hongerquote:Op maandag 8 juni 2009 08:07 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje!
O: 3 rijstwafels met ossenworst (ik wilde knackebrod nemen, da's lekkerder, maar die was op)
T: appel en banaan
L: 2 vierkante pittenbroodjes met filet americain en een pakje melk
T: banaan magere kwark
S: half uurtje interval hardlopen
D: broodje zelfgemaakte hamburger met groentenschotel uit de oven
Whehe, het is nog niet eens uitgezonden en nu al sterallures...quote:Op maandag 8 juni 2009 14:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Eigenlijk voel ik me nu te beroemd om hier te posten
Is dat niet heel erg weinig?quote:Op maandag 8 juni 2009 14:27 schreef karoltje het volgende:
Nieuw topic nieuw begin.
O: boterham met jam
S: 5 gymlessen geven
L: bruin pistoletje komkommersalade
S: 5 km hardlopen
T: Nog een pistoletje denk ik of fruit
D: Geitenkaassalade
Normaal eet ik eerder teveel dus don't worryquote:
Hahahaquote:Op maandag 8 juni 2009 14:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Whehe, het is nog niet eens uitgezonden en nu al sterallures...
Het is natuurlijk ook zo glamourous, de parkeerplaats van de Lidl.
In Optimel yoghurt zit echt bijna niks dus dat staat gelijk aan geen ontbijt, en boterhammen zijn natuurlijk geen avondeten. Aan je PI te zien vind je het zelf ook niks, nu kun je het nog veranderen.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: bakje optimel yoghurt
T: -
L: 4 knackebrod, met 1 plak 30+ kaas en 2 plakjes kipfilet
T: ?
S: Pilates
D: boterhammen (2)
Da's al beter ja, maar nog niet veel. Balansen is prima maar ze zeggen dat je niet meer dan 500kcal onder je verbruik moet zitten en met al dat sporten kom jij daar nooit aan.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:29 schreef karoltje het volgende:
[..]
Normaal eet ik eerder teveel dus don't worry. Maar neem straks nog wel een pistoletje dan is het best netjes toch?
ga eens gauw eten nu je nog tijd hebt om je lijstje te veranderen - ik gok dat dit zo'n 500 kcal is...quote:Op maandag 8 juni 2009 14:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben zoooooo jaloers op jouw bak- en kookkunsten!quote:Op maandag 8 juni 2009 14:33 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, lijsten! Ik heb vandaag een kliekjesdag
O: stukje kersen-frangipaneding
L: ciabatta-sandwich met peterseliepesto, gegrillde aubergine en feta
T: nectarine
T: doperwten-dillesoepje
S: spinnen
D: salade van bietenloof en romainesla met pancetta, feta, pijnboompitten en balsamico; toe het laatste creme bruleetje, dat ik deel met Meneer.
foeiquote:Op maandag 8 juni 2009 14:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Magere yoghurt van de Lidl: idem. Ben je alvast gewaarschuwdquote:Op maandag 8 juni 2009 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
de kwark is vies
ik had 't kunnen weten
goedkope prut
ik moet morgen om half twaalf iets af hebben... ik wilde zó graag een hoofdstuk laten zien...quote:Op maandag 8 juni 2009 14:44 schreef Phaidra het volgende:
Oh, kwakmeisje, nu niet in de stress schieten. Schrijven is soms zo lastig. Als het niet lukt, kan je het ook niet forceren (tenminste bij mij werkte dat niet). Ga even wat anders doen en kijk er over een uurtje weer naar, of anders morgen? Je bent toch goed bezig geweest, dat is het belangrijkste!
QFT.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:44 schreef Phaidra het volgende:
Oh, kwakmeisje, nu niet in de stress schieten. Schrijven is soms zo lastig. Als het niet lukt, kan je het ook niet forceren (tenminste bij mij werkte dat niet). Ga even wat anders doen en kijk er over een uurtje weer naar, of anders morgen? Je bent toch goed bezig geweest, dat is het belangrijkste!
stress en verdriet en major life changes kosten ook een hoop energie lieve syrena... komt wel weer goedquote:Op maandag 8 juni 2009 14:45 schreef Syrena het volgende:
[..]
Magere yoghurt van de Lidl: idem. Ben je alvast gewaarschuwd![]()
Ik was ook gewaarschuwd, door mijn mams, maar ik dacht dat ik het wel kon oplossen met zoetstof. Nee dus. Yuck.
OMG, waar ben ik zo moe van?! Ik heb gewoon geslapen vannacht, op tijd naar bed gegaan, hele weekend rustig gehad. Bah.
Idd. Ik moet nog een inleidinkje schrijven, maar het wil gewoon níet. Dus ik geef het op en ga morgen verder.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:44 schreef Phaidra het volgende:
Je krijgt niet genoeg voedzaam spul binnen, je krijgt een vreetkick. Logisch. Alleen jammer dat je net koekjes tegenkwam en geen bak kwark. In koekjes zit alleen suiker (ok, en gehard vet), na die piek krijg je een giga suikerdip en ben je nog verder van huis.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:dat recept!
En net koekjes zitten eten. Ik ben zo vreselijk moe, niet normaal
. Ga na Pilates maar gelijk slapen...
Minstensquote:
Ja, maar dan was het advies na een gesprek: Nou, gewoon goed je best doen! het komt goed!!quote:Op maandag 8 juni 2009 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:
PF: maar bij een andere studie loop je dan toch gewoon tegen hetzelfde probleem aan? Heb je weleens geprobeerd om er iets aan te doen, met een cursus ofzo?
Branders hebben ze geloof ik bij de Xenos! En bakjes bij de Hema.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:57 schreef Phaidra het volgende:
OMG, dat toetje![]()
Ik heb alleen geen 1 persoonsbakjes en geen brander.
Da's wel normaal, met wat jij eet.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:dat recept!
En net koekjes zitten eten. Ik ben zo vreselijk moe, niet normaal
. Ga na Pilates maar gelijk slapen...
Wat voor gesprekken waren dat dan? Als je er in al die jaren zelf niks aan hebt kunnen doen lijkt het me ook logisch dat het niet met 1 gesprek opgelost is.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, maar dan was het advies na een gesprek: Nou, gewoon goed je best doen! het komt goed!!
Maar nooit een cursus of zo...
Hm.. "Ja hoi, het gaat slecht" *barst in snikken uit* dit is het geval: .... En ik wil graag hulp.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat voor gesprekken waren dat dan? Als je er in al die jaren zelf niks aan hebt kunnen doen lijkt het me ook logisch dat het niet met 1 gesprek opgelost is.
Wij hebben 'm ook altijd gehad. Maar hij is nu heel erg zuur ineens, en bitter? Maakt niet uit of ik er zoetstof of suiker doorheen doe. En de datum is altijd nog goed. Very vague.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:47 schreef motorbloempje het volgende:
wij hebben altijd de magere yoghurt (naturel) van de lidl. Die vinden we prima![]()
![]()
Oeh hoe ziet die eruit? Ik voel dat er een eind zit te komen aan m'n Brinta 's morgensquote:Op maandag 8 juni 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik eet m als ik 'm eet samen met de vruchtencruesli (gedroogde vruchten) van de Lidl. Zeer smakelijk
Maar die oplossing voer je vervolgens niet uit? Dan zou ik maar eens opnieuw in gesprek gaan en vertellen dat het toch niet zo makkelijk gaat als het lijkt en dat je het misschien toch niet alleen kunt.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:18 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm.. "Ja hoi, het gaat slecht" *barst in snikken uit* dit is het geval: .... En ik wil graag hulp.
Die ander: Aah. Oké. Aha. Nou...
En dan kom ik opeens met een oplossing en weet ik het zo te vertellen alsof het sowieso goed komt en dat ik opeens de nieuwe reïncarnatie van Einstein ben.
En dan is de conclusie meestal dat ik gewoon lekker hard moet gaan leren!
Iedere keer als ik een toetje tegen kom waar kleine bakjes voor nodig zijn, denk ik 'oh ja, die moet ik binnenkort eens kopen'. En dan vergeet ik het weer, of ik sta in de winkel en ze hebben 1001 verschillende, en dan weet ik niet welke ik moet kopen. En dan ga ik zonder bakjes de deur weer uit.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Branders hebben ze geloof ik bij de Xenos! En bakjes bij de Hema.
No problemo
Oh ja, en nog even een aanvulling op het recept: ik vind het zelf lekkerder om de puddinkjes in de koelkast te zetten voordat ik ze serveer. Dan heb je net iets meer contrast; dat warme, iets dunne bovenlaagje en de koude creme onderinEn dan ook nog eens dat lekkere knapperige caramellaagje gecombineerd met die superromige custard
Als ik niet zo van lekker eten hield, had ik nu al in maatje 36 gepast
in een groene doosquote:Op maandag 8 juni 2009 15:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Oeh hoe ziet die eruit? Ik voel dat er een eind zit te komen aan m'n Brinta 's morgens
Nou er komt nooit een oplossing. Ik weet het in het gesprek zo te draaien dat het lijkt alsof er geen probleem is. Want ik heb dan wel een vlotte babbel. Ik kan mijzelf goed verkopenquote:Op maandag 8 juni 2009 15:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar die oplossing voer je vervolgens niet uit? Dan zou ik maar eens opnieuw in gesprek gaan en vertellen dat het toch niet zo makkelijk gaat als het lijkt en dat je het misschien toch niet alleen kunt.
Maar daar heb je jezelf toch juist mee? Heb je weleens geprobeerd om dat juist niet te doen?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:29 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou er komt nooit een oplossing. Ik weet het in het gesprek zo te draaien dat het lijkt alsof er geen probleem is. Want ik heb dan wel een vlotte babbel. Ik kan mijzelf goed verkopen
Maar dat helpt dus niet, helemaal niet zelfs......
Ik heb heel veel verschillende ramequinnetjesquote:Op maandag 8 juni 2009 15:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Iedere keer als ik een toetje tegen kom waar kleine bakjes voor nodig zijn, denk ik 'oh ja, die moet ik binnenkort eens kopen'. En dan vergeet ik het weer, of ik sta in de winkel en ze hebben 1001 verschillende, en dan weet ik niet welke ik moet kopen. En dan ga ik zonder bakjes de deur weer uit.![]()
Welke diameter hebben jouw bakjes? En een hoge rand of juist een heel lage (zeg 1.5-2 cm of 5-6 cm)?
En de creme moet idd koud zijn, warme creme brulee hoort niet.
Misschien moet je dan alles eens op papier zetten?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:29 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou er komt nooit een oplossing. Ik weet het in het gesprek zo te draaien dat het lijkt alsof er geen probleem is. Want ik heb dan wel een vlotte babbel. Ik kan mijzelf goed verkopen
Maar dat helpt dus niet, helemaal niet zelfs......
Ik weet niet of Pilates voor mij echt sporten gaat zijn aangezien ik genetisch valsspeelquote:Op maandag 8 juni 2009 15:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Je krijgt niet genoeg voedzaam spul binnen, je krijgt een vreetkick. Logisch. Alleen jammer dat je net koekjes tegenkwam en geen bak kwark. In koekjes zit alleen suiker (ok, en gehard vet), na die piek krijg je een giga suikerdip en ben je nog verder van huis.
Als je voor pilates iets voedzaams naar binnen werkt (iets met langzame koolhydraten en omdat je gaat sporten alstjeblieft wat eiwitrijks) en na de pilates een fatsoenlijk diner (iig groenten, vlees of vis), komt het nog wel goed vandaag.
Ja dit laatste gesprek, met de decaan en met mijn tutor heb ik geprobeerd dit niet te doen. Ik doe het niet eens expres. Ik heb het vaak achteraf pas door.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar daar heb je jezelf toch juist mee? Heb je weleens geprobeerd om dat juist niet te doen?
Hoe lang is dat geleden? Weet diegene ook dat je nu het jaar niet dreigt te halen?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:36 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja dit laatste gesprek, met de decaan en met mijn tutor heb ik geprobeerd dit niet te doen. Ik doe het niet eens expres. Ik heb het vaak achteraf pas door.
Ik heb eerlijk toe gegeven dat ik niet per se een probleem heb met het leren en dat het ook niet eens de mensen zijn maar dat ik zelf vooral het probleem ben. En ik heb bij m'n coach al meer dan een half jaar geleden gevraagd naar curssusen maar die zouden pas weer in 2009-2010 beginnen.
En bij de decaan ben ik begonnen over een oplossing voor 2009-2010 "maar dat was niet nodig want het zou allemaal wel goed komen".
Een tip die ik van m'n coach kreeg en op heb gevolgd is gaan studeren in de UB!
Dan nog, je wilt niet pilatessen op anderhalve boterham en drie koekjes.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet niet of Pilates voor mij echt sporten gaat zijn aangezien ik genetisch valsspeel.
Dan kun je idd beter maar niet al te veel etenquote:Op maandag 8 juni 2009 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik weet niet of Pilates voor mij echt sporten gaat zijn aangezien ik genetisch valsspeel.
Tenzij je daar niet genoeg eiwitten voor hebt.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan nog, je wilt niet pilatessen op anderhalve boterham en drie koekjes.
Het is geen cardio-sport, zoals RPM, en het is niet zo zwaar als krachttraining, maar je bouwt er wel degelijk spieren mee op
T2 deed ik een laffe poging, vooral vaak er heen en een beetje lezen.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hoe lang is dat geleden? Weet diegene ook dat je nu het jaar niet dreigt te halen?
Hielp dat studeren in de UB wel? Hoe lang doe je dat al?
Is wel lang geleden. Hm.. Ik ben op het vorige gesprek niet komen opdagen omdat ik mijn map niet af had en die map had ik niet af doordat daar alle bewijsstukken/opdrachten in moesten die ik gehaald heb. Maar ik had niks gehaald dus durfde ik niet te komen wat een beetje dom wasquote:Op maandag 8 juni 2009 15:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hoe lang is dat geleden? Weet diegene ook dat je nu het jaar niet dreigt te halen?
Hielp dat studeren in de UB wel? Hoe lang doe je dat al?
H is herkansing? Dus er zit een week tussen het tentamen en de herkansing?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:42 schreef P.F het volgende:
[..]
T2 deed ik een laffe poging, vooral vaak er heen en een beetje lezen.
H2 was tegelijk met T3 en heb vooral voor H2 geleerd. Dat begon iets beter te gaan en ik begon het eindelijk te accepteren.
H3 ging echt super goed (7,2 en 7,5 en 9,2 dus alles gehaald)
Nu komt T4 en tussen T4 en H4 zit een week.
Om hulp te krijgen moet je wel eerst laten merken dat je die nodig hebt hè.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:43 schreef P.F het volgende:
[..]
Is wel lang geleden. Hm.. Ik ben op het vorige gesprek niet komen opdagen omdat ik mijn map niet af had en die map had ik niet af doordat daar alle bewijsstukken/opdrachten in moesten die ik gehaald heb. Maar ik had niks gehaald dus durfde ik niet te komen wat een beetje dom was
quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb heel veel verschillende ramequinnetjesDiameters van 6-12 cm, allemaal wel hogere bakjes, 5-6 cm inderdaad.
je kut ook wel van die lagere schaaltjes nemen met een wat grotere diameter, maar dat vind ik zelf onhandig voor met dat waterbad in de oven.
Nou.. Ik kan dan op dat moment niet op een verklaring komen waarom ik dingen niet gedaan of gemaakt heb. En dan lijkt het wel alsof ik er geen zin in heb, terwijl het bijv. niet lukte omdat ik aan het leren was voor m'n tentamens. Of omdat ik dacht dat het allemaal geen zin meer had etc. etc.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:41 schreef Muis006 het volgende:
PF: dat toeschrijven aan luiheid, zeggen mensen dat ook letterlijk tegen je? Of is dat jouw perceptie?
In geval van het eerste: wat een klojo's
In geval van het tweede: kan je je perceptie veranderen
Andere layout proberen. Met foksilver ging het bij mij ook fout, de bagger-layout doet het prima.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:49 schreef Phaidra het volgende:
Whehe, dank je loveli! Op m'n werk vallen alle icoontjes weg, dus kan ik niet quoten.
Ja H is herkansingquote:Op maandag 8 juni 2009 15:43 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
H is herkansing? Dus er zit een week tussen het tentamen en de herkansing?
Maar van welke tentamenperiode is H4 nou de herkansing?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:50 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja H is herkansing
Nee kijk T1 was in oktober
H1 en T2 was in januari (in 2 weken, achterelkaar)
H2 en T3 was in maar ergens (weer in twee weken, achter elkaar)
H3 was in april (±4 weken na T3)
T4 is over een week (±4 weken na H3)
En dan heb ik een week opdrachten inleveren en dan een week H4
Stikquote:Op maandag 8 juni 2009 15:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Die quoten we nog even, voor het geval ze 'em edit
![]()
[..]
Ik zag hem eerst niet eens.quote:
Kijk even met een plaatje:quote:Op maandag 8 juni 2009 15:52 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar van welke tentamenperiode is H4 nou de herkansing?
Ik ga het nu naar m'n kamer en alle boekjes er bij halen en het tellen..quote:Op maandag 8 juni 2009 15:45 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Om hulp te krijgen moet je wel eerst laten merken dat je die nodig hebt hè.
Kun je dit jaar nog halen, qua punten? Want het klinkt wel alsof er vooruitgang in zit, toch? Zo ja, dan zou ik maar eens snel alle hulp inschakelen die je kunt krijgen en ervoor gaan.
Ja, dus H4 is de herkansing van T4 en daar zit maar 10 dagen tussen? Moeten ze ook snel nakijken dan.quote:
Ja klopt!quote:Op maandag 8 juni 2009 16:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ja, dus H4 is de herkansing van T4 en daar zit maar 10 dagen tussen? Moeten ze ook snel nakijken dan.
Maar de hamvraag is natuurlijk, hoeveel punten kun je nog halen?quote:Op maandag 8 juni 2009 16:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja klopt!
Het zijn meestal meerkeuze tentamens.. Dus dat doet de computer..
Ja daar was ik al tegen ingeënt, ze hebben er daar ter plaatse even naar gekeken.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:09 schreef Phaidra het volgende:
Lastpost, heeft 'ie doorgebeten? Zo ja, ben je de afgelopen 5 jaar nog ingeënt tegen tetanus? Zo nee, naar de dokter!
Toch wel berehonger na het hardlopenquote:Op maandag 8 juni 2009 14:27 schreef karoltje het volgende:
Nieuw topic nieuw begin.
O: boterham met jam
S: 5 gymlessen geven
L: bruin pistoletje komkommersalade
S: 5 km hardlopen
T: Nog een pistoletje denk ik of fruit 1 bot met kipsate salade, 1 met geitenkaassmeerspul
D: Geitenkaassalade
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |