!
pi_70001173
Goedzo Koen!

Simmu, weet je al meer?
pi_70001959
Ja simmu weet je al meer?

Koen heeft voor het eerst echt hoge koorts, 39.7 dussuh sinaspril gegeven want een zetpil wilde niet echt lukken (plus hij heeft enorme dunne luiers en ben bang dat het dan niet werkt)
Lang geleden dat mijn mannetje zooo tam op schoot zat arm ding
pi_70002072
Sneu voor Koen zeg! Tyler heeft pas 1 fles op vandaag. Om 9.00 Eens kijken of hij nu wel wat wil! Is verder wel vrolijk.
pi_70002345
Hoi! Wij zijn weer terug Vakantie was heerlijk. Met Merel ging het super, echt beter dan alle verwachtingen. Weinig onrust, het reizen ging goed, alles ging goed We merkten wel dat ze aan de flessen niet meer genoeg heeft. Dus de inhoud wat opgehoogd en daarmee gerekt tot thuiskomst. Morgen gaat ze aan d'r eerste hapje (ze is nu 6 maanden en 3 dagen oud ). Ben heel benieuwd hoe het gaat.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70002441
Tess is gewoon weer 50 gram aangekomen!!
Nog 20 gram en ze zit al weer op haar geboortegewicht!
Ze mag nu al mee naar buiten alleen heb ik migraine... blech!!

Vannacht ging goed. 23.00 uur laatste fles, toen om 5.00 uur fles en toen om 8.00 uur weer.
D'r voeidng wordt wel wat afgedund omdat d'r ontlasting te stevig is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70002550
Wat goed dat Tess zo goed groeit Ik vind het trouwens een geweldige naam
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70002568
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:22 schreef Vicky het volgende:
De vk is net geweest voor de hielprik.. Tess gaf geen kick!
Stoer!!!

Beterschap voor Seb
#geen
pi_70002602
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:42 schreef LovelyLady het volgende:

STAAN

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Feli Koen wat goed En tevens beterschap
#geen
pi_70002696
Tyler, je moet wel goed drinken hoor!
Fuente wat fijn dat Merel het zo goed gedaan heeft in de vakantie, verder lekker weg geweest?
Vicky, Tess doet het goed
pi_70003254
zo, ugh. we zijn trug.

volgens de huisarts is het geen koortslip. wat het dan wel is wistie niet. volgens mij is het wel een koortslip. we moesten even komen omdat hij wilde zien hoeveel het was. volgens hem is selene oud genoeg dat de kans op complicaties erg klein is, maar bij zo'n eerste aanval kan het wel eens zijn dat haar hele tong & keel onder zit en dat een kleintje dan niet kan drinken of eten. vandaar dat we langs moesten komen, was allemaal geen reden tot schrikken. gewoon maar in de gaten houden mbt genoeg drinken & geen koorts en verder hoeven we niks te doen! dus toen zijn we maar gewoon volgens plan boodschappen gaan doen
pi_70003289
en waar ze het vandaan heeft is me een raadsel. ik heb het soms wel hoor, maar ik heb alleen vlak na de bevalling een aanval gehad waarbij ik toen dus heel voorzichtig was (sangdrax heeft toen een paar dagen selene verzorgd omdat ik zo bang was haar te besmetten) en sindsdien niet meer.
pi_70003371
Maar als het volgens de HA geen koortslip was, kan jij haar ook niet met een koortslip besmet hebben lijkt me zo
pi_70003468
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:03 schreef freecell het volgende:
Maar als het volgens de HA geen koortslip was, kan jij haar ook niet met een koortslip besmet hebben lijkt me zo
ik zal strakkies of morgen eens een foto maken, het ziet er echt zooo uit als koortslip
nja, naar ik begrepen heb van google is het idd enkel bij complicaties een probleem. dus dat de infectie 'naar binnen' slaat. volgens google kan ik haar ook al in de baarmoeder besmet hebben en de antistoffen direct ook erbij kado gedaan hebben. het was allemaal weer erg warrig en tegenstrijdig!

ik schrok gewoon een beetje dat we zo direct moesten komen. maar volgens el doctoro is er niks aan de hand en wilde hij het voor de zekerheid gewoon ffies zien
pi_70003499
maar goed: we gaan hiero ffies samen een biertje drinken in de tuin om bij te komen van de schrik seleentje ligt in bed na een extra flesje (de dame houdt van heur flesjes )

tot na de downtime!!! en beterschap voor de kindjes die wat ziekjes zijn. *knufs*
pi_70006901
hier dus een foto (via mijn mobiel genomen)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')