Dus uitlokken mag wel en schelden mag niet. Duidelijk beleid. Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten. De rationalisten waar jij het over hebt, hebben hier de macht. Zij mogen iedereen met bullshit argumenten helemaal dol praten, totdat de serieuze posters beginnen te schelden omdat ze ziek worden van die onzin. En dan krijgen ze een waarschuwing.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:05 schreef jogy het volgende:
Ik haal niets weg, je hebt het er maar mee te doen. We hebben genoeg mogelijkheden om de skeppies uit een topic te houden of in ieder geval te laten dimmen met hun eisen, kijk naar jouw topic over astrologie, het kost je een paar extra zinnetjes om duidelijk te maken dat het hier niet over de (skeptisch-)wetenschappelijke kant gaat maar dat je de diepte in wil gaan. Voila, leuk topic. Aan de andere kant was voor mij bijvoorbeeld de skeptische versie van het onderwerp machtig interessant en omdat ik dus gepushed werd om verder na te denken over het onderwerp ben ik uiteindelijk gesterkt in mijn mening dat er waarde in zit. Wat de rest ervan vond uiteindelijk maakt me weinig uit want ik heb ook wel door dat we niet snel nader tot elkaar zullen komen.
Iemand uitschelden is een no-no, simpel. Iemand herhaaldelijk melden dat ie maar beter weg kan gaan is in principe ook niet bevordelijk voor de sfeer, dat maken de modjes en uiteindelijk de FA's wel uit met hun magische knopjes. Je post ook niet voor de tegenpartij maar je post voor het lezende publiek, degene die dus NIET zijn mening vast heeft staan wat niet geldt voor de meeste users die meeposten. Jij hebt een mening, _led_ heeft een mening en daar komt een discussie uit die elkaar scherp houdt. Iedereen kan voor zichzelf besluiten wie er het zwakst staat in de discussie en dat beslist led niet maar jij ook niet, dat doet de lezer zelf wel.
Onthoud gewoon dat je de insteek, zoals jij hebt gedaan in het astrologietopic, duidelijk moet maken om het topic in de gewenste richting te sturen. Dus nogmaals, wees scherp en kritisch maar ga niet over op schelden want dat is een zwaktebod en doet je argumenten te kort.
Je hebt hier alle keuze en ik heb liever een paar losgeslagen rationalisten in TRU dan een spiri-forum waar iedereen elkaar kritiekloos naar de mond praat en uiteindelijk ook in mijn ogen helemaal de verkeerde kant opgaan qua waarheidsvinding, net als totale ratio maar de helft van het verhaal is geldt hetzelfde voor de andere kant van het verhaal.
Jij LAAT je uitlokken en hij kaatst enkel een post van jou terug. Dude seriously: Step away from the keyboard.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus uitlokken mag wel en schelden mag niet. Duidelijk beleid. Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten. De rationalisten waar jij het over hebt, hebben hier de macht.
Sorry, maar op deze manier is er echt geen respect te hebben voor welk beleid dan ook. Houd maar lekker de hand boven het hoofd bij die kleine kinderen. Ik heb wel wat beters te doen.
Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef Michielos het volgende:
@ Jogy
Ik kan het niet meer eens zijn dan met de post zoals jij hem daar opschreef. Puik werk! Dat niet alleen. Meningsverschillen zullen wij altijd blijven houden op dit gebied. Dat betekend niet dat ik je een zak of een debiel vind. Ik ben het enkel niet met je eens op een bepaald vlak en jij bent het niet met mij eens op een bepaald vlak.
100% nee 200% met je eens
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.
Dan denk je het maar, of zeg je het maar hardop in je eigen kamer - maar op het forum is dat gewoon ongepast.
Zij doen een poging tot uitlokken, en omdat ik even niet oplet trap ik erin. Ben ik dan degene die fout zit?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij LAAT je uitlokken en hij kaatst enkel een post van jou terug. Dude seriously: Step away from the keyboard.
Wacht even. Wie is "Zij"?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zij doen een poging tot uitlokken, en omdat ik even niet oplet trap ik erin. Ben ik dan degene die fout zit?
Denk toch eens na man.
Ben je weer aan het uitlokken!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:14 schreef _Led_ het volgende:
Pas op je woorden he, ga nou niet ook Jogy uitschelden.
Ga anders even lekker een ommetje lopen buiten, dan kun je even tot rust komen
Net zozeer als dat het de bedoeling is dat je mensen met onbeargumenteerde meningen de hele dag uit loopt te lokken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, mediaconsument mag mij best een debiel vinden, alleen het is niet de bedoeling dat we dat soort meningen kinderachtig op het forum gaan spuien.
Dan denk je het maar, of zeg je het maar hardop in je eigen kamer - maar op het forum is dat gewoon ongepast.
Dit gaat niet om het afkoelen. Mijn mening hierover zal hetzelfde blijven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:21 schreef jogy het volgende:
mediaconsument, ik ben bijna geneigd om een afkoelbannetje voor je aan te vragen. Je bent aan het flippen, niet handig. En nee een 'afkoelban' is niet bedoeld als straf maar om, juistem, af te koelen.
led, michielos: gaat heen uit dit topic. Bedankt.
Righto, will do ! Jij ook bedankt !quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:21 schreef jogy het volgende:
led, michielos: gaat heen uit dit topic. Bedankt.
Wat is eigenlijk het verschil tussen "zeggen dat je iemand een debiel vindt" of "alle meningen/gedachten van iemand anders continu belachelijk of debielig maken" ?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:12 schreef _Led_ het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef mediaconsument het volgende:
Snap ook meteen waarom er hier nog maar een paar mensen zijn die enigszins spiritueel proberen te posten.
Dat vraag ik me dus ook afquote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil tussen "zeggen dat je iemand een debiel vindt" of "alle meningen/gedachten van iemand anders continu belachelijk of debielig maken" ?
[..]
En dat is nog best braaf...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
Voor logica en argumenten moet je niet bij Summers zijn, dat is niet haar wereld namelijk
die heeft ze toch ook? Zo is zij erg goed in het vertellen van anekdotes. Daar ben ik weer minder goed in. Hier word ik ook continue op gewezen door anderen. Dat zet ik bv. ook niet in feedback ofzoquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:04 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, dat houdt natuurlijk nog wel open dat Summers misschien weer andere kwaliteiten heeft.
True true, maar wat betreft summers zie ik haar goed bezig zijn in TRU en ze pakt de eerstelijns ervaringen mee en laat zich niet (mis)leiden door de dubbelblinde wetenschappelijke rationaliteit die bij lange na niet zaligmakend is, ookal denken sommige dat wel. We hebben hier nu eenmaal de rationalisten en de spiritualisten. In een perfecte wereld zit dat in één persoon maar helaas, sommige missen een kant van het spectrum. En wat betreft bijvoorbeeld summers is mijn persoonlijke subjectieve opinie dat zij vaker dicht bij de waarheid zit dan andere mensen, maar ja.quote:
Oh, maar subtiel iemand belachelijk maken mag wel?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:08 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, de grens ligt dus bij schelden en direkte persoonlijke aanvallen denk ik.
Ik zou zeggen, vraag het aan een van de mods, zij gaan erover.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:12 schreef sjoep het volgende:
[..]
Oh, maar subtiel iemand belachelijk maken mag wel?
Gewoon een vraag hoor (ik ga geen links voor je zoeken o.i.d.).
De mod's zijn net met weekend gegaanquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, vraag het aan een van de mods, zij gaan erover.
Maar ik denk dat ze geen harde criteria hebben hoor, ik denk dat ze elk geval op basis van gezond verstand beoordelen.
Net als die refo-websites, die gaan ook dicht op zondagquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |