abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69818916
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Deel 51

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
♥mama van het liefste jongetje♥
  maandag 8 juni 2009 @ 10:27:16 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_69819050
Mag ik nog even luidkeels van de daken schreeuwen dat ik echt ontzettend blij ben dat Bert en Ruben de Yamo zo fijn vinden

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69819185
tvp
pi_69819424
De yamo is echt geweldig!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:45:14 #5
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69819572
floortje heb jij mijn pmmetjes niet gehad toevallig?
Mijn lief weigert een Yamo of andere scc aan te trekken
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_69819614
51
pi_69819625
Mijn lief is niet zo heel enthousiast te krijgen mbt het dragen... misschien straks als ukkie 2 er is.
Net mn binana betaald, ben benieuwd hoe snel die hier is...

Gister heb ik Mirte nog even op mn rug gehad, het lukt niet zo lang, even te zwaar met die dikke buik op het moment.
Fake it till you make it...
  maandag 8 juni 2009 @ 10:48:51 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_69819674
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
floortje heb jij mijn pmmetjes niet gehad toevallig?
Mijn lief weigert een Yamo of andere scc aan te trekken
Dat deed die van mij ook, ook doeken wilde hij echt niet! Maar nu ik niet meer kan tillen, merkte hij dat Ruben toch wel erg zwaar werd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 juni 2009 @ 10:54:25 #9
108648 cattie
lieve moeder
pi_69819837
Mijn man draagt Ive in de Yamo en daar zijn ze beiden blij mee! En ik ook, want Ive is te zwaar voor mij.
pi_69820117
Doekenterugvindpost
Ik ga straks op kraamvisite misschien kan ik haar nog een keer proberen te overtuigen dat dragen echt super is.
En als ukje dan hier komt (want het wordt straks ook een oppaskindje) misschien mag ik die kleine frummel wel dragen.... of zou dat raar zijn?
pi_69820128
De meeste ssc's passen toch juist goed bij mannen? Die zijn wat stoerder qua uitvoering (tenzij je er één met bloemen hebt )
Lief heeft hier nooit bezwaar gemaakt tegen de ergo carrier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 08-06-2009 11:15:45 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 11:05:22 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69820138
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:46 schreef owlet het volgende:
51
tis alweer 52 hoor!

Draagpapa's zijn leuk! Jammer dat de mijne niet wil/kan dragen.
Ach mss bij een volgende. ze beginnen namelijk op een respectabel gewicht. 13 kg is ook zoiets om mee te beginnen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69820264
Davinia, ik wil het ook nog proberen bij dik 13 kilo..
Maar dan wel een SSC waarschijnlijk. Ik vind het nu handiger worden. Chris kan hele stukken lopen, maar wordt af en toe toch moe. Dan zou het ideaal zijn om een doek uit je tas te kunnen plukken, ipv met een lege kinderwagen rond te moeten lopen..

De Alpino van Piglet draagt heerlijk. Chris zat er de eerste keer al binnen een paar seconden vast in. En hij vond het prima. Alleen de rug is wat kort, dus ik wil nog even zoeken naar een grotere variant.
  maandag 8 juni 2009 @ 11:16:10 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69820420
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:05 schreef Iksje het volgende:
De meeste ssc's passen toch juist goed bij mannen? Die zijn wat stoerder qua uitvoering (tenzij je er één met bloemen hebt )
Lief heeft hier nooit bezwaar gemaakt tegen de ergo carrier.
Mijne heeft geen bezwaar gemaakt tegenover de bloemen.
pi_69820437
Nati Bamboe is binnen en heel erg mooi
Kleur is ook heel mooi, maar heel moeilijk op de foto te vangen
Ik ga zo even kijken of het op de pc wat beter te zien is
pi_69820597
M. zit op dit moment met de jongste in de LLL-didy te gamen
  maandag 8 juni 2009 @ 11:22:42 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69820609
DF, manlief heeft ook rugklachten, vandaar dat hij liever niet wil.
hij heeft wel een paar keer nog geprobeerd, maar hij ziet de lol er echt niet van in.
ik moet voor hem knopen, en hij heeft al pijn in zijn rug van het schuinstaan, voordat het kind goed en wel zit...

en we hebben verder een prima werkende bugaboo, die dus vnl door PR gebruikt wordt
pi_69821142
Even copy post

Zojuist binnen gekregen, Nati Bamboe Turkis.
Supermooi, maar de echte kleur is heel moeilijk op te foto te zetten.

Foto met Lotte die heel moe was, in d'r slaapzak zat maar niet wilde slapen...dan maar even met slaapzak en al proberen

Ook even de kleur in een stash pic geprobeerd duidelijk te maken
Nati Bamboe Turkis, Girasol Mister X, Girasol Mojito

Even omgedraaid voor hopelijk beter effect (niet echt dus)
Nati Bamboe Turkis, Girasol Mojito en Girasol Mister X

En met een kussen ernaast

Nog niet echt super
Reis Neobulle Simon er ook bijgelegd

Maar ook dit is niet de echte kleur, hij is veel warmer en donkerder
Wel leuk foto object op deze manier
  maandag 8 juni 2009 @ 11:48:34 #19
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69821386
Mooi Mrien! Draagt ie ook fijn?

Bij Micha hoef ik denk ik echt niet aan te komen of hij eens een draagdoek wil proberen. Hij vindt het vest dat ik het doe en ziet er ook wel de voordelen van in, maar volgens mij vindt ie het eigenlijk maar een gedoe Bovendien beweert ie dat ie van een kettinkje al pijn in z'n nek krijgt Dus ik heb het niet eens geprobeerd hem te interesseren voor dragen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69821560
Ik heb hem maar heel even geprobeerd (omdat Lotte zo moe was), maar wat ik het idee heb is dat hij heel fijn draagt! En dun! Ze wilde alleen niet echt meewerken met knopen de 2e x (zonder slaapzak), dus toen hield het weer even op. Straks maar weer verder proberen

S draagt Lotte ook af en toe in de doek, moet ik hem wel helpen knopen (alhoewel hij dat steeds beter zelf kan). In het begin vond hij het ook maar niets, maar nu wel steeds leuker
pi_69822606
Ik vind hem wel een mooi weefpatroon hebben (die ruitjes)!
Heb je 'm van die poolse site?

Ik wil nog steeds erg graag een eigen geweven doek (hoelang roep ik dit eigenlijk al? zucht)... maar ik vind dus niks waar ik helemaal gek van ben... (qua kleursamenstelling) en er zijn zo veel soorten. (19! op de wikipagina alleen al)
De enige plek waar ik kan gaan 'voelen' is in een klein winkeltje, daar voel je je al gauw zo verplicht om ook iets te kopen. (en het aanbod is ook beperkt natuurlijk)
pi_69822667
Ik heb hem via Lilababy besteld.
Had nog bijna geen actiefoto's gezien, dus was wel een beetje een gok
  maandag 8 juni 2009 @ 12:52:35 #23
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69823099
Mijn man heeft gisteren ook met een doek gedragen! Op de heup, want ze gingen eendjes voeren. Ik moest knopen, maar heb hem wel zelf alles strak laten trekken, want dat kan ik echt niet voor hem. Ondanks dat hij last van zijn schouder had (al voor het dragen, dus niet van het dragen) vond hij het wel leuk. Ik hoop dat het voor herhaling vatbaar was. Meestal draagt hij Marlien zonder doek of drager, gewoon op de nek. En af en toe doet hij haar in de buggy (misschien heeft ze daar al 3 keer ingezeten ).

Mooie doek Mrien, die kleur staat je goed!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_69823170
mijn vriend wil wel dragen..en draagt zelfs roze
  maandag 8 juni 2009 @ 14:56:51 #25
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69826393
Mooi Mrien!

Ik vind de binana wel wat, van wat ik zo van gelezen heb. Die wrapsody lijkt me ook wel iets, maar die ik weet niet of ik die wel kan bestellen.. (geen creditcard).
Nog even verder neuzen hoor, voordat ik mijn geld ga besteden
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 8 juni 2009 @ 15:16:19 #26
108648 cattie
lieve moeder
pi_69826913
Seilram, dragen in een ringsling of draagdoek werkt heel goed bij darmkrampjes! En veel plezier bij het rondkijken.
  maandag 8 juni 2009 @ 15:20:41 #27
108648 cattie
lieve moeder
pi_69827072
Ooooh, ik moet even wat frustratie kwijt! Ik volg een Storch Anna op ebay. Die loopt zondag pas af. En er is nu al 3x op geboden, waardoor zij al op 18 euro staat! Er zijn dus wat mensen de prijs aan het opdrijven. Grmble.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:07:15 #28
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69828608
Deze Storch staat pas op 1,50
En dat nu al beginnen met bieden is niet zo heel handig inderdaad!

Oh en hier staat er nog een, wel 5.20 maar de 8< is er zo bij gepakt
pi_69829242
oeh ik heb net iemand mee naar huis gesleept om te laten zien hoe je doeken knoopt enzo Was een oma die vroeger zelf gedragen heeft en nu een kleinkindje had die in een babybjorn werd gedragen door haar moeder.. maar oma is het daar niet mee ens en wil dus een geweven doek voor haar kleinkind kopen..dus ik maar aanmoedigen en verschillende doeken laten voelen en verschillende knopen gedaan ze vond het prachtig en Elin bleef (gelukkig) de hele tijd uberblij kijken.
Dus oma gaat zo waarschijnlijk ergens klikken
  maandag 8 juni 2009 @ 16:38:42 #30
108648 cattie
lieve moeder
pi_69829643
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Deze Storch staat pas op 1,50
En dat nu al beginnen met bieden is niet zo heel handig inderdaad!

Oh en hier staat er nog een, wel 5.20 maar de 8< is er zo bij gepakt
Die zijn beiden 5.2 m, maar idd, een schaar kan er in! (Alleen dan nog ff iemand vinden om te naaien.) De eerste vraagt trouwens 15 euro verzendkosten! (Ik had die persoon al gemaild.)
Lief dat je mee kijkt voor mij!

Kleurdoos, goed zo, verspreid de verslaving!

[ Bericht 4% gewijzigd door cattie op 08-06-2009 17:10:21 ]
  † In Memoriam † maandag 8 juni 2009 @ 17:27:27 #31
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69831345
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:38 schreef cattie het volgende:

[..]

Die zijn beiden 5.2 m, maar idd, een schaar kan er in! (Alleen dan nog ff iemand vinden om te naaien.) De eerste vraagt trouwens 15 euro verzendkosten! (Ik had die persoon al gemaild.)
Lief dat je mee kijkt voor mij!
Die verzendkosten voor de eerste doek kloppen, de doek wordt verstuurd vanuit Oostenrijk.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 8 juni 2009 @ 18:57:42 #32
108648 cattie
lieve moeder
pi_69834433
Ik zeg ook niet dat het niet klopt, het is alleen wat veel als je op koopjesjacht bent.
pi_69838369
Nu Kobus er is heb ik zin om te dragen! maar momenteel heb ik genoeg aan in bed liggen, anders ben ik nog wat duizelig en sloom.

Bij de buurman (die morgen weer thuis is) staat een pakje van Macka met daarin de bamboe reisdoek, en ik heb zin om hem in te weiden met Kobus. Maar het kan nog een weekje duren, helaas.

Ik ben nog niet bijgelezen, dus dat ga ik eens doen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 8 juni 2009 @ 20:50:48 #34
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69839277
Oeke doe nog maar even lekker rustig aan en geniet van Kobus. Als je je weer iets beter voelt is het vroeg genoeg om te gaan dragen! Leuk dat je er zo'n zin in hebt!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69840212
Mrien voor Nati, hij is prachtig!!
  maandag 8 juni 2009 @ 21:58:44 #36
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69842629
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:25 schreef Kleurdoos het volgende:
oeh ik heb net iemand mee naar huis gesleept om te laten zien hoe je doeken knoopt enzo Was een oma die vroeger zelf gedragen heeft en nu een kleinkindje had die in een babybjorn werd gedragen door haar moeder.. maar oma is het daar niet mee ens en wil dus een geweven doek voor haar kleinkind kopen..dus ik maar aanmoedigen en verschillende doeken laten voelen en verschillende knopen gedaan ze vond het prachtig en Elin bleef (gelukkig) de hele tijd uberblij kijken.
Dus oma gaat zo waarschijnlijk ergens klikken
goed bezig
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 8 juni 2009 @ 22:27:04 #37
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69844009
Wat leuk, Kleurdoos!

En Oeke, doe rustig aan, meid!
pi_69845656
Mama Oeke rust lekker uit!
Mrien, mooooooooooooi! Wow! Wat een kleur!
Hoe voelt de stof aan?
pi_69855877
CATTIE! Ben je online?

Ik wil graag weten hoe hennep draagt? En of het kriebelt zoals wol?

pi_69856231
Heel zacht, heel dun, heel fijn maar ook heel stevig
pi_69856570
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:35 schreef fIoortje het volgende:
CATTIE! Ben je online?

Ik wil graag weten hoe hennep draagt? En of het kriebelt zoals wol?

Wol kriebelt heulemaal niet

Cattie zal je vraag beter kunnen beantwoorden maar ik vind mijn hemp eigenlijk behoorlijk zoals linnen voelen. Maar goed, hij is nog niet gebruikt dus hij zal nog wel veranderen.
pi_69856876
Wol kriebelt bij heul erg. Ik heb jouw wollen doek even gevoeld bij Davinia, het kriebelde binnen 5 seconden
Ik zit echt te twijfelen.

Indio Hennep en dan verven (knal- en knalroze!), of een nati turkis.

Pffffffffffffff.
pi_69856961
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:03 schreef fIoortje het volgende:
Indio Hennep en dan verven (knal- en knalroze!), of een nati turkis.
pi_69857259
Hahaha

Op die hennep kan ik ook nog eens verzendkosten uitsparen; ik heb daar 2 dagen geleden Jim jade besteld, die ik vandaag ga betalen. Dan kan ik meteen die hennep erbij laten stoppen.

Dussss.

Maar die kleur van die nati!
pi_69857322
Turkis
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:18:31 #46
108648 cattie
lieve moeder
pi_69857422
Even illegaal van mijn werk:

Hennep kriebelt helemaal niet, is meer zoals linnen. Maar hennep is wel stug, het duurt vrij lang voordat de doek is ingedragen, maar dan wordt hij wel heel zacht en fijn. Hij is heel draagkrachtig en zit als een huis. Ik kan het eigenlijk alleen maar aanraden. I Hemp!

Ik ben trouwens in onderhandeling over een storch Albert. Weet iemand hoeveel de verzendkosten van de VS naar Nederland zijn? De verkoopster niet namelijk en ik kan het nergens vinden, ik heb nu maar gevraagd of ze dat even wil uitzoeken. Ik kan de doek voor een leuke prijs kopen, maar als er 20 euro verzendkosten bij komen wordt het alsnog een duur grapje.
pi_69857617

Voor mijn SI moest ik $19,36 betalen en omdat er dan geen tracking mogelijk was kreeg ik van de verkoopster een foto van de bon. Hoe ik dan zeker moest weten dat het mijn doek was is een tweede De doek was er binnen een paar dagen.
pi_69857739
Cattie, je hebt PM!
pi_69857940
En als hij door de douane er ook uitgepikt wordt dan wordt het ook een duur grapje Cattie (maar het schijnt dat het met "gifts" weer anders ligt)
pi_69858336
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:35 schreef LovelyLady het volgende:
En als hij door de douane er ook uitgepikt wordt dan wordt het ook een duur grapje Cattie (maar het schijnt dat het met "gifts" weer anders ligt)
Maar dan moet je wel iemand treffen die als gift wil versturen en de meeste amerikanen zijn daar behoorlijk huiverig voor omdat het niet legaal is als het niet echt een cadeau is.
"used babycarrier" is wat dat betreft beter. En dan nog kan je pech hebben
pi_69858439
Ik heb even een klein vraagje tussendoor. Ik ben nog zwanger, pas 17 weken, maar ik heb wel al twee doeken in de kast hangen (ze waren hartstikke afgeprijsd, kan je toch niet voorbij lopen ). Maar nou is mijn vraag: hoe strak moet je de 'knopen' bij het vingerhaken aantrekken of moet dat juist zo los mogelijk? Ik weet niet of dat al in het filmpje genoemd wordt, want mijn geluidskaart is stuk
  † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 12:51:45 #52
141844 Macka66
pi_69858452
fIoortje, ik zou zelf de Nati turkis gekozen hebben omdat die oersterke hennep ook nog kan als je lieve jongetje een stuk ouder en zwaarder is. Of een Nati naturel en die dan verven.

Ik merk dat de vatanai's nu nog goed te doen zijn met Maja (11 kg.) maar met Lucie (17 kg.) lijken ze me niet zo fijn.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69859000
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:51 schreef WupWup het volgende:
Ik heb even een klein vraagje tussendoor. Ik ben nog zwanger, pas 17 weken, maar ik heb wel al twee doeken in de kast hangen (ze waren hartstikke afgeprijsd, kan je toch niet voorbij lopen ). Maar nou is mijn vraag: hoe strak moet je de 'knopen' bij het vingerhaken aantrekken of moet dat juist zo los mogelijk? Ik weet niet of dat al in het filmpje genoemd wordt, want mijn geluidskaart is stuk
het gaat om de wrijving dus heel strak hoeft niet. Daar krijg je alleen maar pijn in je vingers van
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:11:55 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69859113
Ja, ik ga met nieuwe doeken slapen of ik leg ze op de bank om erop te gaan zitten.. Dat doet het ook goed.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:46:00 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69860334
Cattie

En een maat 5 doek past niet in de small flat rate box, wel de medium, werd mij verteld.
©Dumbo
pi_69861848
ok, dank je!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:33:27 #57
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69862036
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:11 schreef Ticootje het volgende:
Ja, ik ga met nieuwe doeken slapen of ik leg ze op de bank om erop te gaan zitten.. Dat doet het ook goed.
Ben ik de enige die dan koekjes en chocola gaat zitten eten waardoor de doek helemaal onder de kruimels zit?

Gelukkig nog geen vlekken ontdekt...
©Dumbo
pi_69862182
oooh, ik heb hele leuke mooie bijzondere fluffy on the way!
later meer

ik heb nog niet gekozen tussen een verfbaar indiootje ( ) of een nati.
als mn kind weer slaapt straks ga ik nog even verder snuffelen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:41:52 #59
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69862353
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:33 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ben ik de enige die dan koekjes en chocola gaat zitten eten waardoor de doek helemaal onder de kruimels zit?

Gelukkig nog geen vlekken ontdekt...
ik probeer me in te houden met snoepen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:50:08 #60
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69862672
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik probeer me in te houden met snoepen.
ik ook
©Dumbo
pi_69866958
on the way:

Hij ziet er in het echt gelukkig wel mooier uit dan op de foto, maar je moet wel van roze houden
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:45:41 #62
108648 cattie
lieve moeder
pi_69867528
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:46 schreef texelonia het volgende:
Cattie

En een maat 5 doek past niet in de small flat rate box, wel de medium, werd mij verteld.
Dank je, zoiets zocht ik! En als ik het zo zie, ga ik het maar niet doen. met die verzendkosten wordt mijn goedkoopje een duurkoopje, met risico van douane er nog bij..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:46:08 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_69867549
Zo Owlet, dat is pas roze!
pi_69867825
Wat is dat dan?
Hij is wel cute... voor meisjes
pi_69867880
Wow, roze inderdaad..niet mijn smaak inderdaad
Ben benieuwd naar een actiefoto
pi_69867904
Mooi, Owlet!
Welk merk is dat?

Ooit he, als ik ooit een dochter krijg....
pi_69867943
Het is een ergo
pi_69868157
wat een mooie owlet
pi_69868452
Ja hè? En ik vind het zo fijn om straks weer een ergo te hebben. De Manduca was leuk om te proberen maar ik ben superblij dat die verkocht is want een ergo past veel beter bij ons.
pi_69868486
Nou ik ben er uit! 't was een hele bevalling.

Er komt een LE indio linnen ecru mijn kant op!
En knallend roze gaat 'ie worden!

Nati komt nog wel, ooit.
pi_69868544
yay Floortje!
pi_69868698
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:10 schreef fIoortje het volgende:
Nou ik ben er uit! 't was een hele bevalling.

Er komt een LE indio linnen ecru mijn kant op!
En knallend roze gaat 'ie worden!

Nati komt nog wel, ooit.
Oeh, die heb ik dus ook onderweg, maar ik hou -em zo.
Boterzacht, boterkleur.
Hardloper.
IG @webkim
pi_69868762
Hey nu ik het logootje op dat roze "ding" zie weet ik dat ik laatst een mevrouw met kindje in een ergo op haar buik zag lopen

Ik had Pepijn op mijn rug in Rio en we hebben betekenisvol glimlachend langs elkaar heen gelopen
pi_69869006
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:16 schreef Webkim het volgende:

[..]

Oeh, die heb ik dus ook onderweg, maar ik hou -em zo.
Boterzacht, boterkleur.
Ik had de allerlaatste!
Ik ben bang dat als ik de doek uit de doos haal dat ik ga twijfelen, WK!
Maar als dat zo is, dan is Zara Natur de pineut.
Een knalroze doek komt er sowieso. En de kleur magenta van procion vind ik echt zo mooi!
pi_69870595
SPOILER
wij net met juliet de kleuren zijn echt
Ik kan wel wat slaap gebruiken zo te zien
pi_69870736
Oef, Kleurdoos, wat mooi
En wat zit kleurdoos-mini mooi hoog en strak!
pi_69870793
oefening oefening ze zakte altijd toch nog een stuk naar onder..en nu zit ze
pi_69870844
Goed hoor!
pi_69873832
Owlet, hij is wel gaaf! Ben benieuwd naar actiefoto's!

Kleurdoos, zit netjes!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:57:08 #80
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_69873929
Kleurdoos, dat vind ik nou echt een hele mooie foto . Een stralende moeder, met een mooi hoog opgeknoopte dochter met stoere muts . Welke knoop is dat?
pi_69874201
Mooi zeg kleurdoos

Volgens mij de kangaru guus
pi_69874784
een soort van kangu
meer Wickel-Kreuztrage maar dan de flappen opzij..met de mogelijkheid om ze toch terug te klappen als het te koud is
pi_69874980
Mooooooi Kleurdoos!

Guuzewuus, volgens mij is het een FWCC maar dan met de banden niet uitgespreid. Da's ook een lekkere knoop voor een pasgeboren baby
  † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 20:47:21 #84
141844 Macka66
pi_69875614
Hij staat ook bij mijn knopen voor de beginnersmeet fotopagina, rij 2 met banden langszij en banden gespreid. Kun je zien dat het dezelfde knoop is in basis.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:49:00 #85
108648 cattie
lieve moeder
pi_69875674
Mooie foto Kleurdoos!

Goede keus fIoortje.

Ik twijfel nog even door.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:06:13 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69876319
owlet, leuk, die ergo! wel erg roze, maar leuk!
floortje, gefeli met je vangst!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:11:30 #87
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69876531
Ik ben op zoek naar een dunne geweven doek waar ik een dreumes van 10 kg. mee kan dragen.
Nu heb ik een Hoppediz maar ik vind deze vrij dik.
Ik zag net een foto van kleurdoos met 'juliet' deze doek lijkt op de foto wel dun of heb ik dat mis?
Wat voor opties zijn er nog meer?
pi_69876708
ik vind m in vergelijking met mijn girasol en didy wel dun maar heeel stevig
dit is de eerste doek waar ze niet iets 'zakt'
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:24:32 #89
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69877059
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:16 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind m in vergelijking met mijn girasol en didy wel dun maar heeel stevig
dit is de eerste doek waar ze niet iets 'zakt'
Ik heb geen idee hoe dik/dun een girasol en didy zijn
Alleen van mijn hoppediz en bb-sling weet ik hoe dik ze zijn, ik heb verder dus niet echt vergelijkingsmateriaal.
Maar juliet is een mooie doek
  † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 21:33:21 #90
141844 Macka66
pi_69877407
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:11 schreef krijtlijk het volgende:
Ik ben op zoek naar een dunne geweven doek waar ik een dreumes van 10 kg. mee kan dragen.
Nu heb ik een Hoppediz maar ik vind deze vrij dik.
Ik zag net een foto van kleurdoos met 'juliet' deze doek lijkt op de foto wel dun of heb ik dat mis?
Wat voor opties zijn er nog meer?
Hoppediz heeft ook Das Leichte, een extra dunne uitvoering.
Juliet (en de andere chimparoo's) zijn wel dunner dan gewone Hoppediz of Storchenwiege maar niet perse zomerdoeken.
De doeken van Vatanai zijn erg dun en luchtig maar wel stevig. (Duur en je moet ze secuur knopen, maar wel een aanrader.)
En Ellaroo doeken zijn ook fijn voor de zomer. (Minder duur, ook secuur knopen, de stof geeft iets minder steun. Zeker niet slecht, en hele leuke kleurtjes.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Macka66 op 09-06-2009 21:45:16 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:39:29 #91
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69877651
Macka heb je mijn pm gelezen?

Mijn MT is klaar, Ruben ligt nog even op schoot, ik zal zo even foto's uploaden
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:51:22 #92
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69878121
Ah dank je!
Ik ben op zich niet perse op zoek naar een zomerdoek, maar de Hoppediz die ik nu heb vind ik te dik en te zwaar en daardoor niet echt fijn om te knopen.
Ellaroo heeft idd mooie kleurtjes, Vatanai vind ik wat te prijzig.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 21:54:00 #93
141844 Macka66
pi_69878232
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:39 schreef Jelief het volgende:
Macka heb je mijn pm gelezen?

Mijn MT is klaar, Ruben ligt nog even op schoot, ik zal zo even foto's uploaden
pm gelezen. Juliet komt zaterdag per post naar jullie 'tussenadres' (samen met de draakjes).

Jaaa, foto's
pi_69878358
Krijtlijk, volgens mij valt chimparoo er tussen qua prijs? Fijne doeken zijn dat
  † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 21:56:52 #95
141844 Macka66
pi_69878361
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:51 schreef krijtlijk het volgende:
Ah dank je!
Ik ben op zich niet perse op zoek naar een zomerdoek, maar de Hoppediz die ik nu heb vind ik te dik en te zwaar en daardoor niet echt fijn om te knopen.
Ellaroo heeft idd mooie kleurtjes, Vatanai vind ik wat te prijzig.
Als het niet echt een zomerdoek hoeft te zijn is Storchenwiege ook een fijne optie.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:09:05 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_69878851
De 5.2 Storch Anna, is het niet geworden, ik ben overboden. Dus op weg naar de volgende bieding!
Er staat trouwens een hele oude pfau op ebay. Die gaat als een speer!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:18:42 #97
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69879301
Ik denk dat ik mijn Hopp eerst moet gaan verkopen voordat ik een nieuwe uitzoek. Pfff lastig hoor!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:18:57 #98
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69879312

Mijn mams( die een beetje brak was) met Ruben in een liefdraagding. Ze vond het erg prettig dragen
Ik heb Ruben zelf nog ruim een uur opmijn rug gehad tijdens het dozen inpakken en het was helemaal super! Meneer zat heerlijk ontspannen op de drager te sabbelen.
Zelf maken is zeker voor herhaling vatbaar, ik heb nu al wat dingen die ik de volgende keer anders maak.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:22:08 #99
108648 cattie
lieve moeder
pi_69879439
Moooooi Jelief!
pi_69879533
ja, zeker mooi jelief!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:25:55 #101
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69879598
Echt Hema?

Toch?
pi_69879642
Leuk Jelief!
  † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 22:30:04 #103
141844 Macka66
pi_69879750
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:18 schreef krijtlijk het volgende:
Ik denk dat ik mijn Hopp eerst moet gaan verkopen voordat ik een nieuwe uitzoek. Pfff lastig hoor!
krijtlijk, (woon of) kom je wel eens in Den Haag? Want dan zou je (o.a.) bij mij allerlei doeken kunnen bekijken en vergelijken.
pi_69879823
Goed gelukt Jelief!mooi hoor!
pi_69879876
Owja, ik vond Juliet met warm weer best goed te doen qua warnte
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:33:46 #106
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69879883
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:30 schreef Macka66 het volgende:

[..]

krijtlijk, (woon of) kom je wel eens in Den Haag? Want dan zou je (o.a.) bij mij allerlei doeken kunnen bekijken en vergelijken.
Das heel lief, maar ik woon in het oosten en kom eigenlijk nooit in de buurt van Den Haag. Maar toch bedankt voor het aanbod!
  † In Memoriam † dinsdag 9 juni 2009 @ 22:35:04 #107
141844 Macka66
pi_69879945
Gaaf Jelief! En wat een lieve foto's.
pi_69880310
Kleurdoos, wat een mooie foto van jullie samen met Juliet. Volgens mij heb je een goede keus gemaakt!

Floortje, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, knalroze lijkt me leuk!

Owlet, ik hou niet zo van roze, maar ik vind het een mooie ergo, met die bloesem. Ik denk inderdaad dat hij in het echt mooier is. (en een beetje verbleken in de zon misschien )

Cattie die pauw! wauw ik werd er een beetje hebberig van, maar wat een geld!

Jelief, die is tof geworden! Leuk dat je moeder hem gebruikt. Kijken of ik de mijne er ook aan krijg!

Zo, dit is mijn uurtje tijd, dus ik heb even snel bijgelezen. Ik wil wel overal op reageren maar ik ben vast iets vergeten. Ach ja...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:45:48 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_69880346
Er komt een Storch Albert bij me wonen!
pi_69880725
het duurt nog even, maar 7 augustus is er een draagdoekenmeeting in Ommen, Krijtlijk. Je bent van harte welkom
pi_69880755
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:45 schreef cattie het volgende:
Er komt een Storch Albert bij me wonen!

storchs
pi_69880763
En nu mijn belangrijke nieuwtje!

Vandaag kreeg ik een mooi pakje in handen, van de buurman. Dat was bij hem afgegeven door Macka op het moment dat ik lag bij te komen in het ziekenhuis nadat ik bevallen was van Kobus!

Bij het openen kwam dit eruit:

Een mooie zak, met daarin een handleiding, een lief logboekje en een superdunne en superzachte draagdoek, melkwit!

Ik kan niet wachten tot ik Kobus daarin kan dragen. Vandaag heeft Kobus een paar uur liggen maffen in zijn luiertje op mijn blote borst en hij lag heerlijk in de kikkerhouding, zo tevreden, dat ik denk dat hij dragen ook wel kan waarderen!

Dankjewel Macka, voor al dit liefs!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:20:19 #113
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69881572
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:25 schreef krijtlijk het volgende:
Echt Hema?

Toch?
Jazeker!
Dank voor de complimenten allemaal!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:25:08 #114
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_69881755
leuk hoor!

waarmee heb je de schouderbanden gevoerd als ik vragen mag?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:56:11 #115
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_69882897
Ik ben druk bezig geweest vrienden te maken met mijn sling, en het is gelukt .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:19:19 #116
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69883588
Mooi!
pi_69886877
Mooi Kim!

Staat jullie heel goed!
pi_69887023
Mooi Jelief!

Kim, leuke fotos!

Kreeg net een mailtje dat de indigo binana niet op voorraad is... volgende lichting heeft waarschijnlijk half juli... ga ik daarop wachten of ga ik voor een ander kleurtje... ff nachtje over slapen denk ik... .
Kleine verwachten we toch pas eind juli dus wat dat betreft zou het wel kunnen...
  woensdag 10 juni 2009 @ 08:54:26 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69887384
Kleurdoos, Jelief en Kim, moooi!
©Dumbo
pi_69887560
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:34 schreef Nijna het volgende:
Mooi Jelief!

Kim, leuke fotos!

Kreeg net een mailtje dat de indigo binana niet op voorraad is... volgende lichting heeft waarschijnlijk half juli... ga ik daarop wachten of ga ik voor een ander kleurtje... ff nachtje over slapen denk ik... .
Kleine verwachten we toch pas eind juli dus wat dat betreft zou het wel kunnen...
Nijna, ik heb ook een tijdje moeten wachten op mijn binana.
Waar heb je 'm besteld? Bij Binana zelf? PM anders maar even.

hier hebben ze nog blauwe
en hier ook , die is vrij goedkoop ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door fIoortje op 10-06-2009 09:15:01 ]
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:47:11 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69888522
Hibiscus is al onderweg vanuit amerika Dus niks wachten tot 15 juni tot ze het versturen
©Dumbo
pi_69889083
Tex! Bofkont! En alvast DIBS voor als je 'm weer weg doet

Ik had gewoon bijna weer geklikt he? Gelukkig kon ik mezelf op tijd tegen houden.
*zweet van voorhoofd veegt*
pi_69889308
Wat gaat het hard hier, ik zag een Elin in een mooie Juliet bij Kleurdoos, een mooie MT van Jelief (en wat tof dat je mams ook wilt dragen)
Een ontzettend dure Pfau op eBay (inmiddels 342 euro ) En k_i_m die een mooie smekkie ringsling heeft. Staat jullie goed!
Ohja en Oeke heeft een mooi pakje gekregen... Ik ben benieuwd naar de foto's van je kleine Kobus in deze doek.
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:15:56 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69889348
fIoortje Jij hebt volgens mij evenveel OTW als mijn totale stash incl de 2 die ik nog OTW heb

Ik mag mezelf trouwens ook wel inhouden zodra Zara aubergine te bestellen is trouwens Maar het mag echt niet, eigenlijk....
©Dumbo
pi_69889436

[ Bericht 80% gewijzigd door fIoortje op 10-06-2009 21:25:43 ]
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:24:25 #126
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69889592
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:25 schreef krijtlijk het volgende:
leuk hoor!

waarmee heb je de schouderbanden gevoerd als ik vragen mag?
met afzuigerkapspul, och hoe noem je dat nou... leek mij goed ademend en het is spotgoedkoop, verwerkt ook best aardig, ikheb 3/4 van een verpakking gebruikt. Het grijs is trouwens een tafellaken van de zeeman . Ik wilde voor een eerste keer niet meteen dure stoffen gebruiken.
Nou nog een tripje naar de Ikea (dat moet vast nog wel voor de verhuizing) om heul mooie stevige stofjes te scoren. En dan ga ik er ook een maken voor een vriendin als kraamcadeau
pi_69889662
Krijtlijk, is zit te overwegen om naar die meet in Ommen te gaan (maar wat lastig qua planning, en er moeten ook wat andere draag-dreumessen komen). Maar ik zou dan mijn ellaroo Christiano mee kunnen nemen..

Woon je in de buurt van Enschede?
pi_69889731
Jelief, erg tof!
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:33:14 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69889863
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:19 schreef fIoortje het volgende:
Tex ik heb even naar je stash gekeken, maar ik heb nog niet geklikt vandaag (alhoewel buiten de Ellaroo die in mn mandje zit , die Margot bij de buren erg naar me staat te lonken) en jij hebt 6 doeken en ik heb er maar 5 onderweg.
Bijna dan En hoeveel héb je er al dan?
©Dumbo
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:19:04 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69893436
Jelief, heel mooi!
k_i_m, lekker zo op het strand!

Floortje, 5 doeken onderweg!
Gaan er ook een paar weg?

Iemand inmiddels interesse in een didy tobi 3,2m?
pi_69893643
mooie smekkie kim
pi_69894863
Jelief wat mooi! Ik wil ook zoiets! Ik ben te dom voor een gewone doek, dit lijkt me makkelijker.
pi_69895108
Doe niet zo raar. je hebt een doek knopen zo onder de knie
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:02:27 #134
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69897126
Ingrid goed kijken naar Torstein hoe Torstein knoopt!

Niet kijken hoe hij de baby erin doet want ik denk niet dat dat je nog gaat lukken met Tyler.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_69897205
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jelief wat mooi! Ik wil ook zoiets! Ik ben te dom voor een gewone doek, dit lijkt me makkelijker.
Waarom zeg je dit soort dingen nou over jezelf? Dat is toch helemaal niet nodig?
Niemand kan zonder oefening een draagdoek meteen goed knopen.

Dus hup, oefenen, en niet zeuren, en niet jezelf onderuit halen.
pi_69897245
Noli En ik had bij jou goed opgelet. tis dat we bijna weggingen, anders had ik het zelf met hulp van jou kunnen doen. Over Tyler gesproken, ik hoor hem.
pi_69897803
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:04 schreef fIoortje het volgende:

[..]

Waarom zeg je dit soort dingen nou over jezelf? Dat is toch helemaal niet nodig?
Niemand kan zonder oefening een draagdoek meteen goed knopen.

Dus hup, oefenen, en niet zeuren, en niet jezelf onderuit halen.
Je klinkt net als mij psych vanmorgen.
Voel me gewoon dom dat ik een simpele knoop niet kan. Verkeerd om of wat dan ook doe.
pi_69898232
Heb je een boekje met instructies?
Gewoon een aantal keer doorlezen, en dan gaan proberen met een grote knuffel o.i.d.
Dat doe ik ook!
En filmpjes kijken op youtube. Keer op keer op keer.
Op gegeven moment krijg je het door! En dan lukt het opeens heel makkelijk.

En jouw zus woont toch in Den Haag? Als je een keer bij haar op bezoek gaat geef dan een gil. Dan meeten we ergens en help ik je!
pi_69898416
Noli, wat een eh leuk filmpje! En heel leerzaam hihi

Kim, wat is die sling mooi! Hij staat jullie goed hoor!
pi_69898594
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:02 schreef Noli. het volgende:
Ingrid goed kijken naar Torstein hoe Torstein knoopt!

Niet kijken hoe hij de baby erin doet want ik denk niet dat dat je nog gaat lukken met Tyler.
whaaaaaaaaaaa HELLO DOLLY

Van t knopen heb ik weinig meegekregen
pi_69898709
Noli, lekker leuk filmpje, duidelijk.

Floortje, ze woont weer bij mijn ouders. Maar bedankt voor het aanbod.
nu ben ik wel benieuwd wie je bent.

Kijk, dit is van van de week

[ Bericht 4% gewijzigd door _Ingrid_ op 10-06-2009 14:53:27 ]
pi_69898867
Lekker ding die gast Ingrid gewoon doen wat floortje zegt! Oefenen oefenen oefenen. Gaat helemaal goedkomen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2009 14:52:58 ]
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:57:25 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69899013
mmm niet helemaal, je moet Tyler in het kruis zetten ende banden uitspreiden van knie tot knie, de horizontale band gaat dan over hem heen, dus over zijn benen en billen heen en omhoog tot zover als hij steun nodig heeft. dus tot zijn schouders of nek.
Ennuh over die MT ga ik eens nadenken.

o en dat filmpje is lekker leerzaam!
pi_69899348
Bij de buren staat een Ulli te koop.
Wie zocht die ook alweer?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:09:51 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69899405
owlet dacht ik? of floortje?

Oh en ik vind m ook erg leuk!!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:14:04 #146
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69899531
Cattie zocht volgens mij een Ulli of een Albert, maar heeft de laatste inmiddels al gevonden.
©Dumbo
pi_69900265
Not me! Was Cattie idd.

Ingrid, wat al gezegd is: de banden ook over zijn schoudertjes. Dus armpjes in de doek. En de middenband ook hoog! Dan kan je wsl al makkelijker strakker aantrekken, en zit hij ook meteen een stuk steviger.

Oefenen!!!

(Ik heb net ook weer een halfuur staan oefenen met een pop, en ik denk, dat ik eindelijk de BWCC helemaal onder de knie heb. Het gaat steeds vlotter en strakker. )
pi_69900537
Ik ben aan het bedenken hoe ik Simon ga knopen
ik heb er alleen zo weinig verstand van.. Zo weet ik wel hoe ik op mijn rug wil knopen.
Maar niet hoe ik haar het best op mijn zij kan dragen.. HELP

En als je kindje moe is en wil slapen welke knopen zijn dan erg fijn?
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:01:29 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69901074
ik heb geklikt op ulli
pi_69902128
Hmmmm, toch maar weer eens proberen dan. Dat er iets fout was, had ik iig wel door.
Hij vond het nu wel leuk, dat is al heel wat. Ik had wel de geprinte beschrijving erbij.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:50:02 #151
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69903016
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:47 schreef MamsX het volgende:
Ik ben aan het bedenken hoe ik Simon ga knopen
ik heb er alleen zo weinig verstand van.. Zo weet ik wel hoe ik op mijn rug wil knopen.
Maar niet hoe ik haar het best op mijn zij kan dragen.. HELP

En als je kindje moe is en wil slapen welke knopen zijn dan erg fijn?
Nog een paar daagjes, dan kan ik je wel helpen
pi_69907998
Dag dames,
Ik ben nieuw hier, en zelf niet zwanger maar mijn vriendin wel (37,5 weken). En hoewel zij het niet zo heeft op draagdoeken (in Belgie kennen ze dat fenomeen nog niet zo goed) lijkt het mij juist wel erg handig en knus. En aangezien ik toch ook wel eens zal willen/moeten dragen, lijkt het mij (eigenwijs als ik ben) slim om hier wat tips en trucs op te doen.
Dus euh... Ik lurk even mee!
Groetjes!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69911191
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:02 schreef fIoortje het volgende:

[..]

Ja bij binana zelf. Ik zit erover te denken om toch even af te wachten en dan gelijk even af te wachten of ze misschien toch ook die andere kleur die ik ook mooi vind krijgt... maar dat wist ze nog niet de laatste keer dat ik het vroeg. Want misschien dat ik dan nog wel voor die andere ga...
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:52:25 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69912131
Ingrid, wat is Tyler al groot!

Wat mij het eerst opviel is dat zijn beentje OVER de buitenste band zit, en zijn beentjes moeten binnenboord, zeg maar.

Ben benieuwd naar Kobus in ultramarin
Komt volgende week wel
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:53:42 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69912189
Goed voornemen Pandora, veel plezier met het voorwerk zeg maar
pi_69912298
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Ingrid, wat is Tyler al groot!

Wat mij het eerst opviel is dat zijn beentje OVER de buitenste band zit, en zijn beentjes moeten binnenboord, zeg maar.

