Was ook niet serieus. Nico-Jan neemt al o.a. de taken van een Technisch Directeur op zich, nu zal hij die taken waarschijnlijk gaan delen met Verbeek. Goede zaak lijkt me, 2 mensen die hun sporen verdient hebben in de voetballerij met boven hen een keiharde zakenman.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:19 schreef Damzkieee het volgende:
Doen we niet aan toch, Technisch adviseurs?
Krüzen moet nu een stappie terug gaan doen denk ik. Verbeek is wat dominanter als hoofdtrainer dan Heerkes, die het eigenlijk alleen helemaal niet aan kon.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:21 schreef Elwood1802 het volgende:
Wordt ook al gesproken dat Boakye weg wilde door Kruzen, weet niet wat ik er van moet vinden
Iig blij dat Gert Jan terug is, nog paar spelers ophalen bij Heerenveen en we zitten gebakken
Het ideaalbeeld voor mij was dat Verbeek als een soort Engelse manager gaat opereren met Heerkes en Krüzen als veldtrainers onder hem. Dat Heerkes niet open staat voor een andere functie binnen de club is jammer maar begrijpelijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:25 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Krüzen moet nu een stappie terug gaan doen denk ik. Verbeek is wat dominanter als hoofdtrainer dan Heerkes, die het eigenlijk alleen helemaal niet aan kon.
Als mensen na anderhalf jaar je naam nog niet weten heb je het toch echt niet goed gedaanquote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 18:38 schreef MarijeH het volgende:
Toch is dit niet netjes tegenover Heerkes.
Leg eens uit?quote:Op maandag 8 juni 2009 18:58 schreef Blawh het volgende:
Hakola hebben we wel aan Gert te danken, die gaat volgend seizoen definitief naam maken.
In de VI van een paar weken terug liet Jan Smit eigenlijk ook al wat doorseipelen. Iets van: ''Als de trainers niet ingrijpen, dan moet ik het maar doen''. Dat ging toen over dat incident uit bij Sparta waar Smit de kleedkamer binnen donderde.quote:Gert Heerkes: 'Ik had niet het idee dat er wat bijzonders aan de hand was'
ALMELO - Dat hij bij Heracles als hoofdtrainer het veld moet ruimen voor Gertjan Verbeek, verraste Gert Heerkes zeer. Hij had enkele weken geleden, meteen na de terugkeer van Mallorca, waar de selectie afscheid nam van het afgelopen seizoen, tijdens een gesprek al enige scepsis geproefd bij de leiding van de club.
'Ik heb dat kennelijk niet voldoende uit de wereld kunnen helpen', reageert Heerkes (foto) op het verrassende besluit dat hij geen hoofdtrainer meer is van de Twentse eredivisionist. 'Ik had niet het idee dat er wat bijzonders aan de hand was. Ik ben het er dus niet mee eens, maar daar zal de club geen boodschap aan hebben. Verder wil ik er nog niet op ingaan. We hebben radiostilte afgesproken tot alles is afgehandeld, hoewel het vreemd is dat ze toch van alles hierover naar buiten gebracht hebben.'
Heerkes wacht de ontwikkelingen af. 'Ik wil uiteraard werkzaam blijven in het profvoetbal. Of dat bij Heracles kan of dat ze het contract gaan afkopen, moet dus nog besproken worden. Dat gaat via de CBV. Met hen moeten we eruit zien te komen.'
Directeur Nico Hoogma wil weinig kwijt over de recentes keuzes van de club. 'We geven woensdag uitleg hierover', zegt hij desgevraagd. 'We moeten eerst nog een aantal zaken afwikkelen, zowel met Gert Heerkes, die we inderdaad hebben ander werk bij de club hebben aangeboden, als met Gertjan Verbeek. Meer kan ik er niet over zeggen.'
Dat kan toch geen reden zijn om iemand te ontslaan? Zeg gewoon eerlijk waar het op staat en kom niet aan zetten met argumenten zoals dat het in de tweede seizoenshelft slechter ging of iets dergelijks.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
In de VI van een paar weken terug liet Jan Smit eigenlijk ook al wat doorseipelen. Iets van: ''Als de trainers niet ingrijpen, dan moet ik het maar doen''. Dat ging toen over dat incident uit bij Sparta waar Smit de kleedkamer binnen donderde.
mwah denk niet dat dat er mee te maken heeft, is wel erg makkelijk om nu punten aan te wijzen. Smit zijn verwijt ging erom dat Heerkes/Kruzen de spelers niet aanpakten tijdens de rust. heeft niks met nu te makenquote:Op maandag 8 juni 2009 19:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
In de VI van een paar weken terug liet Jan Smit eigenlijk ook al wat doorseipelen. Iets van: ''Als de trainers niet ingrijpen, dan moet ik het maar doen''. Dat ging toen over dat incident uit bij Sparta waar Smit de kleedkamer binnen donderde.
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:36 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Dat kan toch geen reden zijn om iemand te ontslaan? Zeg gewoon eerlijk waar het op staat en kom niet aan zetten met argumenten zoals dat het in de tweede seizoenshelft slechter ging of iets dergelijks.
Ik bedoelde ook niet dat het de enige reden zou zijn hoor, maar als je nadenkt zou het wel een voorteken kunnen zijn. Niet voor niets werd en vaak op gehamerd dat de doelstelling niet volledig behaald is en dat men niet blij was na afloop van het seizoen maar slechts opgelucht. Zo waren er wel vaker van dat soort opmerkingen tussendoor. Denk dat er met Verbeek aan het roer niet zulke kanttekening geplaatst worden in de media.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:38 schreef Incolumis het volgende:
[..]
mwah denk niet dat dat er mee te maken heeft, is wel erg makkelijk om nu punten aan te wijzen. Smit zijn verwijt ging erom dat Heerkes/Kruzen de spelers niet aanpakten tijdens de rust. heeft niks met nu te maken
Dat is duidelijk en eerlijk. Een politiek correcte manier om aan te geven dat men Verbeek hoger heeft zitten dan Heerkes.quote:In principe zou Heerkes nog één seizoen trainer van de hoofdmacht blijven, maar de club denkt met het aantrekken van Verbeek voor een 3-jarig contract een belangrijke stap voor de verdere toekomst te kunnen maken.
quote:Pieckenhagen: 'Jammer, maar zo is voetbal'; Looms: 'Ik ben beduusd'
ALMELO - De spelers van Heracles Almelo zijn verrast door de trainerswissel. 'Is dat zo?' reageert aanvoerder Martin Pieckenhagen vanuit zijn huis in Rostock. 'Ah, dat is natuurlijk erg jammer voor Gert Heerkes. We hebben goed gewerkt met hem, vind ik. Maar als je naar de prestaties kijkt, hebben we niet echt een stap naar boven gezet en ik denk dat de club dat verwacht had. De leiding wil wel stappen maken. Ik vind Gert een goede trainer, die veel gedaan heeft voor Heracles', aldus de doelman die herstellende is van een knieoperatie. 'Jammer dat zoiets gebeurt, maar zo is voetbal.'
Van Heerkes' opvolger Gertjan Verbeek weet Pieckenhagen dat hij veel verdiensten heeft voor Heracles. 'Het is een harde trainer, zo heb ik gehoord. Misschien dat we onder hem constanter gaan worden.'
Pieckenhagen was niet helemaal verbaasd over de verandering bij zijn club. 'Ik wist dat er overlegd werd hierover. Maar als speler hebben we daar niks mee te maken. Ik heb het al zo vaak meegemaakt. Maar deze wissel verrast me wel, maar ik snap het ook wel dat de leiding hiervoor gekozen heeft. Ze zijn niet tevreden en maken daarom zo'n keuze. Het is een moeilijk besluit, maar zo gaat het nou eenmaal.'
Mark Looms (foto) was ook verrast. 'Ik wist van niks toen ik het las. Of ik verbaasd ben over dit besluit? Dat kan ik niet zeggen, want ik weet niet wat er gebeurd is. Of onze matige resultaten van de laatste tijd ermee te maken hebben, zou ik niet weten. Verbeek is ook een goede trainer, maar wat ik ervan moet denken, weet ik niet. Dat zal later nog wel komen. Ik ben nog te erg beduusd van deze wisseling', aldus de Almelose verdediger.
Dat klopt, dat vind ik een goede argumentatie. Niet dat Heerkes een keer niet ingrijpt of geen 35 punten heeft gehaald.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:39 schreef Blawh het volgende:
Dat is duidelijk en eerlijk. Een politiek correcte manier om aan te geven dat men Verbeek hoger heeft zitten dan Heerkes.
Kunnen wel kleine nevenargumenten zijn. Al zou ik dat ook te makkelijk vinden. De kansen waren er genoeg om meer punten te halen en eerder veilig te zijn, Heerkes kan er weinig aan doen dat bepaalde spelers de mooiste kansen om zeep helpen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:51 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Dat klopt, dat vind ik een goede argumentatie. Niet dat Heerkes een keer niet ingrijpt of geen 35 punten heeft gehaald.
Dus als jij ergens een functie aangeboden krijgt onder jouw werkniveau dan accepteer je dat ook gewoon?quote:Op maandag 8 juni 2009 20:53 schreef Apoc2003 het volgende:
Goed nieuws. En ik ben het totaal niet eens met mensen die zeggen dat er niet netjes is gehandeld. Als je een betere coach kan krijgen (wat Verbeek toch zeker is) doe je dat! Heracles heeft Heerkes een andere functie aangeboden binnen de club, als hij dat niet wil is dat jammer voor hem. Ik heb geen enkel dubbel gevoel, ben gewoon blij met Verbeek.
Dat men op- of aanmerkingen heeft op het functioneren is logisch, want we hebben geen geweldig seizoen gedraaid. Toch mag ook de clubleiding gezien de omstandigheden tevreden zijn met wederom een nieuw jaar eredivisie.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kunnen wel kleine nevenargumenten zijn. Al zou ik dat ook te makkelijk vinden. De kansen waren er genoeg om meer punten te halen en eerder veilig te zijn, Heerkes kan er weinig aan doen dat bepaalde spelers de mooiste kansen om zeep helpen.
Het kwam voor Heerkes en aanvoerder Pieckenhagen in ieder geval niet helemaal onverwacht, dan zal er bij eventuele interne gesprekken vast wel wat onvrede geuit zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |