Tsja, we zijn ook een beetje naar dat niveau afgezakt he.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:07 schreef Frankz0rz het volgende:
Ajax, Atletico, Benfica en Sunderland? You've gotta be fucking kidding me... Geen AT voor mij dus dit jaar
Het Amsterdam Tournament was al jaren verliesmakend. En aangezien ik hoorde dat de ticketprijzen voor dit toernooi gelijk gaan blijven met die van vorig jaar denk ik niet dat er nu winst op behaald gaat worden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:10 schreef Prosac het volgende:
Misschien willen clubs als Arsenal en Inter helemaal niet meer, misschien is het AT zelfs niet eens lucratief voor ze.
Het toernooi is dus gewoon niet interessant voor de grotere clubs. Die gaan liever cashen in de VS of Azie.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:15 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het Amsterdam Tournament was al jaren verliesmakend. En aangezien ik hoorde dat de ticketprijzen voor dit toernooi gelijk gaan blijven met die van vorig jaar denk ik niet dat er nu winst op behaald gaat worden.
Van mij mogen ze heel dat toernooi afschaffen. Gaan toch alleen maar dagjes mensen heen. En als de grote ploegen dan niet eens meer willen komen heeft het weinig nut meer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:15 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het Amsterdam Tournament was al jaren verliesmakend. En aangezien ik hoorde dat de ticketprijzen voor dit toernooi gelijk gaan blijven met die van vorig jaar denk ik niet dat er nu winst op behaald gaat worden.
Doe gewoon 1 echte wedstrijd tegen een mooie tegenstander.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:17 schreef soppa het volgende:
Ach het AT vond ik altijd wel een aardige kick-off van het seizoen, ben er zelf ook wel een paar keer geweest. Het verliest echter wel zijn glans als er geen grote clubs komen.
Daarom ga ik dus waarschijnlijk ook niet. Voor de grotere ploegen was die prijs wel te doen, maar met ditquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:15 schreef Prosac het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld wel weer dezelfde bedragen vragen voor de kaartjes.
quote:Bayern Munchen lijkt een belangrijke kandidaat te gaan worden voor Edson Braafheid. De zaakwaarnemer van de verdediger van FC Twente noemt de Duitse topclub 'zeer interessant'.
Tegenover Sportweek laat zaakwaarnemer Sigi Lens weten dat Bayern zich gemeld heeft. "Dat klopt, Bayern is geïnteresseerd. Dat is natuurlijk een zeer interessante optie voor Edson. Vooral omdat er een Nederlandse trainer zit die je zelf wil halen. We gaan zeker met ze praten."
De 26-jarige verdediger is door zijn clausule in zijn contract een koopje voor elke Europese topclub. Braafheid hoeft 'slechts' twee miljoen euro te kosten.
Naast Bayern zijn PSV en Ajax ook in de markt.
Dat zou ik ook liever zien inderdaad. In 3 dagen tegen Atletico Madrid en Sunderland spelen schiet je ook echt niets mee op. Wat een dramaquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:18 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Doe gewoon 1 echte wedstrijd tegen een mooie tegenstander.
quote:De tiende editie van het Amsterdam Tournament wordt gespeeld met vier ploegen uit verschillende landen. Het Portugese Benfica, het Spaanse Atlético Madrid, het Engelse Sunderland en gastheer Ajax doen aan het toernooi mee. De wedstrijden worden gespeeld op 24 en 26 juli en worden afgewerkt in de Amsterdam ArenA.
Traditiegetrouw doen er altijd veel grote clubs mee. Eerder deden onder andere grote clubs als Internazionale, Arsenal, Barcelona en Manchester United mee. Arsenal, Barcelona en Manchester United wonnen het toernooi wel eens. Dat deed Ajax ook een keer.
Ajax wist voor het laatst in 2004 de beker naar zich toe te trekken. De drie edities daarvoor wisten ze ook allemaal winnend af te sluiten. De eerste editie in 1999 werd gewonnen door Lazio Roma.
PSV kan zoveel willen, Obradovic gaat daar niet naar toe. Hij wilt met zijn kamergenoot bij het Servische elftal spelen en heeft al aangegeven graag bij Ajax te spelen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:25 schreef Frankz0rz het volgende:
Als Bayern Braafheid haalt moeten wij gewoon voor Obradovic gaan, maar PSV zit volgens mij ook nog achter hem aan.
Serieus. Sahar? Wat moeten we daar mee? Cissé vergelijken met Sarpong? Echt, ik snap geen klap van je posts.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:20 schreef Barca het volgende:
Geruchten? Die zijn ook niet altijd realistisch.
Wat is overigens realistisch? Sahar en Cisse? Hoe is die Cisse ten opzichte van Sarpong? Hoe realistisch is een rol als wisselspeler voor Leonardo onder Jol?
Dan zijn we in ieder geval geen miljoenen kwijt aan DROOMtransfers als Beerens en Elia die er, zeker Beerens, de komende maand vast niet gaan komen. Of vergis ik me dan weer eens?
Omdat er nog geen interesse is getoond is in die mensen en hij had beloofd niet eerder mee te gaan bieden dan dat er interesse was.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:28 schreef toma het volgende:
Dat zou een smerige actie van v. Gaal zijn zeg. Snap niet waarom ie geen voorkeur geeft aan spelers van AZ?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:36 schreef Prosac het volgende:
[..]
Omdat er nog geen interesse is getoond is die mensen en hij had beloofd niet eerder mee te gaan bieden dan dat er interesse was.
Die zit al onder z'n bureau in Munchen hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:40 schreef toma het volgende:
[..]Absurde voorwaarden.
Als ik hem was zou ik z'n vriendje van WillemII laten bieden op een speler.
Die heeft idd al een paar knallen tegen zijn gehemelte gehad inmiddelsquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:48 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Die zit al onder z'n bureau in Munchen hoor.
Toch valt het mij allemaal wel mee nog, denk dat het volgende maand pas echt gaat losbarsten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:48 schreef Jasza het volgende:
Gelukkis is showtime down, scheelt weer 20 geruchten.
Ja, die hadden gewoon meer kunnen vragen, als Ajax nou zo slim was om hem te kopen, als Vermaelen ook al evenveel waard is als Pranjic (wat volgens mij nog steeds een bullshit-gerucht is), mag Ajax zich wel voor de kop slaan.quote:
Idd, zo had ik vorige jaar ook helemaal niks van die geruchten meegekregen. En bij terugkomst hadden we ineens Sulejmani en Aisattiquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:55 schreef behangplakker het volgende:
Ergens ben ik ook wel blij dat ik op vakantie ben in Juli als er de meeste geruchten zijn. Dan word ik niet gek omdat ik de hele tijd nadenk over een mogelijke transfer
Ken ik, echter dit jaar ga ik in September op vakantie, ik zal het dus allemaal moeten ondergaanquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:55 schreef behangplakker het volgende:
Ergens ben ik ook wel blij dat ik op vakantie ben in Juli als er de meeste geruchten zijn. Dan word ik niet gek omdat ik de hele tijd nadenk over een mogelijke transfer
Ik vind 10 miljoen voor hem best veel andersquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:53 schreef Rots het volgende:
[..]
Ja, die hadden gewoon meer kunnen vragen, als Ajax nou zo slim was om hem te kopen, als Vermaelen ook al evenveel waard is als Pranjic (wat volgens mij nog steeds een bullshit-gerucht is), mag Ajax zich wel voor de kop slaan.
Ja, hoe dat zo?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:48 schreef Jasza het volgende:
Gelukkis is showtime down, scheelt weer 20 geruchten.
Sahar? Kan hij een project zijn zoals Boulahrouz dat eerder was onder Jol?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:32 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Serieus. Sahar? Wat moeten we daar mee? Cissé vergelijken met Sarpong? Echt, ik snap geen klap van je posts.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:39 schreef Fortitudo het volgende:
[ afbeelding ]
martin jol nadat hij hoort dat arsenal >= 10 miljoen voor vermaelen over heeft
Meteen kopen dan die Bojan!quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:26 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
PSV kan zoveel willen, Obradovic gaat daar niet naar toe. Hij wilt met zijn kamergenoot bij het Servische elftal spelen en heeft al aangegeven graag bij Ajax te spelen.
Bojan Krkic wilt overigens niet verhuurd worden.
Projectquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Sahar? Kan hij een project zijn zoals Boulahrouz dat eerder was onder Jol?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Sahar? Kan hij een project zijn zoals Boulahrouz dat eerder was onder Jol?
Cissé is mogelijk eerder haalbaar dan Elia? Zo ja, is hij een versterking? Of moet je gezien de huidige selectie zeggen: "zijn komst is overbodig."?
Altijd bereid tot het geven van uitleg.
Ik kijk wel op sbsquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:24 schreef Silenus het volgende:
Kaarten voor het AT beginnen vanaf 27 euro, dus ga maar vast sparen jongens!
Dat vraag ik me ook wel eens afquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:25 schreef NoizEkick het volgende:
Waarom reageren mensen hier nog op Barca?
Gewoon negeren die hap.
Belachelijk zeg. Denk dat ik dit jaar ook maar weer oversla. Ze doen net of het CL is....quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:24 schreef Silenus het volgende:
Kaarten voor het AT beginnen vanaf 27 euro, dus ga maar vast sparen jongens!
Ik wordt hier voor kloon van een volslagen idioot uitgemaakt, omdat ik één keer Koevermans als mogelijke aanwinst noem. Maar ik zal weer ontopic reageren.quote:
Dát ben ik dan wél met je eens!quote:
Als hij een eind aan zijn interland carriere wil maken moet hij dat doen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:41 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik wordt hier voor kloon van een volslagen idioot uitgemaakt, omdat ik één keer Koevermans als mogelijke aanwinst noem. Maar ik zal weer ontopic reageren.
Braafheid lijkt voor Bayern te kiezen. Op Sportweek.nl zegt zijn zaakwaarnemer dat Bayern een zeer interessante optie is en dat ze concrete interesse hebben.
Ajax.nlquote:04 juni 2009
De politierechter in Amsterdam heeft donderdagochtend uitspraak gedaan in de strafzaak betreffende de computerinbraak bij medewerkers van Ajax. De dader werd veroordeeld tot 200 uur werkstraf waarvan 50 uur voorwaardelijk.
Door zijn inbraak lekte in februari 2008 vertrouwelijke informatie uit. Dit betrof onder meer het rapport van de commissie Coronel.
Ajax is tevreden dat het onderzoek ertoe heeft geleid dat de dader kon worden opgespoord en veroordeeld.
Zeker met oog op het WK is het niet slim nee.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:43 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Als hij een eind aan zijn interland carriere wil maken moet hij dat doen.
Hm ... als we een serieuze club zijn, dan wel als we serieuze interesse hebben in deze jongens. Zouden prjecten kunnen zijn, maar vrees dat de club zich laat verblinden door de sportieve resultaten van de ploeg waarin ze spelen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:43 schreef Nashje het volgende:
Waarom probeert Ajax niet eens ondermaats te bieden op De Guzman/WIjnaldum. Leuke spelers en feyenoord moet verkopen dus..
Voor de grap bieden op Schaars en hopen dat Van Gaal concreet wordt zou ook wel leuk zijn.
Dat lag ook wel voor de hand. Jij bent namelijk het schoolvoorbeeld van iemand die niet denkt vanuit de speler, maar vanuit je eigen wens. Ik heb je al horen verkondigen dat Boulahrouz vast wel naar Ajax zou willen, net als Heitinga, want dat ging toch niet zo best in Spanje. En als Verbeek trainer werd, dan wilde Pranjic vast wel komen. Etctera etcetera. Waar haal je dat allemaal vandaan?quote:
QFTquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:48 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Dat lag ook wel voor de hand. Jij bent namelijk het schoolvoorbeeld van iemand die niet denkt vanuit de speler, maar vanuit je eigen wens. Ik heb je al horen verkondigen dat Boulahrouz vast wel naar Ajax zou willen, net als Heitinga, want dat ging toch niet zo best in Spanje. En als Verbeek trainer werd, dan wilde Pranjic vast wel komen. Etctera etcetera. Waar haal je dat allemaal vandaan?
Zelfde nu met Braafheid. Ajax kan hem niet snel even vastleggen, zolang die jongen zelf gewoon z'n opties open houdt. Waarom zou hij nu voor Ajax kiezen als Bayern net om de hoek komt kijken (en wie weet welke clubs nog meer)? Zoals ik al eerder zei: het is geen fifa soccer, waar je met genoeg geld Messi naar Volendam haalt omdat de spelers geen eigen wil hebben.
Guzman mag je hebben hoor, 5 miljoen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:43 schreef Nashje het volgende:
Waarom probeert Ajax niet eens ondermaats te bieden op De Guzman/WIjnaldum. Leuke spelers en feyenoord moet verkopen dus..
Voor de grap bieden op Schaars en hopen dat Van Gaal concreet wordt zou ook wel leuk zijn.
Hier zat ik ook al aan te denken jaquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:43 schreef Nashje het volgende:
Waarom zouden spelers niet willen? Clubs als VFB Stuttgart, Atletico Madrid, Real Madrid en Bayern spreken op dit moment meer tot de verbeelding maar ... EN IK DENK WÉL VANUIT DE SPELER ... wat heb je er aan als speler om daar niet, nauwelijks of verkeerd te worden gebruikt!?!quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:48 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Dat lag ook wel voor de hand. Jij bent namelijk het schoolvoorbeeld van iemand die niet denkt vanuit de speler, maar vanuit je eigen wens. Ik heb je al horen verkondigen dat Boulahrouz vast wel naar Ajax zou willen, net als Heitinga, want dat ging toch niet zo best in Spanje. En als Verbeek trainer werd, dan wilde Pranjic vast wel komen. Etctera etcetera. Waar haal je dat allemaal vandaan?
Zelfde nu met Braafheid. Ajax kan hem niet snel vastleggen, zolang die jongen zelf gewoon z'n opties open houdt.Waarom zou hij nu voor Ajax kiezen als Bayern net om de hoek komt kijken (en wie weet welke clubs nog meer). Zoals ik al eerder zei: het is geen fifa soccer, waar je met genoeg geld Messi naar Volendam haalt omdat de spelers geen eigen wil hebben.
Lijkt me niet, hij is dacht ik al een jaar of 26. Als hij nu opnieuw een contract teken bij Ajax lijkt hij mij daarna te oud om nog voor de top te gaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:51 schreef NoizEkick het volgende:
Maar als Braafheid naar Bayern gaat, zit 'ie dan niet de meeste tijd gewoon op de bank? Lijkt me nou niet echt bevorderend. Kan hij beter Ajax als een opstapje gebruiken om later Europa in te gaan en direct aan de bak te kunnen.
Guzmanquote:
Wat je moet met projecten? Nou ... Boulahrouz is toch een succes geworden? Of is dat geen goede voetballer geworden?quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:49 schreef fathank het volgende:
Wtf moet je nou weer met projecten. Beter gewoon directe versterkingen ipv dat geneuzel met gasten die het leuk doen bij een subtoppertje.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:57 schreef soppa het volgende:
[..]
GuzmanDie gozer staat al honderd jaar te boek als talent
Ajax kan natuurlijk altijd nog een bod op hem doen van 15 miljoen en dan op het laatste moment afhaken...gewoon even kakkerlakje pesten
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Waarom zouden spelers niet willen? Clubs als VFB Stuttgart, Atletico Madrid, Real Madrid en Bayern spreken op dit moment meer tot de verbeelding maar ... EN IK DENK WÉL VANUIT DE SPELER ... wat heb je er aan als speler om daar niet, nauwelijks of verkeerd te worden gebruikt!?!
Betreffende Verbeek: Pranjic heeft denk ik altijd met succes en plezier samengewerkt met Verbeek. Ajax is een club die Pranjic sportief en financieel meer uitdaging kan bieden dan Heerenveen. (Met alle respect voor de Friezen.) Dus waarom zou, áls Verbeek trainer zou zijn geworden van Ajax, die vriendelijke vriend van een Pranjic niet voor Ajax kunnen kiezen? Kan hij ook nog eens gaan ballen met Sulejmani. Die zou dan wél eens kunnen renderen. Scheelt weer een verkoop. Misschien dat Mickey dan geen miskoop zal blijken?
Edson Braafheid begrijpt misschien dat hij bij Ajax vrijwel zeker is van een basisplaats? Twente zal de CL niet halen. Dan is hij met Ajax net zo goed af als met Twente. Als AZ nou interesse had getoond ...
Projecten kunnen misschien als je team erom heen staat als een huis. Dan kun je gaan denken aan talenten inpassen. Niet als je al 6 jaar geen kampioen bent geworden. Dan moet er namelijk gewoon keihard gepresteerd worden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat je moet met projecten? Nou ... Boulahrouz is toch een succes geworden? Of is dat geen goede voetballer geworden?
Toppers als Van der Vaart, Seedorf, Sneijder, Elia, Beerens worden als niet haalbaar gezien.
Het gaat me om het gemak waarmee jij praat over het halen van spelers. Hoe kan je nou van Ajax eisen dat ze Braafheid nu vastleggen? Je snapt toch wel dat daar een handtekening voor nodig is?quote:
Denk niet dat feyenoord dat doet. Die kunnen namelijk het salaris van bakir niet betalenquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:01 schreef Nashje het volgende:
Voor 1 miljoen en Bakircioglu moet De Guzman wel te halen zijn.
Niet?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:05 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Het gaat me om het gemak waarmee jij praat over het halen van spelers. Hoe kan je nou van Ajax eisen dat ze Braafheid nu vastleggen? Je snapt toch wel dat daar een handtekening voor nodig is?
