abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 18:53:31 #51
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69609772
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:52 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Tussen slaan en tikken zit wmb wel een verschil. Slaan van kinderen zou ik me nooit toe verlagen, dat is nergens goed voor.
Goeie nuancering inderdaad
Intelligent, but fucked up.
pi_69610864
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:52 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Tussen slaan en tikken zit wmb wel een verschil. Slaan van kinderen zou ik me nooit toe verlagen, dat is nergens goed voor.
Beiden zijn imho niet geoorloofd als het om het kind van een ander gaat.
Maar goed, das duidelijk persoonlijk want zo te lezen lopen de meningen daar ver over uiteen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69611074
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Beiden zijn imho niet geoorloofd als het om het kind van een ander gaat.
Maar goed, das duidelijk persoonlijk want zo te lezen lopen de meningen daar ver over uiteen.
Slaan vind ik bij je eigen kind ook niet kunnen hoor

Ik hoop dat het knulletje dat van mij een tikkie heeft gehad z'n lesje geleerd heeft, er zijn ook vervelender gevolgen denkbaar zoals dat jongetje dat jaren terug in Rotterdam doodgeschoten werd toen hij met sneeuwballen langsrijdende auto's bekogelde
pi_69611231
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:33 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Slaan vind ik bij je eigen kind ook niet kunnen hoor

Ik hoop dat het knulletje dat van mij een tikkie heeft gehad z'n lesje geleerd heeft, er zijn ook vervelender gevolgen denkbaar zoals dat jongetje dat jaren terug in Rotterdam doodgeschoten werd toen hij met sneeuwballen langsrijdende auto's bekogelde
Dat staat buiten kijf wat mij betreft, maar das niet de discussie hier.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 1 juni 2009 @ 19:39:11 #55
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69611296
Mag tikken bij je eigen kind wel?
pi_69611487
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat is hier de discussie niet, ik vind het not done om het kind van een ander een tik te verkopen of zelfs te slaan. Die keus vind ik aan de ouder. Wat je daar verder van vindt moet ieder voor zich weten. en een disclaimer, ik ben zelf absoluut geen voorstander van tikken.

Wel vreemd dat je hier zo op reageert terwijl je wel lijkt te vinden dat je het recht hebt om het kind van een ander een tik te geven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69611494
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bij een heterdaadje om het schrikeffect een draai om de oren.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:46:03 #58
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69611551
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat is hier de discussie niet, ik vind het not done om het kind van een ander een tik te verkopen of zelfs te slaan. Die keus vind ik aan de ouder. Wat je daar verder van vindt moet ieder voor zich weten. en een disclaimer, ik ben zelf absoluut geen voorstander van tikken.

Wel vreemd dat je hier zo op reageert terwijl je wel lijkt te vinden dat je het recht hebt om het kind van een ander een tik te geven.
Ik was even benieuwd naar meningen.

Ik heb dat recht (en dat staat er vrij duidelijk hoor) wanneer dat kind denkt mij een schop te kunnen geven. Absoluut.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:46:33 #59
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69611572
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Eensch.

Of wanneer ie me schopt dus
pi_69611654
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat is hier de discussie niet, ik vind het not done om het kind van een ander een tik te verkopen of zelfs te slaan.
Ik vind het not done dat een kind van 6 jaar mij uitdaagt, z'n middelvinger opsteekt me daarbij secondenlang aankijkt en me uitscheldt. In Amsterdam-Oost kan je dat als kind 's avonds alleen op straat zwaar opbreken, een dergelijke instelling zal 'm in ieder geval niet ver brengen.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:52:24 #61
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69611787
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

"Het schrikeffect" is ook het excuus van de meeste ouders die hun kind een tik verkopen.

Anyway, ik ben erg verbaasd dat er zó veel mensen blijkbaar niet voor terugdeinzen om een kind een tik/pak slaag te geven.
Of gas geven met je auto in zijn vrij. Lachuh! je denkt heus dat een kind daar iets van leert?
Werkelijk! Alsof het niet anders op te lossen valt.

Mijn auto is ooit bekogeld met sneeuwballen waarin stenen gestopt waren. Ster in mijn voorruit. Ik heb met de betreffende jongens gepraat en uiteindelijk zat ik met een kopje koffie bij de ouders op de bank. Bosje bloemen is later bezorgd aan mijn adres.

Ik ben een zeer vredelievend persoon, maar eerlijk gezegd, als ik zou zien dat iemand mijn kind een klap zou geven... Ik weet niet of ik mijn oerinstincten dan in bedwang zou kunnen houden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:53:59 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69611840
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:48 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik vind het not done dat een kind van 6 jaar mij uitdaagt, z'n middelvinger opsteekt me daarbij secondenlang aankijkt en me uitscheldt. In Amsterdam-Oost kan je dat als kind 's avonds alleen op straat zwaar opbreken, een dergelijke instelling zal 'm in ieder geval niet ver brengen.
Zou je een volwassene die zich op een dergelijke manier missdraagt tov jou ook een tik geven?
  maandag 1 juni 2009 @ 19:54:28 #63
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69611854
Kan wezen. Het staat de ouders geheel vrij een vervolgactie op touw te zetten.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:56:25 #64
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69611926
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zou je een volwassene die zich op een dergelijke manier missdraagt tov jou ook een tik geven?
Ik persoonlijk wel ja.

Maar ik kijk ook niet raar op als ik een klap krijg als ik me zo achterlijk gedraag.
pi_69611938
quote:

[..]

Ik zou 'm wel even laten schrikken, dat-ie er later nog wel eens over nadenkt.
pi_69612049
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Moonah het volgende:

[

Ik ben een zeer vredelievend persoon, maar eerlijk gezegd, als ik zou zien dat iemand mijn kind een klap zou geven... Ik weet niet of ik mijn oerinstincten dan in bedwang zou kunnen houden.
Ik help je het hopen, wat een voorbeeld zou je voor je kind zijn
  maandag 1 juni 2009 @ 20:00:36 #67
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69612102
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:58 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik help je het hopen, wat een voorbeeld zou je voor je kind zijn
Hij zou wrs ook de reden zijn dat ik me zal inhouden.
Maar moederliefde doet gekke dingen met een mens.
pi_69612132
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

sorry, maar dit vind ik echt te triest voor woorden

heb je wel eens in de stad (of überhaupt een stukje) gefietst? hoe ongelooflijk lastig het is om in te schatten of iemand stopt voor een zebra of niet? je moet op een beetje stukje fietsen toch al snel zo'n 10 keer oversteken, moet je dan elke keer maar afwachten of een auto stopt of niet?

Als dit mij was overkomen, was gegarandeerd je rechtervoorlicht aan diggelen. Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
Op zebrapaden hebben voetgangers voorrang. Fietsers horen op een fietspad thuis, niet op een voetgangersoversteekplaats.
Sanity is (not) statistical
  Licht Ontvlambaar maandag 1 juni 2009 @ 20:01:28 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69612144
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Kan wezen. Het staat de ouders geheel vrij een vervolgactie op touw te zetten.
Dat is dan ook precies wat ik zou doen, je hebt netjes van andermans kind af te blijven... Als mijn dochter iets uitvreet dat niet in de haak is, dan kun je bij mij verhaal komen halen. Ik bepaal vervolgens wat de gevolgen zijn van haar actie, niet jij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator maandag 1 juni 2009 @ 20:07:31 #70
18653 crew  D.
pi_69612398
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Moonah het volgende:

Ik sla geen kinderen, en geen vrouwen, maar terugslaan moet kunnen
pi_69612436
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies wat ik zou doen, je hebt netjes van andermans kind af te blijven... Als mijn dochter iets uitvreet dat niet in de haak is, dan kun je bij mij verhaal komen halen. Ik bepaal vervolgens wat de gevolgen zijn van haar actie, niet jij...
En hoe lang blijf jij het handje van je kindje vasthouden? Tot de politie aan de deur staat?
pi_69612496
quote:

[..]

Ligt er een beetje aan wat het is hoor, maar iemand noemde het voorbeeld 'spontaan schoppen'. Nou, als een volwassene mij spontaan begint te schoppen, schop ik wel terug ja. Bij een kind ligt het aan de leeftijd. Een puber waarschijnlijk wel, een klein kind zou ik idd bij z'n ouders deponeren met een niet al te vriendelijke mededeling.

Maar goed, ik merk in de praktijk dat veel ouders het wel best vinden. Die asociale kinderen hebben het meestal niet van een vreemde. Sommige dingen kun je ondoordacht noemen, bijv. dingen naar auto's gooien of zo, kan 'lollig' bedoeld zijn. Maar mensen uitschelden, middelvingers opsteken, etc. vind ik wat anders, dat doe je niet per ongeluk of als goedbedoelde grap.
pi_69612533
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Als jouw kind zes straten verder loopt te spelen, iets uitvreet en hard wegrent, hoe weet ik dan dat het jouw kind is of waar jij woont? Niet dat ik vind dat je dan een kind maar moet slaan hoor, maar zelf aanspreken of bijv. een kind zelf de gemaakte rommel op laten ruimen vind ik echt niet gek.
  Licht Ontvlambaar maandag 1 juni 2009 @ 20:18:36 #74
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69612793
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En hoe lang blijf jij het handje van je kindje vasthouden? Tot de politie aan de deur staat?
Ik voed mijn kind op, als ze iets uitvreet wat niet hoort, kan ze ook de consequenties verwachten. Maar ieder ander mag zijn handjes netjes thuishouden. En kan erop rekenen dat de politie bij hem/haar voor de deur staat als de handjes te los zaten
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Als jouw kind zes straten verder loopt te spelen, iets uitvreet en hard wegrent, hoe weet ik dan dat het jouw kind is of waar jij woont? Niet dat ik vind dat je dan een kind maar moet slaan hoor, maar zelf aanspreken of bijv. een kind zelf de gemaakte rommel op laten ruimen vind ik echt niet gek.
Mij hoor je niet over aanspreken, da's prima... En als ze rommel gemaakt heeft, hoort ze dat op te ruimen. Komen klagen bij mij dat jij er iets van gezegd hebt, resulteert hier in de opdracht het als de sodemieter op te gaan ruimen en aan jou excuses te maken. Maar je blijft fijn van mijn kind af, ik sla niet en een ander al helemaal niet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_69613390
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik voed mijn kind op, als ze iets uitvreet wat niet hoort, kan ze ook de consequenties verwachten. Maar ieder ander mag zijn handjes netjes thuishouden. En kan erop rekenen dat de politie bij hem/haar voor de deur staat als de handjes te los zaten

Geloof me, dat knulletje wat ik een tikkie gaf heeft dat thuis echt niet verteld, die wist donders goed dat-ie fout zat. Ik weet dat zelfs zeker, ik weet inmiddels waar de familie woont en ik parkeer meer dan eens mijn (vrij opvallende) auto pontificaal bij hun voor de deur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')