Ben benieuwd naar Kobus in ultramarin
Komt volgende week wel
Over de 6kg inmiddels.
Het was juist de bedoeling beentjes buitenboord. Volgens de beschrijving. Aah, ik raak in de war!
Zoals in het filmpje van Noli wil hij iig niet.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:58:59 #157
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69912420
De band die je nu wel over zijn kontje hebt getrokken zit in principe wel goed, hij moet alleen nog wat hoger komen. Even over de beentjes heen omhoogschuiven zodat zijn beentjes er onder uit komen. De band kun je dan uitplooien van nek (bovenste rail) tot onder de billen (onderste rail). Rails zijn de lange kanten van je doek.
Dan zijn toch z`n beentjes buitenboord maar krijgt Tyler wel volledige ondersteuning
pi_69912549
Ik hoop dat ik het snap tf
Maar merk dat ik met filmpje beter snap. Nu meneertje op bed leggen.
pi_69912688
Ik hou zo van dragen!

[ Bericht 12% gewijzigd door fIoortje op 10-06-2009 21:22:42 ]
pi_69912882
De manier van knopen is goed, en Tyler zit er bijna goed in, dus je kan het heus wel
Beentjes buitenboord is een beetje verwarrend, want de methode die zij beentjes binnenboord noemen, is toch wel een andere manier van knopen (dan zit je baby in de middenste band, met de andere banden er kruiselings over. De knoop met beentjes buitenboord is zoals jij hem nu hebt geknoopt, Tyler zit dan in het kruis (zoals op de foto, de banden lijken me mooi gespreid van poepje tot knieholte) en dan de buitenste band erover.

Zoals in het filmpje van Noli is ook bedoeld voor pasgeborenen. En zelfs die willen dat niet altijd. Liande toch niet Ik was dus heel blij toen ze oud/stevig genoeg was voor de houding die jij demonstreert.

Pandora, welkom medebelgje ! Goed voornemen om ook te gaan dragen. Het is inderdaad fijn. Enne... als dragende papa scoor je echt wel
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:14:06 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69913052
ik heb ulli!
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:16:00 #162
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69913114
Tico Cool!
pi_69913436
Tico! Leuk! Maar ik dacht dat je wel klaar was met doeken?
pi_69913666
Zonet nog even een halfuurtje gewandeld met Chris in de Alpino van Piglet. Dat ging best goed voor die 13,6 kilo.. Alleen een beetje schouderpijn.
Morgen nog even de girasol Mokka uitproberen, en dan gaan ze weer terug naar Piglet.

Ik overweeg toch sterk om een SSC aan te schaffen. Maar waarschijnlijk een Yamo. Want deze alpino is eigenlijk te laag op de rug voor Chris.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:47:49 #165
14746 k_i_m
pi_69914541
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:24 schreef Kleurdoos het volgende:
mooie smekkie kim
*smek* .

Bah, wat klinkt dat goor .
In my life
Why do I smile
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:50:18 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_69914654
Smek smek smek, mooi hoor!

Tico, gefeliciteerd met je Ulli! Ik heb als het goed is Albert onderweg (ik wacht nog op 1 email, stom tijdsverschil ook).
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:51:08 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69914681
ik ben er ook klaar mee!! Omdat ik geen leuke doeken meer zie. Maar ulli kan ik toch niet lagen liggen?
  † In Memoriam † woensdag 10 juni 2009 @ 21:59:51 #168
141844 Macka66
pi_69915064
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:47 schreef k_i_m het volgende:

[..]

*smek* .

[ afbeelding ]

Bah, wat klinkt dat goor .
Dan vind ik een kameel nog wel meevallen als associatie
Maar Sif nee, nu stoppen met associeren staat jullie idd erg goed!
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:16:55 #169
14746 k_i_m
pi_69915786
Ja, dat Sif is inderdaad ook net niks .

Oh, vanmiddag was het kind in slaap gevallen in de sling, maar op de één of andere manier had ze toen ze weer wakker werd twee ringen in haar voorhoofd staan . Nog tips hoe ik dat de volgende keer kan voorkomen? Ringen hoger of lager, of minder strak aanspannen ofzo??

In my life
Why do I smile
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:21:24 #170
14746 k_i_m
pi_69916010
En nog even een . voor . leenpfau .

In my life
Why do I smile
pi_69916192
smekkies in alle smaken

*harrypotterexfanis*
pi_69916260
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:16 schreef k_i_m het volgende:
Ja, dat Sif is inderdaad ook net niks .

Oh, vanmiddag was het kind in slaap gevallen in de sling, maar op de één of andere manier had ze toen ze weer wakker werd twee ringen in haar voorhoofd staan . Nog tips hoe ik dat de volgende keer kan voorkomen? Ringen hoger of lager, of minder strak aanspannen ofzo??

[ afbeelding ]
Ringen op sleutelbeenhoogte.
Je kan de staart van de sling rond de ringen halen als ze wil slapen. Sommige dragers doen dat sowieso, om de ringen aan het oog te onttrekken.
Minder strak aanspannen liever niet; dat gaat ten koste van een goede draaghouding (vooral voor jou in het geval van een sling).

Edit: ik zie nu je foto-voor-de-boot en daar lijken de ringen een tikkie hoger te kunnen, maar ik kan het niet helemáál goed inschatten want je staat schuin.
Hardloper.
IG @webkim
pi_69916619
Vandaag op de pufclub (samen bevallen cursus) kregen we nog voorlichting over draagdoeken echt super leuk, de pufclubjuf bleek ook fan van draagdoeken te zijn. Ze had er 2 mee en heeft wat voorgedaan en vooral promotiepraatje gehouden dat het zo fijn is voor je kindje enzo. Vond het echt wel leuk
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:37:30 #174
14746 k_i_m
pi_69916843
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:26 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ringen op sleutelbeenhoogte.
Je kan de staart van de sling rond de ringen halen als ze wil slapen. Sommige dragers doen dat sowieso, om de ringen aan het oog te onttrekken.
Minder strak aanspannen liever niet; dat gaat ten koste van een goede draaghouding (vooral voor jou in het geval van een sling).

Edit: ik zie nu je foto-voor-de-boot en daar lijken de ringen een tikkie hoger te kunnen, maar ik kan het niet helemáál goed inschatten want je staat schuin.
Naarmate het weekend vorderde kwamen ze steeds hoger te zitten ja . De eerste keer had ik helemaal geen rekening gehouden met het aantrekken van de stof en kwamen de ringen ineens tot mijn navel .
In my life
Why do I smile
pi_69917162
Leuk Tessie! Tof!
  † In Memoriam † woensdag 10 juni 2009 @ 23:10:15 #176
141844 Macka66
pi_69918284
k_i_m, nog een handigheidje: bij het aandoen van de ringsling kun je de ringen op je schouder plaatsen of misschien zelfs iets er achter. Door het gewicht van Lilah die je vervolgens in de buidel plaatst zullen de ringen naar voren komen zakken. Het is de bedoeling dat ze dan uiteindelijk op de 'corsagepositie' terecht komen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:56:45 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69924058
En toen waren we niet meer stash happy!

Nu *moet* er natuurlijk een rekbare doek komen
En mss nog een of 2 voor mini...

the horror!
naja, eerst de 20-wk echo afwachten en dan zien we wel weer verder, nietwaar?
nijna, hoe lang moet je nu op je binana wachten? (in weken?)

als ik eli nu draag moet ik wel tibetaans afknopen omdat ik anders misselijk wordt.
mijn hemel, wat is dat benauwend, zeg! ieks! dus als iemand tips heeft mbt tibetaans afknopen, of anderszins knopen op de buik te ontwijken, hoor ik graag!
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:17:08 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69924577
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:34 schreef Nijna het volgende:
Mooi Jelief!

Kim, leuke fotos!

Goed dat ik het lees. Ik wilde ook een Binana Indigo gaan bestellen maar had nog even gewacht ivm centjes enzo, maar beter kan ik hem dus nu bestellen anders vis ik half juli mss weer achter het net dus?
pi_69924702
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:02 schreef fIoortje het volgende:

[..]

hier hebben ze nog blauwe
en hier ook , die is vrij goedkoop ook.
BE, bij die linkjes hebben ze ze ook nog
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:35:41 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69925125
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:21 schreef fIoortje het volgende:

[..]

BE, bij die linkjes hebben ze ze ook nog
Ja, ik zag het idd later. Ik ga even kijken.
Thanks.

Die 2e is idd goedkoop!
Moet alleen even thuis checken hoe lang mijn doeken zijn, want ik heb even geen idee meer of ik met een 5,40 uit de voeten zou kunnen.
In een van de oudere topics stond het nog in de OP. Mijn draagdoek.nl is een 5.4 dus dan moet dit ook gaan lukken.
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:41:00 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69925289
Ow... als je klinkt krijg je de volgende melding in het volgende scherm:
quote:
Products marked with *** dont exist in desired quantity in our stock.
You can still buy this article, we will ship it as soon as it arrives with us.

Even het eerste linkje bekijken, daar kon ik hem net niet vinden.

*
Gevonden, maar er staat geen lengte bij volgens mij, heb ze even gemaild dus.
pi_69925961
Ik heb nog even de optie open gehouden voor eventueel een ander kleurtje waar ze even naar zou kijken of ze daar aan kan komen . En ik wacht gewoon juli af, had al geld overgemaakt dus minst omslachtig denk ik zo
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:19:34 #183
14746 k_i_m
pi_69926501
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:56 schreef DaviniaHR het volgende:

.

Gefeliciteerd! .
In my life
Why do I smile
pi_69926695
Ah, BE, wat stom. Gister hadden ze er nog 1.
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:26:10 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69926745
Op zich geen ramp, ik kan nu bestellen voor wat er half juli binnen komt. Het is toch voor de baby en die komt pas in Aug. dus ik heb nog wel even.
pi_69928474
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:09 schreef Iksje het volgende:
Pandora, welkom medebelgje ! Goed voornemen om ook te gaan dragen. Het is inderdaad fijn. Enne... als dragende papa scoor je echt wel
* Pandora73 moet glimlachen...
Ik had een dergelijke verwarring al verwacht, maarreh, ik ben een rasechte Nederlandse, die toevallig een Vlaamse vriendin aan de haak heeft geslagen. En ik ben al 35 jaar vrouw, en was niet van plan dat te veranderen. Tja, je bent bi of je bent 't nie, zeg ik dan maar.

Maar wel bedankt voor je welkom hoor! *hugggg*
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:18:43 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69928525
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.

Gefeliciteerd! .
thx
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:44:45 #188
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69929552
ff snel inbreekt voor Ingrid. *zo even terug lezen gaat*

Tadaaaa!

Hier kun je het goed zien hoe je 'm moet knopen en Tyler erin moet doen.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:52:57 #189
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69929896
Davinia Gefeliciteerd!
pi_69929962
tnx Noli!
Als ik tijd heb zal ik eens rustig kijken.
pi_69930420
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:17 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

* Pandora73 moet glimlachen...
Ik had een dergelijke verwarring al verwacht, maarreh, ik ben een rasechte Nederlandse, die toevallig een Vlaamse vriendin aan de haak heeft geslagen. En ik ben al 35 jaar vrouw, en was niet van plan dat te veranderen. Tja, je bent bi of je bent 't nie, zeg ik dan maar.

Maar wel bedankt voor je welkom hoor! *hugggg*
woops! Mee-mama zijn kan ook natuurlijk
En dat terwijl een collega net mee moeder is geworden van een lief meisje (zij dragen haar ook allebei in de doek trouwens)

Davinia! Eli krijgt een broertje of zusje! Wat leuk! Gefeliciteerd
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:30:49 #192
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69931370
Davinia
Van harte!!!
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:31:30 #193
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69931384
En Pandora welkom hier!
Maxi, Midi & Mini
pi_69932011
Lang leve de draagdoek!
Sommige dagen woont onze kleine man gewoon in de doek... geen 5 minuten en hij slaapt alweer en ik heb mijn handen vrij.
typte ze uiteraard met baby in de doek
pi_69933648
Thanks all voor het welkom. En de term "mee-mama" kende ik nog niet, maar ik zal hem zeker onthouden!

Het zal wel een stomme vraag zijn, maar waarom hebben de meesten van jullie zo veel doeken?
Ik zie mensen met 5 of meer doeken achter hun naam... Wat zijn de verschillen?
Alvast bedankt voor jullie uitleg!

Ik heb overigens een draagdoek.nl besteld inmiddels.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:34:09 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69933768
Dank jullie wel

pandora, voor iedere outfit een andere doek, uiteraard
en sommige zijn lekker voor de lange wandelingen, andere juist voor korter.
en alles in verschillende kleuren, ja zo kom je er wel
pi_69934037
Ik ben hier denk ik degene met het minst aantal dragers

Eerst had ik een rekbare doek (type draagdoek.nl), een heel goede startdoek. Toen werd mijn dochtertje toch wat te zwaar en ik wilde ook iets wat sneller aan was. Dat werd dus de sling.
Maar die gebruik je niet zo lang aan één stuk, want je draagt maar op één schouder, het gewicht zit niet zo verdeeld als bij een doek.
Dus heb ik de ergo carrier erbij gekocht. Een prima ding voor de oudere kindjes, snel aan en ergonomisch (voor jou en de baby)

Drie stuks, drie verschillende "doeleinden"...
En nu heb ik een geweven doek te leen van een vriendin. Die vind ik vooral handig omdat hij steviger draagt dan de rekbare (en op termijn kan je ermee rugdragen, ook wel interessant)

Maar het is ook gewoon vooral een "hebbeding" zoals Davinia zegt.
Moest ik niet zo kieskeurig zijn en meer geld hebben (en geen man die bezwaar maakt tegen een te grote draagcollectie) dan had ik nu ook al meer draagdoeken, gewoon om de kleurtjes
pi_69934426
Manon Rouge is binnen
pi_69934461
Je wordt best wel hebberig op een gegeven moment
Ik had eerst ook 6 stuks, en nu heb ik 2 doeken en een MT en nog draag ik niet zo heel erg vaak.
pi_69934583
Ik draag elke dag, en elke dag gebruik ik ook minimaal 3 verschillende doeken.
Ligt aan wat we gaan doen, wat voor weer het is, wat voor kleding ik aan heb, wat voor humeur ik heb.
Ik gebruik de doeken ook niet alleen als draagdoek, ook als dekentje, zonnescherm in de auto, etc.
pi_69935791
Onder het mom never change a winning team gebruik ik ook maar 2 dragers. De Obi Ohne Knopi voor als ik snel weg wil en geen buggy mee wil nemen, de EllaRoo voor als ik langer wil dragen en Jongste wat steviger vast moet zitten.
De Mojito ligt stof te happen, korte doek is nu voor Kobus , de sling vind ik niet meer comfortabel en de draagdoek.nl is ook uitgeleend. Over een paar maanden word ik tante en hoop ik nog eens een klein frummeltje heerlijk in die draagdoek.nl te mogen dragen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:32:07 #202
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69935927
Met wat voor dingen gebruik je hem dan? Als je voor een boodschap gaat, of echt ook om het wandelen? Want dat laatste doe ik dus nooit... (ook niet met kinderwagen trouwens)
Ik gebruik hem wel meerdere malen per dag als ik Noah naar school breng en ophaal. Die drukte bij school is echt niet handig met een kinderwagen Met boodschappen doen neem ik juist eerder de kinderwagen, kan ik daar de boodschappen in dumpen

Ik heb een rekbare doek, fijn voor pasgeboren frummels. Toen een geweven, voor als ze te zwara zou worden voor de rekbare. Toen een shorty, want dat zou handiger zijn met voeden in de doek maar dat lukt me nog steeds niet... straks handig als ze groter is voor heupdragen. Toen een met linnen, heel stevig en koel in de zomer. En de laatste 2 zijn om heel eerlijk te zijn meer 'voor de heb', dan echt uit praktisch oogpunt, maar vind ze zooo mooi, en ik wilde nog graag een maat 4.
©Dumbo
pi_69936001
Ik heb een chunei op reis in huis. Wat een drama zeg! Ik om serieus geld tekort!
Ik heb nog een paar doeken op m'n wishlist staan, en nu ben ik er dus achter gekomen dat chunei ook geweldig draagt! Als ik het mag zeggen bijna nog fijner dan de doeken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:39:48 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69936203
Wat is een chunei?

En LL, je amazonas komt ook terug, nietwaar?
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 14:48:06 #205
141844 Macka66
pi_69936536
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat is een chunei?

En LL, je amazonas komt ook terug, nietwaar?
Chunei is een ssc versie van de Koreaanse podeagi. Hij gaat als een vest om je heen en sluit van voren.
pi_69937433
Tex, als ik boodschappen ga doen zit mn kindje altijd in de doek. Als ik thuis iets wil doen zoals stofzuigen, opruimen, etc. zit mn kindje op mn rug in de doek. Ik ga elke dag met mn kindje wandelen; even in de frisse lucht, en zo krijg ik tenminste wat beweging!
Met koken zit hij ook weer op mn rug.
pi_69938139
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:14 schreef fIoortje het volgende:
Tex, als ik boodschappen ga doen zit mn kindje altijd in de doek. Als ik thuis iets wil doen zoals stofzuigen, opruimen, etc. zit mn kindje op mn rug in de doek. Ik ga elke dag met mn kindje wandelen; even in de frisse lucht, en zo krijg ik tenminste wat beweging!
Met koken zit hij ook weer op mn rug.
Is toch veel knusser dan om hem/haar gewoon in een box, wieg of wipstoeltje te zetten...
* Pandora73 is inmiddels al draagdoekfan
Maar Floortje, hoe oud is jouw kindje? (Oftewel: hoe lang kun je een kindje met goed gemak in een doek houden?)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:41:32 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69938391
Mijn kind is 13+kg (ruim 21 mnd) en gaat ook nog prima in de doek.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:49:18 #209
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69938754
Hannah ging altijd gillen als ik d'rin de doek deed, tot we gingen lopen, en dan viel ze vrij snel in slaap. Tot ik thuis kwam dan werd ze wakker. Dus thuis heb ik d'r niet vaak in de doek. Tegenwoordig gaat ze niet meer gillen als ik d'r in de doek doe (gewend? of ms word ik er handiger in ) dus kan ik het tijdens het huishouden ook wel eens gaan proberen Al doe ik eigenlijk niet zoveel in het huishouden
©Dumbo
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:23:56 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69940294
Pandora ik draag nu eigenlijk alleen onze jongste. maar zelfs tot ver in de zwangerschap heb ik onze middelste (3,5 jaar) nog gedragen.

en zelfs wat groter lukt nog wel

(foto's van vorig jaar eind juni/begin juli)
Maxi, Midi & Mini
pi_69940504
Noli, leuke foto's, vooral die onderste...
En iedereen ook bedankt voor de info, ik voel me nog wel een beetje en n00b soms...
(Lief en ik kennen elkaar nog niet zo heel lang, dus ik moet ineens op een al heel hard rijdende trein springen zeg maar)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 16:37:20 #212
141844 Macka66
pi_69940846
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:31 schreef Pandora73 het volgende:
Thanks all voor het welkom. En de term "mee-mama" kende ik nog niet, maar ik zal hem zeker onthouden!

Het zal wel een stomme vraag zijn, maar waarom hebben de meesten van jullie zo veel doeken?
Ik zie mensen met 5 of meer doeken achter hun naam... Wat zijn de verschillen?
Alvast bedankt voor jullie uitleg!

Ik heb overigens een draagdoek.nl besteld inmiddels.
Leuk dat je jullie baby gaat dragen!

Tja, sinds ik beroepsmatig met doeken en dragen bezig ben is mijn stapel behoorlijk groot geworden
En omdat ik zeker geen babies meer zal krijgen en nu nog alles met dreumes Maja uit kan testen (ipv allleen maar met een draagpop) zal hij vast nog wel wat verder groeien.

Die doeken hebben niet alleen verschillende kleuren en motieven, maar ook verschillende wevingen, verschillende lengtes, verschillende diktes en zijn van verschillende materialen gemaakt.
Dat maakt allemaal uit voor de stevigheid van de doek, de mate van soepelheid en zachtheid, hoeveel kilo hij kan dragen, hoe warm hij is, voor welke knopen hij geschikt is en voor welke mensen hij geschikt is (lengte, omvang, temperatuurgevoeligheid, evt. fysieke beperkingen).
pi_69941516
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:56 schreef DaviniaHR het volgende:

the horror!
naja, eerst de 20-wk echo afwachten en dan zien we wel weer verder, nietwaar?
nijna, hoe lang moet je nu op je binana wachten? (in weken?)

als ik eli nu draag moet ik wel tibetaans afknopen omdat ik anders misselijk wordt.
mijn hemel, wat is dat benauwend, zeg! ieks! dus als iemand tips heeft mbt tibetaans afknopen, of anderszins knopen op de buik te ontwijken, hoor ik graag!
Ben ik een dagje weg, lees ik dit! Wow, gefeliciteerd!

Ik ben vanmorgen uit het ziekenhuis thuis gekomen en een van de eerste dingen die M. zei was:
"ik heb Avalon een paar keer in de doek gedaan, de eerste keer ging het niet zo goed maar toen heb ik gewoon even in het merkje gekeken en via youtube gezocht op "storchenwiege baby wrap" en kreeg ik een filmpje waarmee het lukte".
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:58:51 #214
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69941807
Oh wat gaaf
Ik mag binnenkort op mijn lief gaan oefenen met fwcc en bwcc uitleggen aan een absolute n00b. Ik ben heel benieuwd Maar hj gaat absoluut niet dragen heeft hij al gezegd
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:12:16 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69942393
thx

TF, ksnap ut nie!

Noli, nou moet je natuurlijk ook een foto maken van tessel in Lampo, dat snap je
pi_69942687
Pandora, je hebt PM.

Owlet wat leuk! Hoe gaat het met jou?
pi_69942784
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:18 schreef fIoortje het volgende:
Owlet wat leuk! Hoe gaat het met jou?
beurs en blauw en lekgeprikt maar verder wel okee. Zo'n ziekenhuis is maar een eenzaam gedoe, zeker als je kinderen thuis zitten.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:12:45 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_69946776
Even helemaal offtopic, maar owlet wat is er?

En verder, de deal is rond, Albert komt mijn kant op!
pi_69946950
Ohja Davinia, sorry was het even vergeten maar idd Amazonas komt nog mijn kant op... vooral om dat ik hem opnieuw een kleurtje ga geven en omdat hij lekker lang is en fijn zit. En dun is. Komt goed! Toch?
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:50:32 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69948541
fIoortje, die 2e site heeft alleen nog een indigo van 5,8 meter, omdat dat volgens hen meer mogelijkheden geeft, maar ik kan met mijn 5,4 prima uit de voeten dus ik ga maar even contact opnemen met de officiele site.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:57:03 #221
14746 k_i_m
pi_69948834
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:48 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Chunei is een ssc versie van de Koreaanse podeagi. Hij gaat als een vest om je heen en sluit van voren.
[ afbeelding ]
Oeh, daar kwam ik laatst een filmpje van tegen! Dat zag er idd erg veelbelovend uit!
In my life
Why do I smile
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:01:14 #222
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69954289
Is zo'n Chunei niet vreselijk warm?
* Grijs heeft het nogal snel warm
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 22:22:17 #223
141844 Macka66
pi_69955297
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:01 schreef Grijs het volgende:
Is zo'n Chunei niet vreselijk warm?
* Grijs heeft het nogal snel warm
Ik denk het wel, want in Korea zijn de chuneis die gemaakt zijn van mesh (een soort gaasstof) erg populair.
mesh kun je zien op de vergroting van de foto die ik eerder al gepost had
pi_69955704
Ik heb vanavond Chris gewoon op mijn rug geknoopt.. In Piglets Mokka.. Wat is die lekker zacht!
Mijn rug vond het prima. En Chris vond het fijn. Tenminste aan zijn dramabui te zien toen ik de spullen weer in de doos stopte..
Morgen gaat alles weer retour. Ik denk dat ik een SSC ga kopen, maar ik ga ook mijn eigen Ella nog een kans geven
pi_69957035
ullie is afgezegd. Ik baal!! Maar het kan even niet. Vandaag heeft mn cv ketel het begeven. Dat zat er wel in, maar goed we hadden al een tegenslag deze maand door een hele zieke kat. Dit hakt er even flink in.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:18:52 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_69957848
Jammer Ticootje...
pi_69963641
Ticootje wat sneu
pi_69963665
Wat Jammer Tico!
pi_69963772
Tico, wat jammer
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:32:38 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69963941
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb vanavond Chris gewoon op mijn rug geknoopt.. In Piglets Mokka.. Wat is die lekker zacht!
Mijn rug vond het prima. En Chris vond het fijn. Tenminste aan zijn dramabui te zien toen ik de spullen weer in de doos stopte..
Morgen gaat alles weer retour. Ik denk dat ik een SSC ga kopen, maar ik ga ook mijn eigen Ella nog een kans geven
DF, als je interesse hebt om een mokka 4,2m over te nemen, lekker zacht en zo...
Ik heb er nog eentje liggen
Doet nu dienst als autodoek, maar ik wil liever een 3,7m.

Tico, jammer!
pi_69968277
Wat balen Tico!

Vandaag voel ik me al een stuk fitter, loop lekker rond, dus ga zo even oefenen met het knopen van Bamboe. Kobus slaapt lekker dus ik ga hem er nu nog niet instoppen. Ik ben benieuwd!
pi_69968528
Leuk Oeke!
pi_69974369
Iemand nog zin in het volgen van een verfprojectje?

Een bebina naturel is onderweg naar een roze - groene gradatie

De groene helft is gedaan, hij hangt nu even te rusten zodat de kleur nog wat glad kan trekken en dan gaat hij in de soda.

En daarna roze
pi_69974493
cool owlet, ben benieuwd naar eindresultaat
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:15:20 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_69974528
Cool owlet, ik ben heel benieuwd naar het resultaat! Ga je er een streepje wit tussen laten? Of het laten aansluiten? (Zou ik doen.)
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:19:16 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_69974658
Oew, wat ontzettend spannend. Ik zou zoiets nooit durven uit angst om de doek te verpesten

Tico, wat @#*$^#@$
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69974771
Ik laat het aansluiten

hij ligt in de soda en zo te zien zijn de lichte lijnen die je nog kon zien al helemaal glad getrokken.

troel, ik vind geloof ik het verven nog leuker dan het hebben van een geverfde doek dus dat maakt mijn angst voor verpesten al wat kleiner. Het is wel een leuke spannende stap na al het stof-, en breiwolverven
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:26:34 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_69974944
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:22 schreef owlet het volgende:
Ik laat het aansluiten

hij ligt in de soda en zo te zien zijn de lichte lijnen die je nog kon zien al helemaal glad getrokken.

troel, ik vind geloof ik het verven nog leuker dan het hebben van een geverfde doek dus dat maakt mijn angst voor verpesten al wat kleiner. Het is wel een leuke spannende stap na al het stof-, en breiwolverven
ja, dat scheelt, als je dat natuurlijk ook al tijden doet is het minder eng

Ik heb zoiets nog nooit gedaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:29:48 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69975061
owlet, ik vind hem zo al heel erg mooi!
(had je trouwens mn PM's gezien over de slofjes?)
pi_69976025
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:09 schreef owlet het volgende:
Toch wel dus
Cool
Gaaf al zo!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 15:55:58 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69976095
Spannend Owlet! Wat gebeurt er als roze en groen door elkaar komen te lopen? Wordt het dan bruinig? En hoe voorkom je dat zonder een wit randje ertussen te houden? Nog best lastig lijkt me. Maar als het lukt wordt het vast heel mooi
©Dumbo
pi_69976466
Als het over elkaar heen gaat dan kan het idd een beetje bruinig worden. Maar als het goed is zullen zowel roze als groen dan zo licht zijn dat het een redelijk neutraal kleurtje wordt.
Een beetje zoals bij deze doek, al is mijn groen lang zo fel niet:

ik denk wel dat dit echt zo'n doek gaat zijn die leuk is bij een draagmethode met een aantal lagen en minder bij een rucksack o.i.d.
pi_69976603
Spannend!! Hoe doe je zoiets nou, Owlet? Heeft de doek steeds op dezelfde lengte in het water gehangen, en trekt er verf iets naar boven, of heb je het lichtste groen het kortst erin gehad en dan steeds iets verder uitgehaald?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_69976849
Er zijn verschillende manieren. Je kan de doek er inhangen voor zo ver als de verf moet komen en hem dan steeds een stukje omhoog trekken terwijl je extra verf bij het badje doet.

Of, en dat heb ik gedaan, je doet alle benodigde verf en een klein beetje water in de bak, hangt de doek er met de onderste rand in en doet er dan elke paar minuten een vaste hoeveelheid zout water bij. Dan stijgt de steeds dunner wordende verf steeds hoger
pi_69977080
Ah, zout water . Leuk 'experiment', kan me voorstellen dat je het verven zelf leuker vind dan het resultaat!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 16:25:41 #246
141844 Macka66
pi_69977212
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:09 schreef owlet het volgende:
Iemand nog zin in het volgen van een verfprojectje?

De groene helft is gedaan, hij hangt nu even te rusten zodat de kleur nog wat glad kan trekken en dan gaat hij in de soda.

[ afbeelding ]

En daarna roze
Toermalijn! Of Watermeloen
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Heb je van te voren al gedragen met de Bebina? En zo ja, wat vond je er van?
pi_69977471
Nee, ik heb er niet mee durven dragen uit angst voor (vet)vlekken.
Maar hij voelt nieuw wel al heel lekker, een beetje zoals een veel gebruikte oogjesluier. Heeft de rainbow bebina ook van die ingeweven "oogjes"?
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 17:47:25 #248
141844 Macka66
pi_69979533
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:33 schreef owlet het volgende:
Nee, ik heb er niet mee durven dragen uit angst voor (vet)vlekken.
Maar hij voelt nieuw wel al heel lekker, een beetje zoals een veel gebruikte oogjesluier. Heeft de rainbow bebina ook van die ingeweven "oogjes"?
De rainbow is kruiskeper en komt qua aanvoelen dicht in de buurt van een Storchenwiege.
Ik heb de naturel (en terracotta) Bebina's nog niet uitgeprobeerd, ben erg benieuwd hoe ze dragen tov een Storch Leo bijvoorbeeld.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:57:13 #249
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69979824
owlet hoe cool! Heb je straks eindelijk je roze met groene droomdoek
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 juni 2009 @ 17:57:46 #250
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69979844
Wat gaaf gedaan Owlet!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69980633
na het sodabad, spoelen met synthrapol en centrifugeren:

Het lijkt wel een bos prei!

Hij zit nu in een sodabad om de roze verf te fixeren. Ik geloof dat ik het wel mooi vind, maar hij is zoals ik al verwachtte erg licht geworden.

misschien dat ik hem nog een keer over doe met een wat dieper roze en feller groen maar daar moet ik hem eerst helemaal uitgespoeld en droog voor zien.
Het heeft ook wel iets heel meisjesachtigs nu, inplaats van fluoriserend doe maar -achtig

Als ik later groot ben wil ik doekenverfster worden, dit is verslavend
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:14:52 #252
108648 cattie
lieve moeder
pi_69981950
Het ligt misschien aan mijn scherm, maar ik zie het roze niet zo goed.

Verven is idd verslavend! In de VS heb je er een paar zitten die er goud geld mee verdienen.
pi_69982781
Er is op die foto's nog geen roze
maar nu wel, foto's volgen straks als hij gewassen is

Ja, de nederlandse POC... dat zou wat zijn!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:20:41 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_69984300
Aha! Ik dacht al, dat is wel erg bleek.
Ligt het trouwens aan mij, of is een prijsverdubbeling wel erg veel voor een gradatieverfbeurt? Het zal best tijd kosten en moeilijk zijn, maar 100 euro vind ik wel erg veel voor verven.
pi_69984424
WOw Owlet gaaf zeg!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:26:34 #256
108648 cattie
lieve moeder
pi_69984472
Ik heb de double hammock gedaan, dat zit ook goed zeg! Zou ik die ook RUB kunnen afbinden? Dan heb ik die knoop niet op mijn buik (ik heb een gevoelige buik en knopen op mijn buik geven soms druk).
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:27:24 #257
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69984498
Wow alleen dat groen is al heel mooi, ben benieuwd hoe het met het roze geworden is!
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 20:39:38 #258
141844 Macka66
pi_69984870
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:20 schreef cattie het volgende:
Aha! Ik dacht al, dat is wel erg bleek.
Ligt het trouwens aan mij, of is een prijsverdubbeling wel erg veel voor een gradatieverfbeurt? Het zal best tijd kosten en moeilijk zijn, maar 100 euro vind ik wel erg veel voor verven.
Met verven kan veel misgaan omdat je het proces niet helemaal in de hand hebt, er zit een toevalsfactor in de combinatie van stof en ingrediënten en subtiele temperatuurwisselingen enzo. De geverfde doek is daardoor een unicum omdat het proces nooit precies zo herhaald kan worden.
Ik denk dus dat in de prijs meegewogen wordt dat het om een uniek stuk gaat en dat het verlies van materiaal bij mislukte verfbeurten gedekt moet worden.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:51:47 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_69985213
Ruben had vandaag Zomerfeest van de opvang en ikd acht nog, moet ik een doek meenemen zodat ik hem kan knopen. Had ik het maar gedaan, dan had het vrouwtje met de baby in de BB misschien er wel wat van opgestoken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 20:54:12 #260
141844 Macka66
pi_69985288
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:26 schreef cattie het volgende:
Ik heb de double hammock gedaan, dat zit ook goed zeg! Zou ik die ook RUB kunnen afbinden? Dan heb ik die knoop niet op mijn buik (ik heb een gevoelige buik en knopen op mijn buik geven soms druk).
Knoop op je buik bij double hammock?
* Macka66 snapt waarschijnlijk iets niet
Bij de double hammock die ik ken zit het kind op de rug, gaan er over de buik twee en rug drie lagen stof en wordt er over de schouders en onder de oksels door onder het achterwerkje afgeknoopt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:02:51 #261
108648 cattie
lieve moeder
pi_69985517
Dat zal het zijn, dat POC ook missers moet betalen en proeflappen e.d.

Ik had een filmpje van Webkim (youtube wil nu niet openen, dus ik kan hem niet laten zien), waarin ze begint als bij een shbc, maar dan het gedeelte over de borst uitspreid, onder de arm door naar achteren, dan over de andere schouden terug, dan heb je 2 staarten die over de schouders naar beneden hangen en die dan naar achteren, onder kontje kruisen en weer naar voren om af te binden.
pi_69985562
Wow Owlet, leuk project heb je daar weer.... ben benieuwd naar het eindresultaat!
pi_69985647
Macka, wat vind jij van Bebina's?
pi_69985719
floortje, de_taartjesfee en texelonia, jullie hebben een pm
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:10:31 #265
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69985774
[edit]oh nee toch niet

[ Bericht 12% gewijzigd door De_Taartjesfee op 12-06-2009 21:16:36 ]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:11:23 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_69985806
Ik ook niet, maar ik sta niet in het rijtje

Edit: Ik had wel PM
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69985814
Wellus.
Hardloper.
IG @webkim
pi_69985847
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:11 schreef Troel het volgende:
Ik ook niet, maar ik sta niet in het rijtje
Jawel hoor, jij hebt wel pm.

Edit: En ik ook!

[ Bericht 18% gewijzigd door Webkim op 12-06-2009 21:19:25 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_69986162
Handig al die klonen Mijn PMbox is ook altijd zo rustig, komt natuurlijk door die 'l ipv i' waardoor ze niet aankomen
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 21:23:45 #270
141844 Macka66
pi_69986187
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:02 schreef cattie het volgende:
Dat zal het zijn, dat POC ook missers moet betalen en proeflappen e.d.

Ik had een filmpje van Webkim (youtube wil nu niet openen, dus ik kan hem niet laten zien), waarin ze begint als bij een shbc, maar dan het gedeelte over de borst uitspreid, onder de arm door naar achteren, dan over de andere schouden terug, dan heb je 2 staarten die over de schouders naar beneden hangen en die dan naar achteren, onder kontje kruisen en weer naar voren om af te binden.
Aha, ik gebruik een ander filmpje, misschien dat er verschil tussen zit:
http://www.youtube.com/v/0h-QqZms9Qw
pi_69986483
Da's dezelfde methode als in mijn filmpje en zij knoopt ook voor af, kijk maar!
Cattie vraagt of je ook onder de billen de knoop kan leggen, zoals bij een RUB.
En dat lijkt me wel, als je dan maar wel goed diep en strak onder de billen knoopt, zodat je knoop niet op-ploept.
Bij een RUB bereik je dat vrij makkelijk, omdat je doek dan de kort is om te los te knopen, maar als je nog veel staart over hebt is dat wel ff oppassen.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 21:34:15 #272
141844 Macka66
pi_69986489
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:06 schreef fIoortje het volgende:
Macka, wat vind jij van Bebina's?
Ik ken alleen de rainbow en de grijs-ennogeenkleur jacquards van dragen, en die doen me aan gestreepte Storchenwieges denken. En ik hou van gestreepte Storchenwieges
Van voelen ken ik de sterrenbeelden doeken, die vond ik nogal dun en zacht (weich in het duits, heb het vermoeden dat het niks voor mij is). En de geruite doeken, die voelden ook weer storchachtig stevig aan.
pi_69986547
Schaamteloze fotospam!

Ik vind deze bebina in ieder geval heel erg zacht en floppy aanvoelen, zeker als je bedenkt dat hij nieuw én geverfd is. Dat kan óf in gebruik hemels worden óf te dun naar mijn zin.
De tijd zal het leren
pi_69986557
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:34 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik ken alleen de rainbow en de grijs-ennogeenkleur jacquards van dragen, en die doen me aan gestreepte Storchenwieges denken. En ik hou van gestreepte Storchenwieges
Van voelen ken ik de sterrenbeelden doeken, die vond ik nogal dun en zacht (weich in het duits, heb het vermoeden dat het niks voor mij is). En de geruite doeken, die voelden ook weer storchachtig stevig aan.
Ok, thanks
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:36:43 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_69986560
Macka, die knoopt toch ook voor af? Zo heb ik het ook gedaan. Volgens mij praten we vreselijk langs elkaar heen...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:37:38 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_69986588
Mooooooooi Owlet!!!!
pi_69986637
Wow!
Pistacheframbozenijsdoek.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:42:44 #278
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69986736
owlet wat gááááf!

cattie, ik vind het ook vervelend die knoop op m`n buik, dus ik neem het korte stuk te kort om op m`n buik af te knopen, haal dan het lange stuk onder allebei de billetjes door en knoop voor m`n schouder af met een schuifknoop
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:47:33 #279
108648 cattie
lieve moeder
pi_69986874
Goed plan Taartjesfee, die ga ik ook eens proberen!
edit: ik zie net Webkims reactie: Oke, ga ik dat ook proberen.
Dank jullie voor de tips.
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 21:47:49 #280
141844 Macka66
pi_69986882
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:34 schreef Webkim het volgende:
Da's dezelfde methode als in mijn filmpje en zij knoopt ook voor af, kijk maar!
Cattie vraagt of je ook onder de billen de knoop kan leggen, zoals bij een RUB.
En dat lijkt me wel, als je dan maar wel goed diep en strak onder de billen knoopt, zodat je knoop niet op-ploept.
Bij een RUB bereik je dat vrij makkelijk, omdat je doek dan de kort is om te los te knopen, maar als je nog veel staart over hebt is dat wel ff oppassen.
Waar ik 'm dan vandaan heb
Iig knoop ik RUB af maar sla ik de doek ten opzichte van het filmpje een keer extra om mijn romp. Gaat prima.
maar ik heb dan ook een goddelijk lichaam voor torsodragen
pi_69986915
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 21:50:08 #282
141844 Macka66
pi_69986945
Mooi owlet!
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 21:52:59 #283
141844 Macka66
pi_69987034
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:48 schreef fIoortje het volgende:

Je hebt een grijs-lila jacquard bebina gekocht die je geweldig gaat staan?
pi_69987132
nee!

Had ik hier al verteld hoe MOOI manon rouge is?
En hoe goed Manon ons staat?
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 21:58:04 #285
141844 Macka66
pi_69987202

Maar kom maar op met je manon foto's!
pi_69987234
Wauw Owlet, wat heb je weer een geweldig project gedaan! Supermooi geworden

Floortje..... watwatwat?

Pfft door al dat kraambezoek/kraamverzorging/kolven/kraamtranen kom ik gewoon niet toe aan even met de Bamboe of een andere doek!
hopelijk morgen. ik wil naar buiten met Kobus.
pi_69987287
Mooi Owlet!
En ja laat eens wat zien Floortje
pi_69987312
Het is niet dat ik die niet wil hoor Macka, maar hij is best prijzig, dus ik wil eerst een Bebina proberen. Komt wel goed
pi_69987383
Owlet, welke kleur roze (en merk) heb je gebruikt?
Als volgende week mijn LE linnen ecru binnenkomt ga ik aan de roze denk ik
pi_69987454
Ow! Ik heb nog helemaal geen foto's van Manon gemaakt, vanwege lege camera-batterij.
Maar elke keer als ik naar Manon kijk, word ik helemaal vrolijk
pi_69987646
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:04 schreef fIoortje het volgende:
Owlet, welke kleur roze (en merk) heb je gebruikt?
Als volgende week mijn LE linnen ecru binnenkomt ga ik aan de roze denk ik
Procion MX hot pink via zijdelings Ik had verwacht dat hij meer richting hardroze zou gaan, maar hij pakte redelijk licht uit. Ondanks dat ik meer verf nam dan gebruikelijk is. Het is een wat koelere tint roze, ik vind het wel erg mooi.
Zijdelings heeft procion van jaquard, een kleurenkaart kan je hier zien
pi_69988321
Mooi hoor!

Ik vind Magenta echt heel erg mooi.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:04:51 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69989236
owlet zo mooooi geworden!
©Dumbo
pi_69992846
Super owlet!
  zaterdag 13 juni 2009 @ 07:36:39 #295
1762 YPPY
Yppiaans
pi_69993940
Wat is dat mooi owlet. Echt gaaf zo met die kleurtjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70005167
Owlet wat gaaf! Dat ziet er echt uit

Ik kon op vakantie een goede rucksack knopen (denk ik )!

En het is idd een superdoek bij warm weer
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70006183
netjes!
pi_70006231
ik heb een doek van llewella die ik mag mishandelen hij staat Elin trouwens erg mooi!

zal van de week wel even foto's maken
pi_70011026

Gisteren aan zee, Vriendlief, Elin in de doek en ik zei de gek.

en nog 1 van humpie met mn mooie muts

Ik blijf maar reclame maken voor Chimparoo zo

[ Bericht 25% gewijzigd door Kleurdoos op 14-06-2009 23:50:52 ]
  zondag 14 juni 2009 @ 23:37:28 #300
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70011136
Canvaswaardig zeg ik
pi_70018063
absoluut!