En als ik de lijstjes Boulahrouz, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, Huntelaar, Pranjic en Seedorf van je lees, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij denkt dat het net zo gemakkelijk is als een pak melk en een bloemkool kopen in de supermarkt.
Het kán gewoon niet.
Ik denk dat Jol voor Stekelenburg gaat kiezen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:05 schreef kevin6188 het volgende:
Stekelenburg zegt dat hij bij Ajax wil blijven, eerste keeper wil worden en zijn plek bij Oranje voor WK 2010 wil veilig stellen. Goed nieuws.
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=8&id=159150
En er is geen PC Hooft in Rotterdamquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk niet dat feyenoord dat doet. Die kunnen namelijk het salaris van bakir niet betalen
Goh, Feyenoord heeft verneukt door hem niet te verkopen, nu vangen we er niks meer voor. We hopen nog steeds dat hij bijtekent.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:00 schreef Radegast het volgende:
De Guzman zou een aanwinst en goede investering zijn voor Ajax.
Daar durf ik ook wel wat centjes op in te zetten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik denk dat Jol voor Stekelenburg gaat kiezen.
Ja dat is lekker simpel. Vragen aan een feyenoordspeler wat hij of zij heeft gepresteerdquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:10 schreef BertMaalderink het volgende:
Wat moet je nou weer met DeGuzman? Wat heeft-ie nou eigenlijk gepresteerd?
Denk en hoop ik ook ja. Jammer maar helaas voor Kenneth.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik denk dat Jol voor Stekelenburg gaat kiezen.
1. Ik eis niks. Hoop alleen dat Braafheid snel wordt gepresenteerd. Dat hij gezien andere aanbiedingen en oranje nog even wacht ...quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:05 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Het gaat me om het gemak waarmee jij praat over het halen van spelers. Hoe kan je nou van Ajax eisen dat ze Braafheid nu vastleggen? Je snapt toch wel dat daar een handtekening voor nodig is?
En als ik de lijstjes Boulahrouz, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, Huntelaar, Pranjic en Seedorf van je lees, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij denkt dat het net zo gemakkelijk is als een pak melk en een bloemkool kopen in de supermarkt.
Het kán gewoon niet.
Misschien al in 1 seizoen met die projecten het kampioenschap? Met de huidige selectie is dat niet gelukt. Al 5! jaar niet. Jol krijgt de tijd (Marco kreeg die kans ook, maar toonde niet lekker bezig te zijn. Chaos en onzekerheid troef!), dat kan prima samen met het laten ontplooien van talent.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Projecten kunnen misschien als je team erom heen staat als een huis. Dan kun je gaan denken aan talenten inpassen. Niet als je al 6 jaar geen kampioen bent geworden. Dan moet er namelijk gewoon keihard gepresteerd worden.
En je verhaal over Pranjic staat vol met hypotheses. Oftewel nergens op gebaseerd.
Dat hoop ik toch echt niet. Wat een grabbelaar is dat zeg.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
En ook op de komst van Sinouh als reservedoelman.
Mogelijk in de rol van Gentenaar. Jol haalde Sinouh ook naar HSV, waar zijn contract niet is verlengd. Zou me niks verbazen als.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:16 schreef toma het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch echt niet. Wat een grabbelaar is dat zeg.
Net te kort? Hij viel niet eens op in Ajax 2quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:16 schreef Badabingea het volgende:
Kennedy moet lekker naar een club als Heerenveen gaan. Komt gewoon net tekort voor Ajax.
Wat moet je met Sinouh als je al een goede reserve in huis hebt die Stekelenburg op gaat volgen. hij kiest voor vermeer als reserve 10000%quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Daar durf ik ook wel wat centjes op in te zetten.
En ook op de komst van Sinouh als reservedoelman.
Ik vind Wijnaldum vele malen indrukwekkender.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:12 schreef Nashje het volgende:
Ja dat is lekker simpel. Vragen aan een feyenoordspeler wat hij of zij heeft gepresteerd.
Dat is natuurlijk altijd: niets.
Jij denkt dat Vermeer gaat blijven met een éénjarig contract en tweede keus? Hooguit nog een seizoen, waarop hij transfervrij vertrekt..quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat moet je met Sinouh als je al een goede reserve in huis hebt die Stekelenburg op gaat volgen. hij kiest voor vermeer als reserve 10000%
Dat zou ik mij ook wel kunnen voorstellen ja.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:28 schreef Ordinair het volgende:
Ik vrees dat één van de 2 keepers zal vertrekken deze zomer. Ik denk dat Vermeer of Stekelenburg geen 2e keus wilt zijn dit seizoen.
Was 'ie vroeger niet voor Ajax?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef Rots het volgende:
[..]
Goh, Feyenoord heeft verneukt door hem niet te verkopen, nu vangen we er niks meer voor. We hopen nog steeds dat hij bijtekent.![]()
En het zou een hele grote aanwinst zijn bij Ajax, maar daar gaat ie toch nooit naar toe.
Allemaal leuk en aardig dat Jol de tijd krijgt maar ze moeten gewoon kampioen worden dit jaar. Dan heb ik liever spelers die van duidelijke meerwaarde zijn tov de selectie dan een aantal "projecten" waar je dan je hoop op gaat vestigen. Anders krijg je van die taferelen dat spelers een aantal keer opzichtig falen en zodra ze een meerwaarde voor het team worden naar het buitenland vertrekken. Kun je weer van vooraf aan beginnen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:13 schreef Barca het volgende:
Misschien al in 1 seizoen met die projecten het kampioenschap? Met de huidige selectie is dat niet gelukt. Al 5! jaar niet. Jol krijgt de tijd (Marco kreeg die kans ook, maar toonde niet lekker bezig te zijn. Chaos en onzekerheid troef!), dat kan prima samen met het laten ontplooien van talent.
Pranjic heeft ook een keer geroepen dat ie alleen naar een grote buitenlandse club wilde vertrekken als hij Heerenveen zou verlaten. En dat Sulejmani z'n vriendje mist is al helemaal een kulargument. Moet ik bij m'n baas mee aankomenquote:Jawel. Op hoop én ... 1. Pranjic solliciteerde zelf eens openlijk bij ons, 2. Pranjic heeft zelf meerdere malen geroepen dat Mickey hem mist, 3. Verbeek is een type trainer die deze selectie nodig heeft. Een opbouwer die streng kan zijn.
quote:Over De Guzman: geschikte back-up van Aissati met het oog op diens blessuregevoeligheid. Moeten we wel zorgen dat we Kennedy en Leonardo ergens kunnen slijten.
Wijnaldum: meer potentie dan Emanuelson en De Jong. Als je die kunt verkopen ...
Ja hoor nog steeds. Zit in een hotel in Essaouira.quote:
Vervanger Gentenaar. Het is geen geheim dat Ajax drie goede keepers wil hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat moet je met Sinouh als je al een goede reserve in huis hebt die Stekelenburg op gaat volgen. hij kiest voor vermeer als reserve 10000%
Terwijl andere ploegen niet eens 1 goede doelman kunnen behoudenquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:38 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Vervanger Gentenaar. Het is geen geheim dat Ajax drie goede keepers wil hebben.
Ik zie 'm al helemaal bij z'n presentatie vertellen hoe hij vroeger in Amsterdam op straat voetbalde in een Van Persie shirtquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:43 schreef Jasza het volgende:
Wisten jullie dat de ouders van Braafheid die in Amsterdam wonen een utrecht shirt voor het raam hebben hangen?
Mag dat wel?
Nee in een Dirk Kuyt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:44 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik zie 'm al helemaal bij z'n presentatie vertellen hoe hij vroeger in Amsterdam op straat voetbalde in een Van Persie shirt.
Gregory van der Wiel.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:44 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik zie 'm al helemaal bij z'n presentatie vertellen hoe hij vroeger in Amsterdam op straat voetbalde in een Van Persie shirt.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik er blij mee ben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sinouh. Ik had precies dezelfde gedachte, Kevin; maar ik mag het toch hopen van niet.
Gewoon Padt in het doel zetten danquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sinouh. Ik had precies dezelfde gedachte, Kevin; maar ik mag het toch hopen van niet.
Verwacht ook dat Stekelenburg eerste keeper wordt en Vermeer vertrekt, maar dan is het dikke kans dat Stekelenburg de zomer erna wel weggaat, en dan kan je weer flink uitgaan geven voor een vervangende keeper.
quote:
hij tekent wel bij hoor. Waar moet hij anders heen? Het is of bankzitten en volgend jaar oprotten voorniks . Of invallen en volgend jaar eerste keeper bij Ajax.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..].
Gelukkig dat Timmer het in zijn lege hoofd heeft gehaald dat ie nog naar het WK kan als ie ergens eerste keeper is, anders zou ik die ook nog wel zien komen.
Maar ja, het is wel een goed dilemma; want Vermeer tekent niet bij als hij niet eerste keeper wordt. Stekelenburg wil ooit nog naar het buitenland, dat kan zomaar volgend seizoen na een WK-deelname zijn. Je kan niet nu al Krul, Velthuizen of Vorm halen als tweede keeper mocht je ze willen, want die komen daar niet voor. Dan is het toch lastig kiezen hoor. Want Vermeer heeft het uiteindelijk wel in huis.denk ik.
Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk.. Stekelenburg natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:31 schreef MaxC het volgende:
Klote keuze, we moeten deze zomer echt kiezen voor Vermeer of Steek
Ik denk dat genoeg clubs Vermeer willen hebben als keeper, potentie genoeg.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
hij tekent wel bij hoor. Waar moet hij anders heen? Het is of bankzitten en volgend jaar oprotten voorniks . Of invallen en volgend jaar eerste keeper bij Ajax.
hij moet zichzelf ook weer niet overschatten.
quote:Update 17:20 uur:
De vermeende belangstelling van Bayern München voor Edson Braafheid berust op waarheid. Dat bevestigt zaakwaarnemer Sigi Lens aan het weekblad Sportweek. "Dat klopt, Bayern is geïnteresseerd", legt de belangenbehartiger van de Oranje-international uit. "Dat is natuurlijk een zeer interessante optie voor Edson. Vooral omdat er een Nederlandse trainer zit die je zelf wil halen. We gaan zeker met ze praten.
Jeetje wat baaaalen.quote:
Ajax = Ajaxquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:07 schreef soppa het volgende:
[..]
Jeetje wat baaaalen.
Ach nu kunnen we weer gaan praten over Obrodaradinges die niemand ooit heeft zien spelen.![]()
Keurig gesproken mijn waarde vriend! Na deze woorden zullen wij allen het mooie doch onvoorspelbare pad volgen naar het volgende gerucht!quote:
Zouden er verder wat andere linksbacks zijn die haalbaar zijn?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:07 schreef soppa het volgende:
[..]
Jeetje wat baaaalen.
Ach nu kunnen we weer gaan praten over Obrodaradinges die niemand ooit heeft zien spelen.![]()
Sjaak is wel haalbaar, dus haalbare genoegquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:26 schreef Silaz het volgende:
[..]
Zouden er verder wat andere linksbacks zijn die haalbaar zijn?
Als dat betekent dat de halve selectie dan eens niet geblesseerd raakt; prima.quote:
Nee, 54 euro betalen voor een potje tegen Sunderlandquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:38 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Als dat betekent dat de halve selectie dan eens niet geblesseerd raakt; prima.
Atletico is wel leuk toch? Ajax moet ook niet proberen nu om grotere clubs te regelen; daar passen we nu simpelweg niet tussen. Benfica is ook geen verkeerde club eigenlijk.
Inderdaad. Iedereen doet alsof Ajax met kop en schouders boven die andere clubs uitsteekt. Atletico en Benfica zijn geen kleintjes. Sunderland is gewoon leuk omdat ze vorig jaar zijn genaaid. Niks mis mee.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:38 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Als dat betekent dat de halve selectie dan eens niet geblesseerd raakt; prima.
Atletico is wel leuk toch? Ajax moet ook niet proberen nu om grotere clubs te regelen; daar passen we nu simpelweg niet tussen. Benfica is ook geen verkeerde club eigenlijk.
Niet overdrijven je betaalt voor 2 wedstrijdenquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:39 schreef Breach het volgende:
[..]
Nee, 54 euro betalen voor een potje tegen Sunderland
Ik had het niet over de prijsquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:39 schreef Breach het volgende:
[..]
Nee, 54 euro betalen voor een potje tegen Sunderland
Ligt natuurlijk aan waar je wil zitten maar goed.quote:Kaarten voor het Amsterdam Tournament zijn verkrijgbaar vanaf 27 euro. Toeschouwers krijgen hiervoor twee wedstrijden tussen vier grote Europese clubs op één avond te zien. De verkoop voor het Amsterdam Tournament start voor seizoenkaarthouders op zaterdag 6 juni 2009. Zij kunnen maximaal vier kaarten per seizoenkaart afnemen met 25 procent korting. Vanaf 13 juni geldt ditzelfde aanbod voor leden van de supportersvereniging en vanaf 17 juni kunnen alle ClubCardhouders tegen een korting van 25 procent vier kaarten afnemen. Dit aanbod geldt tot en met 19 juni. Vanaf 20 juni zijn kaarten zonder ClubCard-verplichting te koop bij alle filialen van Ticketbox en op www.ajax.nl.
Heeft zeker weten te maken met de timing van het toernooi.. sommige clubs zijn dan nog nieteens aan het trainen volgens mij of net pas aan het trainen. Dus moet je wel met 2e rang clubs als deze doen, alhoewel ik het leuke clubs vind hoor.quote:
Kunnen wij Lahm niet overnemen anders.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:33 schreef Dvm86 het volgende:
Het is alles behalve zeker dat hij ook daadwerkelijk naar Bayern toe gaat. Dat zal ook wel afhangen van hoeveel hij aan spelen zal toekomen bij Bayern.
Het is een complot tegen Ajax.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:53 schreef TheArt het volgende:
En het voetbal gaat nog verder naar de klote. Kom op zeg, als je ziet wat Bayern nu al allemaal voor aankopen heeft gedaan en dan ook nog Braafheid erbij willen hebben, terwijl ze Lahm al hebben en Van Gaal altijd gezegd heeft een rechtspoot als linksback niets te vinden
Atletico (johhnyquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:51 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Heeft zeker weten te maken met de timing van het toernooi.. sommige clubs zijn dan nog nieteens aan het trainen volgens mij of net pas aan het trainen. Dus moet je wel met 2e rang clubs als deze doen, alhoewel ik het leuke clubs vind hoor.
Hebben we tenminste eens kans om dat toernooi te winnen!![]()
Amerikaan geloof ikquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:26 schreef Chadi het volgende:
Zit er geen rijke arabier of rus achter sunderland?
Nounouquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Eindelijk teams waar je van kan winnen. Het A'dam tournament kan best doorslaggevend zijn voor het juiste moreel van de spelers.
Sunderland hebben we in de voorbereiding ook al tegen gespeeld. Wel heftige supporters. De Black Cats.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:24 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Atletico (johhny) en Benfica kan ik me nog wel in vinden. Maar Sunderland
, dan had ik liever de Spurs of Aston Villa gezien.
Een deel van ze zijn vriendjes met feyenoord...quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:46 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Sunderland hebben we in de voorbereiding ook al tegen gespeeld. Wel heftige supporters. De Black Cats.
Het gaat erom dat die spelers ook op enkele uitzonderingen na niet meer terug willen naar Nederland omdat ze nu toch in het buitenland zijn en het buitenlandse avontuur een kans willen geven, terwijl ze bij 90% van de clubs niet aan de bak komen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:00 schreef Chadi het volgende:
joh laat ze toch lekker kopen... Hij spelt daar toch geen basis. En wie weet hoel ang Bayern meedraait bovein?? Het is geen AZ dat ie 3 jaar aan mag kloten
Dus zelfs Ajax zegt dat we een ploeg krijgen uit Engeland welke niet eens subtop is en een ploeg uit Portugal waar we vanwege sentiment uit eerdere resultaten maar nog een keertje van moeten winnenquote:Het deelnemersveld van het elfde Amsterdam Tournament is bekend. Naast Ajax doen Atletico Madrid, SL Benfica en Sunderland FC mee aan het toernooi, dat op 24 en 26 juli plaatsvindt in de Amsterdam ArenA.
Atletico Madrid, de club van voormalig Ajacied John Heitinga, is dit jaar weer te gast op het Amsterdam Tournament. In 2007 was de Spaanse club er ook bij, ze werden toen tweede achter Arsenal. Dit seizoen stelde Atletico Madrid op de laatste speeldag voorronde Champions League veilig. Bij de Madrilenen zijn naast Heitinga de Argentijnen Diego Forlan, topscorer van de Primera Division en Sergio Agüero, schoonzoon van Maradona, de blikvangers.
Benfica eindigde dit seizoen als derde in de Portugese competitie. Die plek geeft komend seizoen recht op deelname aan de Europa League. De club uit Lissabon, momenteel getraind door Quique Flores, speelde tegen Ajax al eens historische wedstrijden. In het seizoen 1968/1969 kwamen de ploegen elkaar in de kwartfinale van de Europa Cup 1 tegen. In Amsterdam won Benfica met 1-3, in Portugal won Ajax met dezelfde cijfers. De beslissingswedstrijd die volgde werd door Ajax met 3-0 gewonnen, onder andere door 2 goals van Johan Cruijff.
De vierde deelnemer is het Engelse Sunderland, een club met een rijke historie. Onlangs werd de club overgenomen door een Amerikaanse investeerder die van plan is veel geld te steken in de spelersgroep. Deze week presenteerden The Black Cats Steve Bruce als nieuwe trainer. Hij moet Sunderland naar de subtop van het Engelse voetbal leiden.
,,Het Amsterdam Tournament is een van de meest prestigieuze zomertoernooien van Europa en ook dit jaar zal het voor de Ajax-supporters en de televisiekijkers over de hele wereld weer een groot voetbalfestijn zijn”, aldus Stuart Webb, directeur van Footballs World Series, het bedrijf dat het toernooi organiseert.
Traditioneel wordt bij het Amsterdam Tournament een alternatief puntensysteem gehanteerd. Voor het scoren van goals worden extra punten toegekend en een verliezer van de eerste wedstrijd kan alsnog winnaar van het toernooi worden. Dit systeem beloont aanvallend en spectaculair voetbal.
Kaarten voor het Amsterdam Tournament zijn verkrijgbaar vanaf 27 euro. Toeschouwers krijgen hiervoor twee wedstrijden tussen vier grote Europese clubs op één avond te zien. De verkoop voor het Amsterdam Tournament start voor seizoenkaarthouders op zaterdag 6 juni 2009. Zij kunnen maximaal vier kaarten per seizoenkaart afnemen met 25 procent korting. Vanaf 13 juni geldt ditzelfde aanbod voor leden van de supportersvereniging en vanaf 17 juni kunnen alle ClubCardhouders tegen een korting van 25 procent vier kaarten afnemen. Dit aanbod geldt tot en met 19 juni. Vanaf 20 juni zijn kaarten zonder ClubCard-verplichting te koop bij alle filialen van Ticketbox en op www.ajax.nl.
Wedstrijdschema:
vrijdag 24 juli
19.00 uur Wedstrijd 1
21.15 uur Wedstrijd 2
zondag 26 juli
19.00 uur Wedstrijd 3
21.15 uur Wedstrijd 4
Als we eerlijk moeten zijn zeggen we dat Benfica net zo'n club is als Ajax, mooi verleden maar de laatste tijd wel afgegledenquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:01 schreef Luco het volgende:
En dan ook echt het bericht op de Ajax site:
[..]
Dus zelfs Ajax zegt dat we een ploeg krijgen uit Engeland welke niet eens subtop is en een ploeg uit Portugal waar we vanwege sentiment uit eerdere resultaten maar nog een keertje van moeten winnen
Als hij naar Bayern gaat voorkomt het in ieder geval dat hij naar de voornaamste concurrent PSV vertrekt. Ik vind hem zeker niet overschat, fysiek sterk, verdedigend sterk en voor die 2 miljoen echt een koopje. Bovendien kun je wanneer je hem haalt met een gerust hart cashen door Vermaelen voor iets van 10 miljoen te verkopen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:40 schreef Kanariegeel het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij als Braafheid naar Bayern gaat. Ik vind hem eigenlijk niks speciaals hebben en stiekem een beetje overschat. Hij is misschien wat meer een 'echte' linksback als Vermaelen, maar ik denk dat als je een beetje actief gaat scouten in het buitenland je zo een betere te pakken hebt met in ieder geval meer potentie...
Maar die spelers die een duidelijke meerwaarde zouden kunnen vervullen worden gezien als absoluut niet haalbaar. En, de huidige selectie "faalt" al jaren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat Jol de tijd krijgt maar ze moeten gewoon kampioen worden dit jaar. Dan heb ik liever spelers die van duidelijke meerwaarde zijn tov de selectie dan een aantal "projecten" waar je dan je hoop op gaat vestigen. Anders krijg je van die taferelen dat spelers een aantal keer opzichtig falen en zodra ze een meerwaarde voor het team worden naar het buitenland vertrekken. Kun je weer van vooraf aan beginnen.
[..]
Pranjic heeft ook een keer geroepen dat ie alleen naar een grote buitenlandse club wilde vertrekken als hij Heerenveen zou verlaten. En dat Sulejmani z'n vriendje mist is al helemaal een kulargument. Moet ik bij m'n baas mee aankomen. En Verbeek boven Jol verkiezen? Nee dankje. Ik denk dat Jol toch wel een ietsiepietsie meer heeft bewezen in het internationale voetbal...
[..]
Die komt niet meer. Hij is ook in Engeland al opgevallen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:51 schreef soppa het volgende:
In de VI staat een stukje over Standard, voornamelijk over Defour en Witsel, ik dacht altijd dat die Defour zo'n technisch mannetje was die niet verdedigd een soort Sneijder zeg maar. Maar het schijnt dus echt een werker te zijn ook.
Ik wil niet weer de Defour, Wilhelmsson drama posts nieuw leven inblazen maar misschien moet Ajax nog maar eens een poging wagen? Hij is aanvoerder daar en schijnt echt een mannetje te zijn
Ah oke. Ik was bij die wedstrijd en vond al dat er wat vijandig gedaan werd tegen de harde kern van Sunderland.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Een deel van ze zijn vriendjes met feyenoord...
21=5quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:19 schreef bloodysunday het volgende:
Jol brengt ons terug naar de top. Ajax = Ajax. 1995 = 2011?
Tsja vrij logisch eigenlijk, een jonge aanvoerder van een kampioensploeg zal wel snel opvallen daar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Die komt niet meer. Hij is ook in Engeland al opgevallen.
Je bedoelt dat hij niet haalbaar is. Want welkom is hij nog steeds. Hij is dan wel geen néger, maar geeft dat middenveld wel wat extra's.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:50 schreef Mr_DG het volgende:
Defour had twee jaar geleden moeten komen, nu is het te laat
Zucht ... Van Basten ... dat kon je in 2003 al voorspellen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:55 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het ajax van Martin Jol, laat het alsjeblieft gewoon een 3 jaar durende combi zijn waarin het elftal en de prestaties écht progressie maken. Van Basten heeft gewoon verkeerd uitgepakt, dat moet de conclusie zijn na 3 jaar Jol met twee kampioenschappen en aansprekende resultaten in Europa
Naar verluid zit hij nu een beetje ongemakkelijk in zijn stoel naar de DVD's van afgelopen seizoen te kijken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:30 schreef soppa het volgende:
Ben benieuwd wat Jol allemaal aan het bekokstoven is op zijn vakantie adres, zou hij in een sjiek hotel zitten of zit hij nu in zijn sleurhut aankomend seizoen te overpeinzen?![]()
Als je als profvoetballer de steun van je maatje mist ben je niet geschikt voor de top. Iedereen weet hoe meedogenloos de voetbalwereld kan zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:48 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar die spelers die een duidelijke meerwaarde zouden kunnen vervullen worden gezien als absoluut niet haalbaar. En, de huidige selectie "faalt" al jaren.
Ik verkies Verbeek niet boven Jol. Geef alleen aan dat een komst van Verbeek een reden had kunnen zijn voor Pranjic om naar Ajax te gaan.
Wat betreft de band Sulejmani - Pranjic: het is niet zo dat Pranjic zich aanbiedt om bij Sulejmani te zijn. Hij geeft slechts aan dat Sulejmani zijn steun (qua voetbalkwaliteiten) mist. Als Ajax hem zou vragen zou dat mee kunnen meewegen in zijn beslissing.
De clubleiding niet blijkbaar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:14 schreef Barca het volgende:
[..]
Zucht ... Van Basten ... dat kon je in 2003 al voorspellen.
Ik liep in diezelfde gang en ja het klopt! Philipp Kampioenuh!quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:47 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat Lahm de overstap naar Ajax zal maken indien Braafheid vertrekt naar Bayern.
Pakt zijn telefoon:quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:15 schreef sammeh het volgende:
[..]
Naar verluid zit hij nu een beetje ongemakkelijk in zijn stoel naar de DVD's van afgelopen seizoen te kijken.
Terechte conclusie, Defour is geen néger. Hij heeft wel een baard, iets wat zijn verschijning meer uitstraling geeftquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij niet haalbaar is. Want welkom is hij nog steeds. Hij is dan wel geen néger, maar geeft dat middenveld wel wat extra's.²
Zo hoor ik het graag. Dat Ajax zijn smoelwerk maar weer terug mag krijgen. Dat ploegen bij voorbaat hopen om de nederlaag tegen Ajax zo klein mogelijk te houden zonder enige hoop op winst.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:55 schreef DeVinger het volgende:
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het ajax van Martin Jol, laat het alsjeblieft gewoon een 3 jaar durende combi zijn waarin het elftal en de prestaties écht progressie maken. Van Basten heeft gewoon verkeerd uitgepakt, dat moet de conclusie zijn na 3 jaar Jol met twee kampioenschappen en aansprekende resultaten in Europa
Defour is een soort speler als Pirlo.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:51 schreef soppa het volgende:
In de VI staat een stukje over Standard, voornamelijk over Defour en Witsel, ik dacht altijd dat die Defour zo'n technisch mannetje was die niet verdedigd een soort Sneijder zeg maar. Maar het schijnt dus echt een werker te zijn ook.
Zlatan en Xavi ook proberen dan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:50 schreef Rumille het volgende:
Defour gewoon PROBEREN. Wie niet waagt wie niet wint.
Nog zo'n dwerg erbijquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:50 schreef Rumille het volgende:
Defour gewoon PROBEREN. Wie niet waagt wie niet wint.
Man utd. zou nooit meer komen in verband met de rare regels met rode kaarten, maar Arsenal ontgaat me, behalve dat ze de laatste jaren erg vaak geweest zijn?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:50 schreef Radegast het volgende:
Arsenal en Manchester United hebben wel goede redenen om niet meer te komen.
Die vonden geloof ik dat Ajax te hard speelde.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:07 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Man utd. zou nooit meer komen in verband met de rare regels met rode kaarten, maar Arsenal ontgaat me, behalve dat ze de laatste jaren erg vaak geweest zijn?
Ajax en hard spelenquote:Op donderdag 4 juni 2009 23:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die vonden geloof ik dat Ajax te hard speelde.
Mwa, als je zoveel klasses minder ben, worden ze wel gefrustreerd. Maar nee, ze worden niet gefrustreerd als ze zwak spelen en achter staan tegen een degradatieploeg.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:21 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Ajax en hard spelen
Met Vurnon Anita zeker
ach altijd nog beter dan die gasten uit rotterdam dat is pas echt een zooitje ongeregeldquote:Op donderdag 4 juni 2009 23:22 schreef Rots het volgende:
[..]
Mwa, als je zoveel klasses minder ben, worden ze wel gefrustreerd. Maar nee, ze worden niet gefrustreerd als ze zwak spelen en achter staan tegen een degradatieploeg.
quote:HFC Haarlem heeft de gelederen voor komend seizoen opnieuw versterkt. Geoffrey Meye komt over van Telstar en tekent voor één seizoen, zo meldt RTV Noord-Holland donderdagavond. Daarnaast maken Calvin Mac Intosh en Jordi Schell de overstap van Jong Ajax naar de Noord-Hollandse Eerstedivisionist.
quote:
Hup, Obradovic halen.quote:NOS: Braafheid heeft Ajax afgezegd
Volgens het NOS Sportjournaal heeft Edson Braafheid Ajax en PSV inmiddels afgezegd. Hij was met beide clubs in gesprek. Volgens het Sportjournaal zou hij in gevorderde gesprekken zijn met Bayern Munchen.
Wat een kneuzenbeleid, je had Braafheid allang moeten vastleggen.quote:
Geef hem groot gelijk.quote:
quote:Volgens het NOS Sportjournaal heeft Edson Braafheid Ajax en PSV inmiddels afgezegd. Hij was met beide clubs in gesprek.
Volgens het Sportjournaal zou hij in gevorderde gesprekken zijn met het Bayern Munchen van Van Gaal.
Was te verwachten inderdaad. Obradovic zie ik nu echt graag komen. Kan toch haast niet mis gaan? Obradovic wil Ajax, Ajax wil Obradovic, dus lijkt mij een kwestie van tijd..quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Geef hem groot gelijk.
Op die leeftijd is het toch een beetje een once-in-a-lifetime-chance voor hem om naar een Europese topclub te gaan.
Had hem graag gezien maar helaas.
Las ergens dat één van zijn zaakwaarnemers moeilijk doet. En die bezit zo'n 50% van de transferrechten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:44 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Was te verwachten inderdaad. Obradovic zie ik nu echt graag komen. Kan toch haast niet mis gaan? Obradovic wil Ajax, Ajax wil Obradovic, dus lijkt mij een kwestie van tijd..
Hmm. Het zal ook is niet in het oostblok met die louche zaakwaarnemersquote:Op donderdag 4 juni 2009 23:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Las ergens dat één van zijn zaakwaarnemers moeilijk doet. En die bezit zo'n 50% van de transferrechten.
Was te verwachten, zag Edson sowieso al niet erg al potentiële Ajacied.quote:
Wat een Duitser!quote:
Hoe flikken die zaakwaarnemers dat toch altijd? Waarom moet je er per se 1 hebben anyway? Laatste wat ik zou willen is een gast die mij gaat vertellen waar ik heen moet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Las ergens dat één van zijn zaakwaarnemers moeilijk doet. En die bezit zo'n 50% van de transferrechten.
Beetje genaai, voor Bayern heeft hij wel tijdquote:
Ja, ik snap dat ook nooit. Boussoufa heeft geen zaakwaarnemer, en van alle spelers in de Belgische competitie heeft hij het het beste voor elkaar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:55 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Hoe flikken die zaakwaarnemers dat toch altijd? Waarom moet je er per se 1 hebben anyway? Laatste wat ik zou willen is een gast die mij gaat vertellen waar ik heen moet.
Geboren Amsterdammer hequote:Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zo hoor ik het graag. Dat Ajax zijn smoelwerk maar weer terug mag krijgen. Dat ploegen bij voorbaat hopen om de nederlaag tegen Ajax zo klein mogelijk te houden zonder enige hoop op winst.
Boussoufa heeft ook nog geen transfer gemaakt. Denk dat het echt wel handig is als een speler het contract laat bekijken door iemand die er verstand van heeft. Een jurist of zaakwaarnemer. Daarnaast kan een zaakwaarnemer clubs tegen elkaar uitspelen om de beste deal eruit te slepen, financieel. Als je daar als speler in je eentje gaat zitten tegenover gehaaide zakenmannen, word je waarschijnlijk een oor aan genaaid op bepaalde punten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:12 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat ook nooit. Boussoufa heeft geen zaakwaarnemer, en van alle spelers in de Belgische competitie heeft hij het het beste voor elkaar.
tis crisistijd, ook binnen de voetbalwereld.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:12 schreef Fortitudo het volgende:
sunderland
benfica![]()
het is armoe troef bij amsterdam tournament
vroeger kwam man utd en juve nog, dat waren pas namen
Daarom zeg ik: miskoop Sulejmani. Pranjic komt niet naar Ajax. Wordt dus nooit wat met Mickey.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je als profvoetballer de steun van je maatje mist ben je niet geschikt voor de top. Iedereen weet hoe meedogenloos de voetbalwereld kan zijn.
Die is dan ook bagger!quote:
Ik wens Braafheid nog een plezierige carrière op de bank bij Louis.quote:Zaterdagmiddag dacht Ajax een afspraak te hebben met Edson Braafheid. Er lag een overeenkomst over het salaris en de duur van het contract. Een cynicus had kunnen zeggen, komen ze wéér met zo’n kabouter aanzetten. Maar schijn bedriegt ook hier.
Braafheid is misschien wel de beste linksback van de eredivisie. Eentje die kan verdedigen, maar vooral ook kan aanvallen. Van het soort waarvan iedere Europese topclub er eentje heeft of naarstig naar op zoek is.
Goeie backs zijn er heel weinig. En waar herken je een topelftal aan? Vooral aan de kwaliteit van de backs. Zonder harde flankverdedigers met ‘druk naar voren’ overwinter je niet eens in de Champions League. Daarom vinden de goudzoekers bij FC Twente het zo erg dat Braafheid voor een luttele twee miljoen euro te koop is. Het is een juweel in de dop. Iedereen kan dat zien en het staat te koop op www.marktplaats.nl voor een schijntje van de werkelijke waarde. De voetbalwereld duikt erop.
Maar Ajax was iedereen te snel af. En daarom gingen de Amsterdammers met een fijn gevoel de pinksterdagen in. Het bleef rustig, zelfs op dinsdag nog wachtte Ajax in volledige genoegzaamheid op de noodzakelijke handtekeningen. Het bleek de stilte waarin het Bayern München van Louis van Gaal een wig dreef in de deal tussen Ajax en Braafheid. In de hoofdstad geloven ze niet meer in Braafheids komst.
Achter de schermen valt daar wellicht het woord ‘ethiek’. Een mondelinge afspraak heeft immers ook rechtsgeldigheid. In de spotlights zal er echter niemand gaan klagen. Zeker Ajax niet. In het harde zakendoen aan de bovenkant van de transfermarkt is er geen keus tussen wel of niet meedoen. Je doet gewoon mee. Zo niet dan val je af. Ethiek is pas een gespreksonderwerp als het ‘transferwindow’ is dichtgeslagen.
Die zit Ajax gewoon dwars.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:06 schreef Wooldoor het volgende:
Begrijpelijk voor Braafheid die kan naar een club boven zijn stand en heeft het slim gespeeld. Maar raar van van Gaal want Bayern Munchen heeft en kan ook veel betere backs krijgen dan Braafheid.
Obradovic schijnt een enorm talent te zijn, maar wij hebben op dit moment geen talent maar ervaring nodig. Braafheid had daarom beter geweest imho.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:07 schreef lighted het volgende:
Waarom gelooft iedereen meer in Obradovic? Wat mij betreft heeft Braafheid zich meer bewezen, helemaal in de NL competitie, waar we voorlopig vooral zullen acteren. Wordt wat als Obradovic ook niet doorgaat, kan je weer ergens anders gaan zoeken.
de naam van zijn manager viel hier alquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:09 schreef TUFKAL het volgende:
De Defour discussie loopt weerWilhelmson al genoemd?
Jij hoort elke week een hoop dingen in de wandelgangen. Tief eens een keer op.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:47 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat Lahm de overstap naar Ajax zal maken indien Braafheid vertrekt naar Bayern.
Hoeveel hele wedstrijden heb jij van Obradovic gezien? Want geniale youtube filmpjes zijn er zelfs van Sjaak Polak.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Jij hoort elke week een hoop dingen in de wandelgangen. Tief eens een keer op.
Dan maar niet Braafheid. Tiefus Van Gaal. Is toch geen Bayern-materiaal, dat vind ik dan wel weer mooi
. Hij gaat zo ontiegelijk hard floppen met Bayern, hihi.
Nou snel naar Servie en Obradovic vastleggen. 7 miljoen voor neerleggen, maar dan heb je ook wat.
Nul, maar iedereen is lyrisch over hem. Daggla heeft 'm pasgeleden aan het werk gezien. En niet voor niets zit de halve top van Europa achter hem aan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoeveel hele wedstrijden heb jij van Obradovic gezien? Want geniale youtube filmpjes zijn er zelfs van Sjaak Polak.
Net of wij hetzelfde niveau hebben als Bayern? Wel realistisch blijven he..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Grappig dat mensen hier zeggen dat Braafheid het niveau van Bayern niet heeft. Wat had hij dan bij ons gemoeten?
Tussen Bayern en Ajax zit toch wel een groot niveau verschil hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Grappig dat mensen hier zeggen dat Braafheid het niveau van Bayern niet heeft. Wat had hij dan bij ons gemoeten?
Wij streven toch ook naar het hoogste? Of halen we weer meer middenmoot straks...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tussen Bayern en Ajax zit toch wel een groot niveau verschil hoor.
Maar dan nog steeds is het een uitspraak van je die nergens op slaat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wij streven toch ook naar het hoogste? Of halen we weer meer middenmoot straks...
Daar is ie weer!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoeveel hele wedstrijden heb jij van Obradovic gezien? Want geniale youtube filmpjes zijn er zelfs van Sjaak Polak.
Bayern streeft naar de Europese Top (CL). Ajax streeft naar het winnen van een kampioenschap in de Mickey Mouse competitie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wij streven toch ook naar het hoogste? Of halen we weer meer middenmoot straks...
Vind ik helemaal niet zo onzinnig. Er zijn genoeg spelers die te groot zijn voor een servet, maar te klein voor een tafellaken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind meer de uitspraken van hij heeft het niveau van Bayern niet belachelijk. Komt beetje jaloers over namelijk.
Van Twente naar een Europese topclub is nogal een grote stap,helemaal als je een van de beste backs van Europa voor je hebt staan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind meer de uitspraken van hij heeft het niveau van Bayern niet belachelijk. Komt beetje jaloers over namelijk.
Dat begrijp ik wel, maar het komt zo raar over als supporters zijnde.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Van Twente naar een Europese topclub is nogal een grote stap,helemaal als je een van de beste backs van Europa voor je hebt staan.
ik heb wel een 1m 20 cm grote schotel in mijn achtertuin. hiermee ontvang ik wel alle bosnische/servische zender.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:54 schreef fathank het volgende:
En hoeveel mensen in dit topic hebben die Obradovic meer dan 2 wedstrijden zien spelen...? Of hebben jullie thuis allemaal een schotel aan de muur en een abonnement op alle Oostblokzenders?
Ik vind vooral jouw uitspraak raar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar het komt zo raar over als supporters zijnde.
Sjaak Polak mag transfervrij weg uit Veendam en kan linksback spelen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Je moet wel met je beide benen op de grond blijven staan als supporter zijnde. We leven niet meer in 1995.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar het komt zo raar over als supporters zijnde.
Kan hij ook gelijk 3e keeper wordenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sjaak Polak mag transfervrij weg uit Veendam en kan linksback spelen.
We zijn toch ook in staat Suarez naar hier te halen? Of hadden jullie als hij toen naar Bayern was gegaan ook gezegd dat hij daar niet goed genoeg voor was?quote:
Is het een aanvallende of ingetogen back?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ik heb wel een 1m 20 cm grote schotel in mijn achtertuin. hiermee ontvang ik wel alle bosnische/servische zender.
obradovic is een goede speler maar de vraagprijs is echt overdreven hoog. hij heeft soms ook moeite in de servische competitie. komt passen te kort, wordt voorbij gelopen op sluwheid en mist body.
Suarez is een heel ander voorbeeld.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We zijn toch ook in staat Suarez naar hier te halen? Of hadden jullie als hij toen naar Bayern was gegaan ook gezegd dat hij daar niet goed genoeg voor was?
Het is uberhaupt de vraag of Suarez goed genoeg voor Bayern is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We zijn toch ook in staat Suarez naar hier te halen? Of hadden jullie als hij toen naar Bayern was gegaan ook gezegd dat hij daar niet goed genoeg voor was?
Schell is sowieso niet goed (groot) genoeg. Mac Intosh is ook niet onvervangbaar. Doorselecteren. Prima.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:36 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]Wel een lekkere leegloop bij Jong Ajax zo. Komt er lekker veel plaats voor talent uit de A1 i.c.m wat spelers die al bij Jong Ajax zaten.
Aanvallendequote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:47 schreef soppa het volgende:
[..]
Is het een aanvallende of ingetogen back?
So what hij heeft toch gelijk. Als ze me 3 miljoen netto per jhaar geven voor 3 jaar lang en je maakt kans om er toch in te komen doet iedereen het. En omdat ie donker is krijg je gelijk dit gehuilieeequote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:36 schreef navigator het volgende:
Toevallig dat het weer een gekleurde Nederlander is die zijn portemonnee boven sportieve successen plaatst.
Wat jij, BSB![]()
Want die gast gaat never nooit geen basisplaats bij Bayern afdwingen.
Bij Ajax pakt ie ook een miljoen per jaar en heeft een basisplaats en gaat op zeker mee naar het wk.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
So what hij heeft toch gelijk. Als ze me 3 miljoen netto per jhaar geven voor 3 jaar lang en je maakt kans om er toch in te komen doet iedereen het. En omdat ie donker is krijg je gelijk dit gehuilieee
Bayern betaalt ene veelvoud van wat Ajax hem te bieden heeft. Als jij een werkgever vindt die jou morgen 3 keer zoveel geeft dan verkas je ook hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:12 schreef navigator het volgende:
[..]
Bij Ajax pakt ie ook een miljoen per jaar en heeft een basisplaats en gaat op zeker mee naar het wk.
De enige zekerheid die hij nu heeft is een dikkere poeplap.
En ja, de donkere spelers kiezen eerder voor geld. Genoeg voorbeelden van.
Huilie.
Plus CL wat al vast staat (Of hij ook gaat spelen is een ander verhaal)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bayern betaalt ene veelvoud van wat Ajax hem te bieden heeft. Als jij een werkgever vindt die jou morgen 3 keer zoveel geeft dan verkas je ook hoor.
Jah hij maakt gewoon kans om te spelen. Dan kan je na ene jaar Bayern ook uitzwaaien hoor en met een zak vol geld naar een andere club gaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Plus CL wat al vast staat (Of hij ook gaat spelen is een ander verhaal)
Tuurlijk droom je daarvan maar je moet het financiele aspect niet vergeten. Over een jaar of 6-7 zit zijn voetbalcarriere erop en moet hij binnen zijn. En natuurlijk speelt hij graag een WK maar die kans heeft hij ook bij Bayern.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:20 schreef Nashje het volgende:
Dat is waar. Geld en CL, maar als dit een flopseizoen wordt van Edson, kan ie zwaaien naar het WK. Ik vind het een risico hoor. Als voetballer droom je toch van EK's en WK's?
Dat zijn toernooien waar je jezelf kan laten zien. Als dat lukt komen daarna vanzelf nog wel grote clubs.
Ja, maar ik verdien geen paar ton per jaar al.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bayern betaalt ene veelvoud van wat Ajax hem te bieden heeft. Als jij een werkgever vindt die jou morgen 3 keer zoveel geeft dan verkas je ook hoor.
Die kans is natuurlijk veel kleiner, met een Lahm voor je. Ik snap het best hoor. Iedere voetballer droomt van geld en een grote club. Edson heeft nu die kans en pakt 'm gewoon met beide handen aan. Logisch.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tuurlijk droom je daarvan maar je moet het financiele aspect niet vergeten. Over een jaar of 6-7 zit zijn voetbalcarriere erop en moet hij binnen zijn. En natuurlijk speelt hij graag een WK maar die kans heeft hij ook bij Bayern.
Dat is het jammere ja. Zeker voor een landje als Nederland. We hebben zo weinig te bieden. Milan kan Maldini heel z'n carriere behouden door bij elke contractverlenging met bakken geld te gaan smijten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:25 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat heel veel voetballers tegenwoordig alleen maar bezig zijn om zo snel mogelijk binnen te zijn.
quote:Evander Sno maakte in zijn eerste contractjaar bij Ajax nauwelijks indruk maar toch heeft de middenvelder zich in de belangstelling 'gespeeld' van Olympique Marseille. Een delegatie van de Zuid-Franse topclub zal in de loop van volgende week contact opnemen met de Amsterdammers. De 22-jarige Sno, die vorig jaar van Celtic werd overgenomen, heeft nog een contract tot en met de zomer van 2011. (La Provence)
http://www.laprovence.com(...)ur-d-Evander-Sno.phpquote:Mercat'OM : au tour d'Evander Sno...
C'est un secret de Polichinelle : l'OM est actuellement en quête d'un milieu de terrain à vocation défensive. Plusieurs noms circulent comme celui du Portugais Tiago, du Bordelais Diarra ou de l'Argentin Lucho Gonzalez. Dans son édition du jour, Le Parisien évoque un intérêt éventuel pour le Néerlandais Evander Sno (22 ans, 1,87, 89 kg), de l'Ajax Amsterdam.
quote:‘Nu ik er zit, wil ik er blijven’
NOORDWIJK - Grillig talent van FC Twente speelt zich in Oranje.
Eljero Elia zit als een kleine vorst aan tafel in Noordwijk, in het duurste hotel van Nederland, waar de nationale voetbalploeg al twintig jaar zijn uitvalsbasis heeft. Hij draagt een blinkende oorknop en glimt van oor tot oor.
Hij is trots. Het is hem gelukt. De vleugelspits van FC Twente – hij is nog steeds niet getransfereerd – zit bij de A-selectie van bondscoach Bert van Marwijk. In andere geledingen van de KNVB zagen ze niet in hem wat Van Marwijk nu in de 22-jarige Elia heeft ontdekt.
‘Ik paste niet in het plaatje. Ik heb er lang meegezeten. Ik heb nooit een eindronde gespeeld. In het begin zat ik wel bij onder 17. Onder 18 en onder 19 heb ik overgeslagen. Ook bij -20 lukte het niet. Met Jong Oranje was ik er twee keer niet bij. De Olympische Spelen gingen aan mijn neus voorbij.’
Het paste in het beeld dat van de belofte Elia bestond. Een talent dat de karakterstructuur miste om serieus genomen te worden. Bij Ajax, de club die voor de derde keer Elia tracht te verleiden tot een beladen terugkeer, werd hij, de C-junior, na twee jaar weggestuurd. ‘Elli’ is eroverheen, maar het heeft hem destijds een klap gegeven.
‘Ik kwam van ADO. Ze vonden dat ik stapje verder moest zijn in mijn ontwikkeling dan de jongens die van de amateurs kwamen. Dat constateerden ze niet. Ik moest weg. Iedereen reageerde van ‘uhh, moet Eljero weg?’ Hoe kan dat?’
‘Ja, het kon. We gaan niet met je door. Ik werd weggestuurd met Jeremain Lens en Nordin Amrabat. Bij Ajax probeerden ze van alles met mij. Ik speelde rechtshalf, rechtsback, centraal in de verdediging en op de 10. Ook nog linkshalf en als controlerende middenvelder. Ik was spits, maar ik heb bij Ajax overal gespeeld, behalve in de spits.
‘Hennie de Regt was de trainer die mij wegstuurde. Ik heb nooit een aanvaring gehad met hem. Hij was een perfecte trainer, maar hij zag het gewoon niet zitten in mij. Ik vind: je moet jongens de tijd geven hun ding te doen. Die kreeg ik toen niet.’
Bij ADO in Den Haag terugkeren deed pijn. ‘Ajax stond voor technisch voetbal. Daar houd ik van. En toen ging ik er zelf heen. Ik kreeg een Ajax-tas en mocht ik voor training eerder van school. Mooi, echt mooi. En toen stuurden ze me weg.
‘Ik ben vroeger altijd voor Ajax geweest. Tot je tegen Ajax speelt natuurlijk, zoals met Twente. Ajax is Amsterdamse bluf. De uitstraling is arrogant. Dat past bij mij. Buiten het veld ben ik normaal, maar in het veld ben ik een misselijk baksel. Ik doe er alles aan om het een speler moeilijk te maken. In het veld ben ik vervelend. Dat heb ik van de straat meegenomen.
‘Breuer, de back van Heerenveen, probeerde het in de bekerfinale. Na mijn goal zag ik hem instorten. Toen maakte ik hem stuk. Maar daarvoor was het van ‘hee jochie’. Dan kneep hij me in de zij of gaf me een klap tegen mijn achterhoofd. Na rust heb ik hem kapot gespeeld. Afmatten, dat heb ik van de straat.’
De ontwikkeling van de jonge Eljero – vrij naar de zanger Al Jarreau – bij ADO was er een van horten en stoten. Trainer Schoenmaker had zijn bedenkingen. Diens collega Rutten van FC Twente niet. Hij trok Elia in 2007 aan. ‘Bij ADO was het de ene keer basis, dan weer tribune. Bij Twente kreeg ik vanaf het eerste moment het vertrouwen. Rutten bracht me erg voorzichtig. Ze hebben me in alles geholpen. Ik heb leren rusten, leren doortrainen. Ik was de ruwe diamant die geslepen moest worden.
‘Rutten, Ten Hag, Eijkelkamp, Pahlplatz, zijn de mensen die mijn spel effectief hebben gemaakt. Ik weet nu ook ruimte voor mezelf te scheppen. Ik maak op aanraden van Pahlplatz altijd een vooractie. Ook Blaise N’Kufo is heel veel met me bezig. We hebben gewerkt aan een automatisme zoals de vroege voorzet. De tegenstander denkt dat ik een actie ga maken, maar ik ga naar binnen, heb oogcontact en geef de bal direct met rechts voor. Vanaf links. De spits hoeft de bal alleen maar te raken. Is niet te houden.’
Twente schaafde aan een speler die nu een klein vermogen waard is. De selectie voor Oranje werkt prijsopdrijvend. ‘Voor mij zijn alle opties nog open. Het hoeft niet per se een buitenlandse club te zijn. Het wordt een realistische stap, waarvan ik weet dat ik het niveau aankan.
‘Als ik bij Real Madrid zou kunnen tekenen, ga ik dat niet doen. Ik wil niet zoals Drenthe op de bank zitten. Ik moet spelen en in het plaatje blijven bij Van Marwijk. Het Nederlands elftal is belangrijk. Nu ik er bij zit, wil ik er bij blijven.
Ik zie Ajax hem nog wel halen eigenlijk, hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geeft aan dat die jongen verstandig is . Maar jammer genoeg onhaalbaar voor Ajax.
Wanneer begint de competitie nou eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:47 schreef kevin6188 het volgende:
Oefenduel tegen Bristol Rovers is bevestigd, 15 juli.
31 juli geloof ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:51 schreef Nashje het volgende:
Ik ben wel gecharmeerd van Elia. Laatste tijd wat minder, maar ik vind het echt een diamantje. Vond ik al toen Twente hem binnenhaalde.
[..]
Wanneer begint de competitie nou eigenlijk?
Die vrijdag het eerste duel. Ajax zal wel 1 of 2 augustus moeten.quote:
Niets geleerd van de transfer van Suljmani? Zomaar ff 10 miljoen neerleggen is niet zomaar iets.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Rumille het volgende:
10 miljoen voor Elia moet je misschien maar gewoon betalen. Het is een Nederlander, een vleugelspeler, talentvol en een perfecte vervanger voor volgend seizoen als Suarez weggaat. Ik zie weinig andere opties.
Nou ja, voor Huntelaar werd ook genoeg neergelegd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Niets geleerd van de transfer van Suljmani? Zomaar ff 10 miljoen neerleggen is niet zomaar iets.
Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef Rumille het volgende:
En voor Suarez betaalde je ook al meer dan 7 miljoen en dat heeft fantastisch uitgepakt.
Hoop het niet. 11,5 miljoen (als dat waar is) moet je altijd accepteren. Zeker voor zo'n speler. Partizan blij maken met 6 miljoen en gelijk Obradovic halen. Loopt trouwens ook een talentvolle linksback rond in de jeugd die er toch wel aan zit te komen. Iemand meer info over Shakison?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef Cavalier1 het volgende:
Gaat de transfer van Vermaelen nu weer in de ijskast?
Elia hebben wij zelf opgeleid hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?
Schijt de paus in het katholieke berenbos? duh...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?
Dat weten ze ook als Ajax Vermaelen niet verkoopt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef Nashje het volgende:
Als Ajax slim is leggen ze Elia vast voordat Vermaelen vertrekt. Anders weet Twente goed dat Ajax geld heeft, en daar gaan ze vast gebruik van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |