abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:51:21 #226
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70851482
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:50 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je wil ook niet een stap verder gaan om samen het verhaal wat duidelijker te maken. Nee zeiken dat iemand die nog niet veel over astrologie weet, dat brengt je verder!

De volgende dag kom je dan terug en ben je weer 10 stappen terug, dan is het weer astrologie is geen wetenschap omgomg.
Ik ben het wel in die zin met hem eens dat je nog geen antwoord gegeven hebt maar continue met dezelfde one liners blijft komen, zelfs nadat al 10x uitgelegd was dat niemand ontkent dat zwaartekracht (waar zelfs senesta een "HUH WTF" gevoel bij had) invloed op ons heeft.

1x is leuk, maar na 15x wordt het eigenlijk behoorlijk flauw.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_70851608
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:51 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik ben het wel in die zin met hem eens dat je nog geen antwoord gegeven hebt maar continue met dezelfde one liners blijft komen, zelfs nadat al 10x uitgelegd was dat niemand ontkent dat zwaartekracht (waar zelfs senesta een "HUH WTF" gevoel bij had) invloed op ons heeft.

1x is leuk, maar na 15x wordt het eigenlijk behoorlijk flauw.
Jullie vallen telkens terug op die vraag?

Ik geef telkens weer dat begin, en telkens is het van ja eh bullshit, want astrologie is ONZIN!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:56:47 #228
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70851686
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik geef telkens weer dat begin, en telkens is het van ja eh bullshit, want astrologie is ONZIN!
ehm nee, jij valt telkens terug op die one liner. Als het aan mij lag, waren we al veel verder met discussieren
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:58:38 #229
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70851755
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

We vallen telkens terug op de kernvraag van het hele topic ja, die luidt : "Wat is de basis voor de stelling dat de stand van de hemellichamen invloed zou uitoefenen op het lot van individuele mensen, zoals gebruikt in astrologie ?".

Da's niet vreemd - het topic gaat over astrologie, dus vragen "Zeg, er wordt gewoon vanuit gegaan dat iets zo is, maar is daar eigenlijk wel een rationele basis voor ?" is redelijk vanzelfsprekend.
quote:
Ik geef telkens weer dat begin
Nou, niet alleen roep je telkens "Zwaartekracht !" alsof dat opeens alles zou verklaren, maar je doet ook de hele tijd alsof iemand gezegd zou hebben dat zwaartekracht geen invloed op ons leven uitoefent, wat natuurlijk pertinente onzin is.
Dat jij de hele tijd blijft doen alsof ik of iemand anders dat gezegd zou hebben is ronduit kinderachtig en vervelend, want nadat je er 8x op gewezen was had zelfs jij wel door moeten hebben dat dat nergens op sloeg.
quote:
en telkens is het van ja eh bullshit, want astrologie is ONZIN!
Nee dat wordt niet geroepen.
Wat wordt geroepen is dat jouw "Zwaartekracht !" helemaal niet verklaart waarom je opeens iemands toekomst of karakter zou kunnen voorspellen.

Maar dat weet je zelf volgens mij ook heus wel.
zzz
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:13:52 #230
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70852293
The truth was in here.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:15:40 #231
31101 _Led_
pi_70852344
Cheer up, je bent goed bezig vandaag !
zzz
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:19:52 #232
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70852486
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:15 schreef _Led_ het volgende:
Cheer up, je bent goed bezig vandaag !
Die mantra werkt wel, ik moet m alleen meer herhalen.
The truth was in here.
  maandag 13 juli 2009 @ 14:29:01 #233
31101 _Led_
pi_70933608
Scheelt niet veel he Bastard, jij en de hamerkiller van Belgie !
http://www.geenstijl.nl/archives/images/dimitrimetdehamer.html

1 lettertje maar !
zzz
  maandag 13 juli 2009 @ 14:31:04 #234
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70933672
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:29 schreef _Led_ het volgende:
  maandag 13 juli 2009 @ 14:53:47 #235
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70934290
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:29 schreef _Led_ het volgende:

1 lettertje maar !
Ik moest inderdaad 2x lezen!
The truth was in here.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:00:29 #236
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70934524
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik moest inderdaad 2x lezen!
Dan doe je het nog goed. Ik kan er nu nog steeds niks van maken..
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:30:25 #237
31101 _Led_
pi_71069101
Ik vind dat mediaconsument onderhand wel te ver gaat met zijn getroll en persoonlijke aanvallen.

Waarom is elke ufo anders?
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat een debiel ben jij zeg.
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:35:45 #238
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71069296
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:30 schreef _Led_ het volgende:
Ik vind dat mediaconsument onderhand wel te ver gaat met zijn getroll en persoonlijke aanvallen.

[..]
verwijderd en genote.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_71069647
Ik eis dat die note weggehaald wordt. _led_ vroeg hier namelijk om. Dit door beginnen met uitlokken in een hevige discussie, en hierna door te blijven gaan zonder argumenten of wat dan ook.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:34 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee dat geldt juist voor jou
Dit was het begin.

Zonder enige argument een stuk tekst onderuit halen. Dit kan niet anders gezien worden dan als troll. Dit is ook het enige doel van _led_ in dit forum. Hij jaagt hiermee ook mensen weg, omdat hun persoonlijke ervaringen met kloteopmerkingen weggewuifd worden.

Wat is het doel van dit forum dan trouwens? Ik begin hier echt mijn twijfels over te krijgen namelijk. Niemand zit in dit forum te wachten op kinderen die alles wegwuiven onder het mom van de wetenschap! Het gaat hier voornamelijk over filosofische vraagstukken, met name omdat het veel onderwerpen betreft die door de formele wetenschap niet/nauwelijks belicht zijn.

Het is dan ook van de zotte dat je hier niet een normaal astrologie topic kunt maken, zonder dat je dit het liefst in dikke hoofdletters duidelijk moet maken dat wetenschappelijk sceptisicme niet gewenst is, omdat we willen leren van een onderwerp!

Iedereen komt hier namelijk om vragen te vinden, en niet om zijn mening afgezeken te zien worden!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:52:37 #240
31101 _Led_
pi_71069863
Jij EIST ?
Jij scheldt uit voor debiel, je moet op de blaren zitten. Zo moeilijk is het niet.

En FYI, er zijn 2 astrologie-topics - eentje met een sceptische insteek zoals vermeld in de topictitel : Het zoveelste astrologietopic sceptisch bekeken deel II
en eentje waar de sceptische blik niet gewenst is zoals vermeld in de topictitel : Het astrologie-topic zonder wetenschappelijk scepticisme

Ik snap niet waar je in bobsnaam over huilt.
zzz
pi_71069956
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:52 schreef _Led_ het volgende:
Jij EIST ?

Jij scheldt uit voor debiel, je moet op de blaren zitten. Zo moeilijk is het niet.
Jij begint met een troll. Dat noemt men uitlokken. Jij begaat de misdaad! Een dief krijgt ook geen straf op het moment dat de eigenaar van een huis hem gevraagd heeft in te breken! Als de eigenaar dan de dief aangeeft, is hij de schuldige. Vergeet dat niet!

Uitlokken is niet gewenst op dit forum. Op het moment dat dit wel zo is, zal ik hier echter nooit meer posten.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:56:06 #242
31101 _Led_
pi_71070004
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij begint met een troll. Dat noemt men uitlokken. Jij begaat de misdaad!

Uitlokken is niet gewenst op dit forum. Op het moment dat dit wel zo is, zal ik hier echter nooit meer posten.
Misdaad ?

Zeg, pas je op voor je bloeddruk ?
zzz
pi_71070089
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Misdaad ?

Zeg, pas je op voor je bloeddruk ?
Verschuil jezelf maar weer achter die laconieke opmerkingen. Daarom ze ik ook dat jij een debiel was. Op het moment dat het je te moeilijk wordt, ga je met dat soort opmerkingen lopen strooien. Dat hebben veel mensen niet graag, en dit mogen de mods ook begrijpen tbh.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:00:22 #244
31101 _Led_
pi_71070181
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:58 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Verschuil jezelf maar weer achter die laconieke opmerkingen. Daarom ze ik ook dat jij een debiel was. Op het moment dat het je te moeilijk wordt, ga je met dat soort opmerkingen lopen strooien. Dat hebben veel mensen niet graag, en dit mogen de mods ook begrijpen tbh.
Uhm, niet om het een of ander, maar jij komt in het sceptische topic enorm afsteken over hoe we het niet sceptisch mogen bekijken.
Vervolgens scheld je mij uit voor debiel, daarna ga je hier in FB dan huilen dat we allemaal zo sceptisch zijn in het sceptische astrologie topic, en dan vind je het raar dat ik je uit lach ?
zzz
pi_71070268
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:00 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Uhm, niet om het een of ander, maar jij komt in het sceptische topic enorm afsteken over hoe we het niet sceptisch mogen bekijken.
Vervolgens scheld je mij uit voor debiel, daarna ga je hier in FB dan huilen dat we allemaal zo sceptisch zijn in het sceptische astrologie topic, en dan vind je het raar dat ik je uit lach ?

Ik had een discussie met dartanion mbt zijn terminologie. Hoop dat hij het inmiddels begrepen heeft overigens. In tussentijd kom jij met een troll, om op het scherpst van de snede iemand uit te lokken. Ik zit hier niet op te wachten.

Bedoel als je sceptisch bent, gebruik dan iig de juiste woorden.

Mjah ik gebruik voortaan wel smilies om op jou te reageren. Tekst begrijp je toch niet.

Deze smiley wel:

vrijdag 17 juli 2009 @ 16:04:59 #246
31101 _Led_
pi_71070339
Prima, zolang je maar geen persoonlijke aanvallen meer doet op het moment dat je geen argumenten meer hebt
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:05:55 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71070371
Ik haal niets weg, je hebt het er maar mee te doen. We hebben genoeg mogelijkheden om de skeppies uit een topic te houden of in ieder geval te laten dimmen met hun eisen, kijk naar jouw topic over astrologie, het kost je een paar extra zinnetjes om duidelijk te maken dat het hier niet over de (skeptisch-)wetenschappelijke kant gaat maar dat je de diepte in wil gaan. Voila, leuk topic. Aan de andere kant was voor mij bijvoorbeeld de skeptische versie van het onderwerp machtig interessant en omdat ik dus gepushed werd om verder na te denken over het onderwerp ben ik uiteindelijk gesterkt in mijn mening dat er waarde in zit. Wat de rest ervan vond uiteindelijk maakt me weinig uit want ik heb ook wel door dat we niet snel nader tot elkaar zullen komen.

Iemand uitschelden is een no-no, simpel. Iemand herhaaldelijk melden dat ie maar beter weg kan gaan is in principe ook niet bevordelijk voor de sfeer, dat maken de modjes en uiteindelijk de FA's wel uit met hun magische knopjes. Je post ook niet voor de tegenpartij maar je post voor het lezende publiek, degene die dus NIET zijn mening vast heeft staan wat niet geldt voor de meeste users die meeposten. Jij hebt een mening, _led_ heeft een mening en daar komt een discussie uit die elkaar scherp houdt. Iedereen kan voor zichzelf besluiten wie er het zwakst staat in de discussie en dat beslist led niet maar jij ook niet, dat doet de lezer zelf wel.

Onthoud gewoon dat je de insteek, zoals jij hebt gedaan in het astrologietopic, duidelijk moet maken om het topic in de gewenste richting te sturen. Dus nogmaals, wees scherp en kritisch maar ga niet over op schelden want dat is een zwaktebod en doet je argumenten te kort.

Je hebt hier alle keuze en ik heb liever een paar losgeslagen rationalisten in TRU dan een spiri-forum waar iedereen elkaar kritiekloos naar de mond praat en uiteindelijk ook in mijn ogen helemaal de verkeerde kant opgaan qua waarheidsvinding, net als totale ratio maar de helft van het verhaal is geldt hetzelfde voor de andere kant van het verhaal.
Vrijheid
pi_71070446
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:04 schreef _Led_ het volgende:
Prima, zolang je maar geen persoonlijke aanvallen meer doet op het moment dat je geen argumenten meer hebt
Als de note verandert wordt in het feit dat jij bent begonnen met uitlokken, en dat je dit ook niet meer zult doen. Wil ik dat best beloven.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:09:09 #249
31101 _Led_
pi_71070496
kappen.

