Ouders van dat soort kinderen zijn vaak zelf 'tuig'quote:Op maandag 1 juni 2009 15:39 schreef Antaresje het volgende:
Dan pak je zo'n kereltje bij de hand en ga je samen z'n ouders opzoeken. Het kereltje zal waarschijnlijk hard genoeg schrikken van zo'n actie dat ie zonder tegenstribbelen vertelt waar z'n ouders zijn. Of hij gaat zo hard schreeuwen dat z'n ouders vanzelf komen kijken wat er aan de hand is.
Juist, dat. Ze vooral laten schrikken, hoeft niet eens geweld aan te pas te komen. Als ze maar denken "wow, wtf, mamaaaaaaaa!!"quote:Op maandag 1 juni 2009 15:36 schreef HeldenHart het volgende:
Ik zou zeggen een flinke tik met de vlakke hand tegen de wang.
Richt je geen echte schade mee aan, maar komt wel lekker aan + lekkere schrikreactie.
Ja en? Moet je dan maar een 8 jarig kind een klap geven omdat je te schijterig bent om iets tegen z'n ouders te zeggen? Als je bang bent voor z'n ouders, doe dan niks of kies een andere route en accepteer dat je een angsthaas bent.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:40 schreef D. het volgende:
[..]
Ouders van dat soort kinderen zijn vaak zelf 'tuig'
Dat kind is vervelend, dus dat kind hoort straf te krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:45 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Ja en? Moet je dan maar een 8 jarig kind een klap geven omdat je te schijterig bent om iets tegen z'n ouders te zeggen? Als je bang bent voor z'n ouders, doe dan niks of kies een andere route en accepteer dat je een angsthaas bent.
quote:Op maandag 1 juni 2009 15:50 schreef Pikhoofd het volgende:
GauloisesB, alsof hij het verband tussen die twee dingen ziet. Hij denkt gewoon "wat een gestoorde mensen zijn er op de weg. Kut hollanders, ik ga radicaliseren".
quote:Op maandag 1 juni 2009 15:47 schreef GauloisesB. het volgende:
Om nog ff terug te komen op dat laten schrikken:
Van de week ergerde ik me de tyfus aan een stuk kansloos Turks tuig. Jaar of 11. Het is toch algemeen bekend dat je bij een zebrapad alleen voor voetgangers hoeft te stoppen. Mensen OP een fiets moeten gewoon wachten tot er geen auto meer komt.
Turkse jochie dacht daar anders over. Ik rij gewoon door, op het allerlaatste moment ging ie vol in de ankers. Verstandig van 'm.
10 minuten later kom ik 'm weer tegen. De weg is 1 geheel, maar 2 rijrichtingen. Hij reed in tegengestelde richting, en 't was redelijk rustig. Dus ik stuur de auto steeds een beetje meer naar links bij. Als ik het jochie nader stuur ik extra scherp zijn richting op en geef wat loos gas (auto in zn vrij).
Ruim op tijd stuur je natuurlijk weer terug, maar hij schrikt wel.
Resultaat: niemand gewond, geen geweld gebruikt. Effect: jochie schrikt zich de pleuris en stopt voortaan gewoon voor een zebrapad. Hoop ik.
dit. GauloisesB je bent echt een randdebiel.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
sorry, maar dit vind ik echt te triest voor woorden
heb je wel eens in de stad (of überhaupt een stukje) gefietst? hoe ongelooflijk lastig het is om in te schatten of iemand stopt voor een zebra of niet? je moet op een beetje stukje fietsen toch al snel zo'n 10 keer oversteken, moet je dan elke keer maar afwachten of een auto stopt of niet?
Als dit mij was overkomen, was gegarandeerd je rechtervoorlicht aan diggelen. Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van mensen die hun auto gebruiken om andere mensen te laten schrikken. Dat kan heel vervelend aflopen.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:
Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
Dat heeft niks met klikken te maken, maar met de verantwoordelijkheid neerleggen waar ze hoort. Als je dat niet wilt, kunt of durft, moet je verder niet klagen.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:50 schreef D. het volgende:
[..]
Dat kind is vervelend, dus dat kind hoort straf te krijgen.
Bij de ouders 'klikken' is zinloos, die lachen je gewoon uit. Angsthaas zijn heeft er niets mee te maken.
quote:Op maandag 1 juni 2009 15:58 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat heeft niks met klikken te maken, maar met de verantwoordelijkheid neerleggen waar ze hoort. Als je dat niet wilt, kunt of durft, moet je verder niet klagen.
Al die helden die 8 jarige jongetjes durven te slaan, klem te rijden of anderszins de stuipen op lijf durven te jagen maar vervolgens zeven kleuren stront schijten als ze een volwassen gesprek aan moeten gaan met de ouders
Ik durf te zeggen dat ik echt heel veel rekening houd met fietsers in het verkeer. Maar een jochie van 11, duidelijk een type is dat de hele dag op straat hangt, dat met een slakkengangetje over het voetpad rijdt, kan al ver van tevoren zien dat ik nader en geen gas terugneem.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
heb je wel eens in de stad (of überhaupt een stukje) gefietst? hoe ongelooflijk lastig het is om in te schatten of iemand stopt voor een zebra of niet? je moet op een beetje stukje fietsen toch al snel zo'n 10 keer oversteken, moet je dan elke keer maar afwachten of een auto stopt of niet?
Als dit mij was overkomen, was gegarandeerd je rechtervoorlicht aan diggelen. Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
http://www.ad.nl/groeneha(...)der_aangehouden.htmlquote:Op maandag 1 juni 2009 15:58 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat heeft niks met klikken te maken, maar met de verantwoordelijkheid neerleggen waar ze hoort. Als je dat niet wilt, kunt of durft, moet je verder niet klagen.
Al die helden die 8 jarige jongetjes durven te slaan, klem te rijden of anderszins de stuipen op lijf durven te jagen maar vervolgens zeven kleuren stront schijten als ze een volwassen gesprek aan moeten gaan met de ouders
Lezen is moeilijk he?quote:Op maandag 1 juni 2009 15:58 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Jij bepaalt die straf niet.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:50 schreef D. het volgende:
[..]
Dat kind is vervelend, dus dat kind hoort straf te krijgen.
Bij de ouders 'klikken' is zinloos, die lachen je gewoon uit. Angsthaas zijn heeft er niets mee te maken.
Ik neem aan dat men na een lijflijke straf niet meer aan de deur komtquote:Op maandag 1 juni 2009 16:02 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Jij bepaalt die straf niet.
Als iemand met een serieuze klacht over mijn kinderen hier aan de deur zou staan zou ik diegene bedanken en met gepaste straf proberen te voorkomen dat iets dergelijks weer zou gebeuren.
Als mijn kind door een andere volwassene lijfelijk gestraft zou zijn en diegene zou aan mijn deur komen dan kon ik nog wel es heel raar uit de bocht vliegen. Uit soort van schrikreactie een schop op klap geven is dan ook weer heel anders dan doelgericht afstraffen... Dat pik ik nl niet.
quote:Op maandag 1 juni 2009 16:02 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Als iemand met een serieuze klacht over mijn kinderen hier aan de deur zou staan zou ik diegene bedanken en met gepaste straf proberen te voorkomen dat iets dergelijks weer zou gebeuren.
Als mijn kind door een andere volwassene lijfelijk gestraft zou zijn en diegene zou aan mijn deur komen dan kon ik nog wel es heel raar uit de bocht vliegen. Uit soort van schrikreactie een schop op klap geven is dan ook weer heel anders dan doelgericht afstraffen... Dat pik ik nl niet.
Als ik kinderen zou hebben zouden die geen middelvingers opsteken naar volwassenen. Zouden ze dat wel doen zou ik er niet vreemd van opkijken als een volwassene daar op dat moment gepast correctief op reageert.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:02 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Op het moment dat een kind zo reageert naar een volwassene, doet ie dat natuurlijk alleen als papa en mama er niet bij zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:02 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral voor die mensen als ze het lef hebben om te stoppen. Nog vóór ze de deur open hebben sta ik ernaast, komt zijn kop boven het portier uit ram ik met mijn volle gewicht deze weer dicht. En dan nog een paar flinke schoppen na.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van mensen die hun auto gebruiken om andere mensen te laten schrikken. Dat kan heel vervelend aflopen.
wat is het verhaal achter dit?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:10 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral voor die mensen als ze het lef hebben om te stoppen. Nog vóór ze de deur open hebben sta ik ernaast, komt zijn kop boven het portier uit ram ik met mijn volle gewicht deze weer dicht. En dan nog een paar flinke schoppen na.
En nee, geen grote bek maar uit ervaring weet ik dat dat het beste werkt (waar ik woon dan iig)
Jij bent niet helemaal lekkerquote:Op maandag 1 juni 2009 16:10 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral voor die mensen als ze het lef hebben om te stoppen. Nog vóór ze de deur open hebben sta ik ernaast, komt zijn kop boven het portier uit ram ik met mijn volle gewicht deze weer dicht. En dan nog een paar flinke schoppen na.
En nee, geen grote bek maar uit ervaring weet ik dat dat het beste werkt (waar ik woon dan iig)
Dat werkte vroeger bij mij ook welquote:Op maandag 1 juni 2009 16:10 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Op het moment dat een kind zo reageert naar een volwassene, doet ie dat natuurlijk alleen als papa en mama er niet bij zijn.
Ik denk dat het wel goed zou zijn dat, als diegene aan de deur komt, je gaat praten met diegene en je kind erbij. En laat het kind maar het woord doen.
Dan krijgt het kind het idee dat ie op het matje geroepen wordt en zijn stupide gedrag moet verantwoorden. En hij/zij moet verplicht de confrontatie aan met de volwassene, maar dit keer in een heel andere setting (eigen huis, waar ouders bij zijn, etc.).
Kan dat niet effectief zijn?
Ik gok een IQ van 73quote:Op maandag 1 juni 2009 16:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wat is het verhaal achter dit?
quote:Op maandag 1 juni 2009 16:10 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Op het moment dat een kind zo reageert naar een volwassene, doet ie dat natuurlijk alleen als papa en mama er niet bij zijn.
Ik denk dat het wel goed zou zijn dat, als diegene aan de deur komt, je gaat praten met diegene en je kind erbij. En laat het kind maar het woord doen.
Dan krijgt het kind het idee dat ie op het matje geroepen wordt en zijn stupide gedrag moet verantwoorden. En hij/zij moet verplicht de confrontatie aan met de volwassene, maar dit keer in een heel andere setting (eigen huis, waar ouders bij zijn, etc.).
Kan dat niet effectief zijn?
Die verborgen tvpquote:Op maandag 1 juni 2009 16:18 schreef delano.888 het volgende:
Ah, nuttig, laatst vond een groepje met water spelende kinderen het heel grappig om de tuinslang even op mij te richten, ik wou bijna iets doen maar wist ook niet wat...
Om als voorbeeld maar even de mogelijkheid van verkeerde vriendjes op te rakelen. Mijn zeer verlegen 6-jarige heeft dus een "vriendje" dat met stenen naar auto's en met glas naar mensen gooit, om maar es een paar highlights op te sommen. Je gaat dus echt door de grond als je hoort dat je kind daar bij stond en meneer heeft daarvoor flink straf gekregen. Inmiddels zijn we zover dat hij zelf weggaat als dat jong m aanspoort tot dingen die niet mogen. De laatste keer heeft het rotzakje mijn zoontje toen een paar klappen verkocht, hij was immers niet meer nuttig als mededader en de vriendschap lijkt nu over en dat blijft wmb ook zo.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Mensen die denken dat hun kind heilig is en niks uitvreet![]()
Ik probeer onze knul echt wel normen en waarden mee te geven maar ik weet dat sommige kinderen ver gaan met hun grenzen verkennen. Ik ga er niet bij voorbaat van uit dat de onze dat heus niet gaat doen iig.
Grenzen verkennen hoort er bij. Een kind wat ongestraft wegkomt met wangedrag leert niet waar de grens ligt.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Mensen die denken dat hun kind heilig is en niks uitvreet![]()
Ik probeer onze knul echt wel normen en waarden mee te geven maar ik weet dat sommige kinderen ver gaan met hun grenzen verkennen. Ik ga er niet bij voorbaat van uit dat de onze dat heus niet gaat doen iig.
De kinderen hier in de buurt zijn zo bijdehand dat ze moord en brand schreeuwen als je ze aan de arm mee wil nemen. "Help! Die pedo wil me verkrachten."quote:Op maandag 1 juni 2009 18:44 schreef FoXje het volgende:
Als je met zo'n kind naar de ouders gaat, slaat die vader (of moeder) je wel inelkaar.
Daarom lijkt het me ook onverstandig om het recht in eigen handen te nemen en zelf zo'n kind te gaan straffen. Als ze zo bijdehand zijn dan zijn ze ook wel zo bijdehand om het verhaal te verdraaien en het als mishandeling aan hun ouders te verkopen. Als die dan vervolgens voor de deur staan bij je ben je verder van huis lijkt me.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De kinderen hier in de buurt zijn zo bijdehand dat ze moord en brand schreeuwen als je ze aan de arm mee wil nemen. "Help! Die pedo wil me verkrachten."
Dat ligt er aan. Ik laat me niet schoppen door een kind. Kom nou!quote:Op maandag 1 juni 2009 18:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Daarom lijkt het me ook onverstandig om het recht in eigen handen te nemen en zelf zo'n kind te gaan straffen. Als ze zo bijdehand zijn dan zijn ze ook wel zo bijdehand om het verhaal te verdraaien en het als mishandeling aan hun ouders te verkopen. Als die dan vervolgens voor de deur staan bij je ben je verder van huis lijkt me.
In principe vind ik het de plaats van de ouders om te gaan straffen. Zijn die niet in de buurt dan kun je er natuurlijk best iets van zeggen maar andermans kind gaan slaan gaat imho te ver.
Tussen slaan en tikken zit wmb wel een verschil. Slaan van kinderen zou ik me nooit toe verlagen, dat is nergens goed voor.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Daarom lijkt het me ook onverstandig om het recht in eigen handen te nemen en zelf zo'n kind te gaan straffen. Als ze zo bijdehand zijn dan zijn ze ook wel zo bijdehand om het verhaal te verdraaien en het als mishandeling aan hun ouders te verkopen. Als die dan vervolgens voor de deur staan bij je ben je verder van huis lijkt me.
In principe vind ik het de plaats van de ouders om te gaan straffen. Zijn die niet in de buurt dan kun je er natuurlijk best iets van zeggen maar andermans kind gaan slaan gaat imho te ver.
Goeie nuancering inderdaadquote:Op maandag 1 juni 2009 18:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tussen slaan en tikken zit wmb wel een verschil. Slaan van kinderen zou ik me nooit toe verlagen, dat is nergens goed voor.
Beiden zijn imho niet geoorloofd als het om het kind van een ander gaat.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tussen slaan en tikken zit wmb wel een verschil. Slaan van kinderen zou ik me nooit toe verlagen, dat is nergens goed voor.
Slaan vind ik bij je eigen kind ook niet kunnen hoorquote:Op maandag 1 juni 2009 19:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Beiden zijn imho niet geoorloofd als het om het kind van een ander gaat.
Maar goed, das duidelijk persoonlijk want zo te lezen lopen de meningen daar ver over uiteen.
Dat staat buiten kijf wat mij betreft, maar das niet de discussie hier.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Slaan vind ik bij je eigen kind ook niet kunnen hoor![]()
Ik hoop dat het knulletje dat van mij een tikkie heeft gehad z'n lesje geleerd heeft, er zijn ook vervelender gevolgen denkbaar zoals dat jongetje dat jaren terug in Rotterdam doodgeschoten werd toen hij met sneeuwballen langsrijdende auto's bekogelde
Dat is hier de discussie niet, ik vind het not done om het kind van een ander een tik te verkopen of zelfs te slaan. Die keus vind ik aan de ouder. Wat je daar verder van vindt moet ieder voor zich weten. en een disclaimer, ik ben zelf absoluut geen voorstander van tikken.quote:
Ik was even benieuwd naar meningen.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat is hier de discussie niet, ik vind het not done om het kind van een ander een tik te verkopen of zelfs te slaan. Die keus vind ik aan de ouder. Wat je daar verder van vindt moet ieder voor zich weten. en een disclaimer, ik ben zelf absoluut geen voorstander van tikken.
Wel vreemd dat je hier zo op reageert terwijl je wel lijkt te vinden dat je het recht hebt om het kind van een ander een tik te geven.
Eensch.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Bij een heterdaadje om het schrikeffect een draai om de oren.
Ik vind het not done dat een kind van 6 jaar mij uitdaagt, z'n middelvinger opsteekt me daarbij secondenlang aankijkt en me uitscheldt. In Amsterdam-Oost kan je dat als kind 's avonds alleen op straat zwaar opbreken, een dergelijke instelling zal 'm in ieder geval niet ver brengen.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat is hier de discussie niet, ik vind het not done om het kind van een ander een tik te verkopen of zelfs te slaan.
"Het schrikeffect" is ook het excuus van de meeste ouders die hun kind een tik verkopen.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Bij een heterdaadje om het schrikeffect een draai om de oren.
Zou je een volwassene die zich op een dergelijke manier missdraagt tov jou ook een tik geven?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het not done dat een kind van 6 jaar mij uitdaagt, z'n middelvinger opsteekt me daarbij secondenlang aankijkt en me uitscheldt. In Amsterdam-Oost kan je dat als kind 's avonds alleen op straat zwaar opbreken, een dergelijke instelling zal 'm in ieder geval niet ver brengen.
Ik persoonlijk wel ja.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zou je een volwassene die zich op een dergelijke manier missdraagt tov jou ook een tik geven?
Ik zou 'm wel even laten schrikken, dat-ie er later nog wel eens over nadenkt.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zou je een volwassene die zich op een dergelijke manier missdraagt tov jou ook een tik geven?
Ik help je het hopen, wat een voorbeeld zou je voor je kind zijnquote:Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Moonah het volgende:
[
Ik ben een zeer vredelievend persoon, maar eerlijk gezegd, als ik zou zien dat iemand mijn kind een klap zou geven... Ik weet niet of ik mijn oerinstincten dan in bedwang zou kunnen houden.
Hij zou wrs ook de reden zijn dat ik me zal inhouden.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik help je het hopen, wat een voorbeeld zou je voor je kind zijn
Op zebrapaden hebben voetgangers voorrang. Fietsers horen op een fietspad thuis, niet op een voetgangersoversteekplaats.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ik zou doen, je hebt netjes van andermans kind af te blijven... Als mijn dochter iets uitvreet dat niet in de haak is, dan kun je bij mij verhaal komen halen. Ik bepaal vervolgens wat de gevolgen zijn van haar actie, niet jij...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Kan wezen. Het staat de ouders geheel vrij een vervolgactie op touw te zetten.
Ik sla geen kinderen, en geen vrouwen, maar terugslaan moet kunnenquote:Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Moonah het volgende:
Ik ben een zeer vredelievend persoon, maar eerlijk gezegd, als ik zou zien dat iemand mijn kind een klap zou geven... Ik weet niet of ik mijn oerinstincten dan in bedwang zou kunnen houden.
En hoe lang blijf jij het handje van je kindje vasthouden? Tot de politie aan de deur staat?quote:Op maandag 1 juni 2009 20:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ik zou doen, je hebt netjes van andermans kind af te blijven... Als mijn dochter iets uitvreet dat niet in de haak is, dan kun je bij mij verhaal komen halen. Ik bepaal vervolgens wat de gevolgen zijn van haar actie, niet jij...
Ligt er een beetje aan wat het is hoor, maar iemand noemde het voorbeeld 'spontaan schoppen'. Nou, als een volwassene mij spontaan begint te schoppen, schop ik wel terug ja. Bij een kind ligt het aan de leeftijd. Een puber waarschijnlijk wel, een klein kind zou ik idd bij z'n ouders deponeren met een niet al te vriendelijke mededeling.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als jouw kind zes straten verder loopt te spelen, iets uitvreet en hard wegrent, hoe weet ik dan dat het jouw kind is of waar jij woont? Niet dat ik vind dat je dan een kind maar moet slaan hoor, maar zelf aanspreken of bijv. een kind zelf de gemaakte rommel op laten ruimen vind ik echt niet gek.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ik zou doen, je hebt netjes van andermans kind af te blijven... Als mijn dochter iets uitvreet dat niet in de haak is, dan kun je bij mij verhaal komen halen. Ik bepaal vervolgens wat de gevolgen zijn van haar actie, niet jij...
Ik voed mijn kind op, als ze iets uitvreet wat niet hoort, kan ze ook de consequenties verwachten. Maar ieder ander mag zijn handjes netjes thuishouden. En kan erop rekenen dat de politie bij hem/haar voor de deur staat als de handjes te los zatenquote:Op maandag 1 juni 2009 20:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En hoe lang blijf jij het handje van je kindje vasthouden? Tot de politie aan de deur staat?
Mij hoor je niet over aanspreken, da's prima... En als ze rommel gemaakt heeft, hoort ze dat op te ruimen. Komen klagen bij mij dat jij er iets van gezegd hebt, resulteert hier in de opdracht het als de sodemieter op te gaan ruimen en aan jou excuses te maken. Maar je blijft fijn van mijn kind af, ik sla niet en een ander al helemaal niet...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:11 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als jouw kind zes straten verder loopt te spelen, iets uitvreet en hard wegrent, hoe weet ik dan dat het jouw kind is of waar jij woont? Niet dat ik vind dat je dan een kind maar moet slaan hoor, maar zelf aanspreken of bijv. een kind zelf de gemaakte rommel op laten ruimen vind ik echt niet gek.
Geloof me, dat knulletje wat ik een tikkie gaf heeft dat thuis echt niet verteld, die wist donders goed dat-ie fout zat. Ik weet dat zelfs zeker, ik weet inmiddels waar de familie woont en ik parkeer meer dan eens mijn (vrij opvallende) auto pontificaal bij hun voor de deur.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik voed mijn kind op, als ze iets uitvreet wat niet hoort, kan ze ook de consequenties verwachten. Maar ieder ander mag zijn handjes netjes thuishouden. En kan erop rekenen dat de politie bij hem/haar voor de deur staat als de handjes te los zaten
Als je inderdaad goed bezig bent wel, dan kan je het met woorden en een intimiderende houding zodat het kind ontzag voor je heeftquote:Op maandag 1 juni 2009 20:34 schreef Sjeen het volgende:
Je klinkt alsof je er trots op bent...
Echt, ik ben van mening dat een kind zich te gedragen heeft, maar dat kun je op andere manieren bereiken dan met fysieke actie...
Ik hoop het beoogde effect behaald te hebben. Het knulletje is het niet vergeten iig.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:34 schreef Sjeen het volgende:
Je klinkt alsof je er trots op bent...
Ja vast:"Jongetje? Zou je hier even willen blijven staan terwijl ik op zoek ben naar een parkeerplaats. Gaan we daarna fijn even samen naar je vader om hem te vertellen hoe jij je gedraagt op straat"quote:Echt, ik ben van mening dat een kind zich te gedragen heeft, maar dat kun je op andere manieren bereiken dan met fysieke actie...
quote:Op maandag 1 juni 2009 20:38 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Als je inderdaad goed bezig bent wel, dan kan je het met woorden en een intimiderende houding zodat het kind ontzag voor je heeft
Dus volgens jou is een lel geven het enige dat dan werkt? Het spijt me hoor, maar daar ben ik het niet mee eens... En ik zou het ook erg prettig vinden om het te weten als mijn dochter zou schelden, want zo heb ik haar niet opgevoed en dat gedrag wordt dus ook niet geaccepteerd hier.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik hoop het beoogde effect behaald te hebben. Het knulletje is het niet vergeten iig.
[..]
Ja vast:"Jongetje? Zou je hier even willen blijven staan terwijl ik op zoek ben naar een parkeerplaats. Gaan we daarna fijn even samen naar je vader om hem te vertellen hoe jij je gedraagt op straat"
Ik moet je eerlijk zeggen dat als een 6-jarige dat naar mij roept ik het niet eens serieus kan nemenquote:Op maandag 1 juni 2009 20:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Als je net daarvoor door een 6-jarige voor kankerhollander uitgescholden bent?
Nogmaals (tot vermoeiens toe): Slaan en tikken zijn imo twee verschillende dingen. Een tik is (in mijn woordenboek) een veeg geven met met je gestrekte vingers. Een tik is niet bedoeld om iemand pijn te doen of te verwonden. Slaan van kinderen is not done, slaan van volwassenen evenmin.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus volgens jou is een lel geven het enige dat dan werkt? Het spijt me hoor, maar daar ben ik het niet mee eens... En ik zou het ook erg prettig vinden om het te weten als mijn dochter zou schelden, want zo heb ik haar niet opgevoed en dat gedrag wordt dus ook niet geaccepteerd hier.
Slaan is in mijn ogen pure onmacht...
Ik vind het verontrustend, wat moet er van zo'n jochie worden?quote:Op maandag 1 juni 2009 20:49 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat als een 6-jarige dat naar mij roept ik het niet eens serieus kan nemen
Een tik hoort ook niet tot mijn opvoedmethode en zal ik ook niet accepteren van iemand anders. Je blijft fijn van mijn kind af dus... Nogmaals, als ze zich niet gedraagt, mag je haar gerust terechtwijzen. Is ze ook nog eens brutaal, kom je met haar bij mij verhaal halen. Simpel...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nogmaals (tot vermoeiens toe): Slaan en tikken zijn imo twee verschillende dingen. Een tik is (in mijn woordenboek) een veeg geven met met je gestrekte vingers. Een tik is niet bedoeld om iemand pijn te doen of te verwonden. Slaan van kinderen is not done, slaan van volwassenen evenmin.
Lekker je kind in de tuin laten spelen als ze zich niet kan gedragenquote:Op maandag 1 juni 2009 20:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een tik hoort ook niet tot mijn opvoedmethode en zal ik ook niet accepteren van iemand anders. Je blijft fijn van mijn kind af dus... Nogmaals, als ze zich niet gedraagt, mag je haar gerust terechtwijzen. Is ze ook nog eens brutaal, kom je met haar bij mij verhaal halen. Simpel...
Dat is imo niet slim. Kinderen van die leeftijd horen geen kleur te zien.quote:En inderdaad, van een jochie dat net leert lezen en schrijven neem ik zulke uitspraken niet serieus...
Je gaat er alleen wel aan voorbij dat veel ouders het gewoon ontkennen of het geen moer interesseert. Ik weet niet hoe oud je kind is, maar je zal zelf ook wel meegemaakt hebben/nog mee gaan maken dat een ander kind iets bij jouw kind flikt, en de ouders vervolgens gewoon zeggen 'nee hoor, zoiets doet mijn jantje niet', hun schouders ophalen en de deur dichtdoen, of jou uitschelden en zeggen dat jouw kind begonnen is terwijl dat niet waar is. Zelf als kind ook vaak meegemaakt en op m'n werk ook vaak genoeg meegemaakt dat ouders boos worden als je hun kind zelfs maar aanspreekt op ongewenst gedrag (diefstal bijvoorbeeld). Niet alle ouders zijn zoals jij. Veel ouders zijn m.i. gewoon dom, asociaal en totaal ongeschikt om een kind op te voeden. Helaas fokken die mensen ook nog eens het hardst.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een tik hoort ook niet tot mijn opvoedmethode en zal ik ook niet accepteren van iemand anders. Je blijft fijn van mijn kind af dus... Nogmaals, als ze zich niet gedraagt, mag je haar gerust terechtwijzen. Is ze ook nog eens brutaal, kom je met haar bij mij verhaal halen. Simpel...
En inderdaad, van een jochie dat net leert lezen en schrijven neem ik zulke uitspraken niet serieus...
quote:Op maandag 1 juni 2009 23:47 schreef hassanjassan het volgende:
Vroeger zou je nog wel wat kunnen doen, die losgeslagen kids erop aanspreken, maar tegenwoordig zou ik het zelf niet zo snel doen.
Ik heb zelf genoeg reprimandes van vreemden gehad omwille mijn gedrag en acties, maar nu is alles harder en mondiger. Ik zou ze er nog wel op aanspreken als het te bont zou worden. Een kat in de fik steken oid, maar voor zoiets als die vis, mwah....geen idee.
Wat ik wil zeggen, je moet tegenwoordig zo goed opletten wat je doet.
Ja, daar leert ze iets van... Is ook zo goed voor haar sociale ontwikkelingquote:Op maandag 1 juni 2009 21:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Lekker je kind in de tuin laten spelen als ze zich niet kan gedragen
De eerste de beste die mijn kind durft te slaan buiten (als volwassen redelijk opgevoed persoon dus) hoeft echt geen politie aan de deur te verwachten. Die kan de familie gaan trakteren op natte cake en slappe koffie na een afscheidsceremonie.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:18 schreef Sjeen het volgende:
Ik voed mijn kind op, als ze iets uitvreet wat niet hoort, kan ze ook de consequenties verwachten. Maar ieder ander mag zijn handjes netjes thuishouden. En kan erop rekenen dat de politie bij hem/haar voor de deur staat als de handjes te los zaten
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
De eerste de beste die mijn kind durft te slaan buiten (als volwassen redelijk opgevoed persoon dus) hoeft echt geen politie aan de deur te verwachten. Die kan de familie gaan trakteren op natte cake en slappe koffie na een afscheidsceremonie.
Uit onmacht en schrik uithalen is iets anders dan een kind bewust afstraffen. Ik lees hierboven allerlei stoere uitspraken over dat men dan wel even uithaalt als blablabla. In dat geval haal ik dan idd ook even uit alleen dan goed.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus als jouw kind iets bijzonder onbehoorlijks doet (zoals een fiets kapot schoppen of krassen in een auto) en degene die dat ziet (of het slachtoffer zelf) geeft uit schrik en onmacht een tik op de wang, dan moet die ander maar dood, toevallig omdat het jouw kind is? En niet gaan beginnen over dat je zo'n gezellig, lief kind hebt, want je weet dat ieder kind dingen doet die niet mogen.
ok, dan snap ik het inderdaad beterquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:19 schreef Ireth het volgende:
[..]
Uit onmacht en schrik uithalen is iets anders dan een kind bewust afstraffen. Ik lees hierboven allerlei stoere uitspraken over dat men dan wel even uithaalt als blablabla. In dat geval haal ik dan idd ook even uit alleen dan goed.
Of het geoorloofd is denk ik niet, ouders kunnen je dan volgens mij tenslotte wel aanklagen wegens mishandeling. Of het begrijpelijk is denk ik wel, denk dat ik in zo'n situatie ook als eerste reactie uit zal halen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ok, dan snap ik het inderdaad beter
De vraag die ik stel gaat eigenlijk niet over je eigen kinderen of over lieve kinderen die iets stouts doen, maar over rondscharrelde rotjochies die op hun vrije woensdagmiddag bewust mensen uitschelden, schopbewegingen maken of dingen jatten. Is het geoorloofd uit te halen naar zo'n jochie? Stel dat ik een topic open dat ik van mijn fiets getrokken ben en ik dat jochie een flinke pak rammel heb gegeven (geen blijvend letsel, maar gewoon een goede tik), zou iedereen het met mij eens zijn of was ik dan een barbaar?
Als het vreemde kinderen zijn, weten ze je toch niet te wonen. Kun je het ook nog gewoon ontkennen. Gebeurt andersom ook, toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:31 schreef Ireth het volgende:
[..]
Of het geoorloofd is denk ik niet, ouders kunnen je dan volgens mij tenslotte wel aanklagen wegens mishandeling. Of het begrijpelijk is denk ik wel, denk dat ik in zo'n situatie ook als eerste reactie uit zal halen.
Dat is theoretisch gezien een opvoedkundig zéér verantwoorde visie die helaas de meest marginale toepasbaarheid in de praktijk ontbeert.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe dan? Hoe meld ik dat als ik niet weet waar je woont?quote:Op maandag 1 juni 2009 20:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus volgens jou is een lel geven het enige dat dan werkt? Het spijt me hoor, maar daar ben ik het niet mee eens... En ik zou het ook erg prettig vinden om het te weten als mijn dochter zou schelden, want zo heb ik haar niet opgevoed en dat gedrag wordt dus ook niet geaccepteerd hier.
En denken dat je met ieder kind rustig de discussie aan kunt gaan is in mijn ogen opvoedkundige onkunde.quote:Slaan is in mijn ogen pure onmacht...
Ik kan het misschien nog wel begrijpen dat je zo zou reageren, maar ik denk dat het kind daar ook niets van leert. Ja, hooguit nog verelender worden en harder rennen om te zorgen dat ie niet gepakt wordt de volgende keer.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ok, dan snap ik het inderdaad beter
De vraag die ik stel gaat eigenlijk niet over je eigen kinderen of over lieve kinderen die iets stouts doen, maar over rondscharrelde rotjochies die op hun vrije woensdagmiddag bewust mensen uitschelden, schopbewegingen maken of dingen jatten. Is het geoorloofd uit te halen naar zo'n jochie? Stel dat ik een topic open dat ik van mijn fiets getrokken ben en ik dat jochie een flinke pak rammel heb gegeven (geen blijvend letsel, maar gewoon een goede tik), zou iedereen het met mij eens zijn of was ik dan een barbaar?
Prima, maar dan nog ben ik de aangewezen persoon om mijn kind te conditioneren, niet jij.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoe dan? Hoe meld ik dat als ik niet weet waar je woont?
[..]
En denken dat je met ieder kind rustig de discussie aan kunt gaan is in mijn ogen opvoedkundige onkunde.
De meningen zijn dus verdeeld.
Natuurlijk moet het niet iets zijn dat als normaal wordt beschouwd. Maar er zijn situaties waarin conditionering belangrijker is dan jouw moederlijke liefde.
Uit ervaring weet ik dat het staat of valt met de steun van de politie. Waar ik nu woon zit een erg betrokken wijkagent die een maand geleden direct na een incident waarbij kinderen aangevallen waren door een (losgeslagen idioot van een) man alle betrokkenen wist te vinden en de rust wist te bewaren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Prima, maar dan nog ben ik de aangewezen persoon om mijn kind te conditioneren, niet jij.
Overigens verwacht ik niet dat de politie 20 man op de 'zaak' zet, ik verwacht dat de wijkagent doet waar hij voor aangenomen is. Dus zowel voor jou als mij zorgen dat het leefbaar blijft, door vervelende rotkinderen op hun nummer te zetten en eventueel hun ouders in te lichten. Een goede wijkagent weet namelijk wel waar ze wonen. En daarnaast ervoor te zorgen dat agressievelingen zoals jij met hun tengles van andermans kinderen afblijven...
Joh dat is heel veel stoere praat, maar vooral heel weinig actie, dus vooral niet op ingaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus als jouw kind iets bijzonder onbehoorlijks doet (zoals een fiets kapot schoppen of krassen in een auto) en degene die dat ziet (of het slachtoffer zelf) geeft uit schrik en onmacht een tik op de wang, dan moet die ander maar dood, toevallig omdat het jouw kind is? En niet gaan beginnen over dat je zo'n gezellig, lief kind hebt, want je weet dat ieder kind dingen doet die niet mogen.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat kinderen die een volwassene een schop verkopen thuis wat opvoeding missen. Had je kind lekker opgevoed, had je dat gezeik niet gehad.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Prima, maar dan nog ben ik de aangewezen persoon om mijn kind te conditioneren, niet jij.
Overigens verwacht ik niet dat de politie 20 man op de 'zaak' zet, ik verwacht dat de wijkagent doet waar hij voor aangenomen is. Dus zowel voor jou als mij zorgen dat het leefbaar blijft, door vervelende rotkinderen op hun nummer te zetten en eventueel hun ouders in te lichten. Een goede wijkagent weet namelijk wel waar ze wonen. En daarnaast ervoor te zorgen dat agressievelingen zoals jij met hun tengles van andermans kinderen afblijven...
Ik denk het eigenlijk ook welquote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak vanuit dat kinderen die een volwassene een schop verkopen thuis wat opvoeding missen. Had je kind lekker opgevoed, had je dat gezeik niet gehad.
Toch?
(Puur hypothetisch natuurlijk)
Of je leest even verder hoe ik iets bedoeld hadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:41 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Joh dat is heel veel stoere praat, maar vooral heel weinig actie, dus vooral niet op ingaan.
Allereerst jammer en onwijs balen dat je zulke buren of buurtgenoten hebt waar je zo'n last van hebt. Weet je, ik heb het met een collega gehad over zulk soort lui en wat je er mee zou moeten doen. Het probleem is, is dat je probeert te redeneren met dit soort lui, maar eigenlijk dit niet moet doen. Je moet eigenlijk in hun taal praten en dat is gewoon terugblaffen en doen wat zij doen. Een collega heeft een verslaafde buurman en is wel eens fysiek bedreigd, maar genoemde collega is een Universitair Docent en is niet van het fysieke, maar dat moet hij dus wel doen, want buurman zal dat dan wel snappen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:29 schreef Janena het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat we inderdaad eens even contact opnemen met de wijkagent (las net op de site dat dat ook al per mail kan tegenwoordig, maar ik denk dat ik even bel).
Ik denk dat mijn man morgen nog wel even langsgaat om door te geven dat er een melding bij de wijkagent komt te liggen.
Hij pakt dat meestal wat beter (lees: minder boos) aan dan ik.
Gisteravond nog even met mijn moeder aan de telefoon gezeten, die past hier elke week een keer op en die was het ook al opgevallen dat vooral de oudste sinds de winter erg op zijn hoede is buiten.
Het zou zo maar kunnen dat dat joch thuis met fysiek geweld te maken heeft. En dat ie dat op jouw kinderen op deze manier afreageert. Ik zeg dit niet om dat gedrag goed te praten, maar als je zelf de indruk hebt dat het zo is, zou ik dat in elk geval ook aan die wijkagent melden. Er moet een reden zijn waarom een 13 jarig joch zich zo gedraagt, als je die oorzaak kunt wegnemen dan lost dat waarschijnlijk ook een hoop op.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:29 schreef Janena het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat we inderdaad eens even contact opnemen met de wijkagent (las net op de site dat dat ook al per mail kan tegenwoordig, maar ik denk dat ik even bel).
Ik denk dat mijn man morgen nog wel even langsgaat om door te geven dat er een melding bij de wijkagent komt te liggen.
Hij pakt dat meestal wat beter (lees: minder boos) aan dan ik.
Gisteravond nog even met mijn moeder aan de telefoon gezeten, die past hier elke week een keer op en die was het ook al opgevallen dat vooral de oudste sinds de winter erg op zijn hoede is buiten.
Ja zo kan je alles wel goed praten, het is wiens verantwoordelijkheid om op te komen voor je eigen rechten/bescherming, etc...? Als zo'n jochie jouw krost in elkaar ramt, dan kan jij ineens de kinderbescherming op je dak krijgen bijvoorbeeld....ga dan maar es aankomen met het argument "Ja sorry, ik moest rekning houden met eventuele mogelijke mishandeling bij de dader thuis, dus daarom heb ik mijn eigen kind opgeofferd, had ik dat niet moeten doen?". Dit is wat je nu zegt dus he?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:06 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen dat dat joch thuis met fysiek geweld te maken heeft. En dat ie dat op jouw kinderen op deze manier afreageert. Ik zeg dit niet om dat gedrag goed te praten, maar als je zelf de indruk hebt dat het zo is, zou ik dat in elk geval ook aan die wijkagent melden. Er moet een reden zijn waarom een 13 jarig joch zich zo gedraagt, als je die oorzaak kunt wegnemen dan lost dat waarschijnlijk ook een hoop op.
Dus als een ander kind jouw kind met een stok of iets dergelijks loopt aan te vallen en jij gaat dan niet ingrijpen, maar alleen van de zijlijn roepen: "niet doen, hoor !"?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:08 schreef Sensemilla het volgende:
Niet zomaar aan andermans kind zitten! De ouders bepalen zelf of en hoe ze hun kind straffen. Je kan natuurlijk wel een preek geven, met woorden iets overbrengen. Zo geef je het goede voorbeeld ook.
Wat altijd kan is een duwtje per ongeluk geven en dan dat jankende kind helpen, aaaw gossie, deed dat pijn? Werkt prima hoor, zo'n kind rent netjes naar de ouders dan.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:33 schreef Stiemie het volgende:
Pff vanavond dus op weg naar de bieb een moeder met 2 jongetjes. Ineens voel ik een flinke duw in mijn onderrug en daarna getrek aan mijn jas. Is het het kleinste ventje van de 2. Mannetje van een jaar of 4/5 denk ik. Dus ik zeg nog: laat los, vind je dat normaal? Ma negeert de rest van de wereld volledig en gaat totaal op in haar eigen wereld alsof er niks aan de hand is.
Vervolgens treffen we het ettertje jochie weer bij de bieb waar hij zo mijn kinderwagen induikt en Linde vastgrijpt. Ma kijkt weer overduidelijk de andere kant op. Toen heb ik 'm maar even niet heel hardhandig maar toch resoluut losgemaakt en hem duidelijk gemaakt dat dat niet helemaal de bedoeling was. Tsja als ma niet opvoedt, moet je het zelf maar doen he? Zullen later wel hele fijne kinderen worden
dan pak je toch gewoon resoluut die stok af. en klaar! (en dat dan ook zeggen)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:45 schreef hassanjassan het volgende:
Dus als een ander kind jouw kind met een stok of iets dergelijks loopt aan te vallen en jij gaat dan niet ingrijpen, maar alleen van de zijlijn roepen: "niet doen, hoor !"?
Lekker is dat....
Ik zou het niet doen als ik de reacties van ouders hier zo lees. Een tikje wordt al gauw als afrossen beschouwd, een bekertje water wordt dan waarschijnlijk als waterboarding gezien.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:18 schreef Gia het volgende:
In aanvulling op dit topic nog een vraagje:
Op het ogenblik zijn de kinderen van de buren de straat aan 't lastig vallen met belletje trekken.
Mag ik ze vanuit het doucheraam natgooien met een bekertje water?
Neuh.quote:Of zou dat ook al strafbaar zijn?
Gehehe, ik had ze net bijna te pakken. Ze belden aan, ik deed niet open maar liep naar boven.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als ik de reacties van ouders hier zo lees. Een tikje wordt al gauw als afrossen beschouwd, een bekertje water wordt dan waarschijnlijk als waterboarding gezien.
[..]
Neuh.
Och, ik vind dat wel sport om te proberen ze nat te gooien op het moment dat ze bellen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:13 schreef simmu het volgende:
eigenlijk wel een beetje zielig om je zo druk te maken over bellentrekkende kindjes. en die koters hebben dat haatfijn door en zullen zeker proberen je te vlug af te zijn
En de kinderen spelen dan samen fijn verder, terwijl de ouders ruzie staan te makenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:26 schreef Kralicek het volgende:
Als ik merk dat mijn kind geslagen wordt door een ander , grijp ik het bij de arm en sleep ik het naar zijn huis. Dan komen de ouders maar janken. Moet het mijn kind maar met rust laten
Haha, ja, klopt helemaalquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:36 schreef moussy het volgende:
[..]
En de kinderen spelen dan samen fijn verder, terwijl de ouders ruzie staan te maken
Het is maar belletje-trekken!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik vind dat wel sport om te proberen ze nat te gooien op het moment dat ze bellen.
Daarbij, enkele deuren verder woont een man met kanker en daarnaast een bejaard echtpaar.
Als die kids met een nat pak thuis aan komen zetten en ma komt op hoge poten verhaal halen, dan zal ik haar wel zeggen dat ze haar jong op moeten voeden.
Hier hebben ze er sowieso weinig lol aan, omdat we een raam in de gangdeur hebben en glas in lood in de voordeur. Ik zie dus dat er niemand staat en doe al niet open.
Maar vind het wel lollig om ze een lesje te leren.
Dat dusquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is maar belletje-trekken!
Vind ik dan weer niets te maken hebben met de vervelende kinderen zoals ze hier in het topic bedoeld worden. Dit is gewoon kattekwaad, en dat hoort bij opgroeien.
Wat je wel kunt doen, is ze een keer aanspreken als je ze ziet, gewoon, vriendelijk, en even uitleggen dat het bij de oude mensen en gehandicapten mensen niet leuk is om te doen en ook uitleggen waarom. Waarschijnlijk denken ze daar namelijk helemaal nog niet bij na op die leeftijd.
Precies moussy!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat dus
Ik doe gewoon mee als ze belletje trekken hier en als ik er echt geen zin in heb trek ik de stekker van de bel er uit![]()
Zo is er hier iets anders aan het handje, niet ernstig wel heel vervelend, een buurjongen die stiekem bij mij voor de deur ergens (bomen en struiken) een jointje rookt, is niet erg, maar hij gooit zn zakjes en troep ook op de stoep. Als ik hem de volgende keer zie zeg ik gewoon dat ik dat niet tof vind, want mijn jongste graait rustig die zakjes van de grond. Als hij het nou kwijt moet, moet hij het gewoon even in mn container gooien, probleem opgelost.
Kinderen bij ons in de buurt hebben een 'erecode'. Mijn moeder is heel slecht ter been en dat weet zo'n beetje iedereen in de straat wel. Laatst hoorde ik vanuit de keuken een stel van die jochies aankomen, duidelijk bezig met belletje trekken (steeds rennen, achter auto's verstoppen, giechelen... dan weet je wel hoe laat het is)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denken ze daar namelijk helemaal nog niet bij na op die leeftijd.
gast!quote:Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:49 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
gast!
Artikel 49. RVV
1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met een of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
2. Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.
3. Het tweede lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne.
4. Het tweede lid geldt evenmin, indien voor de voetgangers en de bestuurders van een gehandicaptenvoertuig een rood voetgangerslicht of een geel knipperlicht als bedoeld in artikel 74, tweede lid, van toepassing is.
jij hebt als fietser ook helemaal geen voorrang,...
En als mijnvoorlicht aan gort was, zit er wellicht ook nog een stuk been van je in, idioot.
dat heeft dan ook niets meer met een zebrabad te maken he....quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
als er haaientanden staan op de auto-rijweg, dan heeft een fietser voorrang
quote:maar ik neem sowieso nooit voorrang, als ik dat wel doe ben ik binnen een week dood gereden, door zo'n automobilist als jij, die denkt dat hij de koning op de weg is en fietser nooit recht hebben op voorrang
ik kan zo kwaad worden om deze houding van automobilisten, ga eens een stukje fietsen in het centrum van een grote stad, dan ben je binnen 5 meter van je visie op autorijden en voorrang geven genezen
Gister ook weer, ik fiets naast een drukke weg (op het fietspad) waar een hoop zijstraten op uitkomen, het fietspad is rood doorgetrokken en er staan haaientanden op de autoweg én het fietspad ligt op een verhoging (als een soort drempel). Gister was er alsnog een debiel die het nodig vindt om geen gas terug te nemen als ik langs fiets, waardoor ik mij kapot schrik omdat ik bijna dood gereden word. Zulke mongolen mogen ze wat mij betreft direct het rijbewijs afnemen, ze beseffen niet half hoe lastig het als fietser is om op zo'n drukke weg te fietsen. Als jij zo'n automobilist bent die het nodig vind om op die manier iemand een lesje te leren, omdat jij denkt dat je voorrang hebt (wat absoluut niet zo is als er haaientanden op de autoweg staan, vóór het fietspad), dan is een kapotte koplamp nog een bijzonder milde straf.
quote:Op zondag 21 juni 2009 15:57 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
dat heeft dan ook niets meer met een zebrabad te maken he....
[..]
voetgangers hebben voorrang bij een zebrapad, fietsers heeb ngeen voorrang bij een fietspad, vandaar die haaietanden. Wat ik dan wel sneaky vind is dat fietsers dan snel afstappen met fiets aan de hand om zo voorrang af te dwingen.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:34 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik zal morgen een foto maken van hoe in en rond Rotterdam alle oversteekplekken in elkaar steken: een zebrapad voor voetgangers en haaientanden voor de fietsbaan
er is ook geen enkele logica om voetgangers wel voorrang te geven en fietsers niet, ik kan mij niet voorstellen dat dat ergens in Nederland anders geregeld is
dat laatste mits het fietspad naast het zebrapad ligt
ik open er morgen een apart topic over
quote:Op maandag 22 juni 2009 14:17 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
voetgangers hebben voorrang bij een zebrapad, fietsers heeb ngeen voorrang bij een fietspad, vandaar die haaietanden. Wat ik dan wel sneaky vind is dat fietsers dan snel afstappen met fiets aan de hand om zo voorrang af te dwingen.
Oh, waar staat dat dan in de wegenverkeerswet? Nog altijd is een voetganger niet hetzelfde als een fietser. Een fietser is een bestuurder, dus geen voetganger. Er staan niet voor niets haaietanden bij het fietspad en niet bij het voetpad.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:12 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
fietsers hebben wel degelijk voorrang als het fietspad naast het zebrapad ligt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |