abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69532498
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:58 schreef wimderon het volgende:
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
10x zo aanvallend is echt zwaar overdreven. Evans valt een paar keer aan in Parijs-Nice (in het wiel van Gesink) en in de Waalse Pijl rijdt 'ie de Muur van Huy van onder tot boven op kop. Da's eigenlijk niet aanvallen, maar de sprint aantrekken voor Rebellin.
Vorig jaar in de Tour heeft Menchov toch echt vaker aangevallen dan Evans.

Maar je hebt gelijk dat Menchov niet veel aanvallender is.

Plus inderdaad dat het nogal verschilt of je verdedigt om het verdedigen, of dat je verdedigt omdat je leider bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2009 18:02:27 ]
pi_69532501
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik neem het hem niet kwalijk, maar ik vind het nauwelijks een waard en al helemaal niet dat degenen die hier niet warm voor lopen maar moeten opflikkeren.

Ik vind dit een even oninteressante overwinning als die van Savoldelli wat jaren terug.
Niet warm voor lopen is dan nogal een eufemisme. Dat figuur noemde hem een ''kleurloze kneus '', je mag van mij alles zeggen van een renner die gebruik maakt van de enige kans die hij heeft om een ronde te winnen, maar om hem te beledigen slaat natuurlijk nergens op.
pi_69532513
quote:
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop.
Hij had zich daar wel helemaal leeg kunnen rijden, maar daarna stond er natuurlijk nog wel een zware tijdrit en de nodige etappes met finish bergop op het programma.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:02:27 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69532523
Ik vraag me trouwens af wat er zo bijzonder is dan die Menchov.

Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69532539
wel opvallend dat menchov/rabobankploeg met intelligentie koerst, dat is bijna voor het eerst
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:03:30 #72
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_69532552
Menchov kon niet beter dan dit. Als Di Luca morgen wint, kan hij het roze pakken!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:04:05 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532567
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

Alle renners krijgen hier sowieso lof en kritiek en als die kritiek voor Rabo's is, dan gaan de hakken altijd harder in het zand. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar om één of andere reden wordt kritiek op Menchov nog minder getolereerd dan op Boogerd, Dekker, Gesink, Flecha of Freire.
Nooit de kritiek op Flecha gezien dat ie nooit iets afmaakt?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_69532620
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Flikker toch op man.
Mag hij toch vinden. Evans wordt hier jaarlijks tijdens de Tour zo bestempeld door dezelfde mensen die Menchov nu als slim en realistisch bestempelen.
pi_69532624
quote:

Weinig.

Niettemin zijn er wel wat essentiële verschillen tussen Menchov en Evans imo, maar daar ben ik al eerder op ingegaan. Anyway vind ik Menchov daardoor veel sympathieker dan Evans.
pi_69532626
quote:
Evans-bashers

Die gozer rijdt 10x zo aanvallend als Menchov. Tegen de echte kleppers in Tour-vorm komt hij gewoon tekort. Hetzelfde gold voor Menchov vandaag en naar Blockhaus, maar eerder in deze Giro had hij steeds overschot bij aankomsten bergop. Vandaag is Menchov niets te verwijten, maar over de gehele Giro wel qua laf rijden. Veel meer dan Evans in de Tour vorig jaar in ieder geval. Beetje hypocriet dan om Evans kotssmilies te geven daarvoor en Menchov te verdedigen voor hetzelfde.
10x aanvallender dan Menchov? Vraag het me af.

Inderdaad, hij had eerder deze Giro overschot in de sprint. Maar niet voldoende overschot om Di Luca eraf te rijden. Die ene sprint die hij won, won hij slechts 1 seconde op Di Luca. Die twee zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Dan kan je wel aanvallen, maar als je hem toch niet losrijdt kun je beter wachten op de sprint. Niet spectaculair, maar wel tactisch sterk. Vond de etappe die Sastre won op dat vlak heel mooi om te zien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:09:27 #77
67640 SaintOfKillers
pi_69532708
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:04 schreef Szura het volgende:

[..]

Nooit de kritiek op Flecha gezien dat ie nooit iets afmaakt?
Dat zeg ik toch. Kritiek op Flecha mag. Als je hem dom noemt, dan komt er geen dozijn posts met redenen en uitvluchten. Zelfs als je Boogerd geen al te slimme renner noemde. Of dat Dekker te weinig de koers las en te vaak achterin zat.

Maar zeg eens dat Menchov passief of onattractief koerst en ze staan er plots allemaal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69532730
Was weer een leuke laatste 10 km
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:10:44 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532744
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch. Kritiek op Flecha mag. Als je hem dom noemt, dan komt er geen dozijn posts met redenen en uitvluchten. Zelfs als je Boogerd geen al te slimme renner noemde. Of dat Dekker te weinig de koers las en te vaak achterin zat.

Maar zeg eens dat Menchov passief of onattractief koerst en ze staan er plots allemaal.
Ik las het verkeerd
pi_69532766
quote:

[..]

Volgens mij ontkent niemand het maar begrijpt iedereen waarom hij het doet. Ik lees anders ook geen kritiek op Ten Dam hier bijv.
pi_69532793
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Mag hij toch vinden. Evans wordt hier jaarlijks tijdens de Tour zo bestempeld door dezelfde mensen die Menchov nu als slim en realistisch bestempelen.
Hij mag het vinden, maar een "kleurloze kneus" vind ik wat ver gaan.

Ja, nu Menchov in het roze rijdt is wat hij nu doet realistisch en slim. Evans reed vorig jaar behoudens een dag of twee niet in het geel... Dat is het verschil. Dan mag je toch vaker verwachten dat iemand wat probeert (voor zover dat kan). En ik denk ook dat het gedrag van Evans na de koers ook niet echt meehelpt.

Toen heeft Menchov trouwens ook wat vaker aangevallen dan Evans dacht ik.
pi_69532850
quote:

[..]

Volgens mij is Menchov de laatste jaren hier op FOK ook veel uitgekafferd vanwege zijn passieve fietsen, echter nu is de situatie anders omdat hij aan de leiding gaat. Ik had hem graag aan zien vallen alleen ik kan goed begrijpen dat hij dat niet doet.
pi_69532858
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

10x aanvallender dan Menchov? Vraag het me af.

Inderdaad, hij had eerder deze Giro overschot in de sprint. Maar niet voldoende overschot om Di Luca eraf te rijden. Die ene sprint die hij won, won hij slechts 1 seconde op Di Luca. Die twee zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Dan kan je wel aanvallen, maar als je hem toch niet losrijdt kun je beter wachten op de sprint. Niet spectaculair, maar wel tactisch sterk. Vond de etappe die Sastre won op dat vlak heel mooi om te zien.
10x is overdreven uiteraard. Dat hij aanvallender rijdt durf ik echter wel met 99% zekerheid te zeggen.

Het pakt nu allemaal goed uit, maar als die Italianen wat beter overeen waren gekomen had het zomaar anders uit kunnen pakken. Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez.

Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk.
pi_69532877
quote:

Mensen hebben eenmaal hun persoonlijke helden. Waarom ze deze mensen zo bijzonder vinden kan aan zoveel redenen liggen. Afkomst, persoonlijkheid, prestaties, ploeg.. noem maar op.

Armstrong is (was?) natuurlijk een uitstekende renner. Echter. ik zal nooit fan van hem worden.

Dat zoveel mensen Menchov zo goed vinden is natuurlijk omdat het een Rabobank renner is, maar misschien ook omdat hij zich zo bescheiden opstelt en een rustig karakter heeft waarin veel mensen zichzelf in herkennen.

Leuke etappe trouwens! Di Luca zal er wel flink de pest in hebben.
Go ahead, make my day.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:17:59 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69532923
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

10x is overdreven uiteraard. Dat hij aanvallender rijdt durf ik echter wel met 99% zekerheid te zeggen.

Het pakt nu allemaal goed uit, maar als die Italianen wat beter overeen waren gekomen had het zomaar anders uit kunnen pakken. Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez.

Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk.
Dat doet ie toch zelf
Als ik Di Luca was, was ik mooi een keer blijven zitten en had gezegd: nu mag jij het doen als roze trui.
Maar nu Di Luca zelf rijdt gaat Menchov inderdaad mooi in het wiel zitten. Wie kan hem dat kwalijk nemen?
pi_69532971
menchov en vooral de rabobankploeg heeft de mazzel dat alle renners rijden voor een zo hoog mogelijke positie en niet om de roze trui
pi_69532977
quote:

[..]

Ben ik met je eens. Een ding is wel zeker de mannen zijn echt meer aan elkaar gewaagd. Hoe won Contador eigenlijk vorig jaar de giro? kan ik mij niet meer herinneren maar volgens mij er altijd afgereden in de klimmen dat is bij Menchov duidelijk niet het geval.
pi_69532987
quote:

[..]

Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen, want ik weet 2x in de Waalse Pijl (maar zoals ik al zei was dat in feite de sprint aantrekken voor een niet-ploegmaar) en een keer Parijs-Nice met Gesink. En dan een paar keer in de Tour vorig jaar (maar minder dan Menchov). Kortom: ook niet echt een indrukwekkend repertoire.

En dat de Italianen niet met elkaar overeen komen, is hun probleem natuurlijk, niet dat van Menchov.

Wat mij betreft had Di Luca met al zijn aanvallen best mogen winnen, maar Menchov heeft wel al die aanvallen in zijn wiel geplakt. En zoiets heb ik Evans ook nog nooit zien doen. Die is überhaupt nog nooit in de positie gekomen dat 'ie echt de trui in een ronde moest verdedigen, en vorig jaar in de tour liep 'ie al over van de stress. Dat pakt Menchov toch een stuk beter aan.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:21:08 #89
67640 SaintOfKillers
pi_69533005
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens mij is Menchov de laatste jaren hier op FOK ook veel uitgekafferd vanwege zijn passieve fietsen, echter nu is de situatie anders omdat hij aan de leiding gaat. Ik had hem graag aan zien vallen alleen ik kan goed begrijpen dat hij dat niet doet.
Ik zal het anders formuleren. Het doel (winst) heiligt blijkbaar de middelen (passiviteit als standaard instelling). Als het doel niet wordt bereikt, dan zijn de middelen laakbaar. Wordt het wel bereikt, dan worden de middelen met de sluier der liefde bedekt.

Ik heb zo geen sluier.
pi_69533018
quote:

[..]
Nu was het steeds Di Luca die achter anderen aanreed en is Menchov uberhaupt nooit in de positie gekomen dat iedereen naar hem keek en hij iniatief moest nemen, zoals bij Evans vorig jaar op de Alpe D'Huez. Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij rijdt, maar dat de neutrale kijker dan liever Di Luca ziet winnen lijkt me duidelijk
Tactisch dus niet heel sterk gereden dan van Di Luca. Misschien had hij een keer moeten bluffen, de benen stil moeten houden en Menchov aan moeten kijken. Kijken wat Menchov dan doet.

Het is aantrekkelijk hoor wat Di Luca doet, en als hij wint is dat terecht (net zoals het terecht is wanneer Menchov wint) en is iedereen daar blij mee (ook ik), maar soms zit het leeuwenhart van hem wat in de weg. Hij nam zonder na te denken de leiding in de achtervolging als mannen wegsprongen Tof dat hij dat doet, maar als je merkt dat je Menchov er niet af krijgt, is het misschien ook wel wat waard om een keer wat anders te proberen en te bluffen.
pi_69533023
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Een ding is wel zeker de mannen zijn echt meer aan elkaar gewaagd. Hoe won Contador eigenlijk vorig jaar de giro? kan ik mij niet meer herinneren maar volgens mij er altijd afgereden in de klimmen dat is bij Menchov duidelijk niet het geval.
Die won in de tijdritten en kon in de bergen net een beetje volgen.
Maar toen ik daarvan zei dat ik 'm niet zo indrukwekkend vond, werd ik bijna afgeschoten hier.
pi_69533027
Evans is volgens mij vooral aanvallend in kleinere etappekoersen en eendagswedstrijden.

In de Tour staan me van hem twee of drie aanvallen of counteraanvallen bij, maar toch zou ik hem daar niet als heel aanvallend typeren. Misschien komt dat ook wel door de kracht van de tegenstand.

Ik ben het niettemin wel met wimderon eens voor wat betreft het onterecht typeren van Evans als laf coureur.
pi_69533072
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen, want ik weet 2x in de Waalse Pijl (maar zoals ik al zei was dat in feite de sprint aantrekken voor een niet-ploegmaar) en een keer Parijs-Nice met Gesink. En dan een paar keer in de Tour vorig jaar (maar minder dan Menchov). Kortom: ook niet echt een indrukwekkend repertoire.

En dat de Italianen niet met elkaar overeen komen, is hun probleem natuurlijk, niet dat van Menchov.

Wat mij betreft had Di Luca met al zijn aanvallen best mogen winnen, maar Menchov heeft wel al die aanvallen in zijn wiel geplakt. En zoiets heb ik Evans ook nog nooit zien doen. Die is überhaupt nog nooit in de positie gekomen dat 'ie echt de trui in een ronde moest verdedigen, en vorig jaar in de tour liep 'ie al over van de stress. Dat pakt Menchov toch een stuk beter aan.
Als Di Luca roze had gehad moest ik nog maar eens zien of hij ook zo veel ging aanvallen. Al met al is het wel een leuk giro duel met het duel tussen Menchov en Di Luca
pi_69533100
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zal het anders formuleren. Het doel (winst) heiligt blijkbaar de middelen (passiviteit als standaard instelling). Als het doel niet wordt bereikt, dan zijn de middelen laakbaar. Wordt het wel bereikt, dan worden de middelen met de sluier der liefde bedekt.
Volgens mij is dat heel normaal en geldt het voor zo'n beetje alles in het leven?
pi_69533111
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tactisch dus niet heel sterk gereden dan van Di Luca. Misschien had hij een keer moeten bluffen, de benen stil moeten houden en Menchov aan moeten kijken. Kijken wat Menchov dan doet.

Het is aantrekkelijk hoor wat Di Luca doet, en als hij wint is dat terecht (net zoals het terecht is wanneer Menchov wint) en is iedereen daar blij mee (ook ik), maar soms zit het leeuwenhart van hem wat in de weg. Hij nam zonder na te denken de leiding in de achtervolging als mannen wegsprongen Tof dat hij dat doet, maar als je merkt dat je Menchov er niet af krijgt, is het misschien ook wel wat waard om een keer wat anders te proberen en te bluffen.

Dat deed Di Luca ook, hij liet zich zelfs afzakken naar de laatste plaats van het groepje... Menchov ging echter gezellig met hem mee.

Vervolgens begonnen wat Astana mannen kopwerk te doen.
- verwijderd door admin -
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 18:24:32 #96
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_69533127
quote:

[..]

Ik heb zo geen sluier.
En de meeste mensen hier en in Nederland wel. Waarom ook niet? Is toch mooi voor Rabobank dat ze de laatste jaren steeds succesvoller worden en eindelijk belangrijke prijzen pakken. Je kunt trouwens Menchov wel afbranden, maar waarschijnlijk krijgt hij van de ploegleiders ook wel te horen dat hij zich 100% moet focussen op Di Luca en geen gekke dingen moet doen, geef ze eens ongelijk trouwens.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_69533148
quote:

[..]

Ik heb zo geen sluier.
Als Menchov wel had aangevallen en vervolgens door het ijs was gezakt, dat was nou ook niet het intelligentste geweest. Om zacht uit te drukken.

Di Luca liet zich een paar keer ook wel erg makkelijk voor het karretje van Menchov spannen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:27:00 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69533201
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat dus, het is totaal neit het probleem van Mentsjov dat die Italianen allemaal achter elkaar aanrijden
pi_69533223
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef Leatherface het volgende:
Evans is volgens mij vooral aanvallend in kleinere etappekoersen en eendagswedstrijden.

In de Tour staan me van hem twee of drie aanvallen of counteraanvallen bij, maar toch zou ik hem daar niet als heel aanvallend typeren. Misschien komt dat ook wel door de kracht van de tegenstand.

Ik ben het niettemin wel met wimderon eens voor wat betreft het onterecht typeren van Evans als laf coureur.
Maar ook dat aanvallende rijden van Evans in de koersen is pas sinds vorig jaar. Het is echt niet zo dat het nu een uitgesproken aanvaller is. Hij is niet zo passief als 'ie altijd getypeerd wordt, maar in de grote rondes wel. En daar rijdt Menchov toch net iets aanvallender dan Evans, maar da's idd een marginaal verschil.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:28:00 #100
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69533231
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:24 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat deed Di Luca ook, hij liet zich zelfs afzakken naar de laatste plaats van het groepje... Menchov ging echter gezellig met hem mee.

Vervolgens begonnen wat Astana mannen kopwerk te doen.
Dat was in het begin van de klim terwijl er nog niks aan de hand was dus dat vind ik geen goede vergelijking.
pi_69533266
Morgen moet Rabo gewoon minstens 3 man meesturen in een grote ontsnapping en alles op alles zetten die ontsnapping vooruit te laten blijven.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 18:30:32 #102
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_69533310
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:28 schreef UltraR het volgende:
Morgen moet Rabo gewoon minstens 3 man meesturen in een grote ontsnapping en alles op alles zetten die ontsnapping vooruit te laten blijven.
Dat zie ik niet gebeuren. Één mannetje nog wel, maar 3 lijkt me weer iets teveel van het goede.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:30:43 #103
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69533315
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:28 schreef UltraR het volgende:
Je denkt precies het zelfde als mij. Maar ja LPR zou toch wel weer de hele dag op kop van het peloton aan het rijden zijn morgen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:31:37 #104
67640 SaintOfKillers
pi_69533340
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als Menchov wel had aangevallen en vervolgens door het ijs was gezakt, dat was nou ook niet het intelligentste geweest. Om zacht uit te drukken.

Di Luca liet zich een paar keer ook wel erg makkelijk voor het karretje van Menchov spannen.
Di Luca reed veel te veel op temperament. Bij al die aanvallen van Sastre, Basso en Pellizotti (niet alleen vandaag) had hij gewoon Menchov het maar moeten laten uitzoeken. En dan uit zijn wiel demarreren.

Maar Di Luca gedraagt zich alsof hij zelf met het roze rond rijdt. Je zou verwachten dat op zijn minst een ploegleider daar ingrijpt. Dat hele LPR heeft gewoon geen strategie. Zet hem in een ploeg met iemand als Pellizotti als ploegmaat en een Bruyneel als ploegleider en Menchov staat na een handvol zetten schaakmat.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:32:37 #105
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69533364
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Di Luca reed veel te veel op temperament. Bij al die aanvallen van Sastre, Basso en Pellizotti (niet alleen vandaag) had hij gewoon Menchov het maar moeten laten uitzoeken. En dan uit zijn wiel demarreren.

Maar Di Luca gedraagt zich alsof hij zelf met het roze rond rijdt. Je zou verwachten dat op zijn minst een ploegleider daar ingrijpt. Dat hele LPR heeft gewoon geen strategie.
Inderdaad. Na zoveel dagen moet ie toch onderhand weten dat hij met temporijden Mentsjov er niet afkrijgt. Snap niet dat iemand dat niet in z'n kop stampt ofzo
pi_69533388
quote:

[..]

Maar Di Luca gedraagt zich alsof hij zelf met het roze rond rijdt. Je zou verwachten dat op zijn minst een ploegleider daar ingrijpt. Dat hele LPR heeft gewoon geen strategie.
Maar waarom zou Menchov daar dan niet van mogen profiteren? Beetje nutteloos aanvallen, terwijl je grootste concurrent meestal alles voor je oplost. Je zou gek zijn om daar geen gebruik van te maken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:34:34 #107
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69533420
Di Luca wil gewoon met Rabo naar de Tour, dat is het
pi_69533439
quote:

[..]

Maar Di Luca gedraagt zich alsof hij zelf met het roze rond rijdt. Je zou verwachten dat op zijn minst een ploegleider daar ingrijpt. Dat hele LPR heeft gewoon geen strategie. Zet hem in een ploeg met iemand als Pellizotti als ploegmaat en een Bruyneel als ploegleider en Menchov staat na een handvol zetten schaakmat.
Helemaal waar.
Maar je kunt Menchov dan moeilijk verwijten dat 'ie daarvan profiteert. Kan 'ie wel leuk gaan aanvallen, maar daarmee speelt 'ie alleen maar Di Luca in de kaart.

Zoals gezegd: Evans rijdt zelfs verdedigend in de grote rondes als 'ie op achterstand staat. En ik moet Evans ook nog zoveel aanvallen zien pareren als Menchov gedaan heeft, want Evans springt hooguit één of twee keer mee, en laat daarna begaan.
pi_69533503
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wanneer heeft Evans dan allemaal aangevallen,
Uhmm, in alle koersen die hij dit jaar gereden heeft, op de AGR na.
pi_69533513
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:21 schreef Leatherface het volgende:

Zoals ik zei, in de Tour komt hij tekort tegen de echte topklimmers. Hij is in 2007 één keer meegegaan in het spelletje van constant aanvallen van Rasmussen en Contador. Daar stortte hij meteen in en verloor hij uiteindelijk de Tour zelfs.

Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov, die rijdt uberhaupt niet aanvallend gedurende het jaar en in deze bewuste Giro zat hij een paar keer met overschot om dan ook niet aan te vallen. Natuurlijk, zijn goed recht, maar kom dan als Rabo-fanboy niet verontwaardigd reageren als er wat kritiek is op Menchov.
pi_69533574
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:34 schreef Szura het volgende:
Di Luca wil gewoon met Rabo naar de Tour, dat is het
Die fietsen dat hele Astana Team Livestrong er dan finaal af wanneer het bergop gaat
pi_69533589
Menchov rabo ardilla steeds stukje beter valt me op! goed teken ook!

Fans van di Luca die de tegenstanders uitfluiten op het podium
Volk op het forum dat denkt dat je als leider moet aanvallen
Volk dat Menchov vergelijkt met Evans
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:45:37 #113
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69533661
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:42 schreef forzaudinese het volgende:
Menchov rabo ardilla steeds stukje beter valt me op! goed teken ook!

Fans van di Luca die de tegenstanders uitfluiten op het podium
Volk op het forum dat denkt dat je als leider moet aanvallen
Volk dat Menchov vergelijkt met Evans
Dat dus Klotevolk dat zich in mijn ogen geen fan mag noemen
Zal in de tijdrit niet veel anders worden. Ergste vond ik nog wel bij Garzelli toen hij die bonificaties pakte op Blockhaus. Ze hebben hem gewoon achtervolgd Paupers
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:46:13 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_69533671
Al dat gedoe over dat Menchov dood over de streep kwam en niet beter kon. Als Di Luca beter was had Di Luca hem op achterstand gereden, en hem niet in het wiel laten zitten.

Verder is Di Luca een leuke rijder, maar zou ook alleen de Giro winnen op basis van bonificatieseconden. Nee, dan ben je een held.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:47:38 #115
178314 dramatiek
dramatiek
pi_69533712
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:48 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Indurain.
Indurain, op doping gaat het idd allemaal veel beter.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:54:36 #116
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69533891
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:45 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat dus Klotevolk dat zich in mijn ogen geen fan mag noemen
Zal in de tijdrit niet veel anders worden. Ergste vond ik nog wel bij Garzelli toen hij die bonificaties pakte op Blockhaus. Ze hebben hem gewoon achtervolgd Paupers
Inderdaad
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Indurain, op doping gaat het idd allemaal veel beter.
Inderdaad op doping kun je zo 2 minuten pakken in een klim. Nu gaat dat niet meer. Maar volgens mij willen veel mensen hier de doping terug dat 1 iemand gewoon veel te sterk is zoals Basso in 2006 die gewoon 10 minuten op de nummer 2 had, 12 minuten op de nummer 3 en 19 minuten op de nummer 4
pi_69533921
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Inderdaad
[..]

Inderdaad op doping kun je zo 2 minuten pakken in een klim. Nu gaat dat niet meer. Maar volgens mij willen veel mensen hier de doping terug dat 1 iemand gewoon veel te sterk is zoals Basso in 2006 die gewoon 10 minuten op de nummer 2 had, 12 minuten op de nummer 3 en 19 minuten op de nummer 4
Dat idee heb ik ook
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_69533971
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Inderdaad
[..]

Ik vind dit wel tof Spanning tot op het einde, en vandaag een boeiende laatste klim. Veel leuker dan iemand die van onderaf vertrekt en waarbij je weet dat 'ie het tot het einde gaat houden.
pi_69534383
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:39 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zoals ik zei, in de Tour komt hij tekort tegen de echte topklimmers. Hij is in 2007 één keer meegegaan in het spelletje van constant aanvallen van Rasmussen en Contador. Daar stortte hij meteen in en verloor hij uiteindelijk de Tour zelfs.

Als Evans kan, dan valt hij aan, dat is dus het verschil met Menchov, die rijdt uberhaupt niet aanvallend gedurende het jaar en in deze bewuste Giro zat hij een paar keer met overschot om dan ook niet aan te vallen. Natuurlijk, zijn goed recht, maar kom dan als Rabo-fanboy niet verontwaardigd reageren als er wat kritiek is op Menchov.
Wat een gezeur zeg, Evans kan beter klimmen als Menchov dus laat hem aanvallen. Ik kan me herinneren dat Menchov ook wel eens heeft aangevallen in de Tour, vorig jaar?

Evans is gewoon een naar mannetje die totaal gefocust is op een doel, de tour winnen, want hem dus niet gaat lukken. Menchov rijdt met minder kwaliteiten ten minste 2 Vuelta's bij elkaar en miss deze Giro.