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 17-07-2009 16:11:21 ]
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:11:06 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71070588
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:07 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als de note verandert wordt in het feit dat jij bent begonnen met uitlokken, en dat je dit ook niet meer zult doen. Wil ik dat best beloven.
Denk je nou echt dat een note zo belangrijk is? Is het niet hoor, we hebben geen geautomatiseerd systeem die zegt 'na zoveel notes een ban' Het is altijd onderhevig aan de inspectie van ee nFA in het geval van een ban-aanvraag. Til er niet te zwaar aan maar hou er wel rekening mee dat schelden not done is. Het enige wat led trouwens deed was de bal terugkaatsen. Als je het kan uitdelen moet je ook leren incasseren.
Vrijheid
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:11:09 #251
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71070591
@ Jogy

Ik kan het niet meer eens zijn dan met de post zoals jij hem daar opschreef. Puik werk! Dat niet alleen. Meningsverschillen zullen wij altijd blijven houden op dit gebied. Dat betekend niet dat ik je een zak of een debiel vind. Ik ben het enkel niet met je eens op een bepaald vlak en jij bent het niet met mij eens op een bepaald vlak.
100% nee 200% met je eens
pi_71070593
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:05 schreef jogy het volgende:
Ik haal niets weg, je hebt het er maar mee te doen. We hebben genoeg mogelijkheden om de skeppies uit een topic te houden of in ieder geval te laten dimmen met hun eisen, kijk naar jouw topic over astrologie, het kost je een paar extra zinnetjes om duidelijk te maken dat het hier niet over de (skeptisch-)wetenschappelijke kant gaat maar dat je de diepte in wil gaan. Voila, leuk topic. Aan de andere kant was voor mij bijvoorbeeld de skeptische versie van het onderwerp machtig interessant en omdat ik dus gepushed werd om verder na te denken over het onderwerp ben ik uiteindelijk gesterkt in mijn mening dat er waarde in zit. Wat de rest ervan vond uiteindelijk maakt me weinig uit want ik heb ook wel door dat we niet snel nader tot elkaar zullen komen.

Iemand uitschelden is een no-no, simpel. Iemand herhaaldelijk melden dat ie maar beter weg kan gaan is in principe ook niet bevordelijk voor de sfeer, dat maken de modjes en uiteindelijk de FA's wel uit met hun magische knopjes. Je post ook niet voor de tegenpartij maar je post voor het lezende publiek, degene die dus NIET zijn mening vast heeft staan wat niet geldt voor de meeste users die meeposten. Jij hebt een mening, _led_ heeft een mening en daar komt een discussie uit die elkaar scherp houdt. Iedereen kan voor zichzelf besluiten wie er het zwakst staat in de discussie en dat beslist led niet maar jij ook niet, dat doet de lezer zelf wel.

Onthoud gewoon dat je de insteek, zoals jij hebt gedaan in het astrologietopic, duidelijk moet maken om het topic in de gewenste richting te sturen. Dus nogmaals, wees scherp en kritisch maar ga niet over op schelden want dat is een zwaktebod en doet je argumenten te kort.

Je hebt hier alle keuze en ik heb liever een paar losgeslagen rationalisten in TRU dan een spiri-forum waar iedereen elkaar kritiekloos naar de mond praat en uiteindelijk ook in mijn ogen helemaal de verkeerde kant opgaan qua waarheidsvinding, net als totale ratio maar de helft van het verhaal is geldt hetzelfde voor de andere kant van het verhaal.
Dus uitlokken mag wel en schelden mag niet. Duidelijk beleid. Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten. De rationalisten waar jij het over hebt, hebben hier de macht. Zij mogen iedereen met bullshit argumenten helemaal dol praten, totdat de serieuze posters beginnen te schelden omdat ze ziek worden van die onzin. En dan krijgen ze een waarschuwing.

Sorry, maar op deze manier is er echt geen respect te hebben voor welk beleid dan ook. Houd maar lekker de hand boven het hoofd bij die kleine kinderen. Ik heb wel wat beters te doen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:12:22 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71070645
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus uitlokken mag wel en schelden mag niet. Duidelijk beleid. Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten. De rationalisten waar jij het over hebt, hebben hier de macht.

Sorry, maar op deze manier is er echt geen respect te hebben voor welk beleid dan ook. Houd maar lekker de hand boven het hoofd bij die kleine kinderen. Ik heb wel wat beters te doen.
Jij LAAT je uitlokken en hij kaatst enkel een post van jou terug. Dude seriously: Step away from the keyboard.
Vrijheid
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:12:29 #254
31101 _Led_
pi_71070649
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef Michielos het volgende:
@ Jogy

Ik kan het niet meer eens zijn dan met de post zoals jij hem daar opschreef. Puik werk! Dat niet alleen. Meningsverschillen zullen wij altijd blijven houden op dit gebied. Dat betekend niet dat ik je een zak of een debiel vind. Ik ben het enkel niet met je eens op een bepaald vlak en jij bent het niet met mij eens op een bepaald vlak.
100% nee 200% met je eens
Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.
Dan denk je het maar, of zeg je het maar hardop in je eigen kamer - maar op het forum is dat gewoon ongepast.
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:13:49 #255
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71070719
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.
Dan denk je het maar, of zeg je het maar hardop in je eigen kamer - maar op het forum is dat gewoon ongepast.
. Jaja, je hebt je gelijk. Ga nou niet doen alsof je heiliger bent dan de Paus ofzo.
Vrijheid
pi_71070721
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij LAAT je uitlokken en hij kaatst enkel een post van jou terug. Dude seriously: Step away from the keyboard.
Zij doen een poging tot uitlokken, en omdat ik even niet oplet trap ik erin. Ben ik dan degene die fout zit?

Denk toch eens na man.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:14:44 #257
31101 _Led_
pi_71070752
Pas op je woorden he, ga nou niet ook Jogy uitschelden.
Ga anders even lekker een ommetje lopen buiten, dan kun je even tot rust komen
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:16:20 #258
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71070819
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:13 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zij doen een poging tot uitlokken, en omdat ik even niet oplet trap ik erin. Ben ik dan degene die fout zit?

Denk toch eens na man.
Wacht even. Wie is "Zij"?
pi_71070947
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:14 schreef _Led_ het volgende:
Pas op je woorden he, ga nou niet ook Jogy uitschelden.
Ga anders even lekker een ommetje lopen buiten, dan kun je even tot rust komen
Ben je weer aan het uitlokken!
pi_71070992
quote:

[..]

Net zozeer als dat het de bedoeling is dat je mensen met onbeargumenteerde meningen de hele dag uit loopt te lokken.

Jij bent begonnen, als je dat toegeeft, zal ik misschien ooit nog eens respect voor je op kunnen brengen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:21:18 #261
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71071024
mediaconsument, ik ben bijna geneigd om een afkoelbannetje voor je aan te vragen. Je bent aan het flippen, niet handig. En nee een 'afkoelban' is niet bedoeld als straf maar om, juistem, af te koelen.

led, michielos: gaat heen uit dit topic. Bedankt.
Vrijheid
pi_71071066
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:21 schreef jogy het volgende:
mediaconsument, ik ben bijna geneigd om een afkoelbannetje voor je aan te vragen. Je bent aan het flippen, niet handig. En nee een 'afkoelban' is niet bedoeld als straf maar om, juistem, af te koelen.

Dit gaat niet om het afkoelen. Mijn mening hierover zal hetzelfde blijven.

Je gaat niet degene bestraffen die is uitgelokt, en hapt.
Je straft diegene die mensen uitlokt.

Dit is net zo simpel als dat er op dealen een veel hogere straf staat dan op het kopen van drugs bij een dealer.

Als dat niet verandert, dan weet ik iig waar ik aan toe ben en zal ik hier niet meer posten.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:31:44 #263
31101 _Led_
pi_71071391
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:21 schreef jogy het volgende:
Righto, will do ! Jij ook bedankt !
zzz
pi_71072003
quote:
Wat is eigenlijk het verschil tussen "zeggen dat je iemand een debiel vindt" of "alle meningen/gedachten van iemand anders continu belachelijk of debielig maken" ?
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:
Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:58:18 #265
230727 sjoep
a new day!
pi_71072250
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het verschil tussen "zeggen dat je iemand een debiel vindt" of "alle meningen/gedachten van iemand anders continu belachelijk of debielig maken" ?
[..]

Dat vraag ik me dus ook af
Dit mag bijvoorbeeld wel:
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:48 schreef Michielos het volgende:

[..]

Voor logica en argumenten moet je niet bij Summers zijn, dat is niet haar wereld namelijk
En dat is nog best braaf...
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:04:01 #266
31101 _Led_
pi_71072422
Nou ja, dat houdt natuurlijk nog wel open dat Summers misschien weer andere kwaliteiten heeft.
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:05:47 #267
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71072473
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:04 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat houdt natuurlijk nog wel open dat Summers misschien weer andere kwaliteiten heeft.
die heeft ze toch ook? Zo is zij erg goed in het vertellen van anekdotes. Daar ben ik weer minder goed in. Hier word ik ook continue op gewezen door anderen. Dat zet ik bv. ook niet in feedback ofzo

Zo wordt er gesteld dat ik enkel boekjes achterna loop en niet voor mezelf kan denken.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:08:35 #268
31101 _Led_
pi_71072551
Krek, daar heb je gelijk in.
Nou ja, de grens ligt dus bij schelden en direkte persoonlijke aanvallen denk ik.
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:10:01 #269
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71072590
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:58 schreef sjoep het volgende:
En dat is nog best braaf...
True true, maar wat betreft summers zie ik haar goed bezig zijn in TRU en ze pakt de eerstelijns ervaringen mee en laat zich niet (mis)leiden door de dubbelblinde wetenschappelijke rationaliteit die bij lange na niet zaligmakend is, ookal denken sommige dat wel. We hebben hier nu eenmaal de rationalisten en de spiritualisten. In een perfecte wereld zit dat in één persoon maar helaas, sommige missen een kant van het spectrum. En wat betreft bijvoorbeeld summers is mijn persoonlijke subjectieve opinie dat zij vaker dicht bij de waarheid zit dan andere mensen, maar ja.

Ik ga in ieder geval weekend vieren. Play nice.
Vrijheid
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:11:56 #270
230727 sjoep
a new day!
pi_71072645
Je kunt je afvragen of het er leuker op wordt als je constant dingen over andere gespreksdeelnemers gaat lopen roepen. Het komt ook wat onnozel over-> op mij (zal ik er maar van maken, dan is het een persoonlijke mening).
Mensen kunnen best voor zichzelf spreken. Tenminsten, door het reageren in het topic hebben ze bewezen dat ze weten hoe dat moet.

Echt van dat 15-jarigen gedrag, vind ik, "kijk mij eens leuk bij een groepje horen".
Volgens mij kunnen mensen zich wel zelf een mening vormen, dat hoeft een ander niet te doen.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:12:55 #271
230727 sjoep
a new day!
pi_71072674
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:08 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, de grens ligt dus bij schelden en direkte persoonlijke aanvallen denk ik.
Oh, maar subtiel iemand belachelijk maken mag wel?
Gewoon een vraag hoor (ik ga geen links voor je zoeken o.i.d.).
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:14:01 #272
31101 _Led_
pi_71072712
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:12 schreef sjoep het volgende:

[..]

Oh, maar subtiel iemand belachelijk maken mag wel?
Gewoon een vraag hoor (ik ga geen links voor je zoeken o.i.d.).
Ik zou zeggen, vraag het aan een van de mods, zij gaan erover.
Maar ik denk dat ze geen harde criteria hebben hoor, ik denk dat ze elk geval op basis van gezond verstand beoordelen.
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:18:36 #273
230727 sjoep
a new day!
pi_71072826
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:14 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, vraag het aan een van de mods, zij gaan erover.
Maar ik denk dat ze geen harde criteria hebben hoor, ik denk dat ze elk geval op basis van gezond verstand beoordelen.
De mod's zijn net met weekend gegaan
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:26:19 #274
31101 _Led_
pi_71073030
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:18 schreef sjoep het volgende:

[..]

En terecht, ook zij hebben rust nodig
zzz
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:26:24 #275
230727 sjoep
a new day!
pi_71074349
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:26 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En terecht, ook zij hebben rust nodig
Net als die refo-websites, die gaan ook dicht op zondag
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:31:12 #276
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71074467
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

die heeft ze toch ook? Zo is zij erg goed in het vertellen van anekdotes. Daar ben ik weer minder goed in. Hier word ik ook continue op gewezen door anderen. Dat zet ik bv. ook niet in feedback ofzo

Zo wordt er gesteld dat ik enkel boekjes achterna loop en niet voor mezelf kan denken.
welnee , Jij bent ook goed in het vertellen van anekdotes hoor , je stopt ze elke paar "wetenschappelijke zinnen" en linken van "autoriteiten" er gewoon tussen alsof het 1 verhaal is en allemaal objectief en feiten zijn .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:35:54 #277
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71074566
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:31 schreef Summers het volgende:

[..]

welnee , Jij bent ook goed in het vertellen van anekdotes hoor , je stopt ze elke paar "wetenschappelijke zinnen" en linken van "autoriteiten" er gewoon tussen alsof het 1 verhaal is en allemaal objectief en feiten zijn .
ik copy paste vrijwel alles uit boekwerken, juist om dit te voorkomen. M.a.w. Try again.
(als je het over de analyses hebt, dat klopt maar dat heb ik al 100 maal gezegd)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:00:24 #278
230727 sjoep
a new day!
pi_71075103
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik copy paste vrijwel alles uit boekwerken, juist om dit te voorkomen. M.a.w. Try again.
(als je het over de analyses hebt, dat klopt maar dat heb ik al 100 maal gezegd)
Zou je maar eens niet copy-pasten....
pi_71088324
Het ganse TRU-forum is gewoon belachelijk geworden.
Je kan er net zo goed een subforum van ONZ van maken ... "Lach hier met mensen die in niet-alledaagse dingen geloven".
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:50:52 #280
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71088602
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 09:10 schreef UncleScorp het volgende:
Je kan er net zo goed een subforum van ONZ van maken ... "Lach hier met mensen die in niet-alledaagse dingen geloven".
Gewoon een loze opmerking of 1 die je kan onderbouwen?
The truth was in here.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:51:37 #281
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71088612
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:18 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik kan maar beter niet dronken gaan modden
The truth was in here.
pi_71088930
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 09:10 schreef UncleScorp het volgende:
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 04:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

nee, dat noemt men geen zelfvertrouwen mijn inziens. Iedereen moet het met je eens zijn onder het mom van "volwassen" worden. Je gaat al bij voorbaat uit van een ongelijke houding bij een gesprek. De gesprekspartner is bij voorbaat al niet volwassen als deze het niet met je eens is en moet nog "groeien".
De mensen die het met je eens zijn, noem je immers niet "onvolwassen".

Ja en amen knikken op jouw posts, dat is hoe het op mij overkomt.

Zo vind ik dat Dartanion toch erg veel geduld heeft (meer dan mij) en elke post van hem beargumenteerd.

Om op je manier van denken terug te komen:
Je gaat bij deze uit van de probability heuristic(waarschijnlijkheids heuristiek). Dit is echter niet de enige manier . Andere zijn(even uit mijn hoofd):
availability heuristic, affect heuristic, anchoring heuristic en representativeness heuristic (dit zijn de bekendere).
maar:
[..]

Je hebt het hele verhaal nog totaal niet begrepen, waardoor jouw reactie overbodig is. Ik heb zelf gezegd in dit topic, dat ik op dit gebied nog veel moet leren, net zoals ieder ander mens. Echter heb ik het vertrouwen dat de ideeën die ik nu heb goed overeenkomen met de werkelijkheid, en heb ik met deze kennis al meerdere mensen voorzien van wat extra zelfvertrouwen.

Jij komt weer met een lading wetenschappelijke termen aanzetten, en je probeert te laten zien dat jij dit allemaal beter weet, en je probeert dartanion in zijn missie om het beter te weten, te ondersteunen. Oftewel je hebt 1 doel, en dat is van mij te winnen.

JE HOEFT GEEN KANT TE KIEZEN EN JE HOEFT HET NIET BETER TE WETEN!

Je kunt alleen maar respectvol omgaan met mijn kennis en de relatie met mij, om misschien in de toekomst nog iets van me te kunnen leren. Oftewel houd me te vriend, op het moment dat ik kritiek wil ontvangen, of uitgelachen wil worden. Dan vraag ik hier wel om.

In tussentijd, ga ik een kruistocht op zetten tegen dit soort ongein. Het is allemaal leuk en aardig dat die kleine kinderen hier zo beschermd worden, en ze mogen je tot waanzin drijven. Maar op het moment dat je ergens knapt en gaat schelden bijvoorbeeld, dan lopen deze kleine kinderen wel het snelst naar de mods toe om te vragen voor een waarschuwing.

Het is net zoals unclescorp zegt, je kunt proberen van mensen te leren, maar je kunt ze ook belachelijk maken. Belachelijk maken verschilt dan ook weinig van beledigen. En zal om deze reden keihard aangepakt moeten worden. Anders krijgen de lurkers dadelijk een warzone te zien met alleen maar strijd om het hoogste gelijk.

Is dit wat wij willen in dit forum? Willen wij die ruimte om elkaar belachelijk te maken open houden? Of willen wij wat van elkaar leren?
----------

Deze post heb ik geplaatst in het verschillende ufo topic. Dit is ook goed ter verduidelijking van het punt van unclescorp en ik ben het dan ook met hem eens.

Het lijkt in dit forum net alsof beledigen verboden is, behalve als je dit doet door iemands mening belachelijk te maken, dan mag het. Er is om deze reden dan ook weinig respect terug te vinden in de discussies de laatste tijd. Hier wordt dan ook erg laconiek over gedaan, maar er zijn inmiddels al genoeg serieuze posters die mijn punt ondersteunen.

Er loopt hier namelijk een groepje mensen rond, dat de hele dag zijn uiterste best doet om de meningen van anderen belachelijk te maken, en zelf dmv zo min mogelijk inspanning mensen uit lopen te lokken. Dan ontstaat dus de welbekende welles/nietes strijd.Op het moment dat er iets over wordt gezegd, gaan deze mensen zich verschuilen achter de wetenschap, en volgt hierna een paginalange discussie over, de wetenschap. Misschien hebben ze soms een punt dat bepaalde ideeén redelijk vergezocht zijn, dit geeft ze dan ook niet het recht om deze meningen belachelijk te maken.

Ik zou daarom dan ook graag maatregelen zien, om deze verkapte vorm van beledigen keihard aan te pakken.

Ik heb het hier al vaker over gehad met de mods, echter zij zijn van mening dat we ons hier maar bij neer moeten leggen, omdat in deze situatie dit toch niet te veranderen is. Ik denk dat dit met wat respect en daadkracht erg goed te veranderen is. Mjah, de ene mod heeft weekend, en de ander is zat.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 18-07-2009 10:36:15 ]
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:28:43 #283
230727 sjoep
a new day!
pi_71089022
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 09:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Gewoon een loze opmerking of 1 die je kan onderbouwen?
Ja, eerlijk gezegd ben ik het wel met hem eens hoor.
Het is hier niet voor niks een klein groepje wat overgebleven is, met af en toe iemand die met onzin reageert vanuit de active list.
Ik was hier ten tijde van RvdB (en daarvoor) ook al, en toen was het ook lomp, maar toch heel anders.
Ik ben het overigens volmondig met de post van mediaconsument hierboven eens, en ook met deze post van hem: Waarom is elke ufo anders?

[ Bericht 7% gewijzigd door sjoep op 18-07-2009 10:40:16 ]
pi_71089274
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:02 schreef jogy het volgende:
[Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU.

Verder zou ik zeggen, have fun en laten we er wat leuks van maken.
Inderdaad ... laat ons elk topic belachelijk maken en iedereen uitlachen !
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:27:02 #285
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71089889
Wacht even Mediaconsument. ik kan het eigenlijk niet minder met je eens zijn.
De hele tijd ben jij je mening aan het vertellen onder het mom van: Iedereen, kan iets leren, Je bent nog niet volwassen e.d. maar als ik in de vorige post mijn mening zei is het opeens:

"Je hoeft het niet beter te weten".
quote:
Je hebt het hele verhaal nog totaal niet begrepen,
quote:
ij komt weer met een lading wetenschappelijke termen aanzetten, en je probeert te laten zien dat jij dit allemaal beter weet, en je probeert dartanion in zijn missie om het beter te weten, te ondersteunen. Oftewel je hebt 1 doel, en dat is van mij te winnen.
dit slaat simpelweg nergens op..
VOor mij is i.i.g. elke discussie klaar met jou. Als je op zo een kinderachtige manier wilt discussieren, hoeft het van mij niet meer.

Groet, Michiel

ps, waarom de post in feedbck verschijnt snap ik ook niet. Het is geen troll, noch geen verkapte belediging. Als er iemand beledigt was jij het wel de afgelopen posts door Dartanion te beledigen. Maar nee, dat was natuurlijk niks en "hij begon" (terwijl je gewoon ziet dat hij een serieuze discussie wilt voeren).

[ Bericht 24% gewijzigd door Michielos op 18-07-2009 11:36:05 ]
pi_71090078
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:27 schreef Michielos het volgende:
Wacht even Mediaconsument. ik kan het eigenlijk niet minder met je eens zijn.
De hele tijd ben jij je mening aan het vertellen onder het mom van: Iedereen, kan iets leren, Je bent nog niet volwassen e.d. maar als ik in de vorige post mijn mening zei is het opeens:

"Je hoeft het niet beter te weten".

VOor mij is i.i.g. elke discussie klaar met jou. Als je op zo een kinderachtige manier wilt discussieren, hoeft het van mij niet meer.

Groet, Michiel

ps, waarom de post in feedbck verschijnt snap ik ook niet. Het is geen troll, noch geen verkapte belediging. Als er iemand beledigt was jij het wel de afgelopen posts door Dartanion te beledigen. Maar nee, dat was natuurlijk niks en "hij begon" (terwijl je gewoon ziet dat hij een serieuze discussie wilt voeren).
Zoals je een tijd terug al zei tegen mij, weet je goed dat je uit moet kijken hoe je iets verwoord en dat je hier weleens fouten in maakt. Dartanion begon bijvoorbeeld te zeggen dat teksten van mij helemaal incorrect waren,en op het moment dat hij het niet meer begreep riep hij zelfs dat ik dronken was. Het onderwerp waar we het over hadden, is dan ook geen makkelijk onderwerp. Daarom eis ik ook respect op het moment dat ik moeite doe om dit uit te leggen.

Daarom ben ik blij met je conclusie. Heb ik iig geen last meer van die betweterigheid, daar zouden nog een aantal posters een zeer goed voorbeeld aan kunnen nemen.

Ow en btw, ik ga de komende tijd irritant doen.

Ik ga niet meer discussieren op het moment dat ik het gevoel heb dat er wat kinderen mij belachelijk proberen te maken. Ik post dit voortaan direct in dit topic, zodat duidelijk wordt wat er hier aan de hand is, en er op die manier niemand meer belachelijk gemaakt wordt.

Ik wil dan ook vragen aan andere mensen om dit ook zoveel mogelijk te doen. Op het moment dat een van deze mennekes weer met hun fameuze posts mensen belachelijk proberen te maken zonder enige beargumentatie zal dit meteen opvallen. En kunnen wij de mods ondersteunen, ook als ze druk bezig zijn met hun weekend.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:43:39 #287
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71090169
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:38 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zoals je een tijd terug al zei tegen mij, weet je goed dat je uit moet kijken hoe je iets verwoord en dat je hier weleens fouten in maakt. Dartanion begon bijvoorbeeld te zeggen dat teksten van mij helemaal incorrect waren,en op het moment dat hij het niet meer begreep riep hij zelfs dat ik dronken was. Het onderwerp waar we het over hadden, is dan ook geen makkelijk onderwerp. Daarom eis ik ook respect op het moment dat ik moeite doe om dit uit te leggen.

Daarom ben ik blij met je conclusie. Heb ik iig geen last meer van die betweterigheid, daar zouden nog een aantal posters een zeer goed voorbeeld aan kunnen nemen.
i.t.t. jou kan ik tenminste aangeven dat ik fouten maak. Ik heb jou tot dusver alleen anderen op hun zogenaamde fouten zien wijzen en de schuld continue bij anderen zien leggem
En jij kan eisen dat je een ons weegt. ik eis ook een normale discussie maar die vind je bij jou niet,
Het orakel van Delphi's lijfspreuk is "Ken u zelve "i.p.v. anderen te betichten van betweterigheid, is het misschien slim eens in de spiegel te kijken. Ik kan me echter voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
pi_71090219
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

i.t.t. jou kan ik tenminste aangeven dat ik fouten maak. Ik heb jou tot dusver alleen anderen op hun zogenaamde fouten zien wijzen en de schuld continue bij anderen zien leggem
En jij kan eisen dat je een ons weegt. ik eis ook een normale discussie maar die vind je bij jou niet,
Het orakel van Delphi's lijfspreuk is "Ken u zelve "i.p.v. anderen te betichten van betweterigheid, is het misschien slim eens in de spiegel te kijken. Ik kan me echter voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
Je moet die post van Ticker maar eens lezen:

zaterdag 18 juli 2009 @ 11:47:55 #289
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71090254
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:46 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je moet die post van Ticker maar eens lezen:

inderdaad. Andere mensen die een andere mening hebben voor bekrompen uitmaken. Wat is hier zo "goed" aan?
pi_71090455
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:47 schreef Michielos het volgende:

[..]

inderdaad. Andere mensen die een andere mening hebben voor bekrompen uitmaken. Wat is hier zo "goed" aan?
Je snapt niet wat hij bedoelt. Ga daar maar eens over nadenken.

Ik bedoel, dartanion vraagt wat uitleg. Ik geef die hem, echter dartanion zegt gelijk dat ik dit beter niet had kunnen doen, omdat hij dit toch allemaal al weet en zelfs nog beter ook. Dit zegt hij niet direct. Hij mag blij zijn dat ik dit WIL uitleggen, weet je dat. Daarom komt het ook op mij over alsof dartanion als voornaamste doel heeft om mij belachelijk te maken. Ik begon dan ook pas op een bepaald moment cynischer te worden, om de reden dat ik net als ticker aan begon te voelen dat ik mijn tijd aan het verdoen was.

Daarom wil ik dartanion nogmaals bedanken, ik deed mijn best om wat uit te leggen, zelfs tot midden in de nacht, echter het is allemaal voor niks geweest. Dartanion wist dit namelijk allemaal al.

Hij mag dan van mij best wel begrijpen dat er een groot verschil is tussen dingen weten en bewust van dingen zijn. Hij laat dan ook duidelijk blijken dat hij omdat hij dit principe niet begrijpt, geen respect voor andermans mening op kan brengen.

Hij zei het dan ook erg mooi in een van zijn eerste posts.
quote:
Voor mij is nog niet helemaal duidelijk hoe de relatieve waarheid in elkaar steekt. Iets is waar of iets is niet waar. Er is geen midden weg.
Waarom weet hij alles op het einde dan ineens wel, en wat geeft hem het recht na deze uitspraak om te zeggen dat ik dingen helemaal incorrect zie?
quote:
Deze keer knal je er een feitelijk incorrecte tekst tegenaan. Deze keer haal je de term waarschijnlijk ook nog aan! Hoe bepaal je of iets waarschijnlijk is of niet?
Hier had ik dan ook zoiets van, zak in de stront, moet ik nu alles gaan voorkauwen?
quote:
Ben jij dronken? Of druk jij maar wat toetsen in die toevallig woorden kunnen vormen en hoop je dat er zin uit voortvloeid?
Toen kwam deze opmerking, en had ik het helemaal gehad. Aardig van die gozer om dat zo om 3 uur s'nachts tegen iemand te roepen die al 2 jaar geen druppel alcohol meer heeft gehad en die ook nog eens uit goede wil iets wil uitleggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 18-07-2009 12:05:13 ]
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:57:49 #291
230727 sjoep
a new day!
pi_71090469
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:47 schreef Michielos het volgende:

[..]

Je hebt niet in de gaten dat je zelf de hele tijd het zelfde doet geloof ik hè?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:08:28 #292
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71090669
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je snapt niet wat hij bedoelt. Ga daar maar eens over nadenken.
Wanneer een post begint met een persoonlijke belediging, hoef je mijns inziens niet meer verder te lezen. Dan faalt elk punt wat je überhaupt wil maken. Als iemand op zo een wijze een punt wil maken, is er voor mij geen enkele reden(en wellicht voor Dartanion oog niet) om het bericht serieus te nemen.
quote:
Ik bedoel, dartanion vraagt wat uitleg. Ik geef die hem, echter dartanion zegt gelijk dat ik dit beter niet had kunnen doen, omdat hij dit toch allemaal al weet en zelfs nog beter ook. Dit zegt hij niet direct. Hij mag blij zijn dat ik dit WIL uitleggen, weet je dat. Daarom komt het ook op mij over alsof dartanion als voornaamste doel heeft om mij belachelijk te maken. Ik begon dan ook pas op een bepaald moment cynischer te worden, om de reden dat ik net als ticker aan begon te voelen dat ik mijn tijd aan het verdoen was.
Hij wil horen waarom jij iets denkt. Als hij het daarna niet met je eens is omdat je betoog fouten bevat, is er geen enkele reden om mr nice guy te spelen. Les is dat mensen hun mening mogen uiten. Als ik het ergens niet mee eens ben, kaart ik dit aan. Zo ontstaat een forum.
quote:
Daarom wil ik dartanion nogmaals bedanken, ik deed mijn best om wat uit te leggen, zelfs tot midden in de nacht, echter het is allemaal voor niks geweest. Dartanion wist dit namelijk allemaal al.
Een aanname.
quote:
Hij mag dan van mij best wel begrijpen dat er een groot verschil is tussen dingen weten en bewust van dingen zijn. Hij laat dan ook duidelijk blijken dat hij omdat hij dit principe niet begrijpt, geen respect voor andermans mening op kan brengen.
Waarom zou hij geen respect voor je mening hebben> Het omgedraaide kan op die manier ook egzegd worden. Nee, weet je wat. Ik ga het ook doen. Jij hebt geen enkel respect voor mijn mening. Als ik een tegengeluid wil laten weerklinken, begin je meteen te zeggen dat ik "trekjes: heb e.d. Dit getuigd van geen enkel respect. Je zou mijn mening ook eens op je kunnen laten inwerken.
quote:
Hij zei het dan ook erg mooi in een van zijn eerste posts.
[..]

Waarom weet hij alles op het einde dan ineens wel, en wat geeft hem het recht na deze uitspraak om te zeggen dat ik dingen helemaal incorrect zie?
omdat je fouten maakt die je eerder nog niet verteld had. Waarom zou dit niet mogen? Wat geeft jou het recht te denken dat je diplomatieke onschendbaarheid geniet op een forum?
[..]
quote:
Hier had ik dan ook zoiets van, zak in de stront, moet ik nu alles gaan voorkauwen?
En dat getuigd dus van weinig respect, maar dat weet je zelf ook wel
[..]
quote:
Toen kwam deze opmerking, en had ik het helemaal gehad. Aardig van die gozer om dat zo om 3 uur s'nachts tegen iemand te roepen die al 2 jaar geen druppel alcohol meer heeft gehad.
i.t.t. een paar mensen hier, kan Dartanion geen gedachtenlezen. besides ik heb het erger gezien en wel vanuit de kant van jou (Homo e.d.). Nee , respect voor andermans mening heb jij net zo min. Dartanion wil tenminste nog je mening horen om er op te reageren. Jij doet het meteen af als iets dat weggegooid moet worden. Way to go
pi_71090859
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Wanneer een post begint met een persoonlijke belediging, hoef je mijns inziens niet meer verder te lezen. Dan faalt elk punt wat je überhaupt wil maken. Als iemand op zo een wijze een punt wil maken, is er voor mij geen enkele reden(en wellicht voor Dartanion oog niet) om het bericht serieus te nemen.
[..]

Hij wil horen waarom jij iets denkt. Als hij het daarna niet met je eens is omdat je betoog fouten bevat, is er geen enkele reden om mr nice guy te spelen. Les is dat mensen hun mening mogen uiten. Als ik het ergens niet mee eens ben, kaart ik dit aan. Zo ontstaat een forum.
[..]

Een aanname.
[..]

Waarom zou hij geen respect voor je mening hebben> Het omgedraaide kan op die manier ook egzegd worden. Nee, weet je wat. Ik ga het ook doen. Jij hebt geen enkel respect voor mijn mening. Als ik een tegengeluid wil laten weerklinken, begin je meteen te zeggen dat ik "trekjes: heb e.d. Dit getuigd van geen enkel respect. Je zou mijn mening ook eens op je kunnen laten inwerken.
[..]

omdat je fouten maakt die je eerder nog niet verteld had. Waarom zou dit niet mogen? Wat geeft jou het recht te denken dat je diplomatieke onschendbaarheid geniet op een forum?
[..]
[..]

En dat getuigd dus van weinig respect, maar dat weet je zelf ook wel
[..]
[..]

i.t.t. een paar mensen hier, kan Dartanion geen gedachtenlezen. besides ik heb het erger gezien en wel vanuit de kant van jou (Homo e.d.). Nee , respect voor andermans mening heb jij net zo min. Dartanion wil tenminste nog je mening horen om er op te reageren. Jij doet het meteen af als iets dat weggegooid moet worden. Way to go
Jij snapt het hele punt niet. Ik hoop dat de mods dit wel doen. Dat ik af en toe wat extra weerstand opwek om jullie wat meer in de spotlight te zetten, is dan ook mijn goed recht. Dat jullie zonder dat jullie het doorhebben alle mogelijke manieren gebruiken om mensen met jullie onkunde belachelijk te maken, zorgt ervoor dat de sfeer in dit forum kapot gaat.

Vergeet niet, je bent in dit forum om van elkaar te leren, niet om een strijd te voeren om het hoogste gelijk. Het is daarom des te bespottelijker om te zien, dat als je deze strijd niet kunnen winnen, je jezelf gaat verschuilen achter de wetenschap. Alsof jij daar ook maar op 1 of andere manier representatief voor bent. Heb dan het respect en geeft toe op het moment dat je ergens verkeerd zit. Ga dan niet de hele tijd terug lopen vallen op teksten die door andere mensen bedacht/beschreven zijn, laat zien wat je zelf over dit onderwerp te vertellen hebt! Dat is hetzelfde als meiden gaan versieren met de ferrari van je maat, en er dan ruzie om krijgen, omdat je per ongeluk verteld hebt dat die ferrari van jou was.

Daardoor komt het dan ook de hele tijd over alsof jullie hier met 1 doel zijn, namelijk de mensheid van al dit ongelijk zuiveren, en iedereen die een verkeerde mening heeft, publiekelijk voor lul zetten! Want ja, fok is zo publiek, dat je via google elk onderdeel van het forum kunt bekijken.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:16:46 #294
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71092019
Media, jij miste mijn hele punt vannacht. Ik wilde heel graag weten wat er gebeurde met informatie voor jij deze ging verwerken. En het enige antwoord dat ik keer op keer kreeg was hoe de informatie verwerkt werd, nadat deze dus was goed gekeurd.

Ik heb dit meerdere malen aangegeven, jij interpreteerde dit helaas anders. En ging mij vervolgens van alles verwijten en dat doe je nu nog steeds. Ik vind het heel jammer dat het zo gelopen is. En ik jou blijkbaar gekwetst heb.
:-)
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:46:42 #295
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71095264
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daardoor komt het dan ook de hele tijd over alsof jullie hier met 1 doel zijn, namelijk de mensheid van al dit ongelijk zuiveren, en iedereen die een verkeerde mening heeft, publiekelijk voor lul zetten! Want ja, fok is zo publiek, dat je via google elk onderdeel van het forum kunt bekijken.
Zo komt het idd over .
  zondag 19 juli 2009 @ 15:01:20 #296
31101 _Led_
pi_71119115
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Zo komt het idd over .
Je zou het ook zo kunnen zien :
we proberen met zijn allen de waarheid naar voren te krijgen door te discussieren op basis van argumenten. Stellingen met invalide argumenten vallen af, stellingen met een sluitende beargumentering blijven over. Iedereen mag met stellingen aankomen, iedereen mag kritiek leveren op die stellingen mits beargumenteerd.
Uiteindelijk overwint de waarheid.

Is dat niet een heel mooi iets ?
zzz
  zondag 19 juli 2009 @ 16:08:30 #297
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71121094
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:01 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je zou het ook zo kunnen zien :
we proberen met zijn allen de waarheid naar voren te krijgen door te discussieren op basis van argumenten. Stellingen met invalide argumenten vallen af,
vallen af voor jou persoonlijk .
quote:
stellingen met een sluitende beargumentering blijven over. Iedereen mag met stellingen aankomen, iedereen mag kritiek leveren op die stellingen mits beargumenteerd.
Uiteindelijk overwint de waarheid.

Is dat niet een heel mooi iets ?
We proberen met zijn allen de waarheid boven te krijgen op ons eigen manier .
pi_71121517
Is dat niet een mooi iets?
  zondag 19 juli 2009 @ 16:52:10 #299
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71122480
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:22 schreef Flammie het volgende:
Is dat niet een mooi iets?
geweldig , als je maar respect hebt dat iedereen zijn eigen waarheid heeft .
  zondag 19 juli 2009 @ 17:04:34 #300
31101 _Led_
pi_71123047
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:08 schreef Summers het volgende:

[..]

vallen af voor jou persoonlijk .
Natuurlijk.
Als iemand iets wil geloven terwijl de argumenten daarvoor net door iemand anders invalide getoond zijn kan ik haar/hem niet dwingen.
quote:
We proberen met zijn allen de waarheid boven te krijgen op ons eigen manier .
Yup.
Maar de enige zinnige manier van discussieren is op basis van argumenten, en het weerleggen van elkaars argumenten.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')