abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2009 @ 22:24:06 #26
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_69586613
Mijn schoonzus was druk met de organisatie van haar bruiloft toen mijn man(toen vriend) vroeg: Wat zou dat nou kosten? Ik: Nou dan ga je dat eens informeren. Hij: En als het dan meevalt? Ik: Ehm...nou dan moeten we het maar door laten gaan.
Toen we een paar weken later op vakantie gingen naar Disneyland Parijs(was ook onze eerste vakantie samen) issie met ring alsnog op zijn knieen gegaan. Ik had hem in de trein nog zitten plagen dat ik nog wel een echt aanzoek verwachtte. En toen brandde de ring dus al in zijn zak. En hij had de juiste maat ring! Dat had ie daarvoor een keer stiekem achterhaald. Kon ik me niet meer herinneren.
Nu gaan we volgende week weer richting Parijs. Tien jaar bij elkaar en bijna 2 jaar getrouwd.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_69587884
Wat een leuk topic Trouwen gaat voor mij de komende jaren nog niet gebeuren denk ik, maar de verhalen zijn hier wel errug leuk
pi_69596750
Ik heb mijn vriendin vorig jaar op Kos gevraagd!
Was 7 jaar terug de eerste plek waar we voor het eerst samen op vakantie gingen!

Kennisen van ons wonen op Kos. Zij waren toevallig tegelijk daar(3maand nl 3 maand Kos om en om).
Zij hadden een ontbijt op het strand klaar gezet. Verse broodjes, eitje, alles erop en eraan.
Ik mijn vriendin vroeg wakker gemaakt en heerlijk gewandeld over het strand. Na tijdje wandelen kwamen we bij het ontbijt, ik zei dit is voor ons. Ik lekker gegeten en zij kreeg het wat moeilijk weg ;-) haha!
Na het ontbijt richting de zee en daar ben ik op mijn knieën gegaan met een mooie ring! Uiteraard zei ze ja!
Champagne stond al klaar bij ons ontbijt, dus meteen heerlijk gevierd!

We waren met mijn schoonouders,zwager en schoonzus op kos. Samen met de nl vrienden gingen we later op de dag lunchen bij een bevriende eigenaar van een restaurant! Daar had ik voor na de lunch taart en champagne geregeld als verrassing! Griekse traditie was dat we moesten delen met iedereen op het terras! Dus mijn vriendin iedereen langs! Allemaal mooie woorden werden er gezegd, was echt super!

Nu aftellen tot 26 juni!! Onze bruiloft is geheel zoals waar ik haar gevraagd heb ook op het strand!

[ Bericht 1% gewijzigd door nelisb op 01-06-2009 11:36:01 ]
  maandag 1 juni 2009 @ 11:27:22 #30
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_69597277
Ik heb mijn meisje gevraagd op de plek waar we voor het eerst hebben gezoend.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 1 juni 2009 @ 13:08:33 #31
97745 Thorical
finding a way
pi_69599882
Ach het was een ideetje van mijn schoonvader.
pi_69635603
Met de auto naar de Jumbo in het centrum, voor de wekelijkse boodschappen.

"Zullen we meteen even langs het gemeentehuis rijden om eens te informeren hoe en wat?"
"Is goed."

Bij het gemeentehuis.

"Jullie willen trouwen? Euhm, met elkáár?" (Ja, met elkaar, zó vreemd is dat toch niet )
Meteen een datum vastgelegd, niet echt van tevoren vastgelegd, gewoon een vrijdag in juni.
Hoop informatie meegekregen. En 1000 maal excuses, dat die info voornamelijk was gericht op een huwelijk tussen een man en een vrouw (de nieuwe info was er toen nog niet, en onze gemeente kennende nog steeds niet.)

"Wanneer willen jullie in ondertrouw?"
"Ondertrouw?"

... en inmiddels is het bijna zover, aanstaande vrijdag is onze Grote Dag
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:05:20 #33
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69636499
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:08 schreef Thorical het volgende:
Ach het was een ideetje van mijn schoonvader.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:03:53 #34
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_69657452
Echt een leuk topic, ik lees even mee!
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:32:28 #35
86793 wwwer
The one and only
pi_69658110
We hadden het er al eens over gehad, het wordt toch tijd dat we eens wat op papier gaan regelen.. maar ja wat is dan de goedkoopste oplossing... trouwen.. moeten we dan maar eens naar kijken...

Het was oud en nieuw.. we zouden deze samen doorbrengen en nergens heen gaan..
dus tja toen om 00:00:30 ben ik op mijn knietjes gegaan en heb haar gevraagd (Mooie armband gegeven, een ring is zo afgezaagd...)

En toen was het een traan en een Ja..

Vervolgens de familie gebeld om gelukkig nieuw jaar te wensen, niemand iets verteld. Pas toen we voor het eerst weer onze familie in RL zagen hebben we het bekend gemaakt en dat was erg leuk om te doen.

Door omstandigheden trouwen we nu 18-09 (anders waren we al getrouwd).
Graaauuww?
pi_69659453
31 december 2008. We hadden vrienden uitgenodigd te komen eten en om het oude jaar weg te blazen.
Voor ons had het een dubbele betekenis, 2008 was een klotejaar en we waren klaar voor een nieuw, fris begin.

We hadden het al eens over trouwen gehad. Hij had wel wat ideetjes wat het aanzoek betreft maar hij hield het geheim. Wel vertelde hij me dat hij wel 'toestemming' wilde vragen aan mijn vader.

Goed, het was 23:58 op 31 december 2008. We waren de klok aan het kijken op TV. Het was bijna zover, 2008 zou afgesloten worden. Omdat de gasten op de bank zaten zat ik op een stoel bij de TV.

Mijn lief ging naast me staan, keek met me mee. Toen zei hij: 'Schat, het is 2 minuten voor 12. Ik ben vanmiddag bij je vader geweest om te vragen of ik met je mag trouwen en hij vond het goed.'
Hij ging op z'n knieeen, pakte mijn hand vast en vervolgde, 'Dus, wil je met mij trouwen?'

Ik zei 'Ja, dat wil ik' en toen heb ik hem geknuffeld, tranen in m'n ogen. Daarna vroeg ik hem of het echt geen grap was en hij antwoordde lachend dat het echt geen geintje was. Gelukkig maar ;-)

We hadden al een vriendschapsring en toen hadden we al besloten dat dat onze verlovingsring zou zijn. Alleen zaten er toen 3 zirkonia's in, en nu echte diamantjes wegens het echte verloven.

Hij had me al eerder willen vragen maar door omstandigheden kon dat niet. Maar ach, wat maakt dat uit. We gaan trouwen en daar ben ik zielsgelukkig mee. Hij is zo fantastisch Nog maar 3 maanden en een beetje en dan is het zover
Tralalalaaa
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:42 #37
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69659836
Ik heb m'n meisje laatst gevraagd !

Ze dacht dat we met mijn werk een weekend weg zouden gaan, maar daar had ik ons expres vakkundig niet voor opgegeven.

Toen op vrijdagavond 18:30 naar huis gebeld dat ze de koffer nog even kon laten staan,
en dat ze even achter het schilderij in de woonkamer moest kijken, snel de telefoon opgehangen.

Achter het schilderij zat de eerste envelop, met aanwijzingen.
Die verwees naar een regel in een gedicht wat ooit over ons geschreven is door een onbekend iemand toen we samen in een cafe zaten. (Dit gedicht werd bij ons op tafel gelegd, de schrijver is er snel vandoor gegaan, we hebben het ingelijst op de schouw staan)

Kortom, zij naar dat cafe. Daar had het personeel instructies gekregen om haar een wijntje te geven en de volgende envelop.

Zo langs het vroegere huis van haar vriendin waar ik haar ophaalde met ons eerste afspraakje, langs het restaurant waar we voor het eerst samen uit eten zijn geweest, naar de bioscoop waar we voor het eerst naar de film zijn geweest - die niet meer bestaat.
Om dat af te vangen heb ik grote filmposters ontworpen en gedrukt over "How _Led_ met Maud, a romantic love-comedy" en die daar overal op straat opgehangen.
Op die filmposters stond weer de laatste aanwijzing om naar het Vondelpark te komen, waar ik klaarstond met de ring bij een bankje vol rozen en een fles champagne
zzz
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:34:45 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_69659904
zo leuk om te lezen he.. ook wel leuk dat het allemaal verschillend is..
Be happy with the little things in life
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:01:06 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69660760
een kleine maand geleden, op isla deserta (boot genomen naar het "verlaten eiland") nabij faro in de algarve aan de vuurtoren heb ik toen op mijn knieen gevraagd heb of ze mijn vrouw wou worden.

Omstandigheden waren prachtig (verlaten strand, machtige golven, zonder levende ziel in de buurt), het moment ook (ze had het totaal niet voelen aankomen), achteraf als kers op de taart had ik een sjiek hotel geboekt, alwaar we proactief het huwelijk consumeerden.

Ook leuk dat het in het begin van een reis was, gaf de hele reis een extra pre-honeymoonglans
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:55:55 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_69662321
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_69664538
Wat n mooie verhalen allemaal!!
Ik wil ook trouwen, maar wil het niet te vragen wil toch dat hij me vraagt..
Youre the chocolate at the end of my cornetto
pi_69664979
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:21 schreef Duderella het volgende:
* Koffie inschenkt *

-Zeg lief?

* Krantenpagina omslaat *

Hm?

* Zaterdagbijlage confisceert *

-We motten echt dat erfrecht eens gaan regelen bij de notaris.

* Zucht *

Gedoe, kan dat niet simpeler?

* Nadenkt *

-Mja, gratis trouwen.

* Krant dichtslaat en kat onder de kin kriebelt

Nou, opgelost toch.
Zo ging het bij ons. Waar mijn schoonmoeder bij zat.
  † In Memoriam † woensdag 3 juni 2009 @ 14:38:00 #43
34726 Fratz
Max
pi_69665418
wat een leuke verhalen!

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_69665520
Ik ben gevraagd in de McDonalds onder het eten van een McChicken Menu Medium.
pi_69670309
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:41 schreef lidewyz het volgende:
Ik ben gevraagd in de McDonalds onder het eten van een McChicken Menu Medium.
pi_69683335
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef _Led_ het volgende:
-knip-
Deze is leuk! .
pi_69777833
wat een leuke verhalen allemaal *smelt*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_69784718
quote:
Op zondag 31 mei 2009 09:17 schreef Debsterr het volgende:
Hmmpf.. trouwverhalen .
  zondag 7 juni 2009 @ 00:36:27 #49
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69784829
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef _Led_ het volgende:

Ze dacht dat we met mijn werk een weekend weg zouden gaan, maar daar had ik ons expres vakkundig niet voor opgegeven.

Toen op vrijdagavond 18:30 naar huis gebeld dat ze de koffer nog even kon laten staan,
en dat ze even achter het schilderij in de woonkamer moest kijken, snel de telefoon opgehangen.

Achter het schilderij zat de eerste envelop, met aanwijzingen.
Die verwees naar een regel in een gedicht wat ooit over ons geschreven is door een onbekend iemand toen we samen in een cafe zaten. (Dit gedicht werd bij ons op tafel gelegd, de schrijver is er snel vandoor gegaan, we hebben het ingelijst op de schouw staan)

Kortom, zij naar dat cafe. Daar had het personeel instructies gekregen om haar een wijntje te geven en de volgende envelop.

Zo langs het vroegere huis van haar vriendin waar ik haar ophaalde met ons eerste afspraakje, langs het restaurant waar we voor het eerst samen uit eten zijn geweest, naar de bioscoop waar we voor het eerst naar de film zijn geweest - die niet meer bestaat.
Om dat af te vangen heb ik grote filmposters ontworpen en gedrukt over "How _Led_ met Maud, a romantic love-comedy" en die daar overal op straat opgehangen.
Op die filmposters stond weer de laatste aanwijzing om naar het Vondelpark te komen, waar ik klaarstond met de ring bij een bankje vol rozen en een fles champagne
serieus?
*zwijmel*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69785696
Tussen het hoofdgerecht en het toetje schoof ik hem ergens in mei 2005 een van de meest wanstaltige kaarten van een bruidspaar toe die ik maar kon vinden, daarop stond gedrukt : Ja, ik wil!
Ik pakte zijn hand, en vroeg hem gewoon rechtstreeks : Wil je met me trouwen?
Hij : schrok zich kapot, kreeg tranen in zijn ogen en zei : Eeehhh ja, JA! GEK! Natuurlijk!

En we kregen meteen champagne van de aangenaam verbaasde en verraste bediening.

Oh en we weten tot op de vandaag de dag nog steeds niet wat het toetje was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')