Menchov kan gewoon niet aanvallen in deze Giro, gewoonweg omdat hij aan zijn limiet zit+ het roze heeft , zie twee dagen geleden. Dus niks geen kritiek op Menchov, alleen maar lof!
En ja hij hoefde niet aan te vallen dankzij Di Luca, dus ga niet praten over dingen die miss anders wel waren gebeurd.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:15:47 #120
40566 Ericr
Livewrong
pi_69534520
De 'welke renner is saaier' discussie nou nog niet voorbij? Evans en Menchov zijn misschien even saai maar Evans krijgt meteen primodonna gedrag als hij denkt een grote koers te kunnen winnen. Menchov blijft volgens mij altijd de koele Menchov (op het Rasmussen incident na dan). Dan is het logisch dat de ene renner sympathieker wordt gevonden dan de andere.

Vond overigens Menchov deze Giro wel iets te defensief maar gelet op zijn Alpe D''Huez avontuur van vorig jaar zal je Menchov denk ik niet snel nog een keer overmoedig mee zien gaan in een aanval die boven zijn macht ligt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:16:14 #121
67640 SaintOfKillers
pi_69534533
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Helemaal waar.
Maar je kunt Menchov dan moeilijk verwijten dat 'ie daarvan profiteert. Kan 'ie wel leuk gaan aanvallen, maar daarmee speelt 'ie alleen maar Di Luca in de kaart.
Ik vind het enigszins teleurstellend dat hij Di Luca niet (of nauwelijks) heeft geholpen op de momenten dat Leipheimer, Sastre en andere Pellizottis nog voor beiden een bedreiging vormden.

Dat Di Luca die anderen dan toch in zijn eentje heeft kunnen wegblazen, vind ik geen tactische meesterzet. Dat is gewoon erg veel geluk hebben. Met een minimum aan inspanningen had hij toen kunnen meedraaien en zekerheid kunnen hebben in plaats van hevig te hopen dat het zo ook allemaal in de juiste plooi zou vallen.

Als ze nu nog met zijn tweetjes 10 minuten voor de rest zouden staan, dan is 't logisch dat hij alleen naar Di Luca kijkt. Maar de rest stond nog dicht, hij weigerde zelf iets te doen om ze op afstand te plaatsen en het had 'm nochtans heel weinig extra energie gekost om een duit in het zakje te doen. Hij had zijn Giro absoluut niet gehypothekeerd als hij dat wel had gedaan.

En dat kan je 'm wel verwijten. Als je zou willen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:16:16 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69534536
evans in de giro, waar is de tijd

Dat waren nog eens aanvallen.
En dan die hongerklop, in het roze, met zijn ploeggenoten die duidelijk drie keer zo rap konden maar uit sympathie erbij bleven.
pi_69534666
Ik ben wel benieuwd wat men dan van Rebellin vond als die voor de zoveelste keer in de laatste 5 meter voorbij Boogerd reed, nadat die de hele wedstrijd had gekleurd en overal de forcing had gevoerd.

Inderdaad, toen waren de niet aan te slepen.
pi_69534775
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind het enigszins teleurstellend dat hij Di Luca niet (of nauwelijks) heeft geholpen op de momenten dat Leipheimer, Sastre en andere Pellizottis nog voor beiden een bedreiging vormden.

Dat Di Luca die anderen dan toch in zijn eentje heeft kunnen wegblazen, vind ik geen tactische meesterzet. Dat is gewoon erg veel geluk hebben. Met een minimum aan inspanningen had hij toen kunnen meedraaien en zekerheid kunnen hebben in plaats van hevig te hopen dat het zo ook allemaal in de juiste plooi zou vallen.

Als ze nu nog met zijn tweetjes 10 minuten voor de rest zouden staan, dan is 't logisch dat hij alleen naar Di Luca kijkt. Maar de rest stond nog dicht, hij weigerde zelf iets te doen om ze op afstand te plaatsen en het had 'm nochtans heel weinig extra energie gekost om een duit in het zakje te doen. Hij had zijn Giro absoluut niet gehypothekeerd als hij dat wel had gedaan.

En dat kan je 'm wel verwijten. Als je zou willen.
Da's wel teleurstellend, maar de vraag is natuurlijk wel hoeveel Menchov over had. Terugkijkend naar deze week denk ik eigenlijk dat 'ie helemaal niet zoveel overhad.

En ik weet niet wat jouw eigen ervaring is in de bergen, maar ik weet uit ervaring dat het bergop (en zeker met de snelheden die de profs rijden) wel degelijk uitmaakt of je bij iemand in het wiel zit of niet. Al bij ongeveer 16 per uur heb je er (bergop) baat bij in het wiel te zitten, en maakt het wel degelijk uit of je op kop rijdt of in het wiel.
pi_69534876
@wimderon

Tuurlijk is een Boogerd dan leuker, maar hij wint niet.
Di Luca is nu leuker, maar hij wint niet.
Rebellin is gewoon slimmer/sterker/ een afmaker.
Menchov heeft nu perfect gereden voor de eindoverwinning + twee etappes gewonnen, als jij daar over zeurt, dan kan je beter je mond houden.
Hier een wijsheer te willen zijn, terwijl de echte wedstijd te Italie is waar mensen er iets meerverstand van hebben, hoe hun benen zijn en hun wielerkennis
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:33:50 #126
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69535049
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:28 schreef hardromacore het volgende:
Hier een wijsheer te willen zijn, terwijl de echte wedstijd te Italie is waar mensen er iets meerverstand van hebben,
behalve van poppel dan
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:35:05 #127
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_69535093
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:33 schreef Beregd het volgende:

[..]

behalve van poppel dan
Hij wilde natuurlijk niet dat die laffe Pauwels zou winnen. Beetje hele tijd in het wiel hangen, schandalig.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_69535182
quote:
Evans-bashers

Evans?

Evans
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:42:49 #129
67640 SaintOfKillers
pi_69535318
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:24 schreef Wombcat het volgende:
En ik weet niet wat jouw eigen ervaring is in de bergen, maar ik weet uit ervaring dat het bergop (en zeker met de snelheden die de profs rijden) wel degelijk uitmaakt of je bij iemand in het wiel zit of niet. Al bij ongeveer 16 per uur heb je er (bergop) baat bij in het wiel te zitten, en maakt het wel degelijk uit of je op kop rijdt of in het wiel.
Ik weet dat Menchov zo sterk en hevig op sommige aanvallen van Di Luca reageerde dat hij bijna moest remmen om niet op diens achterwiel te rijden. Ik durf gokken dat hij die dagen genoeg overschot had.

Waarschijnlijk had hij de laatste 2 bergritten minder marge en was de tactiek daar logischer, maar toen vormde de rest sowieso geen bedreiging meer. Maar daarvoor... nah. Dat was geen kwestie van niet kunnen, maar van niet willen.
pi_69535369
Trouwens het zou ook wel met genetische aanleg te maken hebben, Menchov is de rust zelve en zou aanvallen eerder ongepast vinden. Evans is een winner en zou alles ( manicaal) doen om iets te bereiken. Misschien dat hij dit jaar de tour wint!
pi_69535474
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:42 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik weet dat Menchov zo sterk en hevig op sommige aanvallen van Di Luca reageerde dat hij bijna moest remmen om niet op diens achterwiel te rijden. Ik durf gokken dat hij die dagen genoeg overschot had.

Waarschijnlijk had hij de laatste 2 bergritten minder marge en was de tactiek daar logischer, maar toen vormde de rest sowieso geen bedreiging meer. Maar daarvoor... nah. Dat was geen kwestie van niet kunnen, maar van niet willen.
Dan nog, waarom aanvallen wanneer je voor staat?!
Waarom meewerken met Di Luca ( wat hij ook enkele keren heeft gedaan) wanneer die het doet.
Jezelf vergalopperen en het roze vergooien?
Een ronde is drie weken, je moet verdelen en tot nu toe pakt alles perfect uit.
pi_69535509
Voor mij is het grote verschil tussen Evans en Menchov niet dat ze anders koersen, maar dat Evans in alles de uitstraling van een loser heeft. Eigenlijk al sinds zijn roze trui in de Giro een eeuwigheid geleden. Ook vorig jaar in de Tour verschrompelde hij onder de druk van het favoriet zijn, en reed hij een matige laatste tijdrit, en zijn potsierlijke gedrag onderweg deed hem natuurlijk ook geen goed. Het zijn alllebij saaie drollen, maar die ene heeft straks drie eindklassementen in een grote ronde op zijn naam staan, en etappes in alle drie de grote rondes, die andere heeft als hoogtepunt het winnen van de Ronde van Romandië. Defensief rijden en winnen is misschien niet altjd even leuk voor de kijker, maar je kan die renner dat moeilijk verwijten, als je defensief rijdt en ook nog verliest, tja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')