quote:Dave Heijnerman vraagt erom
Dave Heijnerman, niet veel van onze bezoekers zullen deze man kennen. Wees er maar blij van. Dave, gepensioneerd plaatjesplugger en professioneel slijmjurk, is namelijk geen man die we graag in onze stad zien lopen. Niet zozeer vanwege zijn internetproject "Mooie Mensen", een datingsite waarop alleen 'mooie' mensen welkom zijn maar meer vanwege zijn laatste column. Nu is Dave in Nederland niet zo bekend als hij graag zou willen. Daarom probeert hij in zijn column op Glamourblog nog een beetje aandacht te trekken. En dat doet hij graag over de rug van onze zwart-witte trots.
Dave vond het namelijk nodig om in zijn column over de breuk tussen Jan en Yolanthe even te verwijzen naar Heracles. Niet vanwege de mooie sfeeracties of de knappe prestatie die onze club al enkele jaren levert. Nee, Jan Smit moet blij zijn dat Yolanthe bij hem weg is. "Kop op Jan!, over 2 jaar lach je erom, zeker als Wesley Schneider bij Heracles voetbalt!" Tja, dan ben je bij ons aan het verkeerde adres. Reageerders kom er maar in met telefoonnummers, mailadressen en adresgegevens van Dave. Round one, fight!
Update: kijk aan, op onze bezoekers kunnen we bouwen. Kaartje, pizza's, betonklinkers in enveloppe en oud papier kunt u verzenden naar: Heijnerman D J F, Larenseweg 28/A14, 1221CM Hilversum. Een beller echt eigenlijk nog altijd sneller via: 035 - 772 47 69.
HNDB.nl
quote:Drie talentvolle spelers naar Heracles Almelo
Heracles Almelo heeft drie jonge spelers vastgelegd. De twintigjarige middenvelder Elias Pech (foto) komt over van Hertha BSC, waar hij in de Beloften speelde. Pech tekende voor twee seizoenen met een optie voor nog een jaar. Daarnaast krijgt Jong Heracles Almelo versterking van Gaby Jallo (20) en Erwin Nieuwboer (19). Beide spelers komen over van de Voetbalacademie FC Twente / Heracles Almelo. Linksback Jallo tekende voor één seizoen met een optie voor nog een jaar, aanvallende middenvelder Nieuwboer signeerde een tweejarige overeenkomst met een optiejaar. Algemeen Directeur Nico Jan Hoogma: “We zijn erg tevreden met de komst van deze jonge talentvolle spelers.”
quote:Heracles Almelo zal de voorbereiding op het nieuwe seizoen starten op maandag 22 juni. De ploeg van trainer Gert Heerkes speelt onder meer een wedstrijd tegen het Mexicaanse , de oud-ploeg van onder meer trainer Leo Beenhakker.
Aan het voorbereidingsprogramma zullen nog wedstrijden worden toegevoegd. De eerste speelronde in de eredivisie staat gepland voor het weekend van 31 juli en 1 en 2 augustus.
Dinsdag 30 juni
Den Ham - Heracles Almelo
Vrijdag 3 juli
OZC Ommen - Heracles Almelo
Vrijdag 10 juli
Heracles Almelo - Chivas Guadalajara (Beckum)
Maandag 6 tot en met zaterdag 11 juli
Trainingskamp in Billerbeck (Duitsland)
Zondag 12 juli
Open Dag Heracles
Woensdag 15 tot en met zaterdag 18 juli
Toernooi in Duitsland (programma volgt)
Dinsdag 21 juli
BV Veendam - Heracles Almelo (Coevorden)
quote:Geert en Ouden en Jason Oost nemen afscheid van De Graafschap. De Superboeren degradeerden afgelopen weekend uit de Eredivisie en moeten flink snijden in de kosten. Omroep Gelderland weet te melden dat er een aantal spelers mogen vertrekken.
Den Ouden en Oost kunnen transfervrij worden opgehaald door een nieuwe club. In het contract van de twee was een degradatie clausule opgenomen. De rest van de selectie krijgt een salarisverlaging. Daarnaast vertrekken de gehuurde spelers Stijn Wuytens en Ben Sahar. Léon Hese, Resit Schuurman en Luuk de Jong kwamen eerder al tot een akkoord met respectievelijk SC Cambuur, Heracles Almelo en FC Twente.
Door de degradatie zal De Graafschap komend seizoen flink minder geld hebben. Het budget zakt met vier miljoen euro en komt uit op zes miljoen euro. Voor de Jupiler League is dat echter een flink bedrag.
quote:Gertjan Verbeek nieuwe trainer Heracles
Vandaag ontvingen wij uit zeer betrouwbare bron dat Gertjan Verbeek het komende seizoen weer als trainer van Heracles Almelo zal fungeren. Voorzitter Jan Smit liet dit zich vanmorgen ontvallen. Hoe de taken met Krüzen en Heerkes worden verdeeld is ons tot op heden nog onbekend. Verbeek was van 2001 tot 2004 al eerder trainer bij Heracles Almelo. Hij legde toen de fundering waarmee Peter Bosz uiteindelijk de promotie naar de Eredivisie behaalde. Gertjan, welkom terug!
HNDB
quote:Heracles Almelo wil Gert-Jan Verbeek terug
Heracles Almelo en Gert-Jan Verbeek zijn in vergaande onderhandeling over een terugkeer van de trainer naar Almelo.
Verbeek was eerder van 2001-2004 al trainer-coach in dienst van de Almeloërs, in welke periode hij een belangrijke bijdrage leverde aan de opbouw van de club zowel organisatorisch als sportief.
Heracles Almelo speelt komend seizoen voor het eerst in de geschiedenis voor het 5de achtereenvolgende jaar in de Eredivisie. Onder Gert Heerkes werd de club dit jaar 15de, maar in de tweede seizoenshelft liepen de resultaten ver terug.
In principe zou Heerkes nog één seizoen trainer van de hoofdmacht blijven, maar de club denkt met het aantrekken van Verbeek voor een 3-jarig contract een belangrijke stap voor de verdere toekomst te kunnen maken.
Een aanbieding van de club aan Heerkes voor een andere technische functie binnen de club is door deze afgewezen en na afwikkeling van de beëindiging van zijn contract denkt Heracles Almelo snel met Verbeek tot een definitieve samenwerking te kunnen komen.
Zodra dit afgerond is zal een persconferentie volgen.
www.heracles.nl
You make me laughquote:Op maandag 8 juni 2009 13:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Niks is zeker, dus laten we maar rustig afwachten tot het op vi.nl/voetbalzone.nl komt te staan.
Niets lullig voor Gertje, met die man sloeg Heracles een pleefiguur in de Eredivisie. Je zult zien dat een aantal spelers op zullen leven onder Verbeek, met Everton vooropquote:Op maandag 8 juni 2009 13:58 schreef Blawh het volgende:
Lullig voor Gert (die ik trouwens ook zo slecht niet vond),
Zonder iets te zeggen over Verbeek is dit natuurlijk wél zeer lullig voor Heerkes, een zeer sympathieke man die het gewoon goed heeft gedaan bij Heracles.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:01 schreef Zapper het volgende:
[..]
Niets lullig voor Gertje, met die man sloeg Heracles een pleefiguur in de Eredivisie. Je zult zien dat een aantal spelers op zullen leven onder Verbeek, met Everton voorop
Maar zo'n kans kan je als club niet laten lopen, daar ben je het ook wel mee eens denk ik?quote:Op maandag 8 juni 2009 14:03 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Zonder iets te zeggen over Verbeek is dit natuurlijk wél zeer lullig voor Heerkes, een zeer sympathieke man die het gewoon goed heeft gedaan bij Heracles.
Verbeek is een zeker goede trainer, die uitstekend past bij Heracles. Ik heb dan ook veel vertouwen in zijn komst.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Maar zo'n kans kan je als club niet laten lopen, daar ben je het ook wel mee eens denk ik?
Jij was toch voor PSV?quote:Op maandag 8 juni 2009 14:09 schreef Zapper het volgende:
Godsamme, Heracles is 3 punten boven de nr. 18 geëindigd, Heerkes heeft het helemaal NIET goed gegaan
Kijk daarnaast naar de waardeloze tactiek, het vermoorden van onze drie spitsen en de belachelijke wissels en iedere supporter kan alleen maar blij zijn.
Klopt, Heerkes heeft het goed gedaan vind ik en is een goede teambuilder. Maar Verbeek heeft meer uitstraling, meer ervaring, meer bijgedragen aan het huidige succes van Heracles. Tel daarbij op dat Smit en Verbeek goede maten zijn en Verbeek vorig seizoen al duidelijk nummer 1 was voor Heracles.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:07 schreef TC03 het volgende:
Weird, Heerkes heeft het toch gewoon goed gedaan? En dan wordt hij toch ontslagen.
Het is natuurlijk geen theekransje. Zakelijk gezien zullen er bij Heracles harde beslissingen genomen worden als je verder wilt groeien/ wilt overleven met een klein budget. Er is geen ruimte voor sentiment, het clubbelang staat voorop. Lullig voor Gert vind ik het ook hoor, maar voor de club lijkt me dit de beste zet.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:10 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Maar de manier waarop Heerkes nu aan de kant is gezet getuigd niet van klasse, die man is gewoon gebruikt als tussenpaus totdat Heracles een nieuwe trainer gevonden had.
Dat kan iedereen voor zichzelf wel bepalen. Een 15e plaats is met Heracles een uitstekende prestatie, de argumenten dat het de tweede seizoenshelft minder ging is waar maar was ook te verwachten gezien het moeilijkere programma en de blessures die we hadden.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:09 schreef Zapper het volgende:
Godsamme, Heracles is 3 punten boven de nr. 18 geëindigd, Heerkes heeft het helemaal NIET goed gegaan
Kijk daarnaast naar de waardeloze tactiek, het vermoorden van onze drie spitsen en de belachelijke wissels en iedere supporter kan alleen maar blij zijn.
Daar zeg ik ook allemaal niks over, dat klopt allemaal. Maar wij zijn het dus eens dat het nogal lullig is voor Gert.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:14 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen theekransje. Zakelijk gezien zullen er bij Heracles harde beslissingen genomen worden als je verder wilt groeien/ wilt overleven met een klein budget. Er is geen ruimte voor sentiment, het clubbelang staat voorop. Lullig voor Gert vind ik het ook hoor, maar voor de club lijkt me dit de beste zet.
Bovendien zal Gert echt wel een aardige zak geld meenemen, ook zal hij mede dankzij Heracles eerder binnenkomen bij andere clubs.
Laten we hopen dat hij net zo goed presteert als in zijn eerste periode, dat hij het voor elkaar krijgt om een goede selectie neer te zetten en wederom een goed team vormt met Krüzen die duidelijk weer een stapje terug moet doen.quote:
Verbeek heeft bewezen spelers beter te kunnen maken, dat zal op termijn veel meer kunnen opleveren dan de kosten om Heerkes af te kopen. Bovendien neemt Verbeek wel een stuk uitstraling mee, wellicht heeft dit een positief effect op sponsoren. Die zullen denk ik eerder investeren in Heracles (of een fonds voor spelers) waar Verbeek aan het roer dan een selectie met Heerkes als trainer. Neemt niet weg dat we nu opeens wonderen moeten verwachten, directe handhaving is ook volgend seizoen weer een topprestatie.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:30 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
We moeten alleen niet vergeten dat het budget niet ineens omhoog schiet en dat we als Heracles zijnde nog altijd moeten overleven voordat we stappen omhoog kunnen zetten. Tot het nieuwe stadion zal het elk seizoen spannend blijven tot het eind.
Verbeek is een uitstekende trainer, heeft spelers beter gemaakt en zorgt voor een goede uitstraling en teamspirit. Of sponsoren nu ineens meer geld inleggen betwijfel ik, zeker in deze tijden. Het zou enige invloed kunnen hebben, maar ik denk niet dat het substantieel veel uitmaakt.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Verbeek heeft bewezen spelers beter te kunnen maken, dat zal op termijn veel meer kunnen opleveren dan de kosten om Heerkes af te kopen. Bovendien neemt Verbeek wel een stuk uitstraling mee, wellicht heeft dit een positief effect op sponsoren. Die zullen denk ik eerder investeren in Heracles (of een fonds voor spelers) waar Verbeek aan het roer dan een selectie met Heerkes als trainer.
Precies!quote:Op maandag 8 juni 2009 14:35 schreef Blawh het volgende:
Neemt niet weg dat we nu opeens wonderen moeten verwachten, directe handhaving is ook volgend seizoen weer een topprestatie.
En als je zowel Verbeek als Cziommer kunt halen? Denk dat jullie dit seizoen wel hebben kunnen zien hoe belangrijk een goede trainer is.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:37 schreef Roberto258 het volgende:
Het is hoe dan ook een vooruitgang, maar het lijkt me dat dit ook nog wel een beetje kost? Het afkopen van Heerkes en Verbeek zal normaal gezien meer verdienen dan zijn voorganger. En als je één van de laagste begrotingen hebt, kun je dan niet beter je geld in de spelersgroep steken, zoals in spelers als Cziommer?
Verbeek wilde Krüzen vorig jaar nog als assistent naar Feyenoord halen, dus denk het niet.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:10 schreef Elwood1802 het volgende:
Zou kruzen ook mee opstappen? Ik zou er geen traan om laten iig
quote:'Heracles verder dan Feyenoord'
ALMELO - Vijf maanden na zijn ontslag bij Feyenoord heeft Gertjan Verbeek een nieuwe club. De 46-jarige oefenmeester tekent binnenkort een driejarig contract bij Heracles Almelo, de club die hij ook tussen 2001 en 2004 al diende.
De huidige trainer, Gert Heerkes, moet ondanks een doorlopend contract wijken voor Verbeek. Heracles Almelo acht hem niet rijp genoeg de ontwikkeling van de club als hoofdtrainer te begeleiden en zegt op zoek te gaan naar een oplossing. De clubleiding wilde Heerkes voor de organisatie proberen te behouden, maar de teleurgestelde oefenmeester legde het aanbod voor een technische functie naast zich neer.
Verbeek is verguld met zijn snelle terugkeer in de voetballerij. Dat hij bij een bescheiden club aan de slag gaat, met de zeventiende begroting van de eredivisie, zegt hem niets. ,,Heracles Almelo heeft geen schulden, zoals Feyenoord. En de organisatie is misschien wel een stuk professioneler dan in Rotterdam. De sportieve mogelijkheden zijn inderdaad minder groot, maar mijn graadmeter is dat ik iets neer moeten kunnen zetten. De naam van de club is daar ondergeschikt aan.’’
Dat kan hij in Almelo, zo heeft voorzitter Jan Smit hem verzekerd. ,,Als ze me alleen voor de functie van trainer-coach hadden gevraagd, had ik het niet gedaan’’, zegt Verbeek, ,,maar ik kan ook in organisatorische en beleidsmatige zin mijn stempel drukken. Het is een mooie uitdaging om de club samen met onder meer de voorzitter en algemeen directeur Nico Jan Hoogma naar een hoger plan te tillen.’’
Verbeek heeft vijf louterende maanden achter de rug, die hij onder meer invulde met een motorreis langs de wilde westkust van de Verenigde Staten. De voetballerij bleef echter trekken. ,,Ik ben natuurlijk een voetbaldier, had nooit thuisgezeten, daarom was ik ook zo blij met het telefoontje van Heracles Almelo’’, zegt Verbeek. Hij ziet er naar uit weer full-time met voetbal bezig te zijn. ,,Ik zal veel energie in de club steken, zoals de mensen dat van mijn gewend zijn. Want als ik iets doe, doe ik het vol overgave.’’
De oefenmeester uit het Friese Jubbega houdt nog een kleine slag om de arm. ,,Voordat ik een contract teken, moet de club eruit zien te komen met Gert Heerkes. Dat is wel zo sjiek. Heracles had hem willen behouden voor de organisatie, wat mij betreft een goede zaak. Ze vonden Gert als hoofdtrainer wat te onervaren om de kar ook beleidsmatig te trekken, maar ik heb geen probleem met hem.’’
Was ook niet serieus. Nico-Jan neemt al o.a. de taken van een Technisch Directeur op zich, nu zal hij die taken waarschijnlijk gaan delen met Verbeek. Goede zaak lijkt me, 2 mensen die hun sporen verdient hebben in de voetballerij met boven hen een keiharde zakenman.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:19 schreef Damzkieee het volgende:
Doen we niet aan toch, Technisch adviseurs?
Krüzen moet nu een stappie terug gaan doen denk ik. Verbeek is wat dominanter als hoofdtrainer dan Heerkes, die het eigenlijk alleen helemaal niet aan kon.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:21 schreef Elwood1802 het volgende:
Wordt ook al gesproken dat Boakye weg wilde door Kruzen, weet niet wat ik er van moet vinden
Iig blij dat Gert Jan terug is, nog paar spelers ophalen bij Heerenveen en we zitten gebakken
Het ideaalbeeld voor mij was dat Verbeek als een soort Engelse manager gaat opereren met Heerkes en Krüzen als veldtrainers onder hem. Dat Heerkes niet open staat voor een andere functie binnen de club is jammer maar begrijpelijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:25 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Krüzen moet nu een stappie terug gaan doen denk ik. Verbeek is wat dominanter als hoofdtrainer dan Heerkes, die het eigenlijk alleen helemaal niet aan kon.
Als mensen na anderhalf jaar je naam nog niet weten heb je het toch echt niet goed gedaanquote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 18:38 schreef MarijeH het volgende:
Toch is dit niet netjes tegenover Heerkes.
Leg eens uit?quote:Op maandag 8 juni 2009 18:58 schreef Blawh het volgende:
Hakola hebben we wel aan Gert te danken, die gaat volgend seizoen definitief naam maken.
In de VI van een paar weken terug liet Jan Smit eigenlijk ook al wat doorseipelen. Iets van: ''Als de trainers niet ingrijpen, dan moet ik het maar doen''. Dat ging toen over dat incident uit bij Sparta waar Smit de kleedkamer binnen donderde.quote:Gert Heerkes: 'Ik had niet het idee dat er wat bijzonders aan de hand was'
ALMELO - Dat hij bij Heracles als hoofdtrainer het veld moet ruimen voor Gertjan Verbeek, verraste Gert Heerkes zeer. Hij had enkele weken geleden, meteen na de terugkeer van Mallorca, waar de selectie afscheid nam van het afgelopen seizoen, tijdens een gesprek al enige scepsis geproefd bij de leiding van de club.
'Ik heb dat kennelijk niet voldoende uit de wereld kunnen helpen', reageert Heerkes (foto) op het verrassende besluit dat hij geen hoofdtrainer meer is van de Twentse eredivisionist. 'Ik had niet het idee dat er wat bijzonders aan de hand was. Ik ben het er dus niet mee eens, maar daar zal de club geen boodschap aan hebben. Verder wil ik er nog niet op ingaan. We hebben radiostilte afgesproken tot alles is afgehandeld, hoewel het vreemd is dat ze toch van alles hierover naar buiten gebracht hebben.'
Heerkes wacht de ontwikkelingen af. 'Ik wil uiteraard werkzaam blijven in het profvoetbal. Of dat bij Heracles kan of dat ze het contract gaan afkopen, moet dus nog besproken worden. Dat gaat via de CBV. Met hen moeten we eruit zien te komen.'
Directeur Nico Hoogma wil weinig kwijt over de recentes keuzes van de club. 'We geven woensdag uitleg hierover', zegt hij desgevraagd. 'We moeten eerst nog een aantal zaken afwikkelen, zowel met Gert Heerkes, die we inderdaad hebben ander werk bij de club hebben aangeboden, als met Gertjan Verbeek. Meer kan ik er niet over zeggen.'
Dat kan toch geen reden zijn om iemand te ontslaan? Zeg gewoon eerlijk waar het op staat en kom niet aan zetten met argumenten zoals dat het in de tweede seizoenshelft slechter ging of iets dergelijks.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
In de VI van een paar weken terug liet Jan Smit eigenlijk ook al wat doorseipelen. Iets van: ''Als de trainers niet ingrijpen, dan moet ik het maar doen''. Dat ging toen over dat incident uit bij Sparta waar Smit de kleedkamer binnen donderde.
mwah denk niet dat dat er mee te maken heeft, is wel erg makkelijk om nu punten aan te wijzen. Smit zijn verwijt ging erom dat Heerkes/Kruzen de spelers niet aanpakten tijdens de rust. heeft niks met nu te makenquote:Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
In de VI van een paar weken terug liet Jan Smit eigenlijk ook al wat doorseipelen. Iets van: ''Als de trainers niet ingrijpen, dan moet ik het maar doen''. Dat ging toen over dat incident uit bij Sparta waar Smit de kleedkamer binnen donderde.
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:36 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Dat kan toch geen reden zijn om iemand te ontslaan? Zeg gewoon eerlijk waar het op staat en kom niet aan zetten met argumenten zoals dat het in de tweede seizoenshelft slechter ging of iets dergelijks.
Ik bedoelde ook niet dat het de enige reden zou zijn hoor, maar als je nadenkt zou het wel een voorteken kunnen zijn. Niet voor niets werd en vaak op gehamerd dat de doelstelling niet volledig behaald is en dat men niet blij was na afloop van het seizoen maar slechts opgelucht. Zo waren er wel vaker van dat soort opmerkingen tussendoor. Denk dat er met Verbeek aan het roer niet zulke kanttekening geplaatst worden in de media.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:38 schreef Incolumis het volgende:
[..]
mwah denk niet dat dat er mee te maken heeft, is wel erg makkelijk om nu punten aan te wijzen. Smit zijn verwijt ging erom dat Heerkes/Kruzen de spelers niet aanpakten tijdens de rust. heeft niks met nu te maken
Dat is duidelijk en eerlijk. Een politiek correcte manier om aan te geven dat men Verbeek hoger heeft zitten dan Heerkes.quote:In principe zou Heerkes nog één seizoen trainer van de hoofdmacht blijven, maar de club denkt met het aantrekken van Verbeek voor een 3-jarig contract een belangrijke stap voor de verdere toekomst te kunnen maken.
quote:Pieckenhagen: 'Jammer, maar zo is voetbal'; Looms: 'Ik ben beduusd'
ALMELO - De spelers van Heracles Almelo zijn verrast door de trainerswissel. 'Is dat zo?' reageert aanvoerder Martin Pieckenhagen vanuit zijn huis in Rostock. 'Ah, dat is natuurlijk erg jammer voor Gert Heerkes. We hebben goed gewerkt met hem, vind ik. Maar als je naar de prestaties kijkt, hebben we niet echt een stap naar boven gezet en ik denk dat de club dat verwacht had. De leiding wil wel stappen maken. Ik vind Gert een goede trainer, die veel gedaan heeft voor Heracles', aldus de doelman die herstellende is van een knieoperatie. 'Jammer dat zoiets gebeurt, maar zo is voetbal.'
Van Heerkes' opvolger Gertjan Verbeek weet Pieckenhagen dat hij veel verdiensten heeft voor Heracles. 'Het is een harde trainer, zo heb ik gehoord. Misschien dat we onder hem constanter gaan worden.'
Pieckenhagen was niet helemaal verbaasd over de verandering bij zijn club. 'Ik wist dat er overlegd werd hierover. Maar als speler hebben we daar niks mee te maken. Ik heb het al zo vaak meegemaakt. Maar deze wissel verrast me wel, maar ik snap het ook wel dat de leiding hiervoor gekozen heeft. Ze zijn niet tevreden en maken daarom zo'n keuze. Het is een moeilijk besluit, maar zo gaat het nou eenmaal.'
Mark Looms (foto) was ook verrast. 'Ik wist van niks toen ik het las. Of ik verbaasd ben over dit besluit? Dat kan ik niet zeggen, want ik weet niet wat er gebeurd is. Of onze matige resultaten van de laatste tijd ermee te maken hebben, zou ik niet weten. Verbeek is ook een goede trainer, maar wat ik ervan moet denken, weet ik niet. Dat zal later nog wel komen. Ik ben nog te erg beduusd van deze wisseling', aldus de Almelose verdediger.
Dat klopt, dat vind ik een goede argumentatie. Niet dat Heerkes een keer niet ingrijpt of geen 35 punten heeft gehaald.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:39 schreef Blawh het volgende:
Dat is duidelijk en eerlijk. Een politiek correcte manier om aan te geven dat men Verbeek hoger heeft zitten dan Heerkes.
Kunnen wel kleine nevenargumenten zijn. Al zou ik dat ook te makkelijk vinden. De kansen waren er genoeg om meer punten te halen en eerder veilig te zijn, Heerkes kan er weinig aan doen dat bepaalde spelers de mooiste kansen om zeep helpen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:51 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Dat klopt, dat vind ik een goede argumentatie. Niet dat Heerkes een keer niet ingrijpt of geen 35 punten heeft gehaald.
Dus als jij ergens een functie aangeboden krijgt onder jouw werkniveau dan accepteer je dat ook gewoon?quote:Op maandag 8 juni 2009 20:53 schreef Apoc2003 het volgende:
Goed nieuws. En ik ben het totaal niet eens met mensen die zeggen dat er niet netjes is gehandeld. Als je een betere coach kan krijgen (wat Verbeek toch zeker is) doe je dat! Heracles heeft Heerkes een andere functie aangeboden binnen de club, als hij dat niet wil is dat jammer voor hem. Ik heb geen enkel dubbel gevoel, ben gewoon blij met Verbeek.
Dat men op- of aanmerkingen heeft op het functioneren is logisch, want we hebben geen geweldig seizoen gedraaid. Toch mag ook de clubleiding gezien de omstandigheden tevreden zijn met wederom een nieuw jaar eredivisie.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kunnen wel kleine nevenargumenten zijn. Al zou ik dat ook te makkelijk vinden. De kansen waren er genoeg om meer punten te halen en eerder veilig te zijn, Heerkes kan er weinig aan doen dat bepaalde spelers de mooiste kansen om zeep helpen.
Het kwam voor Heerkes en aanvoerder Pieckenhagen in ieder geval niet helemaal onverwacht, dan zal er bij eventuele interne gesprekken vast wel wat onvrede geuit zijn.
Wel als je NIET GOED FUNCTIONEERT in je huidige functie ja.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:56 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Dus als jij ergens een functie aangeboden krijgt onder jouw werkniveau dan accepteer je dat ook gewoon?
Wat zou jij als goed functioneren omschrijven?quote:Op maandag 8 juni 2009 21:03 schreef Zapper het volgende:
[..]
Wel als je NIET GOED FUNCTIONEERT in je huidige functie ja.
Als jij vind dat tweemaal handhaving en een halve finale in de beker geen goede prestatie is bij Heracles Almelo dan ben je de realiteit uit het oog verloren.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:15 schreef Zapper het volgende:
Heb je daadwerkelijk wedstrijden gezien van Heracles dit seizoen en heb je ook gelet op de tactische keuzes van Gert Heerkes?! Waardeloze trainer en terecht dat hij aan de kant is gezet. Geen idee waarom je het voor hem opneemt hier
Van welke planeet kom jij?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:35 schreef Rots het volgende:
Verbeek. Willen jullie degraderen ofzo?
Denk (omg.) Rotterdamquote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 22:35 schreef Rots het volgende:
Verbeek. Willen jullie degraderen ofzo?
Ze waren er dus al mee bezig, dat maakt het natuurlijk al een stuk minder lullig. Kan haast niet anders dan dat het te vroeg is uitgelekt, want normaal zet Heracles niets op de officiële site voordat iets definitief is.quote:Wrange wissel bij Heracles Almelo
Gertjan Verbeek wordt de nieuwe trainer van Heracles. Er was maandag echter één probleempje: de oude trainer in Almelo wist dat nog niet.
Er gebeurde maandag de hele dag wat, in Almelo. Heracles bracht naar buiten dat het Gertjan Verbeek als nieuwe trainer wil aantrekken als opvolger van de huidige oefenmeester Gert Heerkes. Probleem was alleen dat die laatste op vakantie in Spanje was en niet op de hoogte werd gesteld.
Om 13.37 uur stuurt Heracles Almelo een opvallend persbericht naar de media. Er staat niet in dát ze een nieuwe trainer hebben, er staat dat ‘Heracles Almelo in verregaande onderhandelingen is met Verbeek.’ Verder valt er te lezen: ‘In principe zou Heerkes nog één seizoen trainer van de hoofdmacht blijven, maar de club denkt met het aantrekken van Verbeek voor een 3-jarig contract een belangrijke stap voor de verdere toekomst te kunnen maken.’
Dat klinkt mooi, alleen denkt Heerkes daar anders over: ‘We waren in onderhandeling om het contract te beëindigen, maar zijn daar nog niet uit. We hadden met elkaar afgesproken dat we niets zouden zeggen voordat we overeenstemming hadden bereikt. Zij komen opeens met een persbericht... Laat ík nu maar even mijn mond houden.’
Later geeft Verbeek (foto), die verregaande bevoegdheden in Almelo krijgt, zelf wél een interview dat wordt gepubliceerd op de website van het Algemeen Dagblad. ‘Als ze me alleen voor de functie van trainer-coach hadden gevraagd, had ik het niet gedaan. (...) Ze vonden Gert als hoofdtrainer wat te onervaren om de kar ook beleidsmatig te trekken, maar ik heb geen probleem met hem.’
Heerkes is op de achtergrond furieus, want het is not done voor een trainer om met een club te spreken voordat de vorige coach op een nette manier is vertrokken. Heerkes: ‘Wat ik daarvan vind? Laat ik mijn mond maar even houden.’
Later op de avond probeert Verbeek de schade te beperken. ‘Ik ben helemaal nog niet rond met Heracles. Ik heb alleen wat oriënterende gesprekken gehad. Ik heb ook nog met niemand hierover gesproken. Allemaal onzin.’
Onzin? En die citaten van u dan op de website van het Algemeen Dagblad?
‘Dat moeten zij maar weten. Ik weet niet hoe zij daaraan komen. Ik wil er verder niets over zeggen. Ik ben nu ook aan het eten. Tot ziens.’
Heerkes komt vandaag uit Spanje terug van zijn welverdiende vakantie. Hij wist zich met Heracles Almelo, dat de 17e begroting heeft in de Eredivisie, zonder nacompetitie te handhaven. Vanmiddag mag hij echter met de clubleiding onderhandelen over een afkoopsom, want zijn baan is-ie in ieder geval kwijt aan Gertjan Verbeek.
Waarom maakt dat het minder lullig?quote:Op maandag 8 juni 2009 23:09 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ze waren er dus al mee bezig, dat maakt het natuurlijk al een stuk minder lullig. Kan haast niet anders dan dat het te vroeg is uitgelekt, want normaal zet Heracles niets op de officiële site voordat iets definitief is.
Waar moet ik me mee inlezen? Hebben jullie een jonge selectie volgend jaar, zo nee, degradatie.quote:
Dat baseer je op een paar maandjes Feyenoord?quote:Op maandag 8 juni 2009 23:20 schreef Rots het volgende:
[..]
Waar moet ik me mee inlezen? Hebben jullie een jonge selectie volgend jaar, zo nee, degradatie.
Oudjes, afgelopen seizoen 2 selectiespelers boven de 30 (waarvan er 1 weg is nu)quote:Op maandag 8 juni 2009 23:20 schreef Rots het volgende:
[..]
Waar moet ik me mee inlezen? Hebben jullie een jonge selectie volgend jaar, zo nee, degradatie.
Oké, dan geef ik je nog een kans degradatie via de nacompetitie te ontlopen.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:27 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Oudjes, afgelopen seizoen 2 selectiespelers boven de 30 (waarvan er 1 weg is nu)
Ander is Pieckehagen en die voldoet meer als Henkie Timmer
waarom is Feyenoord niet gedegradeerd dan?quote:Op maandag 8 juni 2009 23:20 schreef Rots het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |