31 december 2008. We hadden vrienden uitgenodigd te komen eten en om het oude jaar weg te blazen.
Voor ons had het een dubbele betekenis, 2008 was een klotejaar en we waren klaar voor een nieuw, fris begin.
We hadden het al eens over trouwen gehad. Hij had wel wat ideetjes wat het aanzoek betreft maar hij hield het geheim. Wel vertelde hij me dat hij wel 'toestemming' wilde vragen aan mijn vader.
Goed, het was 23:58 op 31 december 2008. We waren de klok aan het kijken op TV. Het was bijna zover, 2008 zou afgesloten worden. Omdat de gasten op de bank zaten zat ik op een stoel bij de TV.
Mijn lief ging naast me staan, keek met me mee. Toen zei hij: 'Schat, het is 2 minuten voor 12. Ik ben vanmiddag bij je vader geweest om te vragen of ik met je mag trouwen en hij vond het goed.'
Hij ging op z'n knieeen, pakte mijn hand vast en vervolgde, 'Dus, wil je met mij trouwen?'
Ik zei 'Ja, dat wil ik' en toen heb ik hem geknuffeld, tranen in m'n ogen. Daarna vroeg ik hem of het echt geen grap was en hij antwoordde lachend dat het echt geen geintje was. Gelukkig maar ;-)
We hadden al een vriendschapsring en toen hadden we al besloten dat dat onze verlovingsring zou zijn. Alleen zaten er toen 3 zirkonia's in, en nu echte diamantjes wegens het echte verloven.
Hij had me al eerder willen vragen maar door omstandigheden kon dat niet. Maar ach, wat maakt dat uit. We gaan trouwen en daar ben ik zielsgelukkig mee. Hij is zo fantastisch

Nog maar 3 maanden en een beetje en dan is het zover