Dat zie ik niet gebeuren. Één mannetje nog wel, maar 3 lijkt me weer iets teveel van het goede.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:28 schreef UltraR het volgende:
Morgen moet Rabo gewoon minstens 3 man meesturen in een grote ontsnapping en alles op alles zetten die ontsnapping vooruit te laten blijven.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:28 schreef UltraR het volgende:
Morgen moet Rabo gewoon minstens 3 man meesturen in een grote ontsnapping en alles op alles zetten die ontsnapping vooruit te laten blijven.
Di Luca reed veel te veel op temperament. Bij al die aanvallen van Sastre, Basso en Pellizotti (niet alleen vandaag) had hij gewoon Menchov het maar moeten laten uitzoeken. En dan uit zijn wiel demarreren.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Menchov wel had aangevallen en vervolgens door het ijs was gezakt, dat was nou ook niet het intelligentste geweest. Om zacht uit te drukken.
Di Luca liet zich een paar keer ook wel erg makkelijk voor het karretje van Menchov spannen.
Inderdaad. Na zoveel dagen moet ie toch onderhand weten dat hij met temporijden Mentsjov er niet afkrijgt. Snap niet dat iemand dat niet in z'n kop stampt ofzoquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Di Luca reed veel te veel op temperament. Bij al die aanvallen van Sastre, Basso en Pellizotti (niet alleen vandaag) had hij gewoon Menchov het maar moeten laten uitzoeken. En dan uit zijn wiel demarreren.
Maar Di Luca gedraagt zich alsof hij zelf met het roze rond rijdt. Je zou verwachten dat op zijn minst een ploegleider daar ingrijpt. Dat hele LPR heeft gewoon geen strategie.
Maar waarom zou Menchov daar dan niet van mogen profiteren? Beetje nutteloos aanvallen, terwijl je grootste concurrent meestal alles voor je oplost. Je zou gek zijn om daar geen gebruik van te maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Di Luca reed veel te veel op temperament. Bij al die aanvallen van Sastre, Basso en Pellizotti (niet alleen vandaag) had hij gewoon Menchov het maar moeten laten uitzoeken. En dan uit zijn wiel demarreren.
Maar Di Luca gedraagt zich alsof hij zelf met het roze rond rijdt. Je zou verwachten dat op zijn minst een ploegleider daar ingrijpt. Dat hele LPR heeft gewoon geen strategie.
Helemaal waar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar Di Luca gedraagt zich alsof hij zelf met het roze rond rijdt. Je zou verwachten dat op zijn minst een ploegleider daar ingrijpt. Dat hele LPR heeft gewoon geen strategie. Zet hem in een ploeg met iemand als Pellizotti als ploegmaat en een Bruyneel als ploegleider en Menchov staat na een handvol zetten schaakmat.
Uhmm, in alle koersen die hij dit jaar gereden heeft, op de AGR na.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen,
Zoals ik zei, in de Tour komt hij tekort tegen de echte topklimmers. Hij is in 2007 één keer meegegaan in het spelletje van constant aanvallen van Rasmussen en Contador. Daar stortte hij meteen in en verloor hij uiteindelijk de Tour zelfs.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef Leatherface het volgende:
Evans is volgens mij vooral aanvallend in kleinere etappekoersen en eendagswedstrijden.
In de Tour staan me van hem twee of drie aanvallen of counteraanvallen bij, maar toch zou ik hem daar niet als heel aanvallend typeren. Misschien komt dat ook wel door de kracht van de tegenstand.
Ik ben het niettemin wel met wimderon eens voor wat betreft het onterecht typeren van Evans als laf coureur.
Die fietsen dat hele Astana Team Livestrong er dan finaal af wanneer het bergop gaatquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:34 schreef Szura het volgende:
Di Luca wil gewoon met Rabo naar de Tour, dat is het
Dat dusquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:42 schreef forzaudinese het volgende:
Menchovrabo
ardilla steeds stukje beter valt me op! goed teken ook!
Fans van di Luca die de tegenstanders uitfluiten op het podium![]()
Volk op het forum dat denkt dat je als leider moet aanvallen![]()
Volk dat Menchov vergelijkt met Evans
Indurain, op doping gaat het idd allemaal veel beter.quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat dusKlotevolk dat zich in mijn ogen geen fan mag noemen
![]()
Zal in de tijdrit niet veel anders worden. Ergste vond ik nog wel bij Garzelli toen hij die bonificaties pakte op Blockhaus. Ze hebben hem gewoon achtervolgdPaupers
Inderdaad op doping kun je zo 2 minuten pakken in een klim. Nu gaat dat niet meer. Maar volgens mij willen veel mensen hier de doping terug dat 1 iemand gewoon veel te sterk is zoals Basso in 2006 die gewoon 10 minuten op de nummer 2 had, 12 minuten op de nummer 3 en 19 minuten op de nummer 4quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Indurain, op doping gaat het idd allemaal veel beter.
Dat idee heb ik ookquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
[..]
Inderdaad op doping kun je zo 2 minuten pakken in een klim. Nu gaat dat niet meer. Maar volgens mij willen veel mensen hier de doping terug dat 1 iemand gewoon veel te sterk is zoals Basso in 2006 die gewoon 10 minuten op de nummer 2 had, 12 minuten op de nummer 3 en 19 minuten op de nummer 4
Ik vind dit wel tofquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
[..]
Inderdaad op doping kun je zo 2 minuten pakken in een klim. Nu gaat dat niet meer. Maar volgens mij willen veel mensen hier de doping terug dat 1 iemand gewoon veel te sterk is zoals Basso in 2006 die gewoon 10 minuten op de nummer 2 had, 12 minuten op de nummer 3 en 19 minuten op de nummer 4
Wat een gezeur zeg, Evans kan beter klimmen als Menchov dus laat hem aanvallen. Ik kan me herinneren dat Menchov ook wel eens heeft aangevallen in de Tour, vorig jaar?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals ik zei, in de Tour komt hij tekort tegen de echte topklimmers. Hij is in 2007 één keer meegegaan in het spelletje van constant aanvallen van Rasmussen en Contador. Daar stortte hij meteen in en verloor hij uiteindelijk de Tour zelfs.
Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov, die rijdt uberhaupt niet aanvallend gedurende het jaar en in deze bewuste Giro zat hij een paar keer met overschot om dan ook niet aan te vallen. Natuurlijk, zijn goed recht, maar kom dan als Rabo-fanboy niet verontwaardigd reageren als er wat kritiek is op Menchov.
Ik vind het enigszins teleurstellend dat hij Di Luca niet (of nauwelijks) heeft geholpen op de momenten dat Leipheimer, Sastre en andere Pellizottis nog voor beiden een bedreiging vormden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Helemaal waar.
Maar je kunt Menchov dan moeilijk verwijten dat 'ie daarvan profiteert. Kan 'ie wel leuk gaan aanvallen, maar daarmee speelt 'ie alleen maar Di Luca in de kaart.
Da's wel teleurstellend, maar de vraag is natuurlijk wel hoeveel Menchov over had. Terugkijkend naar deze week denk ik eigenlijk dat 'ie helemaal niet zoveel overhad.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het enigszins teleurstellend dat hij Di Luca niet (of nauwelijks) heeft geholpen op de momenten dat Leipheimer, Sastre en andere Pellizottis nog voor beiden een bedreiging vormden.
Dat Di Luca die anderen dan toch in zijn eentje heeft kunnen wegblazen, vind ik geen tactische meesterzet. Dat is gewoon erg veel geluk hebben. Met een minimum aan inspanningen had hij toen kunnen meedraaien en zekerheid kunnen hebben in plaats van hevig te hopen dat het zo ook allemaal in de juiste plooi zou vallen.
Als ze nu nog met zijn tweetjes 10 minuten voor de rest zouden staan, dan is 't logisch dat hij alleen naar Di Luca kijkt. Maar de rest stond nog dicht, hij weigerde zelf iets te doen om ze op afstand te plaatsen en het had 'm nochtans heel weinig extra energie gekost om een duit in het zakje te doen. Hij had zijn Giro absoluut niet gehypothekeerd als hij dat wel had gedaan.
En dat kan je 'm wel verwijten. Als je zou willen.
behalve van poppel danquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:28 schreef hardromacore het volgende:
Hier een wijsheer te willen zijn, terwijl de echte wedstijd te Italie is waar mensen er iets meerverstand van hebben,
Hij wilde natuurlijk niet dat die laffe Pauwels zou winnen. Beetje hele tijd in het wiel hangen, schandalig.quote:
Evans?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers![]()
Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat Menchov zo sterk en hevig op sommige aanvallen van Di Luca reageerde dat hij bijna moest remmen om niet op diens achterwiel te rijden. Ik durf gokken dat hij die dagen genoeg overschot had.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef Wombcat het volgende:
En ik weet niet wat jouw eigen ervaring is in de bergen, maar ik weet uit ervaring dat het bergop (en zeker met de snelheden die de profs rijden) wel degelijk uitmaakt of je bij iemand in het wiel zit of niet. Al bij ongeveer 16 per uur heb je er (bergop) baat bij in het wiel te zitten, en maakt het wel degelijk uit of je op kop rijdt of in het wiel.
Dan nog, waarom aanvallen wanneer je voor staat?!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik weet dat Menchov zo sterk en hevig op sommige aanvallen van Di Luca reageerde dat hij bijna moest remmen om niet op diens achterwiel te rijden. Ik durf gokken dat hij die dagen genoeg overschot had.
Waarschijnlijk had hij de laatste 2 bergritten minder marge en was de tactiek daar logischer, maar toen vormde de rest sowieso geen bedreiging meer. Maar daarvoor... nah. Dat was geen kwestie van niet kunnen, maar van niet willen.
Mja, dat krijg je toch al snel als er versneld wordt. Di Luca reed ook steeds zo dat Menchov geen kant op kon.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik weet dat Menchov zo sterk en hevig op sommige aanvallen van Di Luca reageerde dat hij bijna moest remmen om niet op diens achterwiel te rijden. Ik durf gokken dat hij die dagen genoeg overschot had.
Da's makkelijk gezegd als je niet weet hoe hij zich voelde. Maar idd: in de eerste weken leek 'ie wel wat over te hebben. Hoewel 'ie toen ook op zo'n kort klimmetje gelost is.quote:Waarschijnlijk had hij de laatste 2 bergritten minder marge en was de tactiek daar logischer, maar toen vormde de rest sowieso geen bedreiging meer. Maar daarvoor... nah. Dat was geen kwestie van niet kunnen, maar van niet willen.
Da's voor mij idd ook het grote verschil tussen Menchov en Evans. En dat Menchov (itt Evans) het vorig jaar in de Tour wel een paar keer geprobeerd heeft. Die probeert dan tenminste nog te winnen, terwijl Evans in de grote rondes alleen maar bezig is met niet te verliezen. En daardoor ook niet wint.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:49 schreef Ereinion het volgende:
Voor mij is het grote verschil tussen Evans en Menchov niet dat ze anders koersen, maar dat Evans in alles de uitstraling van een loser heeft. Eigenlijk al sinds zijn roze trui in de Giro een eeuwigheid geleden. Ook vorig jaar in de Tour verschrompelde hij onder de druk van het favoriet zijn, en reed hij een matige laatste tijdrit, en zijn potsierlijke gedrag onderweg deed hem natuurlijk ook geen goed. Het zijn alllebij saaie drollen, maar die ene heeft straks drie eindklassementen in een grote ronde op zijn naam staan, en etappes in alle drie de grote rondes, die andere heeft als hoogtepunt het winnen van de Ronde van Romandië. Defensief rijden en winnen is misschien niet altjd even leuk voor de kijker, maar je kan die renner dat moeilijk verwijten, als je defensief rijdt en ook nog verliest, tja.
Jij denkt dat Evans in de bergen gaat aanvallen als hij in het geel rijdt met nog een tijdrit voor de boeg (puur hypothetisch, gaat niet gebeuren waarschijnlijk), die in zijn voordeel is?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov, die rijdt uberhaupt niet aanvallend gedurende het jaar en in deze bewuste Giro zat hij een paar keer met overschot om dan ook niet aan te vallen.
Je mag wel kritiek geven op Menchov, maar die ongefundeerde kritiek mag niet gepareerd worden, omdat ooit eens ook kritiek op Evans is gegeven? Dat is wat jij eigenlijk in veel woorden zegt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:
Natuurlijk, zijn goed recht, maar kom dan als Rabo-fanboy niet verontwaardigd reageren als er wat kritiek is op Menchov.
Goeie post.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:15 schreef Ericr het volgende:
De 'welke renner is saaier' discussie nou nog niet voorbij? Evans en Menchov zijn misschien even saai maar Evans krijgt meteen primodonna gedrag als hij denkt een grote koers te kunnen winnen. Menchov blijft volgens mij altijd de koele Menchov (op het Rasmussen incident na dan). Dan is het logisch dat de ene renner sympathieker wordt gevonden dan de andere.
Vond overigens Menchov deze Giro wel iets te defensief maar gelet op zijn Alpe D''Huez avontuur van vorig jaar zal je Menchov denk ik niet snel nog een keer overmoedig mee zien gaan in een aanval die boven zijn macht ligt.
Wat denk je van Menchov die vorig jaar dacht ff met Sastre mee te kunnen? Die ging daarna helemaal kapot omdat die aanval boven zijn stand was.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals ik zei, in de Tour komt hij tekort tegen de echte topklimmers. Hij is in 2007 één keer meegegaan in het spelletje van constant aanvallen van Rasmussen en Contador. Daar stortte hij meteen in en verloor hij uiteindelijk de Tour zelfs.
Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov, die rijdt uberhaupt niet aanvallend gedurende het jaar en in deze bewuste Giro zat hij een paar keer met overschot om dan ook niet aan te vallen. Natuurlijk, zijn goed recht, maar kom dan als Rabo-fanboy niet verontwaardigd reageren als er wat kritiek is op Menchov.
Evans valt echt wel aan hoor.. Laatst nog samen met Gilbert een toffe aanval geplaatst (weet niet meer precies welke ronde.)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Je blijft maar krampachtig zeggen dat Evans wel aanvalt als ie wilt maar als puntje bij paaltje komt, als het er echt op aankomt zoals vorig jaar in de Tour, dan geeft die Australiër niet thuis. En dat aanvalletje met Gesink? Voor iemand anders de Muur van Huy oprijden? Daar hang je de geweldige aanvalslust van Evans aan op?
Hebben we ht al over gehad.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
OK.
Laten we 't nu even over Seeldraeyers hebben.
quote:(Giro) Laurens: ´Nerveuze spannende rit´
De Raboploeg moest vrijdag veel werk verzetten. Laurens ten Dam: "Het was een nerveuze dag."
De druk op de helpers van Denis Menchov groeit iedere dag. Vrijdag stonden de Rabo's met spannng in hun lijf aan de start van de etappe naar de Vesuvius. "We vreesden toch een Italiaanse combine. Daar kregen we gisteren al signalen over. Vanochtend stond het ook in de Gazetta. En toen de tifosi bij de start spontaan het Italiaanse volkslied begonnen te zingen, nam de spanning enorm toe." Laurens ten Dam kon een paar uur later opgelucht zijn verhaal vertellen, want de klus werd geklaard. Een interview.
Hoe is het vandaag verlopen?
"Niet gemakkelijk. We wisten dat het stuk tussen kilometer 30 en kilometer 80 heel link zou zijn. Dat is ook het gedeelte waar Lance Armstrong is gevallen. Op dat stuk was geen honderd meter recht en het waren bovendien smalle wegen. We vreesden daar een grote aanval van de Italianen, dus hebben we heel attent en dominant gereden. Die fase zijn we goed door gekomen. Uiteindelijk hebben we Denis goed aan de voet van de Vesuvius afgezet, maar dat is echt niet zonder slag of stoot gegaan."
Bang voor een grote aanval van de Italianen? Dat zag je toch niet meer gebeuren?
"Dat klopt, maar we hoorden gisteravond al dat er iets broeide. Vanochtend stonden er ook artikelen in de Gazetta met een pleidooi dat de Italianen gezamenlijk op moesten trekken. Toen de tifosi bij de start ineens spontaan het Italiaanse volkslied gingen zingen, nam de spanning enorm toe. Het werd stil in het peloton en je kon de spanning bijna voelen."
Hoe hebben jullie dat vervolgens opgelost?
"Door met de ploeg heel attent en dominant te koersen. We hebben in het begin het heft in handen genomen. Op het eerste colletje na dertig kilometer kwamen we met zijn achten boven. De afdaling was link, een beetje als de Kemmelberg. Dat waren gevaarlijke stukken. Maar we zijn er goed doorheen gekomen. Ik denk dat we als ploeg ook best trots mogen zijn op onze prestatie in dat deel."
