Ja zo kan je alles wel goed praten, het is wiens verantwoordelijkheid om op te komen voor je eigen rechten/bescherming, etc...? Als zo'n jochie jouw krost in elkaar ramt, dan kan jij ineens de kinderbescherming op je dak krijgen bijvoorbeeld....ga dan maar es aankomen met het argument "Ja sorry, ik moest rekning houden met eventuele mogelijke mishandeling bij de dader thuis, dus daarom heb ik mijn eigen kind opgeofferd, had ik dat niet moeten doen?". Dit is wat je nu zegt dus he?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:06 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen dat dat joch thuis met fysiek geweld te maken heeft. En dat ie dat op jouw kinderen op deze manier afreageert. Ik zeg dit niet om dat gedrag goed te praten, maar als je zelf de indruk hebt dat het zo is, zou ik dat in elk geval ook aan die wijkagent melden. Er moet een reden zijn waarom een 13 jarig joch zich zo gedraagt, als je die oorzaak kunt wegnemen dan lost dat waarschijnlijk ook een hoop op.
Dus als een ander kind jouw kind met een stok of iets dergelijks loopt aan te vallen en jij gaat dan niet ingrijpen, maar alleen van de zijlijn roepen: "niet doen, hoor !"?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:08 schreef Sensemilla het volgende:
Niet zomaar aan andermans kind zitten! De ouders bepalen zelf of en hoe ze hun kind straffen. Je kan natuurlijk wel een preek geven, met woorden iets overbrengen. Zo geef je het goede voorbeeld ook.
Wat altijd kan is een duwtje per ongeluk geven en dan dat jankende kind helpen, aaaw gossie, deed dat pijn? Werkt prima hoor, zo'n kind rent netjes naar de ouders dan.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:33 schreef Stiemie het volgende:
Pff vanavond dus op weg naar de bieb een moeder met 2 jongetjes. Ineens voel ik een flinke duw in mijn onderrug en daarna getrek aan mijn jas. Is het het kleinste ventje van de 2. Mannetje van een jaar of 4/5 denk ik. Dus ik zeg nog: laat los, vind je dat normaal? Ma negeert de rest van de wereld volledig en gaat totaal op in haar eigen wereld alsof er niks aan de hand is.
Vervolgens treffen we het ettertje jochie weer bij de bieb waar hij zo mijn kinderwagen induikt en Linde vastgrijpt. Ma kijkt weer overduidelijk de andere kant op. Toen heb ik 'm maar even niet heel hardhandig maar toch resoluut losgemaakt en hem duidelijk gemaakt dat dat niet helemaal de bedoeling was. Tsja als ma niet opvoedt, moet je het zelf maar doen he? Zullen later wel hele fijne kinderen worden
dan pak je toch gewoon resoluut die stok af. en klaar! (en dat dan ook zeggen)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:45 schreef hassanjassan het volgende:
Dus als een ander kind jouw kind met een stok of iets dergelijks loopt aan te vallen en jij gaat dan niet ingrijpen, maar alleen van de zijlijn roepen: "niet doen, hoor !"?
Lekker is dat....
Ik zou het niet doen als ik de reacties van ouders hier zo lees. Een tikje wordt al gauw als afrossen beschouwd, een bekertje water wordt dan waarschijnlijk als waterboarding gezien.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:18 schreef Gia het volgende:
In aanvulling op dit topic nog een vraagje:
Op het ogenblik zijn de kinderen van de buren de straat aan 't lastig vallen met belletje trekken.
Mag ik ze vanuit het doucheraam natgooien met een bekertje water?
Neuh.quote:Of zou dat ook al strafbaar zijn?
Gehehe, ik had ze net bijna te pakken. Ze belden aan, ik deed niet open maar liep naar boven.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als ik de reacties van ouders hier zo lees. Een tikje wordt al gauw als afrossen beschouwd, een bekertje water wordt dan waarschijnlijk als waterboarding gezien.
[..]
Neuh.
Och, ik vind dat wel sport om te proberen ze nat te gooien op het moment dat ze bellen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:13 schreef simmu het volgende:
eigenlijk wel een beetje zielig om je zo druk te maken over bellentrekkende kindjes. en die koters hebben dat haatfijn door en zullen zeker proberen je te vlug af te zijn
En de kinderen spelen dan samen fijn verder, terwijl de ouders ruzie staan te makenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:26 schreef Kralicek het volgende:
Als ik merk dat mijn kind geslagen wordt door een ander , grijp ik het bij de arm en sleep ik het naar zijn huis. Dan komen de ouders maar janken. Moet het mijn kind maar met rust laten
Haha, ja, klopt helemaalquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:36 schreef moussy het volgende:
[..]
En de kinderen spelen dan samen fijn verder, terwijl de ouders ruzie staan te maken
Het is maar belletje-trekken!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik vind dat wel sport om te proberen ze nat te gooien op het moment dat ze bellen.
Daarbij, enkele deuren verder woont een man met kanker en daarnaast een bejaard echtpaar.
Als die kids met een nat pak thuis aan komen zetten en ma komt op hoge poten verhaal halen, dan zal ik haar wel zeggen dat ze haar jong op moeten voeden.
Hier hebben ze er sowieso weinig lol aan, omdat we een raam in de gangdeur hebben en glas in lood in de voordeur. Ik zie dus dat er niemand staat en doe al niet open.
Maar vind het wel lollig om ze een lesje te leren.
Dat dusquote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is maar belletje-trekken!
Vind ik dan weer niets te maken hebben met de vervelende kinderen zoals ze hier in het topic bedoeld worden. Dit is gewoon kattekwaad, en dat hoort bij opgroeien.
Wat je wel kunt doen, is ze een keer aanspreken als je ze ziet, gewoon, vriendelijk, en even uitleggen dat het bij de oude mensen en gehandicapten mensen niet leuk is om te doen en ook uitleggen waarom. Waarschijnlijk denken ze daar namelijk helemaal nog niet bij na op die leeftijd.
Precies moussy!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat dus
Ik doe gewoon mee als ze belletje trekken hier en als ik er echt geen zin in heb trek ik de stekker van de bel er uit![]()
Zo is er hier iets anders aan het handje, niet ernstig wel heel vervelend, een buurjongen die stiekem bij mij voor de deur ergens (bomen en struiken) een jointje rookt, is niet erg, maar hij gooit zn zakjes en troep ook op de stoep. Als ik hem de volgende keer zie zeg ik gewoon dat ik dat niet tof vind, want mijn jongste graait rustig die zakjes van de grond. Als hij het nou kwijt moet, moet hij het gewoon even in mn container gooien, probleem opgelost.
Kinderen bij ons in de buurt hebben een 'erecode'. Mijn moeder is heel slecht ter been en dat weet zo'n beetje iedereen in de straat wel. Laatst hoorde ik vanuit de keuken een stel van die jochies aankomen, duidelijk bezig met belletje trekken (steeds rennen, achter auto's verstoppen, giechelen... dan weet je wel hoe laat het is)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denken ze daar namelijk helemaal nog niet bij na op die leeftijd.
gast!quote:Op maandag 1 juni 2009 15:52 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
sorry, maar dit vind ik echt te triest voor woorden
heb je wel eens in de stad (of überhaupt een stukje) gefietst? hoe ongelooflijk lastig het is om in te schatten of iemand stopt voor een zebra of niet? je moet op een beetje stukje fietsen toch al snel zo'n 10 keer oversteken, moet je dan elke keer maar afwachten of een auto stopt of niet?
Als dit mij was overkomen, was gegarandeerd je rechtervoorlicht aan diggelen. Asociale automobilisten die denken dat fietsers schietschijven zijn
quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:49 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
gast!
Artikel 49. RVV
1. Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met een of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
2. Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.
3. Het tweede lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne.
4. Het tweede lid geldt evenmin, indien voor de voetgangers en de bestuurders van een gehandicaptenvoertuig een rood voetgangerslicht of een geel knipperlicht als bedoeld in artikel 74, tweede lid, van toepassing is.
jij hebt als fietser ook helemaal geen voorrang,...
En als mijnvoorlicht aan gort was, zit er wellicht ook nog een stuk been van je in, idioot.
dat heeft dan ook niets meer met een zebrabad te maken he....quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
als er haaientanden staan op de auto-rijweg, dan heeft een fietser voorrang
quote:maar ik neem sowieso nooit voorrang, als ik dat wel doe ben ik binnen een week dood gereden, door zo'n automobilist als jij, die denkt dat hij de koning op de weg is en fietser nooit recht hebben op voorrang
ik kan zo kwaad worden om deze houding van automobilisten, ga eens een stukje fietsen in het centrum van een grote stad, dan ben je binnen 5 meter van je visie op autorijden en voorrang geven genezen
Gister ook weer, ik fiets naast een drukke weg (op het fietspad) waar een hoop zijstraten op uitkomen, het fietspad is rood doorgetrokken en er staan haaientanden op de autoweg én het fietspad ligt op een verhoging (als een soort drempel). Gister was er alsnog een debiel die het nodig vindt om geen gas terug te nemen als ik langs fiets, waardoor ik mij kapot schrik omdat ik bijna dood gereden word. Zulke mongolen mogen ze wat mij betreft direct het rijbewijs afnemen, ze beseffen niet half hoe lastig het als fietser is om op zo'n drukke weg te fietsen. Als jij zo'n automobilist bent die het nodig vind om op die manier iemand een lesje te leren, omdat jij denkt dat je voorrang hebt (wat absoluut niet zo is als er haaientanden op de autoweg staan, vóór het fietspad), dan is een kapotte koplamp nog een bijzonder milde straf.
quote:Op zondag 21 juni 2009 15:57 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
dat heeft dan ook niets meer met een zebrabad te maken he....
[..]
voetgangers hebben voorrang bij een zebrapad, fietsers heeb ngeen voorrang bij een fietspad, vandaar die haaietanden. Wat ik dan wel sneaky vind is dat fietsers dan snel afstappen met fiets aan de hand om zo voorrang af te dwingen.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:34 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik zal morgen een foto maken van hoe in en rond Rotterdam alle oversteekplekken in elkaar steken: een zebrapad voor voetgangers en haaientanden voor de fietsbaan
er is ook geen enkele logica om voetgangers wel voorrang te geven en fietsers niet, ik kan mij niet voorstellen dat dat ergens in Nederland anders geregeld is
dat laatste mits het fietspad naast het zebrapad ligt
ik open er morgen een apart topic over
quote:Op maandag 22 juni 2009 14:17 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
voetgangers hebben voorrang bij een zebrapad, fietsers heeb ngeen voorrang bij een fietspad, vandaar die haaietanden. Wat ik dan wel sneaky vind is dat fietsers dan snel afstappen met fiets aan de hand om zo voorrang af te dwingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |