Dat was ik. Klopt ongeveer voor 99,99%.quote:De postmaterialist
De maatschappijkritische idealist die zichzelf wil ontplooien, zich verzet tegen sociaal onrecht en opkomt voor het milieu.
Solidariteit en harmonie kenmerken de mensen binnen dit milieu. Ze zijn kritisch ten opzichte van de hedendaagse maatschappij. Het streven naar een onderlinge verbondenheid, het nemen van verantwoordelijkheden en het werken aan sociaal-maatschappelijke verbeteringen, spelen een prominente rol. Postmaterialisten hechten er veel belang aan te kunnen leven volgens hun eigen principes en zijn sterk sociaal bewogen. Verantwoord leven is belangrijk: zonder verspilling, winstbejag en zonder aantasting van het milieu. Bij voorkeur werkt men bij instellingen of organisaties die een bijdrage leveren aan het maatschappelijk welzijn. Mensen binnen dit milieu tonen zich zowel geïnteresseerd in kunst en cultuur (film, musea, toneel, cabaret, klassieke concerten), als in een meer 'huiselijke' vorm van vrijetijdsbesteding. Het gezinsleven is veelal hecht (sterke onderlinge betrokkenheid), maar niet ingericht volgens traditionele patronen.
Ik ga ze ook zeker een mailtje sturen, maar ik dacht: als ze er toch op stemmen kunnen ze vast wel wat uitspraken doen over de PVV en haar standpuntenquote:Op zondag 7 juni 2009 10:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind een aantal van jouw vragen specifiek gericht is aan de Roon en wilders (wat bedoelen ze ermee?). Daar kunnen anderen wel naar raden, maar een mailtje sturen naar de Roon en Wilders met jouw vragen lijkt me gemakkelijker om duidelijkheid te verkrijgen.
Vraag een, echter, lijkt me evident dat bij nieuwe regelingen bestaande regelingen niet per definitie met terugwerkende kracht ongedaan kunnen worden gemaakt. Met andere woorden zou er na invoering van de nieuwe regeling twee regelingen naast elkaar kunnen lopen, veronderstel ik.
Wilders wordt in de kamer vaak hard op inhoudelijke punten aangepakt zie:quote:Op maandag 8 juni 2009 14:21 schreef Bascule het volgende:
Als Wilders onzin zou uitkramen, zou de rest hem wel schamper tegemoettreden. Maar ze worden woedend. Dat betekent meestal dat de aangevallene iets belangrijks te melden heeft. Je zou denken dat dit gedrag na een poosje ophoudt, maar nee, de woede gaat maar door. Blijkbaar zitten de hersentjes bij Femke en Agnes helemaal vast, zij bijten zich vast in Wilders totdat hij voorgoed weggepest is. Zij vergeten echter dat ze niet op een schoolplein zitten, maar in de politiek en dat miljoenen hun gedrag observeren.
Het is eigenlijk nog niet eens dat hij onzin uitkraamt met betrekking tot de problemen.... want dat er, met name in de grote steden, problemen zijn met allochtonen-jeugd kan niemand ontkennen.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:21 schreef Bascule het volgende:
Als Wilders onzin zou uitkramen, zou de rest hem wel schamper tegemoettreden. Maar ze worden woedend. Dat betekent meestal dat de aangevallene iets belangrijks te melden heeft. Je zou denken dat dit gedrag na een poosje ophoudt, maar nee, de woede gaat maar door. Blijkbaar zitten de hersentjes bij Femke en Agnes helemaal vast, zij bijten zich vast in Wilders totdat hij voorgoed weggepest is. Zij vergeten echter dat ze niet op een schoolplein zitten, maar in de politiek en dat miljoenen hun gedrag observeren.
Ach ja ik ben ook niet foutloos, very importantquote:Op zaterdag 6 juni 2009 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede spelling is ook een traditie.
[..]
Is er risico dat de gangbare nationale feestdagen afgeschaft gaan worden? En een extra vrije dag wegens islamitische feestdagen, die zou je afslaan en je zou gewoon gaan werken op die dag?
[..]
Maar weet jij wel wat er gevierd wordt met Kerstmis en Pasen? En als niet-Hollander heb ik niks met tulpen. Kaas hebben ze ook in Frankrijk. En schoonouders heb ik niet.
[..]
Goed antwoord, vermoed ik. Dus even nagaan of het klopt.
Weinig dus.
Je angst en zorgen zijn wel terecht, maar niet echt nodig. Want die problemen gaan niet gebeuren.
Gelet op de opkomst en dat hij vanuit het niets op 4 zetels terecht komt in het parlement zegt het wel degelijk iets over wat de meeste mensen willen. Dat jij dat niet wilt inzien, tja, je bent niet de enige in ieder geval. Hoe het verder zal gaan is toch maar afwachten, maar over de gehele EU heeft men laten zien dat ze het zat zijn. Dus niet alleen in Nederland. Dus ik denk dat je wel degelijk kan zeggen dat de meeste mensen hebben laten zien wat ze willen. In ieder geval niet doorgaan zoals het er nu aan toe gaat. (Nederland en daarbuiten)quote:Op zaterdag 6 juni 2009 02:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wilders heeft 4 van de 25 zetels of 17% van de 100% van de stemmen, dit is geen meerderheid, zit niet te liegen over wat de meesten willen.
Wilders mag niet huilen als mensen hem uitsluiten terwijl hij dit zelf ook doet.
Nou ja, als je zo aan Nederlandse tradities hecht wel, lijkt me.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:01 schreef smoekie het volgende:
[..]
Ach ja ik ben ook niet foutloos, very important![]()
In mijn omgeving is dat helemaal niet standaard. Als is het vaak wel zo, dat als de (schoon)ouders dan bezocht worden, dat meestal in het weekend gebeurt. Vanwege werk en zo.quote:Ik weet wel wat er gevierd wordt met Kerstmis en Pasen hoor, en het is echt niet zo dat iedereen dat moet weten, maar het is wel een Nederlandse traditie, zoals Kaas,Tulpen e.d. ook bij de Nederlandse traditie horen, dat jij daar niets mee hebt als niet Hollander is niet vreemd, maar lig ik niet wakker van. En wat betreft schoonouders, daar mis je niets aanmaar het zijn wel die dingen die behoren tot de standaard dingen die men over het algemeen doet. (schoon)ouders bezoeken op zon en feestdagen
![]()
Maar onterechte angsten en zorgen zijn niet realistisch, want anders waren ze wel terecht. Ze heten fobieën en daar zijn therapieën voor.quote:En klopte het?
Jij kan wel vinden dat mijn angst en zorgen niet terecht zijn, maar daarmee neem je ze niet weg. Ik blijf wat dat betreft liever realistisch en zie die problemen wel aankomen. Al hoop ik dat je gelijk hebt dat het niet gaat gebeuren.
De opkomst was toch helemaal niet zo groot? Volgens mij maakt het de meeste mensen geen flaus aus of ze hebben geen vertrouwen in hun eigen invloed.quote:[..]
Gelet op de opkomst en dat hij vanuit het niets op 4 zetels terecht komt in het parlement zegt het wel degelijk iets over wat de meeste mensen willen. Dat jij dat niet wilt inzien, tja, je bent niet de enige in ieder geval. Hoe het verder zal gaan is toch maar afwachten, maar over de gehele EU heeft men laten zien dat ze het zat zijn. Dus niet alleen in Nederland. Dus ik denk dat je wel degelijk kan zeggen dat de meeste mensen hebben laten zien wat ze willen. In ieder geval niet doorgaan zoals het er nu aan toe gaat. (Nederland en daarbuiten)
Hoe weet jij zo goed dat het niets met religie te maken heeft? Marokkanen voelen zich ten eerste moslim, vraag het ze!quote:[
En er zijn inderdaad problemen met reljongeren en hangjongeren, maar die waren er vroegâh, toen we alleen nog maar Indo's hadden, ook en die hangen meer samen met slechte of ontbrekende opvoeding dan met religie.
Leer Nederlands man, Turk!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:57 schreef Bascule het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo goed dat het niets met religie te maken heeft? Marokkanen voelen zich ten eerste moslim, vraag het ze!
Hoiu toch op met dat gebaggatelliseren van de islam. Het is toch godgeklaagd wat die 'godsdienst' (nee, politieke ideologie) hier allemaal veroorzaakt: gelijkheid man en vrouw, vrijheid van meningsuiting, alles gaat op de schop. Het ritueel slachten, heb je ooit zoiets barbaars meegemaakt? Schei toch uit man! Word wakker!
Er zijn ook zat Nederlanders die zich eerst Christen voelen, en dat met visjes op de auto en Jezus Leeft stickers erg duidelijk maken. Mag je je niet moslim voelen in Nederland ofzo?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:57 schreef Bascule het volgende:
Hoe weet jij zo goed dat het niets met religie te maken heeft? Marokkanen voelen zich ten eerste moslim, vraag het ze!