Het was dus een roerige dag? Roeriger dan de tv-kijker heeft meegekregen.
"Dat denk ik wel. Het was een dag van ons tegen heel Italië. Hoewel de Italiaanse fans zich nooit onsportief hebben gedragen. Dat is allemaal goed gegaan, maar ze staan wel duidelijk als een man achter Di Luca en daar is natuurlijk niks mis mee, maar het schept wel een bepaalde sfeer. Ach, wellicht heeft het ook met het gebied te maken. Ik denk dat ze hier in het zuiden een stuk temperamentvoller zijn dan elders in Italiè."
En toen kwam die slotklim. De Vesuvius. Had je nog tijd om aan het historische karakter van die vulkaan te denken?
"Jazeker. Ik heb daar wel over nagedacht. Het is heel bijzonder hier tegenop te rijden. Ik ben wel op reserve naar boven gereden. Onderaan zat ik niet in een goede positie toen ze gas gingen geven. Mauricio kon wel nog een tijd bij Denis blijven. Toch had ik vandaag goed benen. Beter dan gisteren, toen was het niks. Maar ik heb rustig aangedaan, want morgen zal Denis me hard nodig hebben. Op dat slotklimmetje ga ik me graag uit elkaar trekken voor hem en dan hopen dat het voldoende is voor de grote prijs zondag."
Hij mag me verrassen, maar ik denk dat Pauwels een eendagsvlieg is. Van Huffel-style.quote:
Laten we het niet hopen want dan zit ie lange tijd zonder ploegquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij mag me verrassen, maar ik denk dat Pauwels een eendagsvlieg is. Van Huffel-style.
Ik ben er ook bang voorquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij mag me verrassen, maar ik denk dat Pauwels een eendagsvlieg is. Van Huffel-style.
Vind juist Pauwels meer potentie hebben. Ook goeie teksten, na afloop van die rit waar hij moest wachten. Die jongen weet wat 'ie doet. Heeft een hogere piek dan Seeldraeyers, kon bergop meer leek het. Als hij constanter wordt...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat Evans aangevallen wordt op iets wat Menchov nu tot in de perfectie uitvoert en daar dan mee gecomplimenteerd wordt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat Evans in de bergen gaat aanvallen als hij in het geel rijdt met nog een tijdrit voor de boeg (puur hypothetisch, gaat niet gebeuren waarschijnlijk), die in zijn voordeel is?
Hij had het geel toch vorig jaar in de Tour? Daar was gewoon duidelijk dat hij niet goed genoeg was. Op de Alpe was het man tegen man (daar reden geen Di Luca's met teveel eergevoel rond) en Sastre liep alleen maar uit. Ook in de laatste tijdrit werd duidelijk dat het beste er gewoon af was. Terwijl Menchov niks deed als leider in deze Giro, maar wel 2x uitpakt met een fameuze sprint om de rit te pakken (dat hij op Blockhaus en vandaag niet veel beter kon lijkt me duidelijk) en dat Di Luca met z'n nerveuze koersgedrag Menchov enorm in de kaart heeft gespeeld is ook duidelijk. Menchov mag doen wat hij wil, maar dan is het wel logisch dat het grote publiek liever de aanvaller beloond ziet worden. Dat nota bene de grootste criticasters van Evans dat niet zien gaat er bij mij niet in.quote:Je kan dit soort dingen gewoon niet zeggen, aangezien Evans bij mijn weten nog nooit een leiderstrui heeft moeten verdedigen in een grote ronde.
[..]
Juist andersom. Als je de kritieken op Evans voorheen normaal vond dan moet je dat nu helemaal vinden van de kritieken op Menchov.quote:Je mag wel kritiek geven op Menchov, maar die ongefundeerde kritiek mag niet gepareerd worden, omdat ooit eens ook kritiek op Evans is gegeven? Dat is wat jij eigenlijk in veel woorden zegt.
Maar is niet altijd 100% met wielrennen bezig geweest toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Pauwels is 3 jaar ouder dan Seeldraeyers
Jezus, wat ben jij een gefrustreerde belg met een minderwaardigheidscomplex. Anders halen we nog die belgische hoolliogans erbij, die renners onderspugen en met bier bekogelen. Lekker volk is dat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:20 schreef wimderon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat men dan van Rebellin vond als die voor de zoveelste keer in de laatste 5 meter voorbij Boogerd reed, nadat die de hele wedstrijd had gekleurd en overal de forcing had gevoerd.
Inderdaad, toen waren de![]()
niet aan te slepen.
Ik zal je maar uit de droom helpen: niet elke Nederlander gaat onvoorwaardelijk voor alles wat rabo is. Nee, geen Belg dus. Dat je dat idee hebt zegt al genoeg, wie heeft er nou een minderwaardigheidscomplexquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij een gefrustreerde belg met een minderwaardigheidscomplex. Anders halen we nog die belgische hoolliogans erbij, die renners onderspugen en met bier bekogelen. Lekker volk is dat.
Als Mentsjov bij een willekeurige andere ploeg had gereden had je hem de hemel in geprezen. je zeikt hem alleen maar af omdat hij bij Rabo koerst.
Trouwens wat rijden die Seeldreyers en Pauwels goed zeg
Nee Boogerd en rebellin hebben hier veel mee te makenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zal je maar uit de droom helpen: niet elke Nederlander gaat onvoorwaardelijk voor alles wat rabo is. Nee, geen Belg dus. Dat je dat idee hebt zegt al genoeg, wie heeft er nou een minderwaardigheidscomplex![]()
Of inderdaad de Belgische hoolliogans erbij halen, want die hebben hier veel mee te maken![]()
Misschien, als Kah niet bij Roda had gevoetbald had ik hem niet eens gekend. Ik heb een favoriet team ja erg he? (trouwens dat team heette Kelme en nu dan maar Euskatel).quote:Als Menchov bij een andere ploeg had gereden zou iedereen allang over hem heengevallen zijn, net zoals dat altijd bij Rebellin en Evans gebeurt.
Dan heb je een rare manier van een renner prijzenquote:Lezen heb je ook wat moeite mee trouwens, ik zeik Menchov helemaal niet af.
Eensquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zal je maar uit de droom helpen: niet elke Nederlander gaat onvoorwaardelijk voor alles wat rabo is. Nee, geen Belg dus. Dat je dat idee hebt zegt al genoeg, wie heeft er nou een minderwaardigheidscomplex![]()
Of inderdaad de Belgische hoolliogans erbij halen, want die hebben hier veel mee te maken![]()
Als Menchov bij een andere ploeg had gereden zou iedereen allang over hem heengevallen zijn, net zoals dat altijd bij Rebellin en Evans gebeurt
Lezen heb je ook wat moeite mee trouwens, ik zeik Menchov helemaal niet af.
\quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's voor mij idd ook het grote verschil tussen Menchov en Evans. En dat Menchov (itt Evans) het vorig jaar in de Tour wel een paar keer geprobeerd heeft. Die probeert dan tenminste nog te winnen, terwijl Evans in de grote rondes alleen maar bezig is met niet te verliezen. En daardoor ook niet wint.
Misschien maakt dat het 'laffe' rijden van Menchov nog wel laffer. Hij heeft op het einde in grote etappes soms nog wat over, maar dan verkiest hij op safe rijden boven het rijden om secondes te pakken ten opzichte van concurrenten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:19 schreef Palmboom313 het volgende:
Evans heeft nu 1 keer een ritoverwinning in de tour nou dan weet ik wel wie beter is
Want overwinningen zeggen alles?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Eens![]()
Maar nog een keer over die evans / menchov discussie. Menchov kan gewoon wel 2 keer vuelta en mischien 1 keer giro winnen en daar naast ook in alle grote ronde's 1 of meer etappes winnen. Evans heeft nu 1 keer een ritoverwinning in de tour nou dan weet ik wel wie beter is
Ik hoop het niet, hij is wel tof.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is een volkomen vergelijkbare situatie ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:17 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Nee Boogerd en rebellin hebben hier veel mee te maken![]()
[..]
Niet erg, maar dan moet je de realiteit niet uit het oog verliezen.quote:Misschien, als Kah niet bij Roda had gevoetbald had ik hem niet eens gekend. Ik heb een favoriet team ja erg he? (trouwens dat team heette Kelme en nu dan maar Euskatel).
[..]
Als je goed zou lezen, zou je zien dat ik nauwelijks een oordeel vel over Menchov. Wat ik over hem zeg is dat hij in de eerdere bergritten passief reed als leider en in de laatste 2 bergritten beperkte tot volgen omdat hij blijkbaar niet beter kon. Daarbij geef ik aan dat dat allemaal te begrijpen valt, maar dat men dan niet moet piepen als er gezegd wordt dat hij laf rijdt of dat men liever een ander ziet winnen (wat ik dus nauwelijks gedaan heb), zeker degenen die altijd vooraan staan om Evans en Rebellin voor plakkers uit te maken.quote:Dan heb je een rare manier van een renner prijzen![]()
Wat is die realiteit dan? Dat mentsjov niet als een stompzinnige idioot rondrijdt zoals Boogerd dat zijn hele carriere gedaan heeft? Hij was zelf zo dom dat hij met Rebellin steeds naar de streep reed. Moet mentsjov dan maar gaan demareren a la Vinokoerov en dan de dag erna 12 minuten verliezen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is een volkomen vergelijkbare situatie ja.
[..]
Niet erg, maar dan moet je de realiteit niet uit het oog verliezen.
[..]
Als je goed zou lezen, zou je zien dat ik nauwelijks een oordeel vel over Menchov. Wat ik over hem zeg is dat hij in de eerdere bergritten passief reed als leider en in de laatste 2 bergritten beperkte tot volgen omdat hij blijkbaar niet beter kon. Daarbij geef ik aan dat dat allemaal te begrijpen valt, maar dat men dan niet moet piepen als er gezegd wordt dat hij laf rijdt of dat men liever een ander ziet winnen (wat ik dus nauwelijks gedaan heb), zeker degenen die altijd vooraan staan om Evans en Rebellin voor plakkers uit te maken.
Dus hiermee wil je zeggen dat Evans zo dom is dat hij te weinig presteerd?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Want overwinningen zeggen alles?
Dekker heeft meer gewonnen dan Boogerd, maar Boogerd was een veel betere renner.
Als Boogerd niet zoveel had aangevallen dan had hij wellicht minder gewonnen. Dan had hij moeten sprinten tegen waarschijnlijk meer concurrenten, waardoor zijn kansen nog kleiner waren geweest. Vind het niet bepaald stompzinnig, bovendien was het tof om te zien.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:39 schreef Zemi77 het volgende:
Wat is die realiteit dan? Dat mentsjov niet als een stompzinnige idioot rondrijdt zoals Boogerd dat zijn hele carriere gedaan heeft?
Dat zegt natuurlijk weinig.quote:Waarom ik mentsjov wel mag? Omdat het een van de weinige renners is waarop ik vertrouw dat hij niet onder de dope zit.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:45 schreef Blawh het volgende:
Als Boogerd niet zoveel had aangevallen dan had hij wellicht minder gewonnen. Dan had hij moeten sprinten tegen waarschijnlijk meer concurrenten, waardoor zijn kansen nog kleiner waren geweest.
quote:
Dat zegt natuurlijk weinig/ ( valt niet te bewijzen)
Die rijdt in dienst en gaat dus niet voor zijn eigen klassement. Vandaag was 'ie wel wat vroeg weg idd.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:55 schreef Waaghals het volgende:
Wat kan me die Rus nou schelen, ik vind Ten Dam toch wel tegenvallen eigenlijk.
Het aanvallend rijden is natuurlijk een beetje inherent aan de situatie. Stop Di Luca in de roze trui en hij gaat in het wiel hangen. Zo zit het nu eenmaal. Elke renner met ambitie die op de tweede plaats staat zal aanvallen. Als je de roze trui hebt heb je er voldoende aan om op safe te rijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:17 schreef maril het volgende:
Waarom wordt hier niet geaccepteerd dat er sommige users niet van de stijl van Menchov houden.
Ik zie ook liever een kerel als Di Luca, ik houd van aanvallend rijden Gesink heeft dat ook wel in zich(Overigens dat vond ik ook van Ricco de eerste dagen van de tour). Neemt niet weg dat ik inderdaad hoop dat menchov wint en dat ligt dan inderdaad aan het feit dat hij voor de Rabo;s rijdt.
Als je daar over nadenkt is dat raar , maar het is wel zo in mijn geval.
Dat weet ik, maar dan nog lijkt hij steeds minder te gaan rijden, terwijl zo'n Belg van 24 steeds beter begint te rijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die rijdt in dienst en gaat dus niet voor zijn eigen klassement. Vandaag was 'ie wel wat vroeg weg idd.
Wat een onzin. Ten Dam reed in het begin nog elke bergetappe voluit door voor zijn eigen klassement. Toen hij dat eigen klassement uit zijn hoofd had gezet, omdat Menchov in het roze belandde, laat hij steeds vaker lopen, zoals ook vandaag. Het heeft dan ook 0,0 zin om keihard zelf door te rijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:05 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan nog lijkt hij steeds minder te gaan rijden, terwijl zo'n Belg van 24 steeds beter begint te rijden.
Hij zat toen de groten gas gaven wat ver naar achter en is rustig naar boven gefietst omdat hij 't morgen nog zwaar genoeg krijgt zei hij op Rabosport.nlquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die rijdt in dienst en gaat dus niet voor zijn eigen klassement. Vandaag was 'ie wel wat vroeg weg idd.
Lijkt me dat hij Menchov beter kan helpen als hij van voren zit. Wat heb je aan een knecht die laat lopen, voor op het vlakke hebben ze andere mensen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ten Dam reed in het begin nog elke bergetappe voluit door voor zijn eigen klassement. Toen hij dat eigen klassement uit zijn hoofd had gezet, omdat Menchov in het roze belandde, laat hij steeds vaker lopen, zoals ook vandaag. Het heeft dan ook 0,0 zin om keihard zelf door te rijden.
Menchov wordt juist nú niet aangevallen omdat hij nu in het roze rijdt. Als hij op 30 seconden staat en hij valt niet aan, dan is de mening 180graden anders kan ik je verzekeren. Evans rijdt ook verdedigend als hij achter staat. En dan zeg ik niet dat Menchov superaanvallend is, maar in deze situatie doet hij realistisch gezien het beste.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat Evans aangevallen wordt op iets wat Menchov nu tot in de perfectie uitvoert en daar dan mee gecomplimenteerd wordt.
Dat is Menchovs probleem toch niet? Je kan hem toch niet kwalijk nemen dat hij profiteert van het koersgedrag van Di Luca?quote:(...) en dat Di Luca met z'n nerveuze koersgedrag Menchov enorm in de kaart heeft gespeeld is ook duidelijk.
Ja, ik gun het Di Luca ook. Als hij wint heb ik daar ook meer dan vrede mee. Heeft absoluut aantrekkelijk gereden. Maar Menchov en Di Luca waren gewoon even sterk, dus als Menchov wint vind ik dat ook terecht en tof.quote:Menchov mag doen wat hij wil, maar dan is het wel logisch dat het grote publiek liever de aanvaller beloond ziet worden.
Wat heeft Menchov er aan dat Ten Dam in een groepje achter hem rijdt? Leg me dat eens uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:16 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Lijkt me dat hij Menchov beter kan helpen als hij van voren zit. Wat heb je aan een knecht die laat lopen, voor op het vlakke hebben ze andere mensen.
Je beantwoordt mijn vraag nog steeds niet. Wat heeft Menchov eraan dat Ten Dam in een groep achter hem rijdt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:26 schreef Waaghals het volgende:
Ze hoeven vandaag maar 1 echte berg te beklimmen en hij laat meteen lopen, wat heeft Menchov daaraan?
Overigens zie ik toch liever iemand anders winnen
Maar dat was dus niet het geval, aangezien Ardila wel in het groepje erachter zat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Buiten het aangeven van een drinkbus kan Ten Dam weinig doen op een slotklim, al het kopwerk in dienst van de leider wordt toch al een hele Giro door LPR gedaan.
Enige wat zou kunnen tegenvallen is dat Menchov een inzinking krijgt en dat zijn eerste ploegmaat niet in het eerstvolgende groepje, maar 6 groepjes verder zit.
Wat een toon zeg. Als Menchov een inzinking krijgt lijkt het me handig dat er snel iemand bij is, dan dat er eerst 5 minuten moeten worden gewacht.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je beantwoordt mijn vraag nog steeds niet. Wat heeft Menchov eraan dat Ten Dam in een groep achter hem rijdt.
Menchov had tot het laatste moment, totdat de aanvallen kwamen, Ardila bij hem. Dat is meer dan voldoende, zeker omdat LPR bergop tempo aan het maken was.
Niks wat een toon. Jij levert ongezouten commentaar op iemand, terwijl dat werkelijk waar nergens op slaat. Dan kan ik net zo goed commentaar leveren op jouw toon.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:35 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Wat een toon zeg. Als Menchov een inzinking krijgt lijkt het me handig dat er snel iemand bij is, dan dat er eerst 5 minuten moeten worden gewacht.
Di Luca moet je alleen meenemen als kopman. Dat is volgens mij niet iemand die voor knecht gaat spelen. En waarom zouden ze bij Rabobank di Luca als kopman willen hebben als ze Menchov al hebben? Ik denk namelijk niet dat Di Luca in de Tour net zo lang mee kan als Menchov.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:34 schreef DeeBee het volgende:
Genoten vanmiddag.
Wat een klim en parcours weer langs die kusten en dan vanaf zee-niveau een vulkaan op, heerlijk de Giro.
Respect voor di Luca, maar Menchov is gewoon ook sterk, respect daarvoor.
Di Luca mag trouwens wel mee voor Rabo naar de Tour van mij.![]()
Ik zeg dat het erop lijkt dat hij minder begint te rijden, en jij vindt dat ongezouten commentaar?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niks wat een toon. Jij levert ongezouten commentaar op iemand, terwijl dat werkelijk waar nergens op slaat. Dan kan ik net zo goed commentaar leveren op jouw toon.
En over dat tweede deel, dat zei ik dus, dat was Ardila. Ardila was tot het laatste moment bij hem en zat in een groepje daarachter, want kwam zelfs vlak na Armstrong binnen. Niets aan het handje dus.
Dat klopt, aangezien het nogal ongefundeerd is. En aangezien je het afzet tegenover Pauwels (die trouwens 25 is, maar dat terzijde), terwijl die geen roze trui heeft te verdedigen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:40 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ik zeg dat het erop lijkt dat hij minder begint te rijden, en jij vindt dat ongezouten commentaar?
nou nou zeg
Ik denk dat iedereen er vrede mee heeft wanneer Di Luca wint. Mij heeft hij ook vermaakt.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:07 schreef du_ke het volgende:
Ik kan hem geen ongelijk geven inderdaad. Maar als ik zie hoe Di Luca het probeert dan heb ik daar ook wel een zwak voor
Dat zeg je wel:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat Evans aangevallen wordt op iets wat Menchov nu tot in de perfectie uitvoert en daar dan mee gecomplimenteerd wordt.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov,
Zonder heel interessant te willen doen, maar je hebt nogal last van een conformation biasquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:44 schreef wimderon het volgende:
Hij had het geel toch vorig jaar in de Tour? Daar was gewoon duidelijk dat hij niet goed genoeg was. Op de Alpe was het man tegen man (daar reden geen Di Luca's met teveel eergevoel rond) en Sastre liep alleen maar uit. Ook in de laatste tijdrit werd duidelijk dat het beste er gewoon af was. Terwijl Menchov niks deed als leider in deze Giro, maar wel 2x uitpakt met een fameuze sprint om de rit te pakken (dat hij op Blockhaus en vandaag niet veel beter kon lijkt me duidelijk) en dat Di Luca met z'n nerveuze koersgedrag Menchov enorm in de kaart heeft gespeeld is ook duidelijk. Menchov mag doen wat hij wil, maar dan is het wel logisch dat het grote publiek liever de aanvaller beloond ziet worden. Dat nota bene de grootste criticasters van Evans dat niet zien gaat er bij mij niet in.
De Giro van 2002 laat ik trouwens nog even buiten beschouwing qua leiderstrui verdedigen.
[..]
Ben ik het wel mee eens op zich. Maar ik heb het idee dat op een paar na de meeste mensen die Menchov hier verdedigen helemaal niet zo over Evans heen zijn gevallen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:44 schreef wimderon het volgende:
Juist andersom. Als je de kritieken op Evans voorheen normaal vond dan moet je dat nu helemaal vinden van de kritieken op Menchov.
Al haalt-ie alle boni's binnen morgen, daarmee zal Di Luca het niet winnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen er vrede mee heeft wanneer Di Luca wint. Mij heeft hij ook vermaakt.Maar zijn winst zou dan ook slechts met behulp van bonificatieseconden zijn, want Menchov kreeg hij er niet af. Ze zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar deze ronde. Dus als Menchov wint is dat net zo goed terecht.
Evans zat daar echt wel aan tegen z'n limiet aan hoor. En bij elke scheet die hij liet zat er wel een Schleck aan z'n wiel, aanvallen was daar dus wel het domste wat hij kon doen. Als je de afgelopen 2 jaar even gaat bekijken zie je dat Evans in bijna elke koers wel in de aanval is geweest, dat hij in deze situatie in die vorm niet aanvalt (wat hij waarschijnlijk niet eens had gekund) is niet heel gek en daaruit concluderen dat mijn bewering onjuist is vind ik niet erg sterk.quote:
Nogal logisch om eerst een ploegmaat te laten werken, niet?quote:Evans laat eerst Aerts voorop rijden. Het lijkt me dat Evans zelf harder kan fietsen, je weet het nooit zeker natuurlijk.
Toen het stilviel ging Evans het tempo dus onderhouden zoals ik zei. En dat was echt een slakkengangetje, Sastre die al de hele klim vooruit reed liep alleen maar uit. Evans had echt niet veel over, dat zag je wel in de laatste meters, itt Menchov in de 2 ritten die hij won, die had gewoon overschot. Die andere jongens die je noemt reden ook gewoon met een reden op kop of probeerden weg te komen, itt tot Di Luca die al panikeerde terwijl dat totaal nog niet aan de orde was.quote:En de Di Luca van de Tour heette Bernard Kohl. Valjavec, Vandevelde, enz. rijden op kop. Evans alleen op het laatst.
Dat hebben we gezien toen ze bijvoorbeeld in bijvoorbeeld de etappe naar Alpe de Siusi, daar had Di Luca roze en Menchov nog niks en daar ging het exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:03 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Stop Di Luca in de roze trui en hij gaat in het wiel hangen. Zo zit het nu eenmaal. Elke renner met ambitie die op de tweede plaats staat zal aanvallen. Als je de roze trui hebt heb je er voldoende aan om op safe te rijden.
Dat is gewoon niet waar. Menchov kan rekenen op een sprint dus wachtte hij op de alpe siusi?? op de sprint. Dat kan evans alvast niet als excuus noemen. En als menchov kan valt ie wel aan, denk maar aan zn vuelta. Of aan de alpe d huez in de tour.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov, die rijdt uberhaupt niet aanvallend gedurende het jaar en in deze bewuste Giro zat hij een paar keer met overschot om dan ook niet aan te vallen. Natuurlijk, zijn goed recht, maar kom dan als Rabo-fanboy niet verontwaardigd reageren als er wat
kritiek is op Menchov.
Leuk voorbeeld, in de Vuelta's die hij won reed hij zo verdedigend als de neten. Dat doet hij al sinds hij bij Banesto weg is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:58 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Menchov kan rekenen op een sprint dus wachtte hij op de alpe siusi?? op de sprint. Dat kan evans alvast niet als excuus noemen. En als menchov kan valt ie wel aan, denk maar aan zn vuelta. Of aan de alpe d huez in de tour.
Je kijkt alleen maar de Tour neem ik aan, waar Evans gewoonweg stuit op sterkere klimmers of sterkere blokken? Moet haast wel, want anders moet je je je fameus miskijken wil je Evans niet zien aanvallen.quote:Zie ik evans nooit doen als het er echt om gaat.
Nee. De leiderstrui in de Vuelta van 2007 won hij door in de negende rit zelf in de aanval te trekken. Alleen Piepoli kon hem volgen. Daarna heeft hij verdedigend gereden ja, logisch. Waarom zou je nog gaan aanvallen als je minuten voorsprong hebt door onder meer die bergrit en de tijdrit daar een dag voor.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 02:33 schreef wimderon het volgende:
Leuk voorbeeld, in de Vuelta's die hij won reed hij zo verdedigend als de neten. Dat doet hij al sinds hij bij Banesto weg is
Eens. Ik kan zo twintig koersen/etappes opnoemen waar Evans dit jaar en vorig jaar heeft aangevallen.quote:Je kijkt alleen maar de Tour neem ik aan, waar Evans gewoonweg stuit op sterkere klimmers of sterkere blokken? Moet haast wel, want anders moet je je je fameus miskijken wil je Evans niet zien aanvallen.
Nou kan je het allemaal leuk gaan verdraaienquote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Evans zat daar echt wel aan tegen z'n limiet aan hoor. En bij elke scheet die hij liet zat er wel een Schleck aan z'n wiel, aanvallen was daar dus wel het domste wat hij kon doen. Als je de afgelopen 2 jaar even gaat bekijken zie je dat Evans in bijna elke koers wel in de aanval is geweest, dat hij in deze situatie in die vorm niet aanvalt (wat hij waarschijnlijk niet eens had gekund) is niet heel gek en daaruit concluderen dat mijn bewering onjuist is vind ik niet erg sterk.
[..]
Nogal logisch om eerst een ploegmaat te laten werken, niet?
[..]
Toen het stilviel ging Evans het tempo dus onderhouden zoals ik zei. En dat was echt een slakkengangetje, Sastre die al de hele klim vooruit reed liep alleen maar uit. Evans had echt niet veel over, dat zag je wel in de laatste meters, itt Menchov in de 2 ritten die hij won, die had gewoon overschot. Die andere jongens die je noemt reden ook gewoon met een reden op kop of probeerden weg te komen, itt tot Di Luca die al panikeerde terwijl dat totaal nog niet aan de orde was.
Maar daar had hij de trui binnen reikwijdte. Hij zal wellicht al hebben aangevoeld dat hij in de tijdrit kon toeslaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:23 schreef wimderon het volgende:
Dat hebben we gezien toen ze bijvoorbeeld in bijvoorbeeld de etappe naar Alpe de Siusi, daar had Di Luca roze en Menchov nog niks en daar ging het exact hetzelfde.
Laat ze, dit moet voor die renners voelen als een man die een maand geen seks heeft gehad, maar dan wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 04:05 schreef Zelva het volgende:
Hier, je hoeft helemaal niet te lang kijken voordat je het duidelijk wordt dat Evans en Leipheimer in de aanval getrokken zijn, een aardige tijd geleden en apart zelfs kan ik je vertellen. Nu is Valverde, de wieltjesplakker pur sang, gedwongen de tape los te maken en te achtervolgen. Leipheimer valt zelfs later nog eens aan, met succes.
Wie? Evans en Leipheimer? De mannen die volgens mensen die het wielrennen niet goed volgen nooit in de aanval zijn? Ja die.
quote:Leipheimer valt zelfs later nog eens aan, met succes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |