inderdaad, en hier laat ik het dan ook bijquote:Op maandag 8 juni 2009 20:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad. Nederland is en blijft stukken beter te pruimen dan bijna alle landen.
quote:Op maandag 8 juni 2009 18:11 schreef bendk het volgende:
[..]
Dan haal je mijn antwoord uit zijn verband !
Hoe moet ik dit antwoord dan in z'n verband zien? Jij zegt dat hulp gratis is. Maar blijkbaar bedoel je dat niet. Wat bedoel je dan? En waarom zeg je niet gewoon wat je bedoelt?quote:Op maandag 8 juni 2009 17:27 schreef bendk het volgende:
[..]
Een goede vraag, ik heb eea nooit zo vergeleken, hoe moet je dat doen?
Wij betalen hier in ieder geval geen premie voor een ziektekostenverzekering, de hulp is gratis, behalve de tandarts en wat medicijnen.
Wel is men hier zorgzaam van karakter.
nee - de belasting is daar veel te hoog. De belasting druk is wel 81%. Zoek zelf maar op - ik heb daar geen trek inquote:Op maandag 8 juni 2009 20:01 schreef bendk het volgende:
Ik ga schilderijen ophangen: mij niet geloven...prima ik ga niet alles en nog wat napluizen van wat ik gehoord en eens gelezen heb....
Dan geef je mij maar het nadeel van de twijfel...
Overigens...emigreer naar Denemarken !
quote:Op maandag 8 juni 2009 15:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, je hebt het Volk, de Linkse Kerk, de (Haagse) Elite en de Marokkanen.
Bij mijn weten is Stalin nooit democratisch aan de macht gekomen....quote:Op maandag 8 juni 2009 16:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het volk dat wegens onvrede ooit de macht gaf aan mensen als Stalin, Mussolini en Milosovic, bedoel je ook dat volk? Democratie is zoiets moois
Ik heb em voor de gein ook eens "grappig" ondertekend.....quote:
Niet alleen betaal je in Denemarken meer belasting zoals al aangetoond is in dit topic.....quote:Op maandag 8 juni 2009 17:04 schreef bendk het volgende:
Nou dat niet hoor, maar als je in nederland werkt, dan werk je voor een ander die niet werkt ! ! !
5 miljoen! Ambitieusquote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:42 schreef Ruud2811 het volgende:
De petitie is enkel en alleen een instrument om te "inventariseren" of er draagvlak is onder het Nederlandse volk voor de stelling van Geert Wilders, die hij na de verkiezingen tijdens het televisiedebat op de NOS heeft verklaard, namelijk dat de ministers en de president moeten opstappen.
Ik ben geen politicus, geen aanstaand politicus en geen mogelijk politicus dus geheel onpartijdig in deze en dacht na de stelling gehoord te hebben op de televisie, deze te toetsen middels een petitie. Wat een ieders recht is, U had het zelf ook kunnen doen, mits deze voldoet aan de Nederlandse wetgeving.
Als er minder dan 5 miljoen kiezers de moeite nemen om de petitie te tekenen, dan wil dat zeggen dat er geen draagvlak is voor het opstappen van de ministers en de president en de stelling ongegrond is "verklaard".
Als er meer dan 5 miljoen kiezers de moeite nemen om de petitie te tekenen, dan wil dat zeggen dat er draagvlak is en de stelling gegrond is "verklaard".
Ik had meer het woord 'onnozel' in gedachten.quote:
Het zou de titel van een film van Fassbinder kunnen zijn.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, je hebt het Volk, de Linkse Kerk, de (Haagse) Elite en de Marokkanen.
Nou je hebt er al 7 van de 5.000.000, dus dat schiet al op. Al twijfel ik of Barack Obama wel tot het Nederlandse volk behoord.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:42 schreef Ruud2811 het volgende:
De petitie is enkel en alleen een instrument om te "inventariseren" of er draagvlak is onder het Nederlandse volk voor de stelling van Geert Wilders, die hij na de verkiezingen tijdens het televisiedebat op de NOS heeft verklaard, namelijk dat de ministers en de president moeten opstappen.
Ik ben geen politicus, geen aanstaand politicus en geen mogelijk politicus dus geheel onpartijdig in deze en dacht na de stelling gehoord te hebben op de televisie, deze te toetsen middels een petitie. Wat een ieders recht is, U had het zelf ook kunnen doen, mits deze voldoet aan de Nederlandse wetgeving.
Als er minder dan 5 miljoen kiezers de moeite nemen om de petitie te tekenen, dan wil dat zeggen dat er geen draagvlak is voor het opstappen van de ministers en de president en de stelling ongegrond is "verklaard".
Als er meer dan 5 miljoen kiezers de moeite nemen om de petitie te tekenen, dan wil dat zeggen dat er draagvlak is en de stelling gegrond is "verklaard".
Doe dan helemaal geen moeite. Je gaat nooit 5 miljoen mensen krijgen die uberhaupt van deze petitie afweten. Zoiets zou via de overheid geregeld moeten worden, dat is de enige manier om alle Nederlanders te bereiken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:42 schreef Ruud2811 het volgende:
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:36 schreef Seneca het volgende:
Als het aan mensen zoals TS lag dan hadden we hier om de maand een nieuw kabinet oid
En natuurlijk wil Wilders dat er NU nieuwe verkiezingen komen. Hij staat nu immers op winst in de peilingen. Ik vraag me af of meneer nog zo'n grote bek zou hebben op het moment dat hij op verlies staat. De regels naar je hand proberen te zetten, noemen we dat
"Debiel" zou de lading nog beter dekken...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had meer het woord 'onnozel' in gedachten.
helemaal geen regering meer?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:18 schreef Wopper1 het volgende:
Opstappen, en nooit maar dan ook nooit meer terugkeren.
De GL-D66-VVD coalitiequote:
en dat gaat werken?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:23 schreef JoaC het volgende:
[..]
De GL-D66-VVD coalitie
Links, Midden en Rechts vertegenwoordigd
Ja, D66 als lijmpartij zal hier het meeste uit halenquote:
let's try...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:29 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ja, D66 als lijmpartij zal hier het meeste uit halen
Leg uit.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:42 schreef Ruud2811 het volgende:
De uitslag van de Europese verkiezingen is een gevolg van een heleboel redenen, die een compleet forum op zich in beslag zouden nemen.
Waar het hierbij om gaat is dus, heeft Geert Wilders gelijk en is de lage opkomst bij de europese verkiezingen en de verliezen van CDA en PVDA inderdaad omdat men vind dat de regering moet opstappen.
Op die vraag en die vraag alleen heeft deze petitie betrekking. Dus als je vind dat hij gelijk heeft, meteen even de petitie tekenen. Zo niet, dan doe je niets. Zo simpel dus.
Waarom zou hij dat aan je moeten uit leggen. Het is een feit van algemene bekendheid.quote:
Goh, wat zou Bea er nou van vinden dat we blijkbaar ineens een Republiek zijn? Als dit tekenend is voor het intelligentie-niveau van de mensen die achter deze petitie en de gedachtengang van Wilders staan, lijkt het me een redelijk idee, om de stemmen op de PVV ongeldig te verklaren wegens verregaande onnozelheid.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:42 schreef Ruud2811 het volgende:
quote:Op maandag 8 juni 2009 15:43 schreef bendk het volgende:
Als Nederland weer bewoonbaar en leefbaar is, kom ik heel misschien weer terug
quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:33 schreef Argento het volgende:
Als Geert vindt dat het kabinet moet opstappen, moet hij daartoe een motie indienen en daarvoor een Kamermeerderheid zien te behalen. Zo eenvoudig werkt het in een parlementaire democratie. Mensen die gaan lopen leuren met zon petitie moet per direct het kiesrecht worden ontnomen.
Dat valt ook onder de vrijheid van meningsuitingquote:Op woensdag 10 juni 2009 08:54 schreef Ruud2811 het volgende:
Gelukkig genieten we allemaal vrijheid van meningsuiting. Alleen een beetje jammer dat het elkaar niet gegund wordt door sommigen.
Ja, of men neemt jouw petitie gewoon niet serieusquote:Op woensdag 10 juni 2009 08:48 schreef Ruud2811 het volgende:
Als iedereen het zo eens is met Dhr. Wilders, waarom hebben dan nog zo weinig de petitie getekend? Vraag ik mij af.
Blijkbaar is de steun voor Wilders niet groot genoeg om serieuse initiatieven te steunen en wordt de stelling dat de regering moet opstappen behoorlijk ontkracht.
Maar vervolgens wordt er hier en daar wel weer van alles geroepen, bij online krantberichten over Dhr Wilders. (kijk even bij reacties op de berichten over Wilders, daar staan ze toch echt dat bedenk ik echt niet zelf).
Tegen diegenen kan ik dan alleen nog maar zeggen:
Als u echt van mening bent dat Wilders het bij het rechte eind heeft teken dan de petitie en laat blijken dat u dat ook vind of laat de petitie een zwijgen toeleggen en houd op met pesterijen. Want als u het echt meent tekent u, en als u niet tekent, meent u het vast niet echt, dat u het eens bent met Wilders. En als u het niet echt meent, dan zijn het alleen maar pesterijen.
En ik mag hopen dat de gemiddelde Wildersstemmer de PVV en zichzelf ook niet serieus neemtquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:15 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ja, of men neemt jouw petitie gewoon niet serieus
Denk even na, OK?quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:54 schreef Ruud2811 het volgende:
Gelukkig genieten we allemaal vrijheid van meningsuiting. Alleen een beetje jammer dat het elkaar niet gegund wordt door sommigen.
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voor vervolging door de staat te hoeven vrezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting
[..]
Wellicht omdat online petities meestal niet werken? Komop.... een online petitie om de regering van een land te laten opstappen, wat denk je zelf dat dit voor effect heeft?quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:48 schreef Ruud2811 het volgende:
Als iedereen het zo eens is met Dhr. Wilders, waarom hebben dan nog zo weinig de petitie getekend? Vraag ik mij af.
Jij trekt deze conclusie uit het feit dat mensen een (bijvoorbaat kansloze) online petitie niet ondertekenen?quote:Blijkbaar is de steun voor Wilders niet groot genoeg om serieuse initiatieven te steunen en wordt de stelling dat de regering moet opstappen behoorlijk ontkracht.
Komop.... de conclusie trekken dat als je niet ondertekend, dat je DUS niet achter Wilders zou staan?quote:Maar vervolgens wordt er hier en daar wel weer van alles geroepen, bij online krantberichten over Dhr Wilders. (kijk even bij reacties op de berichten over Wilders, daar staan ze toch echt dat bedenk ik echt niet zelf).
Tegen diegenen kan ik dan alleen nog maar zeggen:
Als u echt van mening bent dat Wilders het bij het rechte eind heeft teken dan de petitie en laat blijken dat u dat ook vind of laat de petitie een zwijgen toeleggen en houd op met pesterijen. Want als u het echt meent tekent u, en als u niet tekent, meent u het vast niet echt, dat u het eens bent met Wilders. En als u het niet echt meent, dan zijn het alleen maar pesterijen.
Met andere woorden: Een Imam zou zonder al te veel problemen zijn mening moeten kunnen verkondigen, zonder te vrezen dat de regering Wilders zijn paspoort wil afpakken en het land uit wil knikkeren, omdat ie iets zou zeggen wat niet past in de Wilders anti-Islam doctrine.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:54 schreef Ruud2811 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voor vervolging door de staat te hoeven vrezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting
inderdaad, er is altijd wel wat te zeuren... je kan niet alles perfect hebbenquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:15 schreef dumble het volgende:
Ik ben student, 20 jaar en heb het heel goed hier in Nederland, misschien moet er wat meer respect getoont worden voor de huidige regering, kan ook weleens helpen.. Heb je misschien weleens over nagedacht dat als je echt iets wil veranderen de regering dat niet moet doen maar het volk zelf.
Is er al eens een onderzoek gedaan naar dit soort mensen die steeds weer dit soort -suggestieve- vragen stelt ?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:55 schreef Jegorex het volgende:
Zal er al eens een onderzoek zijn gedaan naar de verhouding tussen het IQ en hoe men over Wilders denkt?
