abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69935791
Onder het mom never change a winning team gebruik ik ook maar 2 dragers. De Obi Ohne Knopi voor als ik snel weg wil en geen buggy mee wil nemen, de EllaRoo voor als ik langer wil dragen en Jongste wat steviger vast moet zitten.
De Mojito ligt stof te happen, korte doek is nu voor Kobus , de sling vind ik niet meer comfortabel en de draagdoek.nl is ook uitgeleend. Over een paar maanden word ik tante en hoop ik nog eens een klein frummeltje heerlijk in die draagdoek.nl te mogen dragen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:32:07 #202
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69935927
Met wat voor dingen gebruik je hem dan? Als je voor een boodschap gaat, of echt ook om het wandelen? Want dat laatste doe ik dus nooit... (ook niet met kinderwagen trouwens)
Ik gebruik hem wel meerdere malen per dag als ik Noah naar school breng en ophaal. Die drukte bij school is echt niet handig met een kinderwagen Met boodschappen doen neem ik juist eerder de kinderwagen, kan ik daar de boodschappen in dumpen

Ik heb een rekbare doek, fijn voor pasgeboren frummels. Toen een geweven, voor als ze te zwara zou worden voor de rekbare. Toen een shorty, want dat zou handiger zijn met voeden in de doek maar dat lukt me nog steeds niet... straks handig als ze groter is voor heupdragen. Toen een met linnen, heel stevig en koel in de zomer. En de laatste 2 zijn om heel eerlijk te zijn meer 'voor de heb', dan echt uit praktisch oogpunt, maar vind ze zooo mooi, en ik wilde nog graag een maat 4.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69936001
Ik heb een chunei op reis in huis. Wat een drama zeg! Ik om serieus geld tekort!
Ik heb nog een paar doeken op m'n wishlist staan, en nu ben ik er dus achter gekomen dat chunei ook geweldig draagt! Als ik het mag zeggen bijna nog fijner dan de doeken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:39:48 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69936203
Wat is een chunei?

En LL, je amazonas komt ook terug, nietwaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 14:48:06 #205
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69936536
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat is een chunei?

En LL, je amazonas komt ook terug, nietwaar?
Chunei is een ssc versie van de Koreaanse podeagi. Hij gaat als een vest om je heen en sluit van voren.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69937433
Tex, als ik boodschappen ga doen zit mn kindje altijd in de doek. Als ik thuis iets wil doen zoals stofzuigen, opruimen, etc. zit mn kindje op mn rug in de doek. Ik ga elke dag met mn kindje wandelen; even in de frisse lucht, en zo krijg ik tenminste wat beweging!
Met koken zit hij ook weer op mn rug.
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_69938139
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:14 schreef fIoortje het volgende:
Tex, als ik boodschappen ga doen zit mn kindje altijd in de doek. Als ik thuis iets wil doen zoals stofzuigen, opruimen, etc. zit mn kindje op mn rug in de doek. Ik ga elke dag met mn kindje wandelen; even in de frisse lucht, en zo krijg ik tenminste wat beweging!
Met koken zit hij ook weer op mn rug.
Is toch veel knusser dan om hem/haar gewoon in een box, wieg of wipstoeltje te zetten...
* Pandora73 is inmiddels al draagdoekfan
Maar Floortje, hoe oud is jouw kindje? (Oftewel: hoe lang kun je een kindje met goed gemak in een doek houden?)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:41:32 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69938391
Mijn kind is 13+kg (ruim 21 mnd) en gaat ook nog prima in de doek.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:49:18 #209
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69938754
Hannah ging altijd gillen als ik d'rin de doek deed, tot we gingen lopen, en dan viel ze vrij snel in slaap. Tot ik thuis kwam dan werd ze wakker. Dus thuis heb ik d'r niet vaak in de doek. Tegenwoordig gaat ze niet meer gillen als ik d'r in de doek doe (gewend? of ms word ik er handiger in ) dus kan ik het tijdens het huishouden ook wel eens gaan proberen Al doe ik eigenlijk niet zoveel in het huishouden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:23:56 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_69940294
Pandora ik draag nu eigenlijk alleen onze jongste. maar zelfs tot ver in de zwangerschap heb ik onze middelste (3,5 jaar) nog gedragen.

en zelfs wat groter lukt nog wel

(foto's van vorig jaar eind juni/begin juli)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_69940504
Noli, leuke foto's, vooral die onderste...
En iedereen ook bedankt voor de info, ik voel me nog wel een beetje en n00b soms...
(Lief en ik kennen elkaar nog niet zo heel lang, dus ik moet ineens op een al heel hard rijdende trein springen zeg maar)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 16:37:20 #212
141844 Macka66
pi_69940846
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:31 schreef Pandora73 het volgende:
Thanks all voor het welkom. En de term "mee-mama" kende ik nog niet, maar ik zal hem zeker onthouden!

Het zal wel een stomme vraag zijn, maar waarom hebben de meesten van jullie zo veel doeken?
Ik zie mensen met 5 of meer doeken achter hun naam... Wat zijn de verschillen?
Alvast bedankt voor jullie uitleg!

Ik heb overigens een draagdoek.nl besteld inmiddels.
Leuk dat je jullie baby gaat dragen!

Tja, sinds ik beroepsmatig met doeken en dragen bezig ben is mijn stapel behoorlijk groot geworden
En omdat ik zeker geen babies meer zal krijgen en nu nog alles met dreumes Maja uit kan testen (ipv allleen maar met een draagpop) zal hij vast nog wel wat verder groeien.

Die doeken hebben niet alleen verschillende kleuren en motieven, maar ook verschillende wevingen, verschillende lengtes, verschillende diktes en zijn van verschillende materialen gemaakt.
Dat maakt allemaal uit voor de stevigheid van de doek, de mate van soepelheid en zachtheid, hoeveel kilo hij kan dragen, hoe warm hij is, voor welke knopen hij geschikt is en voor welke mensen hij geschikt is (lengte, omvang, temperatuurgevoeligheid, evt. fysieke beperkingen).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69941516
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:56 schreef DaviniaHR het volgende:
En toen waren we niet meer stash happy!

Nu *moet* er natuurlijk een rekbare doek komen
En mss nog een of 2 voor mini...

the horror!
naja, eerst de 20-wk echo afwachten en dan zien we wel weer verder, nietwaar?
nijna, hoe lang moet je nu op je binana wachten? (in weken?)

als ik eli nu draag moet ik wel tibetaans afknopen omdat ik anders misselijk wordt.
mijn hemel, wat is dat benauwend, zeg! ieks! dus als iemand tips heeft mbt tibetaans afknopen, of anderszins knopen op de buik te ontwijken, hoor ik graag!
Ben ik een dagje weg, lees ik dit! Wow, gefeliciteerd!

Ik ben vanmorgen uit het ziekenhuis thuis gekomen en een van de eerste dingen die M. zei was:
"ik heb Avalon een paar keer in de doek gedaan, de eerste keer ging het niet zo goed maar toen heb ik gewoon even in het merkje gekeken en via youtube gezocht op "storchenwiege baby wrap" en kreeg ik een filmpje waarmee het lukte".
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:58:51 #214
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69941807
Oh wat gaaf
Ik mag binnenkort op mijn lief gaan oefenen met fwcc en bwcc uitleggen aan een absolute n00b. Ik ben heel benieuwd Maar hj gaat absoluut niet dragen heeft hij al gezegd
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:12:16 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69942393
thx

TF, ksnap ut nie!

Noli, nou moet je natuurlijk ook een foto maken van tessel in Lampo, dat snap je
pi_69942687
Pandora, je hebt PM.

Owlet wat leuk! Hoe gaat het met jou?
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_69942784
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:18 schreef fIoortje het volgende:
Owlet wat leuk! Hoe gaat het met jou?
beurs en blauw en lekgeprikt maar verder wel okee. Zo'n ziekenhuis is maar een eenzaam gedoe, zeker als je kinderen thuis zitten.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:12:45 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_69946776
Even helemaal offtopic, maar owlet wat is er?

En verder, de deal is rond, Albert komt mijn kant op!
pi_69946950
Ohja Davinia, sorry was het even vergeten maar idd Amazonas komt nog mijn kant op... vooral om dat ik hem opnieuw een kleurtje ga geven en omdat hij lekker lang is en fijn zit. En dun is. Komt goed! Toch?
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:50:32 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69948541
fIoortje, die 2e site heeft alleen nog een indigo van 5,8 meter, omdat dat volgens hen meer mogelijkheden geeft, maar ik kan met mijn 5,4 prima uit de voeten dus ik ga maar even contact opnemen met de officiele site.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:57:03 #221
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_69948834
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:48 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Chunei is een ssc versie van de Koreaanse podeagi. Hij gaat als een vest om je heen en sluit van voren.
[ afbeelding ]
Oeh, daar kwam ik laatst een filmpje van tegen! Dat zag er idd erg veelbelovend uit!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:01:14 #222
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69954289
Is zo'n Chunei niet vreselijk warm?
* Grijs heeft het nogal snel warm
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 22:22:17 #223
141844 Macka66
pi_69955297
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:01 schreef Grijs het volgende:
Is zo'n Chunei niet vreselijk warm?
* Grijs heeft het nogal snel warm
Ik denk het wel, want in Korea zijn de chuneis die gemaakt zijn van mesh (een soort gaasstof) erg populair.
mesh kun je zien op de vergroting van de foto die ik eerder al gepost had
pi_69955704
Ik heb vanavond Chris gewoon op mijn rug geknoopt.. In Piglets Mokka.. Wat is die lekker zacht!
Mijn rug vond het prima. En Chris vond het fijn. Tenminste aan zijn dramabui te zien toen ik de spullen weer in de doos stopte..
Morgen gaat alles weer retour. Ik denk dat ik een SSC ga kopen, maar ik ga ook mijn eigen Ella nog een kans geven
pi_69957035
ullie is afgezegd. Ik baal!! Maar het kan even niet. Vandaag heeft mn cv ketel het begeven. Dat zat er wel in, maar goed we hadden al een tegenslag deze maand door een hele zieke kat. Dit hakt er even flink in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')