abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69731492
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:33 schreef Nashje het volgende:
Voetbalzone in vorm:
[..]

.
Helleluja verkopen die gast al is het maar voor niks
pi_69731538
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:33 schreef Nashje het volgende:
Voetbalzone in vorm:
[..]

.
Wie gelooft dat nou.
pi_69731597
quote:
Mercat'OM : au tour d'Evander Sno...

C'est un secret de Polichinelle : l'OM est actuellement en quête d'un milieu de terrain à vocation défensive. Plusieurs noms circulent comme celui du Portugais Tiago, du Bordelais Diarra ou de l'Argentin Lucho Gonzalez. Dans son édition du jour, Le Parisien évoque un intérêt éventuel pour le Néerlandais Evander Sno (22 ans, 1,87, 89 kg), de l'Ajax Amsterdam.
http://www.laprovence.com(...)ur-d-Evander-Sno.php

Hier het officiele bericht.
pi_69731605
quote:
‘Nu ik er zit, wil ik er blijven’

NOORDWIJK - Grillig talent van FC Twente speelt zich in Oranje.

Eljero Elia zit als een kleine vorst aan tafel in Noordwijk, in het duurste hotel van Nederland, waar de nationale voetbalploeg al twintig jaar zijn uitvalsbasis heeft. Hij draagt een blinkende oorknop en glimt van oor tot oor.

Hij is trots. Het is hem gelukt. De vleugelspits van FC Twente – hij is nog steeds niet getransfereerd – zit bij de A-selectie van bondscoach Bert van Marwijk. In andere geledingen van de KNVB zagen ze niet in hem wat Van Marwijk nu in de 22-jarige Elia heeft ontdekt.

‘Ik paste niet in het plaatje. Ik heb er lang meegezeten. Ik heb nooit een eindronde gespeeld. In het begin zat ik wel bij onder 17. Onder 18 en onder 19 heb ik overgeslagen. Ook bij -20 lukte het niet. Met Jong Oranje was ik er twee keer niet bij. De Olympische Spelen gingen aan mijn neus voorbij.’

Het paste in het beeld dat van de belofte Elia bestond. Een talent dat de karakterstructuur miste om serieus genomen te worden. Bij Ajax, de club die voor de derde keer Elia tracht te verleiden tot een beladen terugkeer, werd hij, de C-junior, na twee jaar weggestuurd. ‘Elli’ is eroverheen, maar het heeft hem destijds een klap gegeven.

‘Ik kwam van ADO. Ze vonden dat ik stapje verder moest zijn in mijn ontwikkeling dan de jongens die van de amateurs kwamen. Dat constateerden ze niet. Ik moest weg. Iedereen reageerde van ‘uhh, moet Eljero weg?’ Hoe kan dat?’

‘Ja, het kon. We gaan niet met je door. Ik werd weggestuurd met Jeremain Lens en Nordin Amrabat. Bij Ajax probeerden ze van alles met mij. Ik speelde rechtshalf, rechtsback, centraal in de verdediging en op de 10. Ook nog linkshalf en als controlerende middenvelder. Ik was spits, maar ik heb bij Ajax overal gespeeld, behalve in de spits.

‘Hennie de Regt was de trainer die mij wegstuurde. Ik heb nooit een aanvaring gehad met hem. Hij was een perfecte trainer, maar hij zag het gewoon niet zitten in mij. Ik vind: je moet jongens de tijd geven hun ding te doen. Die kreeg ik toen niet.’

Bij ADO in Den Haag terugkeren deed pijn. ‘Ajax stond voor technisch voetbal. Daar houd ik van. En toen ging ik er zelf heen. Ik kreeg een Ajax-tas en mocht ik voor training eerder van school. Mooi, echt mooi. En toen stuurden ze me weg.

‘Ik ben vroeger altijd voor Ajax geweest. Tot je tegen Ajax speelt natuurlijk, zoals met Twente. Ajax is Amsterdamse bluf. De uitstraling is arrogant. Dat past bij mij. Buiten het veld ben ik normaal, maar in het veld ben ik een misselijk baksel. Ik doe er alles aan om het een speler moeilijk te maken. In het veld ben ik vervelend. Dat heb ik van de straat meegenomen.

‘Breuer, de back van Heerenveen, probeerde het in de bekerfinale. Na mijn goal zag ik hem instorten. Toen maakte ik hem stuk. Maar daarvoor was het van ‘hee jochie’. Dan kneep hij me in de zij of gaf me een klap tegen mijn achterhoofd. Na rust heb ik hem kapot gespeeld. Afmatten, dat heb ik van de straat.’

De ontwikkeling van de jonge Eljero – vrij naar de zanger Al Jarreau – bij ADO was er een van horten en stoten. Trainer Schoenmaker had zijn bedenkingen. Diens collega Rutten van FC Twente niet. Hij trok Elia in 2007 aan. ‘Bij ADO was het de ene keer basis, dan weer tribune. Bij Twente kreeg ik vanaf het eerste moment het vertrouwen. Rutten bracht me erg voorzichtig. Ze hebben me in alles geholpen. Ik heb leren rusten, leren doortrainen. Ik was de ruwe diamant die geslepen moest worden.

‘Rutten, Ten Hag, Eijkelkamp, Pahlplatz, zijn de mensen die mijn spel effectief hebben gemaakt. Ik weet nu ook ruimte voor mezelf te scheppen. Ik maak op aanraden van Pahlplatz altijd een vooractie. Ook Blaise N’Kufo is heel veel met me bezig. We hebben gewerkt aan een automatisme zoals de vroege voorzet. De tegenstander denkt dat ik een actie ga maken, maar ik ga naar binnen, heb oogcontact en geef de bal direct met rechts voor. Vanaf links. De spits hoeft de bal alleen maar te raken. Is niet te houden.’

Twente schaafde aan een speler die nu een klein vermogen waard is. De selectie voor Oranje werkt prijsopdrijvend. ‘Voor mij zijn alle opties nog open. Het hoeft niet per se een buitenlandse club te zijn. Het wordt een realistische stap, waarvan ik weet dat ik het niveau aankan.

‘Als ik bij Real Madrid zou kunnen tekenen, ga ik dat niet doen. Ik wil niet zoals Drenthe op de bank zitten. Ik moet spelen en in het plaatje blijven bij Van Marwijk. Het Nederlands elftal is belangrijk. Nu ik er bij zit, wil ik er bij blijven.
pi_69731774
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:38 schreef Nashje het volgende:

[..]

Wel grappig stukje.
pi_69731873
Oefenduel tegen Bristol Rovers is bevestigd, 15 juli.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_69731962
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:44 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Wel grappig stukje.
Geeft aan dat die jongen verstandig is . Maar jammer genoeg onhaalbaar voor Ajax.
pi_69731976
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geeft aan dat die jongen verstandig is . Maar jammer genoeg onhaalbaar voor Ajax.
Ik zie Ajax hem nog wel halen eigenlijk, hoor.
pi_69731996
Ik ben wel gecharmeerd van Elia. Laatste tijd wat minder, maar ik vind het echt een diamantje. Vond ik al toen Twente hem binnenhaalde.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:47 schreef kevin6188 het volgende:
Oefenduel tegen Bristol Rovers is bevestigd, 15 juli.
Wanneer begint de competitie nou eigenlijk?
pi_69732069
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:51 schreef Nashje het volgende:
Ik ben wel gecharmeerd van Elia. Laatste tijd wat minder, maar ik vind het echt een diamantje. Vond ik al toen Twente hem binnenhaalde.
[..]

Wanneer begint de competitie nou eigenlijk?
31 juli geloof ik.
pi_69732151
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:53 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

31 juli geloof ik.
Die vrijdag het eerste duel. Ajax zal wel 1 of 2 augustus moeten.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_69732183
10 miljoen voor Elia moet je misschien maar gewoon betalen. Het is een Nederlander, een vleugelspeler, talentvol en een perfecte vervanger voor volgend seizoen als Suarez weggaat. Ik zie weinig andere opties.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:59:10 #288
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69732220
Gaat de transfer van Vermaelen nu weer in de ijskast?
pi_69732319
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Rumille het volgende:
10 miljoen voor Elia moet je misschien maar gewoon betalen. Het is een Nederlander, een vleugelspeler, talentvol en een perfecte vervanger voor volgend seizoen als Suarez weggaat. Ik zie weinig andere opties.
Niets geleerd van de transfer van Suljmani? Zomaar ff 10 miljoen neerleggen is niet zomaar iets.
pi_69732340
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Niets geleerd van de transfer van Suljmani? Zomaar ff 10 miljoen neerleggen is niet zomaar iets.
Nou ja, voor Huntelaar werd ook genoeg neergelegd.
Het kan 2 kanten op gaan.
pi_69732432
En voor Suarez betaalde je ook al meer dan 7 miljoen en dat heeft fantastisch uitgepakt.
pi_69732443
Als Ajax slim is leggen ze Elia vast voordat Vermaelen vertrekt. Anders weet Twente goed dat Ajax geld heeft, en daar gaan ze vast gebruik van maken.
pi_69732497
De eventuele 10 miljoen voor Vermaelen, is die vrij te besteden?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_69732503
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef Rumille het volgende:
En voor Suarez betaalde je ook al meer dan 7 miljoen en dat heeft fantastisch uitgepakt.
Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?
pi_69732520
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:59 schreef Cavalier1 het volgende:
Gaat de transfer van Vermaelen nu weer in de ijskast?
Hoop het niet. 11,5 miljoen (als dat waar is) moet je altijd accepteren. Zeker voor zo'n speler. Partizan blij maken met 6 miljoen en gelijk Obradovic halen. Loopt trouwens ook een talentvolle linksback rond in de jeugd die er toch wel aan zit te komen. Iemand meer info over Shakison?
pi_69732548
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Is het niet veel makkelijker om spelers zelf op te leiden ipv elk seizoen miljoenen neer te tellen voor spelers die opgeleid worden door Groningen, Twente en Heerenveen?
Elia hebben wij zelf opgeleid hoor .
pi_69732563
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Schijt de paus in het katholieke berenbos? duh...
In Southern Sun
pi_69732565
ajax wil nu ineens meer geld zien voor vermaelen. las het op soccernews. weet niet hoe betrouwbaar dat is maar vreemd dat je een bod hebt van 10miljoen of 12 en dan nog meer eisen.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69732568
Eljero is naar eigen zeggen een misselijk baksel
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_69732612
ja wat is dat eigenlijk, een misselijk baksel .
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')