Dit is dus precies de reden waarom Den Haag als een elitaire club wordt gezien. Een normaal mens met een normale baan en een normaal gezin en normaal sociaal leven heeft helemaal geen tijd daarvoor. Daarmee wordt 'ie dus buitenspel gezet, want bovenstaande kulargument wordt aangehaald zodra iemand klaagt en zich niet verbonden voelt met een politieke partij.quote:Mensen die ECHT verandering willen gaan niet met een "online petitie" aan de slag. Kinderspel. Die sluiten zich aan bij een politieke partij, gaan 2 avonden per week in de lokale afdeling van die partij aan de slag om ervoor te zorgen dat die partij bij de eerst volgende verkiezingen lokaal wat voet aan grond krijgt, helpen met de campagne door het uitdelen van folders en pamfletten tegen de tijd dat er verkiezingen komen..... Die doen wel wat meer dan even binnen 5 minuten een online petitie in elkaar flansen, en vervolgens lopen zeuren dat niemand em ondertekend
echt GOUD.quote:
en wat meer is, wat ze hebben verloren is naar ANDERE LINKSE partijen gegaan. wat de PW won komt zeker gedeeltelijk bij de VVD maar grotendeels bij het CDA vandaan. Worden die 2 zetel reductie wel meegenomen in de analyse?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De coalitie heeft nog steeds iets van 45% van de stemmen gehaald bij de verkiezingen, dus dat lijkt me nou geen massale onvrede ofzo.
Nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, !!! Ben je nou helemaal GEK geworden!!! Vrijheid van meninguiting geldt alleen als je pro-wilders bent natuurlijk!!!quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Met andere woorden: Een Imam zou zonder al te veel problemen zijn mening moeten kunnen verkondigen, zonder te vrezen dat de regering Wilders zijn paspoort wil afpakken en het land uit wil knikkeren, omdat ie iets zou zeggen wat niet past in de Wilders anti-Islam doctrine.
Wat een bull shit. Heb je geen hobbies dan of zo? Dan minder je daar maar op. Hang eens wat minder voor de TV, schrijf eens minder onzin op Fok enzo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:57 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dit is dus precies de reden waarom Den Haag als een elitaire club wordt gezien. Een normaal mens met een normale baan en een normaal gezin en normaal sociaal leven heeft helemaal geen tijd daarvoor. Daarmee wordt 'ie dus buitenspel gezet, want bovenstaande kulargument wordt aangehaald zodra iemand klaagt en zich niet verbonden voelt met een politieke partij.
droogquote:Op woensdag 10 juni 2009 19:25 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Wat een bull shit. Heb je geen hobbies dan of zo? Dan minder je daar maar op. Hang eens wat minder voor de TV, schrijf eens minder onzin op Fok enzo.
Oh en als je voor Wilders gaat folderen ...... we wachten op je in de Schilderswijk........![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Onzin. Je hoeft niet al te veel te doen.... je kunt lid zijn van een politieke partij, en op die manier in contact komen met de achterban van een partij. Bij veel partijen wordt met regelmaat aan de leden gevraagd wat ze vinden van bepaalde zaken, en binnen de partij wordt er eerder naar leden geluisterd dan naar mensen die online een petitie verzinnen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:57 schreef Steeven het volgende:
Dit is dus precies de reden waarom Den Haag als een elitaire club wordt gezien. Een normaal mens met een normale baan en een normaal gezin en normaal sociaal leven heeft helemaal geen tijd daarvoor. Daarmee wordt 'ie dus buitenspel gezet, want bovenstaande kulargument wordt aangehaald zodra iemand klaagt en zich niet verbonden voelt met een politieke partij.
Dat je jezelf herhaalt maakt je argument niet valide. Ik zeg net dat de normale mens daar geen tijd voor hebt, wat jij hierboven opsomt vraagt bijna de volledige aandacht van iemand, tenzij je net als de meeste mensen als een kennisloze josti zonder dossierkennis een beetje gaat beslissen over dingen. Misschien dat bovenstaande nog werkt in een klein dorpje, maar ik wil naast het feit dat ik er een leven op nahoud ook iets van invloed kunnen uitoefenen op de politiek, en dat is via de bestaande weg in ieder geval meer dan moeilijk. En vrijwel onmogelijk als mijn visie totaal niet aansluit op de al aanwezige politieke partijen; dan moet ik zelf een partij oprichten en dat gaan managen; waar haal ik de tijd vandaan? Er worden gewoon veel mensen buitenspel gezet momenteel (en misschien is dat maar goed ook overigens).quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Je hoeft niet al te veel te doen.... je kunt lid zijn van een politieke partij, en op die manier in contact komen met de achterban van een partij. Bij veel partijen wordt met regelmaat aan de leden gevraagd wat ze vinden van bepaalde zaken, en binnen de partij wordt er eerder naar leden geluisterd dan naar mensen die online een petitie verzinnen.
En dat kost weinig moeite. Goed, je betaald een jaarlijkse/maandelijkse contributie aan de partij, en daarvoor krijg je naast een partijblad ook vaak de mogelijkheid terug om te stemmen binnen de partij. Verder kun je zo af en toe een ALV bezoeken (Algemene Ledenvergadering) waar je stem ook gehoord kan worden.
Zelfs met een heel druk sociaal leven en een gezin kun je lid zijn van een partij, en zelfs met minimale activiteit toch een stem hebben binnen die partij. Daarnaast zijn er vaak binnen partijen werkgroepen, die jouw mening kunnen vertegenwoordigen met betrekking tot een bepaald standpunt.
Het heeft in ieder geval heel wat meer effect dan een online petitie.
Elke Nederlander kan lid worden van een politieke partij. Sterker nog, zelfs niet-Nederlanders kunnen lid worden van een partij, ze zijn alleen niet stemgerechtigd.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:45 schreef Steeven het volgende:
Dat je jezelf herhaalt maakt je argument niet valide. Ik zeg net dat de normale mens daar geen tijd voor hebt, wat jij hierboven opsomt vraagt bijna de volledige aandacht van iemand, tenzij je net als de meeste mensen als een kennisloze josti zonder dossierkennis een beetje gaat beslissen over dingen.
Misschien dat bovenstaande nog werkt in een klein dorpje, maar ik wil naast het feit dat ik er een leven op nahoud ook iets van invloed kunnen uitoefenen op de politiek, en dat is via de bestaande weg in ieder geval meer dan moeilijk.
Tja, DAT is weer een heel ander verhaal. Als er geen partij aansluit bij je visie, dan houdt het al snel op inderdaad, want zelf een partij oprichten daar moet je zo goed als je complete carrière en leven aan opgeven.quote:En vrijwel onmogelijk als mijn visie totaal niet aansluit op de al aanwezige politieke partijen; dan moet ik zelf een partij oprichten en dat gaan managen; waar haal ik de tijd vandaan? Er worden gewoon veel mensen buitenspel gezet momenteel (en misschien is dat maar goed ook overigens).
quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat je jezelf herhaalt maakt je argument niet valide. Ik zeg net dat de normale mens daar geen tijd voor hebt, wat jij hierboven opsomt vraagt bijna de volledige aandacht van iemand, tenzij je net als de meeste mensen als een kennisloze josti zonder dossierkennis een beetje gaat beslissen over dingen. Misschien dat bovenstaande nog werkt in een klein dorpje, maar ik wil naast het feit dat ik er een leven op nahoud ook iets van invloed kunnen uitoefenen op de politiek, en dat is via de bestaande weg in ieder geval meer dan moeilijk. En vrijwel onmogelijk als mijn visie totaal niet aansluit op de al aanwezige politieke partijen; dan moet ik zelf een partij oprichten en dat gaan managen; waar haal ik de tijd vandaan? Er worden gewoon veel mensen buitenspel gezet momenteel (en misschien is dat maar goed ook overigens).
Al je klachten komen neer op het feit dat je te lui bent om er moeite voor te doen. Tijd heb je niet, tijd maak je voor iets. Blijkbaar vind je politiek niet belangrijk genoeg om er tijd voor vrij te maken (want het verhaal dat je geen tijd hebt is bullshit, het is simpelweg een kwestie van prioriteiten stellen), maar verwacht je wel dat politieke partijen naar je luisteren. En je klacht dat er niks is wat bij je visie aansluit en jij daarom buitenspel wordt gezet is natuurlijk de omgekeerde wereld. JIj zet jezelf buitenspel. Dat er geen partij is voor je, dat kan, maar dan moet je niet hier komen klagen dat, zonder dat je er enige moeite voor wilt doen, partijen aan jouw wensen moeten voldoen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat je jezelf herhaalt maakt je argument niet valide. Ik zeg net dat de normale mens daar geen tijd voor hebt, wat jij hierboven opsomt vraagt bijna de volledige aandacht van iemand, tenzij je net als de meeste mensen als een kennisloze josti zonder dossierkennis een beetje gaat beslissen over dingen. Misschien dat bovenstaande nog werkt in een klein dorpje, maar ik wil naast het feit dat ik er een leven op nahoud ook iets van invloed kunnen uitoefenen op de politiek, en dat is via de bestaande weg in ieder geval meer dan moeilijk. En vrijwel onmogelijk als mijn visie totaal niet aansluit op de al aanwezige politieke partijen; dan moet ik zelf een partij oprichten en dat gaan managen; waar haal ik de tijd vandaan? Er worden gewoon veel mensen buitenspel gezet momenteel (en misschien is dat maar goed ook overigens).
Bullshitquote:Op donderdag 11 juni 2009 08:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Al je klachten komen neer op het feit dat je te lui bent om er moeite voor te doen. Tijd heb je niet, tijd maak je voor iets. Blijkbaar vind je politiek niet belangrijk genoeg om er tijd voor vrij te maken (want het verhaal dat je geen tijd hebt is bullshit, het is simpelweg een kwestie van prioriteiten stellen), maar verwacht je wel dat politieke partijen naar je luisteren. En je klacht dat er niks is wat bij je visie aansluit en jij daarom buitenspel wordt gezet is natuurlijk de omgekeerde wereld. JIj zet jezelf buitenspel. Dat er geen partij is voor je, dat kan, maar dan moet je niet hier komen klagen dat, zonder dat je er enige moeite voor wilt doen, partijen aan jouw wensen moeten voldoen.
Ik weet niet waar je het gegeven vandaan haalt dat ik deze petitie überhaupt steun, dit is al de tweede keer dat je daar vanuit gaat; dit soort petities zijn kansloos in mijn ogen. Ik hoef geen invloed te hebben op de politiek vanuit mijn luie stoel. Mijn punt is dat veel mensen die invloed willen uitoefenen, dit in het huidige systeem niet kunnen.quote:Tja.... Jij wil invloed hebben op de politiek vanuit je luie stoel. Nu is dat met Internet al een heel stuk eenvoudiger geworden, want vroeger moest je als partijlid een echte brief gaan tikken en deze per echte post gaan opsturen als je iets wilde aankaarten. Tegenwoordig kun je communicatie doen via email, en zelfs al ben je GEEN lid van een partij, dan nog is het sturen van een email aan een daadwerkelijk persoon binnen de partij, waarin je binnen ongeveer net zoveel tijd als het posten van een FOK! post haarfijn uitlegt wat je probleem is, en wat je denkt dat de oplossing is, een heel stuk effectiever dan een online petitie maken die toch niemand ondertekend en waar niemand na het sluiten van dit topic meer naar om kijkt.
Goh. Ik heb een fulltimebaan, een deeltijdstudie en een sociaal leven. Ik heb helemaal geen tijd daarvoor joh, mijn avonden besteed ik voornamelijk aan mijn studie, en in mijn weekend mag ik de taken doen waar ik doordeweeks niet aan toe kom. Dát is de situatie die ik schets. Het zal vast een kleine minderheid zijn in dit land die zo'n leefritme heeft, maar ik vind het toch vervelend. De keren dat ik op FOK wat post kost me maar een paar minuten.quote:Mijn vader had een baan in het onderwijs, we hadden een normaal sociaal leven en daarnaast was hij lid van de Gemeenteraad. Het één sluit het ander echt niet uit. Het kost je misschien twee avonden in de week als je op deze manier actief bent. Als je gewoon lid bent, kost het je 1 avond in de drie maanden, ben je wat actiever (bestuurslid of zo), koste het je twee avonden in de maand en misschien af en toe een zaterdag (in verkiezingstijd, bijvoorbeeld).
Ach, vergeten te vermelden. Ernaast deed hij ook nog een avondstudie politicologie. Ik heb zelf naast een eigen bedrijf, een sociaal leven, een avondstudie 4 jaar lang in de gemeenteraad gezeten. Het kost je wat tijd, maar je bent in ieder geval betrokken en je hebt invloed.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:15 schreef Steeven het volgende:
Goh. Ik heb een fulltimebaan, een deeltijdstudie en een sociaal leven. Ik heb helemaal geen tijd daarvoor joh, mijn avonden besteed ik voornamelijk aan mijn studie, en in mijn weekend mag ik de taken doen waar ik doordeweeks niet aan toe kom. Dát is de situatie die ik schets. Het zal vast een kleine minderheid zijn in dit land die zo'n leefritme heeft, maar ik vind het toch vervelend. De keren dat ik op FOK wat post kost me maar een paar minuten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |