abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:14:11 #1
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69537948
Kwam ineens in me op dat ik daar wel benieuwd naar ben
we hebben uiteraard een reeks over trouwen, maar ben ineens heel benieuwd naar hoe de FOK!ker gevraagd is, of zijn/haar lief gevraagd heeft.

vroeger zwijmelde ik altijd helemaal weg bij die originele huwelijksaanzoeken op de tv, meer mensen?
heb je daar misschien je inspiratie vandaan gehaald, of vind je dat juist maar niets, al die stomme originele aanzoeken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:21:01 #2
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69538189
* Koffie inschenkt *

-Zeg lief?

* Krantenpagina omslaat *

Hm?

* Zaterdagbijlage confisceert *

-We motten echt dat erfrecht eens gaan regelen bij de notaris.

* Zucht *

Gedoe, kan dat niet simpeler?

* Nadenkt *

-Mja, gratis trouwen.

* Krant dichtslaat en kat onder de kin kriebelt

Nou, opgelost toch.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:29:51 #3
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69538529
En jij Mir?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:05:27 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_69539799
die van mij..

waren aan het stoeien zei ik ineens: ik vind je nooit meer lief.. nu moet je het goed maken..
Mijn verloofde zei is goed..

Ik: dan ga ik naar de wc en als ik terug kom hoor ik wel hoe je het goed gaat maken
ik kom terug
Verloofde: ga in eens zitten..
dus ik ga zitten
verloofde: zit je goed??
Hij gaat op zijn knietjes tovert een ring te voorschijn en vraagt wil je met me trouwen??
Ja natuurlijk... en de tranen biggelde over mijn wangen

Ik kan nu nooit meer zeggen ik vind je niet meer lief natuurlijk
Be happy with the little things in life
pi_69539901
Mijn vriend vroeg me toen we samen een lang weekend in Duitsland waren. We zouden die dag gaan winkelen in het centrum van Marburg en hij besloot toen meteen ook even het kasteel daar te bezoeken. We waren daar anderhalf jaar eerder ook al eens samen geweest om even tussen wat problemen thuis uit te zijn. Het kasteel daar ligt hoger dan de rest van de stad, dus je kijkt er heel mooi uit over alle huizen en winkels etc. Dus we stonden daar te kijken naar waar ons hotel ergens moest liggen en toen heeft hij me gevraagd. Hij had er zelfs een ring bij!
O+ 11-06-2009 O+
pi_69540368
We laten in bed, en waren erg verdrietig omdat de dag erna we de katjes naar hun nieuwe adres moesten brengen.

Ik lag de helft van de tijd te huilen, en toen ik dacht 'misschien word ik vrolijker van seks!' maar daar had meneer geen zin in dus ik draaide me maar om en ging weer proberen te slapen / verder huilen

Mr.MoBlo werd erdoor aangestoken en even later lagen we samen te huilen

Toen zei ik dat ik hem echt noooooooooit meer kwijt wilde en dat ik zo blij was dat ik 'm had en meer van dat soort zoetsappige shizzle

En toen was 't even stil en keek hij heel serieus door de tranen heen. Dus ik dacht 'oh dear, er is iets mis '

dus ik 'wat is er???'

en hij zo van 'ja, dit klinkt misschien heel raar...' *stilte*
en ik weer 'wat is er????'

en toen zei hij

'ik wil jou ook nooit meer kwijt, wil je met me trouwen??? *snotter* '

en ik 6 keer vragen 'serieus!? '

en hij 6 keer 'ja! écht!'

en toen heb ik maar ja gezegd
Ja doei.
pi_69540606
We gingen samen een weekendje naar Ameland. Het was begin april en het was nog best koud. Eenmaal op het eiland hebben we de gehuurde fietsen gepakt en zijn we naar het strand gefietst. Mijn vriend wilde perse zijn tas meenemen waar zijn zwem spullen in zouden zitten. Ik vond het vreemd, maar ja ach hij heeft wel vaker gekke trekjes.
Op het strand is het niet echt druk, ik loop rustig het strand op. Mijn vriend rent het strand op en ik snap hem niet echt. Vlak bij het water heeft hij zijn tas op de grond gegooid, en is hij erin aan het rommelen. Ik zie het als ik naar hem toe loop. Als ik vlak bij hem ben hoor ik “ons” nummer. (alles is liefde van Blof).
Ik vind het erg toevallig . Eenmaal bij hem draait hij zich om en gaat hij op de knieën. Hij vraagt of ik zijn vrouw wil worden. Ja d0h, tuurlijk wil ik dat.
We zijn samen in het zand geploft en hebben de meegebrachte champagne opgedronken.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:49:59 #9
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69541229
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:29 schreef Duderella het volgende:
En jij Mir?
still going strong at nothing
pi_69541368
Mooie verhaaltjes
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:10:20 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69541936
We waren 5 jaartjes bij elkaar en gingen een weekend naar Groningen om dat te vieren Hotelletje enzo, beetje de stad verkennen, gezellig eten, etc.
Ik had van te voren een ring uitgezocht: titanium met witgoud, echt supermooi Het was helaas wel een dummy omdat ik zijn maat niet wist en echt niks wilde verklappen. Later natuurlijk wel de goeie maat voor 'm uitgezocht.
We hadden allebei kadootjes voor elkaar omdat we dus 5 jaar hadden, hij had ook wat voor mij en ik had dus het aanzoek met de ring. Het was 's ochtends in bed, voor het ontbijt. Ik zei dat hij eerst maar zijn kado moest geven Een heel mooi horloge btw dat supergoed paste! (heb heel dunne polsen dus komt niet zo vaak voor dat een horloge me goed past)
Ohja, nog even een tussendoor; ik ging dus naar de juwelier om die ring te halen, zei tegen die verkoopster dat ik een ring wilde voor mijn vriend omdat ik hem ten huwelijk wilde vragen. Nadat ze 5 minuten aan het brabbelen was ("jij? jij wil je vriend ten huwelijk vragen? jij. ja? echt? oke. ja? echt?" etc. ) kon ik er dus 1 uitzoeken
Magoed, we lagen in bed dus. De ring was zorgvuldig verpakt zodat hij niet meer te herkennen was als een ring-doosje (raar groot stuk karton eromheen enzo ) en toen hij het eenmaal had uitgepakt en het doosje opendeed zei ik: Wil je met me trouwen?
Hij keek me even met een mengeling van aan en zei toen heel overtuigend 'JA!'
Echt heel leuk. En hij vond het helemaal jammer dat het een dummy was en hij de ring niet gelijk om kon doen

Magoed, zeer geslaagd weekend dus
Mensen zijn tegenwoordig nog steeds verbaasd dat ik 'm als vrouw ten huwelijk heb gevraagd, ik snap niet waarom dat zo raar is. Waarom al die tradities, het kan toch ook anders? Als dat voor jou werkt natuurlijk Maar voor ons zeker wel
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69542031
We waren uit gaan eten omdat we 3 jr bij elkaar waren en zaten daarna in het parkje bij het water waar vaak zaten toen we elkaar net kende.
Gezellig met zn tweetjes zonsondergang kijken

Zegt ie: "ik heb nog iets voor je"
>tovert een doosje tevoorsvchijn, mooi ingepakt

Ik >* jubeldejubel een kadootje*
Maak t open, zit er een mooie ring in

Pakt ie t doosje van me over, haalt de ring eruit en gaat op zn knieen
En toen vroeg ie of ik met m wilde trouwen

Ik> Ja...stommerd je maakt me aan t huilen in t openbaar
pi_69542047
Ik wacht al heeeeeel lang op een aanzoek. Ik was laatst met manlief op duikvakantie, en was toevallig jarig. Gaat hij naast me zitten aan het strand (voor de duidelijkheid, het was net iets TE perfect: fakkels, champagne, ondergaande zon...) en toen zou ik mijn cadeau krijgen. Ik zag een klein doosje en dacht: nu komt het. Ik maak het open: wit gouden ring met 5 diamanten. Ging bijna hyperventileren! Zegt manlief doodleuk: "Nou schatje, gefeliciteerd met je verjaardag!"

.......

Superdesuperschattig natuurlijk dat hij zo zijn best heeft gedaan op mijn verjaardagscadeau, maar toch een beetje een anticlimax... Daarom teer ik maar op deze verhalen en is dit een ordinair tvp'tje
pi_69542336
Ai ja, dat kan ik me goed voorstellen!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:24:30 #15
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69542434
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:13 schreef French het volgende:
Ik wacht al heeeeeel lang op een aanzoek. Ik was laatst met manlief op duikvakantie, en was toevallig jarig. Gaat hij naast me zitten aan het strand (voor de duidelijkheid, het was net iets TE perfect: fakkels, champagne, ondergaande zon...) en toen zou ik mijn cadeau krijgen. Ik zag een klein doosje en dacht: nu komt het. Ik maak het open: wit gouden ring met 5 diamanten. Ging bijna hyperventileren! Zegt manlief doodleuk: "Nou schatje, gefeliciteerd met je verjaardag!"

.......

Superdesuperschattig natuurlijk dat hij zo zijn best heeft gedaan op mijn verjaardagscadeau, maar toch een beetje een anticlimax... Daarom teer ik maar op deze verhalen en is dit een ordinair tvp'tje
oh jee, da's best wel een anti climax ja
pi_69542495
Aaahw French
pi_69542822
Ja En dan toch een beetje blij doen omdat hij zo zijn best heeft gedaan om wat moois voor me te kopen... Maar ik was niet blij.

Maar nu weer leuke verhaaltjes waar ik dit weekend op kan teren! (+ de komende 5 jaar ofzo )
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:52:05 #18
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69543411
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

still going strong at nothing
Herkenbaar.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:52:54 #19
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_69543427
Onze relatie was "al" aan z'n 25e dag bezig, we hadden net onze verliefdheid goed op elkaar gebotvierd in bed toen hij ineens uit bed stapte en in z'n koffertje ging zitten rommelen. Ik was helemaal verbaasd en vroeg wat hij zocht. Zegtie:"zakdoekjes, die heb ik zometeen nodig!". Ik natuurlijk nog verbaasder...

Hij kruipt weer naast me in bed, geeft me dat pak zakdoekjes en zegt:"Goed vasthouden he!" Ik snapte d'r helemaaaal niks meer van. Hij weer uit bed, naast het bed op één knie, ik ga toch maar overeind zitten want dit wordt steeds raarder... "Wil je met me trouwen?" Heb nog nooit zo hard gegild, de buren kwamen zelfs aankloppen of alles wel goed was
En die zakdoekjes hebben we allebei nodig gehad

*denk* goh... da's alweer ruim 10 jaar geleden... en we zijn nog altijd gelukkig met elkaar
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:56:24 #20
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69543537
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:13 schreef French het volgende:

.......

Maar dat is toch fantastisch? Een huwelijksaanzoek op die manier was vele malen voor de hand liggender geweest, als ik je goed beluister. Geweldig hoe hij jouw verjaardag heeft gevierd en ik snap de teleurstelling niet. Alsof hij nou nooit iets kan doen dat een eventueel aanzoek zou overtreffen, wat jammer!
pi_69545130
French; als je zo graag wilt trouwen dan vraag jij hem toch?

ik wist toevallig dat mijn vent 't wel zeker ooit zou doen, maar als niet, dan zou ik 't zelf regelen. Het is 2009, dat kan allemaal hoor!

Verder wel een beetje wat dude zegt
Ja doei.
pi_69556112
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 22:05 schreef droomvrouwtje het volgende:
die van mij..

waren aan het stoeien zei ik ineens: ik vind je nooit meer lief.. nu moet je het goed maken..
Mijn verloofde zei is goed..

Ik: dan ga ik naar de wc en als ik terug kom hoor ik wel hoe je het goed gaat maken
ik kom terug
Verloofde: ga in eens zitten..
dus ik ga zitten
verloofde: zit je goed??
Hij gaat op zijn knietjes tovert een ring te voorschijn en vraagt wil je met me trouwen??
Ja natuurlijk... en de tranen biggelde over mijn wangen

Ik kan nu nooit meer zeggen ik vind je niet meer lief natuurlijk
  zondag 31 mei 2009 @ 00:05:02 #23
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_69564857
Bij ons ging het heel knuddig ..

Wij hadden wel eens gekeken naar geregistreerd partnerschap..
En eigenlijk vonden we dat best prijzig..
Maar ja, we wilden toch iets, waarmee we toch wat zekerheid hadden voor elkaar en later..

Totdat we op vakantie waren en er 1 riep..
"Jullie gaan toch nog wel een keer trouwen, we hebben zin in een feestje" ..

Paar weekjes later tijdens de "afwas" jaaaa, echt waar, toch maar besloten om te trouwen..
Met een feestje met alles derop en deran.. Dat is nu over 22 dagen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 31 mei 2009 @ 09:17:44 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69568871
Hmmpf.. trouwverhalen .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_69569121
Ahhh wat schattig de verhalen hier!

Nou, mijn lief had motorexamen. Ik wist hoe laat hij ongeveer terug zou zijn bij de rijschool. Ik daar dus heen rijden. Ik denk: Als het niet goed is, dan troost ik hem. Als het wel goed is, dan gaan we dat gelijk vieren . Nou het was dus goed, dus we hebben daar midden op straat een tijd lang staan springen en lachen van geluk .

Anyway, ik reed alvast naar huis na een tijdje en hij ging zijn pak uit doen en nog even een bak koffie drinken met zijn instructeur. Ik was al een tijd lang thuis en ik dacht: Waar blijft ie toch??
Komt ie na een uur aan rijden ofoz, met een bos bloemen.
Dus ik vraag hem doodleuk: Zijn die voor oma? Want die was de volgende dag jarig.

Nou, hij deed zijn jas uit en had een trui op waarop de vraag stond of ik met hem wilde trouwen. En hij ging op zijn knieen.. gaf me die bloemen... kon natuurlijk alleen maar 'ja' zeggen

10 September is de grote dag en we hebben er onwijs veel zin in!
  zondag 31 mei 2009 @ 22:24:06 #26
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_69586613
Mijn schoonzus was druk met de organisatie van haar bruiloft toen mijn man(toen vriend) vroeg: Wat zou dat nou kosten? Ik: Nou dan ga je dat eens informeren. Hij: En als het dan meevalt? Ik: Ehm...nou dan moeten we het maar door laten gaan.
Toen we een paar weken later op vakantie gingen naar Disneyland Parijs(was ook onze eerste vakantie samen) issie met ring alsnog op zijn knieen gegaan. Ik had hem in de trein nog zitten plagen dat ik nog wel een echt aanzoek verwachtte. En toen brandde de ring dus al in zijn zak. En hij had de juiste maat ring! Dat had ie daarvoor een keer stiekem achterhaald. Kon ik me niet meer herinneren.
Nu gaan we volgende week weer richting Parijs. Tien jaar bij elkaar en bijna 2 jaar getrouwd.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_69587884
Wat een leuk topic Trouwen gaat voor mij de komende jaren nog niet gebeuren denk ik, maar de verhalen zijn hier wel errug leuk
pi_69596750
Ik heb mijn vriendin vorig jaar op Kos gevraagd!
Was 7 jaar terug de eerste plek waar we voor het eerst samen op vakantie gingen!

Kennisen van ons wonen op Kos. Zij waren toevallig tegelijk daar(3maand nl 3 maand Kos om en om).
Zij hadden een ontbijt op het strand klaar gezet. Verse broodjes, eitje, alles erop en eraan.
Ik mijn vriendin vroeg wakker gemaakt en heerlijk gewandeld over het strand. Na tijdje wandelen kwamen we bij het ontbijt, ik zei dit is voor ons. Ik lekker gegeten en zij kreeg het wat moeilijk weg ;-) haha!
Na het ontbijt richting de zee en daar ben ik op mijn knieën gegaan met een mooie ring! Uiteraard zei ze ja!
Champagne stond al klaar bij ons ontbijt, dus meteen heerlijk gevierd!

We waren met mijn schoonouders,zwager en schoonzus op kos. Samen met de nl vrienden gingen we later op de dag lunchen bij een bevriende eigenaar van een restaurant! Daar had ik voor na de lunch taart en champagne geregeld als verrassing! Griekse traditie was dat we moesten delen met iedereen op het terras! Dus mijn vriendin iedereen langs! Allemaal mooie woorden werden er gezegd, was echt super!

Nu aftellen tot 26 juni!! Onze bruiloft is geheel zoals waar ik haar gevraagd heb ook op het strand!

[ Bericht 1% gewijzigd door nelisb op 01-06-2009 11:36:01 ]
  maandag 1 juni 2009 @ 11:27:22 #30
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_69597277
Ik heb mijn meisje gevraagd op de plek waar we voor het eerst hebben gezoend.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 1 juni 2009 @ 13:08:33 #31
97745 Thorical
finding a way
pi_69599882
Ach het was een ideetje van mijn schoonvader.
pi_69635603
Met de auto naar de Jumbo in het centrum, voor de wekelijkse boodschappen.

"Zullen we meteen even langs het gemeentehuis rijden om eens te informeren hoe en wat?"
"Is goed."

Bij het gemeentehuis.

"Jullie willen trouwen? Euhm, met elkáár?" (Ja, met elkaar, zó vreemd is dat toch niet )
Meteen een datum vastgelegd, niet echt van tevoren vastgelegd, gewoon een vrijdag in juni.
Hoop informatie meegekregen. En 1000 maal excuses, dat die info voornamelijk was gericht op een huwelijk tussen een man en een vrouw (de nieuwe info was er toen nog niet, en onze gemeente kennende nog steeds niet.)

"Wanneer willen jullie in ondertrouw?"
"Ondertrouw?"

... en inmiddels is het bijna zover, aanstaande vrijdag is onze Grote Dag
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:05:20 #33
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69636499
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:08 schreef Thorical het volgende:
Ach het was een ideetje van mijn schoonvader.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:03:53 #34
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_69657452
Echt een leuk topic, ik lees even mee!
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:32:28 #35
86793 wwwer
The one and only
pi_69658110
We hadden het er al eens over gehad, het wordt toch tijd dat we eens wat op papier gaan regelen.. maar ja wat is dan de goedkoopste oplossing... trouwen.. moeten we dan maar eens naar kijken...

Het was oud en nieuw.. we zouden deze samen doorbrengen en nergens heen gaan..
dus tja toen om 00:00:30 ben ik op mijn knietjes gegaan en heb haar gevraagd (Mooie armband gegeven, een ring is zo afgezaagd...)

En toen was het een traan en een Ja..

Vervolgens de familie gebeld om gelukkig nieuw jaar te wensen, niemand iets verteld. Pas toen we voor het eerst weer onze familie in RL zagen hebben we het bekend gemaakt en dat was erg leuk om te doen.

Door omstandigheden trouwen we nu 18-09 (anders waren we al getrouwd).
Graaauuww?
pi_69659453
31 december 2008. We hadden vrienden uitgenodigd te komen eten en om het oude jaar weg te blazen.
Voor ons had het een dubbele betekenis, 2008 was een klotejaar en we waren klaar voor een nieuw, fris begin.

We hadden het al eens over trouwen gehad. Hij had wel wat ideetjes wat het aanzoek betreft maar hij hield het geheim. Wel vertelde hij me dat hij wel 'toestemming' wilde vragen aan mijn vader.

Goed, het was 23:58 op 31 december 2008. We waren de klok aan het kijken op TV. Het was bijna zover, 2008 zou afgesloten worden. Omdat de gasten op de bank zaten zat ik op een stoel bij de TV.

Mijn lief ging naast me staan, keek met me mee. Toen zei hij: 'Schat, het is 2 minuten voor 12. Ik ben vanmiddag bij je vader geweest om te vragen of ik met je mag trouwen en hij vond het goed.'
Hij ging op z'n knieeen, pakte mijn hand vast en vervolgde, 'Dus, wil je met mij trouwen?'

Ik zei 'Ja, dat wil ik' en toen heb ik hem geknuffeld, tranen in m'n ogen. Daarna vroeg ik hem of het echt geen grap was en hij antwoordde lachend dat het echt geen geintje was. Gelukkig maar ;-)

We hadden al een vriendschapsring en toen hadden we al besloten dat dat onze verlovingsring zou zijn. Alleen zaten er toen 3 zirkonia's in, en nu echte diamantjes wegens het echte verloven.

Hij had me al eerder willen vragen maar door omstandigheden kon dat niet. Maar ach, wat maakt dat uit. We gaan trouwen en daar ben ik zielsgelukkig mee. Hij is zo fantastisch Nog maar 3 maanden en een beetje en dan is het zover
Tralalalaaa
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:42 #37
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69659836
Ik heb m'n meisje laatst gevraagd !

Ze dacht dat we met mijn werk een weekend weg zouden gaan, maar daar had ik ons expres vakkundig niet voor opgegeven.

Toen op vrijdagavond 18:30 naar huis gebeld dat ze de koffer nog even kon laten staan,
en dat ze even achter het schilderij in de woonkamer moest kijken, snel de telefoon opgehangen.

Achter het schilderij zat de eerste envelop, met aanwijzingen.
Die verwees naar een regel in een gedicht wat ooit over ons geschreven is door een onbekend iemand toen we samen in een cafe zaten. (Dit gedicht werd bij ons op tafel gelegd, de schrijver is er snel vandoor gegaan, we hebben het ingelijst op de schouw staan)

Kortom, zij naar dat cafe. Daar had het personeel instructies gekregen om haar een wijntje te geven en de volgende envelop.

Zo langs het vroegere huis van haar vriendin waar ik haar ophaalde met ons eerste afspraakje, langs het restaurant waar we voor het eerst samen uit eten zijn geweest, naar de bioscoop waar we voor het eerst naar de film zijn geweest - die niet meer bestaat.
Om dat af te vangen heb ik grote filmposters ontworpen en gedrukt over "How _Led_ met Maud, a romantic love-comedy" en die daar overal op straat opgehangen.
Op die filmposters stond weer de laatste aanwijzing om naar het Vondelpark te komen, waar ik klaarstond met de ring bij een bankje vol rozen en een fles champagne
zzz
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:34:45 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_69659904
zo leuk om te lezen he.. ook wel leuk dat het allemaal verschillend is..
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:01:06 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69660760
een kleine maand geleden, op isla deserta (boot genomen naar het "verlaten eiland") nabij faro in de algarve aan de vuurtoren heb ik toen op mijn knieen gevraagd heb of ze mijn vrouw wou worden.

Omstandigheden waren prachtig (verlaten strand, machtige golven, zonder levende ziel in de buurt), het moment ook (ze had het totaal niet voelen aankomen), achteraf als kers op de taart had ik een sjiek hotel geboekt, alwaar we proactief het huwelijk consumeerden.

Ook leuk dat het in het begin van een reis was, gaf de hele reis een extra pre-honeymoonglans
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:55:55 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_69662321
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_69664538
Wat n mooie verhalen allemaal!!
Ik wil ook trouwen, maar wil het niet te vragen wil toch dat hij me vraagt..
Youre the chocolate at the end of my cornetto
pi_69664979
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:21 schreef Duderella het volgende:
* Koffie inschenkt *

-Zeg lief?

* Krantenpagina omslaat *

Hm?

* Zaterdagbijlage confisceert *

-We motten echt dat erfrecht eens gaan regelen bij de notaris.

* Zucht *

Gedoe, kan dat niet simpeler?

* Nadenkt *

-Mja, gratis trouwen.

* Krant dichtslaat en kat onder de kin kriebelt

Nou, opgelost toch.
Zo ging het bij ons. Waar mijn schoonmoeder bij zat.
  † In Memoriam † woensdag 3 juni 2009 @ 14:38:00 #43
34726 Fratz
Max
pi_69665418
wat een leuke verhalen!

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_69665520
Ik ben gevraagd in de McDonalds onder het eten van een McChicken Menu Medium.
pi_69670309
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:41 schreef lidewyz het volgende:
Ik ben gevraagd in de McDonalds onder het eten van een McChicken Menu Medium.
pi_69683335
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef _Led_ het volgende:
-knip-
Deze is leuk! .
pi_69777833
wat een leuke verhalen allemaal *smelt*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_69784718
quote:
Op zondag 31 mei 2009 09:17 schreef Debsterr het volgende:
Hmmpf.. trouwverhalen .
  zondag 7 juni 2009 @ 00:36:27 #49
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69784829
quote:

Ze dacht dat we met mijn werk een weekend weg zouden gaan, maar daar had ik ons expres vakkundig niet voor opgegeven.

Toen op vrijdagavond 18:30 naar huis gebeld dat ze de koffer nog even kon laten staan,
en dat ze even achter het schilderij in de woonkamer moest kijken, snel de telefoon opgehangen.

Die verwees naar een regel in een gedicht wat ooit over ons geschreven is door een onbekend iemand toen we samen in een cafe zaten. (Dit gedicht werd bij ons op tafel gelegd, de schrijver is er snel vandoor gegaan, we hebben het ingelijst op de schouw staan)

Kortom, zij naar dat cafe. Daar had het personeel instructies gekregen om haar een wijntje te geven en de volgende envelop.

Zo langs het vroegere huis van haar vriendin waar ik haar ophaalde met ons eerste afspraakje, langs het restaurant waar we voor het eerst samen uit eten zijn geweest, naar de bioscoop waar we voor het eerst naar de film zijn geweest - die niet meer bestaat.
Om dat af te vangen heb ik grote filmposters ontworpen en gedrukt over "How _Led_ met Maud, a romantic love-comedy" en die daar overal op straat opgehangen.
Op die filmposters stond weer de laatste aanwijzing om naar het Vondelpark te komen, waar ik klaarstond met de ring bij een bankje vol rozen en een fles champagne
serieus?
*zwijmel*
pi_69785696
Tussen het hoofdgerecht en het toetje schoof ik hem ergens in mei 2005 een van de meest wanstaltige kaarten van een bruidspaar toe die ik maar kon vinden, daarop stond gedrukt : Ja, ik wil!
Ik pakte zijn hand, en vroeg hem gewoon rechtstreeks : Wil je met me trouwen?
Hij : schrok zich kapot, kreeg tranen in zijn ogen en zei : Eeehhh ja, JA! GEK! Natuurlijk!

En we kregen meteen champagne van de aangenaam verbaasde en verraste bediening.

Oh en we weten tot op de vandaag de dag nog steeds niet wat het toetje was
  zondag 7 juni 2009 @ 10:40:04 #51
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_69788359
quote:

dinsdag 9 juni 2009 @ 13:14:42 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69859210
Ik vind zulke verhalen wel leuk om te lezen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_69860249
Nou Ik wil ook trouwen
pi_69861057
Eigenlijk vrij standaard.

M'n (toen nog) meisje was jarig, maar moest werken. Dus had ik mooi tijd om alles klaar te zetten.
CD'tje aan, en zo getimed dat, als lief binnenkomt 'ons' nummer begon. (iig ongeveer),
doosje met ring netjes ingepakt, beetje gezellig gemaakt in huis.
Meisje komt thuis en met zachte hand geleid ik haar naar de sofa, alwaar ik haar laat plaatsnemen.
Toen haar het kado gegeven. Zij openmaken, ziet ring, ziet hoe ik op m'n knie zakt, de ring uit het doosje pak, die om haar vinger schuif en de vraag stel.

Onnodig te zeggen dat ze positief antwoordde.
13-03-2009 was onze dag!
pi_69868725
Erg leuk om de aanzoeken te lezen. Erg romantisch hoe sommige het hebben aangepakt

Ben/ heb niet gevraagd, maar waren het er wel over eens dat we met elkaar wilden trouwen.
Heb hem gezegd (voor de gein) dat ie dan wel op z'n knieën moest om me te vragen.... Tot op de dag van vandaag is dat nog steeds niet gebeurt En zijn nu zo'n 5 jaar 'verloofd'

Een ding is zeker, trouwen gaan we..Wanneer weten we nog niet, maar het gaat wel in de nabije toekomst gebeuren
pi_69871052
Oeh leuk om te lezen!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:09:12 #57
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_69872175
Mijn lief heeft mij gevraagd in ons nieuwe huis (nog niet opgeleverd). Op een zaterdag fietsen we erheen om te kijken hoe ver de bouw al was gevorderd. We zagen dat de trap van ons huis erin zat en daar werden we super nieuwsgierig van. Daarna gingen we op zoek naar een opening in het hek, meestal goed afgesloten. Gelukkig waren er werklui bezig dus konden we naar binnen sneaken. Samen snel naar ons huisje, zonder gezien te worden. We mogen namelijk echt niet op het bouwterrein. In ons huisje eerst de trap op naar de 1e verdieping en rondgekeken, daarna samen naar de tweede. Er lagen alvast binnenmuren klaar om gemonteerd te worden. En mijn lief zei ineens dat ik moest gaan zitten. Dat deed ik en toen ging hij op z'n knieën en vroeg me of ik met hem wil trouwen! Hij had ook voor ons beide een verlovingsring! Wauw! In oktober gaan we trouwen!
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_69904802
Wat een leuk topic Sommigen hebben het echt romantisch aangepakt, zo wil ik het ook
pi_69904918
al dat gedoe, ik ben blij dat hij geen

• speurtocht
  • iets met betrokkenen en samenzweringen
  • picknick
  • weekendje weg
  • speciale avond met eten
  • voetbalwedstrijdpauze ( )
  • moeilijkdoen

heeft gedaan Dit vond ik véél leuker
  • Ja doei.
    pi_69904963
    Hij; als ik zou vragen om met me te trouwen zou je dan ja zeggen?

Ik; mja... denk het wel...

3 dagen later;

Hij; dan en dan moeten we naar het gemeentehuis want je moet eerst in ondertrouw.
    Ik; Owkee.....

paar weken later getrouwd
    pi_69904988
    heerlijk
    Ja doei.
    pi_69905289
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 17:50 schreef FANN het volgende:
    Hij; als ik zou vragen om met me te trouwen zou je dan ja zeggen?

Ik; mja... denk het wel...

3 dagen later;

Hij; dan en dan moeten we naar het gemeentehuis want je moet eerst in ondertrouw.
    Ik; Owkee.....

paar weken later getrouwd
    Zoiets zou ik dus helemaal niet leuk vinden Doe mij maar een lekker romantisch aanzoek waarbij ik helemaal weg kan zwijmelen ( maar dan niet zoiets standaards als bovenop de Eiffeltoren ofzo)
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juni 2009 @ 18:00:48 #63
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_69905301
    Bij ons ging het ook bijzonder romantisch

We zaten bij de notaris om te informeren naar een testament. We wonen in DLD en we wisten niet precies hoe we alles moesten regelen. Dat was allemaal niet zo eenvoudig, aan wederzijdse testamenten zaten nogal wat haken en ogen; een samenlevingscontract zou wel handig zijn maar dat kennen ze hier alleen voor stellen van hetzelfde geslacht. Gemengde paren moeten maar trouwen, vindt de Duitse wet.

Notaris gaat even de kamer uit om iets op te zoeken.

We kijken elkaar aan en zeggen ongeveer tegelijkertijd: "Dan kunnen we net zo goed gaan trouwen..."

"Okee."
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_69905355
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zoiets zou ik dus helemaal niet leuk vinden Doe mij maar een lekker romantisch aanzoek waarbij ik helemaal weg kan zwijmelen ( maar dan niet zoiets standaards als bovenop de Eiffeltoren ofzo)
    Nou het heeft in ieder geval gewerkt zullen we maar zeggen
    pi_69905899
    Hier zijn er een paar aanzoeken geweest voor we er daadwerkelijk toe kwamen om de plannen door te zetten. Het waren eigenlijk altijd meer een soort van bevestigingen dat het nog goed zat tussen ons. Nooit iets speciaal gepland maar allemaal spontane opwellingen.
    Een was op vakantie in Denemarken op een kleine camping waar we bovenaan een heuvel een eigen veldje hadden met uitzicht op het fjord(je) en de zonsondergang. Het was stervenskoud en we zaten met dekentjes om en een glas wijn bij het kampvuurtje voor de tent met de hond aan onze voeten toen hij ineens aan kwam lopen met een zelf gefabriceerde ring van gras met een bloemetje. Hij ging niet op zijn knieën (want koud!) maar vroeg gewoon of ik wilde trouwen. En toen heb ik nog een week met uitslag van een allergische reactie op het bloemetje rondgelopen.

De tweede keer was een jaar of wat later, gewoon thuis tijdens het afwassen. We waren aan het ouwehoeren, zaten helemaal onder het schuim en waren zeiknat, de hond stond hysterisch tegen ons op te springen en toen vroeg hij het.

Later nog een keer tijdens een knallende ruzie. "Omdat we zo lekker ruzie konden maken zonder gelijk uit elkaar te gaan en omdat hij daarom van me hield"

En ik heb het ook twee keer gevraagd maar die waren niet zo bijzonder.

Maar we hebben nu eindelijk een datum gepland. Volgend jaar op 12 april zijn we 10 jaar samen en dan gaan we echt trouwen. Valt ook nog op maandag dus kan mooi gratis en zonder allerlei poespas.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_69906272
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Och het zal mij echt een worst wezen.
    Ik heb het helemaal niet zo op geplande aanzoeken met 'grootse gebaren'. Ik zou echt nachtmerries kunnen hebben over aanzoeken tijdens een concert en dat hij dan ineens het podium op zou lopen en god verhoedde een liedje zou gaan zingen en me dan ten overstaan van een volledig stadion ten huwelijk zou vragen.
    Of vliegtuigen die 'wil je trouwen' in de lucht schrijven, in een vol restaurant met een ring onderin je crème brûlee vinden, met champagne op de Eiffeltoren naast al die andere 300 stellen die ook zo origineel en romantisch hun geliefde ten huwelijk vragen, dat hij je vraagt door een zelf gefiguurzaagd en met sierlijke letters ingebrande bordje tussen de andere troep op de uitmarkt te leggen.
    *gruwel*
    pi_69906378
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet zo op geplande aanzoeken met 'grootse gebaren'. Ik zou echt nachtmerries kunnen hebben over aanzoeken tijdens een concert en dat hij dan ineens het podium op zou lopen en god verhoedde een liedje zou gaan zingen en me dan ten overstaan van een volledig stadion ten huwelijk zou vragen.
    Of vliegtuigen die 'wil je trouwen' in de lucht schrijven, in een vol restaurant met een ring onderin je crème brûlee vinden, met champagne op de Eiffeltoren naast al die andere 300 stellen die ook zo origineel en romantisch hun geliefde ten huwelijk vragen, dat hij je vraagt door een zelf gefiguurzaagd en met sierlijke letters ingebrande bordje tussen de andere troep op de uitmarkt te leggen.
    *gruwel*

precies...
    pi_69906862
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

*gruwel*
    dat ja al dat geplan niets voor mij

Lein liep een tijd geleden voor het aanzoek van haar broer ofzo in de duinen met een picknickmand, 's nachts. Wilde het 'slachtoffer' geen strandwandeling maken.. Sta je daar, met je picknickmand

Aanzoeken die 'zomaar' gebeuren vind ik wel prima... van die momenten waarop je beseft 'ja, met jou wil ik mn leven delen'

Het is ook niet alsof je dáár niet bij 'weg kunt zwijmelen',
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ja doei.
    pi_69906930
      woensdag 10 juni 2009 @ 19:02:48 #70
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_69907372
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
    al dat gedoe, ik ben blij dat hij geen

• speurtocht
  • iets met betrokkenen en samenzweringen
  • picknick
  • weekendje weg
  • speciale avond met eten
  • voetbalwedstrijdpauze ( )
  • moeilijkdoen

heeft gedaan Dit vond ik véél leuker
  • Same here. Het gedoe!
    Ik denk dat de Scheveningse zeelucht nuchtere types van ons heeft gemaakt.
    pi_69907415
    en dan ook nog dezelfde trouwdatum
    Ja doei.
      woensdag 10 juni 2009 @ 19:04:34 #72
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_69907448
    Ik was enorm hitsig, dus ik moest snel iets liefs verzinnen. Nou ja, zo gaan die dingen.
    Intelligent, but fucked up.
      woensdag 10 juni 2009 @ 19:05:44 #73
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_69907484
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 19:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
    Ik was enorm hitsig, dus ik moest snel iets liefs verzinnen. Nou ja, zo gaan die dingen.
    Goeie!
    pi_69907508
    is weer 's wat anders dan 'ik moet 't vuilnis nog buiten zetten'

Ja doei.
    pi_69907664
    Die standaard dingen zijn dan ook weer niet leuk. Maar het boven een bord boerenkool afspreken is weer het andere uiterste Nee een mooi romantisch aanzoek op een ordinaire zondag met een lekker ontbijt of tijdens een boswandeling ofzo is toch geweldig?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2009 19:10:49 ]
    pi_69907686
    nou ja, als je op de eerste date boerenkool hebt gegeten
    Ja doei.
    pi_69907706
    En dan zeker de ring in de rookworst gepield?
    pi_69907732
    ja!

in het kontje

Ja doei.
    pi_69907768
    Ohja, precies zoals de avond eindigde na dat bord boerenkool op de eerste date?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2009 19:12:54 ]
    pi_69907795
    alles draait om symboliek
    Ja doei.
    pi_69907847
    Hoe ga je dat ooit verklaren aan de buitenwereld
    pi_69907894
    symboliek en cryptogrammen
    Ja doei.
    pi_69908006
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
      woensdag 10 juni 2009 @ 19:26:05 #84
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_69908306
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 19:18 schreef FANN het volgende:

[..]
    SPOILER
    Jij riep JAAAAAAAAAAAAAAHH en hij dacht: Oh. Laat ik de bijbehorende vraag dan ook maar stellen.
    pi_69908500
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 19:26 schreef Duderella het volgende:

[..]

Jij riep JAAAAAAAAAAAAAAHH en hij dacht: Oh. Laat ik de bijbehorende vraag dan ook maar stellen.
    ik geef geen kik joh...

ik lag al half in coma
    pi_69909071
    whehehe
    SPOILER
    Ja doei.
    pi_69909435
    Geniaal, stelletje viespeuken
    pi_69970516
    10 jaar geleden, we hadden net grote ruzie gehad, ik zat met van die wasbeerogen ( Géén waterproof mascara!) op de rand van het bed, hij op zijn knieën voor me.Ik weet geeneens meer waar die ruzie over ging maar het zal wel iets onnozels zijn geweest,Toen zei ik "Ik vraag me af of je wel echt van me houdt" Waarop hij (op zijn knieen nog steeds haha) tegen me zei "Ja natuurlijk wel, ik wilde je vragen of je met me wil trouwen!!!!" (euh, ergens die week dus , meneer was al bezig met vanalles bedenken maar kon zich niet meer inhouden)..............

Ik heb ja gezegd (uiteraard!)
    Dat was in december. In februari kreeg ik op valentijnsdag ineens van hem "de"ring.
    Door omstandigheden gebeurde er toen lange tijd niks, We gingen samenwonen,werd zwanger, kreeg kindje, en ondertussen bleven mensen vragen wanneer het nou eens zou gebeuren. Of zoals mijn schoonmoeder, wanneer we nou eens uit elkaar zouden gaan ), we kochten een huis etc

Vijf jaar geleden in juni overleed onverwachts mijn schoonmoeder, en wij hadden net dat huis gekocht,En eigenlijk moest er nog vanalles geregeld worden, Omdat we NOG STEEDS NIET getrouwd waren.maar wanneer dan zoiets gebeurd,dan ga je daar wel over nadenken ( "wat nou als een van ons straks ook onverwachts dood gaat,dan is de helft niet eens geregeld!") Na wat rondbellen bleek dat al dat papierwerk op orde krijgen hetzelfde zou gaan kosten als wat ik in gedachten had voor een bruiloft.Toen vroeg ie het weer "zullen we het dan maar doen nu! voor er weer iets tussenkomt!!!"

Toen hebben we een week later de gemeente gebeld, datum vastgelegd,een dag later in ondertrouw gegaan en de eerste vrije datum ( 24 augustus 2004) vastgelegd en toen met een rotgang alles gaan regelen (en dat valt niet mee binnen twee maanden waar andere mensen veel langer over doen )

Alles was perfect, en komende 24 augustus zijn we dus al vijf jaar getrouwd
      woensdag 1 juli 2009 @ 01:12:54 #89
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_70534459
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 13:24 schreef Tammymara het volgende:
    Of zoals mijn schoonmoeder, wanneer we nou eens uit elkaar zouden gaan ), we kochten een huis etc
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_70535821
    zwijmel
    Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
      woensdag 8 juli 2009 @ 09:30:58 #91
    134538 chansadres
    Black & White
    pi_70769344
    Ik kon mijn meisje voor een jaar. We wisten dat we elkaar leuk vonden maar we waren eigenlijk beide te nerveus en verlegen om elkaar iets te vragen. We konden steeds beter met elkaar vinden maar vragen als ze mijn vriendin wilde zijn was het moeilijkste. Ik wilde de perfecte timing hebben.

Toen ging haar favoriete band op tour en daar wilde ze bij zijn. Het was alleen in Engeland. Nou, dan gaan we toch een weekje naar Engeland. Paar maanden later zaten we op het vliegveld. Naar Sheffield. Mijn vriendin had een Bed & Breakfast geregeld. Was niet duur dus verwachte vrij weinig. We kwamen aan, het was een prachtig huis. Oud Engelse stijl. We gaan naar binnen en de slaapkamers waren kitch maar wel erg mooi. De liefste oude dametje heette ons welkom. Ze deed 's ochtends een maaltijd serveren waar we 's middags geen honger van hadden. Zoals je ziet, het ging gewoon perfect. Rond gekeken, veel gedaan en op de laatste dag gingen we haar bandje kijken. Ze viel bijna flauw van gelukkigheid. En toen was het afgelopen. We zaten in de bus van Sheffield naar he vliegveld. We waren over koetjes en kalfjes aan het praten. En ineens:
    "Wil je met me trouwen?". En ik met mijn duffe kop "Ja hoor, dat gaan we doen". Toen ik haar aankeek begreep ik pas wat ze bedoelde en was meteen sprakeloos. Heb nog maar een keer serieus Ja gezegd. Let op, we hadden dus toen geen relatie maar het huwelijk was al gepland. Grappig genoeg had ik toen al een tripje gepland naar de Efteling en wilde haar daar 's avonds bij het kasteel vragen als ze mijn vriendin was. Een maand later heb ik dat alsnog gedaan. Terwijl we al een maand verloofd waren dus.
    We are young but getting old before our time
    We'll leave the T.V. and the radio behind
    Don't you wonder what we'll find
    Steppin out tonight
    pi_70769951
    Waarom de fuck vraag je iemand die niet je partner is/zeg je 'ja' tegen iemand die niet je partner is?
    Dacht zij niet heel anders over jullie relatie dan jij?
    pi_70770243
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:49 schreef motorbloempje het volgende:

dat ja al dat geplan niets voor mij

Lein liep een tijd geleden voor het aanzoek van haar broer ofzo in de duinen met een picknickmand, 's nachts. Wilde het 'slachtoffer' geen strandwandeling maken.. Sta je daar, met je picknickmand

Aanzoeken die 'zomaar' gebeuren vind ik wel prima... van die momenten waarop je beseft 'ja, met jou wil ik mn leven delen'

SPOILER
    Nee, zwager wilde een aanzoek doen aan zus, op het strand van Zandvoort. En ik ging dus met een picknick mand met champagne en lekkers en een olielampje. Die stonden al een tijdje klaar want zwager heild me op de hoogte wanneer ie zus naar het strand kon krijgen.

En toen de dag van het aanzoek daar was, verdwaalde ik in de duinen Mar ze zei wel ja en het was wel super romantisch
    pi_70770283
    awh, ok
    Ja doei.
      woensdag 8 juli 2009 @ 12:43:18 #95
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70774819
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 09:59 schreef MinderMutsig het volgende:
    Waarom de fuck vraag je iemand die niet je partner is/zeg je 'ja' tegen iemand die niet je partner is?
    Dacht zij niet heel anders over jullie relatie dan jij?
    Ja maar hij kon haar al een paar maande en dan kun je heus wel vrage als iemand met jouw wilt trouwe!!

O en ze trouwen in de Efteling, lees ik net in het andere topic. Toepasselijke locatie.
      woensdag 8 juli 2009 @ 12:54:20 #96
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70778418
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 19:06 schreef motorbloempje het volgende:
    is weer 's wat anders dan 'ik moet 't vuilnis nog buiten zetten'

Ooit gehoord :
    Hij zat op de WC, kwam de kamer weer binnen en zei tegen zijn vriendin :
    Schat? Ik zat net onder het poepen te bedenken dat we eigenlijk net zo goed kunnen gaan trouwen als dit halfbakken samenwonen. Zoek jij ff het telnr van het gemeentehuis op?

Echt gebeurd
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:25:15 #98
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70778830
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 12:54 schreef Haaibaaike het volgende:
    Dude zijn jullie al getrouwd?
    Over twee weken om deze tijd ben ik getrouwd!
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:30:28 #99
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70779048
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:25 schreef Duderella het volgende:

[..]

Over twee weken om deze tijd ben ik getrouwd!
    Leuk meid dat je dan getrouwd bent..
    Wij zijn in december 29 jaar getrouwd..Wij trouwde toen wij een huur huis toe gewezen kregen. Voor de wet en voor de kerk En daarna feest
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:31:53 #100
    261384 Brook
    Yo-ho-ho!
    pi_70779111
    quote:

Really? . En dat vond ze leuk? .
    Hanauta Sanchou: Yahazu Giri!
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:40:45 #101
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70779466
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:30 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Leuk meid dat je dan getrouwd bent..
    Wij zijn in december 29 jaar getrouwd..Wij trouwde toen wij een huur huis toe gewezen kregen. Voor de wet en voor de kerk En daarna feest
    Dan moet je natuurlijk wel vertellen hoe het aanzoek ging hè?
    pi_70779673
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:31 schreef Brook het volgende:

[..]

Really? . En dat vond ze leuk? .
    ik zou er ook niet aan moeten denken
    Ja doei.
      woensdag 8 juli 2009 @ 14:52:20 #103
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70779952
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:40 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk wel vertellen hoe het aanzoek ging hè?
    Was geen echte aanzoek..wij zeiden beiden, dan gaan wij trouwen als wij een huis hebben. Wij gingen gelijk de zaal bespreken waar wij de bruiloft was en muziek regelen ..Natuurlijk het gemeente huis en de kerk.. de jurk kreeg ik van mijn moeder.. mijn man( toen nog vriend) moest zelf een pak kopen.. Geen aanzoek Maar was wel een mooie dag.
      woensdag 8 juli 2009 @ 15:01:18 #104
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70780265
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 14:52 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Was geen echte aanzoek..wij zeiden beiden, dan gaan wij trouwen als wij een huis hebben. Wij gingen gelijk de zaal bespreken waar wij de bruiloft was en muziek regelen ..Natuurlijk het gemeente huis en de kerk.. de jurk kreeg ik van mijn moeder.. mijn man( toen nog vriend) moest zelf een pak kopen.. Geen aanzoek Maar was wel een mooie dag.
    Nou, een aanzoek is vast ook helemaal niet nodig hoor, om gelukkig te worden! Ik teken voor 29 jaar huwelijk.
      woensdag 8 juli 2009 @ 15:05:59 #105
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70780453
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 15:01 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nou, een aanzoek is vast ook helemaal niet nodig hoor, om gelukkig te worden! Ik teken voor 29 jaar huwelijk.
    Thnx Dude
    pi_70789810
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 15:01 schreef Duderella het volgende:

Ik was er ooit bijna, 16 jaar volgemaakt
    29 jaar Haaibaaike, zou je hem wéér kiezen?
      woensdag 8 juli 2009 @ 19:52:37 #107
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70790091
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 19:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik was er bijna, 16 jaar volgemaakt
    29 jaar Haaibaaike, zou je hem wéér kiezen?
    Ja ik zou dan weer voor hem kiezen..heb een lieve man. Hij is keigoed voor mij.
    pi_70790138
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 19:52 schreef Haaibaaike het volgende:

Ja ik zou dan weer voor hem kiezen..heb een lieve man. Hij is keigoed voor mij.
    Fijn te horen!
      woensdag 8 juli 2009 @ 19:56:05 #109
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70790221
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 19:53 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Fijn te horen!
    Jij hebt ook een lieve man Golfer
      donderdag 9 juli 2009 @ 00:25:28 #110
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70799868
    quote:
    Op woensdag 8 juli 2009 19:56 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Jij hebt ook een lieve man Golfer
    Ja golfer, jij hebt ook een lieve man!
      donderdag 9 juli 2009 @ 00:33:32 #111
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70800081
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 00:25 schreef Duderella het volgende:

[..]

Wat bedoel je dude..ik bedoelde dat Bluezz aan Golfer een lieve man heeft.
    pi_70800600
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 00:25 schreef Duderella het volgende:

donderdag 9 juli 2009 @ 11:52:31 #113
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70807586
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 00:33 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wat bedoel je dude..ik bedoelde dat Bluezz aan Golfer een lieve man heeft.
    Oeps!
      donderdag 9 juli 2009 @ 11:57:13 #114
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_70807944
    Ik stond ergens in 2000 in mijn ondergoed mijn tanden te poetsen, de mr was zijn kleding aan het uitzoeken en we babbelden wat over het nieuwe huis wat we gekocht hadden en ook over andere dingen zoals ringen kopen, gewoon voor de leuk .. toen stelde de mr ineens voor om dan maar verlovingsringen te kopen en al tandpasta uitspuwend vond ik dat een goed idee. En toen hebben we druk gezoend maar ja dat deden we sowieso al vaak (en nog en dat was t ..

en in 2002 zijn we getrouwd

[ Bericht 6% gewijzigd door DarkElf op 09-07-2009 12:08:11 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:17:00 #116
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70848333
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 12:01 schreef DarkElf het volgende:
    Ik stond ergens in 2000 in mijn ondergoed mijn tanden te poetsen, de mr was zijn kleding aan het uitzoeken en we babbelden wat over het nieuwe huis wat we gekocht hadden en ook over andere dingen zoals ringen kopen, gewoon voor de leuk .. toen stelde de mr ineens voor om dan maar verlovingsringen te kopen en al tandpasta uitspuwend vond ik dat een goed idee. En toen hebben we druk gezoend maar ja dat deden we sowieso al vaak (en nog en dat was t ..

Ik vind 'm eigenlijk haske romantisch!
    pi_70848513
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 14:17 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik vind 'm eigenlijk haske romantisch!
    Tis lief he? en verrassend.. heeft ie soms...
    SPOILER
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_70848598
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 12:01 schreef DarkElf het volgende:

wel fijn dat je een schone adem had op dat moment
    Ja doei.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 15:23:30 #119
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70850503
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 14:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Tis lief he? en verrassend.. heeft ie soms...
    SPOILER
    Geweldig!

Het gaat ook niet om elke vrijdag een bossie ruikers. Het gaat juist om dit soort grote of kleine verrassingen.
    pi_70855649
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 15:23 schreef Duderella het volgende:

Geweldig!

Het gaat ook niet om elke vrijdag een bossie ruikers. Het gaat juist om dit soort grote of kleine verrassingen.
    Zoals vandaag... en lekker stukkie vis in de pan

Wat super Elf!
    pi_77822065
    Ik heb haar gevraagd en ze zei JA Daarom zijn we bijna 2 jaar geleden getrouwd yeah

Fantastisch om het voor te bereiden..
    pi_77822818
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 20:34 schreef draaijer het volgende:

Ik heb haar gevraagd en ze zei JA Daarom zijn we bijna 2 jaar geleden getrouwd yeah

Fantastisch om het voor te bereiden..
    ja, hoe heb je haar gevraagd dan?
    romantiek willen we!
    pi_77823935
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 20:53 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, hoe heb je haar gevraagd dan?
    romantiek willen we!
    Mijn langste relatie was 6 jaar. Toen we dat moment bereikte, was ze wel een beetje trots. Dus zeiden we, zullen we rond die datum een hapje gaan eten. Dat vond ze leuk en ik vroeg of zij een voorkeur had. Nee, zei ze dus ik was blij. Ik hoopte dat al.

Ik heb Restaurant Kasteel Heemstede in Houten uitgekozen. Dat is een Michelin restaurant en daar hebben ze een zaal en een klein romantisch zaaltje. Uiteraard heb ik daarvoor gekozen
    Toen de afspraak stond, heb ik met de "eigenaar" en tevens chef kok gebeld en heb ik gevraagd of we een virtuele gang konden regelen. Ik had al gekozen voor het 8-gangen diner met bijbehorende wijn arrangement, maar ik had de chef kok gevraagd of er een fictieve 9e gang ingebracht kon worden. Daarvoor heb ik met hen besproken dat de 2e gang onder een cloche zouden serveren. Ik had al een ring voor haar laten maken en op de dag dat we het diner zouden hebben, heb ik de ring bij de chef kok gebracht en de wensen besproken.

Toen mijn schatje en ik op pad gingen, vroeg ze : waar gaan we eten? Dus ik: Via .... heb ik van een leuk tentje in Utrecht gehoord. Die wil ik wel even proberen. Dus toen we halverwege waren, ging ik richting de golfbaan van Houten. Toen we de oprit van het kasteel op reden, vertelde ik haar dat ik toch wel erg blij was met het feit dat zij het heel lang met mij heeft uitgehouden en dat ik toch wel even speciaal wilde eten. Zij vond het top en had werkelijk geen enkel idee.

Toen we daar kwamen, hadden we de romantische oude ruimte met ca. 5 tafels en ieder eigen bediening. Toen we de 2e (fictieve gang) opgediend kregen met de cloches, namen ze de cloches van onze borden af et voila.. Mijn schatje had het eerst niet in de gaten omdat de borden echt mega mooi waren opgemaakt. Toen ze haar mes er dacht in te zetten, voelde ze dat het een doosje was.. Toen barste ze in tranen uit en heb ik haar ten huwelijk gevraagd. Ze zei JA

Binnenkort gaan we daar weer lekker met z'n 2en eten

pi_77823993
    *zwijmel*
      dinsdag 9 februari 2010 @ 21:21:09 #125
    236546 droomvrouwtje
    Lief, klein en schattig
    pi_77824154
    *zwijmel
    leuk dat dit topic weer omhoog kwam in mijn AT..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')