quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:36 schreef Kees22 het volgende:[..]
Nou ja, als je zo aan Nederlandse tradities hecht wel, lijkt me.
[..]
In mijn omgeving is dat helemaal niet standaard. Als is het vaak wel zo, dat als de (schoon)ouders dan bezocht worden, dat meestal in het weekend gebeurt. Vanwege werk en zo.
[..]
Maar onterechte angsten en zorgen zijn niet realistisch, want anders waren ze wel terecht. Ze heten fobieën en daar zijn therapieën voor.
Ik vrees af en toe, dat de angst van Wilders voor de overspoeling door de islam gebaseerd is op zijn waarneming van het door hem zo geliefde Israel. Daar is, vooral in het interbellum, de lokale bevolking echt overspoeld door een tsunami van vreemdelingen met een ander geloof en andere gewoonten. In een jaar of twintig van pakweg 5 % van de bevolking tot 30 %. En dan ook nog sterk gedreven, aangemoedigd en bewapend en er sterk op uit om het land over te nemen. Kijk, dat riep veel problemen op, waar we nu nog hele fora over volbekvechten.
In Nederland is de afgelopen veertig jaar het aandeel moslims gestegen van vrijwel 0 naar 5 % en het merendeel daarvan is nauwelijks streng belijdend. Dat is geen tsunami, dat is een vriendelijk kabbelend golfje.
En er zijn inderdaad problemen met reljongeren en hangjongeren, maar die waren er vroegâh, toen we alleen nog maar Indo's hadden, ook en die hangen meer samen met slechte of ontbrekende opvoeding dan met religie.
[..]
De opkomst was toch helemaal niet zo groot? Volgens mij maakt het de meeste mensen geen flaus aus of ze hebben geen vertrouwen in hun eigen invloed.
Hechten aan eerder genoemde tradities heeft niets te maken met de spelling van mij, en of deze misschien niet geheel foutloos is.
Dat het in jouw omgeving niet standaard is, wil niet zeggen dat het niet iets is wat bij de Nederlandse cultuur hoort. Feit is nou eenmaal dat de (schoon)ouders nagenoeg altijd zondags bezocht worden.(ongeacht werk of niet)
Jij zegt dat het onterechte angsten zijn, maar aangezien jij niets van mij en of mijn angsten weet(en die van anderen), hoef jij mij geen verwijzing aan te raden voor een of ander therapie, of mijn angst af te doen als een of andere fobie. Het is er wel degelijk, en er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat de Islamitisering van Nederland stopt en zich beperkt tot het punt waar we nu al zijn.
Dat heeft niets te maken met de punten die Wilders aanhaalt, of de angst van Wilders zelf wbt zijn liefde voor Israel. Hij ziet simpelweg net als vele andere Nederlanders (en europeanen) dat de groei van de Islam in alle landen alleen maar voor ellende zorgt. Zou de Islam geen ellende met zich meebrengen, zou er niets aan de hand zijn ,maar feit blijft (en zeker voor bepaalde steden in het land) dat het er wel degelijk is, en alleen maar erger en erger wordt, dat jij dat niet inziet, of niet erg vindt is jouw pakkie aan. Ik vind het wel erg. Ik vind het wel erg om te zien hoe de omgeving waarin ik ben opgegroeid aan het verpauperen is, daar waar het voorheen eerder uitzondering was dan regel dat er een gezin van buitenlandse afkomst woonde is het nu andersom en is het uitzondering dat er een Hollands gezin woont. Alle vrijgekomen woningen de afgelopen 12 jaar zijn allemaal vergeven aan buitenlanders. En zo gebeurt dat niet alleen hier, maar overal in Nederland. Mijn kinderen spelen nagenoeg alleen nog maar met moslims, en niet omdat dat nou hun keuze is hoor, nee omdat dat nagenoeg alleen nog de kinderen zijn die hier in de omgeving wonen. Met elke keer weer de bijbehorende ellende. Wat dat betreft kan ik wel een boek schijven over alle persoonlijke negatieve ervaringen die ik met de Islam te maken heb gehad,en die zich overal in het land voordoen.
Jij doet het af alszijnde wat problemen met reljongeren/hangjongeren terwijl het echt wel meer is dan wat problemen met reljongeren/hangjongeren. Dat gelul over indo’s slaat nergens op en is niet vergelijkbaar met de problemen die zich nu in Nederland en elders in Europa voordoen. En ja, ik ben het zeker met je eens, dat veel problemen samenhangen met slechte of ontbrekende opvoeding, maar niet dat dat niets te maken heeft met religie, want juist hun religieuze achtergrond is de boosdoener hiervan. Zij hebben een heel andere manier van opvoeden, opvoeden wat in onze ogen vaak slecht is of wat wij zelfs geen opvoeding noemen. Die kinderen spelen tot pakweg 22-23 uur op straat (en dan heb ik het over kinderen van tussen de 4-10 jr) Daar waar onze kinderen al lang op bed liggen. Oudere broertjes en of zusjes worden aangewezen als oppas voor de kleinere kinderen terwijl pa zich ophoud in het koffiehuis, en moeders aan haar 4e schoonmaakbaantje bezig is. In die tijd is er behalve het oudere broertje of zusje die ook op straat opgevoed is niemand de jongere kinderen te corrigeren of aan te spreken op hun gedrag. Gebeurt dit wel, levert het je een grote bek op zo groot heb je ze nog nooit gehoord, en als je dan de moeite neemt te wachten tot 1 van beide ouders weer thuis zijn, krijg je geen gehoor, want of ze doen net of ze je niet begrijpen. (ikke niet begrijpen is heel bekend) of ze zien er geen probleem in en spreken ze dan ook niet aan op hun gedrag, zodat de politie dat uiteindelijk moet gaan doen. En zelfs als de ouders op het politiebureau ontboden worden veranderd dat nog niets aan het gedrag van die zogenoemde rel cq hangjongeren. Maar goed, wat ik al zei, daar kan ik wel een heel boek over schrijven en allerlei voorbeelden aanhalen, maar dat is niet de bedoeling dus tot zover dit gedeelte.
Nog even over die opkomst. Nee die was net zoals de vorige keer niet zo groot. Maar gezien de opkomst,is het een optelsom van 1+1=2 om te zien dat de meeste daarvan het zat zijn zoals het er nu aan toe gaat, en daarom massaal op Wilders hebben gestemd. Dat dat massaal is geweest, kun zelfs jij niet ontkennen volgens mij, want anders had hij zich nooit met zijn behaalde 4 zetels ondanks 2e partij toch de grote winnaar van deze (hoewel europees) verkiezingen kunnen en mogen noemen.
Dus het maakt de mensen wel degelijk iets uit. En hoeveel het ze uit maakt, dat zullen we moeten afwachten tot de 2e kamer verkiezingen. Stemmen over Europa heeft de Nederlander nooit zo heel veel geboeid gezien de opkomst in het verleden. En het zal er misschien inderdaad mee te maken hebben dat ze geen vertrouwen hebben in hun eigen invloed, voor zover je over invloed kunt spreken. Daar waar het op de bevolking in eigen land aankomt behouden ze zich in Den Haag het recht voor om die bevolking buiten te sluiten van enige zeggenschap dus tja, tis maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."