Ik ben het wel in die zin met hem eens dat je nog geen antwoord gegeven hebt maar continue met dezelfde one liners blijft komen, zelfs nadat al 10x uitgelegd was dat niemand ontkent dat zwaartekracht (waar zelfs senesta een "HUH WTF" gevoel bij had) invloed op ons heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je wil ook niet een stap verder gaan om samen het verhaal wat duidelijker te maken. Nee zeiken dat iemand die nog niet veel over astrologie weet, dat brengt je verder!
De volgende dag kom je dan terug en ben je weer 10 stappen terug, dan is het weer astrologie is geen wetenschap omgomg.
Jullie vallen telkens terug op die vraag?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik ben het wel in die zin met hem eens dat je nog geen antwoord gegeven hebt maar continue met dezelfde one liners blijft komen, zelfs nadat al 10x uitgelegd was dat niemand ontkent dat zwaartekracht (waar zelfs senesta een "HUH WTF" gevoel bij had) invloed op ons heeft.
1x is leuk, maar na 15x wordt het eigenlijk behoorlijk flauw.
ehm nee, jij valt telkens terug op die one liner. Als het aan mij lag, waren we al veel verder met discussierenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jullie vallen telkens terug op die vraag?
Ik geef telkens weer dat begin, en telkens is het van ja eh bullshit, want astrologie is ONZIN!
We vallen telkens terug op de kernvraag van het hele topic ja, die luidt : "Wat is de basis voor de stelling dat de stand van de hemellichamen invloed zou uitoefenen op het lot van individuele mensen, zoals gebruikt in astrologie ?".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jullie vallen telkens terug op die vraag?
Nou, niet alleen roep je telkens "Zwaartekracht !" alsof dat opeens alles zou verklaren, maar je doet ook de hele tijd alsof iemand gezegd zou hebben dat zwaartekracht geen invloed op ons leven uitoefent, wat natuurlijk pertinente onzin is.quote:Ik geef telkens weer dat begin
Nee dat wordt niet geroepen.quote:en telkens is het van ja eh bullshit, want astrologie is ONZIN!
quote:Op maandag 13 juli 2009 14:29 schreef _Led_ het volgende:
Scheelt niet veel he Bastard, jij en de hamerkiller van Belgie !
http://www.geenstijl.nl/archives/images/dimitrimetdehamer.html
Ik moest inderdaad 2x lezen!quote:Op maandag 13 juli 2009 14:29 schreef _Led_ het volgende:
Scheelt niet veel he Bastard, jij en de hamerkiller van Belgie !
http://www.geenstijl.nl/archives/images/dimitrimetdehamer.html
1 lettertje maar !
Dan doe je het nog goed. Ik kan er nu nog steeds niks van maken..quote:
quote:
verwijderd en genote.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:30 schreef _Led_ het volgende:
Ik vind dat mediaconsument onderhand wel te ver gaat met zijn getroll en persoonlijke aanvallen.
Waarom is elke ufo anders?
[..]
Dit was het begin.quote:
Jij begint met een troll. Dat noemt men uitlokken. Jij begaat de misdaad! Een dief krijgt ook geen straf op het moment dat de eigenaar van een huis hem gevraagd heeft in te breken! Als de eigenaar dan de dief aangeeft, is hij de schuldige. Vergeet dat niet!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:52 schreef _Led_ het volgende:
Jij EIST ?
Jij scheldt uit voor debiel, je moet op de blaren zitten. Zo moeilijk is het niet.
Misdaad ?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij begint met een troll. Dat noemt men uitlokken. Jij begaat de misdaad!
Uitlokken is niet gewenst op dit forum. Op het moment dat dit wel zo is, zal ik hier echter nooit meer posten.
Verschuil jezelf maar weer achter die laconieke opmerkingen. Daarom ze ik ook dat jij een debiel was. Op het moment dat het je te moeilijk wordt, ga je met dat soort opmerkingen lopen strooien. Dat hebben veel mensen niet graag, en dit mogen de mods ook begrijpen tbh.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Misdaad ?
Zeg, pas je op voor je bloeddruk ?
Uhm, niet om het een of ander, maar jij komt in het sceptische topic enorm afsteken over hoe we het niet sceptisch mogen bekijken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:58 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Verschuil jezelf maar weer achter die laconieke opmerkingen. Daarom ze ik ook dat jij een debiel was. Op het moment dat het je te moeilijk wordt, ga je met dat soort opmerkingen lopen strooien. Dat hebben veel mensen niet graag, en dit mogen de mods ook begrijpen tbh.
Ik had een discussie met dartanion mbt zijn terminologie. Hoop dat hij het inmiddels begrepen heeft overigens. In tussentijd kom jij met een troll, om op het scherpst van de snede iemand uit te lokken. Ik zit hier niet op te wachten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:00 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Uhm, niet om het een of ander, maar jij komt in het sceptische topic enorm afsteken over hoe we het niet sceptisch mogen bekijken.
Vervolgens scheld je mij uit voor debiel, daarna ga je hier in FB dan huilen dat we allemaal zo sceptisch zijn in het sceptische astrologie topic, en dan vind je het raar dat ik je uit lach ?
Als de note verandert wordt in het feit dat jij bent begonnen met uitlokken, en dat je dit ook niet meer zult doen. Wil ik dat best beloven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:04 schreef _Led_ het volgende:
Prima, zolang je maar geen persoonlijke aanvallen meer doet op het moment dat je geen argumenten meer hebt
Denk je nou echt dat een note zo belangrijk is? Is het niet hoor, we hebben geen geautomatiseerd systeem die zegt 'na zoveel notes een ban' Het is altijd onderhevig aan de inspectie van ee nFA in het geval van een ban-aanvraag. Til er niet te zwaar aan maar hou er wel rekening mee dat schelden not done is. Het enige wat led trouwens deed was de bal terugkaatsen. Als je het kan uitdelen moet je ook leren incasseren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als de note verandert wordt in het feit dat jij bent begonnen met uitlokken, en dat je dit ook niet meer zult doen. Wil ik dat best beloven.
Dus uitlokken mag wel en schelden mag niet. Duidelijk beleid. Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten. De rationalisten waar jij het over hebt, hebben hier de macht. Zij mogen iedereen met bullshit argumenten helemaal dol praten, totdat de serieuze posters beginnen te schelden omdat ze ziek worden van die onzin. En dan krijgen ze een waarschuwing.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:05 schreef jogy het volgende:
Ik haal niets weg, je hebt het er maar mee te doen. We hebben genoeg mogelijkheden om de skeppies uit een topic te houden of in ieder geval te laten dimmen met hun eisen, kijk naar jouw topic over astrologie, het kost je een paar extra zinnetjes om duidelijk te maken dat het hier niet over de (skeptisch-)wetenschappelijke kant gaat maar dat je de diepte in wil gaan. Voila, leuk topic. Aan de andere kant was voor mij bijvoorbeeld de skeptische versie van het onderwerp machtig interessant en omdat ik dus gepushed werd om verder na te denken over het onderwerp ben ik uiteindelijk gesterkt in mijn mening dat er waarde in zit. Wat de rest ervan vond uiteindelijk maakt me weinig uit want ik heb ook wel door dat we niet snel nader tot elkaar zullen komen.
Iemand uitschelden is een no-no, simpel. Iemand herhaaldelijk melden dat ie maar beter weg kan gaan is in principe ook niet bevordelijk voor de sfeer, dat maken de modjes en uiteindelijk de FA's wel uit met hun magische knopjes. Je post ook niet voor de tegenpartij maar je post voor het lezende publiek, degene die dus NIET zijn mening vast heeft staan wat niet geldt voor de meeste users die meeposten. Jij hebt een mening, _led_ heeft een mening en daar komt een discussie uit die elkaar scherp houdt. Iedereen kan voor zichzelf besluiten wie er het zwakst staat in de discussie en dat beslist led niet maar jij ook niet, dat doet de lezer zelf wel.
Onthoud gewoon dat je de insteek, zoals jij hebt gedaan in het astrologietopic, duidelijk moet maken om het topic in de gewenste richting te sturen. Dus nogmaals, wees scherp en kritisch maar ga niet over op schelden want dat is een zwaktebod en doet je argumenten te kort.
Je hebt hier alle keuze en ik heb liever een paar losgeslagen rationalisten in TRU dan een spiri-forum waar iedereen elkaar kritiekloos naar de mond praat en uiteindelijk ook in mijn ogen helemaal de verkeerde kant opgaan qua waarheidsvinding, net als totale ratio maar de helft van het verhaal is geldt hetzelfde voor de andere kant van het verhaal.
Jij LAAT je uitlokken en hij kaatst enkel een post van jou terug. Dude seriously: Step away from the keyboard.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus uitlokken mag wel en schelden mag niet. Duidelijk beleid. Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten. De rationalisten waar jij het over hebt, hebben hier de macht.
Sorry, maar op deze manier is er echt geen respect te hebben voor welk beleid dan ook. Houd maar lekker de hand boven het hoofd bij die kleine kinderen. Ik heb wel wat beters te doen.
Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef Michielos het volgende:
@ Jogy
Ik kan het niet meer eens zijn dan met de post zoals jij hem daar opschreef. Puik werk! Dat niet alleen. Meningsverschillen zullen wij altijd blijven houden op dit gebied. Dat betekend niet dat ik je een zak of een debiel vind. Ik ben het enkel niet met je eens op een bepaald vlak en jij bent het niet met mij eens op een bepaald vlak.
100% nee 200% met je eens
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.
Dan denk je het maar, of zeg je het maar hardop in je eigen kamer - maar op het forum is dat gewoon ongepast.
Zij doen een poging tot uitlokken, en omdat ik even niet oplet trap ik erin. Ben ik dan degene die fout zit?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij LAAT je uitlokken en hij kaatst enkel een post van jou terug. Dude seriously: Step away from the keyboard.
Wacht even. Wie is "Zij"?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zij doen een poging tot uitlokken, en omdat ik even niet oplet trap ik erin. Ben ik dan degene die fout zit?
Denk toch eens na man.
Ben je weer aan het uitlokken!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:14 schreef _Led_ het volgende:
Pas op je woorden he, ga nou niet ook Jogy uitschelden.
Ga anders even lekker een ommetje lopen buiten, dan kun je even tot rust komen
Net zozeer als dat het de bedoeling is dat je mensen met onbeargumenteerde meningen de hele dag uit loopt te lokken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.
Dan denk je het maar, of zeg je het maar hardop in je eigen kamer - maar op het forum is dat gewoon ongepast.
Dit gaat niet om het afkoelen. Mijn mening hierover zal hetzelfde blijven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:21 schreef jogy het volgende:
mediaconsument, ik ben bijna geneigd om een afkoelbannetje voor je aan te vragen. Je bent aan het flippen, niet handig. En nee een 'afkoelban' is niet bedoeld als straf maar om, juistem, af te koelen.
led, michielos: gaat heen uit dit topic. Bedankt.
Righto, will do ! Jij ook bedankt !quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:21 schreef jogy het volgende:
led, michielos: gaat heen uit dit topic. Bedankt.
Wat is eigenlijk het verschil tussen "zeggen dat je iemand een debiel vindt" of "alle meningen/gedachten van iemand anders continu belachelijk of debielig maken" ?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef _Led_ het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:
Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten.
Dat vraag ik me dus ook afquote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil tussen "zeggen dat je iemand een debiel vindt" of "alle meningen/gedachten van iemand anders continu belachelijk of debielig maken" ?
[..]
En dat is nog best braaf...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
Voor logica en argumenten moet je niet bij Summers zijn, dat is niet haar wereld namelijk
die heeft ze toch ook? Zo is zij erg goed in het vertellen van anekdotes. Daar ben ik weer minder goed in. Hier word ik ook continue op gewezen door anderen. Dat zet ik bv. ook niet in feedback ofzoquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:04 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat houdt natuurlijk nog wel open dat Summers misschien weer andere kwaliteiten heeft.
True true, maar wat betreft summers zie ik haar goed bezig zijn in TRU en ze pakt de eerstelijns ervaringen mee en laat zich niet (mis)leiden door de dubbelblinde wetenschappelijke rationaliteit die bij lange na niet zaligmakend is, ookal denken sommige dat wel. We hebben hier nu eenmaal de rationalisten en de spiritualisten. In een perfecte wereld zit dat in één persoon maar helaas, sommige missen een kant van het spectrum. En wat betreft bijvoorbeeld summers is mijn persoonlijke subjectieve opinie dat zij vaker dicht bij de waarheid zit dan andere mensen, maar ja.quote:
Oh, maar subtiel iemand belachelijk maken mag wel?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:08 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, de grens ligt dus bij schelden en direkte persoonlijke aanvallen denk ik.
Ik zou zeggen, vraag het aan een van de mods, zij gaan erover.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:12 schreef sjoep het volgende:
[..]
Oh, maar subtiel iemand belachelijk maken mag wel?
Gewoon een vraag hoor (ik ga geen links voor je zoeken o.i.d.).
De mod's zijn net met weekend gegaanquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, vraag het aan een van de mods, zij gaan erover.
Maar ik denk dat ze geen harde criteria hebben hoor, ik denk dat ze elk geval op basis van gezond verstand beoordelen.
Net als die refo-websites, die gaan ook dicht op zondagquote:
welnee , Jij bent ook goed in het vertellen van anekdotes hoor , je stopt ze elke paar "wetenschappelijke zinnen" en linken van "autoriteiten" er gewoon tussen alsof het 1 verhaal is en allemaal objectief en feiten zijn .quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
die heeft ze toch ook? Zo is zij erg goed in het vertellen van anekdotes. Daar ben ik weer minder goed in. Hier word ik ook continue op gewezen door anderen. Dat zet ik bv. ook niet in feedback ofzo
Zo wordt er gesteld dat ik enkel boekjes achterna loop en niet voor mezelf kan denken.
ik copy paste vrijwel alles uit boekwerken, juist om dit te voorkomen. M.a.w. Try again.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:31 schreef Summers het volgende:
[..]
welnee , Jij bent ook goed in het vertellen van anekdotes hoor , je stopt ze elke paar "wetenschappelijke zinnen" en linken van "autoriteiten" er gewoon tussen alsof het 1 verhaal is en allemaal objectief en feiten zijn .
Zou je maar eens niet copy-pasten....quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik copy paste vrijwel alles uit boekwerken, juist om dit te voorkomen. M.a.w. Try again.
(als je het over de analyses hebt, dat klopt maar dat heb ik al 100 maal gezegd)
Gewoon een loze opmerking of 1 die je kan onderbouwen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:10 schreef UncleScorp het volgende:
Het ganse TRU-forum is gewoon belachelijk geworden.![]()
Je kan er net zo goed een subforum van ONZ van maken ... "Lach hier met mensen die in niet-alledaagse dingen geloven".
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:10 schreef UncleScorp het volgende:
Het ganse TRU-forum is gewoon belachelijk geworden.![]()
Je kan er net zo goed een subforum van ONZ van maken ... "Lach hier met mensen die in niet-alledaagse dingen geloven".
----------quote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee, dat noemt men geen zelfvertrouwen mijn inziens. Iedereen moet het met je eens zijn onder het mom van "volwassen" worden. Je gaat al bij voorbaat uit van een ongelijke houding bij een gesprek. De gesprekspartner is bij voorbaat al niet volwassen als deze het niet met je eens is en moet nog "groeien".
De mensen die het met je eens zijn, noem je immers niet "onvolwassen".
Ja en amen knikken op jouw posts, dat is hoe het op mij overkomt.
Zo vind ik dat Dartanion toch erg veel geduld heeft (meer dan mij) en elke post van hem beargumenteerd.
Om op je manier van denken terug te komen:
Je gaat bij deze uit van de probability heuristic(waarschijnlijkheids heuristiek). Dit is echter niet de enige manier . Andere zijn(even uit mijn hoofd):
availability heuristic, affect heuristic, anchoring heuristic en representativeness heuristic (dit zijn de bekendere).
maar:
[..]
Je hebt het hele verhaal nog totaal niet begrepen, waardoor jouw reactie overbodig is. Ik heb zelf gezegd in dit topic, dat ik op dit gebied nog veel moet leren, net zoals ieder ander mens. Echter heb ik het vertrouwen dat de ideeën die ik nu heb goed overeenkomen met de werkelijkheid, en heb ik met deze kennis al meerdere mensen voorzien van wat extra zelfvertrouwen.
Jij komt weer met een lading wetenschappelijke termen aanzetten, en je probeert te laten zien dat jij dit allemaal beter weet, en je probeert dartanion in zijn missie om het beter te weten, te ondersteunen. Oftewel je hebt 1 doel, en dat is van mij te winnen.
JE HOEFT GEEN KANT TE KIEZEN EN JE HOEFT HET NIET BETER TE WETEN!
Je kunt alleen maar respectvol omgaan met mijn kennis en de relatie met mij, om misschien in de toekomst nog iets van me te kunnen leren. Oftewel houd me te vriend, op het moment dat ik kritiek wil ontvangen, of uitgelachen wil worden. Dan vraag ik hier wel om.
In tussentijd, ga ik een kruistocht op zetten tegen dit soort ongein. Het is allemaal leuk en aardig dat die kleine kinderen hier zo beschermd worden, en ze mogen je tot waanzin drijven. Maar op het moment dat je ergens knapt en gaat schelden bijvoorbeeld, dan lopen deze kleine kinderen wel het snelst naar de mods toe om te vragen voor een waarschuwing.
Het is net zoals unclescorp zegt, je kunt proberen van mensen te leren, maar je kunt ze ook belachelijk maken. Belachelijk maken verschilt dan ook weinig van beledigen. En zal om deze reden keihard aangepakt moeten worden. Anders krijgen de lurkers dadelijk een warzone te zien met alleen maar strijd om het hoogste gelijk.
Is dit wat wij willen in dit forum? Willen wij die ruimte om elkaar belachelijk te maken open houden? Of willen wij wat van elkaar leren?
Ja, eerlijk gezegd ben ik het wel met hem eens hoor.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gewoon een loze opmerking of 1 die je kan onderbouwen?
Inderdaad ... laat ons elk topic belachelijk maken en iedereen uitlachen !quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:02 schreef jogy het volgende:
[Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU.
Verder zou ik zeggen, have fun en laten we er wat leuks van maken.
quote:Je hebt het hele verhaal nog totaal niet begrepen,
dit slaat simpelweg nergens op..quote:ij komt weer met een lading wetenschappelijke termen aanzetten, en je probeert te laten zien dat jij dit allemaal beter weet, en je probeert dartanion in zijn missie om het beter te weten, te ondersteunen. Oftewel je hebt 1 doel, en dat is van mij te winnen.
Zoals je een tijd terug al zei tegen mij, weet je goed dat je uit moet kijken hoe je iets verwoord en dat je hier weleens fouten in maakt. Dartanion begon bijvoorbeeld te zeggen dat teksten van mij helemaal incorrect waren,en op het moment dat hij het niet meer begreep riep hij zelfs dat ik dronken was. Het onderwerp waar we het over hadden, is dan ook geen makkelijk onderwerp. Daarom eis ik ook respect op het moment dat ik moeite doe om dit uit te leggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:27 schreef Michielos het volgende:
Wacht even Mediaconsument. ik kan het eigenlijk niet minder met je eens zijn.
De hele tijd ben jij je mening aan het vertellen onder het mom van: Iedereen, kan iets leren, Je bent nog niet volwassen e.d. maar als ik in de vorige post mijn mening zei is het opeens:
"Je hoeft het niet beter te weten".
VOor mij is i.i.g. elke discussie klaar met jou. Als je op zo een kinderachtige manier wilt discussieren, hoeft het van mij niet meer.
Groet, Michiel
ps, waarom de post in feedbck verschijnt snap ik ook niet. Het is geen troll, noch geen verkapte belediging. Als er iemand beledigt was jij het wel de afgelopen posts door Dartanion te beledigen. Maar nee, dat was natuurlijk niks en "hij begon" (terwijl je gewoon ziet dat hij een serieuze discussie wilt voeren).
i.t.t. jou kan ik tenminste aangeven dat ik fouten maak. Ik heb jou tot dusver alleen anderen op hun zogenaamde fouten zien wijzen en de schuld continue bij anderen zien leggemquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zoals je een tijd terug al zei tegen mij, weet je goed dat je uit moet kijken hoe je iets verwoord en dat je hier weleens fouten in maakt. Dartanion begon bijvoorbeeld te zeggen dat teksten van mij helemaal incorrect waren,en op het moment dat hij het niet meer begreep riep hij zelfs dat ik dronken was. Het onderwerp waar we het over hadden, is dan ook geen makkelijk onderwerp. Daarom eis ik ook respect op het moment dat ik moeite doe om dit uit te leggen.
Daarom ben ik blij met je conclusie. Heb ik iig geen last meer van die betweterigheid, daar zouden nog een aantal posters een zeer goed voorbeeld aan kunnen nemen.
Je moet die post van Ticker maar eens lezen:quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
i.t.t. jou kan ik tenminste aangeven dat ik fouten maak. Ik heb jou tot dusver alleen anderen op hun zogenaamde fouten zien wijzen en de schuld continue bij anderen zien leggem
En jij kan eisen dat je een ons weegt. ik eis ook een normale discussie maar die vind je bij jou niet,
Het orakel van Delphi's lijfspreuk is "Ken u zelve "i.p.v. anderen te betichten van betweterigheid, is het misschien slim eens in de spiegel te kijken. Ik kan me echter voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
inderdaad. Andere mensen die een andere mening hebben voor bekrompen uitmaken. Wat is hier zo "goed" aan?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je moet die post van Ticker maar eens lezen:
Waarom is elke ufo anders?
Je snapt niet wat hij bedoelt. Ga daar maar eens over nadenken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
inderdaad. Andere mensen die een andere mening hebben voor bekrompen uitmaken. Wat is hier zo "goed" aan?
Waarom weet hij alles op het einde dan ineens wel, en wat geeft hem het recht na deze uitspraak om te zeggen dat ik dingen helemaal incorrect zie?quote:Voor mij is nog niet helemaal duidelijk hoe de relatieve waarheid in elkaar steekt. Iets is waar of iets is niet waar. Er is geen midden weg.
Hier had ik dan ook zoiets van, zak in de stront, moet ik nu alles gaan voorkauwen?quote:Deze keer knal je er een feitelijk incorrecte tekst tegenaan. Deze keer haal je de term waarschijnlijk ook nog aan! Hoe bepaal je of iets waarschijnlijk is of niet?
Toen kwam deze opmerking, en had ik het helemaal gehad. Aardig van die gozer om dat zo om 3 uur s'nachts tegen iemand te roepen die al 2 jaar geen druppel alcohol meer heeft gehad en die ook nog eens uit goede wil iets wil uitleggen.quote:Ben jij dronken? Of druk jij maar wat toetsen in die toevallig woorden kunnen vormen en hoop je dat er zin uit voortvloeid?
Je hebt niet in de gaten dat je zelf de hele tijd het zelfde doet geloof ik hè?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
inderdaad. Andere mensen die een andere mening hebben voor bekrompen uitmaken. Wat is hier zo "goed" aan?
Wanneer een post begint met een persoonlijke belediging, hoef je mijns inziens niet meer verder te lezen. Dan faalt elk punt wat je überhaupt wil maken. Als iemand op zo een wijze een punt wil maken, is er voor mij geen enkele reden(en wellicht voor Dartanion oog niet) om het bericht serieus te nemen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je snapt niet wat hij bedoelt. Ga daar maar eens over nadenken.
Hij wil horen waarom jij iets denkt. Als hij het daarna niet met je eens is omdat je betoog fouten bevat, is er geen enkele reden om mr nice guy te spelen. Les is dat mensen hun mening mogen uiten. Als ik het ergens niet mee eens ben, kaart ik dit aan. Zo ontstaat een forum.quote:Ik bedoel, dartanion vraagt wat uitleg. Ik geef die hem, echter dartanion zegt gelijk dat ik dit beter niet had kunnen doen, omdat hij dit toch allemaal al weet en zelfs nog beter ook. Dit zegt hij niet direct. Hij mag blij zijn dat ik dit WIL uitleggen, weet je dat. Daarom komt het ook op mij over alsof dartanion als voornaamste doel heeft om mij belachelijk te maken. Ik begon dan ook pas op een bepaald moment cynischer te worden, om de reden dat ik net als ticker aan begon te voelen dat ik mijn tijd aan het verdoen was.
Een aanname.quote:Daarom wil ik dartanion nogmaals bedanken, ik deed mijn best om wat uit te leggen, zelfs tot midden in de nacht, echter het is allemaal voor niks geweest. Dartanion wist dit namelijk allemaal al.
Waarom zou hij geen respect voor je mening hebben> Het omgedraaide kan op die manier ook egzegd worden. Nee, weet je wat. Ik ga het ook doen. Jij hebt geen enkel respect voor mijn mening. Als ik een tegengeluid wil laten weerklinken, begin je meteen te zeggen dat ik "trekjes: heb e.d. Dit getuigd van geen enkel respect. Je zou mijn mening ook eens op je kunnen laten inwerken.quote:Hij mag dan van mij best wel begrijpen dat er een groot verschil is tussen dingen weten en bewust van dingen zijn. Hij laat dan ook duidelijk blijken dat hij omdat hij dit principe niet begrijpt, geen respect voor andermans mening op kan brengen.
omdat je fouten maakt die je eerder nog niet verteld had. Waarom zou dit niet mogen? Wat geeft jou het recht te denken dat je diplomatieke onschendbaarheid geniet op een forum?quote:Hij zei het dan ook erg mooi in een van zijn eerste posts.
[..]
Waarom weet hij alles op het einde dan ineens wel, en wat geeft hem het recht na deze uitspraak om te zeggen dat ik dingen helemaal incorrect zie?
En dat getuigd dus van weinig respect, maar dat weet je zelf ook welquote:Hier had ik dan ook zoiets van, zak in de stront, moet ik nu alles gaan voorkauwen?
i.t.t. een paar mensen hier, kan Dartanion geen gedachtenlezen. besides ik heb het erger gezien en wel vanuit de kant van jou (Homo e.d.). Nee , respect voor andermans mening heb jij net zo min. Dartanion wil tenminste nog je mening horen om er op te reageren. Jij doet het meteen af als iets dat weggegooid moet worden. Way to goquote:Toen kwam deze opmerking, en had ik het helemaal gehad. Aardig van die gozer om dat zo om 3 uur s'nachts tegen iemand te roepen die al 2 jaar geen druppel alcohol meer heeft gehad.
Jij snapt het hele punt niet. Ik hoop dat de mods dit wel doen. Dat ik af en toe wat extra weerstand opwek om jullie wat meer in de spotlight te zetten, is dan ook mijn goed recht. Dat jullie zonder dat jullie het doorhebben alle mogelijke manieren gebruiken om mensen met jullie onkunde belachelijk te maken, zorgt ervoor dat de sfeer in dit forum kapot gaat.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wanneer een post begint met een persoonlijke belediging, hoef je mijns inziens niet meer verder te lezen. Dan faalt elk punt wat je überhaupt wil maken. Als iemand op zo een wijze een punt wil maken, is er voor mij geen enkele reden(en wellicht voor Dartanion oog niet) om het bericht serieus te nemen.
[..]
Hij wil horen waarom jij iets denkt. Als hij het daarna niet met je eens is omdat je betoog fouten bevat, is er geen enkele reden om mr nice guy te spelen. Les is dat mensen hun mening mogen uiten. Als ik het ergens niet mee eens ben, kaart ik dit aan. Zo ontstaat een forum.
[..]
Een aanname.
[..]
Waarom zou hij geen respect voor je mening hebben> Het omgedraaide kan op die manier ook egzegd worden. Nee, weet je wat. Ik ga het ook doen. Jij hebt geen enkel respect voor mijn mening. Als ik een tegengeluid wil laten weerklinken, begin je meteen te zeggen dat ik "trekjes: heb e.d. Dit getuigd van geen enkel respect. Je zou mijn mening ook eens op je kunnen laten inwerken.
[..]
omdat je fouten maakt die je eerder nog niet verteld had. Waarom zou dit niet mogen? Wat geeft jou het recht te denken dat je diplomatieke onschendbaarheid geniet op een forum?
[..]
[..]
En dat getuigd dus van weinig respect, maar dat weet je zelf ook wel
[..]
[..]
i.t.t. een paar mensen hier, kan Dartanion geen gedachtenlezen. besides ik heb het erger gezien en wel vanuit de kant van jou (Homo e.d.). Nee , respect voor andermans mening heb jij net zo min. Dartanion wil tenminste nog je mening horen om er op te reageren. Jij doet het meteen af als iets dat weggegooid moet worden. Way to go
Zo komt het idd overquote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daardoor komt het dan ook de hele tijd over alsof jullie hier met 1 doel zijn, namelijk de mensheid van al dit ongelijk zuiveren, en iedereen die een verkeerde mening heeft, publiekelijk voor lul zetten! Want ja, fok is zo publiek, dat je via google elk onderdeel van het forum kunt bekijken.
Je zou het ook zo kunnen zien :quote:
vallen af voor jou persoonlijk .quote:Op zondag 19 juli 2009 15:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je zou het ook zo kunnen zien :
we proberen met zijn allen de waarheid naar voren te krijgen door te discussieren op basis van argumenten. Stellingen met invalide argumenten vallen af,
We proberen met zijn allen de waarheid boven te krijgen op ons eigen manier .quote:stellingen met een sluitende beargumentering blijven over. Iedereen mag met stellingen aankomen, iedereen mag kritiek leveren op die stellingen mits beargumenteerd.
Uiteindelijk overwint de waarheid.
Is dat niet een heel mooi iets ?
geweldig , als je maar respect hebt dat iedereen zijn eigen waarheid heeft .quote:Op zondag 19 juli 2009 16:22 schreef Flammie het volgende:
Is dat niet een mooi iets?
Natuurlijk.quote:
Yup.quote:We proberen met zijn allen de waarheid boven te krijgen op ons eigen manier .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |