software ontwikkelaar hier.. gaat prima in het grove stuk, framework bouwen, opzetten en dat soort dingen tot ik bij het user geneuzel kom.Dan ben ik er klaar mee.. Ook herhaling doet het niet goed voor mij. Iets maken okay.. maar als dan dat framework 20 keer moet hergebruiken raak ik nog sneller de motivitatie kwijt en ben ik mega gevoelig voor allerlij prikkels.. Oh en ik maak alles iteratief wat ik maak, kan als er geen druk op zit weken bezig zijn met uitzoeken, onderzoeken, testen en weet ik wat niet meer. Blijf ook aan mijn code schaven tot perfectie. Tot groot ongenoegen van mijn collega's kan ik de ziekelijke neiging hebben om alles zo compact mogelijk te willen maken en zelfs bij iets relatiefs sufs als PHP OO code zitten zeuren over een paar KB minder geheugen gebruik enzo.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:08 schreef wallofdolls het volgende:
Nog weer wat anders...
Er zitten hier een aantal ICT-ers he?
Ik ben momenteel met een software projectje voor school bezig, wat me naarmate ik er langer mee bezig ben eigenlijk extreem depressief maakt.
Dankzij dat ADD-verhaal ben ik er achter gekomen dat dat vooral komt doordat ik aan het doordrammen knip....
.
ik heb naar mijn idee voldoende redenen aangedragen waarom ik dat wilde. Zo wel voorbeelden van uit het verleden als heden. Maarja hij zegt nee:-squote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:00 schreef wallofdolls het volgende:
Waarom doet ie dat niet dan?
Hij heeft het zeker niet zelf ontdekt. Dan is het vaak nogal tegen het ego van zon dokter in om er serieus mee aan de slag te gaan
Tijd voor een nieuwe huisarts?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:10 schreef daanski82 het volgende:
ik heb naar mijn idee voldoende redenen aangedragen waarom ik dat wilde. Zo wel voorbeelden van uit het verleden als heden. Maarja hij zegt nee:-s
Heb je dat lijstje gezien eerder dit topic of het vorige? Daar staan heel veel punten op waar je rekening mee kunt houden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:24 schreef kwaakvaak het volgende:
September mag ik voor gesprek komen.. best spannend allemaal.. Heb maar puntenlijstje gemaakt om beetje alles bij te houden wat ik onder de 'klachten' schaar. Leek mij wel handig
Die hulpgids is de Nederlandse vertaling van "Delivered from Distraction". Ik heb het niet zo op Nederlandse vertalingen, dus ik denk dat ik voor de Engelse versie ga. Maar ik wacht eerst de diagnose af, en dan ga ik eens wat boeken over ADHD bestellen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:44 schreef Oxymoron het volgende:
Ik ben nu, een eind gevorderd met lezen in de Hulpgids ADHD.![]()
Echt herkenbaar.![]()
Vooral de praktische tips, de voorbeelden en de, luchtige schrijfstijl, zijn goed.
Het voordeel is, dat deze artsen (zelf ADHD'ers) weten waar ze het over, hebben. Dat merk je aan de tips en beschrijvingen die ze geven. En dit keer is een boek echt voor volwassenen met ADHD. Niet over kinderen, of tieners.
Ik vind het een aanrader.
Een arts of psycholoog ziet je alleen maar op het gesprek en moet uitgaan van wat je vertelt en hoe je je gedraagt. Jij leeft 24 uur met jezelf, en kent jezelf het beste.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:50 schreef wallofdolls het volgende:
Dat wordt moeilijk. Volgens mij dat zo de helft niet capabel is op het gebied van geestesziekten of vage klachten, hier niks van afweet en dus ook niets gaat (laten) onderzoeken
Zelf software schrijven voor open source of eigen financiëel gewin, dat lukt me gewoon niet. Ik blijf altijd wel ergens aan het begin steken. Op het werk is er tenminste structuur, moeten en als het goed is ook wat aanmoediging.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:12 schreef kwaakvaak het volgende:
[..]
software ontwikkelaar hier.. gaat prima in het grove stuk, framework bouwen, opzetten en dat soort dingen tot ik bij het user geneuzel kom.Dan ben ik er klaar mee.. Ook herhaling doet het niet goed voor mij. Iets maken okay.. maar als dan dat framework 20 keer moet hergebruiken raak ik nog sneller de motivitatie kwijt en ben ik mega gevoelig voor allerlij prikkels.. Oh en ik maak alles iteratief wat ik maak, kan als er geen druk op zit weken bezig zijn met uitzoeken, onderzoeken, testen en weet ik wat niet meer. Blijf ook aan mijn code schaven tot perfectie. Tot groot ongenoegen van mijn collega's kan ik de ziekelijke neiging hebben om alles zo compact mogelijk te willen maken en zelfs bij iets relatiefs sufs als PHP OO code zitten zeuren over een paar KB minder geheugen gebruik enzo.
het is vooral voor mijzelf, ik wil bijhouden waar ik tegen aan loop, dat zijn de problemen die ik op wil lossen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:27 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Heb je dat lijstje gezien eerder dit topic of het vorige? Daar staan heel veel punten op waar je rekening mee kunt houden.
Nou ja, goed, dat project waar ik het dus over had is er een voor school die ik zelf geinitieerd heb. Daarom heb ik daar ook erg veel moeite mee.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:46 schreef Howl het volgende:
[..]
Zelf software schrijven voor open source of eigen financiëel gewin, dat lukt me gewoon niet. Ik blijf altijd wel ergens aan het begin steken. Op het werk is er tenminste structuur, moeten en als het goed is ook wat aanmoediging.
Toen ik begon met programmeren was ik ook zo perfectionistisch. Maar ik heb door de jaren gemerkt dat "perfect" de vijand van "goed genoeg" is. Nu vind ik eenvoudige en leesbare code het belangrijkste. Het hoeft niet snel, compact of uitbreidbaar te zijn. Dat komt wel op het moment dat het echt belangrijk wordt.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:39 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En: ik haat het om dingen dubbel te doen. Ik wil dus al mijn code in volgende projecten kunnen hergebruiken.
off-topic nogmaals:quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:02 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ook off-topic:
Dat mag niet
In veel gevallen is de code die je maakt voor een project van de klant waarvoor je de code schrijft.
Op het moment dat je dus een nieuw project ergens begint, en je bedenkt opeens dat je voor een bepaald gedeelte de code al eens eerder hebt gemaakt bij een ander project zal je eerst toestemming van die klant moeten vragen voordat je de code kan copy-pasten.
(tenzij je alles voor 1 en dezelfde klant doet, dan heb ik niks gezegd)
Geeft je dokter nog argumenten waarom?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 08:53 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 meld zich op het ADD forum.
Ik heb een paar werken gelden een gesprek gehad met mijn dokter. Maar hij werkt er niet aan aan mij om mij door te sturen voor ADD test :-s. Dus als iemand ietw in de buurt van twente weet waar ik zonder verwijzing naar toe kan hoor ik het graag.
Ik herken dat wel (met Concerta). Voorheen keerde ik in mezelf, hield ik het voor mezelf en reageerde hooguit heel emotioneel of boos, maar ook dat met name naar mezelf of eventueel naar mijn vriend (die is altijd de klos). Nu ga ik ineens dingen uitspreken. Valt niet altijd even goed overigens, vriendinnetje van me voelde zich er enorm door aangevallen van de week toen ik mijn gevoel ergens over uitsprak. Maar uiteindelijk is dat ook wel weer goed geweest en vind ik het nog steeds fijn dat ik het uitgesproken heb.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:14 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie dit ook?
Dat het lijkt alsof je makkelijker, je gevoelens uit, als je Ritalin ophebt? En dat, dat ook ''nawerkt''?
Ik bedoel; ik ben de laatste dagen wat ''kribbiger''. Vinden mensen om me, heen. Maar ik zie het zo: ik ben nu beter in staat om mijn gevoelens directer te laten zien/zeggen, waar het /voor de Ritalin/ verzandde in een grote chaos-pan van gevoelens, en gedachten. Nu uit ik het, wat sneller. Zo ook de wat negatievere gevoelens en gedachten.
Wel fijn om even een adempauze te hebben. Misschien kun je nu de ruimte maken voor jezelf om uit te zoeken wat er qua werk goed bij je zou passen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Maartel het volgende:
Zo, ik ben door m'n baas overgeplaatst van de winkel naar het hoofdkantoor, en wát een verademing is zo'n rustig kantoor na 2 jaar gestresst op m'n tenen rondstuiteren in de winkel!
Nou weet ik al wel zeker dat ik me daar dan weer ga vervelen, maar het is maar tijdelijk (bedrijf gaat sluiten) dus dan valt 't nog te overzien (als ik zou weten dat dit voor vast was had ik vast al een stuk minder relaxed gewerkt vandaag).
Moet alleen eens goed gaan nadenken wat ik daarna ga doen.. elke baan/studie is tot nog toe gestrand op dat ik het niet meer trok óf totaal uitgekeken was, ik wil nu eens iets vinden waarbij ik het gevoel heb dat ik iig voorlopig goed zit.
Ik heb hem gisteravond besteld, ik ben heel erg benieuwd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:44 schreef Oxymoron het volgende:
Ik ben nu, een eind gevorderd met lezen in de Hulpgids ADHD.![]()
Echt herkenbaar.![]()
Vooral de praktische tips, de voorbeelden en de, luchtige schrijfstijl, zijn goed.
Het voordeel is, dat deze artsen (zelf ADHD'ers) weten waar ze het over, hebben. Dat merk je aan de tips en beschrijvingen die ze geven. En dit keer is een boek echt voor volwassenen met ADHD. Niet over kinderen, of tieners.
Ik vind het een aanrader.
Ik heb zelf een paar jaar geleden Schoevers - Management Assistent gedaan, de manier waarop de opleiding in elkaar stak werkte prima voor mij. Klassen waren niet groter dan 12 personen. De lessen waren no-nonsense. Gewoon een duidelijke instructie hoe en wat iets in elkaar stak en geen onzinnig gewauwel eromheen. Ik werd volwassen behandeld, kon eens doorvragen en de lessen waren maar maximaal 2 uur, en (heel fijn) ik kon een blokje om gaan als ik wiebelig werd en mijn concentratie kwijt was. Dat was echt heel wat beter dan dat je als een randdebiele puber-kleuter wordt aangesproken en behandeld zoals op veel MBO´s en HBO´s. Daar werd ik echt altijd doodziek van, meestal vond ik alleen stage leuk. Maargoed. Misschien dat dit type onderwijs beter voor je werkt, nadeel is dat het erg duur is (2500 euro per jaar) al kun je dit (drempel van 600 euro geloof ik) opgeven aan de belastingdienst en krijg je dat weer terug.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:45 schreef Maartel het volgende:
Zo, ik ben door m'n baas overgeplaatst van de winkel naar het hoofdkantoor, en wát een verademing is zo'n rustig kantoor na 2 jaar gestresst op m'n tenen rondstuiteren in de winkel!
Nou weet ik al wel zeker dat ik me daar dan weer ga vervelen, maar het is maar tijdelijk (bedrijf gaat sluiten) dus dan valt 't nog te overzien (als ik zou weten dat dit voor vast was had ik vast al een stuk minder relaxed gewerkt vandaag).
Moet alleen eens goed gaan nadenken wat ik daarna ga doen.. elke baan/studie is tot nog toe gestrand op dat ik het niet meer trok óf totaal uitgekeken was, ik wil nu eens iets vinden waarbij ik het gevoel heb dat ik iig voorlopig goed zit.
Bij mij zou het afhankelijk zijin van de situatie... Het gesprek komt er op of niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:42 schreef MaJo het volgende:
het gaat goedhet gaat goed met me, lekker aan het daten en hij is echt heel leuk
alleen nu de grote vraag, wanneer vertel ik hem over mijn psychische conditie?wilde eens niet al mijn kaarten open leggen maar wil ook niks verzwijgen. Maar wil niet dat hij me als een zielig meisje ziet want dat ben ik niet.
Hoe doen jullie dat met dates? Meteen vertellen of even mee wachten?
Het gesprek is er nog niet echt opgekomen nee, ga namelijk niks verzwijgenquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:47 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Bij mij zou het afhankelijk zijin van de situatie... Het gesprek komt er op of niet.
Leuk om te horen dat het lekker gaat!
Mn geheugen is niet zo goed (quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:42 schreef MaJo het volgende:
het gaat goedhet gaat goed met me, lekker aan het daten en hij is echt heel leuk
alleen nu de grote vraag, wanneer vertel ik hem over mijn psychische conditie?wilde eens niet al mijn kaarten open leggen maar wil ook niks verzwijgen. Maar wil niet dat hij me als een zielig meisje ziet want dat ben ik niet.
Hoe doen jullie dat met dates? Meteen vertellen of even mee wachten?
Kheb heel erg de neiging om "datingsitesquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:18 schreef Chell het volgende:
Ik vertel het meteen eigenlijk. Toen ik nog op datingsites zat, had ik het ook gewoon in mijn profiel staan.
Nou ja, bij mij was het op een gegeven moment van eh:quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:56 schreef Rikketik het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of het nodig is om het te benoemen. Naarmate je langer met elkaar omgaat zal je vriend(in) vanzelf wel merken hoe je in elkaar zit. Ik denk dat als je het benoemt, je er een potentieel struikelblok van maakt, ook voor jezelf.
Die zocht ik ja, thanks!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef Oproerkraaier het volgende:
Dysthymie is chronisch depressiviteit.
Autisme spectrum stoornissen zou je meer over kunnen vinden als je zoekt naar PDD-NOS en dat andere zal wellicht Asperger Syndroom zijn geweest.
Komen inderdaad veel dingen van overeen met ADD/ADHD... Succes in ieder geval met je andere onderzoek.
Daar kan je alleen maar achterkomen door jezelf te vergelijken met de eigenschappen van AD(H)D. Bedenk wel dat veel eigenschappen nogal algemeen zijn en veel mensen zich er wel in herkennen. Heb je wel eens een online testje gedaan ofzo?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:35 schreef Roscovitch het volgende:
Ff mijn verhaal kwijt. 5 jaar geleden is mijn moeder overleden, zij zorgde voor alles in huis en dat kwam toen op mijn vader's schouders terecht. Het eerste anderhalf jaar ging het nog wel goed maar toen kwam ik in de puberteit en kreeg ik veel ruzie met mijn vader. Verder was mijn kamer altijd een zooi, en ging het niet zo goed op school.
Uiteindelijk zijn we toen bij Riagg gekomen waar ze uiteindelijk een test hebben gedaan voor een persoonlijkheidsstoornis ofzo. Daar kwam niks uit, wel vermoeden ze een dysthime stoornis. Nu ben ik toch bang dat ik misschien toch zoiets heb (vooral ADD).
Ff een paar dingen die overeenkomen:
- Slecht in wiskunde, vergeet vaak een paar details waardoor ik een slechter punt haal.
- Als er iets uitgelegd wordt ben ik vaak niet aan het opletten (dat komt wel vooral dat ik het altijd fuckin saai vind naar zoiets te luisteren, meestal dwaal ik gewoon af omdat het saai is, als ik het echt wil kan ik wel gewoon opletten maar dat kost veel moeite, in de brugklas kon ik trouwens wel heel goed opletten dus heb t me gewoon afgeleerd denk ik)
- Ben redelijk vaak dingen kwijt, bv sleutels op een tafel leggen en dan naar beneden gaan en ze vergeten, ik haal ze dan wel direct weer terug.
- Vaak dingen te laat af, niet echt huiswerk inplannen enzo, (dat is imo gewoon dikke luiheid, ik heb echt een houding van: yo komt wel goed allemaal)
Ik zit nu nog steeds een beetje te twijfelen of ik niet in een ontkenningsfase zit ofzo. Verder ben ik nogal onzeker over van alles, daardoor ben ik ook verlegen tegen meisjes (in eerste instantie dan he, als ik ff een beetje met een meisje heb gepraat gaat het heel lekker, heb ook al iets van 3 keer vriendinnetje gehad dus het is niet autistisch achtig ofzo)
In ieder geval: het is dus of gewoon luiheid, van mijn vader moet ik bv bepaalde dingen doen, en dan weet ik op dat moment heel goed dat ik het moet doen maar doe ik toch niet omdat ik er geen zin heb of denk van: doe ik dadelijk wel. Ook op school niet opletten, snel afgeleid zijn, en niet goed genoeg leren (waardoor je dus slordigheidsfoutjes maakt) kan dus gewoon zijn dat ik een luie hond ben. Óf er is toch echt iets mis, en zit ik me van dat luiheid alleen maar in mn hoofd te halen om het goed te praten (eerlijk gezegd denk ik dat niet maar het zou misschien wel kunnen)
Bijvoorbeeld: doe ik mijn huiswerk niet netjes bijhouden omdat ik lui ben of doe ik het niet netjes bijhouden omdat me dat in mijn hoofd teveel moeite kost en gooi ik het daarom maar op luiheid?
Ik heb al een behoorlijk aantal relaties versleten. Toch zeker een stuk of 7 en allemaal hebben ze nooit langer geduurd dat 6 maanden aan één stuk. Voornaamste redenen waren 1) Ik gaf haar te weinig aandacht (vond ze, en in sommige gevallen had ze misschien ook wel gelijk 2) De eerste drie maanden leuk, daarna interesse volledig verloren.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:06 schreef Chell het volgende:
Tja ik vind het juist wel fijn als iemand weet waar hij aan begint. Ik heb geen zin om voor de zoveelste keer afgerekend te worden op mijn ADHD minpunten.
De meesten reageerden gewoon positief hoor, wilden meer info enzo. Sommigen maakten flauwe grapjes.
En uiteindelijk ben ik geëindigd met iemand die ik ergens anders heb leren kennen en alsnog enorm veel issues heeft met mijn ADHD minpunten
Daar zat ik laatst ook aan te denken om aan de psy te vragen om een receptje voor ritalin naast de Concerta, omdat je dag in sommige gevallen toch langer duurt dan 12 uur. (helemaal nu met mijn afstuderen). Als je dat de Concerta uitgewerkt raakt zou ik er nog een Ritalin achteraan kunnen gooien om nog twee en half uur door te werken. Maar ik heb zomaar het gevoel dat mijn Psy daar niet echt positief tegenover staat....quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:59 schreef Chell het volgende:
Wow, ik heb nu Ritalin op. Om 's avonds ook wat profijt van medicatie te hebben, maar dit voelt veel heftiger dan de Concerta. Morgen maar een half pilletje denk ik!
Ik heb zilverenkruis, collectief student. 1 of zonder ster. Zo goedkoop mogelijk dus.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:30 schreef Oproerkraaier het volgende:
TumTum, wat voor verzekering heb je? Omdat je aangeeft dat Concerta zo duur is... (Ik krijg het vergoed)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |