abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219028043

Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiëntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiëntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
ADD Online, Alles over Medicatie, Omschrijvingen en tips voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219028092
Oh en een hyperfocus, wow. Ik heb voor jaren een tv serie als hyperfocus gehad (wat nu eindelijk wat minder wordt), maar ik heb dat bijvoorbeeld ook met muziek. Ik kan zo liedjes die ik leuk vind keer op keer achter elkaar beluisteren. Het verveelt gewoon niet. Ik heb nu al een paar maanden een liedje die ik echt abnormaal vaak geluisterd heb en ik luister er nog steeds naar. Vaak op de fiets ook meerdere keren achter elkaar, wel in een remix maar het deuntje en de tekst is vaak hetzelfde.
pi_219028570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat ik dat gewoon moet doen, doelen stellen. Ik ben erg perfectionistisch, ik heb de tekst ook al tig keer veranderd :')

Neem jij medicatie?
Ik heb geen diagnose. Twee jaar geleden wel een topic aangemaakt hierover met tig voorbeelden, bij de huisarts geweest die ook het één en ander bevestigde en/of verifieerde, aangemeld geweest bij zo'n centrum in Nieuwegein, vervolgens acht maanden later of zo een mailtje gekregen met "maak een afspraak" waar ik nog eens twee maanden later pas achter kwam (door een overvolle mailbox) en het toen maar op z'n beloop gelaten.

Ben 37, kennelijk coping ontwikkeld - de huisarts vroeg nog of het echt noodzaak is of dat ik iets van coping ontwikkeld heb (ik schrijf álles op wat ik moet doen, als er iets mee moet een volgende dag leg ik dat pal voor de voordeur in de avond ervoor, ik ga lekker op hele duidelijke gestructureerde taken die ik dan ook heb/krijg van teammanager, moet mezelf tig keer vertellen "erbij" te blijven, etc. etc.) -, dus ik geloof het wel. Ik had er vooral wat aan gehad in m'n jeugd, denk ik, want ik was ehm...."anders" :D

Ik merk dat ik ook altijd een sterkere band heb (of kan hebben) met de autisten en AD(H)D'ers in mijn klassen; daar klikt het altijd goed mee.
pi_219028589
Ik slik al minstens 15 jaar methylfendidaat, maar ik zat me toch af te vragen of er geen langetermijn-effecten kunnen optreden, aangezien ik al jaren last heb van erger wordende brainfog en slecht geheugen, hebben mensen ervaring met het langdurig stoppen met methylfendidaat en welke effecten dit heeft?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 oktober 2025 @ 14:19:14 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_219028678
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:58 schreef BufferOverflow het volgende:
Ik slik al minstens 15 jaar methylfendidaat, maar ik zat me toch af te vragen of er geen langetermijn-effecten kunnen optreden, aangezien ik al jaren last heb van erger wordende brainfog en slecht geheugen, hebben mensen ervaring met het langdurig stoppen met methylfendidaat en welke effecten dit heeft?
Heb je al eens bloed laten prikken op met name vitamine b1?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_219028733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:19 schreef DJMO het volgende:

[..]
Heb je al eens bloed laten prikken op met name vitamine b1?
Niet specifiek B1, wel D en schildklier, dat was in orde. Volgens mij is de kans op een B1 tekort extreem klein als je relatief gezond bent, normaal eet en vrijwel geen alcohol drinkt. Ik heb wel langere tijd multivitamines geslikt inclusief B1 en die leken geen enkel effect te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')