Het is Godsdienst in het algemeen dat problemen veroorzaakt, niet alleen de Islam. En wat betreft Vrijheid van Meningsuiting, net als de Nederlandse Volksunie een vrijheid van mening heeft, hebben moslims, zelfs de wat meer extreme moslims dit recht net zo goed, net als alle andere Nederlanders.quote:Hou toch op met dat baggatelliseren van de islam. Het is toch godgeklaagd wat die 'godsdienst' (nee, politieke ideologie) hier allemaal veroorzaakt: gelijkheid man en vrouw, vrijheid van meningsuiting, alles gaat op de schop.
Is niets anders dan het ritueel slachten van de Joden. Dat gebeurd ook gewoon in Amsterdam hoor.... maar blijkbaar mag dat dan weer wel van Wilders.quote:Het ritueel slachten, heb je ooit zoiets barbaars meegemaakt? Schei toch uit man! Word wakker!
Wat veel mensen zich niet meer kunnen herrinneren blijkbaar.... is dat we toen ik een tiener was, ook al "straatmarokkaantjes" hadden in achterstandswijken. We spreken over de jaren 80, en ik heb zelf ook wel eens een klap op mijn bek gehad van een of ander vervelend Marokkanen joch.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:36 schreef Kees22 het volgende:
En er zijn inderdaad problemen met reljongeren en hangjongeren, maar die waren er vroegâh, toen we alleen nog maar Indo's hadden, ook en die hangen meer samen met slechte of ontbrekende opvoeding dan met religie.
Er zijn wat extremisten inderdaad, en die regio vechten ze voor een bepaald doel.... en de methoden die ze gebruiken worden door de meeste Islamieten ook veroordeeld. En wat heeft een aanslag in Pakistan te maken met de Marokkanen in Nederland?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:55 schreef Bascule het volgende:
Man man wat zijn jullie blind. In de hele wereld zorgt de islam voor dood en verderf maar hier blijven ze blaten dat de islam liefde is. Kijk hier! Vers van de pers! http://edition.cnn.com/20(...)tan.hotel/index.html
Klopt, maar maken de PVV stemmers de kloof zelf niet groter? Ze willen absoluut niks met een hele beVOLKingsgroep te maken hebben. Wilders wil absoluut alles dat te maken heeft met de Islam tegenhouden...quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:07 schreef Wopper1 het volgende:
Op deze manier maken ze de kloof tussen het volk en de PVV alleen maar groter.
quote:"Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven"
"Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal"
"Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen"
Met vroegâh bedoel ik de jaren zestig, toen er forse ongeregeldheden waren met en tussen jongeren. De Dam in Amsterdam is wel eens schoongeveegd door matrozen. Dus ongeregeldheden tussen jonge mannen in de hormoongierende leeftijd zijn van alle tijden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:57 schreef Bascule het volgende:
[..]
Hou toch op met dat baggatelliseren van de islam. Het is toch godgeklaagd wat die 'godsdienst' (nee, politieke ideologie) hier allemaal veroorzaakt: gelijkheid man en vrouw, vrijheid van meningsuiting, alles gaat op de schop. Het ritueel slachten, heb je ooit zoiets barbaars meegemaakt? Schei toch uit man! Word wakker!
Ja de burka's zitten bij ons thuis al in het geheime kistje.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
vraagje: hoe noemt wilders die arabische term ook alweer? die term dat sommige moslims er misschien uitzien als aardige vreedzame moslims maar dat is slechts een dekmantel, als ze in de meerderheid zijn worden ze allemaal radicaal.
ow heb 'm al:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya
Tja, elke fanatieke levensovertuiging zorgt voor doden. Het christendom heeft een gewelddadige geschiedenis, het jodendom een tot geweld aansporend boek. Zelfs sommige hindoegroepen komen tot gewelddadige uitbarstingen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:55 schreef Bascule het volgende:
Man man wat zijn jullie blind. In de hele wereld zorgt de islam en elke religie of vaste overtuiging voor dood en verderf maar hier blijven ze blaten dat de islam liefde is. Kijk hier! Vers van de pers! http://edition.cnn.com/20(...)tan.hotel/index.html
Journalistiek wil graag bijzonderheden spotten. Dat iemand stemt op een partij die al sinds eind jaren '40 bestaat is niet zo interessant. Een nieuwe partij in het politieke spectrum is wel interessant.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:07 schreef Wopper1 het volgende:
Valt me nog iets op de laatste dagen.
Waarom moeten mensen zich op tv verantwoorden waarom ze op de PVV hebben gestemd. Op de radio idem dito.
Ik vraag toch ook niet waarom iemand PVDA heeft gestemd?
Op deze manier maken ze de kloof tussen het volk en de PVV alleen maar groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |